Teiniäidit-sarjan 1.osa Yle Areenassa

  • Viestiketjun aloittaja vieras-
  • Ensimmäinen viesti
fffff
[QUOTE="arpa";27266351]Kyllä se lapsi ihan oikeasti saattaa pelastaa alamäessä olevan elämän, ja pahaisesta teinistäkin voi tulla vastuuntuntoinen ja aikuinen, joka ei enää palaa tekemään tyhmyyksiä. nimimerkillä. kokemusta on.[/QUOTE]

Voi voi, muttei lasta tule tehdä pelastamaan mitään, tai saada pelastamaan yhtään mitään.
 
Eipä ainakaan alkuun mitään positiivistä, Teijan mainostama tupakointi on selkeästi leikattu pois. Mainosti innoissaan blogissaan, kuinka istui yksin ja kätilöiden kanssa jatkuvasti tupakalla. Vihaan tota naisihmistä ihan järkyttävästi siitä, mitä se on koko raskausajan tehny lapselleen ja pitäny sitä ihan ok juttuna. Sen lisäks kiva puska :D Ei ihan sensurointipalkki osunut kohdalleen. Ei edes imetä, koska kuulemma ei pääse tupakista eroon niin vähemmän haittaa muksulle,joo. Vähän on myöhäistä.



Sit se tokana oleva mamma röökiä naamaan vaan ja muksu hoitoon et pääsee tatskaa ottamaan (Y) Ei mitään positiivistä sanottavaa tostakaan olennosta ton sarjan ekan jakson perusteella.



Sitten toi Sarita, sekin röökiä naamaa. Ei anna hyvää kuvaa teiniäideistä. Vanhin vaikutti ihan ok:lta, mut tadaa, röökiä lärviin vaan. Oksettavinta toi vauvan edessä röökaaminen, eipä yhtään hengittele varmaan. Oksettavaa kun vauva on noin pieni ja akat lähtee viihteelle. Keskittyis mieluummin pitään ne haarat kiinni, hoitana lasta ja vieroittuun tupakasta. Mitä pitemmälle tota ohjelmaa kattoo, sen enemmän raivostuttaa.
jännä, mullakaan ei oo mitään positiivista sanottavaa susta, näiden muutaman päivän perusteella, mitä oon sun kirjoiitelujas seurannu.
 
  • Tykkää
Reactions: teya
fffff
[QUOTE="arpa";27266493]no mutta eihän noi niitä olleet tekemällä tehneetkään? ootko vajaa vai esitätkö vaan? hyvin pärjäsivät lastensa kanssa, ei ollu paskaset kodit ja lapset vaikutti tyytyväisiltä. mikä on siis vialla, muu kuin se että he ovat niin nuoria?[/QUOTE]

Taidat olla 16v., kun luulet minua "vajaaksi" ja sen lisäksi luulet minun väittäneen, että kys. ohjelman nuoret saivat lapsia pelastaakseen jotain.
 
Mä katoin ton sarjan alun kun täällä joku kehui tatuoijan ulkonäköä. :D

Kiinnitin ilmeisesti huomiota kaikkeen epäolennaiseen, koska mulle heräsi mieleen mm. sellaisia asioita kuin miksi Teya laittaa itsensä niin rumaksi, oli mielestäni nätimpi tuossa synnyttäessä kuin niissä normaaleissa tällingeissään. :D
Toinen juttu, mua nauratti se Tanja siellä tatuoitavana, tai siis sen ilmeet.
Ja kolmas juttu, kuka pitää sen Sannan autoa UUDENKARHEANA? Oikeasti? :D
 
  • Tykkää
Reactions: A-H ja Dongxi
kahvikirahvi
Musta tuntui tosi oudolta ettei se Teyakaan vaikuttanut ollenkaan rakastuneelta omaan vauvaansa, edes saadessaan vauvan rinnalle ensimmäisen kerran.
Eikö siinä sanottu että synnytys kesti 25 tuntia? Noin pitkän synnytyksen jälkeen varmaan on aika poikki eikä välttämättä epiduraalihuuruissa muutama sekunti synnytyksen jälkeen ehdi kunnolla sisäistämään sitä lapsen syntymää.

Mulla kesti "vaan" 17 mutta en mäkään varmasti näyttäny kovin rakastavalta äidiltä saatuani vauvan syliin, koska olin väsynyt synnytyksestä ja reilusti yli vuorokauden valvomisesta etten jaksanut mennä edes viemään/katsomaan lasta syntymäiltanaan lastenosastolle, mulla oli mielessä vaan nukkuminen. Aamulla sitten menin katsomaan vauvaa. Ja se rakkauden tunnekin heräs oikeestaan vasta kun päästiin vauvan kanssa kotiin, sairaalassa tuntu niin epätodelliselta se että on muuttunut teinistä äidiksi, ettei sitä edes tajunnut.
 
"vieras"
[QUOTE="Kikka";27262107]Värinpoistoa? Yhh. Apua. Ja nuutuneista rotista puheenollen, arvaa miltä mä näytin sen vuoden ja neljän kuukauden ajan? :D Noh, kävin kylllä parturissa hiuksia leikkuuttamassa ja nytkin ne ovat ihan luonnontilassa tommosessa suht siistissä leikkuussa. Teki kyllä tiukkaa kun juurikasvu oli kerennyt puoleen väliin tukkaa mutta siitä sitten napsastiin poikki ja kas, ei ollut enää juurikasvua vaan sellanen semi-maantieharmaan tyylikäs väri! ;D Mutta toi kevytvärjäys on hyvä vaihtoehto noille tymäköille hoidoille![/QUOTE]

Mä kävin kampaajalla värjäyttämässä hiukseni kun olin raskaana,varmistin vielä puhelimessa aikaa varatessani että onhan se turvallista. Kampaajan mukaan oli (ja varmistin tämän vielä toiselta kampaajalta). En jaksa uskoa että ammattilaiset ottaisivat tahallaan riskiä tulla vedetyksi oikeuteen tahallisen vamman aiheuttamisesta. Joten jos ammatti-ihminen sanoo että hiustenvärjäys on raskausaikana ok niin silloin se varmaankin sitä on. Neuvolassakaan asiassa ei nähty mitään ongelmaa,terveydenhoitajan totesi vain että onhan niitäkin jotka lopettavat huulipunan käytön ettei mene vauvalle myrkkyjä..
 
"vieras"
ja tuo auttaa miten?
Mä mietin kans että miten ja ketä se hyödyttää jos vähäosaisilta otetaan se viimeinenkin tuki pois. Äiti ja lapsi näkevät nälkää pahimmassa tapauksessa ja kaikki energia menee vain selviytymiseen päivästä toiseen. En ikinä toivoisi kenenkään lapsen elävän sellaisissa oloissa. Eipä tuo taitaisi tyydyttää kuin Katylinan sairasta kostonhalua,jolle en tosin mitään järkiperustetta keksi. Miten joku aikuinen ihminen voi toivoa jollekin toiselle jotain sairasta ja pahaa?
 
"..."
Mä en aijo näihin puuttua, kaikilla on omat mielipiteensä :) Mutta tiedän kyllä tarkalleen että koulu ei oo mennyt perseelleen, aineita en ole koskaan edes maistanut. Laitoksessa en ole ollut. Enkä muutenkaan tekemisissä sosiaalityöntekijöiden kanssa nuoruudessa, enkä kylläkään poliisinkaan. Ois vaan kiva tietää että miksi näin päättelet? :) /Sanna
 
  • Tykkää
Reactions: chef ja teya
"JjH"
Niin ja vielä, ystäväni sortui tupakoimaan imetyksen epäonnistuttua vauvan ollessa pieni, vaikka lopetti plussatestiin. Ei ole varma asia että on polttanut raskaana ollessa.
 
määää
Te ootte ällöttäviä ja niin täydellisiä!!! en ole katsonut sarjaa, mutta Teyan blogia luin, ihana äiti! Terkut vaan jos luet tätä paskaa ketjua, olet hyvä äiti :)
 
"Tiuski"
Ite katoin kans ja mun mielestä oli tosi hyvä. :) ite tiedän, että näitä kuvataan niin hitosti, mut kuitenki niitä leikataan tosi paljon. Monet ns. normaalit sohvalla istumiset ja lapsen kanssa leikkimiset on voitu leikata pois. Ihmiset ei paljoo kato tylsiä ohjelmia, mistä puuttuu draama ja jännitys kokonaan. Sarjassahan kerrotaan kuinka nää äidit päätti pitää lapsensa, ongelmista huolimatta. Kukaan meistä ei oo täydellinen! Sarjassa kerrotaan hyviä ja huonoja puolia olla TEINIÄITI. Tarkotus tuskin on saada teinejä tekemään lapsia tai muutakaan. Sarjassa vaan kerrotaan rehellisesti heidän elämästään, ilman taka-ajatuksia. Joitaki vaan kiinnostaa muiden elämä tvstä katsottavana ilman että se suuremmin vaikuttaisi heidän päätöksiinsä tai tekemisiinsä. Itekki tiesin ja tiedän edelleen että munkaan dokkari ei negatiiviselta kritiikiltä välty (ite päätin etten kyllä netistä lue mitään anojen tai muidenkaan keskusteluja,ihan oman mielenterveydem vuoksi.) Nää on rakastavia äitejä jotka tekee virheitä niinku me kaikki. :) jotkut enemmän ja jotkut vähemmän. No mutta en jaksa puhelimella enempää kirjottakaa. Ottakaa myt vaan ihan rauhassa täällä...:) t Tiuski
 
"vieras"
[QUOTE="Tiuski";27267375]Ite katoin kans ja mun mielestä oli tosi hyvä. :) ite tiedän, että näitä kuvataan niin hitosti, mut kuitenki niitä leikataan tosi paljon. Monet ns. normaalit sohvalla istumiset ja lapsen kanssa leikkimiset on voitu leikata pois. Ihmiset ei paljoo kato tylsiä ohjelmia, mistä puuttuu draama ja jännitys kokonaan. Sarjassahan kerrotaan kuinka nää äidit päätti pitää lapsensa, ongelmista huolimatta. Kukaan meistä ei oo täydellinen! Sarjassa kerrotaan hyviä ja huonoja puolia olla TEINIÄITI. Tarkotus tuskin on saada teinejä tekemään lapsia tai muutakaan. Sarjassa vaan kerrotaan rehellisesti heidän elämästään, ilman taka-ajatuksia. Joitaki vaan kiinnostaa muiden elämä tvstä katsottavana ilman että se suuremmin vaikuttaisi heidän päätöksiinsä tai tekemisiinsä. Itekki tiesin ja tiedän edelleen että munkaan dokkari ei negatiiviselta kritiikiltä välty (ite päätin etten kyllä netistä lue mitään anojen tai muidenkaan keskusteluja,ihan oman mielenterveydem vuoksi.) Nää on rakastavia äitejä jotka tekee virheitä niinku me kaikki. :) jotkut enemmän ja jotkut vähemmän. No mutta en jaksa puhelimella enempää kirjottakaa. Ottakaa myt vaan ihan rauhassa täällä...:) t Tiuski[/QUOTE]

Pitäiskö mun tietää kuka sä oot? :O

Kirjoitit vaan tyyliin Terppa, tiuski tässä....
 
"Tiuski"
Noh mähän oon se Teyan ystävä Tiuski. ;) Tiuski's fuckin' perfect life- blogin kirjottaja...
Musta tehtiin dokkari joka tulee maanantaina tvstä ulos. Ja sit alettiin tekee sarjaa (dokkarille jatkoa sarjan muodossa), munki piti mennä sarjaan mutta en mennytkään. :)
Mukava kuulla ettei joku netissä tiedä mua. :p
 

Yhteistyössä