Taysin asiakkaat ***

Muistaakseni Raitis valaisi asiaa joku aika sitten, että tällä hetkellä ivf-jonot ois tosi lyhyitä.. (pari kk?) mutta kyllä mäkin luulen että jos tästä passista ei tuu mitään niin syksylle menee. Kahteen aiempaan hoitoon oon joutunu jonottaan 4-5kk.
 
Tänään oli sitten inssi ja nyt pitäisi jaksaa jännittää 2 viikkoa.

Ja lääkäri sanoi tänään että jos näistä ei tule tulosta, menee minun tapauksessa ivf syys-lokakuulle. Mutta toivotaan parasta...
 
tytti, se on ihan hyvälaatuinen alkio. Pisteytyksen maksimi on 3 tai 3,5 (eri lääkäreiltä eri tietoa). Mulle on siirretty 2-pisteisiäkin (epikriisissä sanottu 'kohtalaisen hyviksi'), ja toinen pakastetuista on 2,5 pisteinen. 2-pisteistä ei pakastettu :/
 
moi taas,

kuinka kauan teillä on mennyt, että olette saaneet taysista epikriisin?

Tosi inhottavaa odotella sitä, kun meillä meni 2. ivf ihan persiilleen ja lääkäri oli sitä mieltä, että hoitojen jatkamista kannattaa harkita. Haluaisin epikriisin, jotta voin kysyä toiden lääkärin mielipidettä.
 
Ei siihen mulla koskaan kauaa oo menny, parissa päivässä tullu. Kerran ne tosin oli mokannu ja lähettäny mulle jonkun ihan toisen potilaan tietoja.. Kannattaa kysellä jollei ala muutaman päivän sisään näkyä!
 
Lukeeko siinä epikriisissä monta jäi ja monelle tehtii mitäkin ja monikosoluisia ja ja ja...?
Olin torstaina siinä siirrossa ja olin niin täpinöissäni kun lekuri näytti sellaista A4:sta jossa oli luetteloituna saadun solut ja tehdyt IVF:t ja ICSI:t ja että vielä viljelyyn jäi 3...
saanko nämä tiedot siinä kriisissä? Mulle ei siis TAYSista annettu mukaan kuin se "jos et tullut raskaaksi" ja "sinulla löytyi hyviä soluja ..." -printti.
Kiitti tiedoista jo etukäteen!!
 
Miiru Mulla on myös vaan ne A4 paperit täynnä tekstiä, ja niissä montako solua, moniko oli kypsiä, hedelmöittyi ja jakaantui, minkä laatuset ja soluiset (1. hoidosta kerrottu pisteetkin) siirrettiin, monta ja minkälaisia pakkaseen, ja moniko jatkoviljelyyn, ja vielä miten niille kävi (lopettivat kehityksensä / ei mennyt blastovaiheisiin).
 
Moro,

onko teillä kenelläkään tietoa, että miten taysissa suhtaudutaan jos menee yksityiselle hoitoon seuraavaa julkisen hoitoa odotellessa. On vähän alkanut kutkuttaa, että tehtäisiin kesällä yksityisellä yksi hoito, enkä kertoisi siitä edes taysissa... saakohan ne tietää sen jotenkin? tietysti haluaisin siellä pysyä hoidossa, mutta kun seuraava hoito on sitten taas joskus lokakuussa, niin tuntuu perkuleen turhalta odottaa taas sinne asti.

vaarannanko sittenjotenkin paikkani julkiselle eli pitääkö vaan pysyä "ruodussa" ja taas vaan odottaa...
 
Oon miettiny tota samaa, etten jaksas millään odottaa enää yhtä kauaa sitä kolmatta.. en tiedä sitten, yks lääkäri sano ettei yksityisen hoidot veis niillä saatavia, vaan kaikille ois se kolme, mutta uskallanko ottaa riskiä etten sitten saiskaan enää sitä halpaa, ja jos vaikka se menis yksityisellä jotenkin ennennäkemättömän huonosti ja tuolla sanottais ettei saa sen takia enää niillä sitä hoitoo :/ Oon sitten kallistunu siihen että en halua vielä sotkee yksityistä tähän mukaan, on vaan pakko odottaa sitä hoitoo ja toivoo että jonot ois lyhemmät kun yleensä...
 
Toi on totta Risupesä, että ei halua vaarantaa sitä halpaa hoitoa. Pakko kai se on vaan odottaa. Mies ei kyllä ikinä edes suostuisi menemään tässä välissä yksityiselle, vaan sanoisi, että todellakin nyt vaan odotellaan sitä syksyä. Sinne vaan tuntuu olevan ikuisuus ja sitten kun se syksy joskus koittaa niin kesä on ohi! Ihan kamalaa tuhlata kesä siihen ajatteluun, että tulisi jo syksy...

Elämä on kyllä taas niin persiistä. Ystävät sikiää vieressä, on aivan käsittämätöntä, että miten me ollaan ihan yksi lähipiirissä tän asian kanssa. Kukaan ei ymmärrä, koska kaikki on saanut lapsensa max. 6 kuukauden yrittämisellä. Yritä siinä sitten ymmärtää näitä onnekkaita. Painuu taas maanrakoon...
 
Niin,..täytyy vaan yrittää nauttia kesästä ja kehittää kaikenlaista muuta ohjelmaa jotta tätä ei niin paljoa miettis.. tehdä kaikkee semmosta mistä voi ajatella että näinkään en nyt (ja sitten kenties joskus..) vois tehdä jos ois pikkulapsi(a). Toisaalta en enää yhtä innolla ja malttamattomana odotakaan sitä hoitoo kuten viime kesänä ensimmäistä, kai sitä takaraivossa on jo niin vahvana se realismi, että tuskin asiat sillä kuitenkaan mihinkään muuttuu.. joku etäinen toivo tietysti aina on, eihän sitä muuten enää jaksaiskaan, ja kun nää hoidot on kuitenkin ainoo mahdollisuus että mitään edes vois tapahtua.


muok*
Sain kutsun pikkuserkun häihin, mutta ei oikein innosta enää nykysin tän tyyliset 'onnelliset perhejuhlat'.. siellä kuitenkin ois lauma muita pikkuserkkuja, jotka meni viime kesänä naimisiin ja arvatenkin mahat pystyssä...on se hienoo että joillain hommat menee just niinkun halutaan ja suunnitellaan.. PRKL :kieh: ja mulla ei oo omasta elämästä yhtään mitään uutta sanottavaa..
 
Tsemppiä kaikille kohtalotovereille!

Täällä on piinapäivä nro 11. Mulle on iskenyt nuha. Jostain luin että alkuraskaudessa voi mennä nenä tukkoon kun limakalvot turpoaa tms...mutta ehkä tää on kuitenkin ihan tavallinen flunssa...? Yritän olla toivomatta liikoja. Muuten ei oikein ole mitään oireita. Perjantaina pitäisi testata. Aika kuluu hitaasti...
 
Moikka,

eilen sain plussan testiin kaikista menkkasäryistä (selässä) huolimatta. PP oli 11. Siihen en vielä luota, vaan testaan pe tai la uudelleen.

Niinkin ikävästi on nimittäin käynyt, että kaksi päivää plussan jälkeen alkoi aivan tajuttomat säryt ja keksen meni. Silti hcg jatkoi pinetä nousua ja todettiin tuulimuna. Tämä oli meidän ekasta ivf:stä. Kerran luomuna taustalla kaksi vuotta sitten myös tuulimuna, joten todellakin tiedän että plussa ei tarkoita mitään.

Nyt otan päivän kerrallaan ja otan vastaan sen mitä tulee. Meillä on suuri riski tuulimunaan ja keskenmenoon, joten en osaa olla yhtään iloinen asiasta. Enempi vaan paniikissa siitä, miten jaksan taas nousta ylös kuopasta jos huonoja uutisia edelleen satelee.

Ilmoittelen sitten jossain vaiheessa taas kuulumisia, toivottavasti vähän iloisempia kuin aina aikaisemmin.

Jaksamista kaikille!
 
Ihana uutinen kaiken toivottomuuden keskelle tytti!! :heart: ONNEA :flower: Mä jotenkin aavistelin että sulla vois kuitenkin onnistaa nyt :) nyt vain nautit olotilasta, vaikka varmaan se alkuun vaikeeta onkin! Raskaana KTT (sillon 9kk päästä ) ;)
 
moi,

mä palasinkin tänne sitten yhden päivän tauon jälkeen. Ei mun elämässä tosiaan tapahdu mitään hyvää. Tämäkin nyt sitten meni kesken tai oli kemiallinen tai mitä lie. Raskaustestissä näkyi tänään enää rippeet ja vuoto alkoi hiljalleen.

Ei voi muuta todeta kuin että en tiedä miyen tästä taas nousen. :'(
 
Voi tytti :'( Ihan kuin olisin itse kirjoittanut lauseesi. Minulla meni vähän samalla tavalla paitsi että iloitsin 2. ICSIn plussasta ja toivoin niin kovasti viikon, kunnes viime pe todettiin että hcg on menossa väärään suuntaan... Jaan tuon tunteesi että hyvät asiat on tarkoitettu muille, ei minulle. Kaksi vuotta on ollut tasaista alamäkeä ja aina kun hetken ajattelee että ei voisi enää huonommin mennä niin kummasti vetäistään maa jalkojen alta ja huomaa että kappas vain, elämällä on sittenkin joku lato täynnä moskaa mitä voi vielä kaataa niskaan. Lohdutuksen sanoja en osaa sanoa, kun ei niitä itsellänikään ole. Miten niin pieni, jota ei lasketa virallisesti edes olemassaolevaksi voi olla äidilleen niin tosi ja rakas. Kirjoitin siksi, että tunnen tuskasi ja ehkä sinua lohduttaa hiukkasen että jossain joku käy läpi samaa ja kokee samanlaista toivottomuutta. Täytyy vain luottaa siihen että aika tekee tehtävänsä ja joskus on helpompi hengittää. Eihän me muutakaan kai voida. Haleja ja jaksamista!
 
Täällä tuli tänä aamuna plussa. Eka inssi kyseessä, uskomatonta että ekalla kerralla... Pelkään nyt vain tietysti, että se on jotain Pregnylin jäänteitä ( vaikka ei kai sen enää pitäis vaikuttaa ), tai sitten on tuulimuna, menee kesken tms...eli kovasti yritän laittaa jäitä hattuun. On se kuitenkin vaan ihmeellistä nähdä ensimmäistä kertaa elämässään tämän 2 vuoden yrityksen aikana Clearbluen sanovan: raskaana, gravid
 

Yhteistyössä