Teiniäidit-sarjan 1.osa Yle Areenassa

  • Viestiketjun aloittaja vieras-
  • Ensimmäinen viesti
kauhea
[QUOTE="iines";27258675]No, eikös tämäkin ole niitä sarjoja sitten, joita katsoessa on sitten hyvä tuntea oma paremmuutensa :) ?[/QUOTE]

Hekoheko. En vertaa itseeni tai omaan lapseeni. Surettaa niiden lasten puolesta.
 
Lunatic
[QUOTE="niinpä";27258633]Samaa mietin. Tuleeko tästä ohjelmasta nyt sellainen kuva, että ovat jotenkin onnistuneet tässä äitiydessä hyvinkin. Ovathan he lapsensa hengissä pitäneet (sukulaistensa suurella avustuksella), mutta toivottavasti eivät kuvittele nyt liikoja itsestään... Joku teini voi alkaa myös ihannoimaan tällaista, jolloin hankkiutuu itse samaan tilanteeseen.
Itselleni tuli jotenkin paha olo niiden vauvojen puolesta.[/QUOTE]

Se tässä just kauhistuttaa, että ton ikäset tytöt imee kaikesta vaikutteita ja ne tyhmimmät haluavat matkia ihmisiä joita näkevät telkussa jne. Niin nyt pitää sitten tarjota tollasia "idoleita" niille.:(
Tuntuu muutenkin, että teiniraskaudet leviää kuin kulovalkea. Ennen ne oli vahinkoja joita vältettiin viimiseen asti, nykyään niitä jo suunnitellaan.. "Mäkin haluun Vauvan ku Janicakin on paksuna!"
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
  • Tykkää
Reactions: Tepadj
djkgd
Minusta on kamala ilmiö, että teiniäideistä pitää ohjelmia tehdä. Halutaanko niillä lisätä teiniraskauksien määrää, vai vähentää sitä, mikä on pointti?
Seuraavaksi on vuorossa varmaan tosi-tv:tä alkoholisteista, narkkareista ja raiskaajista.
Tätä Suomen sarjaa en ole seurannut mutta Jenkkien teiniäitejä kyllä. Siinä ohjelmassa ainakin hoetaan suunnilleen joka välissä että 'käytä kondomia, vältä teiniäitiys' yms. mainosten muodossa, sarjan perusteella näyttää että kaikilla teiniäideillä on rankkaa 24/7 ja haastattelupätkissä äidit kertovat aina mm. että jos nyt saisi päättää niin olisi lykännyt lapsen hankkimista ja kehottavat muita käyttämään ehkäisyä.

Luulen myös että jos esim. narkkareista ja juopoista tulis tosi-tv johon olis valittu ihan kunnolla addiktoituneita niin ei kukaan pitäis sitä hohdokkaana ja houkuttelevana.
 
Juu ei, kannattaa lukea blogia, se valaisee aika paljon tuosta naisihmisestä ja hänen prioriteeteistään.
Naisihmisestä..tyttö tuo vielä on, aivan lapsi, vaikka fyysisesti lähenteleekin täysikasvuisuutta.
Ei pitäis vielä lasta olla hänenlaisellaan, jos ikinä.
Abortit on juuri tämänkaltaisia tapauksia varten.

Jään odottelemaan vastaavia formaatteja iseistä, kun nykyään isyys on tasavertainen äitiyden kanssa.
Paitsi yhdessä asiassa; äiti ja nainen joutuu edelleen kantamaan kaiken vastuun ja paskan harteillaan.
 
"öä"
Minusta on kamala ilmiö, että teiniäideistä pitää ohjelmia tehdä. Halutaanko niillä lisätä teiniraskauksien määrää, vai vähentää sitä, mikä on pointti?
Seuraavaksi on vuorossa varmaan tosi-tv:tä alkoholisteista, narkkareista ja raiskaajista.
Veikkaanpa, että halutaan vähentää. Kun tuossakin tuo tyttö tokaisi, että en suosittele kenellekään äidiksi tulemista tämän ikäisenä tms.
 
7thHeaven
Olen joo lukenut ton Teijan blogia joskus, ja provosoiduin siitä niin kovasti, etten ole varma uskallanko katsoa tuon ohjelman...

Niinkuin ylempänä sanottiin, vahvistanee aika hyvin stereotypiaa teiniäideistä.
Kuten myös omalta osaltaan lastenkotilapsista :( (oonko ihan hakoteillä, eikö Teija ollutkin asunut laitoksessa, vai sekotanko johonkuhun toiseen?)
 
[QUOTE="Lilya";27258524]Samaa mieltä noista asioista, mutta miks ihmeessä ei voisi lasta laittaa hoitoon että pääsee tatskaa ottamaan? Eikö se lapsi jäänyt isälleen? Kai tatskoja saa ottaa vaikka äiti olisikin. Noin pienen kuvan hakkaamiseen ei kuitenkaan edes mene kauaa, tuskin lapsi sinä aikana traumatisoituu.[/QUOTE]

Samaa mä ihmettelen... Hui järkytys, mun äiti tuli meidän poikaa hoitaan jotta mä pääsin kampaajalle (poika oli tuolloin 1,5kk). Kerran on myös poika ollut 3kk ikäisenä äidilläni hoidossa kun menin salille, mies joutui töihin eikä voinut poikaa vahtia.
 
"Hipp"
Onhan toi ikävää, kun vahvistuu jotenkin se stereotyyppinen kuva teiniäideistä. Meitä kun on toisenlaisiakin. Niitä jotka ei polta, ei juo, ei vie lastaan jatkuvasti hoitoon vaan hoitaa itse ja pärjää itse elämässään. Tai siis miehensä kanssa. Ja on niitä nuoria isejä jotka osallistuu täysillä vauvan hoitoon siinä missä äitikin. :) Tosin hyviä ihmisiä noikin tytöt on aivan varmasti ja väitän, että pärjäävät hyvin lastensa kanssa. Tuostakin on iso osa kohtauksista leikattu pois ja varmasti paljon on ollut niitä hyviä kohtia mitä karsittu. Tupakointia en vaan voi sulattaa, mutta niin ne aikuisetkin ihmiset polttavat.
 
"vieras"
En ole jaksoa katsonut, näin vain esittelyt jossain. Ihmettelin, miksi sarjaan oli valittu vain tosi persoonallisia nuoria. Miksei jotain ihan "tavallista" teiniäitiä, kun niitäkin on
 
"vieras"
Söpöjä. En ymmärrä tupakointia ja tatuointeja, vaikka niin tekee varmasti vanhemmatkin äidit. Samoin käy joskus viihteellä. Parannusta entiseen elämään on varmasti tapahtunut.
 
"vieras"
Ja noin puhuu lunatic, joka on vankkumaton aborttien tuputtaja. Toivottavasti tv-sarja auttaa saamaan abortit halveksuttaviksi


Se tässä just kauhistuttaa, että ton ikäset tytöt imee kaikesta vaikutteita ja ne tyhmimmät haluavat matkia ihmisiä joita näkevät telkussa jne. Niin nyt pitää sitten tarjota tollasia "idoleita" niille.:(
Tuntuu muutenkin, että teiniraskaudet leviää kuin kulovalkea. Ennen ne oli vahinkoja joita vältettiin viimiseen asti, nykyään niitä jo suunnitellaan.. "Mäkin haluun Vauvan ku Janicakin on paksuna!"
 
[QUOTE="vieras";27259685]En ole jaksoa katsonut, näin vain esittelyt jossain. Ihmettelin, miksi sarjaan oli valittu vain tosi persoonallisia nuoria. Miksei jotain ihan "tavallista" teiniäitiä, kun niitäkin on[/QUOTE]

Oisko sen vuoksi että ne tavalliset teiniäidit ei herätä niin paljon paheksuntaa ja keskusteluita ELI kerää katsojia.
Ovat siis pahastisanottuna tylsiä tv persoonia.
Tai ehkä he eivät ole alunperinkään olleet innostuneita osallistumaan tähän ohjelmaan.
 
Huhhuh.
Kaikki polttivat tupakkaa, vaikka lapset oli vasta pieniä, tyyliin 2-4kk. Eli varmasti ovat silloin polttaneet raskausaikanaankin. Teyahan poltti koko raskausajan, haukkui sossuja "kyrpäpersenatseiksi" ja kehuskeli miten hän "ei edes huuda Auroralle vaikka tämä itkee". Silloin kun kertoi vanhemmilleen raskaudesta, isänsä pisti tyttären kanssa "juhlan kunniaksi" yhdessä tupakiksi parvekkeella.. Ja tuo Teemuhan ei paljoa ole lapsestaan välittänyt. Pelaa vaan jotain Call of Dutya tai mitä lie koneella, tosin eihän koko jätkä edes halunnut sitä lasta. Ja Teyahan ei imettänyt, sen takia kun ajatteli että "lapsi ei sitten saa tupakan myrkkyjä"??? Tsiisus.
Ei noilla paljon järki päätä paina. Kun ovat jo raskausajan polttaneet, niin mun silmissä eivät voi tulla hyviksi äidiksi myöhemminkään.
 
  • Tykkää
Reactions: Katylina
Huhhuh.
Kaikki polttivat tupakkaa, vaikka lapset oli vasta pieniä, tyyliin 2-4kk. Eli varmasti ovat silloin polttaneet raskausaikanaankin. Teyahan poltti koko raskausajan, haukkui sossuja "kyrpäpersenatseiksi" ja kehuskeli miten hän "ei edes huuda Auroralle vaikka tämä itkee". Silloin kun kertoi vanhemmilleen raskaudesta, isänsä pisti tyttären kanssa "juhlan kunniaksi" yhdessä tupakiksi parvekkeella.. Ja tuo Teemuhan ei paljoa ole lapsestaan välittänyt. Pelaa vaan jotain Call of Dutya tai mitä lie koneella, tosin eihän koko jätkä edes halunnut sitä lasta. Ja Teyahan ei imettänyt, sen takia kun ajatteli että "lapsi ei sitten saa tupakan myrkkyjä"??? Tsiisus.
Ei noilla paljon järki päätä paina. Kun ovat jo raskausajan polttaneet, niin mun silmissä eivät voi tulla hyviksi äidiksi myöhemminkään.
Niin ja kaikilla noilla on ollut jotain sellaista taustaa ilmeisesti, että koulu mennyt perseelleen, vedetty aineita, oltu laitoksessa jne. Ja sitten mystisesti heti plussatikun tullessa käteen, ollaankin niin aikuista ja kaikki menneisyys on takanapäin.
 

Yhteistyössä