Te jotka ette ole antaneet tuttia vauvallenne, niin miksette?

  • Viestiketjun aloittaja assi81
  • Ensimmäinen viesti
assi81
Miks jotkut ei anna tuttia vauvalleen?

Kaveri ei anna tuttia vauvalleen, ei vaikka tämä kitisee (muutakin kuin nälkäänsä) esim. vaunuissa ym. Kerran sitten kysäsin häneltä, että miks et laita tuttia vauvan suuhun (vauva kitisi) niin tämä melkein suuttui (luuli kai että annan hänelle kasvatusohjeita), mutta kunnon syytä tähän tutittomuuteen ei sanonut.

Oman vauvani hoidossa tutti on kyllä välillä helpotus...
 
mie
Mä taas mietin että miksi olisin antanut?
Pieni vauva ei itke tai kitise turhaan silloin pitä reagoida ja "hoitaa" kun kitisee. Miksi olisin opettanut vauvan hakemaan turvaa ja lohtua tutista kun siihen tarkoitukseen on vanhemmat?
 
Olisin antanu jos olis huolinu, kaveri ei meinannu antaa mut loppujen louks siel on tutti käytös. Kai siinä on ajatus et se imukausi on vaan 6 kk ja harvoin sillon viel saa tuttia vierotettuu pois. Ja sit jos se tutti on nukkumisen edellytys niin sit sitä saa hypätä laittamas takasin suuhun.
 
eräs
Alkuperäinen kirjoittaja mie :
Mä taas mietin että miksi olisin antanut?
Pieni vauva ei itke tai kitise turhaan silloin pitä reagoida ja "hoitaa" kun kitisee. Miksi olisin opettanut vauvan hakemaan turvaa ja lohtua tutista kun siihen tarkoitukseen on vanhemmat?

Juurikin näin.
Tosin minulle on ihan sama antaako joku tutin vai ei.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Williviini:
Tutin syönti pitää opettaa, en halunnut. Miksi olis pitänyt?
Monet syö sen sijaan peukaloa, tutista on helpompi luopua kuin peukalosta. Peukalo taasen on purennalle erittäin haitallinen.
Väkisin en tutin lupsuttamista viitsinyt opettaa kummallekaan. Peukkua nassutteli poika parin vuoden verran nukahtamistilanteessa sen jälkeen kun vierotti itse itsensä rinnasta -purennassa ei mitään vikaa.
 
Juh
Meidän esikoinen ei tuttia huolinu, eikä sitä kyllä juuri tarjottukaan parin yritys kerran jälkeen. Kuopus taas hoksas tutin imemisen heti ja kyllä se vaan on helpottanut, kun ei vaan aina itse jouda olemaan se tutti, niinkuin esikoisella! Meidän molemmilla lapsilla on ollut todella kova imemisen tarve, ja minusta on vain inhimillistä antaa tutti lapselle, joka siitä saa turvaa ja lohtua. Ei se vähennä sitä muuta lapsesta huolehtimista ja tarpeisiin vastaamista millään lailla! (sorry vähän ohi aiheen osa..)
 
JanuLiitus
Vanhempi tyttö huoli tutin mutta tuo kuopus ei huoli sitten ei millään sitä. Omat sormet näyttää olevan paremmat. Ei sitä väkisin voi sille antaa jos ei halua! Kaikki vauvat ei ole katos samanlaisia :)
 

Yhteistyössä