Terolut mimmit

Leidit, osaatteko sanoa mistä johtuu se, että menkat alkaa aina eri aikaan terojen jälkeen!! Voisko johtua siitä, että ovuloi eri aikoihin? Muuta selitystä mä en löydä... Ja jos ei ovuloi ollenkaan, mensut tulis aika lailla heti vikan teropäivän jälkeen. Mä täällä nyt mietin terojen aloitusta, koska huomasin maanantaina eli kp18 täysin kirkkaan venyvän liman ja kp19 aamulla limaa tuli ihan kamalasti, mutta väheni nopeesti ja tänään kp20 limaa ei tule juurikaan. Munasarjoissa tuntemukset oli vahvimmilaan juurikin tuona lima-aikana ja hieman ennen sitä eli kp15-19 välisenä aikana. Tiedän, että viimeinen limapäivä ois ovispäivä, mutta mulla kun limaa alkaa tulla n. kp10 alkaen menkkoihin asti niin, että päivä pari limaa putkeen, päivä pari "kuiva kausi", sitten taas limaa. Noin viikkoa ennen menkkoja limaa alkaa tulla päivittäin hyvinkin runsaana. Mä päättelin, että nyt toi kirkas venyvä limatulppa ois kuitenkin ollu merkki, että ovis ois olli joko tuona päivänä eli kp18 tai viimeistään kp19. Tänään kp20 alotin terolutit, mutta vähän kyllä pelottaa, että entäs jos ovis ei ollutkaan vielä ja nyt terot sitten estää koko homman :( Ovistestin tein kp15 ja kp17. Sen jälkeen en oo tehny. Viiva ei ollut yhtä tumma kontrollin kanssa, mutta ei se kaukanakaan ollut. Tuostakin sitten päättelin, että kp18-19 ovis ois ollut. Ja se vatsan kutinakin ajoittui kp15-19. On tää yhtä arpomista tämä touhu ja miehet ne ei vaan tajua mistään mitään :D
 
Taidan tehdä niin, että tikutan vielä tänään, niin näenpähän ainakin, onko testiviiva haalenemaanpäin. Jos on, jatkan terojen syömistä. Jos ei, myöhäistän teroja vielä tai jätän syömätt koko satsin tässä kierrossa. En todellakaan halua missata nyt ovista ja pilata mahdollisuuksia teroluteilla.
 
Tervehdys pitkästä aikaa kaikille :)

Täällähän on tullut paljon tekstiä viimeaikoina, hyvä niin :D Olen itse taustaillut ihan tarkotuksella mutta lueskelen juttuja aina silloin tällöin...

Omaa napaa taas, 3. terokierto menossa ja ei kauheesti ole ollut oireita, yksi vain ja ehkä pahin, mielialanvaihtelut :kieh: Muutamana päivänä kaikki on ollut perseestä... Mut onneksi vain muutamana... :D

Kuumeilija, mä kyllä olen ottanut tabut säännöllisesti vaikka se mahollisuus on että ne vaikuttaa ovulaatioon, eihän sitä satavarmaksi tiedä.
Mulla on alkanut nyt kahdesti menkat samana päivänä kp29 ja ovisoireet on ehkä aikaistuneet, kosteampi kausi alkoi jo kp12 ja nyt tullut muutaman päivän sitkeämpää tavaraa, jos se ois vaikka ovis... Onneksi kerkes tehä talletuksia sillä huonolta näytti yhessä vaiheessa kun työvuorot meni nii ristiin ja väsymys oli karmeaa : /
En alkais itse siirteleen tablettien ottoa montaa päivää ku eikös näillä juuri haeta sitä että kierto tasaantuis ja mahdollisuus raskautua parantuis tältäosin :)

Tsemppiä kaikille ja mukavia kevätpäiviä, kesää odotellessa :heart:
 
Mä varasin ajan gynelle ja sain ajan jo huomiselle! Nyt katotaan sitten limakalvon tilanne, munasarjat ja follikkelin tilanne. Ajattelin, että nyt on sopiva aika, kun epäilen oviksen juuri olleen tai tuloillaan. Ja eihän sitä koskaan tiedä, vaikka siellä oiskin yllätys Tai sitten saan ikäviä uutisia, ettei kaikki ookaan kunnossa tuolla alakerrassa ja putoon pilvilinnoista alas oikein rytinällä. Saanpahan mielenrauhan, vaikka vähän kustantaakin. Kylläpä helpottaa tieto, että huomenna pääsen tutkittavaksi, vaikkei se kyllä kivaa ole olla haarat levällään toisen sörkittävänä.
 
tellervo Mä siirrän terojen aloitusta korkeintaam viikolla, kun en halua terojen pilaavan raskautumismahdollisuutta oviksen osalta. Ja siltikin kierrot pysyy suht normina :) Sen tiedän 100% varmaksi, etten ehdi ovuloimaan ainakaan ennen tuota kp15, jolloin terot pitäisi aloittaa. Ja etenkin tässä kierrossa, kun näin hyvin kroppa antaa ymmärtää oviksen olleen tai olevan ihan käsillä, en ala napsia teroja. Huomenna onneksi gyneaika, niin nähdään tarkemmin mikä tilanne tuolla alhaalla oikein on. Mun kaver raskautui ekasta kierrosta, jossa myöhäisti oma-aloitteisesti terojen aloittamista. Silläkin ollut aika varma syy miksei ollut raskautunut terojen aikaan just tuo, että söi aina kp15-24.
 
Kannattaa käydä lekurilla, kummasti huojentaa kun saa tietää edes jotain :) Katsoin tosta listasta et sulla kuumeilija on jo yk18, etkö ole aikasemmin käynyt missään tutkimuksissa tms. Sori jos olet tuolla aiemmin kertonut jo, nyt en muista vaikka olen lueskellut ainakin melkeen kaikki viestit pikaseen :)
 
Lisäys edelliseen :D mulla itsellä on toinen kerta kun syön teroluteja ja edellisestä on jo vuosia aikaa. Mulle on molemmilla kerroilla tehty ultratutkimus yms ennenkuin olen alkanu niitä syömään, sillä tässä kyselin kuumeilija että etkö ole käynyt tutkimuksissa. En tarkottanut et teillä niin pitkään yritystä (ulosanti tänään heikohko |O sitä vuorotyö teettää :D)sillä eihän lääkäreiden mielestä ole edes pitkä aika enskertalaisella vaikka itsestä se tuntuu ikuisuudelta : /
Tsemppiä lääkärikäynnille :)
 
Nyt tulee taas vähän omanapailua lisää. Tein äsken ovistestin ja vähintäänkin yhtä tumma viiva kontrollin kanssa ellei jopa pikkasen vahvempikin Huominen gynekäynti tulee just sopivaan aikaan, saapahan 100% varmuuden, onko toi testi feikkiä vai onko siellä oikeesti nyt puhkeamassa munasolu Tänään välipäivä ja huomenna taas talletuksia kehiin, samoin lauantaina. Mies on jopa kotona lauantain, niin pitää houkutella se pupuilemaan jo päiväsaikaan. Luulis nyt onnistuvan, kun kerran "ruokitaan kädestä". Voi tätä onnellisuuden tunnetta, miten yks positiivinen ovistesti voikaan tehdä minut näin iloiseksi, että täällä yksikseni ollessa suupielet korvissa asti! Nyt ei voi muuta kuin toivoa, että huominen ultra todistaisi follikkelin olemassaolon...
 
tellervo Nyt toukokuussa alkoi jo YK19! Ja nyt ois sit neljäs terokierto. Ei olla käyty tutkimuksissa vielä. Yhden kerran tämän aikana on ultrattu ja se oli tammikuisen keskenmenon yhteydessä. Terot kävin hakemassa heti keskenmenon jälkeen, koska kierrot on älyttömän pitkät. Kiitos tsempeistä, jospa siellä olisi HYVIÄ uutisia ja hyvänkokoinen follikkeli irtoamassa. Ajatuksena meillä on, että pikku hiljaa alkaa olla aika tehdä ihan perustutkimukset, jos ei nyt ala tärppi käymään. Keskustelen huomenna tuostakin gynen kanssa.
 
Hömelö Kiitos tsempeistä :heart: Vähän jänskättää, jos sieltä löytyykin jotakin epänormaalia ja sinne kuulumatonta. Mutta, koitan olla ajattelematta koko asiaa! Jos jotain hyvää pitää huomisesta sanoa, kävi miten kävi, niin ollaanpahan ainakin viisaampia ja saadaan oikeanlaista apua.
 
"kuumeilija" > Jatka vaan Teroluteja ihan normaalisti ilman välipäivää. Ovis tulee kyllä, kun testikin positiivista näyttää tai on ehkä mennyt jo. :) Jos follia ei ultrassa näy, niin Terot ei tilannetta muuta. Ohjetta kannattaa noudattaa eli syödä kuuri loppuun. Aloitusta voi lykätä muutamalla päivällä. Hyvä, että pääset tilanteen tasalle huomenna. Toivottavasti siellä näkyy komea folli ja saatte miehen kanssa talleteltua. Plussatuulta!

Valkovuotoahan tulee enemmän tai vähemmän koko kierron ajan. Kiinnitä huomiota rakenteeseen (ja määrään). Perhesuunnittelun kotisivut :)

tellervo > Missä vaiheessa kiertoa olet? Oletko ajatellut testailla lähipäivinä? :)

Piinallisimmat päivät ovat nyt meneillään. Aamulla "harjoittelin" ovistestillä ja negaahan se näytti. Perjantaina on se varsinainen testipäivä. Ovisliuskan nega laski uskon plussaan aika pohjalukemiin, mutta toivoa on vielä. Ovis ainakin on ollut ja ajoitus priimasimpoilla kohdillaan, joten tukipaketin luulisi hoitavan loput. Perjantaina pitäisi hakea myös viimeinen Lugepaketti, joten testitulos ratkaisee millä mielin sitä menen hakemaan. Testin näyttäessä negaa tai hailua haamua odottelen viikonlopun yli ennen uutta testiä. Sitten uskaltaa Lugetkin lopettaa, jos alkuviikosta ei testi plussaa näytä. Oireita on, mutta ei takuuta siitä, että aiheutuvat raskaudesta.
 
macy gray Odotan eka huomisen ultran ja jatkan teroja vasta sitten, jos niikseen tulee. Nyt en uskalla ottaa yhtään nappia, koska jos toi tämänpäiväinen ovisplussa pitää paikkansa ja ovis vasta tulossa, niin ei terot ainakaan estä ovista torstaina-perjantaina. Tiedän tuon, että valkovuotoa tulee koko kierron ajan, mutta mulla se on nimen omaan aika samanlaista koko ajan paitsi erilainen lima oli nyt viime kierrossa ja nyt tässä kierrossa maanantaina kp18 bongaamani kirkas ja venyvä lima"tulppa". Tärppiä toivoen :heart:
 
"kuumeilija" Tsemppiä huomiseen gynekäyntiin. Toivotaan että tulee hyviä uutisia!

Macy Gray Kovasti peukutan sun puolesta, että se sen plussan sulle täräyttää :heart:

ON Mulla olis tästä tero-kuurista kolme nappia syömättä ja sit alkaa armoton jännittäminen :D. Yritän nyt kumminkin ottaa sillai rauhallisesti, ettei mahdollinen pettymys aivan kaamee ole... Mulla vähän tapana että innostun asioista ihan liikaa, ja sit pettymys on ylitsepääsemätöntä. Kropassa ei mitään omituisia tuntemuksia, mutta ei kait mitään vielä pitäs ollakkaan :confused:? Mulla muuten nuo sivuvaikutukset on luojan kiitos ollu aika lieviä. Pientä finninpoikasta pukkaa naamaan, väsymystä on ehkä enemmän ku muulloin ja jonkinmoista ärtymystä muista ihmisiä kohtaan :D.

Muille kanssa tsemejä :)
 
"kuumeilija" > Terolutit eivät estä ovista, varsinkaan jos on ihan tuloillaan. Huoletta voit tämänkin päiväisen annoksen ottaa. :)

Lisäys:
Tämän päiväinen ovisplussa vaikuttaisi "vanhalta" plussalta eli ovis ollut runsaimman liman aikaan ja nyt limailun loputtua ovis jo ohi. Voin olla väärässäkin, mutta näin veikkaisin kirjoittamasi perusteella tapahtuneen. Huomennahan se selviää onko siellä folli vai keltarauhanen. :)
 
Viimeksi muokattu:
macy gray jännää, toivon sulle super kovasti plussaa, oot niin paljon töitä jo tehnyt, plussatuulia nyt sinne hurjasti :heart:

kuumeilija odottellaan huomiselle hyviä uutisia!

Plussaonnea paljon kaikille loppukierron piinailjoille ja tärppionnet myös muille! Nyt pitäs jo niitä plussia saada tänne:heart:

Itte aika hyvin saanu ajatuksia muualle eikä stressannu juuri oo :) vaikkakin täällä aika ahkerasti roikkunu :D Kovasti kiinnostaa miten tässä kierrossa käy ja etenki miten oma kroppa toimii ilman teroja? Vauvakuume kylläkin kova, mutta sen aiheuttamat paineet oon jotekin onnistunu karkottaan vaikka plussaa toivotaankni miehen kans.
 
Voiv macy gray jännään niiiiin kovasti sun puolesta!!! Mutta täytynee sanoa että sain tässä kierrossa itsekin tikutettua sen oviksen ja meno oli sen mukaista :D , ja su ois mulla jännittävä testipäivä!!!! Olo on ollut aivan hirveä ja olen itkeä tihrustanut vaikka mille. Tissejä on jomottanut ja kuvotus on ollut jatkuvaa... Aiempien kertojen kokemuksella tunnekin alkaa olemaan samanlainen joten jännittää. Tosin olen kyllä voinut tosi pahoin koko terojen syömisen ajan aina, ja miehenikin sanoi ettei tunnu kivalta katsoa minua jatkuvasti pahoinvoivana, ja että voitais harkita koko terokuurin lopettamista... EI sillä, jos tämä olo ei nyt ole raskautumista poltan itte koko napit, koska mistään lääkkeistä ei voi tulla näin hirveää oloa. Ainut mikä nyt sit raskautumisen lisäksi jännittää se, että onkohan siellä nyt tulossa enempi kuin yksi, en ole koskaan kärsinyt näin vahvasti ympärivuorokautisesta pahoinvoinnista ja näin aikaisesti asti... Katsellaan nyt rauhassa sunnuntaihin asti.

Kaikille aivan hurjan paljon tsemppiä ja plussia plussia plussia!!!
 
Tervetuloa Tellervo taas linjoille :wave:

Kuumeilija Huomiselle paljon tsemppiä!!! :)

macy gray Kuten jo aikasemminkin mainitsin, niin sulle toivon kovasti plussaa! :heart:

Hömelö Hienoa, että paineita olet pystynyt poistamaan :) Se on varmasti tärkeetä tässä hommassa. Ite en oo siihen pystynyt, vaikka niin meinasin viime kierrossa. Mut toisaalta nyt on jännä nähdä, miten terojen jälkeen kroppa taas toimii. Eli siis melkeimpä samassa mennään sun kanssa, eikös meillä lie kp:tkin lähes samat :)
 
Heippa kaikille,

kp 7 menossa ja talletuksien laittamista aloitettu harjoittelemaan :) varmuuden vuoksi aloitettu jo näin aikaisessa vaiheessa, kohtapa sitä taas aletaan teroja nappailemaan..

Tikuttelemaan aloittelen kp 10, mulla on aikaisemmin ilman teroja ollut 2 kertaa ovulaatio ja toisella kerralla kp 11 ja toisella kp15 joten ajattelin ottaa varman päälle.

Eilen soittelin oman gyneni kanssa ja hän kehoitti kyllä terot aloittamaan kp 15, jotta saadaan kierto kohdilleen ennen clomien aloitusta. Meen käymään clomien aloituksen jälkeen gynellä ja luultavasti saan myös jonkun piikityshoidon irrotukseen??!! MacyGray onkin tästä muistaakseni jotain kirjoitellut, tai joku muu :D Silloin myös sitten ultrataan kun sitä kyselin, mutta gyne sanoi, että tilanteessani ultraus 2 kierrossa myös riittää.. mutta ota tästä nyt selvää, kuitenkin ultrataan jos kerran jokin piikityslääke laitetaan lisäksi clomien jälkeen!

Eka terolut kierto aiheutti mulle suunnattoman määrän finnejä..ikinä en ole niistä kärsinyt ja nyt naama on kuin teini-ikäisellä mimmillä! Muuten, mitään oireita ei ollut, täti oli todella kivuton, joka oli uusi asia, muta muuten oli samanalainen kuin ilman teroja..

just laskeskelin, että aloitan clomit sitten juhannuksen tienoilla, ellei tule viivytyksiä kiertojen suhteen tai jos vaikka tärppää jo ennen clomeja :)

Kuumeilija kiva kun pääset gynelle. Kyllä kannattaa hakeutua kunnalliselle puolelle jo tutkimuksiin, koska asia käsitellään kiireettömänä, voi pelkkä lääkäriajan saaminen kestää 1-3 kk ja kesälomat ovat tulossa, toki jos on rahaa, niin sittenhän ajat saa kun itse sitä haluaa! Meillä on nyt molemmat käyneet perustutkimukset läpi, ja itse kävin yksityisellä lisätutkimukset ja hankkimassa terot + clomit. Odotamme nyt kutsua lapsettomuuspolille kunnalliseen, jossa ne kalliimmat hoidot tehdään, jos tarvetta! toivottavasti ei.. eli tärppää näillä kevyemmillä! Inseminaatiot tehdään vielä yksityisellä.. ja voipa se olla, että jos kunnalliseen pääsy kestää, niin tarvittaessa myös IVF, sehän ihan riippuu siitä, mita tarvitaan! Kaikkeen ollaan varauduttu ja kaikki kokeillaan!

Plussatuulia kaikille ja toivotaan että tärppi käy!
 
Kuumeilijalle paljon tsemppiä lekuriin, :flower: Ja Tellervo kiva kuulla susta :) MG, mä niin toivon että pamautat kaksi viivaa tikkuun! :heart:

Täällä tehtiin aavistuksen vahvempaa viivaa ovistikkuun mut ei vielä lähelläkään plussaa vielä... Toivottavasti vahvistuis.
 
Kiitos ihanaiset ihmiset tsempeistä!

macy gray Mä oon tosiaan ihan ihmeissäni tämän ristiriitaisen tilanteeni takia... limat ensin, ovisplussa sitten. Siis mitä ihmettä mun kropassa tapahtuu :rolleyes: Mä tikuttelin myös kp15 ja kp17 ja molemmissa oli vaaleampi viiva kuin kontrolli, joskaan ei kyllä kovin kaukanakaan plussasta, kyllä ne kuitenkin aika tummat oli. Tänään oli ihan selvästi vähintäänkin yhtä tumma kontrollin kanssa. Talletuksia on tehty kp 12, 14, 16, 17 ja 19. Ja venyvä lima oli siis kp18 illalla joskus klo 21 aikaan ja limaa tuli paperiin ihan kunnolla kp19 aamupissalla käydessä, mutta loppui ku seinään tuo limailu. Mä kyllä kans vähän epäilen, että ovis ois ollut kp18-19 välillä. Nyt pitää vaan toivoa, että nuo pupuilut riitti! Mut sit tänä iltana oikealla puolella munista TAAS kutitteli, oisko nämä tuntemukset jo oviksen jälkeisiä oireita, tiedä häntä. Tärkeintä, että talletuksia on kuitenkin tehty, olipa ovis missä välissä tahansa, jos ovista edes tässä kierrossa on ollut / tulee olemaan. Onko sulla nyt mikä kp? Mä peukutan sen plussan puolesta :heart:
 

Yhteistyössä