Terolut mimmit

macy gray Niin ja kyllä mä söin toisenkin teronappulan äsken... eli viisi päivää myöhemmin kuin terot pitäisi ohjeen mukaan aloittaa. Nyt vaan toivon, että se ovis ois jo ollu... ja jos on tulossa, niin limakalvo ei kerkeis paksuuntua liikaa, jotta simpat pääsisi vielä limakalvon läpi.
 
Tuun huomenna kertomaan, mitä gynekäynnillä selvisi ja koitan kommentoida teidän muidenkin tekstejä! On meinaan vähän omallatunnolla, kun oon vaan omanapaillu tänään. Mut ilman teitä oisin tän asian kanssa ihan yksin. Kiitos teille kaikille tuestanne, näin pysyn järjissäni murut:heart:
 
anni776 kovasti plussatuulia nyt sinne:whistle:

Kirstiina84 me ollaan tosiaan samassa kelkassa, kattotaan miten meille käy:heart:

Namppis88 onnea oviksen bongaamiseen! :)

Ladyblue toivotaan että sinullä tärppää pian! On sinulla onneksi napit ja suunnitelmat valmiita jos vauva vielä antaa itseään odottaa :) Pikaisia plussatuulia kuitenkin :whistle: ja onnea oviksen bongaamiseen! Ai säkin oot saanut kaks ovista kiinni? mä oon käsittäny että jos yhdessä kierrossa kaks ovista niin ne vois olla just tollais parin pv välilläkin, itteki tikuilla sain yhdessä kierrossa ovikset kp 10 ja 12.

Fossiili sinullakin siis oireet lievemmät kolmannessa kierrossa, kuin minullakin ja näyttänyt olleen muillakin :) Tärppionnea!

NYT NIITÄ PLUSSIA KEHIIN NAISET :D
 
Käskystä, Hömelö ! ;) Sain aamulla hailakan mutta erottuvan viivan davidin liuskaan ja pregcheckiin! Varastossa vielä yksi pregcheck and clearbluen digi mutta täytyy säästellä myöhemmäksi kun siippa tulee kotiin :D

On kyllä niin epätodellinen olo ettei mitään rajaa. Nyt täytyy vaan yrittää olla intoilematta ja toivoa että se plussa pysyy. :$ Mutta jos tässä nyt käy hyvin niin näköjään ne terot ja clomit toimii! Toivottavasti saisin seuraa teistä muista :heart:

Ja kuumeilija, toivottavasti sait hyviä uutisia?
 
Viimeksi muokattu:
Helou leidit!

Täällä otetaan tänään vika tero ja sitten aletaan tätiä odottelemaan. Toivottavasti tulisi jo ihan parin päivän sisällä. Meillä on työpaikan koulutuspäivät 12.-13.5., joten en toivoisi menkkojen alkupäivien sattuvan juuri noille päiville. Sitä, kun ei tiedä, että vuodanko ensimmäisinä päivinä kuin seula kera kipujen...

Olen suunnitellut, että heti menkkojen loputtua alan käyttämään ovistikkuja ja yritän bongata sitä mahdollista ovista. Tosin veikkaan, etten ovuloi ennen kuin saan pari kiloa poies... BMI tällä hetkellä 25.4., joten kyse on vain parista kilosta...

Kaikille jännääjille plussatuulia!
 
Voi chrisu, varovaiset onnittelut plussasta!!! (vai mitä varovaista, viiva ku viiva on plussa) :heart: Ihana ku joku täällä saa plussaa siihen r-testiinki! :D Kyllä varmasti viiva vielä vahvistuu sulla, pikkuiselle nyt kovasti vauvalimaa ja tarrasukkia :heart: Tuuthan sit kertomaan ku taas testaat? :)

Hennu86 toivotaan että sulle täti ei tukkaan ;) Mulla ainaki 2. ja 3. terkierrossa kivuttomat menkat, muillakin tais olla helpotusta kuukautiskipuihin teroilla.

Kuumeiljia täällä ootellaan jo jännityksessä uutisia!
 
Nyt tulee sitten omanapailua. Kävin aamulla gynellä ja iloisin mielin sieltä kotiin läksin! Siellä on oikein hyvä follikkeli oikealla puolella vielä kehittymässä, tällä hetkellä 18,1mm paksu. Irtoamisvaiheessa follikkelin tulisi normaalisti olla 22mm, kasvuvauhti on n.2mm/vuorokausi. Eli ovis EI OLE VIELÄ OLLUT ja se eilinen ovisplussa oli ihan oikea plussa!! Munasolu irtoaa perjantaina tai lauantaina ja se on oletettavaa, koska kaikki oli muutenkin priimakunnossa Kohdun limakalvo oli 11mm eli oikein priima paksuudeltaan vastaanottamaan hedelmöittynyttä munasolua! Munasarjat oli ok eikä viitteitä PCO:sta. Ja nyt tulle tuoretta tietoa hyvät leidit, tämä yllätti minut ja veikkaanpa, että yllättää teidätkin. Limoihin ei kannata luottaa automaattisesti (mullakin tiistaiaamusta asti ollut täysin "kuiva kausi" ja oviskipuilut kadonneet KOKONAAN!!!!), ovistesti on paras keino saada luotettava tulos lh-huipusta. Muu onkin sitten arvoitusta, esim. irtoaako munasolu. Mulla menee näköjään näin, että ovisplussa tulee 2-3 vuorokautta ENNEN munasolun irtoamista eli eipäs menekään "kaavan / ohjeen mukaan", jossa sanotaan, että ovisplussasta munasolun irtoaminen tapahtuu 24-36 tunnin kuluessa! Mulla menee siis 48-72 tuntia ovisplussasta. Gynen kanssa oli puhetta, että syön terolutteja vielä 6kk tämän kierron jälkeen, ja jatketaan miehen kanssa yrittämistä näillä eväillä. Kaikki kuitenkin näyttäisi ainakin silmämääräisesti olevan mun kropassa olevan kunnossa raskautumiseen. Jos tärppiä ei käy syksyyn mennessä, sitten otetaan perustutkimukset sekä minulta että mieheltä. Minulta siis noi erilaiset hormoniarvot, joita varten pitää olla sitten luomukierto, koska terolutit vaikuttavat muuten vääristyneesti tuloksiin. Mulle tämän päivän anti oli se, että MINÄ OVULOIN IHAN OIKEASTI :) Ja olipa hyvä, että epäröinnistä huolimatta otin sen puhelimen käteeni, näppäilin numeron ja soitin varatakseni ajan. Olen nyt viisaampi ja mitä todennäköisimmin raskautuminen on vain ja ainoastaan ajan kysymys. Vaikka ei tuo tieto kyllä vauvakuumetta vie mennessään, koska tässä kierrossa lähti kuitenkin jo YK19. Niin, ja gyne oli samoilla linjoilla mun kanssa tosta terolutin aloituksesta eli en tehnyt väärin, oikeestaan tein just oikein raskautumista ajatellen :D Kuulemma seuraavissa kierroissa on hyvä aloittaa terot vasta kp21 tai kp22 eli päivä-kaksi myöhemmin mitä nyt!! Mutta mutta, nyt se on todistettu ultralla, että siellä on puhkeamassa follikkeli huomenna tai lauantaina, joten lakant heilumaan :heart:
 
Nyt keitän kyllä kahvit, mulla on niin helpottunut olo! Niin onnellinen olo siitä, että sain selvyyttä mun kropan toiminnasta. Tieto siitä, että minä ovuloin, edes tämän yhden kerran (ja olen todistetusti ovuloinut ainakin yhden kerran aikaisemminkin, jolloin tuli km). Nyt en ainakaan ihan hetkeen oo itkua tuhraamassa vaan siks, että onkohan mussa joku vika. Epävarmuus on nyt poissa. Voi luoja miten on kevyt olo. Ja omallatunnolla on, et mä vaan kehun tilannettani ja joillakin muilla tilanne on paljon heikommassa jamassa, anteeksi siitä murut :heart:
 
Voi että kuumeilija ihanaa tietoa! Varmasti helpottavaa kuulla, että kaikki toimii kuten pitää :hug: Mahtavaa saada noin tarkkaa tietoa, missä vaiheessa sielä oikein ollaan menossa. Nyt turhat paineet pois ja anna luonnon hoitaa! Maltti on valttia.

Meillä tilanne nyt se, että mykkäkoulu is here ja minä sain kaamean flunssan ja lämpöäkin on. Joten tässä tuskin tulee pupuiltua ennen kuin sitten, kun se on taas kierron kannalta järkevää. Meillä mennyt touhut vähän siihen, että pupuillaan kun mahdollista raskautua. Muuten onkin sitten hiljasempaa :ashamed: Siitä on tullut enemmänkin semmonen tekninen suoritus. Onko muilla samanlaisia ongelmia?
 
macy gray Eilinen ovisplussa oli ihkaoikea plussa :heart: Siellä on puhkeamassa follikkeli perjantaina tai lauantaina. Terojen aloituskin meni ihan nappiin ja gynen mukaan siittiöt pääsevät terojen ansiosta paksuuntuneen limakalvon läpi. Gyne suositteli, että seuraavissa terokierroissa (toivottavasti seuraavaa kiertoa ei tule :D) terojen aloitus olisi vielä myöhemmin eli päivän kaksi myöhemmin, mitä nyt eli aloitus vasta kp21 tai kp22. Syynä juurikin tuo myöhäinen ovis!
 
Nancy Suuri kiitos halauksesta, halaus takaisin sinulle :hug: Meillä seksin kanssa on ollut aina juuri tuollaista mitä kuvailit. Mies on kovin itsenäinen eikä kaipaa juurikaan läheisyyttä eikä ole kovin seksuaalinenkaan. Ollaan monet kerrat saatu tästä mojova riita aikaiseksi :kieh: En minäkään ole kovin seksuaalinen, mutta kyllä mä nyt seksiä haluan kuitenkin säännöllisesti. Meillä on alusta asti ollut niin, että seksiä KORKEINTAAN noin kerran kaksi viidessä - kahdeksassa viikossa :( Joskus satunnaisia viikkola ollut, jolloin jopa kaksi kertaa 3-5 viikon aikana... Nyt raskautumistarkoituksessa seksiä on kyllä ollut, mutta lähinnä otolliseen aikaan. Ongelmana on ollut se, että mä en koskaan oo kropassani tunnistanut ovista ja tämän vuoksi pupuilua on ollut sen parin viikon ajan aika tiheään, ja mieshän ei siitä ole kovin innoissaan eli aikalailla suoritusta se meilläkin on.

Joskus otin täällä esille sen, miten usein olisi suotuisaa pupuilla oviksen tienoilla. Joku kirjoitteli, että joka toinen tai joka kolmas päivä olisi hyvä, koska siittiöiden laatu on tuolloin parempi. Kysyin asiaa gyneltä. Hän oli sitä mieltä, että yhdynnässä voi olla vaikka joka päivä useaankin otteeseen per päivä! :D Jos sperman laatu on hyvä ja siittiöt laadukkaita, niin seksiä voi harrastaa tosiaan vaikka 10 kertaa päivässä eli kuinka useasti seksiä harrastaa, ei ole vaikutusta sperman laatuun! MUTTA jos sperman laadussa on jotakin vikaa tai spermassa on vähemmän hyvälaatuisia siittiöitä, tällöin tuo parin - kolmen päivän välein on suotavaa.
 
kuumeilija lohduttavaa kuulla, että muillakin hiljaisempaa seksi rintamalla. Millä normaali tahti on noin 3krt/kk saattaa olla joskus enemmän, joskus vähemmän. Mutta sillä ollaan pärjätty ja hyvin menee! Se riittää molemmille. Nyt ollaan kyllä oltu asian tiimoilta reippaampia kun yritystä raskautua.
 
kuumeilija voi ihania uutisia:hug: Varmasti helpottunut olo ja tulit sieltä kyllä takaisin kullan arvoisten uutisten kanssa, eli nyt vaan simpat liikkeelle, raskautumisen mahdollisuus varmasti huippu ku tiedät varmasti milloin ovis! Hyvä että luotit omiin vaihtoihisi terojen suhten! Ja loistava ajoituksen kyllä valitsit gynellä käyntiin :D Tärppionnea teille, TEE NYT SE PLUSSA! :heart: :D

Hyvää tietoa muuten meille muillekin toit mukanas.
Eli en ittekkään varmaan voi luottaa nyt tuntemusten ja limojen perusteella varmaankaan oviksen tuloon..oispa perhana vie pitänyt tikuttaa, nyt tulin katuma päälle :D nyt jo kp 15. Oon epäilly et voiko tosiaan mun ovis olla niin alussa ku 12kp tienoilla, kun luteaali vaihetta jäi viime kierrossakin 22pv :/ :confused: Jospa ollaanki simpat ajoitettu vääriin aikoihin ku ei oo tärppi käyny..? hö. Ollaan monessa kierrossa tähdätty pupuilut siihen menkkojen loppumisesta n. kp 13 asti..sitten ei niin tiheesti. Mitäs mä taas höpötän, turha tässä on pähkäillä ku ei asialle voi tehdä mitään, pitää vaan jatkaa vähintää 3pv välein puputtelua loppukiertoon asti..
 
Hömelö Mua nyt vaan harmittaa niin vietävästi, kun aloitin terot jo kp20... mä niiiiin toivon, ettei terot nyt estä tuota ovista, mikä nyt on todettu. Terothan antaa keholle viestin, että ovis on jo ollut. Toivottavasti tuo hyvinkasvanut follikkeli kasvaisi täyteen mittaansa eli se 22mm ja irtoaisi normaalisti! Hei mutta tikuta ihmeessä vielä, eihän sitä tiedä vaikka pärähtäisikin plussa! Tuo voi olla totta, että ootte väärään aikaan tehny talletuksia. Ja tuo on muuten aika yleinen juttu, monet luulevat oviksen olevan aikaisemmin kuin mitä se oikeesti on. Niin minäkin luulin limojen ja KIPUILUJEN perusteella. Olin ihan ihmeissäni saadessani vahvaakin vahvemman viivan ovistikkuun vasta kp20, kun limatulppa oli ollu kp18 ja kunnon limaa tuli kp19. Ovisplussapäivänä eli kp20 oli jo "kuiva kausi" ja kipuilut on hävinny KOKONAAN. Ja vieläkin ois menny mun arvelut itse muniksen irtoamisesta ton ovisplussan perusteella väärin. Ovispaketin ohjeen mukaan oviplussasta irtoaminen tapahtuu 24-36h kuluessa. Mut mullapa se ei meekään ohjeen mukaan, vaan mulla irtoo aikaisintaan huomenna eli perjantaina tai viimeistään lauantaina eli 2-3pv ovisplussan jälkeen! Eli nyt Hömelö äkkiä tikuttamaan ja pupuilemaan, ovis voi ollakin ihan holleilla JUST NYT :D

Pitänee vielä sanoa, että gynen mukaan munasolu on elinkelpoinen yhden vuorokauden eli 24h! Jostakin olen kuullut, että munis on hedelmöityskykyinen 12-24h, mutta se onkin tuon vuorokauden! Parempi vaan näin =)
 
Hömelö Joo mä valitsin ihan tarkoituksella tämän päivän gynekäynnille. Oisin halunnu ajan jo eiliselle (eilen varasin ajan), mutta eikoja ei enää eiliselle ollut. Sit mä pelkäsin, et munis ois jo irronnut ja sitähän ei ultralla pystytä näkemään... irtoaminen pitäisi todentaa verikokeella oviksen jälkeen, mutta sekään ei mun tapauksessa onnistuis, kun pitäis olla luomukierto (terot antavat vääristyneen tuloksen!). Mutta kerrankin oli tuuria matkassa, ettei munis ollutkaan kerenny irrota ja pystyttiin siis todentamaan, että kyllä siellä follikkeli vaan kasvaa! Noista ovistuntemuksista vielä sen verran, että mähän olin kp17-19 varma, että ne on nimen omaan ovisoireita. Mutta mutta... menkkamainen tunne (paine alavatsalla, ihan ku menkat alkais) alkoi kp12 ja munikset alko kipuilla n. kp15 ja kipuilu + menkkamainen olo jatkui kp19 asti ja kp20 ei enää ollut kipuilua nimeksikään, tänään kp21 ei oo ollu mitään tuntemuksia. Päättelinkin, että kp12 alkanut menkkamainen olo oli merkki siitä, että munis alkaa nyt kasvaa vauhdilla ja noi voimakkaimmat kipuilut kp15-19 tais ollakin vaan follikkelin kasvikipuja. Ja nyt sit pelottaa, että kp20 alotetut terolutit ei kasvatakaan munista loppuun asti, kun kipuilukin loppui just sopivasti tuohon terolut-aloituspäivään...
 
Nancy Minustakin on lohduttavaa kuulla, että en oo ainoo hiljaisen seksielämän kanssa! Meinaan vaan, että yleensä miehet ei pistä pahakseen pupuilla ja harvemmin törmää tällaiseen asiaan, että on hiljaista seksirintamalla :D
 
niin kuumeilija kylhän voisin vielä tikutella, ei vaan oo yhtää ovistikkuja tallessa :/ ku olin päättäny et en tässä kierrossa tikuta :D Ei viitti niitä kalliita tikkuja apteekista, pitää sit seuraavaksi kierroksi ( jos etes seuraavaa tulee :D) tilata taas netistä iso tukku halvalla. MUTTA pupuilua voin harrastaa :D :D SIIS jos ovis oli jo niin se on hyödynnetty ja jos on tulossa niin jatketaan siis hyödyntämistä :D

Plussatuulia kaikille!! Plussia sais jo alkaa tupsahtelemaan!!! Chrisu jo tehnyt oman osansa:heart: Toivotaan että pian me kaikki muutkin!! macy grayllakin alkaa kohta testauspäivä oleen hollilla???
 
Hömelö Lähinnä mä pelkään sitä, ettei munis nyt irtoa, kun aloitin terolutit kuitenkin 3pv ennen mahdollista irtoomista. Oon aiemminkin saanut ovisplussan terojen aikana =) Terot pitää nyt syödä loppuun (alotin siis eilen kp20), ettei vuoto ala ja se sitten pilaisi raskautumismahdollisuutta. Jos seuraava kierto tulee, niin alotan terot vasta kp21 tai kp22, koska ovis näin myöhään.
 
kuumeilija pidän sun munikselle peukkuja pystyssä :D

Pari viikoa vielä pitäs ootella kierron loppua ja sen tulosta.. kuulostaa kauheen pitkältä :O paitsi et oletetusta oviksesta tulee 14 päivää kuluneeksi 14.-15.5 :D josko sillon jo ulkaltais testata...?vaikka jos edellisen kierron mukaan niin mulla pitäs menkat alkaa vasta 25.5.. ei varmaan siis kymmentä päivää ennen kannata testata.
 
chrisu Varovasti minäkin sua onnittelen plussasta :heart:. Mahtavaa kuulla ihania uutisia!

"kuumeilija" Peukutan että sun munikses nyt irtois ja muistakaa pupuilla :D

Täällä ON:ssa mitään uusia uutisia :) Terolutit vetelee tässä kierrossa viimesiä
 
Ihania uutisia sait kuumeilija :) Toivotaan, että juuri TÄMÄ kierto on nyt SE kierto :)

Ovistikuista. Mullekin gyne suositteli nimenomaan noita ovistikkuja, koska niiden avulla on melko luotettavaa todeta ovis.

Hömelö Olisi ihanaa, jos olisin raskaana, mutta valitettavasti se ei tällä hetkellä ole mahdollista. En ole ovuloinut ja pupuiltu on viimeksi 10.4., eikä ainakaan gyne nähnyt mitään raskauteen viittaavaa viime viikolla ;) Odotan nyt, että se täti tulisi ja saataisiin uusi kierto alkuun. Tämä kierto kun on kestänyt jo 69 päivää. Edellinen kierto oli 72 päivää.

Seksin määrästä. Meillähän saattaa mennä vahingossa monta viikkoakin ilman seksiä. Ollaan molemmat sellaisia, ettei ole tarvetta pupuilla kerran viikossa tai edes kahdessa. Varsinkin pari vuotta oli melko hiljaista, koska mulla oli kohdunkaulalla lieviä solumuutoksia ja se painoi mielialaa alaspäin. Ei jotenkin ollut seksuaalinen olo, kun värkissä oli jotain häikkää. Tämän vuoden tammikuussa sain onneksi puhtaat paperit 2,5 vuoden jälkeen.

Me ollaan oltu yhdessä melkein 7 vuotta, ja varsinkin mies tekee pitkää päivää raksalla ja viikonloppusin auttelee kotitilallaan erilaisissa maatilan töissä. Ei sitä aina jaksa pupuilla :) Ja itse toimin sihteerinä, joten päivät ovat toisinaan todella hektisiä eikä työpäivän jälkeen meinaa välillä millään rentoutua. Hyppää siinä nyt sit sänkyyn, kun ajatukset eivät ole mukana... :) MUTTA, silloin kun pupuillaan, niin se on mahtavaa... :) Laatu korvaa määrän tässä tapauksessa.
 

Yhteistyössä