Te jotka olette tarkkoja lapsenne vaatteista

  • Viestiketjun aloittaja Kiitos ja anteeksi
  • Ensimmäinen viesti
Onneksi vaatelahjoja ostavilla sukulaisilla on yhtä hyvä maku kuin minulla. :) Muutaman vaatteen olen joutunut laittamaan uutena kiertoon, mutta eivät nekään mitään hirvityksiä olleet. Vaatetta vain sattui olemaan niin paljon, ettei ehtinyt käyttää kaikkia.
 
Jaa. Me just eilen oltiin mustikoita poimimassa ja meni kyllä se vaatekerta samantein lumpuksi ;) En saanut tahroja irti, ja ei tarvinnut stressata minkään tahranpoistokikkojen kanssa. Näppärää.

Ja on meillä esim. vesivärit ja tussit värjänneet paitoja niin etteivät pesussa puhdistu. Ja säästyy taas ne paremmat kuteet eikä tarvitse heti kiskoa vaatteita lapsen päältä likoamaan sappisaippualiemissä.

Kiinteitä syömään opettelevalle ei myöskään kannata niitä kivoimpia bodeja pukea kun syöttää porkkana- tai mustikkasosetta... Tähänkin tarkoitukseen kelpaa vaikka ne anopin antamat vaatteet ;)

En ala tästä enempää paasaamaan. Ei ole multa tippaakaan pois jos joku ei halua lapselleen päälle epäesteettistä asukokonaisuutta. Ehdotin vain käyttötarkoituksia näille vähän repsahtaneille tai epämuodikkaille vaatteille.
Mitäpä siinä, jos osaa poistaa tahrat ja vaate on edelleen käyttökelpoinen? Janäitä muita mainitsemiasi tilanteita varten on olemassa vaikka essuja tai ruokalappuja, koska mitä järkeä on pilata jollekin toiselle käyttökelpoinen vaate?
 
"Tiina"
Miten "väistelette" tyylitajuttomien sukulaisten vaatelahjoja?

Mieheni perhettä ei ole tyylitajulla ja värisilmällä siunattu. Tiedän, että vaatelahjoista pitäisi olla kiitollinen mutta en vaan pysty. Jotkut vaatteet ovat sellaisia, etten olisi uskonut sellaisia olevan edes myynnissä näin 2000-luvulla, mutta jostakin (halpahallista) niitä näköjään löytyy.

Koska en halua loukata ketään, otan toki lahjat kiitellen vastaan. Vaatehankinnoista on vaan tullut hengästyttävää kilpajuoksua; helpointa on voida todeta vaatekyselyihin että lapsi ei tarvitse uutta talvihaalaria, koska hänelle on juuri sellainen ostettu.

Meillä lapsi on vielä alle vuoden ikäinen eikä kävele, mutta minulle tuli kiire hankkia vk-haalarin sävyyn sopivat kumisaappaat, kun kuulin anopin jotain asiasta puhuvan. Ostin myös jo lapselle talvihaalarin, ennenkuin joku avulias sukulainen ehtii ostaa jonkun silmiä särkevän hirvityksen.

Miehen vanhemmilla ja siskoilla on se tyyli, että jos lapsi tarvitsee collegepuseron, kävellään lähimpään halpahalliin tai automarketiin ja otetaan ensimmäinen pusero, jossa löytyy oikea koko. Heille ei ole mitään väliä vaatteen värillä tai muulla ulkonäöllä, "pusero kuin pusero".

Minä haluan pukea lapseni kivasti, piste. Ostan lapselle yhtä lailla halpismerkkejä kuin vähän kalliimpaakin, eli en osta sokeasti pelkkiä kalliita merkkejä merkin vuoksi. Monet suosikkivaatteet on ostettu H&M:ltä ja Lindeksiltä, eli ei ole kyse siitä että lahjaksi saatujen vaatteiden pitäisi olla Gantia. Minulle on tärkeää että yksittäiset vaatteet ovat kivan näköisiä ja se, että päällä olevat vaatteet sopivat toisiinsa väreiltään ja tyyliltään. Tätä esim. anoppini ei ymmärrä lainkaan.
Myyn tai lahjoitan eteenpäin :). Nytkin meni kirpparille yksi lahjaksi saatu body, joka oli ihan liian slimmiä mun isolle pojalleni. En edes yrittänyt päälle. En laita päälle vaatteita, joista en itse pidä tai lapsi ei pidä. Valitettavasti lapsi ei aina pidä siitä vaatteesta, mistä lapsi pitää :\...tämä siis isomman lapsen kohdalla.
 
Mitäpä siinä, jos osaa poistaa tahrat ja vaate on edelleen käyttökelpoinen? Janäitä muita mainitsemiasi tilanteita varten on olemassa vaikka essuja tai ruokalappuja, koska mitä järkeä on pilata jollekin toiselle käyttökelpoinen vaate?
Fine. Mä en osannut porkkanatahroja poistaa :ashamed: pari aivastusta syömisen lomassa ja kas - vaatteet oranssipilkulliset ruokalapusta huolimatta. Eipä tullut niitä kivoimpia vaatteita pilattua vaan tilalla oli ne kauhtuneet kasaribodyt :D

Ei mun silmään häirinnyt yhtään vaikka vauvan vaatekerta oli mallia sateenkaaren oksennus. Söpö silti ;)
 

Yhteistyössä