Terolutit ylipainoiselle kuumeilijalle?

Minulla siis huomattavasti ylipainoa, bmi 41. Viimeisen kuukauden aikana olen saanut pudotettua huikeat -10kg. Pitkä aika yritystä takana, enkä ole bonganut ainoatakaan ovista, joka johtuu varmaan pahasti sekaisin olevista kuukautiskierroista.

Välillä saattaa mennä puolikin vuotta ettei tule kuukautisia ollenkaan, toisinaan menee vain 2kk, ja kerran on jouduttu Teroluteilla käynnistämään kuukautiset. Tuolloin sain teroluteja vain sen 10kpl, jotta saatiin kuukautiset käynnistymään mutta sama meno jatkui, eikä sen jälkeen enää kuukautisia taaskaan tullut.

Nyt sitten edellisistä kuukautisista alkaa olla 5kk aikaa, ja olen varaamassa uutta aikaa lääkärille. Vauva siis suurena haaveena minulla ja miehellä, ja kovasti odotellaan plussa uutisia. Toivoisin että saisin ihan jatkuvan terolut -kuurin, jolla saisin pysymään kierrot kohdillaan, jotta pääsisin testaamaan ovuloinko edes terolutin aikana, kun kuukautiset terojen myötä pysyvät säännöllisinä.

Ongelmana onkin nyt se, että koska olen ylipainoinen, en varmaankaan noita Teroja tule saamaan. Viimeksi kun yritin saada, kehoitettiin painon pudotukseen, ja vakuuteltiin että painon pudotuksen myötä raskaudun varmasti ilmankin minkäänlaisia lääkkeitä kun kierrot tasaantuvat. Noh, en kuitenkaan jaksaisi odotella kovin pitkiä aikoja, ja mietityttää että ovuloinko edes silloin, kun painoa on pudonnut enemmänkin.

Mitä minun siis kannattaa lääkärille puhua, ja mihin vedota, jotta saisin Terot? Tiedättekö ketään, tai onko täällä ketään huomattavasti ylipainoista, joka olisi jollain "virukkeella" saanut terot?
 
Moi. Mulle ainakin lääkäri määräs kuuriluonteisesti lievään pcos:sään. Mut suosittelen jatkotutkimuksia jos et oo jo käyny. Ite kävin naistent.polilla ja sain resptin ja tuomion että ei tähän vaivaan auta kun laihdutus.
 
Minä ainakin reilusti ylipainoisena sain, kun lapsettomuustutkimuksiin neuvolaan matkasin. Kierto oli jo lähellä sataa päivää, niin terot määrättiin. En kuitenkaan niitä ehtinyt aloittaa, kun vuoto alkoi luomusti. :) Ultrauksessa ei selvinnyt kuin pientä rakkulaisuutta toisessa muniksessa. Painon takia laitettiin lähetettä ravitsemusterapeutille (vaikka olenkin painoa jo pudottanut itse) ja muuten sain jo clomit käyttööni ja tarvittavat tutkimukset tehtiin.

Tsemppiä jatkoon, toivottavasti plussan saisitte!
 

Yhteistyössä