Te jotka olette tarkkoja lapsenne vaatteista

  • Viestiketjun aloittaja Kiitos ja anteeksi
  • Ensimmäinen viesti
Blue
Meillä ainakin on sen verran samanlainen maku miehen kanssa että hänen esimerkiksi reissuilta ostamansa vaatteet kelpaavat oikein hyvin lapselle päälle. Hänellä tuntuu itse asiassa olevan vielä enemmän väliä että lapsella on päällä hyvälaatuiset yhteen sopivat vaatteet kuin minulla :)
Mun mies sanoi mulle jo joskus seurusteluaikana että meidän lasten ei tarvitse IKINÄ käyttää Löytiksen 12e tarralenkkareita eikä saman paikan 9,90e "merkki"farkkuja tai 5e gollegeita, joita hän joutui lapsuudessaan käyttämään. Ja mulle se passaa enemmän kuin hyvin!
 
voi että
On tuokin lie ongelma joillekin. Jaksamatta lukea muiden vastauksia,
Elämä on varmasti tosi mukavaa, jos ainoa ongelma on 1-vuotiaan sukulaisilta saamat vaatehankinnat. Onnittelut!
 
Hilfiger
Alkuperäinen kirjoittaja voi että;24325040:
On tuokin lie ongelma joillekin. Jaksamatta lukea muiden vastauksia,
Elämä on varmasti tosi mukavaa, jos ainoa ongelma on 1-vuotiaan sukulaisilta saamat vaatehankinnat. Onnittelut!
Ap ei missään vaiheessa sanonut, että sukulaisten vaatehankinnat olisi ainoa ongelma. Oletko sinä sama henkilö, joka valitti tuolla talvihaalariketjussa?
 
Hilfiger
Alkuperäinen kirjoittaja voi että;24325040:
On tuokin lie ongelma joillekin. Jaksamatta lukea muiden vastauksia,
Elämä on varmasti tosi mukavaa, jos ainoa ongelma on 1-vuotiaan sukulaisilta saamat vaatehankinnat. Onnittelut!
Ap ei missään vaiheessa sanonut, että sukulaisten vaatehankinnat olisi ainoa ongelma. Oletko sinä sama henkilö, joka valitti tuolla talvihaalariketjussa?
 
Blue
Alkuperäinen kirjoittaja voi että;24325040:
On tuokin lie ongelma joillekin. Jaksamatta lukea muiden vastauksia,
Elämä on varmasti tosi mukavaa, jos ainoa ongelma on 1-vuotiaan sukulaisilta saamat vaatehankinnat. Onnittelut!
Se että muiden ongelmat on pienempiä kuin sun ei tee niistä yhtään sen vähäpätöisempiä.
 
  • Tykkää
Reactions: Phoebsi
Huom harmaana
Mun mies sanoi mulle jo joskus seurusteluaikana että meidän lasten ei tarvitse IKINÄ käyttää Löytiksen 12e tarralenkkareita eikä saman paikan 9,90e "merkki"farkkuja tai 5e gollegeita, joita hän joutui lapsuudessaan käyttämään. Ja mulle se passaa enemmän kuin hyvin!
Meillä miehen ongelma tuntuu olevan Seppälän huonosti istuvat ja huonolaatuiset vaatteet nuorena. Eikä tosiaan haittaa, sieltä en lapselle ostaisi muutenkaan yhtään vaatetta...
 
Mun mielestä lapset on just söpöjä kun niillä on riemunkirjavat rönttöpönttökledjut pihalla päällä :D Hei c'mon... Pistäkää vaikka sellaisiin leikkeihin päälle missä vaatteilla vaara rikkoontua, tahraantua, tms. Kyllä meillä on niille "halpahallihirvityksillekin" tullut käyttöä. On vaikka leivottu tai askarreltu ne päällä. Onneksi meillä muksut on niin pieniä ja molemmat vielä pph:lla hoidossa niin ei senkään takia ole paineita stailata heitä aamulla. Ei tarvitse esitellä vaatteita kellekään.

Isomman suosikkeja on muuten ne hillittömimmät vaatekaappilöydöt. Ja vaihtaa itse vaatteitaan useamman kerran päivässä. Kun ollaan vaateistoksilla, annan yleensä päättää samanhintaisista vaihtoehdoista, 99% tyttö valitsee sen minkä mä olisin jättänyt kauppaan ;) roolileikit on kaikkein kivoimpia leikkejä - miten sitä voi leikkiä esim. Hienoa rouvaa ilman überhörhelöistä mekkoa ja glitterpaitaa :D Ylilyöntejä on vaikea tehdä jos vaatekaapista löytyy vaan yhtä väriä ja tasapaksua tusinavaatetta. Ettekö te itse muista miten kiva oli pukea päälleen mitä mielikuvituksellisempia vaateyhdistelmiä ja olla NIIIN hienoa :)

Ja juu, ihmisten ilmoille puen lapsille vaatteet mitkä ei aiheuta teidän verkkokalvoille mitään vahinkoa ;)
 
Huom harmaana
Se että muiden ongelmat on pienempiä kuin sun ei tee niistä yhtään sen vähäpätöisempiä.
Näin. Itsellänikin on monentasoisia ongelmia joista vähäisimmästä päästä on esimerkiksi se, mitä laittaa huomenna päälle työhaastetteluun kun ajattelin mennä aamulla töihin fillarilla ;) Eikä se tarkoita ettei olisi ihan "oikeitakin" ongelmia elämässä.
 
voi että
Ap ei missään vaiheessa sanonut, että sukulaisten vaatehankinnat olisi ainoa ongelma. Oletko sinä sama henkilö, joka valitti tuolla talvihaalariketjussa?
häh? Kuka valitti mistä missä ketjussa?
Olen iloinen että ap:n ongelmat ovat tuota tasoa. Mukavaa että Afrikan ennätyskuivuus ja toisten lasten nälänhätä tai muut isommat ongelmat eivät häntä kosketa. Kunhan oman lapsukaisen vaatetus on hänen esteettistä silmäänsä miellyttävä.
 
Huom harmaana
Pistäkää vaikka sellaisiin leikkeihin päälle missä vaatteilla vaara rikkoontua, tahraantua, tms. Kyllä meillä on niille "halpahallihirvityksillekin" tullut käyttöä.
Noh, ikinä ei ole pojan leikkejä rajoitettu vaikka onkin ollut muut vaatteet kuin "halpahallihirvitykset" päällä. Yllättäen parempilaatuiset vaatteet kestävät kovempaa käyttöä ja myös kovempaa puhdistuskäsittelyä, yleensä siis.
Eli en edelleenkään koe että olisi käyttöä halpahallivaatteille rönttövaatteina. Ihan normivaatteet käyvät hyvin.
 
Huom harmaana
Alkuperäinen kirjoittaja voi että;24325134:
häh? Kuka valitti mistä missä ketjussa?
Olen iloinen että ap:n ongelmat ovat tuota tasoa. Mukavaa että Afrikan ennätyskuivuus ja toisten lasten nälänhätä tai muut isommat ongelmat eivät häntä kosketa. Kunhan oman lapsukaisen vaatetus on hänen esteettistä silmäänsä miellyttävä.
Ou jee tätä palstaa. Niitä Afrikan lapsia auttaakin kovasti se, että ap:n lapsella on toisiinsa yhteen sopimattomat halpahallivaatteet päällä. Eikös vaan :headwall:
 
Blue
Alkuperäinen kirjoittaja voi että;24325134:
häh? Kuka valitti mistä missä ketjussa?
Olen iloinen että ap:n ongelmat ovat tuota tasoa. Mukavaa että Afrikan ennätyskuivuus ja toisten lasten nälänhätä tai muut isommat ongelmat eivät häntä kosketa. Kunhan oman lapsukaisen vaatetus on hänen esteettistä silmäänsä miellyttävä.
Ja sinäkin olet onneksi ratkomassa sitä nälänhätää etkä keskustelemassa tyhjänpäiväisyyksiä typerällä mammapalstalla. :saint:
 
Noh, ikinä ei ole pojan leikkejä rajoitettu vaikka onkin ollut muut vaatteet kuin "halpahallihirvitykset" päällä. Yllättäen parempilaatuiset vaatteet kestävät kovempaa käyttöä ja myös kovempaa puhdistuskäsittelyä, yleensä siis.
Eli en edelleenkään koe että olisi käyttöä halpahallivaatteille rönttövaatteina. Ihan normivaatteet käyvät hyvin.
Jaa. Me just eilen oltiin mustikoita poimimassa ja meni kyllä se vaatekerta samantein lumpuksi ;) En saanut tahroja irti, ja ei tarvinnut stressata minkään tahranpoistokikkojen kanssa. Näppärää.

Ja on meillä esim. vesivärit ja tussit värjänneet paitoja niin etteivät pesussa puhdistu. Ja säästyy taas ne paremmat kuteet eikä tarvitse heti kiskoa vaatteita lapsen päältä likoamaan sappisaippualiemissä.

Kiinteitä syömään opettelevalle ei myöskään kannata niitä kivoimpia bodeja pukea kun syöttää porkkana- tai mustikkasosetta... Tähänkin tarkoitukseen kelpaa vaikka ne anopin antamat vaatteet ;)

En ala tästä enempää paasaamaan. Ei ole multa tippaakaan pois jos joku ei halua lapselleen päälle epäesteettistä asukokonaisuutta. Ehdotin vain käyttötarkoituksia näille vähän repsahtaneille tai epämuodikkaille vaatteille.
 
Kiitos ja anteeksi
Alkuperäinen kirjoittaja voi että;24325134:
häh? Kuka valitti mistä missä ketjussa?
Olen iloinen että ap:n ongelmat ovat tuota tasoa. Mukavaa että Afrikan ennätyskuivuus ja toisten lasten nälänhätä tai muut isommat ongelmat eivät häntä kosketa. Kunhan oman lapsukaisen vaatetus on hänen esteettistä silmäänsä miellyttävä.
En jaksa provosoitua.
 
Blue
Alkuperäinen kirjoittaja voi että;24325350:
No minä käytän ne vaatteet mitä saan (saivat pienenä) niin ei tarvitse vettä käyttää uusien valmistamiseen.
Ahaa, ja sehän vie vettä sinne kuivuudesta kärsiville, sitten niin... Huomaatko, kyllä muutkin osaa saivartelun, turhan jauhamisen ja tekopyhyyden.
 
Huom harmaana
Alkuperäinen kirjoittaja voi että;24325350:
No minä käytän ne vaatteet mitä saan (saivat pienenä) niin ei tarvitse vettä käyttää uusien valmistamiseen.
Aukoton logiikka :LOL:
Mitä jos pistät ne saamasi epäsopivat vaatteet eteenpäin joko antaen tai myyden, niin sen tulevan käyttäjän vaatteita ei tarvitse tehdä sitten enää. Ai mutta tuleehan siitä toki päästöjä kun ne haetaan sieltä kirppikseltä tai postitetaan. Big deal verrattuna valmistukseen ja tuontiin sieltä kaukomailta;)
 
Kiitos ja anteeksi
Alkuperäinen kirjoittaja voi että;24325350:
No minä käytän ne vaatteet mitä saan (saivat pienenä) niin ei tarvitse vettä käyttää uusien valmistamiseen.
Et ole tosissasi? Luuletko että uusien vaatteiden valmistusmäärät riippuu millään lailla siitä, käytätkö sinä lahjaksi saatuja vaatteita vai annatko/myytkö ne suoraan eteenpäin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja voi että;24325134:
häh? Kuka valitti mistä missä ketjussa?
Olen iloinen että ap:n ongelmat ovat tuota tasoa. Mukavaa että Afrikan ennätyskuivuus ja toisten lasten nälänhätä tai muut isommat ongelmat eivät häntä kosketa. Kunhan oman lapsukaisen vaatetus on hänen esteettistä silmäänsä miellyttävä.
Ap on fiksu kun ei jaksa tästä väitellä.

Omasta puolestani voin kuitenkin sanoa että en kovinkaan paljoa käytä aikaani Afrikan nälänhädän tai muiden luonnonkatastrofien miettimiseen. Tuntuvat jotnkin kaukaisilta ja omat vaikutusmahdollisuuteni on aika heikot. Enemmänkin mielessä pyörii oman perheen ja lähipiirin ongelmat jotka konkreettisesti koskettavat omaa elämääni.

Toki vaikka lasten vammojen rinnalla nuo epäsopivat vaatelahjat ovat pieni ongelma, mutta silti olen noita samoja asioita miettinyt.
 
Alkuperäinen kirjoittaja voi että;24325476:
Rumat ne vaatteilla koreilee!
Oletko sitä mieltä, että meidän rumien pitäisi verhoutua kaapuun tai erityisesti korostaa rumuuttamme? Tosin eikös se innon Marko sanonut, että pitää korostaa sitä mitä haluaa peittää...

Miten muuten tämä vanha fraasi tulee aina lastenvaateketjuihin? Kirjoitatko sen myös muihin vaateketjuihin?
 
voi että
Oletko sitä mieltä, että meidän rumien pitäisi verhoutua kaapuun tai erityisesti korostaa rumuuttamme? Tosin eikös se innon Marko sanonut, että pitää korostaa sitä mitä haluaa peittää...

Miten muuten tämä vanha fraasi tulee aina lastenvaateketjuihin? Kirjoitatko sen myös muihin vaateketjuihin?
Tuli vaan mieleen, minusta tuo pitää paikkansa, mitä olen ympärilleni katsonut. Kauniit ovat yleensä älykkäämpiä ksoka aika ei kulu itsensä laittamiseen vaatteilla ja kauneussalongeissa.
 

Yhteistyössä