Terolut mimmit

Tervetuloa LadyBlue :wave: Onnea yritykseen! Hyvä juttu että oot saanut kiertoihis apua ja clomitkin tiedossa niin luulis noilla tärppäävän :) eiköhän se tätikin kohtaa tuu ku oot Terot syöny! Mikäs se sun yk on? voisin lisätä sen tuohon listaan.

Fossiili tikutatko kerran vai kaks päivässä? Jospa se ovisplussa sieltä pärähtäis paikoin :)
 
Tervetuloa minunkin puolesta LadyBlue :) Kyllä tänne mahtuu! Positiivisella asenteella näytät olevan liikenteessä, vaikka vaikeuksiakin ollut! Plussatuulia kovasti sinne!!

Kiitos Hömelö päivityksistä! :)

Fossiililta kysyisin, että mitä se sun ovistikku näyttää, kun sanoit sen olevan negatiivinen? Eli siis näkyykö siinä ollenkaan sitä testiviivaa vai onko se haaleampi kuin kontrolliviiva? Nimittäin niissä mun muutamassa hassussa tikussa tuli tosi vahvat testiviivat, vaikkei ne olleetkaan yhtä vahvoja kuin kontrolliviiva. Päätteliin siis, että ovis ois mennyt/ei ovista ollenkaan ja niinhän ne menkat sitten alkoikin. Mut siis ihan selkeesti mulle siihen toinenkin viiva piirtyi jokaisella testauskerralla. Joku joskus sanoi, että pco/terolutit voi aiheuttaa "vääriä" tuloksia ovistesteihin, en kyl tiiä mitä se tarkoittaa.

Kovasti tässä taas pohdiskelen, aloittaako vai ei ovistikuttelua, vaikka kovasti meinaisin että nyt otan rennommin. Mietin sitten toisaalta siltäkin kannalta, että mahdollisia jatkotutkimuksia varten olis lääkärille aineistoa asiasta ja jos ovista en saa kiinni kertaakaan, niin ottaisko se lääkäri asian sitten vielä vakavammin...:confused:
 
Namppis88 kiva ku tulit takas:wave: Piinailuvaiheessa näytät olevan kierrossas, ootkos tikuttanut tai bongannu ovista?

LadyBlue selvä pyy, laitanpas sen tohon listaan.

Kristiina84 tikuta vaan tämäkin kierto, eikös se viime kierto ollutkin sun eka kerta ovistikkujen kanssa? onhan se totta että stressiä se vaan lisää, siksi mulle sai riittää pari kiertoa tikkujen kanssa sählätessä :D Onnee vaan oviksen metsästämiseen:)
 
hömelö ja Kristiina84: Kerran päivässä oon tikuttanu, pitäiskö kax kertaa? Ja testeissä on näkyny joka kerta kax viivaa eli testiviiva ja sit vaaleempana kontrolliviiva. Tänään tosin kontrolliviiva oli tummempi ku muina päivinä, mutta ei yhtä tumma ku testiviiva. Ja päivällä oli sellasta ihme kipuilua vasemmalla puolella mahaa. Tiiä sitten kuvittelinko vaan :)

LadyBlue Myös mun puolesta tervetuloa mukkaan :)
 
noniin, nyt ollaan sit virallisella listalla..Kiitos! täti ei ole vielä kylässä, mutta tuntuu, että tulollaan olis?!?

Positiivisella mielellä tässä on pakko olla ainakin vielä. :)

Miten muuten, onko tietoa jos kuukautiset ei teroista huolimatta ala? miten lääkärit menetellyt, vai odotellaanko vaan niiden alkamista ja sit taas terot kehiin?

Mulle tehtiin samalla myös kaikki perus verikokeet ja kaikki oli ok, myös hormonitasot..

Pitää toivoa, että tärppää, jotta ei tarvis vaikeampia ja kalliimpia hoitoja edes kokeilla..

Plussatuulia kaikille :D
 
LaduBlue Mulle gyne sano että jos ei täti tule kyläilemään niin aloitan uuden tero-kuurin 1.5. Eli mulla alko ensimmäinen tero-kuuri 1.4. Mun täti tuli terojen ansiosta kyläilemään, mitä ei ollu sitten laastareitten pois jätön jälkeen näkynyt. Joten mulla autto tuo kuuri.
 
LadyBlue mulla samanlaiset ohjeet antoi gyne, kun ei menkkoja ekassa terokierrossa kuulunut 2,5 viikkoon viimeistä tabletista. Eli siis olisin aloittanut uudet terot noin kuukauden päästä ekasta kuurin aloittamisesta(onpas sekava lause:D). Mut onneks ne menkat sieltä sitten tuli ja nythän lopulta 3.kierron jälkeen kierto lyheni alkuperäisestä yli 80 päivästä 25 päivään!


Fossiili
Joo eli samankaltaisia viivoja oon minäkin sitten testaillut. Ja tuo sinun kipuilu vois kyllä kertoa tulevasta oviksesta? Oon kyllä huono sanomaan, kun en ole koskaan sitä paikallistanut itselläni varmaksi oviskivuksi, mut ehdottomasti vaan jatkat tikuttamista niin kyllä se sieltä löytyy :) Kärsivällisyyttähän siinä vaaditaan, mutta eiköhän se palkita!

Hömelö
Kyllä ekaa kertaa tikuttelin ja aloitin vasta kp15, joten nyt pitäis kyllä sitten aloittaa ihan lähipäivinä, jos meinaan.
 
Viimeksi muokattu:
Kristiina84 Mäkin tuota ovista vähän niinku epäilen... En oo aiemmin koskaan tuntenu millon se olis ollu niinku tuloillaan, jos oikein koskaan onkaan tullu :). Tosin ei oo ikinä ennen sitä tarvinnu bongailla, nii en oo osannu kipuiluja yhdistää mihinkään :D. Mutta toivottavasti saisin karkulaisen kiinni :D

Nii, onkos nuilla testeillä tapana ilmottaa niillä viivojen vahvistumisilla oviksen lähentymisen?
 
Fossiili > joskus testiviiva vahvistuu hiljalleen oviksen lähestyessä, muttaa plussa voi tulla myös ns. puskista eli muuttua esim. edellisen illan haaleasta viivasta seuraavan aamupäivän melkein plussaan tai jopa plussaan. Joskus huippu siis tulee hyvinkin nopeasti ja saattaa poistuakin. Jos pystyy suunnilleen arvioimaan oviksen olevan todennäköisesti esimerkiksi muutaman tietyn päivän sisällä, niin kannattaa silloin tikutella kaksi tai kolmekin kertaa päivässä. Silloin huippu ei pääse livahtamaan niin helposti ohi kuin kerran päivässä testaillessa. :)

Mulla ikäviisari on siirtynyt seuraavaan pykälään eli sen saa päivittää. Vähän masentava ajatus, että ikä päivittyi jo toisen kerran tämän toisen lapsen yrittämisen aikana, mutta muuten ei tunnu onneksi missään. Kriisi on kai kriiseilty jo. :D Tästä päivästä on tulossa oikein mukava, joten hyvillä mielin jatkan porskuttamista kohti viikonloppua.

Vaikuttaakohan Pregnyl vielä (pistin viime viikon keskiviikkona illalla) vai aiheuttavatko Lugesteronit raskauteen vihjaavia oireita? Toisaalta kiukkuherkkyyden voi laittaa flunssan aiheuttaman väsymyksen piikkiin, mutta ihan kaikkea tämä sairastelu ei selitä. Dpo on niin pieni, että raskaus ei aiheuttaja varmaankaan voi vielä olla vaikka tärppi olisikin käynyt. Ovistestillä voisin ehkä testailla sitä Pregnylin näkymistä.
 
Täällä ilmottautuu Terolut-reseptin eilen käteensä saanut. Tilanne on se, että kierrot aivan epäsäännöllisiä 25-55pv. Toinen munasarja rakkulainen, verikokeisiin lähete pco:n varmistamiseksi. "Tosi yrittäminen" aloitettu tänä vuonna. 14kk sitten lopetin pillerit. Odottavan aika on pitkä...

Lisäystä vielä.. Mulla Cipralex 10mg x 1tbl masennuksen vuoksi ollut jo reilun vuoden käytössä. Siitä ei tietääkseni pitäisi mitää haittaakaan olla?

Ikää minulla 23 ja mies täyttää kesällä 30.

Esikoinen haaveissa :heart:

kp7/25-55 1. terolut kierto.
 
Viimeksi muokattu:
Heippa hei vaan Nancy ja tervetuloa!

ON Pitänee vaan tikutella enemmän... Peittoja on tosiaan ihan varmuuden vuox heiluteltu ihan urakalla ja samalla mallilla jatketaan vielä jonnin aikaa ;). Onkos sillä veijareitten liikkeelle panon kellonajalla jotain suurempaa merkitystä? Meinaan että jos ja kun ovis tapahtuu, nii pitääkö kelloa vahtia, että millonka sitä pitäs hommiin ruveta :D? (huomaako yhtään, että oon ns. pihalla asioista :) )
Tänään ei oo yhtään maha kipuillu, joten saatto olla vaan kuvitelmaa. Ja töitten jälkeen testi näytti ehkä jopa haalempaa viivaa ku eilen : / :confused: . Taidan tossa vähän myöhemmin testata uudemman kerran.

Kuinkas muilla?

Plussatuulia :heart:
 
Heippa naiset! Pahoitteluni, että en ole täällä piiiitkään aikaan vieraillut! Oon nyt pitänyt etäisyyttä koko vauva-aiheeseen, kun alkoi niin elämä pyöriin sen ympärillä..Vihdoin tänään alkoi kuukautiset! Näköjään siis eivät Terolutitkaan auttaneet kiertoa säännöllistään. Mulle on nyt onneksi tullut uutta ajateltavaa, niin voi yrittää ottaa iisimmin vauvakuumeilun kanssa. Ollaan nimittäin kihlatun kanssa päättäneet, että meidän häitä vietetään kesällä 2012! Nyt siis alkoi häiden suunnittelu. Voisin olla täällä taustailijoissa ja tulen sitten kertoileen jos jotain tapahtuu. Oon huomannut, että täältä pois oleminen on rentouttanut ja varmasti auttaa vauvaprojektissa. Ihanaa kevättä kaikille ja plussapuhureita joka suuntaan!!
 
Hihii, täällä testailtu eilen illalla ja tänä aamuna OVISplussa:D! Aivan parhautta, sentään edes ON mahdollisuuksia tulla raskaaksi! Kyllähän tämä varmaan lisää paineita tärppiin, mutta yritän ottaa rennosti. Pääasia että kropassa tapahtuu jotain! Tämä viikko vielä ahkeraa pupuilua ja sitten alkaakin piinapäivät. Ens maanantaina pitää alkaa taas teroja napsimaan. Mutta tulipas ovis aikaisin! Huh! Viimeks testaillut viime vuoden puolella ovisplussan joskus kp23, ja nyt tosiaan menossa vasta kp11.

LadyBlue, tervetuloa joukkoon! Toivotaan että terot, tai viimeistään clomit tuo toivotun tuloksen ;)

Tervetuloa myös Nancylle, ja yhtälailla tsemppiä yritykseen!

Fossiili, tuskinpa tuolla yhdynnän kellonajalla on suurempaa merkitystä :D. Meillä pupuillaan yleensä illalla, eipähän tule kaikki pikkukaverit ulos samantien kun ei tarvitse nousta / lähteä liikkeelle heti.
 
Nopsaa vain omaa napaa, voisitteko auttaa naista hädässä (tikkuvertailussa...)

http://1.bp.blogspot.com/-Ns6iylrAb_I/TbmieFRDCrI/AAAAAAAAAAk/HCmRkgb7q5w/s1600/IMG_0060_1.jpg

Auttakaahan ja tulkitkaa! Täällä on pyöritelty tikkuja, niin kuivina kuin märkinä ja tehty kriittistä vertailua. KP 11 oli märkänä kaikkein tummin, muttei ihan kontrollin vahvuinen (hyvin hyvin lähellä kyllä) ja sen ympärillä haaleat viivat (kp 10 ja 12). Voiko tuo olla ovis? KP 13, eli tänään, viiva taas hieman tummempi mutta selvästi kontrollia vaaleampi. Vieläkö pitäis jaksaa tikuttelua? Kuvassa siis kuivat tikut, joten ei ihan vertailukelpoisia enää keskenään.
 
Ninni-Ilona mun mielestä ainakin tuo kp 11 ovisplussa! ainakin verratuna noihin muihin, ja muutenkin viivat näyttävät tasavahvoilta. Mulla oli tuon kaltaiset viivat Davidin herkillä liuskaovistesteillä plussa! (testattu samana päivänä apteekin ovistestillä myös plussa, saatto olla samasta pissastakin). Eiköhän suo voi jo onnitella ovisplussasta :D Vai mitä muut mieltä? Tärppionnea! :heart:
 
täti tuli sitten tänään kylään.. ei tosin ihan samalla lailla kuin normaalisti, vaan todella muutamien pisaroiden saattelemana, mutta gyne sanoi, että sekin lasketaan..

eli kp 1 menossa :D ei voi muutakuin sanoa, että kaikki pitkien kiertojen kanssa kamppailevat gynelle mars ja teroja vaatimaan.. :mad:

En kyllä koskaan ole näin onnellinen ollut tälläisesta syystä..nyt on hyvä alkaa sitten odottelemaan ovulaation metsästyksen aloitusta, huomenna apteekkiin hakemaan digitesti sitä tarkoitusta varten..

Niin ja tervetuloa Nancylle joukkoon :)
 
SenSen onnitteluja ovisplussasta :)

Ninni-Ilona Mulla ollu aika lailla samanlainen vahvuus testissä tänään (kp15), ku sulla kp11, toisaalta voi mulla plussa olla, ku pientä nippailua ollu vasemmalla puolella ja just vasen puoli on se parempi.

LadyBlue onnea tädistä :) Mäkin olin hirmu onnellinen, ku tero-kuuri autto tädin tulemiseen.

Toinen tero-kierto alko tänään ja nyt jäämme odottelemaan tädin vierailua tai ei vierailua :D.
 
Hei Hömelö ja muillekin :) äällä on tikuteltu satunnaisesti mutta ei noissa ovistikuissa mitään näy eikä kyllä tunnukaan että tuolla mitään tapahtuis. : / Toivotaan että jotain alkais tapahtuu mut laskeskelin että jos kierto menee taas tonne ~40 niin sittenhän ovis olis jossain kp 26-28? Ehkä... Pitää tutkailla mitä kroppa sanoo vai sanooko mitään.

Nancy, tervetuloa sakkiin. Toivottavasti vierailusi jää lyhyeksi täällä kuumeilijoiksi ja pääset pian masun kasvattajiin. :)

Hyvää lähestyvää vappua neidit ja rouvat :)
 
Terolut-mimmien toivelista

Chrisu...........kp25/28-95.....28v.......1.lapsi....yk 1.....3.terolut-kierto
Macy gray.....kp22/30-35....30v......2.lapsi....yk17....1.clomifen-kierto
Namppis88....kp21/28-60.....22v.......1.lapsi.....yk4.....terolut-tauko
Ambrosia85...kp15/26-?.....26v.......1.lapsi....yk6......4.terolut-kierto
Fossiili..........kp15/??..........31v........2.lapsi.....yk1.....1.terolut-kierto
Ninni-Ilona.....kp12/26-46.....25v.....1.lapsi....yk5......3. terolut-kierto
Tellervo.........kp12/32-?.....35v.......2.lapsi....yk4.....3.terolut-kierto
SenSen.........kp10/26-32.....25v.......1.lapsi....yk11....3.terolut-kierto
Hömelö..........kp8/27-34.....23v.....1.lapsi....yk10.....terolut-tauko
Kristiina84.....kp7/25-35.....26v.....1.lapsi.....yk5......terolut-tauko
Nancy...........kp7/25-55.....23v......1.lapsi....yk ?.....1. terolut kierto
LadyBlue.....kp1/24-42.....28v......1.lapsi....yk9........1.terolut-kierto


Plussanneet: :heart:
Saasa...16.4. ....kp35/37-68....27-v....1.lapsi....yk11....2.terolut-kierto




Kp:t vinossa:
AnniMu...........kp?/26-87....20v....1.lapsi....yk 4.......3. terolut-kierto
Aadami...........kp?/24-50...27v....1.lapsi...yk7......4.terolut-kierto
Lilli88............kp?/26-?.....23v.......1.lapsi....yk 4.....3.terolut-kierto
 
Ninni-Ilona, minä jatkaisin vielä varmuuden vuoksi pari päivää testailua, vaikka tuo kp11 saattoikin jo olla ovis. Vertailun vuoksi tässä oma ovisplussa kp10, yläpuolella viime kierron muutama haamutikku. KP11 aamulla molemmat viivat olivat vieläkin vahvempia, mutta siitä ei ole nyt kuvaa...
Aijaa.com - 7953213.jpg
 
Heippa kaikille!

Olen uusi täällä aihepuolella! Olen tässä reilu viikon verran kirjoitellut tuolla vauvahaaveilijoissa. Sieltä sainkin vinkkiä tulla myös tänne puolelle keskustelemaan.

Meillä on sellainen tilanne, että vauva on ollut tervetullut reilut puolitoista vuotta. Pillerit jätin pois lokakuussa 2009. Tämä on ollut jännää aikaa, mutta samalla myös henkisesti raskasta. Reilu vuosi meni, ettei vauvaa vaan alkanut kuulua. Jouluna 2010 sain ensikosketusta siitä, miltä raskausoireet tuntuvat. Joulureissuun lähtiessä tein negatestin ja joulupäivänä kropassani alkoi tapahtua: järkyttävä vatsan turvotus vuorokauden ympäri. Ajattelin turvotuksen johtuvan jouluruuista ja ylensyömisestä. Turvotus ei kuitenkaan hellittänyt, vaan paheni päivä päivältä. Uuden vuoden jälkeen tein uuden r-testin ja positiivnenhan se oli. Voi sitä sydämen tykytystä, voiko tämä edes olla totta, ajattelin. Viikko testin tekemisestä vuoto alkoi ja keskenhän se meni. Olin siinä suhteessa onnekas, ettei minulla ollut kipuja eikä kaavintaa tarvinnut tehdä, vaan kaikki tuli ulos itsestään reilu viikossa.

Minulla on todella pitkä kuukautiskierto, johon sain terolutit. Ensimmäisen satsin söin kuukautisten aikaansaamiseksi keskenmenon jälkeen. Tällä hetkellä meneillään kp 15 ja tässä kierrossa lähtee viimeinen minulle määrätty terolut-satsi eli neljäs sellainen. Terolutista olen lukenut keskustelupalstoilta paljon ja hyvin monenlaista kommenttia on kirjoiteltu. Mielipiteitä on yhtä monta kuin kirjoittajaakin. Toiset ovat sitä mieltä, että ovat vain hankaloittaneet raskautumista (=ovulaatiota ei mukamas tule ollenkaan teroluttien aikana, jos ei ehdi ovuloida ennen ekan terolut-tabletin ottamista) ja toiset taas ovat kovasti kehuneet raskautuneen itse kuurin aikana. Ota siitä sitten selvää. Itse lueskelen noita kriittisellä silmällä ja ajattelen, että se on niin yksilökohtaista, toisilla toimii, toisilla ei.

Mutta nyt olisi siis se h-hetki eli KP 15, jolloin ohjeen mukaan tulisi alkaa taas syödä terolutteja. Viime kierrossa aloitin myöhemmin ja nyt ajattelin tehdä samoin. Onko kenelläkään tietoa ja / tai omakohtaista kokemusta juuri tästä terojen myöhäistämisestä oma-aloitteisesti ja miten terot vaikuttavat ovikseen? Minä olen ymmärtänyt asian niin, että terot paksuunnuttavat limakalvoa ja näin ollen jos ovulaatio tulisi terojen aloittamisen jälkeen, ensinnäkin simpat ei enää läpäise tuota paksumpaa limakalvoa ja toisekseen keho kuvittelee oviksen jo tapahtuneen (keltarauhashormoniahan noi terot on, jota tulee normaalistikin oviksen jälkeen?). Voi apua että olen ihan pihalla, että mitä uskoa ja miten itse pitäisi toimia :ashamed:

Puolisoni kanssa ajattelimme, että nyt on aika siirtyä järeämpiin keinoihin. Jos tästä meneillään olevasta kierrosta (vika terolut-satsi) en raskaudu, varaan ajan gynelle. Terolutit määrännyt lääkärikin ohjeisti menemään gynelle terolut-kuurin loputtua, jos toivottua tulosta ei tapahdu. Ajattelin pyytää toiset 4kk terolutteja ja samalla jos alettaisiin tutkia, missä vika. En tiedä ovuloinko ollenkaan, koska en tunnista ovisoireita.

Olen miettinyt, jos saisin teroluttien rinnalle clomit tai progesteronit. Onko kenelläkään tietoa siitä, voidaanko kumpaakaan noista määrätä, jos ovulaatiota ei ole tutkittu? Tai onko noista haittaa, jos niitä syö, vaikka ovuloisikin normaalisti?

Tällä hetkellä koen olevani kovin yksinäinen tämän asian kanssa. Olen myös työttömänä, joten minulla on "liikaa aikaa" pohtia näitä asioita yksikseni. Tulin tänne kirjoittelemaan ja toivon saavani jakaa kokemuksiani toisten vastaavassa tilanteessa olevien kanssa.

Voi ihanaa, tekipäs hyvää avautua myös terolut-asiasta!
 

Yhteistyössä