Te, jotka ette matkustele ulkomaille

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja just:
Alkuperäinen kirjoittaja kiilusilmäfanaatikko:
Rahahan se on suurin syy... mutta mietin, että jos olisi rahaa, niin matkustelisimmeko sittenkään, ainakaan lentäen... tuntuisi jotenkin väärältä lentää huvikseen. Mutta ehkä sitten kun lapsi kasvaa, niin lähdetään reilaamaan koko perhe :D joskus siis 10 vuoden kuluttua.
Meillä on rahaa, mutta mua ei nappaa. Oon vaan kotijuntti, ärsyttäisi vaan pakata ja suoriutua matkaan. En tiedä, kai minulta puuttuu jokin tärkeä aivolohko. Jos sellaisia kuulassa edes kuuluu olla.
No mutta eipä kaikkien tarttekaan tykätä matkustamisesta. Onhan se aika tympeää joskus, junassa istuminen, odottaminen ja suihkunmetsästys ja sen sellaiset :D
 
:LOL: :LOL: :LOL:

on täällä kyllä aivan ihme porukkaa, Eli täällä ilmoittautuu yksi typerä juntti jota ei matkustelu kiinnosta!!!

:LOL: :LOL: :LOL:

Mä en oikeesti voi ymmärtää teitä eräät naiset että mitenkä te voitte leimata jonkun hemmetin matkustelemattomuuden takia ihmisiä. Jos te pidätte matkustelusta, niin se on teidän asianne. Minä viidyn kotona ja säästän mielummin rahani omaan kotiin, jonka rakennamme KESKELLE METSÄÄ omaan rauhaan. Minä rakastan omaa rauhaa omassa kodissa eikä minua voisi ainakaan vähempää kiinnostaa TUHLATA lomiani matkailuun kun sen voi viettää kotona, emme me neljän seinän sisällä silti ole koko aikaa ;) :whistle:
 
Ihan vaan siitä syystä, että mä saan paskahalvauksen jo siitä kun lentokone lentää yläpuolelta saatikka että olisin ite kyydissä :attn: toisekseen en halua myöskään hukkua hyiseen mereen... :ashamed: Ja automatka ei houkuttele ollenkaan.
 
....
Alkuperäinen kirjoittaja mamizuukkeli:
:LOL: :LOL: :LOL:

on täällä kyllä aivan ihme porukkaa, Eli täällä ilmoittautuu yksi typerä juntti jota ei matkustelu kiinnosta!!!

:LOL: :LOL: :LOL:

Mä en oikeesti voi ymmärtää teitä eräät naiset että mitenkä te voitte leimata jonkun hemmetin matkustelemattomuuden takia ihmisiä. Jos te pidätte matkustelusta, niin se on teidän asianne. Minä viidyn kotona ja säästän mielummin rahani omaan kotiin, jonka rakennamme KESKELLE METSÄÄ omaan rauhaan. Minä rakastan omaa rauhaa omassa kodissa eikä minua voisi ainakaan vähempää kiinnostaa TUHLATA lomiani matkailuun kun sen voi viettää kotona, emme me neljän seinän sisällä silti ole koko aikaa ;) :whistle:
Niin, elikkä sinunki kohallas kyse on rahan puutteesta.
 
HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja Sori:
Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
Alkuperäinen kirjoittaja Sori:
Väite: moni joka sanoo että ei ole rahaa polttaa ja juo. No,valintoja nekin ovat.
en polta enkä juo. :saint:
Entä ennen raskautta..? Ja mies lasketaan myös perheenjäseneksi.
poltin mutta en juonu ku joskus. eli muutama kerta vuodessa. eli ei hirveesti. mies kyllä juo mutta käy erittäin harvoin baarissa. mutta juu..menee rahaa siihenkin.

mutta sit taas...aika paljon sais juoda vuodessa jos meinaa kokonaisen perheen matkabudjetin kaataa kurkusta alas. :whistle: eli rahat ei silti riittäis. mielummin sit hemmottelee ittensä kotona. :D
 
En vaan tykkää ajatuksesta että pitäis ottaa puol omaisuutta mukaan johonki viikoks tai pidemmäks aikaa..enkä pidä erityisemmin lentämisestä. Ei vaan kiinnosta matkustella ja se on niin kallistakin ja lentämisestä tulee kamalat hiilidioksidipäästötkin. säästän ainakin omalta osaltani luontoa ku en matkustele.
 
työäiti
mä olen matkustanut työssäni, se ei ole mitään uutta. olen ostanut talon joten nautin lomasta kotona. Emme mene risteilylle tai lomaile suomessa. Kotona on ihanaa. Olen kyllä kuulemma luvannut miehelle joksikin syntymäpäivälahjaksi luxussafarin etelä-afrikassa, joten lienee parempi säästää.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vivian :
Tällaisena hyvinkin paljon matkustelevana ihmisenä on aika karmeeta lukea miten joku on sitä mieltä että matkailu on HYI... Ja me emme juurikaan siitä syystä matkustele kanarian saarille tai thaimaan pattayalle, että siellä on niin paljon turisteja/suomalaisia. Mutta sekin on ihan valintakysymys, joku tykkää joku ei. JA SILTIKÄÄN en käsitä miten joku ei pidä matkustamisesta... Toki ymmärrän jos ei ole varaa, mutta että ei pidä matkustamisesta...? :)
Niin vastaavat ne, jotka eivät ole matkustelleet...Niinhän se menee, jos ei ole kokeillut kieltäytyy heti, koska teitää, että ei ole varaa siihen.
Täytyy nyt sanoa, että mun mieheni ei tykkää matkustelusta. Ja miksi, koska on matkustellut työkseen niin paljon, silloin kun on lomaa on mieluusti sitten kotimaassa. Onneksi enää ei ole matkatyö, ja nyt päästään sitten joskus perheenäkin reissuun.

Ja varmasti, kun teidän kanssanne keskustelisi löytyisi asia, josta minä pidän, ja jota te inhoatte, ihan samalla lailla voi olla matkustelun kanssa, eri ihmiset arvostavat erilaisia asioita!
 
Alkuperäinen kirjoittaja vivian :
Tällaisena hyvinkin paljon matkustelevana ihmisenä on aika karmeeta lukea miten joku on sitä mieltä että matkailu on HYI... Ja me emme juurikaan siitä syystä matkustele kanarian saarille tai thaimaan pattayalle, että siellä on niin paljon turisteja/suomalaisia. Mutta sekin on ihan valintakysymys, joku tykkää joku ei. JA SILTIKÄÄN en käsitä miten joku ei pidä matkustamisesta... Toki ymmärrän jos ei ole varaa, mutta että ei pidä matkustamisesta...? :)
niin,todellakin,toiset tykkää matkustaa ja toiset ei.huomaatko ristiriidan kirjoituksessasi?
mä taas ihmettelen et miten jotkut viittii ravata jossain samassa lomakohteessaa 5 kertaa vuodessa.mä en nää taas sellaisessa mitään järkeä.
mutta silti en hauku idiootiksi tai muuksikaan sillä me ollaan ihan oikeesti kaikki erilaisia.



 
kosmopoliitti
No hyvä ihme... kummallisia ennakkoluuloja tosiaan! "Puoli omaisuutta mukaan" ym. kuulostaa juuri siltä ettet ole ikinä missään reissannut.

Koittakaa nyt tajuta että se "ulkomaat" on niin paljon paljon muutakin kuin hiekkarantaa ja hikisiä hotellihuoneita! Esimerkiksi luontoa ja rauhaa rakastaville sellaiset paikat kun Kanada, USA, Australia ja Uusi-Seelanti esimerkiksi tarjoavat unohtumattomia elämyksiä, niihin maisemiin verrattuna Suomi on aika ankea paikka... Eikä noissa maissa ole edes kuumaa tai likaista (USA:kin on katsokaas paaaaljon muutakin kuin New York ja LA).

Mutta turha semmoiselle kotinurkkiinsa jämähtäneelle on matkailun ihanuutta selittää. Eläkää vaan loppuikänne omissa harhakuvitelmissanne. ;)
 
Saraldo
Ja toisaalta mä en ymmärrä niitä, joiden on pakko päästä edes kerran vuodessa ulkomaille, vaikka lainarahalla. On vaan pakko päästä näyttämään, että meidänkin perhe käy ulkomailla. Onko säälittävämpää? Viikon reissu, jota maksetaan sitten seuraava vuosi? Mieluummin köyhä ja fiksu, joka säästää rahansa johonkin tärkempään kuin köyhä ja tyhmä, joka velkaantuu näyttämisen vuoksi.
 
Itse matkustelin jonkun verran lapsena vanhempien mukana ja aikuisena olen käynyt tässä lähempänä (Ruotsi, Venäjä) . Nyt on oma lapsi sen verran pieni, ettei huvita lähteä vielä hänen kanssaan reissaamaan. Eipä tuota rahaakaan nyt liiemmin ole, kun on asuntolainaa yms. ja itse kotona. Ajattelin kyllä jossain kauempana käväistä, kunhan tuo muksu hieman kasvaa ja itsekin lähden töihin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Saraldo:
Ja toisaalta mä en ymmärrä niitä, joiden on pakko päästä edes kerran vuodessa ulkomaille, vaikka lainarahalla. On vaan pakko päästä näyttämään, että meidänkin perhe käy ulkomailla. Onko säälittävämpää? Viikon reissu, jota maksetaan sitten seuraava vuosi? Mieluummin köyhä ja fiksu, joka säästää rahansa johonkin tärkempään kuin köyhä ja tyhmä, joka velkaantuu näyttämisen vuoksi.
Tosiaanko uskot etta ihmisten matkustelun perussyy on etta 'paasee nayttamaan'? Ei ole hyvin asiat jos nain heikoissa kantimissa on ihmisten itsevarmuus. Omalta osaltani voin sanoa etta matkustelen just niin paljon ja just sinne minne itse haluan, riippumatta siita milta se 'nayttaa'.
 
Mä kyllä ikäväkseni tiedän perheitä, joiden on jostain syystä mentävä kerta vuoteen sinne etelään, vaikka rahaa ei siihen oikeasti ole. Onhan se matkailu mukavaa ja avartavaa ja elämyksellistä, mutta jotain realismia varojensa suhteen täytyisi olla.
 
mamma3
Ei oo hinkua lähteä. Inhoan hellettä, hiki valuu jne... ja toisekseen oon niin allerginen että empä tiiä mitä söisin siellä ellen ota jotain puuroryynipakettia mukaan.

ainut maa mihin oon halunnu on irlanti ja nummet =)
 
Ei kiinnosta. Ei ole koskaan kiinnostanut. Viihdyn kotona. Mä olen käynyt ulkomailla tasan Visbyssä ja Tallinnassa ja toistaiseksi riittää. Ehkä joskus innostun, mutta Suomessakin on niiiiin paljon näkemistä ja mä olen enemmän mökki-ihmisiä, tykkään kun siellä saa olla kuin kotonaan, omissa oloissa, saa olla lähellä luontoa. Ei tuota rahanpaskaakaan nyt ihan valtavasti ole, mutta jos ulkomaat kiinnostaisi, saisihan niitä matkoja järkättyä. Se nyt on vaan valintakysymys ostaako 2500 euron sohvan vai lähteekö ulkomaille. Mä ostan sen sohvan. Jos siis rahaa ei ole niin määrättömästi että voi tehdä kumpaakin. Harvalla on. Toisaalta lapset on niin pieniä, ettei ole ollut mahdollisuutta lähteäkään, mutta en reissannut myöskään työssäkäyvänä sinkkuna kun varaa olisi ollut. Ostelin mieluummin sisustusjuttuja, vaatteita jne. Valintakysymyksiä. Mä taas en voi tajuta ihmisiä jotka asuu vuokralla, ei omista autoa tai syövät eriparilautasilta, mutta ei se ole mun tehtävä kaikkea tajutakaan. :whistle:
 
Saraldo
Alkuperäinen kirjoittaja Gloria Mundi:
Alkuperäinen kirjoittaja Saraldo:
Ja toisaalta mä en ymmärrä niitä, joiden on pakko päästä edes kerran vuodessa ulkomaille, vaikka lainarahalla. On vaan pakko päästä näyttämään, että meidänkin perhe käy ulkomailla. Onko säälittävämpää? Viikon reissu, jota maksetaan sitten seuraava vuosi? Mieluummin köyhä ja fiksu, joka säästää rahansa johonkin tärkempään kuin köyhä ja tyhmä, joka velkaantuu näyttämisen vuoksi.
Tosiaanko uskot etta ihmisten matkustelun perussyy on etta 'paasee nayttamaan'? Ei ole hyvin asiat jos nain heikoissa kantimissa on ihmisten itsevarmuus. Omalta osaltani voin sanoa etta matkustelen just niin paljon ja just sinne minne itse haluan, riippumatta siita milta se 'nayttaa'.
Valitettavasti näitäkin ihmisiä on. En todellakaan usko, että kaikki vuosittain ulkomailla käyvät perheet ovat tällaisia, mutta aika paljon on niitä, jotka yrittävät ostaa jonkinlaista sosiaalista statusta lainarahoitetulla matkalla. Ja tuon mun kijroitukseni pointti olikin juuri se, etten ymmärrä sitä. Ymmärrän oikein hyvin matkustelun, jos siihen on varaa ja halua, mutta jos yhden reissun vuoksi nähdään nälkää loppuvuosi, niin se on kyllä pahemman luokan tyhmyyttä.

Ajattelin siis vaan tuoda tällaisenkin näkökulman asiaan :) .
 
mm
No, tää on nyt hypoteettinen vastaus, koska meillä ei ole vielä lapsia. Mutta JOS meillä olisi lapsia, en usko, etä matkusteltais paljoa ainakaan sillon kun ovat pieniä. Miksi? Koska en usko pienten lasten saavan siitä niin paljon irti ja epäilen, saisinko pienten lasten kanssa itsekään. Menis vaan paljon rahaa ja luonnonvaroja. Ts. matkustelu myös saastuttaa aikalailla.

Ja ennen kun kukaan hermostuu, niin sanon, että oon matkustellut tosi paljon.
 
Se halu matkustella on vaan kadonnut jonnekin kun lapset tulivat. Ei oo enää niin yksinkertaista lähteä, ja sille rahalle kyllä takuuvarmasti löytyy hyödyllisempääkin käyttöä. Lisäksi on niin vaivalloista lähteä noiden kanssa edes kylään, saati ulkomaille :kieh: Ja kun on loma, niin ei paljoa haluta muuta tehä kuin olla kotona ja levähtää .
 

Yhteistyössä