The Esikoisesta Haaveilevat VOL 14

kali keskiviikkona käyn testikaupoilla ja meinasin et jos lauantaina testais ekan kerran. Sillon äitin 60 v juhlat, ja olis ihana kertoa hänelle positiivisia uutisia. Äiti on kuskannu lääkäriin ja maksanu osan miun lääkkeistä, lähes yhtä paljon kuumeillu kun myö itsekin siis. Sit oottelen seuraavan viikon maanantaihin.
 
Tässä on tämä tekemäni plussatesti perjantailta. Ei kai sillä ole väliä, jos viiva ei ole tummentunut enää? Nyt tulee vähän stressattua kemiallisesta raskauksesta tuulimunaan ja kohdunulkoiseen raskauteen :D On tarkoituksena kyllä mennä varhaisultraan heti reilun viikon päästä ihan vain tarkistamaan tilanne, että kaikki olisi hyvin.

 
  • Tykkää
Reactions: Alexandra89
mommytobe vaikee kyllä sanoa asiaan oikeen mitäännku ei oo kokemusta :/

omanapa Apuva.. tuli ihan miniriikkisen verran verta pyyhittäessä.. en tiiä onko kuivat paikat vaan (valkkaria tulee kyllä kokoajan) vai jotain muuta.. menkkakramppeja ollu tänään taas vähän..
 
miss_piggy
mommytobe, se raskaushormoni nousee parin päivän välein, joten tuo testiviiva ei välttämättä vahvennu tuosta kovin nopeasti :) Eli tuo on ihan normaalia jos perjantaina oli tuollanen viiva. Kokeile vaikka huomenna uusiks niin voi olla tummepi. Tai sitte tuo ei tuosta tummene, mutta sekin on ihan ok, kuitenki selkeästi 2 viivaa näkyvissä.
 
Täällä käytiin just saunassa :) Kohta katotaa leffaa ja vähä herkutellaa :) Koko päivän on tasaisesti krampannu mahaa menkkamaisesti. Voi ku nää päivät kuluu hitaasti. Kahen viikon päästä alkais kummallaki työt taas.. voih..
 
On se nyt kumma ku ei osaa olla lukematta tätä ketjua :D mä tein tänään ovisplussatestin, kai se on hyödynnettävä. Alkaa oma olo senverran helpottamaan et josko palais listoille tän kierron jälkeen.

aika jännä muutes et yhtään en tätä ovista tunne millään tapaa. Limoistakaan en osaa mitään sanoa kun olwn nyt käyttänyt niitä ovestin puikkoja jotka on tehneet paikat paljon "märemmiksi" muutenkin. Mut kai se ovisaika on nyt ku testi niin sanoo vaikka ei mahaa nippaile tms selviä oireita. Toisaalta onko se sit hyvä merkki et ei niitä selviä oireita ole mitä tähän mennessä on ollut.... no tiedä sitä sitte. Ei muuta ku peittoja pölöyttelemään. tähän mennessä on oltu joka toinen päivä taktiikalla mut jospa nyt kokeilis joka päivä seiraavat muutaman päivän.
 
Babyfever oukei... kiitos kommenteista!:)
Osaisko joku helppiä vielä sen verran, että mitkä kp:t noita teroja sitten pitää syödä? Kun primot oli kp15-24 1 tbl päivässä, mut noista teroista mulla ei ole mitään ohjeistusta edes tossa reseptissä?! Pitääkö niitäkin ottaa toi 10pv?

Leonella Hyvä että sielläkin menee paremmin:)

Mä sitten sairastuin flunssaan:< Kolmatta päivää kuumetta pukkaa, ei päivällä mitään mut illaks nousee aina:S ja oon nukkunut niiiiin huonosti, ja yskittää jajaja.. noh, huomenna pakko yrittää jaksaa töihin:/ Selkääkin vihloo, perhana, justhan mä senkin kävin laitattamassa kuntoon:( Voin kertoa, että mikään, siis ei mikään kipu, oo niin vittumaista ku selkäkipu!! Vaikkei se muuten oliskaan kipeä, niin takuulla tulee kyllä kipeäksi kun on sairaana, kuume tekee tästä ihan tuskaa:S
 
lilja miulla teroluteissa ollu ohje kp 15 -> 10 pv. Mitä oon lukenu niin monet ketkä bongaa ovista ni alottaa vasta pari päivää oviksen jälkeen. Jos ovis myöhään kierrossa terot saattaa jättää oviksen tulematta.
 
Onnea Mommytube :flower:

Teroluteista: mulle määrättiin ne kp 15-24 eli 10 pv söin ja mulla ongelmana oli pitkät 40-55 pv kierrot. Eiks Lilja sun lääkäri antanut ohjeita? Niitähän voi syödä myös loppukierrosta riippuu missä ongelma on.. Mä söin niitä 3kk satsin eli mulla oli 30 tabl. paketissa. Oon ymmmärtänyt että monilla alkaa menkat muutama päivä terojen loppumisen jälkeen mut mulla oli jotenkin pitkät kierrot silti, 33 pv+36 pv 34pv. Nyt onkin menossa eka luomukierto jä jännitän että onko kierto normaalin pituinen ilman lääkitystä jos kroppa alkais toimia reilun vuoden jälkeen e-pillereiden lopetuksesta : / Pidän peukut pystyssä Lilja että sun kierto normalisoituu nopeasti!!!
Oon yrittänyt kehoa tarkkailla ja mitään mahdollisia r- oireita en oo huomannu, oon antanu itelleni luvan testata torstaina sillon menkkojen olis pitäny jo alkaa.

Muoks!!! Voi, että nyt kun rupesin testaamisesta puhumaan niin rupes testit niin polttelee!!!! KÄÄK =)
 
Viimeksi muokattu:
Kiitokset tsemppauksesta naiset <3 ...

Onnittelut Shalleylle plussasta!!

lilja :täällä kans sama juttu flunssassa olin koko viime viikon ja nyt yskä ja edelleen lievä lämpöily jatkuu..miten se lämpö painottuukin siihen iltaan, ja sitten jos muutenkin mittailee niitä lämpöjä niin jää koukkuun.. Selkäkivunkin tiedän mitä on, ei kiva, oikeastaan vain kävely ja venyttely on paras lääke siihen.. :/

Henrietta: toivotaan vielä että täti ei tule ja loppuviikosta saisit plussan!

ON: Niin kauan kun sitä toivoikin että jotain tapahtuisi niin nyt kun täti tuli aamulla kylään niin en enää tiedäkään mitä tehdä.. huomiselle päivitys olisi kp2/31-49........yk3
En vaan tiedä enää siirrynkö taustalle pois listoilta, koska nyt kerta en ole raskaana niin meidän pitäisikin miehen kanssa siirtää esikoisen yrittämistä noin 6kk eteenpäin, terveyteeni liittyvistä syistä (joista en tällä palstalla voi kertoa). Enkä ole ollenkaan varma mitä mun tässä kohtaa pitäisi tehdä. Ilmoittelen jäänkö taustalle kunnes asiat selkiytyvät.
 
  • Tykkää
Reactions: Shalley
Laitan tännekkin :)

Valemenkat vai valeraskaus?

Mitähän mieltä ootte tämmösestä asiasta: Mulla oli viime menkat ja ne kesti sen tavallisen 7 päivää, kp8 harrastettiin miehen kans suojaamatonta seksiä (muttakun ei sillon pitäny vie mitään olla...) ja kp9 tuntu et olis ollu ovulaatio. Kp19 alkoi mukamas menkat.

Muttakun nämä ''menkat'' on kestäny jo 11 päivää, ja se on semmosta pientä valuttamista. (mulla normaalit menkat on sellaiset, että istun kippurassa sohvan nurkassa ja vuodan ku seula). Ja tuota verta ei tule edes koko aikaa, yhes välis jo ehdin luulla et loppu, mutta ei, illalla alko taas.
Ja se miksi epäilen et olis mukamas raskaus, on se, että mulla on kummallisia juttuja meneillään. Ilmavaivat (mulla ei ikinä oo sellaisia, enkä oo mitää kummallista syönytkään), suu kuivaa koko ajan, mahaa turvottaa, närästää, ja mun partyliten tuoksukynttilänkin jouduin eräs päivä sammuttamaan kun otti haju niin nenään (ei aiemmin mitään ongelmaa), koko ajan sellainen olo et lämmöt koholla jnejnejne... MUTTA kun testi näytti tuolloin vuodon alussa negaa.

Osaisko joku viisaampi kertoa mulle, et mitä täällä oikein tapahtuu? :D
 
Toivottavasti nyt ei ainakaan mitää kiertohäiriöitä olis... Täytyy pyytää mies tuomaan testi kun tulee salilta :)
Jos nää tosiaan olis menkat, mua kuuluis sattua tosi paljon ja verta pitäis tulla niin, että tunnin välein sais käydä vaihtamassa siteen.

Esikoinenhan on toiveissa, mutta vasta paria kuukautta myöhemmin pitäis alkaa se ns. yrittäminen, että mekko mahtuis meijän häissä päälle :'D Toisaalta tavallaan sitä toivoo, että olis raskaana, naisen mieli on ihmeellinen... o_O :)
 
jonnamo miulla on toisinaan tosi kivuliaat kuukautiset ja toisinaan taas ei huomais ollenkaa. Sekin vissiin on vähän kiinni hormoneista ja kohdun supisteluista. Mene ja tiedä :D Jos se testi näyttää negaa, niin suosittelen ainaki soittamista sinne lekuriin ja kysymään ammattitaitoisempaa mielipidettä asiaan :)
 

THE ESIKOISESTA HAAVEILEVAT MA 11.3.2013




Iia-Maria...................................kp 54/28-31........................yk 4
Milam...................26..................kp 35/?...............................yk 1
Fireweed..............23.................kp 34/27-30........................yk 4
Kali85...................28.................kp 33/30-34.......................yk 8
Henrietta-........... 26..................kp 32/34............................yk 5
Fuksia...................27................kp 31/30-37.......................yk 3



slallu.....................25................kp 27/31-41......................yk 5
Meri__...................19................kp 26/28..........................yk 4
Fiinaliina...............23.................kp 25/33...........................yk 7
marjaana87...........25.................kp 25/30-32......................yk 5
miranenn...............23................kp 22/?....................yk 15/yv 3
Miwwi....................22...............kp 21/34-37.....................yk 12
sar1ta....................22................kp 20/27-29....................yk 1*



ralliruutu...............23.................kp 19/29.........................yk 6
Lullaby89..............23.................kp 17/31-36...................yk 17
Paloma84............28............ .....kp 16/28-35.............TJOT/yk 1
Taru81..................31..................kp 13/25-31..................yk 3+2
Alexandra89.........23.................kp 12/28-30.....................yk 3



Lilja87...................26.................kp 8/30-44?............TJOT/yk 7
StellaI....................27...............kp 8/28...........................yk 9
*Stiina..................24................kp 6/25-35......................yk 11
Avianna.................25............... kp 1/27-100................yk 9/2v
Ansku-89...............23..................kp 1/31-49....................yk 3



ODOTUKSEN ODOTTAJAT

Kali85..................DPO 18
miranenn.............DPO 7




HAAMUJENGI/RKTT


TAUSTALLA KUUMEILEE

tuttikeiju
kultsipallo
jjennaa-
miss_piggy
Leonella
Hydrangea
pantera
Enna_
maimai83
pilkesilmäkulmassa
Kaiku<3
Marpa
pienestäkii
tada
Hey
Laola






PLUSSANNEET :heart::heart::heart:

Tästä pinosta plussanneet odotuspuolella:
Esikoishaaveista plussanneet


2012
Jeela 12.1.2012
Apina25 29.1.2012 yk 2
Chiba 09.02.2012 yv 2
Sanja 25.2.2012 yk 8 (km)
nellielli 27.2.2012 yk 10
fisukisu 1.3.2012 yk 2
Ampparsson 8.3.2012 yk 6 (km)
mirkkunen_ 26.3.2012 yk 2
Laola 6.4.2012 yk 3 (km)
yöperhonen- 19.4.2012
Tessu84 18.5.2012 yk 14/15
enni. 7.6.2012 yk 2
moulinrouge 11.6.2012 yk 2
Heidukka 18.6.2012 yk 7
Amore 20.6.2012 yk 3
lenkkari 29.6.2012 yk 10
Marpa 18.8.2012 yk 7 (km)
iitahoo 22.8.2012 yk 2
emppuli83 7.10.2012 yk 3(4)
Babyfever1 14.10.2012 yk 12
Naapurin tyttö 16.10.2012 yv 10 (km)
Piimis 17.10.2012 yk 4
Ninni_90 26.10.2012 yk 3
eläväinen 15.11.2012 yk 3
taru81 22.11.2012 yk 3 (tm)
ensimmäinen 24.11 yk 2
niiu 23.11 yk 4
Lemondrop 21.12. yk 1?
Dana 22.12 yk 17

2013
Kali85 2.1.13 yk 6 (km)
miss_piggy 11.1.2013 yk 8 (kkm)
buffy 15.1.13 yk 9
Vilijonkka 25.1.2013 yk 10
Luna85 1.2.2013 yk 10
Miuyy 1.2.2013 yk 4
pecanpie 6.2.2013 yk 2
Sanja 16.2.2013
mommytobe? 8.3.2013 yk 2


 
Viimeksi muokattu:
Isot kiitokset onnittelijoille ! :) Täällä koitetaan selvitä näiden mielialavaihteluiden kanssa :D kaikki ärsyttää ja sitte vähän ajan päästä oon ihan onneni kukkuloilla. Nyt vaa paljon ottamaan asioista selvää. Mies tuli just apteekista, kävi ostamassa foolihappoa ja jotain vitamiineja mulle :) Tsemiä kaikille muille, toivottavasti teilläkin pian onnaa!! :)
 
  • Tykkää
Reactions: miranenn
Tänään oli aamulla vajaan tunnin ajan olo ihna ku menkat alkais, vatsaa ja alapäätä juili oikein kunnolla. Varmaan ainoa merkki mistään oviksen tapaisesta täs kierrossa. Ovisplussaa näyttää edelleen testi. Mä en jaksa uusia pettymyksiä jotne olen nyt vakaasti päättänyt et jos ei menkat ala niin teen testin vasta pitkäperjantaina. Siihen mennessä kyllä menkat pitäisi alkaa ku se olis jo dpo 18. Mut eiköhän ne menkat ala aivna ajallaan....
 

Yhteistyössä