Taysin asiakkaat ***

Sartsa83
:wave: Hei taysilaiset! Pitäkäähän pino pystyssä. Mä puhun ainakin niin taysin hoitojen nimeen! Ite raskauduin 2. inseminaatiolla taysissa (lääkärinä mm. Elena Pallas) 23.11.2009. Esikoisen laskettu siis 10.8.2010. Mä toivon teille tosi kovasti tsemppiä. Hirmuisesti halauksia kaikille ja onnea hoitoihin! :heart: Jos vain syy on, jota päästään hoitamaan, niin takuulla raskaudutte tuolla joka iikka! :hug: :heart:
 
Onnea Ellu!

En kyllä uskalla päästään itteeni toivoon liikojakaan, kolmas ivf kuitenkin varmaan jo syksyllä edessä, ja heikosti saatu siirrettävää edellisissäkin.. endo on kyllä löytyny ja sitä on leikattu ja kuivatettu, mutta eihän sille lopulta mitään voi jollei hyvätkään alkiot kiinnity.
Niin, ymmärrän että tarkoitat hyvää Sartsa, mutta kun sitä ei vaan kukaan voi tietää tuleeko tästä koskaan mitään... :'(
 
Sartsa83
risupesä Mä ymmärrän tuon tunteen! Pahottelut jos sain pahan mielen aikaseksi. :'( :hug:

Ja sitä on vaikea uskoa kun on tuossa tilanteessa että kukaan raskaana oleva ymmärtäis yhtään mitään. Ja mä itse olin niin monet kerrat menettäny uskoni kaikkeen. Toi on todella raskasta ja rankkaa, mutta yhen asian minkä opin, oli se että parempi on pitää pää kylmänä kun elätellä turhia toiveita mutta kuitenkaan liikaa epäilemättäkään hoitojen vaikutusta.

Tsemppiä ja suurta jaksamista mä kuitenkin toivotan!!!! Enkä kiusaa teitä täällä yhtään tän enempää.
 
Mitä Taysilaisille kuuluu? Tulin vanhana ketjulaisena kertomaan, että oma raskaus on sujunut hyvin nyt menossa 32+6. Itselläkin meinasi usko hoitohin mennä välillä, en saanut ikinä ennen tätä raskautta insseistä tai muutenkaan plussaa testiin. Sain tässä ekassa ivf:ssä hyperstimulaation, ja luulin kaiken menevän mönkään. Hyvin on kuitenkin tähän asti päästy. Tsemppiä kaikille jatkohoitoihin :heart: Ja ihanaa kesää!
 
Tiistaina oli varhaisultra ja siellä sykki pieni sydän. :heart: Meillä kävi hyvä tuuri jo ekasta inssistä, ihmeellistä. Hyvää jatkoa kaikille ja paljon tsemppiä! Tays on hyvä paikka olla hoidossa.
 
Huhuilen täällä, vaikka toukokuun jälkeen täällä ei paljon liikettä ole näköjään ollut..

Olen 28v ja meillä yritystä takana ollut kolme vuotta, muutaman kuukauden jälkeen heti hakeuduin lääkärille tutkittavaksi koska mulla kuukautiset pysyvät sitkeästi poissa ellen sitten syö e-pillereitä. kaupungin lääkäri määräs -08 vuoden alussa terolutit ja sano et kyllä teille keväällä pärähtää plussa.. JUST! No eipä pärähtäny ja aattelin et nyt vaan odotellaan..
Meni sitten niinkin kauan, et tän vuoden tammikuussa hakeuduttiin yksityiselle, ava-klinikalle. Mulla todettiin pco ja miehellä heikkolaatuinen sperma. Suunniteltiin et kokeillaan yks inssi ja katsotaan mitä tuleman pitää.. Saatiin toisella kierrolla hienosti 2 hyvän kokoista follikkelia kypsyyn ja kun h-hetki oli käsillä, niin lääkäri pahoitteli et inssiä ei voida tehdä, eivät saaneet tarpeeksi siemennesteestä siittiösoluja.. Eli mönkään meni.. :'(
Tehtiin päätös et ei riitä avalla järki eikä rahat, lääkäri laittoi lähetteen taysiin. Viime vkolla tuli kirje tayssista että ovat saaneet lähetteen ja jonossa ollaan, kutsu tulee viimeistään 26.11. Mitä tää meinaa?? Oon kuullut et jonot saattaa olla puolta vuotta, mut voiko olla et puol vuotta vielä jos kutsu tulee vaikka sillon marraskuussa??
Lueskelin tuossa teidän kirjoituksia ja olis kiva kuulla mitä teille kuuluu?

Helteisin terveisin Areliina :wave: :wave:
 
Areliina En muista miten mulla sillon 3 vuotta sitten meni toi, mutta ekalle käynnille päästiin 4kk lähetteen laitosta. Kutsu sinne tuli muistaakseni melko pian vaikka siihen käyntiin olikin sitten aikaa.
Mulla tehtiin se ainoa toisen hoidon pas keväällä mutta tulos se sama kun aina ennenkin :'( joten kolmanteen hoitoon joutumassa. Tällä hetkellä ei taida niin pahat jonot ollakaan, vain pari kk aiempien 4-5kk sijaan. Teillä varmaan icsi on se hoitomuoto?
 
Hieman kuokkimassa tässä pinossa... :)

Ajattelin Areliinalle kertoa meidän systeemien kulusta Taysissa 3 vuotta sitten. Tuolloin tuli ensin tieto, että ovat saaneet lähetteen ja siitä päivästä n. 2kk oli ensi käynti. Silloin sitten alettiin jo vauhdilla hommiin, eli eka inssi oli 3 kk päästä (siihen saakka kotiyritystä, kalenterin kanssa) ja jo tokan inssin aikana meidät laitettiin IVF-jonoon. Joten ensi käynnistä oli 11 kuukautta sitten IVF:n, joka tosin minun takia siirtyi kuukaudella. Eli lähetteen laitosta 14 kk päästä oli käyty kotihommat, 3 inssiä ja ivf, lisäksi olisin saanut IVF:n odottelu ajalle vielä inssin, mutta halusin säästää kroppaa ja annoin sen levätä.

Mulla siis vain ja ainoastaan hyviä kokemuksia Taysista ja hoitojen etenemisestä. :)

Tsemppiä kovasti! :hug:
 
Meille tehtiin IVF Tayssissa vaikka muut "operaatiot" hoidetaan omalla paikkakunnalla. Minulle sanottiin alkionsiirron jälkeen, että pitäisi ilmoittaa kuinka kävi. Olen muutaman kerran koittanut soittaa hoitajan numeroon, mutta sieltä ei vastata.

Mihinkähän pitäisi ilmoitus tehdä?!
 
Himmeliini Mullekin käy usein etenkin nykyään niin että joko ei vastaa tai sitten on varattua :headwall: onko sulla toimiston numeroo tallessa? Siellä mulle on aina vastattu ja oon kertonu tosta soitto-ongelmasta. Lupaavat soittaa sieltä takasin ja näin on tehneetkin.
 
Himmeliini, sama ongelma ollut itselläkin monesti. Risupesän neuvo hyvä tai sitten vaan jatkat soittelua. On ne sieltä sitten joskus vastanneet...

Nampula, en nyt itse ihan tarkkaan muista miten meillä meni, mutta lääkäri lähetteellä Taysiin. Siitä n. kuukauden sisällä tuli kirje taysilta, että puolen vuoden päästä hoidot alkaa. Kun melkein tuo puolivuotta oli mennyt, eikä mitään kuulunut, otin itse yhteyttä. Tuon yhteydenoton jälkeen tulikin aika melkein heti. Jäi sellainen kuva, että jos olisin aiemmin soittanut ja kysellyt, olisin myös saanut aiemmin ajan. En tiedä... No, joka tapauksessa lääkärin lähetteestä ensimmäiseen aikaan meni siis se puoli vuotta. Sen jälkeen tapahtuikin nopeasti hoidot.

Itsellä sama lääkäri kuin Sartsalla eli Elena Pallas. Heti ensimmäisestä IVFn tuoresiirrosta alkoi raskaus, mutta meni kesken. Yksi alkio vain pakkasessa. Selvisi sulatuksesta ja taas alkoi raskaus ja sen tulos köllii tuolla pinnasängyssä. Ikää ihanuudella reilut 4kk. :heart:

Aina ei todellakaan raskaus ala yhtä helposti, mutta tässä positiivinen esimerkki. Kävin Elenaa moikkaamassa miehen ja vauvan kanssa tuossa kesällä. Hän sanoi, että viime vuonna hoidot onnistuneet niin hyvin, ettei edes uskalla ääneen sanoa. Että ainakin asiantuntevissa käsissä olet.

Sarina ja Eva
 
Hei! Vieläkö TAYS:ssa viljellään alkiot blastakystaksi ennen siirtoa? Syksyllä tulee kaksi vuotta IVF:stä siellä ja sillon viljelivät blastokystiksi. PAS:istä lähtenyt "blastokystä" on nyt 8kk ikäinen pikkuneiti. Jatko on mielessä ja sen takia kiinnostaa, onko sama käytäntö vielä. Silloin se oli käsittääkseni kokeilu.
 
Kiitos kaikille vastauksista!
Miten muuten Himmelille ja Nampulalle, teille kävi?

Olen ottanut nyt ihan rauhallisesti asian, vaikka olenkin sanonut kaikille että mulla on ollut vauvakuume siitä lähtien kun vaan olen tiennyt mistä ne tulee ja miten niitä tehdään. :LOL:
Kevät oli raskas, koska jotenkin toiveet olivat korkealla syystä että mulla kerrankin tapahtui munasarjoissa jotain.. Ja taas tultiin lujaa alas. Tilannetta ei ole yhtää "helpottanut" se että ympärillä sikiää ja vauvoja syntyy kuin sieniä sateella.. :headwall: Tammikuussa siskoni sai tytön, hyvä ystäväni sai myös tytön maaliskuussa. Kahdelle ystävälle odotetaan molemmille nyyttejä syntyväksi syyskuussa. Ja vielä kaksi onnekasta saavat pienokaisensa tammikuussa 2011. Että näin..
Vilpittömästi olen iloinen ja onnelinen heidän kaikkien puolesta ja olen ollut myös kovasti menossa mukana. Mutta välillä tuntuu että ei vaan jaksa.. Kun se oma syli on tyhjä.. :'(
Jotenkin tuntuu myös välillä että en voi uskoa että olisin joku päivä raskaana.

Ihana päästä purkamaan teille tuntojaan, vaikka kerron ystävilleni näistä asioista, eivät he kumminkaan pohjimmiltaan oikeasti tiedä milta musta tuntuu.. Uskon että te tiedätte.

Iloisin terveisin Areliina
 
HEI

Tosiaan PGH on kiinni heinäkuun ja päivystys naistentaudeilla.

Oma lähetteeni meni aikoinaan joulukuussa tai tammikuussa n 4 kk kuluttua saatiin eka aika.
Asiat on edennyt hyvällä vauhdilla ja palvelu ollut mukavaa. Itseäni harmittanut, kun joka kerta erilääkäri ja ajat aina n 30 min myöhässä.
TAYSin hoitojen ansiosta nyt menossa rv 5+0 ja uä tulossa 20.7 naistentaudeille, ja toivotaan et kaikki on hyvin.

Voimia ja menestystä kaikille hoitoihin
 
sane: aivan samoissa mennään, mulla myös ultra 20.7. naistentautien klinikalla. Punktio oli 16.6., siirto 18.6. kaksi alkiota laitettiin, mutta nyt on ollut vuotelua sen verran, että en tiedä onko kumpikaan pysynyt matkassa... testit näyttävät kuitenkin plussaa. mulla kanssa joka kerta eri lääkäri, mutta yleensä lääkärit ovat olleet ihan mukavia ja asiansa osaavia. EP teki mulle punktion ja siirron, musta hän on kiva lääkäri, kun taas esim. PD:sta en niin hirmusti tykkää. Varmasti kyllä asiansa osaa, eikä mulla sinällään mitään valittamista hänessä ole. TAYS on hyvä paikka olla hoidossa :)
 
Ragdoll73
Toivotaan et on pysyvät matkassa kumpikin alkio.
Meillä ongelmana mun ovuloimattomuusa.
Inseminaatio piti nyt tehdä, mutta mies kieltäyty. Ei ole henkisesti vielä valmis. Punktioita mulle ei voi tehä ennen kun selviää sairastanko verenvuototautia. Tutkimuksissa olen käynyt, mutta vastaukset viipyy. Suvussani verenvuototautia.
Menopur ja pregnyl nyt hoitona ja eka kerta 6 kk kun saatiin edes yksimunasolu kasvaan. Normi yhdynnästä siis tärpäsi.

Jos tämäkin menee kesken, niin todennäkösesti jatkuu inseminaationa. Mut toivotaan et kaikkien pikkuiset kulkis loppuun asti.

Ensikäynnillä meillä oli lääkärinä evl MK ja hän oli kovin epävarma, mutta konsultoitti tapaamisen aikana runsaasti kokeneempia.
En kovin hyvin muista nimiä, mutta hän joka puhuu aavistuksen heikkompaa suomea, on mielestäni aivan ihana ja jaksaa vastata kärsivällisesti kysymyksiin.
Hoitajat kans olleet joka kerta mukavia.

Millää ei jaksain odottaa vielä yli viikkoa. Itsellä ei oikeestaan mitään oireita koko raskaudesta ja siksi pelko, että asiat ei hyvin. Edellinen raskaus oli kans aikalailla oireeton ja keskeytyi lopulta. varhais ultran jälkeen meni kuitenkin melkein kaksiviikkoa ennen kun tiputtelu alkoi, vaikka uä:ssä ei sykettää ollutkaan.

Mut pakko vaan jaksaa olla toiveikas
 
Areliina kyselit kuinka meille kävi. Tuon meidän ekan IVF:n saldo syö juuri aamupalaa, joten siis hyvin kävi. :) yksikään noista kolmesta inssistä ei siis onnistunut, mutta eka IVF. Pakkaseen jäi vielä 7 kaveria odottelemaan käyttöä.

Yrityksen ja toivomisen aikana kun ympäristö raskautuu ja lapsia syntyy, tuntuu se välillä niin kurjalta. Itselläni kovimmalle otti parhaan kaverin raskaudet. Olimme itse juuri hoitojen alussa kun hän sanoi minulle että "teemme nyt sen toisenkin lapsen, meissä kun ei ole mitään vikaa, niin kuin teissä". Voitte ehkä arvata millaiseksi ystävyytemme sen jälkeen muodostui.

Mutta tsemppiä teistä jokaiselle, uskokaa ja toivokaa! :hug:
 
Hei!
Onko tässä ketjussa kellään tietoa TAYS:n käytännöistä Kela-korvauksien suhteen?
Meillä on tehty yksityisellä kaksi ICSI:tä ja nyt se kolmas mietityttää (jos siihen joudutaan).
Tiedän, että jos on käynyt ensin julkisen hoidot, niin on mahdollista saada myös yksityisen hoidot korvattaviksi. Julkisen hoidot kun ei kirjaudu ylös johonkin Kelan juttuihin. Meneekö homma samoin myös toistepäin?
Toisin sanoen, uskallammeko mennä yksityisellä vielä siihen kolmanteenkin hoitoon? Jos se menee pieleen, niin hoidetaanko meitä julkisella enää ollenkaan?

Olisin kiitollinen, jos jollakulla olisi edes pieni aavistus asiasta :)
 
Hei syssy!

Meillä takana kanssa 2 ICSIä yksityisellä, nyt on meneillään eka hoito (ts. kokonaisuudessaan kolmas) TAYS:ssa. Kun kysein että mites eteenpäin jos ei nyt tärppää, niin ainaskin yksi ellei sitten kahta tehdään siellä vielä. Olin kanssa ihan pistoksissa etukäteen kun olin lueskellut palstoja, mutta hyvin järjestyi. Lääkärikin sanoi että eri paikkakunnilla on aika eri käytännöt näissä asioissa.
 
Täällä yksi entinen ja tuleva TAYS:ilainen lisää. Huomenna lähtee lähete taysiin, nyt kun on alun tutkimukset hoidettu kotikunnassa. Mitkä mahtaa olla jonot nykyisin? Vuonna 06 on viimeksi oltu ja tuolloin ensikäynnille pääsi n. 3-4 kk lähetteestä. Nyt meillä tiedossa suora loikka yli inssien, kun ei miehen analyysi jätä muuta vaihtoehtoa kuin ICSI... Kun vaan tietäis, koska pääsee sisään edes asioita suunnittelemaan. Paljon voimarutistuksia teille kaikille :)
 
Danona: Tämänhetkisestä tilanteesta en osaa valitettavasti sanoa, mutta vuoden vaihteessa siirrettiin lähete TAYSiin ja toukokuussa oli sitten ensikäynti. Muistaakseni kotiin tulevassa kirjeessa oli että tuo 4 kk olisi tavoite, mutta meillä vähän siitä viivästyi. Ensikäynnistä olisi päässyt piankin hoitoon, mutta tuli kesätauko välin niin siirtyi myöhemmäksi. Voimarutistus sinne myös :)
 
Hei! Soittelin tuossa aikaa suunnittelukäynnille ja ajan saatuani kysyin, että ketä lääkäreitä olisi sille päivälle. Luetteli kolme minulle outoa nimeä. Viime hoidossa olimma Pellaksen potilaina. Kysyin hänestä ja hoitaja sanoi, ettei ole heillä. Nyt jäi hieman epäselväksi, että onko kokonaan poistunut vai eikö ole vain tuona päivänä paikalla. Kenelläkään tietoa, että onko hän vielä TAYSin kirjoissa? Itse vaan kovasti hänestä pidimme...
 

Yhteistyössä