Terolut mimmit

Fossiili > Mulle polilla sanottiin, että ne seurantaultrat ovat tärkeitä. Siksi meillekin tulee polin kesäloman ajaksi hoitotauko, jos ei ennen sitä tärppää. Kaikki eivät seurantaultria määrää, mutta se ei poista niiden tärkeyttä. Mielestäni tuo on hoitavan lääkärin välinpitämättömyyttä, jos kaikissa kierroissa ei tilannetta seurata. Eihän sitä tosiaan voi tutkimatta tietää miten keneenkin hoito vaikuttaa vaikka kuinka ammattilainen olisi ja lahtötilantessa hormonitoiminta olisi unessa.
 
macy gray Jos meillä ei nyt seuraavien kuukausien aikana raskauduta, nii gyne suositteli sitten clomien aloittamista. Ja mä haluan sitten käydä noissa seurantaultrissa ihan jo senkin takia että näkee miten kroppa toimii ja kypsyttääkö se siellä mitään :) .
 
Fossiili > Sekin puoli kotrolliutrissa on, että nähdään tarvitaanko suurempi annostus tai vaikka pistoshoitoa lisäksi. Jos folleja tulee useampia, niin sitten puolestaan voidaan harkita IVF-hoitoa. Hoidon muokkaaminen tilanteen mukaan on osa palvelua. :)
 
macy gray Kiitos kovasti tiedoista, mit kirjoittelit teroluttien aloittamisajankohdasta! Juuri näin ajattelinkin tehdä, että aloitan terot n. kp 19. Niin jää sitten mahdollisuudeksi vielä tuon päälle kiertopäivät 20-22!!! Kyllä sain taas lisää uskoa tähän terolut-touhuun, kiitos siitä :heart: Mulla kun on niin vaikee arvioida ovista, kun oireita en tosiaan tunnista ja limoistakaan ei voi päätellä yhtään mitään, kun limoja alkaa tulla kp 10 alkaen menkkojen alkuun asti aina niin, että pari päivää limaa, pari päivää kuivaa jne.
 
Suoraan sanoen hermot nyt kireellä kuin viulunkieli. Vika terolut-satsi tässä kierrossa alkakoon ensi viikolla ja en yhtään tiedä, miten siitä sitten päätetään mieheni kanssa edetä. Mies kun on näköjään tullut toisiin ajatuksiin, että haluaa ehkä pitää taukoa vauvaprojektissa meidän kommunikointiongelmien takia. Voi että iso HUOH... ei oo sitten yhtään toiveet korkeella, että tärppäis nyt tästä kierrosta, mutta enpä jaksa uskoa niin hyvää tuuria juuri minulle. Oon tällä hetkellä niin surullinen... Eikä oloani paranna yhtään se, että vietän vappua yksikseni kotosalla, kun mies on pelikauden päättäjäisissä... :'(
 
Mä en osaa ottaa kantaa tuohon clomi-kiertojen kontorrliultriin, mutta joku minulle joskus sanoi, että ehdottomasti kannattaa vaatimalla vaatia ultria juuri sen monikkoraskauden vuoksi. Jos siellä nähdään useampi follikkeli, saattaa tulla lääkärin määräyksestä seksikielto. Mutta siis tämä on vain se, mitä minulle on kerrottu. Tsemppiä kuitenkin jokaiselle clomin käyttäjälle :hug:
 
Namppis88 Mulla on sellanen tilanne, että muutin miehen perässä toiselle paikkakunnalle ja täällä mulla ei ole kuin yksi hyvä ystävä ja yksi kaveri. Ystävä on tänään ollut kiireinen, kun hänellä on muutto lähellä. Minä koetin piristää itseäni herkuttelemalla pitsalla, vaikkei ole edes nälkä, ja kävin koiran kanssa ulkoilemassa. Mutta itkua tuherran täällä yksikseni :'( On niin sanoinkuvaamattoman paha olla tuon miehen mielenmuutoksen vuoksi. En kykene katsomaan edes elokuvaa tai lukemaan kirjaa, sen verran paha olla. Jospa nämä pari siideriä saisi ajatukset edes hetkeksi muualle. Kiitos tsemppauksesta, te täällä palstalla olette ainoa seurani nyt :heart:
 
Namppis88 Oliskin ihanaa hemmotella itseään! Saunoa pitkän kaavan mukaan ja tehdä vaikka kasvohoito yms. rentouttavaa. Mutta mä oon sellanen, että otan äärimmäisen raskaasti tällaiset asiat parisuhteessa, että menen lähes toimintakyvyttömäksi ja itken vaan... :ashamed: Luojan kiitos en ole nyt työelämässä, koska kokemuksesta voin sanoa, että työssä käyminen olisi yhtä tuskaa ja itkun pidätystä päivästä toiseen.
 
Terolut-mimmien toivelista

Chrisu...........kp27/28-95.....28v......1.lapsi....yk 1....3.tero-kierto
Macy gray.....kp24/30-35....30v.......2.lapsi....yk17....1.clomifen-kierto
Namppis88....kp23/28-60.....22v......1.lapsi.....yk4.....tero-tauko
Ambrosia85...kp17/26-?.....26v........1.lapsi....yk6......4.tero-kierto
Fossiili..........kp17/??..........31v.......2.lapsi.....yk1.....1.tero-kierto
"Kuumeilija"...kp16/??.........26v.......1.lapsi.....yk18...4.tero-kireto
Ninni-Ilona.....kp14/26-46.....25v......1.lapsi....yk5......3. tero-kierto
Tellervo.........kp14/32-?.....35v........2.lapsi....yk4.....3.tero-kierto
SenSen.........kp12/26-32.....25v......1.lapsi....yk11....3.tero-kierto
Hömelö..........kp10/27-34.....23v.....1.lapsi....yk10.....tero-tauko
Kristiina84.....kp9/25-35.....26v........1.lapsi.....yk5.....tero-tauko
Nancy...........kp9/25-55.....23v........1.lapsi....yk ?.....1. tero-kierto
LadyBlue.......kp2/24-42.....28v........1.lapsi....yk9......1.tero-kierto


Plussanneet: :heart:
Saasa...16.4. ....kp35/37-68....27-v....1.lapsi....yk11....2.terolut-kierto




Kp:t vinossa:
AnniMu...........kp?/26-87....20v....1.lapsi....yk 4.......3. terolut-kierto
Aadami...........kp?/24-50...27v....1.lapsi...yk7......4.terolut-kierto
Lilli88............kp?/26-?.....23v.......1.lapsi....yk 4.....3.terolut-kierto
 
Viimeksi muokattu:
Namppis88 Pitää täälläkin kiittää sinua yksityisviestistä :heart: Olin kirjoittanut sulle pitkästi takaisin, kun sain juuri tuolta hyvältä ystävältä :heart: puhelun ja joristiinkin ylis tunti! Sitten jatkoin viestin loppuun ja nyt pitäisi olla tullut sulle perille =)
 
Vappu oli ja meni,

aikaisin nukkumaan ja aikaisin herätty :) eikä ole krapulaa, kun olen päättänyt että niin kauan kuin yritetään pystyn olemaan ilman alkoholia. Terveelliset elämäntavat edesvaikuttavat raskautumiseen, toki olen silloin tällöin pari lasia punaviiniä juonut.. :)

Macygray noista ultraamisista on kaksijakoista tietoa, clomifen lääketiedon mukaan hoidon aikana tarvitaan vähintään yksi seurantaultra.. no mä juttelen mun lääkärin kanssa asiasta kun aloitan clomit, koska silloin on soittoaika..

Toivottavasti kaikilla oli kiva vappu.

Kuumeilija olen pahoillani puolestasi, onhan tämä raskasta aikaa miehillekkin, ja voin vaan kuvitella miltä miehistä tuntuu jatkuva odottaminen ja paineet ovulaatioiden aikaan, ei se ole helppoa! toivottavasti saatte asiat kuntoon ja vauvaprojektin johonkin suuntaan etenemään!

halit kaikille!
 
noista ultraamisista on kaksijakoista tietoa, clomifen lääketiedon mukaan hoidon aikana tarvitaan vähintään yksi seurantaultra.
Minä ymmärrän tuon polin lääkärienkin puheiden perusteella niin, että yksi hoitokerta = yksi hoitokierto. Jokaisessa Clomikierrossa pitäisi siis ultrata vähintään kerran. Käsittääkseni se tehdään kuurin loppumista seuraavana päivänä. (Eli jos kuuri kp3-7, niin kontrolli kp8. Ohjeistuksessa toki voi olla eroja tapauksesta riippuen) Toivottavasti saat kontrolliajan. :)
 
kuumeilija, toivottavasti olette saaneet miehen kanssa asiat sovittua :hug:

Macy gray ja LadyBlue, minulla on todennäköisesti toinen clomikierto luvassa eikä ultrasta ollut puhetta ollenkaan. Muistelin jostain toisesta postauksesta että ekassa clomikierrossa ultra olisi tehtävä mutta seuraavassa se voidaan jättää väliin. Aloin itsekin miettiä, että mitenköhän tää sitten menee? Ainakaan annostusta ei olla lisäämässä koska viimeeksikin ultrassa näkyi kaksi follikkelia.

Namppis88, aamulla tein testin ja negaa näytti : / Nyt on kp28/dpo9 joten en tiedä olisiko liian aikaista. Tein kyllä vakaan päätöksen olla testaamatta ainakin ensi viikon lopulle asti, ellei siis menkkoja näy. Nyt vain odotellaan tätiä sitten :headwall:
 
kuumeilija pahoittelut tilanteestasi :hug: toivottavasti tästä mennään vaan ylöspäin ja saatte miehisi kanssa taas puhtia yrittämiseen! Toivottavasti saat mieheltäsi tukea vaikka teillä vauvan puuhailu ollut stressaavaa ja pienokainen antanut odottaa itseään. Toivon sulle kovasti plussaa testiin, olette varmasti ansainneet sen jo pitkän matkan jälkeen:flower: Voimia sinulle.

chrisu mites sulla, jännät päivät on käsillä? :)

Omaa napaa sen verran että oireiden perusteella ovis näillä näppäimillä tai juuri mennyt. Talletuksia on tehty, toivottavasti nyt tärppäisi! :heart: Vauvakuume kova, aivan mahan pohjasta ottaa ku miettii miten ihana ois omaa kääröä hoidelle yhdessä mun maailman ihanimman miehen kanssa! Mut silti tikuttamatta jättäminen helpottanut paineiden kasaamista, jotenkin onnellinen ja rauhallinen olo, ollut paljon muuta aateltavaa enkä jaksannu vapun juhlimisestakaan stressata, vietin oikein mukavan illan eilen ja sain muutamia selvittämättä jääneitäkin asioita ratkottua joten yksi suuri kivi elämässäni vierähti sydämmeltäni. Elämä tuntuu nyt niin hyvältä :heart:
onko teillä muuten tietoa irtoaako munasolu juuri silloin kun limaa tulee/märkä olo ja muniksissa tuntemuksia, vai onko se jo irronnu silloin vai enteileekö nuo irtoamista, vois ainakin kuvitella että 24h sisään vai..?
 
Voi että kuumeilija :hug: Toivottavasti olisi jo hieman parempi olo! Kyllä nämä parisuhde asiat on usein niin vaikeita, tai siis jokaisella on omat vaikeudet. Nimim. kokemusta löytyy hyvinkin paljon suhteen monimutkaisuudesta. Toivottavasti saatte asiat selvitettyä!

Hömelö Ihana kuulla, että elämä tuntuu hyvältä :heart: Hienoa, kun osaat positiivisesti nauttia tämän hetkisestä hyvänolon tunteesta. Itse oon luonteeltani peruspessimisti ja pelkään koko ajan, että jotain pahaa tapahtuu. Tästä syystä en osaa oikein nauttia elämän hyvistä hetkistä täysillä, vaan koko ajan varaudun seuraavaan muka-tulevaan huonoon asiaan. Siksi kahdehdin sellaisia ihmisiä, jotka osaavat ja uskaltavat olla positiivisia :)

chrisu pahoittelut negasta :( Mut muutaman päivän päästä kannattaa tehdä uusi testaus kuitenkin. Plussatuulia :whistle:

ON: vaput on juhlittu ja voi taivas että voi väsyttää!! Huomenna on taas karu maanantai-aamu. Pientä iloa toi äsken tehty ovistesti, josta uskaltaisin sanoa, että se näytti kahta samanvahvuista viivaa. Pyysin ukkoakin vilkasemaan(se ei tajua yhtään miks tuollaisia testejä tehdään:D) ja senkin mielestä ne oli samanvahvuiset. Se testi-viiva tuli siihen ihan alle 5min. Vaikka tiiän, ettei saa katsoa tulosta aikarajan jälkeen, niin katsoin kuiteskin:ashamed: ja testiviiva oli vahvempi kuin kontrolli. No sehän nyt ei aikarajan jälkeen merkkaa mitään, mutta edellisessä kierrossa niihin testihin ei tullut yhtä vahvoja viivoja, edes aikarajan jälkeen. Mut menossa vasta kp10, niin hyvin ehtii tikuttaa ja katsella alkaako viivat haalenemaan :) Voi hitsi vie, ette usko miten onnellinen olisin jos saisin edes sen ovisplussan! :)

Mukavaa illan jatkoa kaikille!
 
"kuumeilija" Toivottavasti saatte miehen kanssa asiat järjestykseen :hug:. Ainaiset pettymykset syö ikävästi parisuhdetta ja sitä pitää vaan jaksaa hoitaa, vaikka välillä tuntuu ettei mitään oo tehtävissä. Meillä ainakin mä otan asian raskaammin kun mies, joskus oikein ärsyttää miten positiivinen toi ukkokulta on :)

hömelö Ihanaa että elämä tuntuu hyvältä :heart:. Mulla ei ainakaan ole tietoa tuosta munasolun irtoamisesta... Ja kyllä musta tuntuu että mulla on se maailman ihanin mies ;)

chrisu Pahoittelut negasta :(. Kovasti peukutan sen puolesta ettei täti kurvaisi paikalle!

Kristiina84 Sulle kanssa peukut pystyssä oviksen bongaamiseen :)

ON Täällä tehty talletuksia harva se päivä ja toivotaan sormet ja varpaat ristissä ettei täti tule kyläilylle :). Vappu oli ja meni, kaamee väsymys päällä ihan koko ajan. Jos sitä jo vaikka nukkumaan mänis, nii jaksaa taas huomen painaa piiiitkää päivää :)
 
Kiitos teille kaikille tsemppauksesta :heart: Minusta on ollut ihanaa, että kaikesta huolimatta mies on ollut tukena, kun mulla on ollu paha olla ja oon sit saanu itkee miehen sylissä. Miten lämpimästi se halaa ja sanoo, että "älä itke, ei tämä nyt niin vakavaa ole, mitä minä kuvittelen". Se kuitenkin uskoo siihen, että saadaan asiat järjestymään tavalla tai toisella ja se on tärkeintä! Viime yönäkin se baarista laittoi mulle ihanan tekstarin vain saonakseen, että löydetään kyllä joku ratkaisu tähän tilanteeseen ja että se rakastaa minua :heart: Ja ennen sen lähtöä pelikauden päättäjäisiin se tilaili netistä vaatteita itselleen ja halusi minunkin valitsevan itselleni jonkun paidan :rolleyes: Mä olin ihan, että mitä ihmettä!! Ootko kipee?? :D Niin, ja laitettiin myös vähän talletuksia menemään, vaikka miehellä olikin jo mielessä illan pirskeet. Tänään se on viettänyt krapulapäivää, mutta silti meillä on ollu kiva päivä: meillä kävi kaveripariskunta kylässä ja pelattiin korttia. Tämän jälkeen mies oli ihan väsyväsy, mutta siltikin talletuksia tuli tehtyä :heart: Ja töihin lähti äsken pariksi tunniksi. Kyllä mulla on nyt niiiiin hyvä mieli, että mies ajatteli myös minua väsymyksestään ja töihin lähdöstään huolimatta. Vaikka se pohtiikin sitä, että haluaako se yrittää lasta tällaiseen tilanteeseen, jossa on kommunikointiongelmia, niin kyllä mä uskon, että se silti haluaa lapsen. Ja kun sain mieheltä huomiota, tukea ja ymmärrystä, niin mäkään en sit vetäny hernettä nenään siitä, että lähti vielä töihin. Molemmat kun joustaa, niin asiat on silloin hyvin! Voi että voi olla nyt vapautuva olo.

Hömelö Mun mielestä juuri tuo venyvä kirkas limapäivä kertoo juuri sen päivän, jolloin munasolu irtoaa eli ihan holleilla 24h sisään irtoaminen tapahtuu. Mä olen kans jättänyt tikuttamisen vähäksi aikaa kokonaan ja tikuttamatta jättäminen todellakin on helpottanut stressiä kummasti! Elämän pitäisikin tuntua hyvältä ja ihana kuulla, että sait selvitettyä ratkomattomia asioita :heart: Nyt olet hiukan kevyempi, kun kiviä ropisemalla tippunut sydämeltä!

Kristiina84 Kyllä se ovisplussa voi vaan tuntua hyvältä!! Saa uskoa ja toivoa, ja ennen kaikkea osviittaa siitä, että kroppa toimii :D Se on valtavan ihana ja onnellinen tunne, kun omin silmin näkee sen yhtä tumman viivan ovistikussa! Kyllä sitä väkisinkin tulee kaivettua roskiksesta aikarajan ylittänyt ovistesti ja tiirattua, onko testiviiva tummentunut. Et oo ainoo, joka niin tekee! Täällä ilmoittautuu yksi tiirailija :ashamed:

Onko kellään tietoa siitä voiko sperma vaikuttaa ovistestin tulokseen myönteisellä tavalla??? Mä oon nimittäin havainnut, että seksin jälkeen tai samana iltana tehty testi näyttää vähintään yhtä tummaa viivaa kontrollin kanssa, siis mitä ihmettä?!

Onkos teillä kokemusta ja tietoa terojen vaikutuksesta ovistestin tulokseen? Yhden ainoan kierron aikana olen testaillut Clearbluen digeillä, jotka näytti negaa melkein kaksi viikkoa, ja terolutit aloitin tuolloin kp15 ja digin tein vielä kp16, niin hymynaama tuli. Mutta noin viikkoa aikaisemmin olin saanut liuskoilla selvän plussan. Jäin vaan miettimään, oisko teroluteilla ollut osuutta tuohon digiplussaan, koska digihän näytti siis negaa silloin, kun liuskoilla sain selvääkin selvemmän plussan. Jostakin olen myös kuullut, että moni on saanut digillä plussan noin viikko sen jälkeen, kun liuskat on näyttäny plussaa. Ja juuri tuosta syystä siis jatkoin digillä testausta, mutta en vaan tiedä, tekikö terolutit tepposen vai pitääkö paikkansa tuo, että digi näyttää plussan noin viikko liuskaplussan jälkeen. Auttakee leidit, oon ihan pihalla! :ashamed:

chrisu Toivotaan, ettei punahilkka kurvaile kylään! Dpo9 voi olla liian aikaista testata, joten ei vielä mitään hätiä! Hyvinkin mahdollista, että kiinnittyminen on vasta tapahtunut eikä siksi hcg:tä ole ehtinyt kertyä elimistöön. Eikös tuo dpo tarkoita aikaa oviksesta lasketut päivät eteenpäin? Nyt vaan peukut pystyyn, että se plussa sieltä pärähtää ruutuun!! Plussapuhureita lähetän :whistle:

Fossiili Nyt paljon plussatuulia matkaan!!!!!! :heart: Tärkeintä on, että talletuksia on tehty, niin on suuren suuret mahdollisuudet tädin häätämiselle ainakin seuraavaksi 10kk:ksi ;)
 
Vielä pitää kysyä mietityttävää asiaa. Onko kukaan huomannut teroluttien sivuvaikutuksena outoa kutinaa munasarjojen ja kohdun sekä navan seudulla? Mulla on nyt jo toinen-kolmas kerta, kun kutittaa edellämainituista kohdista! Ei ikinä aiemmin oo ollu tällasta. Ihan ku tuolta kropan sisältä kutittaisi tai ihan kuin joku hiplaisi ihoa sisältäpäin :O
 
kuumeilija sittenhän meitä on kaksi kevyempää nyt :) Ihana kuulla että tilanteesi helpotti ja mielesi nyt parempi, kyllä sulla kuulostaa oikein ihana ja tukeva ukko kulta olevan :heart: Plussatuulia oikein kovasti!!
tuosta sperman vaikutuksesta ovistestiin, en usko että sillä on mitään vaikutusta.. voisko olla yhteensattumaa vaan..? Nuitten ovistestien kanssa on muutenkin aika hankalaa välillä, vaikea tulkita.. mun tietääkseni yks asia ainakin mikä vaikuttaa ovistestin pitkittyneeseen plussaan on PCO, ja se voi myös raskauden näyttää plussana niinä päivinä ku r-testikin alkais näyttää.


kristiina84 onnittelut onnistuneesta ovistikutuksesta :) huippu fiilis varmasta, eiköhän sua voi jo ovisplussasta onnitella, ellei se sitten vielä tummene vaan! Simpat liikkeelle vaan ja tärppionnea sulle oikein kovasti! :)

En muista kuka kysyi mutta Terot ei vaikuta ovistesteihin, itsekkin aiemmin sitä pohtineena sain jostai (muistaakseni ovistesti pakkauksesta?!?) suoran vastauksen että ne ei vaikuta vääristävästä tulokseen, jotkut muut munista irrottavat lääkkeet vaikuttaa kyllä.
 
..niinja siitä maha kutinasta, mulla tais olla jotain sellasta tunnetta terojen aikaan? mutta paljon muutenkin alamaha ja munistuntemuksia, vaikkakin ei vaan kutinaa vaan sellasia menkkamaisia, jomotuksia ja muhjahtelua ja nippailua. 2.kierrossa olinkin varma et olin raskaana ku niin rajut raskaustyyppiset oireet...:ashamed:
 

Yhteistyössä