Terolut mimmit

Ambrosia85 Kyllä moni on raskautunut myös terojen ollessa päällä, mutta mä en luota pätkääkään siihen, etteikö ne vaikuttaisi negatiivisesti ovikseen! Mä olen oma-aloitteiseti syönyt teroja vasta oviksen jälkeen ja viimeksi gynekäynnillä hän oli samaa mieltä. Yksi ainakin on varma: jos alotat terot ohjeen mukaan kp15 ja ovuloit vasta kp22, niin teroista ei ole enää apuja alkuraskauteen! Ja tämän sanoi gyne minulle eli ei ole omasta päästä keksitty. Mä en laita ensimmäistäkään teroa suuhuni ennen ovista! Gyne kehoitti aloittamaan terot vasta kp21 tai kp22 jatkossa, koska mulla ovis on aika myöhään eli kp22-23 suunnilleen. Teroja uskaltaa siirtää ihan ilman gynen lupaakin ainakin muutamilla päivillä ja varmaan pidemmällekin, kunhan vaan muistaa syödä teroja seuraavissakin kierroissa samoina aikoina, ettei kierrot ala heitellä.

Kristiina84 Tiistaina oli kovaa kipua ja eilen oli semmonen kipupiikki. Kirjoittelinkin tuossa aikaisemmin silloisista oireista ja ihmettelin niitä, joskaan juuri kukaan ei sanonut niihin mitään :D Tänä aamuna tuli yhden kerran yökkäysrefleksi. Muita oireita ei ole nyt ollut, toivottavasti alkaisi ilmaantua lisää :D
 
syysmyrsky Mä en laittaisi yhtäkään teronappia suuhuni ENNEN OVISTA! Mutta tuohon sinun tilanteeseen en osaa sanoa, koska sulla terot määrätty limakalvon paksuunnuttamiseen. Voisko aloitus olla noin siksi, että limakalvo ehtii paksuuntua jo ennen ovista, jolloin kiinnittymiselle hyvät edellytykset?
 
eli miks ihmeessä mun lääkäri laittoi reseptiinki kp10. ihan varmaan joku valelääkäri :D sit mäki alotan heti tässä kierrossa jos ja kun sen oviksen bongaan! onpa hyvä tää ketju :) muuten en kyl tietäis mitä pitäs tehdä..
 
mä en oikein tiedä vaikuttaako noi ylipäätään siihen limakalvon paksuuntumiseen? sillai lääkäri kyllä sanonu mut sit se sano et sais ainakin sen vuodon tulemaan.. en tiedä enää mistään mitään. oon ihan hämmentynyt :eek:
 
Omaa napaa: aivan JÄRKYTTÄVÄT KIVUT alamahalla ollut koko päivän (okei, kaksi edellistäkin päivää kipuillut, mutta ei näin paljon!). Vielä ei ole tuhrua näkynyt vaikka vessassa käydessä olenkin tarkkaillut ihan hysteerisenä :whistle: Viime kierrossa menkat alkoi ihan huomaamatta, ei mitään kipuja (luomukierroissakaan harvoin mitään kipuja). Vähän sama homma kuin ekan tero-kierron aikana, silloinkin kesti viikon ajan menkkakivut ennen kuin vuoto sitten lopulta alkoi. Mutta ei silloinkaan näin paljon kipuillut. Oon ollut jo pari päivää ihan varma että nyt ne alkaa nyt ne alkaa... Uskaltaisikohan vielä tässä vaiheessa nostaa pientä toivonhippusta että jospa ne ei alkaiskaan... Vai mitä ihmettä mun kropassa taas tapahtuu! Onko teillä muilla tullut terojen seurauksena selvästi kovemmat menkkakivut?

Huoh, anteeksi omanapainen vuodatus!
 
Terotko ne on mitkä vaikuttaa näin kauhiasti menkkojen kestoon? Hyvä jos kolme päivää kestää, eikä juurikaan tihuttele :confused:, ku varsinaiset päivät on ohi. Laastari kun oli käytössä nii ei ne kyllä sillonkaan kestäny ku 3-4 päivää, mutta tihuttelu jatku päivän pari...
 
Terolut-mimmien toivelista

MoonBride.....kp65/??...........20v........1.lapsi.....yv2...1.tero?
Namppis88....kp36/28-60.......22v........1.lapsi.....yk5...tauko
"Kuumeilija"...kp28/??............26v.......1.lapsi....yk19...4.tero
Tellervo.........kp26/32-?.........35v.......2.lapsi...yk4.....3.tero
SenSen.........kp25/26-32........25v......1.lapsi....yk11...3.tero
Hömelö.........kp22/27-34........23v......1.lapsi....yk10...tauko
Kristiina84.....k21/25-35.........26v.......1.lapsi....yk5.....tauko
Nancy...........kp21/25-55........23v.......1.lapsi....yk......1.tero
rae89...........kp18/?...............22v.......2.lapsi....yk1....1.tero
LadyBlue.......kp15/24-42........28v.......1.lapsi....yk10..1.tero
Macy gray.....kp3/30-35..........31v.....2.lapsi......yk18..2.clomi
Fossiili..........kp3/27-?...........31v.......2.lapsi......yk2....2.tero
Ambrosia85...kp2/26-?..........26v.......1.lapsi......yk7.....5.tero


Plussanneet: :heart:
Saasa.....16.4. ....kp35/37-68....27-v....1.lapsi....yk11....2.terolut-kierto
Chrisu.....5.5.......kp32/28-95.....28v......1.lapsi....yk 1....3.tero-kierto
Anni776..11.5......




Jännä-klubi :confused:
Hömelö.............dpo 12
Kristiina84.........dpo 10
"Kuumeilja".......dpo 5-6
Namppis88........dpo 4



Hengessä mukana :wave:
Ninni-Ilona
AnniMu
Aadami
Lilli88


Listalle haluavat, ilmoittautukaa allekirjoittaneelle ja laittakaa kp/kierto, ikä, monesko lapsi, yrityskerta ja monesko terolut tai clomikuuri menossa. :)
 
kiitos macy avastauksista!
kuumeilija, tätä mä itsekin vähän mietin, että entä jos on myöhäinen ovis, siis tyyliin just päivinä 23 ja vuoto alkaa kp 26 jos ottaa ekan teron kp 15:sta.

Ai teilläkin Macy muutto päällä? Meillä myös. Alle 3 viikkoa että päästäis muuttamaan. Tänään pakattiin ekat 2 muuttolaatikkoa ja talvitakit säkkeihin :D Vielä ois aika savotta ;)
 
SenSen jospa toi lupais plussaa ;) Mulla ainakin täysin kivuttamat ja lähes yllätettynä alkaneet menkat 2. ja 3. terokierrossa.. Muillakin tuntui terot tekevän menkoista kivuttomammat.
Fossiili ittellä ainakin kovasti terokierrossa menkkojen laatu vaihteli, 1.tais olla kivulliset normi menkat, 2.kivuttomat niukat, lähes olemattomat ja 3. kivuttomat oikein runsaat.
 
Terojen vaikutuksista menkkoihin.. mulla ollut normaalisti ihan älyttömän kivuliaat, eli siis joskus sairaslomaa joutunut hakemaan, nyt ekan terokierron jälkeen melkeen kivuttomat ja ei jälkivuotoa..eli mulle ihmepillerit..

Mulla oli ovisplussa kp14 ja tänään kp 15 terot aloitin.. talletuksia tehty ja tehdään, jotta tärppäis varmasti kiinni..
Eli listaan saa päivittää mulle terokierto 2.

Pientä nippailua on ollut oikeassa munasarjassa siihen malliin, että varmaan siellä irtoamassa on jokin ;).. muita oireita(limoja yms.) en ole huomannut!!

tänään tosiaan otin ekan teron ja hirveen itkuinen fiilis ollut, tosin se voi johtua siitä, että sain tietää ihan eri reittiä todella läheisen ihmisen odottavan toista lasta ja masennuin siitäkin.. jotenkin ei osaa olla nyt sympaattinen toisten vauvaonnelle, varsinkin jos on läheinen ihminen kyseessä ja multa asia on vieläpä salattu ja tämän ihmisen laskettu aika on elokuun lopussa, joten hyvin on salattu!!

itkua tässä taas täytyy tihruttaa kun tätäkin kirjoittaa..

muuttopuuhista varmaan te muuttajat saatte muuta ajateltavaa, mekin ollaan etsimässä omaa asuntoa ja jotenkin sekin vaan tällä hetkellä masentaa kun näytöissä heti hehkutetaan kahden makuuhuoneen kohdalla että tästä toisesta makuuhuoneesta saa ihanan lasten huoneen!!

elämä on epäreilua! anteeksi omanapailu ja itkuinen teksti!
 
Nyt tänään (perjantaina) kp 4!

Ei mulla taas tähän hätään muuta :D

LadyBlue joo kyllä muutto puuhat pitää vauvattomuusmasennuksen aika hyvin poissa. Ja lisäks sitten vielä häiden suunnittelut ja hitosti töitä.
Vaan eiköhän sitä häiden jälkeen voi sitten alkaa masistelemaan ihan tosissaan :(
 
Terolut-mimmien toivelista

MoonBride.....kp66/??...........20v........1.lapsi.....yv2...2.tero
Namppis88....kp37/28-60.......22v........1.lapsi.....yk5...tauko
"Kuumeilija"...kp29/??............26v.......1.lapsi....yk19...4.tero
Tellervo.........kp27/32-?.........35v.......2.lapsi...yk4.....3.tero
SenSen.........kp26/26-32........25v......1.lapsi....yk11...3.tero
Hömelö.........kp23/27-34........23v......1.lapsi....yk10...tauko
Kristiina84.....k22/25-35.........26v.......1.lapsi....yk5.....tauko
Nancy...........kp22/25-55........23v.......1.lapsi....yk......1.tero
rae89...........kp19/?...............22v.......2.lapsi....yk1....1.tero
LadyBlue.......kp16/24-42........28v.......1.lapsi....yk10..1.tero
Macy gray.....kp4/30-35..........31v.....2.lapsi......yk18..2.clomi
Fossiili..........kp4/27-?...........31v.......2.lapsi......yk2....2.tero
Ambrosia85...kp4/26-?..........26v.......1.lapsi......yk7.....5.tero


Plussanneet: :heart:
Saasa.....16.4. ....kp35/37-68....27-v....1.lapsi....yk11....2.terolut-kierto
Chrisu.....5.5.......kp32/28-95.....28v......1.lapsi....yk 1....3.tero-kierto
Anni776..11.5......




Jännä-klubi :confused:
Hömelö.............dpo 13
Kristiina84.........dpo 11
"Kuumeilja".......dpo 6-7
Namppis88........dpo 5



Hengessä mukana :wave:
Ninni-Ilona
AnniMu
Aadami
Lilli88


Listalle haluavat, ilmoittautukaa allekirjoittaneelle ja laittakaa kp/kierto, ikä, monesko lapsi, yrityskerta ja monesko terolut tai clomikuuri menossa. :)
 
LadyBlue > Eikös terolut-kierto vaihdu samaan aikaan kuin kierto muutenkin vaikka kuuri alkaakin vasta myöhemmin? Niin minä asian ajattelen. Kierto kun lasketaan kp1 alkaen. :)

Ambrosia85 > Meillä on muutto jo kahden viikon päästä viikonloppuna, joten alkaa olla loppukiri. Meinaa paniikkia iskeä, sillä viikolla pakkaaminen on miehen reissutyön vuoksi vain minun vastuullani. Onneksi ollaan edetty ihan mukavasti. Pari laatikkokasaa on jo piilotettu kaappeihin ja lisää olisi odottamassa. Tässä asunnossa ei oikein ole tilaa laatikkopinoille, joten koitetaan jemmata niitä kaappeihin odottamaan sitä mukaa, kun saadaan niitä tyhjennettyä. Muuton jälkeen on sitten vielä pari päivää aikaa siivota ennen avainten luovutusta, joten ajattelin pyytää äitini mukaan talkoisiin. Kaksistaan tyhjä asunto on nopsa loppusiivota, kun kaapit on jo valmiiksi pyyhitty ja ikkunat pesty. Uudessa kodissa onkin sitten tilaa reilummin. Jännittää vaan kuinka sitä malttaa järjestellä sisällä, kun on ihana iso piha mistä nauttia kesäpäivinä. Ostettiin siis omakotitalo ja siinä on valmis puutarha. :)

Clomien aiheuttama sivuvaikutusmasis taitaa olla tällä kertaa hieman lievempi. Viime kierrossa iski heti vahvasti päälle ja oli todella raskas olo koko kuurin ajan. Pistooksiin siirryttäessä oli helpotus, kun olo keveni selvästi. Toivottavasti ei nyt sitten pahenekaan tästä.
 
ON: itkuksihan se meni - tuhruvuoto alkoi aamulla :'( Huomenna siis tod.näk. kp1.

Hei sanokaahan viisaat, teenkö aivan väärin, jos nyt alkavassa terokierrossa otankin vain yhden tabletin kp15-24 lääkärin määrämän kahden sijaan?

Tuntuisi jotenkin turhalta syödä tupla-annosta mikäli yhdellä pillerilläkin saisi aikaan saman tuloksen :confused: Tämä nyt on ihan spekulointia, mutta pystyykö annos olemaan teroissa LIIAN suuri, siis että limakalvo kasvaakin liian paksuksi... Voisikohan nämä järkyttävät menkkakivut jo monta päivää ennen edes tuhrua johtua esim. sellaisesta?

Pettynyt SenSen ja kp 26/26
 
voi SenSen :( :hug: Onko sulla joku lääkäri tai gynekologi jolta voisit kysyä tuosta pilleriasiasta?? Tuntus että etköhän vois siirtyä yhteen pilleriin. En osaa sanoa tuosta liian paksusta limakalvo asiasta kyllä.. varmasti jotkut viisaammat osaa kommentoida!
 
Voi SenSen :hug: Pahoittelut! Tiedän niin tunteen. Viime kierrossa kun mulla alko menkat jo heti vikan teron jälkeen, niin itkee tihrustin sen yhden päivän, ne tuli niin puun takaa. Mua siis suututtaa tämä pco ja sillo se oikeasti alkoi repiä. Mutta minkäs mahdat... Jaksamista sinne!

LadyBlue :hug: Elämä on epäreilua. Siis ihan oikeasti se joskus on. Mutta nyt peukut pystyyn, tästä kierrosta se tärppää :)
Minä oon myös alkanut "pelkäämään" kavereiden vauvauutisia ja miten ne tulee meihin vaikuttamaan, mitä kauemmin oma yrittäminen kestää. Siis en tarkota etteikö olis oikeasti ihanaa, että niitä uutisia tulee. Se on vaan vaikea selittää, miten normaalista ja täysjärkisestä:)D) ihmisestä on alkanut tulemaan tämän yrittämisen aikana jopa kateellinen, ahdistunut ja hiton helposti ärsyyntynyt ihminen kaikelle ja kaikille.

ON: Tein äsken huvikseni testin ja negahan se oli. Siis nyt menossa dpo11. Eli onko peli menetetty tässäkin kierrossa, jos tänään ei tullut edes haamun haamua? Minä oikeasti oon ihan hölmö sen suhteen, milloin mitäkin pitäis testissä näkyä, jos ylipäänsä näkyy. Siks testasin, kun viikonloppuna on kosteita juhlia tiedossa ja haluan olla kartalla, missä mennään. No tällä hetkellä fiilikset on sellaiset, ettei ole tärpännyt. Tässä viikolla tuntemukset on olleet toivoa antavia + sunnuntain pienen pieni vuoto(kiinnittymisvuotoa??), mutta enpähän taas tiedä, korkeelta ehkä pudotaan...
 
SenSen Tuhrupahoittelut :hug: Onko sinulla aina tuhrupäivä ennen hanojen aukeamista eli kp1? Monesti tulee tuhrua juuri siinä vaiheessa, kun oletettujen menkkojen pitäisi alkaa. Vielä on toivoa! Minä pidän sormet ja varpaat ristissä, että tätiä ei näkyisi mailla eikä halmeilla!

LadyBlue Tiedän tunteen! Vaikka kuinka haluaisi olla iloinen ja onnellinen raskausuutisille ja tietyllä tavalla onkin, mutta samalla on surullinen, että miksi kaikille muille, muttei meille. Minun hyvä ystävä on aloittanut yrittämisen eli heillä nyt YK1 menossa... totta kai toivon, että heillä kävisi tärppi nopeasti ja olen aika varma, että niin tulee käymään, mutta on se vaan niin epäreilua, jos hän raskautuisi melkeinpä miehensä kalsarit näkemällä ja meillä ei vieläkään tulisi toivottua tulosta. Myös kateus astuu kuvioihin. Tuo on todella ikävästi tehty, että ovat kaiken kukkuraksi salanneet asian sinulta :mad: Oisko siinä ajatuksena, etteivät ole halunneet pahoittaa mieltäsi? Mutta mielen pahoittamisesta huolimatta satuttaa varmasti enemmän tuollainen salailu läheisen ihmisen toimesta kuin raskaudesta kertominen rehellisesti ja tietenkin siis hienotunteisesti. Vai miten sinä olet asian kokenut?

Kristiina84 Peli ei ole menetetty!!! Kaikilla ei näy vielä tuossa vaiheessa. Jotkut saa haamun vasta dpo19 paikkeilla ja joillakin menee jopa 4kk asti ennen kuin näkyy testissä, se on kovin yksilöllistä. Tiedän, että itsestäsi varmasti tuntuu siltä, että tässäkö tämä nyt olikin, kyllä se väistämättä mielessä käy. Mutta muista, ihmeitä tapahtuu ja niin pitkään on toivoa, kun tätiä ei näy :heart:

Hömelö Mikä siellä on tilanne, oletko jo testannut? Jännään ihan kamalasti :heart:

Omanapailua. Minulla ei uusia oireita ole ilmaantunut muuta kuin kirkasta limaa on tullut nyt parina päivänä ihan vähän. Kuuluuko kirkas lima alkuraskauteen? Kun olen kuullut, että limaisuutta voi ilmetä alkuraskaudessa. Mutta kirkas lima? Kahvi oli eilen ja tänään pahaa :confused: Tuli ihan huono olo. Voi johtua kahvimerkistäkin, kun tämä ei ole sitä mun lempparia. Tämä jännittäminen tekee minut hulluksi!
 
Heissan

Ihan vaan nopeesti tulin kirjottelemaan,että tänään sain verikokeiden tuloksia ja muuten kaikki oli normaalia, mutta yksi (en muista mikä) arvo oli hieman viitearvoa korkeampi, mutta se selittyy sillä että miula nyt ihan 100% on pco.
Eipä tässä mitä, lääkäri käski erittäin moneen otteeseen ja erittäin monella eri tavalla LAIHDUTAMAAN (ihan kun ois tyhmälle puhunut) ja kontrollikäynti ja -verikokeet ois sitten elo-syyskuussa. Sinne asti syön teroja ja yritän laihtua.

kp 19 menossa ja mahaa ja selkää on juilinut koko terokuurin ajan. Ja mieli on ehkä maassa ja pinna kireempi, mut muuten olen (vielä) säästynyt pahemmilta sivuvaikutuksilta.

Suuren suuret tsempit kaikille sitä tarvitseville:hug:
 
SenSen voi surku! Tuo tädin tuleminen on aina pettymys.. sitä vaan aina jaksaa toivoa, että nyt on tärpännyt ja oma elimistö vielä tekee mahdollisia "vale" oireita :/ paljon tsemppiä ja jaksamista uuteen kiertoon!!

Kristiina niinhän se on, että vaikka kuinka täysjärkinen ihminen olisi, niin kyllä nämä asiat saa mielen ja ajatukset ihan päälaelleen, vaikka kuinka ajattelisi toisten raskautumisista positiivisesti, niin silti se tuntuu pahalle.. Itsellä on itkut tullut, kun oma sisko ilmoitti raskautuneensa ja kyllä oli ihan eka kierrosta.. Sisko vieläpä soittelee usein raskausoloja mulle ja mun on ollut pakko sanoa sille, että en jaksa kuunnella!!! tuntuu, niin kauheelta kuunnella toisen valitusta kun närästää ja vaikka mitä ja itse kokoajan toivoo, että saisi "kärsiä" noista oireista. Minä en myöskään kyennyt vauvan potkuja tunnustelemaan, kun muut vain ihastelivat ja tunnustelivat siskon mahaa!! oli pakko poistua itkemään vessaan.

Kuumeilija Niin, minäkin ajattelin, että minua asialta suojelevat.. mutta on silti tyhmää piilotella asiaa tuolla tavalla.. sanoisivat vaan suoraan niinkuin muillekin..!! mutta ehkä tässä vaan on itse jo niin loppu tämän asian kanssa, että kaikki uutiset vauvoista tuntuvut pahalta.. kateus on kai pahinta mitä tässä voi tuntea! Miehen kanssa just puhuttiin, että miksi lapsen saaminen voi olla näin vaikeaa.. jotkut kun tulevat tosiaan raskaaksi ihan vaan kertarysäyksellä! tai jopa vahingossa!!!

MacyGray oikeassa olit sen kiertohomman suhteen, vissiin aika sekasin täällä laskeskellaan... eli tosiaan tätiä odotellessa, niin pääsee kierto 2 alkamaan! Sullahan oli jotain pistoshoitoja myös samalla.. mulla on gyne ekassa clomikierrossa ja gyne puhu mahdollisesta pistoksen lisäämisestä.. onko pistäminen vaikeaa? oliskohan se ollut se pregnyl tai vastaava?

ON nyt olis sitten dpo 3-4?? ehkä se neljä.. jos nyt siis oikein lasken.. vai miten se nyt on.. jos 11.5 oli plussaa ovistestistä.. sanokaapa viisaat?! eilen oli tosi jännä tunne mahassa.. nippaili ja kuumotteli masua, olisiko sittenkin vasta nyt irronut munis? no siellä on simppoja vastassa :) Mä oon eka terosta itkenyt joka päivä vaikka mille.. mies raukka yrittää lohduttaa ja katsoo vieressa epätoivoisena, kun minä nyyhkytän tiskiaineen loppumiselle.. taitaa nuo terot olla mulle aika voimakkaita.. saapa nähdä mitä ne clomit ja muut sit tekee.. tietenkin toivon, että ei niitä tarvi edes aloittaa vaan tärppäis nyt hyvin vähillä keinoilla..


Ja lopuksi hyviä uutisia.. Pääsemme kunnalliseen hoitoja suunnittelemaan heti elokuussa!! :D eli siihen asti mennään yksityisen kanssa näissä asioissa eteenpäin.. eli terot+ clomit ja mahd. jokin pistoslääke vielä.. en nyt varmuudella siitä vielä tiedä, mutta kesäkuussa aika taas yksityisellä ja silloin katsotaan tilanne uusiksi!!

Tsemppiä kaikille ja plussia, isoja plussia!!! :)
 
Viimeksi muokattu:
LadyBlue > Mulla jatketaan Clomien jälkeen follin kypsyttelyä Fostimonilla ja irroitetaan sittn valmiina Pregnylillä. Siitä saattaa tulla huono olo, koska on aika tuju annos raskaushormonia. kestää onneksi vain pari päivää, joten on hintansa ja kärsimyksen arvoinen. Pistäminen on ihan helppoa. Hoitaja neuvoo kyllä sitten ja joskus pelkkää irroituspiikkiä tarvittaessa ei tarvitse edes itse pistää. :) Saat kyllä hyvät ohjeet eikä se satu yhtään. Voin tuossa myöhemmin kirjoitella miten se tapahtuu. Nyt mies huhuilee sohvalle. :rolleyes:
 

Yhteistyössä