Te, joilla on 12-vuotias tyttö

  • Viestiketjun aloittaja Pituus
  • Ensimmäinen viesti
Ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei ole tuon ikäistä tyttöä, mutta olin itse se pisin hujoppi tuon ikäisenä. Kyllä sitä mittaa tuli hieman lisää tuonkin jälkeen, mutta suurin venähdys oli silloin ala-asteella. 175 cm kertyi lopulta pituutta, siskot meni ohi tuostakin.
Olen sitä mieltä, että tuo mitta on tosi kiva :). Jos on tyylikäs ja sopusuhtainen eli kantaa itsensä tyylikkäästi, on loppujen lopuksi olla vähän pidempi tai vähän lyhyempikin kuin muut keskimäärin. Tyttöni on urheilullinen ja kaunis, en usko hänellä itsetunto-ongelmaa asiasta tulevan. Oli vain tänään päätään lyhyemmän ikätoverin kanssa ja oma olemus jotenkin ehkä säikäytti.
 
Borkku
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:
Alkuperäinen kirjoittaja huhhuh:
Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:
Alkuperäinen kirjoittaja huhhuh:
Herranen aika minkä pituisia hirviöitä. Vähän vois rajoittaa, ei kai tytöistä tarvii mitään amatsooneja kasvattaa.
Pöydän alleko pitäis laittaa ettei saa kasvaa?
No en aivan sitäkään tarkoita mutta voisihan vähän miettiä. Epämiellyttävän näköistä kun tyttö huitelee kahdessa metrissä ja painoa on päälle sata kiloa. Siinä ja miehet kakkoseksi...
No miten lapsen kasvu estetään?

Vai mitä piti miettiä?
Hormonihoidoilla, serkkua tutkittiin pituuskasvun takia, mutta kuurit jäi sitten saamatta.


No kuka ääliö alkaa paukuttaman hormooneja lapseensa jos laps on normaali mittanen ja kuka lääkäri niitä edes määräis.

No en mä ainaka ala paukuttaan omaaan lapseeni noita se on fakta ja neiti on nyt 11v ja pituus on hyvin lähellä 160cm
 
ärsyyntynyt ap
Alkuperäinen kirjoittaja huhhuh:
Alkuperäinen kirjoittaja mirena04:
Lohuta sitä, että näkeepä tulevaisuudessa paremmin esim. keikoilla bändin ym. :D
Kannattaakin lohduttaa, sillä ei taatusti löydy miestä joka nostaisi amatsoonin olkapäilleen istumaan ja katsomaan.
Sinä olet niin törkeä ihminen, että uskon ja toivon, että kaunis ja älykäs pitkä ja toistaiseksi hoikka tyttäreni ymmärtää kiertää kaukaa kasvattamasi "komeat miehet". Minulle ainakaan ei ole terveydenhoitajan, lääkärin tms. Toimesta kerrottu, että tyttärestäni olisi tulossa "amatsoni" tai että hormonihoito olisi tarpeen. Oikeastaan kysymys oli suoraan osoitettu 12-vuotiaiden tyttöjen vanhemmille ja näille muille, joilla on ollut jotain asiallista sanottavaa. Hharmi kun tuota älykkyyttä ei voi hormoneilla hankkia.
 
huhhuh
Alkuperäinen kirjoittaja ärsyyntynyt ap:
Alkuperäinen kirjoittaja huhhuh:
Alkuperäinen kirjoittaja mirena04:
Lohuta sitä, että näkeepä tulevaisuudessa paremmin esim. keikoilla bändin ym. :D
Kannattaakin lohduttaa, sillä ei taatusti löydy miestä joka nostaisi amatsoonin olkapäilleen istumaan ja katsomaan.
Sinä olet niin törkeä ihminen, että uskon ja toivon, että kaunis ja älykäs pitkä ja toistaiseksi hoikka tyttäreni ymmärtää kiertää kaukaa kasvattamasi "komeat miehet". Minulle ainakaan ei ole terveydenhoitajan, lääkärin tms. Toimesta kerrottu, että tyttärestäni olisi tulossa "amatsoni" tai että hormonihoito olisi tarpeen. Oikeastaan kysymys oli suoraan osoitettu 12-vuotiaiden tyttöjen vanhemmille ja näille muille, joilla on ollut jotain asiallista sanottavaa. Hharmi kun tuota älykkyyttä ei voi hormoneilla hankkia.
Jaa jaa, ettei se vaan sisälläsi kalvaisi pelko, ettei tytärtäsi hyväksytä sellaisena kuin hän on. Surullista, ettet itsekään ole pystynyt vapautumaan vanhanaikaisista stereotypioista vaan mietit tällaisia asioita todellisina.
 
Amatsoneista puheenollen; mun kolme serkkuani ovat noin 180-senttisiä kaikki, hoikkia ja kauniita. Ei todellakaan ole ollut pulaa miesseurasta, ja jumankekka kaikki vaatteet näyttää hyvältä niiden päällä |O

Semmosia amatsooneja :)
 
Kyy
Mie olin 162cm 12-vuotiaana ja olen sitä edelleen. Kasvoin tasan sen mittaiseksi kuin oli odotuksetkin (11-vuotiaana tehty pituusarvio). :D

Kaiva vanha neuvolakortti esiin ja katso kuinka pitkä tyttösi oli 2-vuotiaana. Nykyisin tuleva pituus ennustetaan siten, että tuo luku kerrotaan kahdella.
 
Ap
Alkuperäinen kirjoittaja huhhuh:
Alkuperäinen kirjoittaja ärsyyntynyt ap:
Alkuperäinen kirjoittaja huhhuh:
Alkuperäinen kirjoittaja mirena04:
Lohuta sitä, että näkeepä tulevaisuudessa paremmin esim. keikoilla bändin ym. :D
Kannattaakin lohduttaa, sillä ei taatusti löydy miestä joka nostaisi amatsoonin olkapäilleen istumaan ja katsomaan.
Sinä olet niin törkeä ihminen, että uskon ja toivon, että kaunis ja älykäs pitkä ja toistaiseksi hoikka tyttäreni ymmärtää kiertää kaukaa kasvattamasi "komeat miehet". Minulle ainakaan ei ole terveydenhoitajan, lääkärin tms. Toimesta kerrottu, että tyttärestäni olisi tulossa "amatsoni" tai että hormonihoito olisi tarpeen. Oikeastaan kysymys oli suoraan osoitettu 12-vuotiaiden tyttöjen vanhemmille ja näille muille, joilla on ollut jotain asiallista sanottavaa. Hharmi kun tuota älykkyyttä ei voi hormoneilla hankkia.
Jaa jaa, ettei se vaan sisälläsi kalvaisi pelko, ettei tytärtäsi hyväksytä sellaisena kuin hän on. Surullista, ettet itsekään ole pystynyt vapautumaan vanhanaikaisista stereotypioista vaan mietit tällaisia asioita todellisina.
No, vielä kerran kommentoin ja samalla kiitän muita asiallisesti vastanneita :)! Näyttääpä näitä tyylikkäitä pitkiä neitejä kasvavan muissakin perheissä ja sekä tyttöjen että poikien keskipituus lienee kasvanut. Ja mitä tyttäreeni tai "kalvavaan pelkooni" tulee, niin voin kertoa, että tyttäreni on pidetty ja suosittu nyt jo. Ja siinä määrin älykäs ja kaunis, että mieltäni ei kalva siihen liittyen minkäänlainen pelko. Kuten totesin, en itse ole asiasta huolissani, vaan tyttäreni ja hänen takiaan halusin muiden samanikäisten pituuksia kuulla. Hyvää yötä!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:
Alkuperäinen kirjoittaja huhhuh:
Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:
Alkuperäinen kirjoittaja huhhuh:
Herranen aika minkä pituisia hirviöitä. Vähän vois rajoittaa, ei kai tytöistä tarvii mitään amatsooneja kasvattaa.
Pöydän alleko pitäis laittaa ettei saa kasvaa?
No en aivan sitäkään tarkoita mutta voisihan vähän miettiä. Epämiellyttävän näköistä kun tyttö huitelee kahdessa metrissä ja painoa on päälle sata kiloa. Siinä ja miehet kakkoseksi...
No miten lapsen kasvu estetään?

Vai mitä piti miettiä?
Hormonihoidoilla, serkkua tutkittiin pituuskasvun takia, mutta kuurit jäi sitten saamatta.


No kuka ääliö alkaa paukuttaman hormooneja lapseensa jos laps on normaali mittanen ja kuka lääkäri niitä edes määräis.

No en mä ainaka ala paukuttaan omaaan lapseeni noita se on fakta ja neiti on nyt 11v ja pituus on hyvin lähellä 160cm
Tutkittavana ollut serkkuni oli 14-vuotiaana reilusti yli 180 cm ja kasvuhormonin ylituotantoa epäiltiin.
 
HelloShitty
eiköhän tähän maailmaan mahu kaikenkokosia ja pitusia tyttöjä ja poikia. :D

ite oon vaan 155cm ja mun 7v on 138cm. eli kovaa vauhtia kasvamassa mun ohitse. :D
ap; toi yks vaan kiusaa sua. :hug:
 
iiikkkk
Alkuperäinen kirjoittaja Black Dahlia:
Mie olin 162cm 12-vuotiaana ja olen sitä edelleen. Kasvoin tasan sen mittaiseksi kuin oli odotuksetkin (11-vuotiaana tehty pituusarvio). :D

Kaiva vanha neuvolakortti esiin ja katso kuinka pitkä tyttösi oli 2-vuotiaana. Nykyisin tuleva pituus ennustetaan siten, että tuo luku kerrotaan kahdella.
Mun vanhempi tyttö ollut 2 v 90,5 cm ja on nyt 174 cm, eikä kasva enää.
Nuorempi ollut 2v 89 cm ja on nyt 175 cm ja saattaa kasvaa viel pari senttiä.
Poika on ollut 2v 99 cm, on nyt just 13v ja pituutta 180 cm. Ja kyllä, kasvaa vielä ( jos en laita pöydän alle tai seisota päällään... )
 
mirena04:
Lohuta sitä, että näkeepä tulevaisuudessa paremmin esim. keikoilla bändin ym.


Kannattaakin lohduttaa, sillä ei taatusti löydy miestä joka nostaisi amatsoonin olkapäilleen istumaan ja katsomaan.

Kyllä MIES nostaa, toista on marjanpoimijat.
 
.
Alkuperäinen kirjoittaja Maura:
Alkuperäinen kirjoittaja huhhuh:
Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:
Alkuperäinen kirjoittaja huhhuh:
Herranen aika minkä pituisia hirviöitä. Vähän vois rajoittaa, ei kai tytöistä tarvii mitään amatsooneja kasvattaa.
Pöydän alleko pitäis laittaa ettei saa kasvaa?
No en aivan sitäkään tarkoita mutta voisihan vähän miettiä. Epämiellyttävän näköistä kun tyttö huitelee kahdessa metrissä ja painoa on päälle sata kiloa. Siinä ja miehet kakkoseksi...
miula on sellanen käsitys että pituuskasvuun ei kotikonsteilla pysty vaikuttamaan..
eikös tupakointi hidasta pituuskasvua? :D

 
1 mamma vain
Meillä heiman reilu 12-vuotias tytär on nyt 156 cm, vuotta aiemmassa mittauksessa 144 cm, joten hurjaa on ollut kasvu. Itse olen 168cm ja mieheke 180 cm, tytöstä ennustettu jopa yli 170, mutta nähdä saa käykö näin.
 
Ap vuoden kul.
Tyttö ei ole paljon lisää kasvanut. On luokkansa pisimpiä tytöistä, mutta muut ovat kirineet. Nykyisin on tyytyväinen, kun on äitiään pitempi. Kaunis ja mukava. Kaikki puheet pituudesta ovat jääneet. On suosittu. Valittu hymytytöksi, luokan puheenjohtajaksi ja uskaltaa olla rohkeasti oma suloinen itsensä :)
 
"Asdf"
Jos oli tarkoitus olla vitsikäs, niin tiedoksi: Ei naurattanut. Ongelma on aito tyttärelleni, vaikkakaan en itse ole huolissani. Kuukautiset on hänelläkin alkaneet eli jos pituuskasvu sen jälkeen hidastuu, tytöstä tuskin tulee mitenkään erityisen pitkä. Ja jos tulisikin, olen varma, että hän älyllään ja kauniilla sisäisellä ja ulkoisella olemuksellaan lähellään olevat... :)
Ei taida tuon ikäinen vielä tietää millainen haluaa aikuisena olla.
Minun mielestäni pitkät naiset ovat kauniita.
Täytyyhän mallienkin olla pitkiä. Niin ja esim Nicole Kidman on 180cm ja todella kaunis nainen.
 

Yhteistyössä