The Esikoisesta Haaveilevat VOL 14

Ja myös mieheni näki kaksi viivaa, ei tarivnnut kuulemma edes tihrustaa... :D (se siis on pilkannut mua iät ja ajat ku oon tihrustanu niitä viivoja).

Viljonkka lupaan huomisesta testistä laittaa kuvan jos siellä on vielä kaksi viivaa... haaleahan se on, mutta selkeästi punainen ja täysi leveydeltään.. Itse vielä mietin et voinko olla valeraskaana, juurikin koska olin asian päättänyt :D älkää vielä laittako mua plussalaisiin, ilmoittelen sitten jos/kun uskon asianlaidan itse...
 
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy
Luna Samaa mieltä kuin Viljonkka ---> KUVA :). Toivottavasti olisi!!

Pakko nyt saada kirjoittaa tämä mieltäni painava asia jonnekin. Anteeksi jo etukäteen valitus. Mutta olo on hyvin hyvin sekava ollut muutaman päivän. Toissa päivänä ystäväpariskunta, jonka molemmat osapuolet ovat parhaita ystäviämme, ilmoittivat että odottavat vauvaa... En edes muista kuinka reagoin kun he asian kertoivat, taisin sanoa vain että no onneksi olkoon sitten enkä pystynyt katsomaan ystävääni kun tuon sanoin. Tietenkin hetken tokenemisen jälkeen osasin näyttää iloiselta heidän puolestaan, mutta kuitenkin jouduin koko heidän vierailunsa ajan puremaan huulta etten purskahda itkuun. Olen kyllä tiennyt, että he ovat antaneet mahdollisuuden vauvalle tulla, jos tulee. Mutta juuri muutama viikko sitten ystäväni puhui ettei ole mikään kiire eikä haittaa vaikka menisi muutamakin vuosi. Tämä on ainut ystäväni, jolle olen voinut tästä meidän tilanteesta puhua täysin avoimesti ja olen ajatellut että olemme jotenkin "samassa veneessä" sillä he ovat tavallaan yrittäneet yli vuoden ja me olemme yli 2 vuotta. Olemme puhuneet paljon hedelmöityshoidoista ja kaikista siihen liittyvistä tutkimuksista. Nyt olen aivan puulla päähän lyöty, tietysti haluan olla onnellinen heidän vuokseen ja olenkin. Mutta silti, varsinkin sinä iltana kun saimme asiasta tietää, oli oloni tukahduttavan vihainen, surullinen, kateellinen, epätoivoinen, kaikkea mahdollista yhtä aikaa. Vieläkin yritän jatkuvasti työntää asian mielestä, enkä halua edes ajatella koko asiaa, sillä se saa oloni mielettömän ahdistuneeksi. Olen päättänyt yrittää olla onnellinen tämän pariskunnan puolesta enkä halua heille näyttää pahaa mieltäni sillä haluan että he saavat täysin rinnoin nauttia pienestä ihmisen alusta. Olen ollut todella iloinen pian alkavista hedelmöityshoidoista, mutta tuntui että tämä uutinen oli kova isku vasten kasvoja ja matto vedettiin taas alta. Mieskin otti raskaasti uutisen. Anteeksi vielä tämä avautuminen, mutta oli pakko saada purkaa tämä asia jonnekin.
 
lullaby89, tiedän niin tuon tunteen. :( Mä lopetin pillerit 1,5 vuotta sitten, mutta oon laskenut yrityksen alkaneeksi vasta 1v 1kk sitten kun sain apua pitkiin kiertoihini, tai oikeestaan siihen kun menkkoja ei ollut neljään kuukauteen. Mielestäni sun ei yhtään kannata häpeillä tuntemuksiasi. On täysin normaalia olla surullinen ja jopa hieman vihainen tuossa tilanteessa. Toisen raskaus on aina kuin isku sydämeen ja muistutus omasta epäonnistumisesta. Itse en nykyään osaa enää täysin vilpittömästi iloita muiden puolesta, varsinkaan selllaisten joilla on yritystä vähemmän takana kuin meillä. Sun tapauksesta tästä varmaan erityisen raskasta tekee sen, kun kyseessä on hyvä ystävä. Itse sain hetki sitten tietää, että itseeni nuorempi serkkuni odottaa tuplia ja työkaverini tuli suunnittelemattomasti raskaaksi. Nyt joudun katseleen toisen pyöristyvää vatsaa joka päivä töissä ja kuunteleen toisen pidemmällä raskaana olevan työkaverin valituksia. Toivon kovasti, että hoidot toisi teille pian iloisia uutisia ja voisit hyvillä mielillä odottaa yhdessä ystäväsi kanssa. Voimia ja jaksamista. :hug:
 
  • Tykkää
Reactions: Miuyy
Kuulostaa lupaavalta luna85! Pidetään peukkuja teille :)

lullaby69: Voi että! En ihmettele yhtään sun tuntemuksia tuossa tilanteessa. Meilläkään nyt ei ihan heti oo tärpänny, mut 2 vuotta on kyllä niin pitkä aika, että ehtii turhautua monta kertaa.

Mä huomasin toissapvnä ekat limat ja eilen sitten heilui peitot eka kertaa. Ovulaatio sattuu tod. näk viikonlopulle, mutta pitää aloittaa hyvissä ajoin :)
 
Luna85 Miehellä testattu plussa on varma plussa. ELi paljon onnea, sinne se pieni on rakentamassa pesäänsä. Toivotaan 9kk mittaista vuokrasuhdetta ;)

Meri teillä on hyvät mahdollisuudet saada vauva nyt alulle, eli eikun ahkerasti heilutamaan peittoja!!
 
Luna85, lupaavalta kuulostaa, jos mieskin näkee.

).( Kp 7 ja menkat senkun jatkuu ja jatkuu... Hohhoijjaa... Eilen ja tänään myös hieman kipuja ja runsaampaa vuotoa, joten loppua ei vissiin ihan heti oo näkyvissä. Mun ennätys taitaa olla 8 päivää, joten katsotaan meneekö enkka rikki. :( Illalla vikojen Anazolien vuoro.
 
lullaby älä muru heitä kirvestä kaivoon :) Täällä on yritys aloitettu vuonna 2010. Oon samana vuonna syntyny ku sie. Meil ei oo mitää hätää, ollaan niin nuoria ja elämä edessä :) Mies jo yli 30 v, niin harmittaa hänen puolesta. Kyllä meille ja teille jälkikasvua vielä suodaan, vaikka välillä tilanne tuntuu lohduttomalta :) :heart: :hug:
 
Tämä aamu alkaa vauvauutisilla :) Olen iloinen muiden puolesta mut kyl se silti kirpaisee.

Mulla on nyt muutamassa päivässä paino tippunut 2 kiloa. 5 kiloa ku sais vielä pois niin se olisi iso helpotus varmaan jo raskaaksi tulemisenkin takia. Pituutta siis 167 cm ja painoa nyt 85 kiloa. Motivaatio laihduttamiseen on nyt joten luulen et se käy kohtuu helposti tiettyyn rajaan asti. Alle 75 kilon en ole painoa saanut enää 10 vuoteen vaikka mitä olisin tehnyt.

Mulla ens tiistaina se gyne. Mä niin toivoisin että se ultraisi munasarjat et tietäisi onko mitään pco tyyppistä siellä. Se on kp 15, mulla ovis on ollu siinä kp 16-17 aikoihin et varmaan pitäis näkyä tossa kohtaa et onko jotakin tapahtumassa, jos on. Taidetaan aloittaa tallettaminen tänään :D
 
lullaby, niiin ymmärrän sun tunteet! Ja pahinta on juuri se, että tuntee itsensä huonoksi ystäväksi ja kamalaksi ihmiseksi, kun ei pysty vilpittömästi iloitsemaan toisen onnesta. Meilläkin on takana yritystä kohta pari vuotta (vaikka mulla tuolla yrityskierroissa lukeekin näköjään vain 6, en tiedä mistä sen oikein laskinkaan, mun kierrot on toosi pitkiä mutta kaipa niitä silti enemmän on...) ja joulun aikaan yksi parhaista ystävistäni kertoi iloisena, että mies oli nyt "joululahjana" luvannut, että aletaan yrittää vauvaa. Ja NYT hän on jo raskaana. Ihanaa heille, olen oikeasti onnellinen heidän puolestaan, mutta kyllä se silti kirpaisee.
Ja eniten kirpaisee se, miten itsekkääksi tuntee itsensä, miten se muka minulta on pois jos he ovat onnellisia?!

Jotain positiivistakin oli, olin varma jo ettei mulla tuu tässä kierrossa ovista kun ihan luomusti päätettiin pari kiertoa kokeilla, kun olen tikutellut niin ovistestit eivät ole näyttäneet tähän mennessä juuri mitään, ja tänään sain sitten MELKEIN yhtä vahvan viivan kuin kontrolliviiva, eli voiskohan se hyvällä tuurilla sittenkin olla huomenna jo yhtä vahvakin!? :)

Ja tärkeimpänä, onnea plussanneilla, vilijonkalle ja lunalle, eiköhän se luna ihan plussa ollut jos kerran mieskin näki! Ja toki se on tositosihaalea viiva vielä tässä vaiheessa! :)
 
  • Tykkää
Reactions: Miuyy
Luna Mä myös luulen että kerran mieskin sen näkee niin kaksi viivaa siinä on oltava :). Laitahan kuvaa sitten huomenna :)

Hydrangea Kiitos :). Ehkä se on just se, kun joutuu kohtaamaan sen oman epäonnistumisen. Tsemppiä myös sinne, toisen onnen ja raskauden etenemisen seuraaminen on todella sydäntä riipivää kun niin toivoisi että voisi itse olla samassa tilanteessa :). Toivottavasti siellä täti ymmärtäis jo poistua ja uutta ovista pääsisit pian bongailemaan :)

Marjaana Siellä nyt vaan peitot urakalla heilumaan niin saadaan lisää plussia :). Kyllä tässä on ehtinyt aika monta kertaa pettyä, mutta kyllä sitä jotenkin silti jostain sen toivon aina löytää :)

Miranenn Kiitos :). Kyllä sitä ihmeesti jostain aina sen toivon ja voiman löytää jaksaa tätä tunteiden vuoristorataa, vaikka välillä kipeää tekeekin. Eihän tässä tosiaan iän puolesta ole mitään hätää vielä, mutta ei se tunnu paljon asiaa helpottavan :/

Leonella 2 kiloa on hyvä alku! Eräs ystäväni myös laihtui noin 10kg eikä kestänyt kauaa kun tärppäsi :) Tsemppiä!

Avianna Toivottavasti nyt olis kunnon ovis ja saisitte sen hyödynnettyä! Ihan oikeassa olet, juuri se on todella inhottavaa kun haluaisin olla aidosti iloinen heidän puolestaan ja tavallaan onkin, mutta kuitenkin myös se negatiivisten tunteiden sekamelska valtaa mielen myös. Ja tosiaan, eihän heidän onni minulta pois ole eikä meidän tilanne heidän syynsä ole...Mutta omille tunteilleen ei voi mitään, mutta ehkä ne jossain vaiheessa tasaantuvat hieman :)
 
Viimeksi muokattu:
Tänään bongasin ihan kirkasta limaa, joten täytyy vielä ottaa uusi sessio miehen kanssa ja yrittää saada tavara talteen ;) Jännäsin vähän taas kuukautisten jälkeen, että tuleeko merkkejä ovulaatiosta. Näköjään jotain on taas kuitenki tapahtunu tässä kierrossa :) Tärppi olis kiva, vaikka oonki varautunu taas, että ei välttämättä sitä taaskaan tapahtu. Nyt ollaan ainaski ajoissa aloitettu yritys tässä kierrossa. Tää olis neljäs YK, täytyy toivoa parasta...
 
Tänä aamunakaan ei näkynyt ovista testissä. Käytän Davidin liuska testejä, aina saan vaan pelkkää haamua, mikä siis tarkottaa negaa. Mulla on tos edellisen viikon testit rivissä, kaikissa yhtä haalea haamu, missään vaiheessa ei ole vahvistunut. Tänään vielä testaan illalla, ja sitten huomenaamulla. Mutta jotenki meni nyt usko, etten ovuloi siltikään, vaikka 2 follia ultrassa näkyi, ja toinen vieläpä tosi lupaavan kokoinen :(

Monet teistä on yrittänyt paljon kaemmin kuin minä. Itsehän heitin e-pillerit pois jo n. 1,5v sitten. Mutta sen takia on nuo yk:t noin pienet, kun aloitin laskennat alusta, kun mies vaihtui.. Mutta niin.. Mulla on niin pahamieli, kun täällä surkuttelen omia ovisnegoja yms, vaikka mulla on vasta clomit menossa, mikä monesti on aika alkupäässä lapsettomuushoidoista.. Jotenki tuntuu niin masentavalta, että jotkut teistä on mua paljon vanhempia, ja yrittäneet vuosia, tuloksetta.. :( Mä toivon kaikille teille koko sydämmestäni niitä plussia ja 9kk kestäviä odotuksia!! <3 Voi kun minäkin joskus.. Tuntuu vaan et tää ois joku "rangaistus" mun ylipainosta..
 
lullaby89 mulla ihan samoja tunteita kun sulla. Kun ystävät kertoo raskaudesta niin toisaalta haluu olla ilonen niitten puolesta mutta toisaalta alkaa niin törkeesti ahdistaa, yrittihän he jopa 2kk. Koitetaan ajatella näin: mitenkään helposti raskautuvia sortaen, niin kun on joutunut yrittämään pidempää lasta niin osaa varmasti arvostaa enemmän raskautta sekä kaikkea sitä valvomista yms mitä siihen myöhemmin kuuluu. Ja ainakin nää lapset tulee olemaan NIIN toivottuja ja rakastettuja kuin voi vaan olla <3 <3

Vielä sulta kyselisin että miten teillä on hoidot alkaneet ja mitä tulossa? multa on varmaan menny ohi tuolta ketjusta.
 
  • Tykkää
Reactions: lullaby89 ja Miuyy
jjennaa samaa täältä huutelen, että rauhotu, vaiika helpommin sanottu kuin tehty. Itellä oli joskus papassa mahdollinen HPV, mutta siitä vuodenpäästä kontrollissa ei mitään merkkejä. Mulla ei siis mitään hoitoja ollut asiaan, ku oli vaan epäily. Ja joissain tapauksussa oma kroppa parantaa ittensä siitä papilloomaviruksesta. Ja veri sexin yhteydessä on kans täällä toisinaan tuttua. Mutta sen kummemmin mitään syytä sille ei ole. Tsemppiä sinne papaan! :)

Täällä ootan uuteen kiertoon siirtymistä reippaan viikon sisään. Nyt pelittää taas netti niin varmaan tulee useemminkin käytyy täällä :) Nyt vaihteeks iskeny flunssa, kurkussa joku kaktus ja nokka vuotaa solkenaan, huoh :(

luna oih plussa <3
 
miss_piggy
Tänään käyty ekassa neuvolassa. Otettiin paino ja pituus, eli pituus on 165, ja paino neuvolan puntarilla vähän päälle 70kg. Bmi 26, joten kuulemma lievästi ylipainoinen olen vieläkin (?) pitäis ilmeisesti tarkkailla mitä syö :D Verikokeet otettiin ja huomenna pitäis vielä labraan pissanäyte. Sydänääniä ei kuunneltu, eikä ultrattu, seuraava neuvola on 19.2 joten ehkä silloin. Nyt on menossa rv 7+6. Siihen hemmetin sokerirasituskokeeseen joudun jossain vaiheessa juomaan jotain kauheeta litkua, kun oon jo sen ikäinen ilmeisesti, että kuuluu asiaan. Näillä mennään :D Mutta suosittelen kyllä tiputtamaan painoa jos on ylimääräistä kertynyt, se edesauttaa aina hedelmällisyyttä, ja vaikuttaa pco:hon positiivisesti, eivätkä neuvolassa sitte koko aikaa mussuta tuosta painosta. Kuulemma alkuraskaudessa ruokahalu sais lisääntyä vaan noin voileivän verran ja loppuraskaudessakin kolmen voileivän verran, paino ei sais nousta koko raskausaikana enintään kuin 12 kg.
 
Meri, no höh. :( Monilla (itseni mukaan lukien) on huonoja kokemuksia noista Davidin testeistä. Musta niitä oli hankala tulkita, kun viivat oli aina niin hailukoita. Kun vaihdoin Pregcheckin liuskoihin (saa ihan marketeista), niin tulkinta olikin paljon helpompaa. Ite vielä varmistan CB:n digillä (vainoharhainen kun oon :D), niin ei varmasti mee ohi. Eiköhän se ovis sieltä pian tule. Jatka vaan ahkeraan tikutteluja, koita vaikka toisia testejä ja pupuilla kantsii tietty ahkeraan. ;)

lullaby, eikai nää menkat voi ikuisuuttakaan jatkua. Kovasti tekisi mieli jo ruveta tikuttaan ja katsoa miten annoksen nosto on vaikuttanut. :) Tulehan kertoileen jatkossakin, miten hoidot sujuu.

miss_piggy, kiva kun tulit kertoileen hyviä kuulumisia. :) Nykyäänhän sitä sanotaan, että syö yhden ja liiku kahden puolesta. Mitä enemmän lähtöpainoa, niin sitä vähemmän paino saa myös nousta raskauden aikana. Ihanaa odotuksen jatkoa. :)
 
Onnea kaikille plussanneille :)

Minulla on jännät paikat. Tänään olisi 28 kp:n mukaan pitänyt alkaa menkat mutta eivät vielä (huh) ole alkaneet. Pari päivää on ollut lämmöt korkeella, nyt flunssa menossa, erikoisia vihlaisuja mahasta selän kautta ulos ja jatkuva "limailu", jota ei ole aikaisemmin tapahtunut oviksen ja menkkojen välillä.

Tämä oli ensimmäinen luomukierto ja tunsin omasta mielestäni oviksen pari viikkoa sitten. Mahassa vasemmalla puolella oli usean päivän ajan jomotus ja sitten yhtäkkinen repivä kipu parin sekunnin ajan, jonka jälkeen jomotus poistui.

Missähän vaiheessa kannattais testailla? :)
 
  • Tykkää
Reactions: Fiinaliina
Aijaa.com - Positiivinen ovulaatiotesti, kp 14.

Näkevätkö silmäni oikein??????

Sanokaa että se on positiivinen? Eikö olekkin???(ovistesti)
Tänä aamuna oli vielä selvä nega, mutta nyt illalla kun tein,
niin tulos oli tämä!!!!!! (:) :) :)

Siis oikeasti.. Tää on ehkä "pieni" edistys vasta, ja ehkä tää ei riitä.. Mutta..
yksi ja puoli vuotta mä oon tätä odottanu!! En oo ovuloinu koskaan. IKINÄ en ole
saanu kahta viivaa tikkuun. JA NYT SE TAPAHTUU!! :heart: :heart:

Ei kai nyt ole liian myöhäistä pupuilulle?? Eihän?? Eli siis mikä nyt sitten on DPO 1?

Mut saa lisätä piinailijoihin, jos joku osaa laskea dpo:t!! :))
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: tarana
mommytobe? Testaile ihmeessä (täällä malttamaton ihminen ;D), jos ovulaatiosta se dpo14 niin pikkuhiljaa varmasti alkaisi testissä näkymään! Tietty huominen aamupisu ois varmaan ihan hyvä.. Eka luomukierto, tietysti kierto voi venyäkin ennen kuin tasoittuu, mutta Tuntemukset on ainakin hyvän kuuloset, tietty flunssassa voi muutenki lämpö nousta ja muuta, mutta mutta, plussaonnea!

Luna85 plussaonnea tammikuun vikalle päivälle! :)
 
Mommy hyvältähän nuo oireet kuulostavat. Ja tosiaan jos oviksesta on se pari viikkoa niin testaa ihmeessä. Kyllä se tähän mennessä jo näkyy se plussa! Eli nyt aamulla testiä kehiin vaan =)

Meri
plussalta näyttää mun silmiin. Ovulaatio tapahtuu vuorokauden kuluessa siitä kun tikkuun on plussa piirtynyt, eli hyvin ehditte pupuilla. Nyt vaan miestä kellistämään ja haikaraa pistämään matkaan :)

ON: Mä olin eilen taas vyöhyketerapiassa. Vielä kerran menen ja sit olis tää ensimmäinen sarja valmiina ja saa ruveta koittaan vauvapuuhia joskos tästä olis ollu jotain hyötyä vauvasaralla :)
 
  • Tykkää
Reactions: maimai83
Mä en löydä kameraa... Koitan hommata sen kuvan teille vielä. Tosiaan se mun "plussaviiva" on vaaleanpunainen ja täysin leveä, sekä ilmestyy testiajalla. Nyt iski vaan pelko, et ei kai mulla voi olla ovis vasta nyt (mikä mun kohdalla ois täysin mahdollista) ja se aiheuttais rtestiin punaisen viivan? On mulla aiemminkin käyny niin... Oon niin epäuskoinen tosta plussasta vieläkin... Kauhulla kanssa odotan alkaako menkat joskus viikonloppuna tai viimeistään maanantaina. Viiva on siis vahvistunut toissapäiväisestä, sillon sai oikein tihrustaa mut on ihan selkeä vaikka aika vaalea vielä. Sais alkaa vahvistua! Pelkään vaan et se on ovis ja sit se katoaa kokonaan :(
 

Yhteistyössä