~~The Esikoisesta Haaveilevat~~<3<3 vol.2

Kaikki esikoisesta haaveilevat tervetuloa! Ilmoittakaa tietonne, jos haluatte mukaan!:)


AKTIIVIT:


aamuhapan korppu
Ambrosine85
anu84
BabyBubble
bambina
bubunen
Celestial
Cladoceran
Elviir-a
esperanzadora
EtanaLilli

HappyFeet
Hempu86la
HH1979
Indrina
Ingu
Jempula
Jessica-87
Jessie82
kiharapää
kilu09
Lavelyn
lillukainen
Louvre
Manuliina
Miipeli
milean
murppa86
neulainen

Opaali78
pata-ässä
Pettera
Pikkis82
Raitakissa
Saana07
Sartsa83
Satiini-
Siffis
Siili H
Sinirusko
Taffo82
terp
tiuvi
tähtynen

Windy
yöperhonen-

poistin osan nimistä, kun ei ole heistä kuulunut mitään! takaisin listoille pääsee, kun ilmoittaa minulle:)


VIIMEISIMMÄT PLUSSANNEET:

Niiskuneiti- 25.9.09
Susanna85 23.10.09
Hebbeliini 23.10.09
Pai80 3.11.09
bebek 8.11.09
mekkala 10.11.09
bambina 12.11.09
Edda 21.11.09
Sartsa83 5.12.09
Siili H 13.12.09
vauvahaaveita 14.12.09
bubunen 18.12.09
Pienminä 24.12.09
LauraAnnika 27.12.09
oola 28.12.09

Täällä tarkemmin edellinen keskustelu:
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1485896



Aikaisemmat keskustelut:

http://kaksplus.fi/keskustelu/t1480199
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1387389,275
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1250352,2100
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1435691,450

 
29.12.2oo9 Tiistai



Louvre.........................kp 96/32-35....................yk 17
BabyBubble..................kp 92/??.........................yk 1
Celestial.......................kp 89/?...........................yk 1
pata-ässä.....................kp 85/28-30...................yk 4
murppa86....................kp 78/25.........................yk 53?
yöperhonen-................kp 71/28..........................yk 23
Cladoceran..................kp 69/39..........................yk 9
Siffis............................kp 64/30...........................yk 7



Windy...........................kp 51/28...........................yk 2



kilu09...........................kp 49/28-...........................yk 11



Miipeli...........................kp 38/27-36.....................yk 12
Elviir-a..........................kp 38/28-31.....................yk 10



Pettera........................kp 29/34..............................yk 3
Jessie82......................kp 27/29-31.........................yk 7
Jempula.......................kp 27/28.............................yk 5 Raitakissa....................kp 26/28 - 30....................yk 4
kiharapää....................kp 26/28-35......................yk 26
anu84..........................kp 26/29-32...................yk 22
HH1979........................kp 25/27-28......................yk 4
EtanaLilli......................kp 25/31...........................yk 12
Manuliina.....................kp 23/28-31.........................yk 4
Ingu............................kp 22/28..............................yk 1
Satiini-.........................kp 22/29-32......................yk 5
tiuvi.............................kp 20/25-39......................yk 6




neulainen.....................kp 18/90 (pillerit jätetty 09/09)
tähtynen......................kp 18/26-35......................yk 6
esperanzadora............kp 18/29-31........................yk 8
Taffo82.........................kp 16/29............................yk 5
Sinirusko......................kp 16/28............................yk 15
Ambrosine85................kp 16/30..........................yk 5
Indrina.........................kp 15/?............................yk 1
lillukainen....................kp 12/35.............................yk 1
terp..............................kp 10/27............................yk 5
Hempu86la...................kp 10/25-34.....................yk 18
Saana07......................kp 10/26-28......................yk 6
HappyFeet...................kp 10/34............................yk 14



Lavelyn........................kp 8/25-30.......................yk 4
milean..........................kp 8/28-34?.....................yk 3
Opaali78......................kp 6/26-30......................yk 10
Pikkis82.......................kp....................................yk
aamuhapan korppu.....kp....................................yk 12
Jessica-87...................kp....................................yk




Plussanneet:
Niiskuneiti- 25.9.09
Susanna85 23.10.09
Hebbeliini 23.10.09
Pai80 3.11.09
bebek 8.11.09
mekkala 10.11.09
Bambina 12.11.09
Edda 21.11.09
Sartsa83 5.12.09
Siili H 13.12.09
vauvahaaveita 14.12.09
bubunen 18.12.09
Pienminä 24.12.09
LauraAnnika 27.12.09
oola 28.12.09
 
Kivaa... uusi pino! Kiitos reipas terp :flower:

Raitakissa Minä sain joulun aikaan useita vauvauteluita. Olo on senkin takia jo niin sietämättömän huono ja masentunut etten jaksais enään yhtäkään kyselyä. Ihmiset kyl tietää yleensä olla kyselemättä, mutta näitä ihmisiä näen harvemmin, niin sit utelevat ihan kaikkee. Tosi törkeetähän se on kysellä noin henkilökohtaisia keneltäkään. Pistää ihan vihaksi tosissaan! Joku päivä mä vaan kilahdan lopullisesti ja annan tulla täydeltä terältä jokaiselle utelijalle!! :kieh: :kieh: Tsemppiä sullekin. Koitetaan jaksaa kyselyitä. Ihmiset on välil vaan niiiiin tyhmii ja idioottei!

Neulainen Tunnen samalla tavalla että jokainen uusi raskaus lähipiirissä on kuin isku vasten kasvoja ja mää tipahdan vaan syvemmälle ja syvemmälle. Toi siskon raskaus ehkä pahin. Mää en kerta kaikkiaan jaksais sitä suvun hössötystä asian ympärillä!! Eikö täältä pääsis muutamaksi kuukaudeksi huitsin nevadaan vaikka?? Alan olla jo tosi loppu!

Olen mä parille kaverille sanonut että me yritetään lasta. He eivät turhia yleensä utele, vaan odottavat että kerron kyllä jos on kerrottavaa. En vaan kerta kaikkiaan kykene niistä asioista puhumaan, vaan hermostun välittömästi. Pelottaa niin kovin että jään lapsettomaksi. Varsinkin kun yksi ystävistäni on nyttenkin raskaana ja hänellä muutama entinenkin lapsi. Kuulostaa vaan että munkin pitäis vaan tekaista ne lapset pois ja sillä selvä. just joo.. hohhoi!! Tää kaikki kasaantuu vaan ja mun pinna on vaan tiukemmalla ja tiukemmalla.

Tänään en oo kyennyt muuta kuin oleen sohvalla vaan koko päivän ja kattonu elokuvia. Masennus alkaa jo olla sitä luokkaa ettei huvita etes sitä uutta vuotta suunnitella. Mies lähti ostaan raketteja vaikka sanoin etten mää niitä halua. Tietää että tykkään raketteja kattoo, mutta en itse niitä ostaa. Koittaa kait piristää mua.

En uskalla lukea etukäteen mitään tietoa alkuraskauksista tai raskauden etenemisestä tai mitään tietoja. Mun mieli vaan tolkuttaa että mitäs sää muija niitä lukemaan kun et oo raskaanakaan :ashamed: :| Alan jo olla niiiiiin väsynyt itteenikin. Itse kait sitä on itsensä pahin vihollinen tässäkin asiassa, valitettavasti.

bubunen: kiitos plussatsemppauksista ja muille kans kiitokset :heart: täällä on tosi moni kyllä plussannut nyt. Syysvauvoja paljon tulossa :heart:

Taffo vaikeita nämä asiat on todellakin. Tänään kuulin jälleen (tai luin fb:sta) että yksi kavereistani on raskaana. Häntä en tosin näe varmaankaan kun asuvat kauempana. Kivasti kuiten hehkuttaa raskauttaan. Toinen kaverini fb:ssa taas valitteli viimeistä kolmannesta kun oli jos sun vaikka mitä vaivaa! Ei voi käsittää! Nää ihmiset ei oikeesti tiiä miltä tuntuu olla lapseton ja epätoivoinen yrittäjä. Mää vetäisin vaikka puoli kuolleena päivästä toiseen kunhan vaan olisin raskaana!!

Anteeksi että tää mun elo on TAAS vaan tätä valitusta ja valitusta. Oon mää oikeesti positiivinen ihminenkin joskus.. ;) taas on vaan sattunut ja tapahtunut liikaa kerralla niin tuntuu ettei jaksa.

Vatsan nippailut jatkuu.. just semmoista ennen menkkojen alkamista kouristelua sekä pientä selkäsärkyä (joka voi tosin johtua kyl päivästäni sohvalla)... Koitan mää edelleenkin sieluni sopukoissa toivoa että täti pysyis kaukana.. Kuinkahan sitä sais taas ittensä näpsäkästi koottua uuteen kiertoon???

Plussatuulia kaikille uuteen pinoon!! ++++++++++++ :whistle: :whistle:
 
siili ihana rakasmurunen sinä :heart: :heart: Varmaan joskus uudenvuoden jälkeen saan tiedon siitä työpaikasta, jänskättää, iik!!! Hihii, oikein, pistät oikee kunnolla nauttien nyt niistä oireista :heart:

HH niin paljon isoja lämpimiä lohdutushalauksia :heart: :hug: Voin vaan kuvitella miten koville ottaa siskos raskaudesta kuuleminen, oon niin pahoillani, että joudut kokemaan ne ristiriidan, katkeruuden, masennuksen, epätoivon ja vitutuksen tunteet.. :hug: :hug: :hug: Voi muru, se on niin väärin.. :'( Miä tiiän niin hyvin miltä tuntuu, avokin sisko just valitteli kuinka vielä reilu 1kk jäljellä synnytykseen ja hän haluais saada jo normaalit vaatteet päälle ja voi miten vauva painaa ja potkii ja sitä ja tätä ja tota ja nenä on tukossa ja ollaa hankittu lapselle sitä ja tätä ja vauva sitä, vauva tota.. Siis niin maksimusvitutus, ettei sen suurempaa voi olla.. Ei varmasti ole aina helppoa olla raskaana, mutta eipä sitä tarvi ruikuttaa sellasella ihmiselle, jonka tietää haluavan lasta yli kaiken ja nauttivan raskausajasta!! PRKL!! Oon niin pahoillani sun puolesta :hug: Jaksamista :heart:

bubunen miten siun isukki voi? :heart:
 
Hempu kiitti murunen :heart: :heart: Tuntuu välil aivan ylivoimaiselta koittaa olla positiivinen ja jaksaa jauhaa heidän kanssaan heidän raskauksistaan. Siksi olenkin koittanut vaan olla hiljaa aiheesta sekä omasta tilanteestani. Pelottaa että romahdan ja sanon jotain semmoista mitä en tarkoita. En halua ketään loukata todellakaan ja yritän aina olla iloinen heidän raskauksistaan. mutta vaikeemmaksi ja vaikeemmaksi tää vaan menee koko ajan. Harmi että säkin joudut kärsiin samasta asiasta :hug: :hug: Ei tunnu reilulta ei!!
 
Sartsa83
Jeijjj, uusi pino! Kiitos terp!!!!!!!!! :hug: :heart:

HH1979 ja Hempu Nuo tunteet teillä kummallakin on oikeudenmukasia. Väkistekin sitä ajattelee että haistakoot kaikki raskaanaolevat paskan, etten tahdo tietää mitään, kun ei itsellä meinaa tärppi käydä. Mä niin tiedän mitä te koette. Ja jos vain ois mahti mun käsissäni, mä antaisin kaikille raskauden. Siksi tuntuukin teidän puolesta hirmu pahalta, koska itse oon nyt raskaana ja haluisin että tekin oisitte jo. Tuntuu joskus väärältä tää oma onni kun toisilla on paha mieli omasta tilanteesta. Siksi mä koitankin tukea, lohduttaa, tsempata ja auttaa teitä täällä parhaani mukaan. Tuoda uskoa ja toivoa siihen yritykseen mikä tuntuu joskus mahdottomalta. HH1979 Mä kerran romahdin ja sanoin ystävälleni asioita joita en tarkottanu ja hän siitä loukkaantukin. Pyysin sittemmin anteeksi ja saimme asian selvitettyä, mutta tiedän siis tasan mistä sä puhut. Ja Hempulla tuo tilanne avokin siskon suhteen. Tuota "haluisin mahtua synnytyksen jälkeen niihin vaatteisiin joihin mahduin ennen synnytystä" mä en tajua... ei KUKAAN mahdu.. menee aikansa kun niin tapahtuu ja toisekseen: SO WHAT?! Hän saa lapsen. OMAN lapsen. Valittakoot jolle kulle muulle mammalle. Inhottavaa että sä jouduit kuuntelemaan tommosta. ARGH! :kieh:

Hirmusesti jaksuja ja haleja teille kaikille turhautumisen ja ärsyyntymisen kanssa kamppaileville yrittäjille! Mä toivon teille kaikille rakkaille sitä maailman ihaninta lahjaa niiiiiiiin kovin. :'( :hug: :heart:
 
Terp kiitos hienosta uudesta pinosta! :flower: :hug:

HH ja Hempu :hug: :hug: :hug: :heart: ja se kaikkein tärkein: +++++++++ :whistle: Vaikka kuinka iloitsisi toisten raskauksista, niin kyllähän se kaihertaa kun se on jotain mitä itse haluaisi eniten, eikä ole onnistanut... Mä olin onnekas kun mulla tärppäsi näin, mutta sitä ennen oon kyllä tuntenut vauvakaihoa vuosia... Ensin tiesin, että en halua ex-mieheni kanssa lasta vaikka tunsin olevani valmis äidiksi, kun tiesin että ero tulee (sen toteuttaminen sitten vaan kesti aikansa), ja sitten kesti aikansa ennen kuin löytyi tämä nykyinen ihana mies, ja ennen kuin hän lämpeni (ja mäkin, kyllä mäkin halusin suhteen olevan vankalla pohjalla) vauvalle. Mut kaipuu oli silti jo kova, ja mun yksi läheinen ystävä on ollut sellainen, että hän ei ole äidiksi tulonsa jälkeen eli viimeiseen pariin vuoteen puhunut mistään muusta kuin vauvoista, odotuksesta, synnytyksestä yms., niin kyllä välillä vähän kuristi. Mut koittakaa ihanat jaksaa, ja voi miten toivon että teidän odotus palkitaan (nyt heti!) :hug: :hug:

Hempu ja Siili taas lämmin kiitos isukin muistamisesta :heart: :heart: Ootte kultaisia
:heart: Isä periaatteessa voi hyvin, ja syykin taitaa olla löytynyt viime kuukausien pyörtyilemiselle ja pahoinvoinnille. Nyt vaan jännätään, että voiko sitä hoitaa vähän lievemmillä konsteilla, vai onko iso sydän leikkaus ainut keino. Isukki ei taida olla siinä kunnossa, että kestäisi sitä leikkausta. Mut toivon, että tää tästä nyt kääntyy iloksi siltäkin osin...

Voimahalit kaikille sitä tarvitseville!
 
HH ja hempu Suuri :hug: :hug:

Mulla siskon lapsi on jo 5v, ja siitä lähtien kun se alkoi sitä odottamaan, on kaikki vaan liittynyt jotenkin siihen vauvaan. Sinänsä ihan suloista, mutta ei me olla enää juurikaan puheväleissä. Esim. puhelut menee nykyään aina niin, että siskoni puhuu pojalleen enemmän sen puhelun aikana kuin mulle. Se on ihan todella raivostuttavaa, ja en halua itse muuttua sellaiseksi ollenkaan. Toki siitä lapsesta tulee varmaan se elämän keskipiste, mutta jotenkin haluaisin silti osata olla muutakin kuin vaan se äiti. Tiedättekö mitä tarkoitan?

Oletko HH miettinyt käymistä psykologilla? Jos se jotenkin helpottaisi? Mulla on tänään lääkäri, ruukataan tätä masennuslääkitystä ja mietitään pystynkö ollenkaan palaamaan työhöni. Tuomion päivä siis....
 
Onnea plussassa Pienminä, LauraAnnika ja Oona! :heart: :heart:

Sinirusko, laita siemennesteanalyysin tuloksia vaan tulemaan tälle palstalle, niin laskeskellaan miten teidän siittiöt on suhteessa Taffon ja mun miehen siittiöihin. Meille siis lapsettomuuslääkäri totesi, että ei ole aihetta huoleen. Tulokset on tuolla muutamaa sivua aikaisemmin.

HH ja Hempu, tosi paljon jaksamista sinne! :hug: :hug: Mä niin tiedän miltä teistä tuntuu. Mulla kaikki tuntui alkavan mun polttareista maaliskuussa - siellä oli 8 mun parasta ystävää, joista kellään ei ollut lapsia eikä ollut raskaana. Eli siihen asti olen ollut siinä mielessä siunatussa tilassa, että raskaana olevia tai lapsia ei ole pyörinyt joka puolella ympärillä. No nyt näistä kahdeksasta 2 on jo synnyttänyt lapsen ja kolmella on laskettu aika ensi vuoden puolella. Ja kuinka ollakaan just ne läheisimmät on ne, joille lapsi on putkahtanut / tuloillaan.

Tuntuu, että siinäkin olisi tarpeeksi tuskaa, että itse ei onnistu ja uteluita tulee vähän väliä. Mutta ei, sen lisäksi tiedän, että kuilu läheisimpien ystävien välillä tulee kasvamaan. Ei vaan kertakaikkiaan ole niin paljon yhteistä puheenaihetta / mielenkiinnon aiheita. Kelle mä sitten puhun? Kuka sitten ymmärtää mun tuskaa? Yksi näistä ystävistä on aikaisemmin kokenut keskenmenon ja hän ymmärtää minkälaista tuskaa käyn läpi. Muilta en odota saavani kauheasti järkevää tukea. He ovat kohta onnellisessa vauvamaailmassaan.

Eilen soittelin yhdelle ystävälle, joka tietää, että yritämme lasta ja jolla on itsellä pieni vauva. Hän aloittaa puhelun toteamalla, että "tiedätkö mitä, meillä on nyt sitten koettu ekat vatsakivut". Ja ohjeena mulle antaa: "älkää nyt stressatko ja pysy positiivisella mielellä kyllä se sieltä onnistuu". Ja sitten kehtaa vielä kommentoida, että "kyllä ne, joilla on vauva käyttäytyy ihan eri tavalla meidän vauvaa kohtaan kuin ne joilla ei ole vauvaa. Ja sitten kun on synnyttänyt, niin tietää ihan uusia asioita ja niitä asioita tietää vaan ne joilla on lapsia."

Ja jotta puukkoa käännettäisiin vielä enemmän haavassa, niin myös mun sisko on raskaana. Ja äiti on ihan vauvatohinoissaan. Että oli raskasta iloita siskon vauvasta ja olla innostunut kun äiti alkoi esitellä kaikki säilyttämiään meidän vanhoja vauvanvatteita ja mitä kaikkea oli ostanut alennusmyynneistä jo vauvalle.

Joulun aika on siis täällä päin ollut melkoista surun aikaa. Nyt joulun jälkeen olen jo vähän piristynyt ja alkanut keräillä uutta voimaa. Yksi mistä aloin surffailla ja etsiä lisää tietoa on "vitamiini / hivenaineet, joista voi olla apua raskautumiseen". Tilasin jopa netistä yhden kirjan. En ajatellut mihinkään ihan extreme-touhuihin ryhtyä, mutta ajattelin varmistaa, että ainakaan niistä tärkeimmistä vitamiineista ei ole puutetta. Miesten suhteen näyttää olevan paremmin saatavilla tutkimustuloksia, joten te joilla on siittiöiden kanssa ongelmia, niin voitte kokeilla vitamiineja. Mä tutkin noita pitkän tovin ja totesin, että mies saa lisätä ottamiinsa vitamiineihin 1 kpl berocca ja 1 kpl multivita, niin saa esim. tarpeeksi C-vitamiinia, B12-vitamiinia ja foolihappoa. :)

Ja itselle tein myös mixin, jossa oli joitain eniten tutkittuja vitamiineja. Mut olin tarkkana, että ei tule mistään vaarallisesta vitamiinista (esim. A) yliannostusta. Eipä kai noista haittaakaan voi olla, jos varmistaa että elimistö saa ainakin niitä tärkeimpiä vitamiineja tarpeeksi.

Alla pari linkkiä (englanniksi), jos kiinnostaa lukaista. Suomeksi ei oikein löydy mitään järkevää / tarpeeksi luotettavaa.

http://www.bellaonline.com/articles/art32665.asp
http://www.ehow.com/how_2122691_treat-infertility-vitamins.html
http://natural-fertility-info.com/vitamins-good-for-fertility

Tulipas tekstiä - toivottavasti joku jaksaa lukea loppuun asti. :)
 
neulainen sais kait tuota varata jonnekin ajan.. tiiän vaan että siellä käsketään lopettaan stressaus asiasta ja että asiat järjestyy! Just! En haluis aloittaa mitään lääkitystä. Lähinnä haluisin lyödä oven kiinni ja hautautua sohvannurkkaan ikuisiksi ajoiksi. Joskus käynyt psykologilla ja en kyl mielestäni saanut mitään apua sieltä. Lääkkeitä tyrkyttivät, mutta mun pälli on jo ihan tarpeeksi sekaisin ilman niitäkin... Toivottavasti sulle on kuiten apua lääkkeistä ja pääset palaamaan töihin.
Tiiän tasan mitä tarkoitat tuolla sun siskon tapauksella. Valitettavasti monille käy niin. En myöskään itse haluis että mulle kävis niin. Tosin ei taida olla pelkoo kun eipä tuota lastakaan ole!

bubunen alkaa itellä olla jo virta niin vähissä kaikkien asioitten suhteen etten oikeesti tiiä miten jaksan iloita kenenkään raskauksista. Jotenkin semmoinen olo että vielä niitä uutisia jostain kuuluu mun lähipiiristä.. :ashamed: koita siinä sit kaivaa ittesi taas ojasta ja olla iloinen ja onnellinen toisten puolesta.. :| :ashamed: Mun tuuri on niiiiin mahtava!

Sartsa mää tiiän että sää oot sormet ja jalat ristissä siellä meidän plussaamisen puolesta.. :heart:

ON: kierto täynnä huomenna ja oon jo nyt sata varma että tätihän sieltä tulee ja ihan ajallaan vielä. Menkkaoireet on sen verran vahvat. Ei jaksa enään etes stressata eikä toivoa. Viikon verran on taas vituttanut joka helvetin päivä ja luulen että olo vaan paskenee kun huominen koittaa.. tai no yleensä pieni tiputtelu kyl alkaa jo päivää aiemmin, eli tänään. Joten mahtava päivä tiedossa siis! Masentaa!!! :( :( :/

Muille toivon mahtavia plussatuulia uuden vuoden kunniaksi.. :heart: :whistle: :whistle: ++
 
opaali voimia, haleja ja jaksamista :hug: :hug: tiiän kyl tasan miltä susta tuntuu ja susta tuntuu varmasti vielä sata kertaa pahemmalta kun on km takana :ashamed:
Ei ole kyllä ystävältäsi oikein reilusti sanottu mikään noista hänen höpinöistään. Ajattelemattomuutta ja oman navan ja oman elämän tuijotusta liikaa. Ystävän kuuluisi myös olla huolissaan sinusta ja kysyä miten jakselet sun muuta.

Minua karmii myös pelkkä ajatuskin taas suvun höösäyksestä kun siskoni on raskaana.. hävettää ittiä aattellakin noin :ashamed: :ashamed: en vaan voi sille mitään! Joten tunnen kyl suurta sympatiaa opaali myös tässä asiassa. Onneksi me voimme täällä kertoa asioista ja saada tukea. Tuntuu ettei itelläkään ole ketään joka ymmärtäis..
 
Kävin marraskuussa terveyskeskuksessa Papa- kokeessa, jossa kerroin sitten sairaanhoitajalle, että olen jättänyt pillerit pois. Sano että ihan hyvä elimistölle, jos antaa kierron tasaantua muutaman kuukauden, mutta suositteli tulemaan neuvolaan uudelleen jos 6 kuukauden kohdalla ei ole tapahtunut mitään raskautumisen suhteen. Siinä vaiheessa sitten sanoi ohjaavansa testeihin, missä katotaan et esim. kaikkia hormoneja on just niin ku pitääkin. Musta ainakin se tuntu kauheen kannstavalta ja otti heti huomioon, et ei se sieltä ehkä heti tulekkaan ja kumminkin valoi toivoa =)
 
terp, kiitos uudesta pinosta! :flower:

HH :hug: :hug: Koita jaksaa. Kannattaa ehkä uudelleen kokeilla psykologilla käyntiä, vaikket aikaisemmin olisikaan kokenut sitä hyödylliseksi.

Hempu :heart: Jännitän kovasti sun työpaikan puolesta ja pidän tietysti peukut pystyssä!

Voimia teille kummallekin ja aivan älyttömästi plussatuulia, haikaran ois aika löytää teidän luo jo.

bubunen :hug: Toivotaan kovasti, että isäsi toipuu. :hug:

Elviir-alle :hug: tädistä!

neulanen tiedän hyvin mitä tarkoitat ja se on mun mielestä kamalaa, jos äitillä ei ole muuta elämää eikä muuta puheenaihetta kuin lapset. Ja vielä kamalampaa on, jos sitten väheksytään lapsettomien ystävien mielipiteitä ja puheita (kuten eräs ei-enää-niin-läheinen ystäväni). Mä olen jo sanonut mun tosi hyvälle ystävälle, että jos en puhu enää muusta kuin vauvasta, se saa läimäyttää mua kunnolle avokämmenellä poskelle ja huutaa naama punaisena kuinka paska oon nykyisin. ;) :LOL:
Mites se sun tuomion päivä meni??

opaali - auts noi sun ystävän kommentit!! :| Oikein paljon haleja sullekin, että jaksat kaikkien odottajien ja mammojen keskellä. Hienoa, että olet kaivanut kunnon taistelukirveen jostain ja oot perehtynyt hurjasti noihin vitamiineihin sun muihin. Plussatuulia sullekin! :hug:

Ingu kiva juttu että neuvolakäynti valoi suhun toivoa ja mahtavaa, että pääset jo puolen vuoden jälkeen joihinkin tutkimuksiin jos et ole raskautunut! Mulle tehtiin selväksi, että vuosi yritystä ennen kuin pääsee minkäänlaisiin tutkimuksiin, niin se vaan riippuu paikkakunnasta. Mahtavaa toimintaa joillain paikkakunnilla! =)
 
Kiitos Terp,tosi hieno juttu!!!Opaali , HH1979 ja Hempu,voi kun voisin jotenkin piristää ja antaa lohduttavan rutistuksen. :hug: Mä en ole kertonu oikeestaan kellekään meidän yrityksestä ettei tulis just niitä uteluita jatkuvasti,mun vanhemmat ja sisarukset tietää ja he eivät kyllä ONNEKSI kysele turhia,lähinnä antavat neuvoja ja ovat kannustamassa,kaikille ei lapsien saaminen ole itsestäänselvyys koska vanhimman sisareni ei koskaan pitänyt saada lapsia (myomia kohdussa,paljon leikkauksia ym) ja he yrittivät todella pitkään ja kuin ihmeen kaupalla heidän karjatilansa siirryttyä luomuun alkoi lapsia tulla (nyt 4 kpl...) ja mulle hänen kanssaan puhuminen esim lapsettomuuden pelosta on ollut todella helpottavaa.Mä niin toivoisin että teilläkin olisi joku jolle purkaa kamalimmat ja ihanimmat asiat,tietysti toki,ollanhan me täälllä palstalla AINA valmiina kuuntelemaan,oli sitten hyvää tai huonoa!Olette rakkaita! :heart: :heart:

Ingu,mäkin oon syöny pillereitä yli 10 vuotta tauotta ja ihmettelen kovasti että kroppa palasi heti ekasta pillerittömästä kuukaudesta "ruotuun",vaikka enhän mä tiedä onko kaikki ok mutta ainakin kierto palasi normaaliksi ja ovis tulee joka kk n 1 päivän heitolla tikkujen ja tuntemusten mukaan normaalisti.Tosi kiva että siellä on noin kannustavaa porukkaa! :heart:

Ja Neulainen iso tsempitys :hug: !! Opaalille vielä,mies haluaisi syödä jotain mikä voisi auttaa kun mä syön tuota raskaus ja imetys multivitaa mutta me ei tosiaan löydetty oikein mitään viisasta netistä niin jos sulla olis ehdottaa jotain niin vinkit otetaan todella kiitollisina vastaan... :heart: +++++++++++++++++++++++++++ :whistle:
 
Opaali78 Me ei saatu mitään kirjallista infoa niistä simppatuloksista,mies puhelimessa kyseli vaan tuloksia!Eikä lääkäri ollu muusta maininnu kun että 6% oli niitä hyvälaatuisia vaan,muuten ilmeisesti ok..... :| Kävin joo lukasemassa noita teidän tuloksia tuolta aiemmilta sivuilta!
Tänään TOSI vahva ovisplussa,jos kuitenkin kallistais ton miehen illalla,tiedä koskaan vaikka ne 6% oiskin supermegahyper siittiöitä.... :LOL:
 
Heipsis. Täällä ilmoittautuu esikoisesta haaveileva!!
Kp 30/??
Onko mulla nyt yk1 vai yk2, kun lopetin pillerit lokakuun alussa ja yksi tyhjennysvuoto välissä?
Tein eilen CB:lla haamuisen plussan... Huomenna uudestaan!
Oireita on tissien tuntemukset? :D ja sit vaan semmonen olo :heart:
 
Heippatirallaa kuumeilijat. Toivottavasti kaikilla oli ihana joulu. Täällä on tänään pupuiltu oikein urakalla, oviksen pitäisi olla ihan näinä päivinä. Turhaa stressiä ei olla otettu eikä oteta, tärppää jos tärppää.
Huomenna pitäisi vähän lähteä kemuttelemaan. Pitäisiköhän siemailla punkkua, josko se vähän avittaisi mahdollista raskautumista. Hi. :saint:
Kuinkas te aijotte uutta vuotta juhlistaa?
 
Siili H kiitos kannustuksesta,koitan sinnitellä vielä ens kierron ilman terapiaa. Sit jos sais niitä hoitoja aloiteltua tai ainakin tutkimuksia vietyä eteenpäin. Sit jos näyttää että pää hajoo niin soitella aikaa keskusteluhin myös.. :headwall:

neulanen mitäs tuomiopäivä-tohtori sanoi?? :heart: :heart:

taffo En myöskään kykene kertomaan meidän vauva-yrityksestä juuri kenellekään. Sanat ei vaan tule suusta ja tuntuu pahalle... tavallisesti olen kyllä tosi puhelias ja höpötän liiankin kanssa ;) jotenkin tää asia on vaan niiiiin kova pala mulle että ei oo sanoja! :ashamed:

tervetuloa mukaan haaveilemaan Lara-

Indrina joulu oli kyllä oikein ihana ja tunnelmallinen. Rakastan joulua :xmas: :heart: Onnea ovistouhuihin teille. Tuskin lähden itse minnekään uutena vuotena. Kotona katotaan leffaa ja ammutaan aviomiehen kanssa muutama raketti hänen veljiensä kanssa. Saattaahan se tieten olla että V-käyrä on niin katossa tätipäivänä että tulee vedettyä aivot narikkaan ja nollattua tilanne.. saas kattoo nyt. Ei vaan oo oikein fiilareita lähtee mihinkään.

ON: ei ruskeeta vuotoo vieläkään. Ei kyllä ollut viime kierrossakaan kuin vasta kp27/27 aamuna, joka on siis huomenna. Vatsaa nippailee edelleenkin, joten toiveet raskautumisesta ei oo korkeella! Ihmehän voi aina tapahtua mutta suuresti epäilen :headwall:

Kyl mun on pakko varmaan tän orastavan masennuksen kanssa alkaa tekeen jotain. Yleensä oon saanut pakotettua itteni virkeeksi ja tekeen jotain, mutta jostain syystä tää vauva-asia on semmoinen mitä en itse pysty kontrolloimaan, niin varmasti sekin pelottaa. Normaalisti siis tunnen että kaikki elämäni asiat ovat hallinnassani ja omilla päätöksillä voin elämääni vaikuttaa. Nyt kun en omalla päätöksellä voikkaan vaikuttaa raskaaksi tulemiseen, niin aivot ei vissiin oikein tajua sitä.. olipa hemmetti taas selvästi selostettu... päätohtorille saa hyvinni varata aikaa... :LOL: koittakaa kestää arvon naiset!! :heart: :heart:

plussapuhureita jännääjille +++++++++++++ :whistle: :whistle:
 
Liekö nyt tauti iskemässä vai onko tämä jotain muuta...Menossa siis kp 24/25-31 ja tällänen on ollut oireisto: palelee, olen hikoillut ilman sen kummempaa syytä tavallista enemmän, väsyttää koko ajan vaikka takana vapaapäivä ja sitä ennen 10 tunnin yöunet, edelleen röyhtäilyttää vähän väliä ja äskettäin meinasi tulla ylös siinä samalla :x .
Ei uskalla nostaa toiveita vielä kovin korkealle mutta mitä noita muitten tekstejä on uskominen ni näillä kp:illä saattaisi jo alkaa oireilemaankin. Mutta mutta, en siis toivo liikoja ja otan uuden vuoden vastaan hyvillä ja iloisilla mielin. Ehtii sitä sitten ensi vuonna miettiä että mitä tässä tapahtuu vai tapahtuuko mitään ;)

Plussatuulia kaikille++++ :whistle:

Ainiin, ja armoton selkäsärky vaivannu myös muutamana aamuna...
 
Tervetuloa Lara ja toivottavasti pääsetkin samantien liittymään tähän plussanneiden joukkoon. Varovaiset onnittelut (siis sillä oletuksella, että oli raskaustesti eikä ovistesti) :flower:

Neulainen miten kävi? :hug:

Opaali olipas sun ystävä todella ajattelematon, huh huh. Toivottavasti pystyit kuitenkin jättämään kommentit omaan arvoonsa ja sivuuttamaan ne :hug: :hug: Hirmuisesti plussatuulia sulle ja toivottavasti tärppää pian vaikka nyt uuden vuoden kunniaksi ja vitamiinicocktailien avittamina :heart:

HH ja Manuliina voi kun saisitte nyt plussat testeihin +++++++++++++++ :whistle:
HH mäkin kannustaisin uudestaan kokeilemaan psykologin apua, se edellinen kuulosti ammattitaidottomalta noista kommenteista päätellen. Mulla on vähän kokemusta psykologeista työnohjauksesta ja avioeron jälkimainingeista, ja taso vaihtelee huimasti! Jos kemiat kohtaa ja löytyy ammattitaitoinen tyyppi, niin kyllä ne mun mielestä kyllä osaa auttaa. Joskushan stressi voi estää lapsensaamista, niin jos sieltä saisi siihen jotain lievitystä :heart: :heart: :heart: :hug:

Ingu olipa ihana suhtautuminen!! :heart:

Noista ehkäisykeinoista ja kiertojen palautumisista vielä... Mä käytin joskus vuosia sitten ehkäisypillereitä, ja niillä mun kierto kesti palautua vuosia (2) normaaliksi. Sitten olin n. 3 vuotta käyttämättä mitään hormonaalista ehkäisyä ja sen jälkeen mulla oli Nuvaring -ehkäisyrinkula pari vuotta, ja sen poiston jälkeen kroppa alkoi heti toimia normaalisti ja tulinkin heti raskaaksi. Luulisin siis, että se antaa sitä hormoonia niin paikallisesti, että kehokin palautuu nopeasti...? Tosin luin netistä kyllä jälkikäteen useampia tarinoita siitä, että jotkut oli tulleet raskaaksi myös sitä rinkulaa käyttäessä, et en sit tiedä onko varmimmasta päästä sitten myöskään :D Mutta ihan jatkoa ajatellen, oon itse ajatellut että kun suunnitelmissa on hankkia useampi kuin yksi lapsi (jos onnistaa), niin Nuvaring ei ainakaan mulla (eikä siis parilla) muulla pistänyt kehoa pitkäksi aikaa sekaisin...
 
bubunen Kuulostaa aika hurjalle toi 2 vuotta! Mutta onneksi sitten nyt kuitenkin tärppäsi heti!:) Mulla on valitettavasti kokemusta ties minkä lopettamisesta, kun tässä on nyt viimeiset 4 vuotta arvottu, että mikä mulle oikeen sitten sopisi. Oon syönyt kolmea eri merkkisiä yhdistelmäehkäisypillereitä; jouduin sitten lopettamaan kaikkien niiden käytön jonkun puolentoista vuoden käytön jälkeen, kun niistä aiheutui kaikennäköistä harmia, joista päällimmäisenä aurallinen migreeni ja pahoinvointi sekä joka kerta noin puolessa välissä kiertoa hiivamainen olotila, joka mm. haittasi kävelyä. Tosta cocktailista mun kroppa palautui muistaakseni vielä ihan ok ja olinkin semmoset kolme kk ilman ennen kuin aviomiehen painostuksesta aloin syödä minipillereitä, joita söin 3 kk ja lopetin, kun tällä kertaa pää ei oikein kestänyt:( Tätä seurasi minulle ennenkuulumaton tuhruilu ennen menkkoja ja välivuodot ja noin puoli vuotta lopetuksesta kroppa näytti elpymisen merkkejä. Viimeisin juttu oli tämä kierukka, joka oli paikallaan vain alle vuoden....näin jälkeenpäin olenkin miettinyt, että mikäs järki sitä alunperinkään oli laitattaa?! Nyt kun oikeen miettii niin ei toisaalta ole ihmekään, että kaikki on lievästi sanottuna sekaisin, kun olen näin systemaattisesti sitä sotkenutkin..Olisi varmaan vain pitänyt uskoa ensimmäisellä kerralla, että mun on vaan parempi omine hormooneineni :)

Sekaisuudesta kun nyt oli puhe niin täällä tapahtuu taas jotain kummaa; kp 10 ja ovisoireita. Ovat yleensä tulleet paljon myöhemmin..Taitaa elimistö olla löytänyt jonkun turbovaihteen :D

Kävin tänään myös alennusmyyntiostoksilla ja mukaan tarttui mm. hame ja shortsit. Vasta kotona mulle sitten iski se ajatus, että enhän mä voi olla ollenkaan varma mahdunko mä niihin kesällä..toivottavasti en! :D Some money well spent.

Mie toivotan täältä kaikille vielä hyvää tämän vuoden viimeistä päivää & onnellista uutta vuotta!! Eikös se ole sitten niin, että vuosi 2010 tuo meille kaikille sitten hyviä uutisia :) Fingers crossed!

Lavelyn
 
HH Kuten tuossa on jo sanottu, niin niissä psykologeissa on tajuttomia eroja. Itse esim. kävin aikoinaan kelan tukemassa terapiassa sellaisella, joka ei ollut mulle oikein sopiva. Tajusin sen vasta vähän myöhemmin kun oli jo liian myöhäistä vaihtaa, eikä tosin sillä pikkupaikkakunnalla olisi ollut juuri valinnan varaakaan.

Nyt mä mielestäni olen löytänyt hyvän, olen saanut jo paljon asioita käsiteltyä ja mua on selkeästi oikeesti autettu. Kun taas esim. työterveyden puolella se auttaminen on aika vähäistä, vaikka kyllä nyt sielläkin välitti. Mutta välittäminen ja auttaminen on ihan eri asia.. Mutta suosittelen oikeesti, että käyt jossain juttelemassa. On olemassa ihan kriisityöryhmiä, ilmaisia tukipaikkoja joihin voi soittaa tai käydä juttelemassa, sekä myöskin arvauskeskuksien omia psykologeja. Itse voisin sulle suositella noita keskimmäisiä, yleensä löytyvät kaupunkien nettisivuilta nimikkeillä kriisikeskus tms. En nyt muista missä asut, mutta laita googleen "kriisikeskus" ja saat hyvin eri paikkakuntien yhteystietoja. Kun et sä mun mielestä mitään lääkkeitä sinällään tarvitse, vaan enemmänkin sitä jutteluapua. Ja siinä ne osaavat auttaa! Usko mua kulta! :heart:

bubunen, HH ja muut uteliaat Eilen tosiaan oli lääkärin aika, ja mieskin tuli mukaan kun halusi olla tietoinen mun hoidosta ja ei ole koskaan käynyt missään tuollaisissa paikoissa. Jälkeen päin se ihmettelikin, kuinka tylsä voi olla psykiatrin vastaanotto. Kun se on kuitenkin lääkäri, mutta vastaanotto on pelkkä tylsä toimisto. Noh, mutta eipä mitään lääketieteellistä välineistöä oikein tarvita näissä pääjutuissa...

Tärkein asia tällä kertaa oli mun lääkitys, ja sitä päätettiin vaihtaa. Nyt oleva lääkitys vaikuttaa nyt kahteen eri aivojen välittäjäaineeseen, ja toivotaan että se siten vaikuttaisi paremmin. Lisäksi jatketaan mun jutteluhetkiä siellä, mulla on todella kiva psykologi, ja siellä käyminen on auttanut. Keskustelimme myös ammatillisesta kuntoutuksesta, mutta lekurin mielestä se saattaa olla mulle liian aikaista, eli ensin pitäisi päästä tästä masennuksesta kunnolla eroon, ennenkuin voin ottaa osaa kuntoutukseen. Lisäksi kerroin lääkärillekin, että en luultavasti pysty enää palaamaan työhöni, sillä se työ on mulle aivan väärä. Olen tajunnut sen nyt. Mutta parin viikon päästä uusi aika, ja silloin mietitään sairausloman jatkumista, katsotaan onko lääkitys auttanut ja mietitään lisää sitä kuntoutusasiaa. Ihan hyvä reissu oli, ja mieskin sai kysyä sitä vaivaavia asioita. Kiitos teille huolenpidosta! :flower:
 

Yhteistyössä