Terolut mimmit

Moi vaan kaikille. :) Täällä testit yhä negaa niin rt kuin ovistikkukin. Pikkasen kyl ketuttaa mut täytyy ens viikolla soitella sille gynelle ja kysyä että mitäs tehdään. Jos sais vaikka noi terot alottaa taas...
 
Nii, mulla tosiaan ensimmäinen terolutkuuri alkanu ja toistaiseksi kokeillaan kolme kuuria näin aluksi. Josko menkat vaikka tulis, koska se on ollu mun ongelmana että menkkoja ei oo tullu ku kerran syyskuun -09 jälkeen, ku laastarin pois jätin. Toisen 10 pillerin jälkeen jos ei menkkoja näy, nii mies menee sperma-analyysiin ja testataan millasia veijareita siellä on :)

Gyne sano, että jos käypi huonosti, nii molemmilla heikkouksia saada lapsia. Esikoisen isä kun on eri...
 
Kristiina84
Heippa!

Namppis mulla olis menossa tänään kp6 eli siis lista on mun kohdalla yhden kp:n jäljessä. Kiitos :)
Niin ja nyt on pakko kysyä namppikselta, kun en muista, että miten se gyne sulle terot määräsi? Siis montako kiertoa söit niitä, kun nyt siis olet tauolla? Mulle gyne sanoi, että tämän 3.kierron jälkeen pidän 2 kk:n tauon ja jos menkat ei ala itsestään(enkä rauskaudu), niin taas aloitan terot 3kk jne. Siis ihan mielenkiinnosta kysyn vaan, kun on niin erilaisia ohjeita ihmisillä :)
 
Namppis88 > Minullakin on listan tiedot jäljessä. Tänään on kp33/30-34. :)

On ollut ihan väsynyt päivä, kun oltiin miehen kanssa eilen ulkona ja meni myöhään. Kivaa oli. :) Tätiä ei ole näkynyt, mutta kipuja on ollut välillä aika koviakin. Odottelen nyt ainakin huomisen ja varmaan tiistainkin ennen kuin alan seuraavaa testiä tekemään. Kropan vihjailuista päätellen vuoto todennäköisesti alkaa parin päivän sisällä.
 
Ambrosia85 > Ilmeisesti siitä hormonista saadaan parempi teho, kun hoitokuuri on hieman pitempi. Jos siis tarkoitus on saada vuoto aikaan, niin kroppa älyää käynnistää menkat. Terolutithan tukevat alkavaa raskautta, joten siinäkin mielessä pitempi jakso on perusteltu. :) Nehän ovat keltarauhashormonia, jota kehossa erittyy itsestäänkin oviksen jälkeen ja se on juuri se hormoni, joks pitää raskautta ainakin alkuun yllä. Faktatietoa minulla ei tuosta kuurin pituudesta kuitenkaan ole. Toivottavasti saat vastauksen ammattilaiselta.
 
Terolut-mimmien toivelista

Namppis88.....kp41/28-60....22v...1.lapsi.....yk4.....terolut-tauko
Macy gray.......kp34/30-34....30v....2. lapsi....yk16......terolut-tauko
AnniMu...........kp?/26-87....20v....1.lapsi....yk 4.......3. terolut-kierto
Chrisu............kp?/???........28v.....1.lapsi....yk 1.....3.terolut-kierto
Saasa............kp23/37-68......27-v... 1.lapsi....yk11.... 2.tero-kierto
Aadami...........kp?/24-50...27v....1.lapsi...yk7......4.terolut-kierto
tellervo..........kp?/??-??.....35v......2.lapsi...yk3.....1.terolut-kierto
Ambrosia85.....kp14/26-?.....26v..1. lapsi....yk5
Lilli88.............kp ?............23v...1.lapsi...yk 4.....3. Terolut-kierto
Ninni-Ilona.....kp?/39-46....25v.....1.lapsi....yk4.......2. terolut-kierto
Kristiina84.......kp7/30-40.......26v...1.lapsi.....yk4.... 3.terolut-kierto




Jatkuvista kämmäilyistäni johtuen, saa jokainen aktiivinen pinolainen laittaa kp:t joko viestiin tai korjata itse listaan :)
 
Mulla nyt ekasta kuurista viis nappii syöty... Gyne sano että jos ei menkat ala eikä plussaa näy, nii 1.5 sit seuraavan kuurin alotus jne. Kait mulla katotaan tuo kolme kuuria ja sitten mietitään lisää, jos tosiaan ei menkkoja ala kuulumaan näillä kuureilla.
 
Kp1/30-35, yk17 ja 1. Clomikierto :) Hymy sen vuoksi, että viime kierron ovis oli epätodennäköinen alkukierron ultranäkymien perusteella ja piinani päättyi viimein kierron venehtämättä juurikaan normaalista. Varaan tänään kp8:lle kontrolliultran ja perjantaina aloitan Clomit. Tarvittaessa kypsytellään sitten follia lisää pistoksin. Toivottavasti ultrassa näyttää lupaavalle ja voidaan viedä hoito loppuun asti. Olisi ihana päästä plussaamaan heti ekasta avustetusta kierrosta, mutta toki varaudun myös pettymykseen. Mahdollisuudet ovat kuitenkin hyvät, joten iloisin mielin olen hoitoja aloittamassa.

Mitäs muille kuuluu? =)
 
Kp3/28-95. Tosin en tiedä merkitäänkö noi kiertopäivät noin; toi pisin on siis kierto pillereiden lopettamisen jälkeen ja lyhin terolla aikaansaatu "normaalipituinen". Mutta kuitenkin :)

Macy gray, meillä alkaa ekat clomit samaan aikaan! Mullakin pe eka pilleri, kp5 ja gynen ohjeiden mukaan syön 5 päivää ja ensi viikon pe eli kp 12 kontrolli. On pitänyt keksiä hirveästi tekemistä ettei tarvitsisi miettiä koko ajan tuota tulevaa avustettua kiertoa ja laskea päiviä :whistle: Toivottavasti saataisiin tärppäämään heti ekasta! =)
 
chrisu > Mulla alkaa kuuri jo kp3 ja jatkuu kp7 asti. Kp8 tehdään kontrolliultra ja sitten tarvittaessa tosiaan niitä pistoksia. Irrotuspiikki ilmeisesti tuikataan joka tapauksessa vaikka Clomeilla kasvattelu riittäisi. Aika mielenkiintoista, että vähän erilaisilla ajoituksilla ohjeistetaan. Mulla on ollut myöhäinen ovis, (tosin luteaali ihan normaali ilman Teroja) joten olisikohan sitten sen vuoksi vähän aikaisempi ajankohta kuurilla. Joka tapauksessa tsemppiä sullekin! Toivottavasti kuurit tehoaa ja päästään plussaamaan. :)
 
Heippa kaikki! Oon palannut ulkomailta. Tässä kierrossa ei päästy ovista hyödyntään kun mies on myös reissussa. :( Kiertohan mulla ei oo säännöllinen mut mulle voi laittaa kp 15/26-?
Oon varmaan aika lailla nyt loppukuun taustalla kun ei plussausmahdollisuutta ole ja tuun taas ens kierrossa takaisin.
 
Seuraillut teidän ketjua, itellä 3. terokierto loppumaisillaan. Lähinnä viime eli tokasta terokierrosta jäi vaivaamaan erikoiset oireet, jotka mielestäni passasivat raskausoireiksi: rinnat kasvo ja nännit kasvo ja kipeyty, auts! lisäksi pahoinvointia, mahanjuilintaa. 1. ja 3. kierrossa ei tallaisia oireita. Onko muilla vaihdelleet oireet kierroissa paljonki ? Rintoihin mulla nousi selvät isot verisuonetkin näkyviin.. menkat tuli sit ajallaan, oisko kemiallinen voinu olla?? Oireet tuli viikkoa ennen menkkoja. Nii ja onko muilla tullu menkkakipuja jos tabujen otto väli venyny? esim otan iltapäivisin ja välillä muistan ottaa vasta illalla..
 
Hömelö > Teroluteista voi tulla raskausoireiden kaltaisia tuntemuksia ja muutoksia, mutta tuo sinun tapauksesi kuulostaisi kyllä mielestäni kemialliselta. Tuliko luteaalivaiheelle minkä verran pituutta? Oireita voi kyllä ilmetä jo heti kiinnittymisen jälkeen eli suunnilleen viikko ovulaatiosta.
 
jos se luteaalivaihe meinas oviksen jälkeistä aikaa menkkoihin asti niin jäipä sitä about 18 päivää. :xmas: Ovis jäi varmistamatta mutta ilmeisesti kp 8-10, kierto oli 27 pv, edellinen 29 pv. Aattelin et jos ovis tuli niin aikaisin, ja takana runsaahkot menkat niin ehkä muniksella ei ollu mihin kiinnittyä.. ? näin mä järkeilin, mut kiva jos tavallaan tärppäs vaikke mennykään ihan nappiin ;) Mut tosiaan tuo 2. terokierron oireet ihan omaan luokkaansa verratuna näihen kahteen muuhun, nyt lähinnä vaan munisten kipuilua alk. tänään ja alamahatuntemuksia suht lievänä... Tässä kierrossa muuten ovis 10, sitten tikku haaleni ja jälleen kp 12 plussa kahdella testillä varmistettuna?!?!
 
Hömelö > Mulla kolmas Terolut-kierto päättyi varhaiseen keskenmenoon, mutta vuoto oli niukka ja lähes kivuton. Terolutit vei mulla kivut todella vähäisiksi ja vuoto on ollut pitkän aikaa niukahkoa. Viimeinen Terolut-kiuuri loppui mulla 10.12. ja nyt eilen oli ekaa kertaa kuurin jälkeen menkkakipuja.

Ihan tavallinen tyhjennysvuotokin voi olla todella erilainen muihin kiertoihin verrattuna ja oireilu voi poiketa selvästi myös ovisoireiden ja menkkoja ennakoivien osalta. Niitä kemiallisia ei saa aina kiinni vaikka ne ovat todella yleisiä. Täysin terveilläkin naisilla menee paljon raskauksia kesken ennen kuin menkat ehtii olla edes myöhässä ja nainen tietoinen raskautumisestaan. Tavallaan kemiallisilla ei ole merkitystä, mutta itse olen kyllä polilla maininnut asiasta, koska sillä voi olla merkitystä hoitoja mietittäessä.
 
Kiitos vastauksesta MG:flower: Luulis tosiaan nuilla kemiallisillakin/ varhaisilla keskenmenoilla olevan merkitystä hoitojen kannalta! Taviksena nyt ihan totean. Kertoohan se paljonki tietoa: munis irtoaa, simpat hedelmöityskykyisiä, torvet auki... mutta ei vaan pääse kiinnittyyn. Eli meinaatko että nuo mun oudot menkat vois samaa kieliä ku se sun km jälkeinen vuoto...? Yleensä ilman ja terojen kanssa menkkakipuja löytyy.. En tosiaan testillä saanu tota mun kemiallista kiinni, en muista missä vaiheessa testasin mutta kuitenkin ennen menkkojen alkua ja nega oli. Vahvoista oireista päätelin. Minkalaiset hoidot sulla on menossa ku polilla käyt..?
 
Hömelö > Keskenmenoilla onkin, mutta kemialliset ovat yleisiä ihan terveilläkin. Siksi niihin ei niin kiinnitetä huomiota, koska vuotavat pois ennen kuin menkat ehtivät olla edes myöhässä tai tulevat vain parin päivän viiveellä. Mulla se varhainen oli sellainen, että viimeisestä Terolutista meni 13 päivää vuotoon ja testailin hailukoita haamulaisia. Vuoto tuli siis puolitoista viikkoa myöhemmin kuin edellisessä kierrossa eli oli selkeästi myöhässä. Myös vuoto oli kummallinen, sillä seassa oli kudoksen kappaleita. Kemiallisessa vuoto on rakenteeltaan normaalia, sillä mitään näkyviä kudoksia ei ole ehtinyt vielä kehittyä.

Raskautumismahdollisuus ovulaatiollisessa kierrossa on noin 20%. Aika monen asian täytyy natsahtaa kohdilleen, että hedelmöittyminen ja kiinnittyminen tapahtuu. Olosuhteiden tulee olla hyvät monella tapaa, että raskautuminen onnistuu. Limakalvon paksuuskaan ei kerro kaikkea, vaan myös sen rakenteella on merkitystä. Joskus hedelmöittyminen tapahtuu, mutta kiinnittyyminen ei onnistukaan tai alkion kehitys ei suju ongelmitta. Silloin keho saattaa reagoida erittyneeseen raskaushormoniin vaikka testissä se ei vielä sellaisena määränä näkyisikään ja sitten vuoto tulla melkolailla normaalisti. Pettymyksenhän tuollainen aina aiheuttaa, varsinkin kun oireet ovat olleet lupaavia. Jos raskaus ei ala vuoden yrittämisen aikana, niin sitten kannattaa hakeutua tutkimuksiin. Millainen tilanne ja tausta sinulla on?

Meillä alkoi nyt 17. yrityskierto. Mulla on pco, mutta hormoniarvot normaalit ja onneksi miehellä valiosimpat. Mahdollisuudet ovat siis hyvä. Yritys on aloitettu siis jo melkein 1½ vuotta sitten ja nyt ollaan lapsettomuuspolilla saamassa apuja. Tähän kiertoon määrättiin Clomifen kierron 3.-7. päiville ja sitten kp8 kontrolliultra. Tarvittaessa munarakkuloiden kypsyttelyä jatketaan pistoksilla ja lopuksi tuikkaan vielä irroituspiikin, jotta ovis saadaan varmasti tapahtumaan. Tällä hetkellä hoitosuunnitelma on tuollainen, mutta saattaa se ensiviikolla muuttuakin ultran myötä. Toiveikkaana odottelen pääsenkö testailemaan ja ehkä plussaamaankin tässä kierrossa. Lääkäri ainakin arvioi hormonihoitojen todennäköisesti riittävän ja raskautumisen tapahtuvan kevään aikana. :)
 
Kristiina84
Minä pidän MG:lle hirmusti peukkuja ja tsemppiä tuleviin koitoksiin! Jos jollekin, niin sulle toivon kovasti ja pikaisesti sitä plussaa! Nytkin taas (täysin ulkopuolisena asiayhteydestä) sain edellisistä viesteistä mielenkiintoista tietoa. Sun positiivinen asenne tähän hommaan on kadehdittavaa :)

Hömelölle plussatuulia! :)
 
MG: kiitos kaiken kattavasta vastauksesta, oot kyllä läksys lukenu:D Kyllä sulla on melkoset medisiinit tukena et eiköhän se pian tärppää:heart: Itellä tosiaan e-pillerit lopetettuna raskautumistoiveen innoittamana elokuussa -10, reilu7v putkeen söinkin :eek: Alkuun enemänki tjottailua ekat kuukaudet mutta sitten kuume alko nousemaan. Tammikuussa kävin yksityisellä gynellä tarkistuttaan ja ultrassa kaikki ok, kierrot vaan alko huiteleen 40-50 luokkaa niin sain sitten Terolutit 3kuukaudeksi, nyt siis pari nappia jälellä. Vielä ei plussia eikä haamujakaan on r-testeihin saanut ja ovistestejäkin vasta kahdessa kierrossa tehny, nyt tässä kierrossa vasta onnistuneesti :D Ovuloin tod.näk. kp 10-12, kierrot teroilla 27-29pv. Mitäs vielä?? Siis kaikki ok mutta silti plussa ootattaa, nyt yk7-8. Niin ja olen 23v terve nainen, parisuhteessa 8v ollu ja molemmilla vauvakuume ja asiat sillä mallilla elämässä että pienokainen, esikoinen olis tervetullu:heart:
Tsemppiä sulle Macy Gray hoitoihin JA PLUSSA ONNEA!!

Kristiina84: Kiitos! :flower: Samoin ! :)

Onko täällä muita jännissä paikoissa? itellä kp 21/ 27-29.:popcorn:
 
Viimeksi muokattu:
Terolut-mimmien toivelista

Namppis88.....kp44/28-60....22v...1.lapsi.....yk4.....terolut-tauko
Saasa............kp26/37-68......27-v... 1.lapsi....yk11.... 2.tero-kierto
Hömelö..........kp21/27-29......23v......1.lapsi...yk7-8....3.tero-kierto
Tellervo..........kp19/32-?.....35v......2.lapsi...yk3.....2.terolut-kierto
Ambrosia85.....kp17/26-?.....26v..1. lapsi....yk5
Lilli88...........kp 16/26-?.......23v...1.lapsi...yk 4.....3. Terolut-kierto
Kristiina84.......kp10/30-40.......26v...1.lapsi.....yk4.... 3.terolut-kierto
Chrisu............kp4/28-95........28v.....1.lapsi....yk 1.....3.terolut-kierto
Macy gray.......kp2/30-34....30v....2. lapsi....yk16......1.clomi-kierto





Allekirjoittaneen sekoilun takia kp:t vinossa:
AnniMu...........kp?/26-87....20v....1.lapsi....yk 4.......3. terolut-kierto
Aadami...........kp?/24-50...27v....1.lapsi...yk7......4.terolut-kierto
Ninni-Ilona.....kp?/39-46....25v.....1.lapsi....yk4.......2. terolut-kierto
:O
 
Viimeksi muokattu:
Moikkis vaan ja anteeksi poissaoloilu. On jäänyt toi listan päivittäminenkin aika tehokkaasti. :( Täällä tuhrutellaan että voipi olla että kohta ollaan pinon pohjalla taas, mut toisaalta se on hyvä vaan. Nokka pystyssä kohti uusia pettymyksiä :D

Hei fossiili, saanko sun kp:t? ja muutkin jotka nyt on tiputettu kuvan alle.
 
Heipsan kaikille!

Ei haittaa vaikkei aina mee päivitykset oikein, onhan elämässä muutakin ku täällä koneella kykkiä ;)
Mulle voi laittaa kp19/32-? 2.terolut kierto. Tämä yk jää varmasti väliin, kiitos vuorotyön : / seuraavaan sitten sitäkin innokkaammin :) Tsemppiä kaikille!!!
 

Yhteistyössä