Te joilta on leikattu viisaudenhammas

Eli itseltäni leikattiin alaviisuri vajaa kaksi päivää sitten. Poski aivan turvoksissa, mutta kuuluu vissiin asiaan vielä tässä kohtaa. Kivut eivät ole mitään ylitsepääsemättömiä. Kysyisinkin teiltä joilta on myös kirurgi leikannut, eli aloititteko heti syömään antibioottikuuria, vai määrättiinkö se teille vaan valmiiksi jos sille tulee tarvetta? Itselle jäi nyt hieman epäselväksi. Yksi tuttavani sanoi, että hänelle annettiin resepti vain varmuuden vuoksi, mutta ei sitä käyttänyt. Ja kuinka nopeasti turvotuksenne laski leikkauksen jälkeen?
 
9mmmm
Eli itseltäni leikattiin alaviisuri vajaa kaksi päivää sitten. Poski aivan turvoksissa, mutta kuuluu vissiin asiaan vielä tässä kohtaa. Kivut eivät ole mitään ylitsepääsemättömiä. Kysyisinkin teiltä joilta on myös kirurgi leikannut, eli aloititteko heti syömään antibioottikuuria, vai määrättiinkö se teille vaan valmiiksi jos sille tulee tarvetta? Itselle jäi nyt hieman epäselväksi. Yksi tuttavani sanoi, että hänelle annettiin resepti vain varmuuden vuoksi, mutta ei sitä käyttänyt. Ja kuinka nopeasti turvotuksenne laski leikkauksen jälkeen?
mäkään en syönny antibioottei aattelin et säästän niitä sitten pahempaan. mut pari päivää naama näytti ku kilo nuuskaa huules toki kaikki neljä kerralla leikattiin. kipua en tuntenut
 
vierailija
Multa leikattiin vajaa vuosi sitten myös alaviisuri kirurgin toimesta ja antibioottia aloin syömään kuten käskettiin. Lopetin kuurin kuitenkin hieman kesken (lääkärin luvalla) koska siitä tuli niin huono olo. Buranaa söin muistaakseni muutaman päivän mutta jostain kumman syystä inhottava päänsärky jatkui pari viikkoa :( Ja ruuanjämiä joutui kaivelemaan sieltä kuopasta kuukausikaupalla... nyt kauhulla odottelen puhkeaako toinen puoli.
 
Juu hirveästi tuntuu vaihtelevan tuo, että syödäänkö sitä antibioottia heti vai ei.. Mulla leikataan loput kolme 3 vkon päästä, jaikss... Silloin eri kirurgi, no ainakin nyt muistan kysyä tuosta antibiootista jos ei muuten mitään mainitse.
 
vierailija
Itsellä leikattu kaikki neljä viisuria, eikä puhuttu mitään antibiooteista.. Särkylääkettä ja jotain apteekin suuvettä käskettiin käyttää. Ja hyvin auttoi!
 
vierailija
Ei määrätty antibiootteja kummallakaan kertaa, särkylääkereseptin sain ja ohjeen ottaa särkylääkettä ensimmäisen kerran ennenkuin puudutus täysin lakkaa.

Mies sai antibiootit heti, hänellä oli avoin reitti yläviisurin poiston jälkeen nenäonteloon. Itse ihmettelin, kun leikkaava hammaslääkäri puristi nenästä ja käski puhaltaa nenän kautta. Selitti sitten, että jos hampaan aukosta kuplii, niin siellä on aukko ja tarvitsee antibiootit. Turvotusta oli kaikilla tuttavapiiriin kuuluvilla, joilta viisureita poistettiin ja mustelma poskessa oli ihan tyypillistä. Itselläkin on valokuva siitä muistona. Ensimmäisen parin poiston jälkeen ei kovin pahoja oireita ollut missään vaiheessa. Eniten ärsytti kutiavat tikit, kun ne olivat aikataulujen vuoksi muutaman päivän pidempään, kuin milloin ne olisi jo voinut ottaa pois. Toisen parin jälkeen sitten jomotti paljon enemmän ja kauemmin.
 
Mulla leikattiin kolme yhdellä kertaa. En muistaakseni syönyt antibioottia. Voi olla naama turvoksissa, mulla oli, siis todella olin erittäin oudon näköinen. Kun turvotus laski, jäljelle jäi vielä viikoksi isot vihreät mustelmat leukoihin.
 
vierailija
Ensimmäisenä vastaanotolla sain kipulääkkeen ja ensimmäisen antibiootin. Leikkauksen jälkeen (yksi leikattiin ja toinen vedettiin) hain apteekista 600 buranaa ja antibiootitkuurin. Haudoin naamaa leikkauspäivän viileällä, turvotus laski kahdessa päivässä ja mustelma katosi viikon sisään. Lisäksi käytin suuvettä, jotta lekuri suositteli ettei koloon jäisi niin paljon bakteereja.
 
viera.s
Ensimmäisellä kertaa en saanut antibiootteja ja kivut oli kovat pitkään. Toisella kerralla sain antibioottikuurin, joka aloitettiin jo päivää ennen leikkausta ja silloin jälkikivut oli paljon vähäisemmät.
 
vierailija
Minulla hammaslääkäri käski aloittaa kuurin samana päivänä kun viisurit leikattiin. Kaipa se johtui siitä, että pelkään hammaslääkärissäkäyntiä, ja komplikaatioita tulee vähemmän kun sen kuurin pistelee samantien eikä jää odottamaan tulehdusta.
 

Yhteistyössä