Teiniäidit-sarjan 1.osa Yle Areenassa

  • Viestiketjun aloittaja vieras-
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
[QUOTE="pulla-";27270388]Pakko nyt tarttua aikaisempiin kommentteihin tatuointien ottamisesta..

Miten ihmeessä se on haitaksi lapselle? Ei sitä tatuointia lapselle laiteta! Menkää nyt hyvät ihmiset itseenne, ei kukaan täydellinen ole!

En katsonut jaksoa vielä, "säästän" sen myöhemmäksi kun tulee ihan telkkarista. Vaikuttaa todella mielenkiintoiselta ja toivon stemppiä tytöille jotka ovat sarjassa![/QUOTE]

Ei ole suoranaisesti lapselle haitaksi, paitsi sitten kun lapsi kasvaa ja jos häpeää äitiään, jolla on tatska. Tatuoinnit on mun mielestä typeriä, eikä ne lähde sitten helposti pois jos tulee katumapäälle vaikka 20 vuoden päästä. Se yksi teiniäiti vaikutti tosi epävarmalta (kuten teinit yleensä) ja meni ottamaan tatuoinnin vaikka ei vaikuttanut oikein varmalta mitä olikaan menossa, mutta ei uskaltanut perääntyä ehkä sosiaalisten paineiden takia.
 
"vieras"
Katselin äsken eka osan yleareenalta. Musta kivasti tehty ja hyvin mielenkiintoinen sarja. Itse mielsin itseni joskus nuoreksi äidiksi, kun sain esikoiseni 23 vuotiaana. Eipä se näytä sen ihmeellisempää olevan esikoisen kanssa. Samanlaista räpellystä se on vanhemmallakin äidillä, kun se eka siihen tupsahti. Enkä mä tarkoita räpellystä negatiivisena asiana, vaan asiana, jonka joutuu alusta pitäen kädestä opettelemaan. Sitä se äitiys on. Kuka jaksaa takertua pelkästään tupakkaan tässä asiassa?
Tupakointi nyt vain on aika itsekästä. Se on terveydelle vaarallista ja on vastuunto polttaa, kun lapsetkin altistuvat passiiviselle tupakoinnille.
 
"äiti-88"
Odotin tämän keskustelun perusteella jotain PALJON pahempaa. Ihan melko fiksuilta nuorilta vaikuttivat, tokikin pitää ottaa huomioon heidän olevan vasta teini-ikäisiä. Ei teini-ikäiseltä aivan samaa käytöstä ja ajatuksenjuoksua voidakkaan odottaa, kuin mitä voimme odottaa aikuiselta ihmiseltä. Ainoa mikä omaankin silmään ikävästi pistää on tuo tupakointi, siitä soisi jokaisen pääsevän eroon, niin vauvan kuin itsensäkin vuoksi.
 
"vieras"
Oli tää nyt parempi versio kun ne amerikkalaiset teiniäitiohjelmat. "Äitejä siinä missä muutkin" niin kuin teiniäidit totesivat on varmaan ihan hyvä kiteytys tähän ohjelmaan, että vaikka ovat nuoria niin ovat silti äitejä. Erilaisia äitejä, voi olla hyviä tai huonoja äitejä iästä riippumatta, kaikki on keskeneräisiä ja opettelee äitiyttä eikä kukaan ole täydellinen. Odotin jotain pahempaa, mutta ihan positiivinen kuva jäi, pahempiakin tapauksia tiedän.
 
"Mimmi"
Pakkohan jakso oli katsoa. Minuakin kauhistutti tuo tupakointi eniten. Ja erityisesti nyt kun täältä luin että olet polttanut Teya koko raskausajan. Ja sitten tajusin että se oli sinun blogi mitä joskus luin kun täällä oli linkki. Sarjassa et onneksi vaikuttanut yhtä lapselliselta. En heti tunnistanut kuka synnyttämässä oli, koska monen muun tapaan minusta olit tosi kaunis siinä, meikeissä ihan eri näköinen. Miten sen nyt sanoisi, et niin nätin näköinen. Mutta kiva kuulla että olet sitä vähentänyt ja ehkä meikkaat hillitymmin. Sitä jäin miettimään että elätkö tosiaan kotihoidon tuella? Kyllähän saat jotain muutakin tukea, asumistukea jne? Kaikkea hyvää sinulle ja lapsellesi, monen arvostelevan pitäisi ennemmin auttaa ja neuvoa kuin hyökätä kimppuun. Se ei mun mielestä hyvödytä ketään! ps. äitisi oli tosi herttaisen oloinen :)
 
"pulla-"
[QUOTE="vieras";27272896]Ei ole suoranaisesti lapselle haitaksi, paitsi sitten kun lapsi kasvaa ja jos häpeää äitiään, jolla on tatska. Tatuoinnit on mun mielestä typeriä, eikä ne lähde sitten helposti pois jos tulee katumapäälle vaikka 20 vuoden päästä. Se yksi teiniäiti vaikutti tosi epävarmalta (kuten teinit yleensä) ja meni ottamaan tatuoinnin vaikka ei vaikuttanut oikein varmalta mitä olikaan menossa, mutta ei uskaltanut perääntyä ehkä sosiaalisten paineiden takia.[/QUOTE]

Eli ei millään tavalla ole lapselle haitaksi, eiköhän nuo lapset muutenkin joskus häpeä vanhempiaan..oli niillä tatskoja tai ei :D
 
  • Tykkää
Reactions: Anatolia ja Minuli
"vieras"
[QUOTE="pulla-";27273666]Eli ei millään tavalla ole lapselle haitaksi, eiköhän nuo lapset muutenkin joskus häpeä vanhempiaan..oli niillä tatskoja tai ei :D[/QUOTE]

häpeää tottakai, mutta tatskatyypit on vajaamielisiä.
 
Juu siis saamme kyllä asumistukea, mutta siinä ne sitten onkin. Eli teemun opintotuki 220e + asumistuki ja minun kodinhoidontuki ja lapsilisä Aurorasta. Siinä on meidän tulot,m utta sillä pärjätään :) Ja en siis tavallisesti käytä meikkiä oikeastaan ollenkaan - pysyy iho parempana mutta jos vaikka juhlat ym tulossa niin sitten vain pieni sipaisu ja tadaa. En muistakkaan mistä muutsa kirjoitit sun kommentissa, mutta kiitos mukavasta kommentista -Teya :)
 
oot kyllä ihmeen ärsyttävä nainen, taisit tietää sen itsekkin? :headwall: eikö sulla ole oikeesti elämää vai mikä sua tympii noin perkeleesti? Ja kyllä minä ,Teya (teija) kirjoitan täällä näin tuuppa kuule vaikka katsomaan :D ihme vatipäitä tännekkin tullut lisää...
 
oot kyllä ihmeen ärsyttävä nainen, taisit tietää sen itsekkin? :headwall: eikö sulla ole oikeesti elämää vai mikä sua tympii noin perkeleesti? Ja kyllä minä ,Teya (teija) kirjoitan täällä näin tuuppa kuule vaikka katsomaan :D ihme vatipäitä tännekkin tullut lisää...
Mielestäni on äärimmäisen vatipäistä polttaa raskauden aikana.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";27266189]Kuinkahan moni teiniäitien haukkujista on tappanut oman lapsensa abortoimalla??[/QUOTE]

NIIN monelta lapsen julmalta kohtalolta olisi vältytty jos ehkäisyä tai aborttia olisi älytty käyttää.
Ei tämä maailma niin hieno paikka ole että ihan oikeasti tänne kaikkien kuuluu syntyä.

Mieti tapauksia baby B, suomalainen Eerika vain osan mainitakseni.
Kaikki vaan eivät ole ikinä valmiita äideiksi, kaikkein vähiten itsekin täysi hormoonihuuruissaan myllertävä 15 vuotias.

Itse sain lapseni 19 vuotiaana ja aion omalleni toistella monta kertaa, ettei samaan ratkaisuun päädy.
Ihan tosiasia on, että niin monta ovea sulkeutuu lapsen saannin myötä vaikka se myös antaa paljon.

Teini ei TODELLAKAAN tiedä mihin soppaan on itseään laittamassa.
Kuulostaahan se tuhiseva nyytti ihanalta, mutta se ei ole ikuisesti semmonen. Se kasvaa, sille tulee uhma ja se on laitettava aina ensimmäiseksi KAIKESSA.
 
  • Tykkää
Reactions: Tepadj
"vieras"
Mun mielestä teinin henkinen kypsyys on vielä aivan liian kehittymätömätöntä ja ongelmat on just sitä luokkaa kun eilisessä dokkarissa "surullisia uutisia: meille tuli Tonin kans bänät". Kundit menee ja vaihtuu ja elämänhallinta on ihan lapsen kengissä.
 
[QUOTE="vieras";27291789]Mun mielestä teinin henkinen kypsyys on vielä aivan liian kehittymätömätöntä ja ongelmat on just sitä luokkaa kun eilisessä dokkarissa "surullisia uutisia: meille tuli Tonin kans bänät". Kundit menee ja vaihtuu ja elämänhallinta on ihan lapsen kengissä.[/QUOTE]

Ihan turha kuule yleistää, ihmiset on erilaisia. Ja aikuisetkin ihmiset eroaa.
 
  • Tykkää
Reactions: teya
"xxxx"
Ohjelma oli ihan hyvä, ja jäi ihan lämmin fiilis näistä uusista äideistä. Ja näille teiniäitien epäilijöille ja tuomitsijoille sanoisin, että kyllä äidiksi voi kasvaa, en mitenkään ehkä tarkoituksella ketään suosittelisi lasta kovin nuorena hankkimaan, mutta jos elämä niin menee, niin rohkeasti vain äitiyttä opetteleman, mahdollisuudet onnistua ovat hyvät:)....ja tämän tiedän siitä, että oman esikoiseni sain 17v, olin ehkä vielä lapsellinen, mutta yhdessä lapsen kanssa kasvettiin elämään:) minulla myös kaksi muuta lasta, työpaikka ihan säännöllisin tuloin ja ihan kiva asunto. Ja tämä esikoinen on tällä hetkellä 19v amk opiskelija, joka ei lapsuudestan ainakaan katkera ole.
 
hyi
Ihmettelen jos Teya ei nyt vielä vuoden kuluttuakaan ymmärrä tehneensä väärin polttaessaan raskausaikana. Osoittaisit Teya kypsyyttäsi jos myöntäisit sen. On naurettavan lapsellista perustella asiaa sillä että jotkut muutkin ovat polttaneet raskausaikana. Perusteletkohan muitakin asioita sillä että "no kun muutkin". Huhhuh. Ja tiedoksi että raskausaikana polttaminen on harvinaista, harva äiti haluaa vahingoittaa omaa lastaan. En ottaisi esimerkkiä missään asiassa äidiltä joka haluaa vahingoittaa lastaan mieluummin kuin kärsiä itse.

Jokainen tekee virheitä ja niille ei monesti voi jälkikäteen mitään. Mutta virheet voi myöntää ja niistä voi ottaa opikseen. Ajattele Teya haluatko että sinusta otetaan nyt esimerkkiä? Joku 15-vee joka tulee nyt raskaaksi, polttaa raskausajan koska sinunkin vauvasi syntyi (juuri ja juuri) hengissä vaikka poltit?
 
"vieras"
Kuuntelin tuohon ohjelmaan liittyvän ohjelman radiosta jossa kerrottiin mikä on ohjelman idea/tarkoitus ja millä perusteella äidit siihen valittiin. Kuulemma tarkoitus on näyttää että teiniäidit ovat yleistymässä ja heitä on moneen lähtöön. Ja että he ovat äitejä siinä missä muutkin. Ohjelmaan kuulemma on valittu 4 mahd. erilaista äitiä (vrt esim Teya ja Sanna). Tuo tupakanpoltto on tyhmää, joo, mutta tuossa radiossakin sanottiin, ja samaa mieltä olen, että turhan kärkästä on siihen suhtautuminen, ikäänkuin se teini ei olis ihminen ollenkaan, joka tekee omat valintansa. Vrt 40v nainen joka polttaa samalla kun kävelee vaunujen kanssa, ei siihen KUKAAN puutu.

Ja huom. Itse olen aikanaan esikoisen 19v saanut ja en koskaan ole polttanut, en ottanut tatuointia, en haaveillut viihteelle menemisestä, olen imettänyt lastani pitkään jne. Olen myös naimisissa mieheni (lapsen isän) kanssa edelleen ja muutenkin edustan vastakohtaa näille ohjelman tytöille, silti tuollainen joukko-haukkuminen tuntuu tosi lapselliselta mitä jotkut tekevät, ei anna teistä ainakaan yhtään ohjelman äitejä KYPSEMPÄÄ kuvaa, veikkaan että nää arvostelijat eivät kovin korkeatasoisista piireistä itsekkään ole.
 
  • Tykkää
Reactions: teya
ed. vieras
Jatkan vielä, että ymmärrän kyllä, että nuo tytöt ovat alaikäisenä (yläasteella) lapsensa saaneita, eli siinä on vissi ero itseeni kun olin 19v ja sekin voi tietysti kypsyttää ajatusmaailmaa. Eli en ole teiniäitiyden kannattaja, mutta en koe myöskään tarvetta noin rankkaan arvosteluun, kun ottaa huomioon niitä hyviä asioita noista äideistä: olivat selvinpäin lapsensa kanssa, ruokkivat ja hoitivat itse, myös tukipiirit löytyi läheltä jne.... Ja varmasti ovat muuttuneetkin paljon kuluneen vuoden aikana, tuo oli vain ALKUJAKSO!
 
hyi
[QUOTE="vieras";27292004]Kuuntelin tuohon ohjelmaan liittyvän ohjelman radiosta jossa kerrottiin mikä on ohjelman idea/tarkoitus ja millä perusteella äidit siihen valittiin. Kuulemma tarkoitus on näyttää että teiniäidit ovat yleistymässä ja heitä on moneen lähtöön. Ja että he ovat äitejä siinä missä muutkin. Ohjelmaan kuulemma on valittu 4 mahd. erilaista äitiä (vrt esim Teya ja Sanna). Tuo tupakanpoltto on tyhmää, joo, mutta tuossa radiossakin sanottiin, ja samaa mieltä olen, että turhan kärkästä on siihen suhtautuminen, ikäänkuin se teini ei olis ihminen ollenkaan, joka tekee omat valintansa. Vrt 40v nainen joka polttaa samalla kun kävelee vaunujen kanssa, ei siihen KUKAAN puutu.

Ja huom. Itse olen aikanaan esikoisen 19v saanut ja en koskaan ole polttanut, en ottanut tatuointia, en haaveillut viihteelle menemisestä, olen imettänyt lastani pitkään jne. Olen myös naimisissa mieheni (lapsen isän) kanssa edelleen ja muutenkin edustan vastakohtaa näille ohjelman tytöille, silti tuollainen joukko-haukkuminen tuntuu tosi lapselliselta mitä jotkut tekevät, ei anna teistä ainakaan yhtään ohjelman äitejä KYPSEMPÄÄ kuvaa, veikkaan että nää arvostelijat eivät kovin korkeatasoisista piireistä itsekkään ole.[/QUOTE]

Kuule hei, jos se ohjelma olisi tehty minkä ikäisistä äideistä vaan niin tupakointia olisi arvosteltu! Tietenkin ihminen itse päättää polttaako vai ei. Samoin päättää senkin haluaako vahingoittaa lastaan sillä vai ei.

Varsinkin raskaana olevan polttamiseen ei ole olemassa liian kärkästä suhtautumista. Se olisi kiellettävä oikeasti lailla. Ymmärrätkö että tuollaiset kommentit mitä sinä kirjoitit puolustavat niitä jotka polttavat lapsista huolimatta. Haluatko kannustaa sellaiseen?
 

Yhteistyössä