The Esikoisesta Haaveilevat VOL 14

Mulla tuli vielä eilen aamulla pieni määrä kirkasta limaa pyyhittäessä. Nyt ku tietäis, että millon se ovulaatio on tapahtunu. Ei nimittäin vkl ollu mahollista enää tehä mitään ja to-aamuun jäi se viimeinen yritys. Sillloin illalla oli samanlaista limoittelua. No, katsellaan ja kuulostellaan. Toivotaan, että siittiöt on pitkäikäisiä :D
 
Marpa :hug:

Meri Se nippailu voi käsittääkseni olla ovulaation jälkeistä keltarauhasen "kirvelyä".

Marjaana Yleensähän sanotaan, että se ovulaatio on limojen viimeisenä päivänä, mutta sekin on varmaan kovin yksilöllistä :). Eikös se simpat yllättävän pitkäikäisiä voi olla, että toivotaan että olisivat nyt olleet oikeassa paikassa oikeaan aikaan :)
 
ON mä jään tän kierron jälkeen taka-alalle ja mut voi ottaa pois listoilta... en jaksa enää tiirailla omaa kp:ta... lueskelen kyllä teijän kaikkien kuulumisia ja välillä kommentoinkin :) oon niin kyllästyny tähän joka kuukautisten negojen testaamiseen...
 
Onpas täällä tapahtunut kun en muutamaan päivään ole käynyt... Ihania uutisiakin useita, onnea paljon plussanneille! :heart:

jjennaa-, tsemppiä, jospa se stressaamisen lopettaminen ja asian siirtäminen taka-alalle ajatuksissa auttaisi vaihteeksi!

Mut voisi lisätä odotuksen odottajiin, dpo 3 pitäisi olla tänään. Oiih, ihanaa kun voi sanoa noin ja elätellä edes pientä toivoa! Nyt päätin kyllä että viikon olen miettimättä asiaa sen kummemmin, aikaisintaan ystävänpäivänä sallin itseni tehdä r-testin ;)
 
  • Tykkää
Reactions: lullaby89
Tänään vaihteeksi läjäytettiin "märällä rätillä" vasten kasvoja. Kaveri kertoi iloisesti että on raskaana, nyt viikolla 13. Hänellä on kaikki kolme raskautta alkaneet ekalla yrityksellä. Sanoi mulle vielä et siinä sulle tavoitetta... Hän tietää että me yritämme lasta joten ei kovin kivalta tuntunut tuo utinen ja toi et siinäpä tavoitetta. Eka kerta oli ja meni jo meillä...

Huomenna olisi se gyne. Mulla ei nyt merkkiäkään oviksesta, ei limailua tms juurikaan. Tähän mennessä on selvästi ollut limoja oviksen alla useita päiviä. Nyt ei mitään ja ovisaika olisi huomenna-ylihuomenna.
 
Leonella Tosi typerästi sanottu sun ystävältä! Ei noin voi sanoa, hölmö! Ei taida ajatella yhtään omaa napaansa pidemmällä. höh. :( voimahali:hug: Mut kannattaa jättää tommoset sanomiset (sekä ystävät) ihan omaan arvoonsa. Ja onhan teillä kuitenkin vielä hyvin mahdollisuuksia raskautua, ootte harjoitelleet ahkerasti (;
Hoppas et se ovis sieltä tulisi, -niin sulle ku mullekin..! Täällä odotan kans tuleeko limoja, en viime kierrossa vielä kytänny/odottanu ovulaatiota ni en osaa oikeen sanoo oonko viel ovuloinu tai tunnenko sen.. Vähän on tänään nippailua ollu, mut ihan ajottaista, tosin pinna on aika heikko.. ehkä vähän limaisuutta.. en tie. :D
 
Mä oon tikuttanut sitä oviata nyt parina päivänä, aamuin illoin. Tähän mennessä se on ajoittunut kp 16-17 paikkeille ja tosiaan vaikka haaleaa viivaa on näyttänyt illala niin seuraavana aamuna voikin olla jo kunnon viiva ja cb:n digikin hymyilee. Mä todlela toivon et huomenna tai viimeistään ylihuomennasen oviksen saisin bongattua.

Ja mä todlela toivon et se gyne huomenna ultraisi ja katsoisi et miltä näyttää. Ihan vaan siksi et mulla pelko persiissä et ehkä limis on olematon, ehkä en ovuloi ollenkaa vaikka se lh-piikki tuleekin jne.

Mua vaan ottaa nyt niiin paljon päähän se kaveri sanomisineen. Toki hänen raskaus ei ole minulta pois, mutta samassa työpaikassa kun ollaan niin tiedän että joudun hänen työt kohta tekemään ellen itse raskaudu myös.
 
OmaaNapasta Tääl on ollu jotenki tosi seko olo.. Tänään rupesin vollottaa ku oltiin miun vanhemmilla puhuttiin sit vaunuista ja semmosista.. Kaikki meni iha mukavasti ja leppoisasti kunnes... sit miun isosisko tuli sinne ja kuuli jotain ja kommentoi siihen "Eiköhä toi nyt mee jo vähä liiallisuuksiin". Kivahdin siinä sitten että "En mie oo mitää sanonu et olisin nyt ostamassa mitää vaunuja, kai sitä saa kattoa!" Nooh.. Ei siinä, hää kyl tietää et yritetään saada lasta ja melkein kolme vuotta tässä jo vierähtynyt. No siitä siis itku tuli ja yritin rauhottua, niin sisko jäi ärsyttävästi tuijottaa minuu (mukamas lohduttavasti) ja sit itketti vaan enemmän!

Kaikki perushommat sain taas kuulla: "Lopeta se stressaaminen" "kyllä se siitä" "On vielä aikaa." Äiti sano että hää oli 27 ku esikoisensa sai, ja hyvin on kerenny. HALOO, TIEDÄN KYLLÄ! Ei se silti sitä pahaa mieltä pois vie. Rakastan kyllä perhettäni, mutta tuntuu et kukaa heistä ei oikeesti ymmärrä miten vaikeesti tän ainaisen epäonnistumisen otan.

Aaargh! Ja tänne on hyökänny joku ihmee finnihyökkäys, väsymys ja välillä kramppeja taasen. Ja ärsyttää ku tosiaan ultrassa ei kuulema näkynyt yhtään kasvavaa follia, ni tuntuu et tää oireilu ja miettiminenkin on ihan turhanpäiväistä ku mitään mahiksia ei edes oo olemassa. Huoh..

Sori taas avautuminen.. Pitää vaan tyhjentää vähä päätä :D

ps. päivittelen huomiseen listaan siut pecanpie
 
Viimeksi muokattu:
Leonella Olipas erittäin ajattelemattomasti sanottu ystävältäsi. Eihän hän tietysti asiaa tarkoittanut sinun mieltäsi pahoittaen, mutta kyllä tuollainen osuu aika arkaan paikkaan ja sattuu. Noh, tosiaan tuollaiset kommentit saa jättää ihan omaan arvoonsa. :hug:

miranenn ensimmäiseksi: :hug:. Kyllä se oma perhekin tuntuu välillä osaavan olla ihan täysin pihalla, siitä miltä tämä lapsen kova toivominen ja jatkuvat epätoivon tunteet tuntuvat ja miten ne satuttaa. Ja kun vielä kukaan ei tunnu ymmärtävän ja saa juuri tuollaisia kommentteja, se saa olon tuntumaan entistä pahemmalta. Minulla myös oma äitini ei tunnu ymmärtävän millään miltä minusta tuntuu vaikka kuinka yrittäisin asiasta hänelle puhua. Aina tulee vaan ymmärtämättömän ihmisen kommentteja ja usein hän jopa vaihtaa aihetta tai vähättelee tunteitani... Mutta niinhän se varmaan on, asiaa ei voi ymmärtää jos ei ole itse sitä kokenut.
 
Tänään tunsin kummallista jomotusta vasemmalla puolella alavatsan/nivusen seutuvilla. Toivon vaan, että ovulaatio ei olis ollu näin myöhään...Muuten ei kyllä ole ollu mitään sen kummempaa. Realistina taas odotan, että kyllä ne menkat sieltä alkaa :( Onneks itellä on ollut suht säännöllinen kierto, niin pystyy vähän aavistaa, että millon kannattais yrittää. Nyt vaan huolestuttaa, että pistääkö stressi kiertoa sekasin loppukeväästä, kun opiskeluissa tulossa intsensiivinen jakso.
 
Minut saisi poistaa listalta ja siirtää vaikka taustailijoihin!

Olen nyt huomannut, että tulee vain ihan turhaa stressiä itselle tästä kiertopäivien ja oireiden vahtaamisesta. Siirryn siis taustalle yrittelemään, mutta käyn kyllä täällä kurkkimassa muiden kuulumisia ja ilmoittelen tietysti heti, jos raskaudun! :) Plussatoivotukset jokaiselle tasapuolisesti! :heart:
 
Miranen Toi on niin tuttua.. Mun veljen vaimo jatkuvasti hehkuttaa mulle että kuinka hänen kropassaan ei ole koskaan ollut mitään vikaa, ja kuinka hän on saanut kaikki kolme lastaan heti ensimmäisestä kierrosta. Hän tietää et tää raskautumis aihe on mulle tosi arka keskustelun aihe, nyt silti hän ihan jatkuvasti ylpeilee siitä kuinka hän on niin hedelmällinen! Lisäksi mua ärsyttää suunnattomasti, kun hän on niin itsevarma ollut kaikesta aina kun hän on ollut raskaana. Kun hän odotti kuopustaan rv4, niin kysyin häneltä että miksi hän hehkuttaa asiaa kaikille jo näin alkuvaiheessa, kun voi sattua vielä kaikenlaista.. Arvaappa mitä hän vastasi? Hänen kroppa on toiminut aina moitteettomasti, ja hänen hedelmällisyytensä on niin hyvälaatuista, ettei hän voi saada keskenmenoja. Lisäksi kerran kun hän kävi rakenne ultrassa, niin kysyin jälkeen päin että miten meni.. Arvaas mitä hän siihen vastasi? Hän naurahti ja sanoi "olipa tyhmä kysymys, tottakai kaikki meni tosi hyvin".... Mua ärsyttää suunnattomasti tollanen yli-itsevarmuus. En tiedä oonko sit jotenki paha ku ajattelen niin, mutta itse en vois koskaan käyttäytyä tolla tavalla. Hän myöskin jatkuvasti kyselee multa kaikkea.. "mitä jos et voikkaan saada lapsia", tai "ootko ajatellu esim, adoptioo, jos sun oma hedelmällisyys ei riitä". Mä pahoitan aina mieleni. Siksi aina vaihdan hänen seurassaan puheenaiheen pois vauvva jutuista.. ):

On Täällä ei mitään erikoista.. Innolla ja "kauhulla" odotan, tuleeko loppuviikosta mitään kiinnittymiseen liittyviä tuntemuksia. Tuntuu et noi dpo:t menee tosi hitaasti, kun laskee vain päiviä.. ):
 

THE ESIKOISESTA HAAVEILEVAT TI 5.2.2013



kultsipallo.............20.................kp 73/28..........................yk 11
tuttikeiju...............22.................kp 66/28-35...................yk 11
Henrietta-........... 26.................kp 32/33..........................yk 4
jjennaa......................................kp 31/34..........................yk 8
Fiinaliina...............23.................kp 31/33..........................yk 6



Kali85...................28.................kp 29/34..........................yk 7
Fireweed..............23.................kp 29/27-30....................yk 3
pantera.................20................kp 27/27-28....................yk 6
Fuksia...................27................kp 27/?-37.......................yk 2
pecanpie...............24...............kp 24/26-30................... yk 2
slallu.....................25................kp 23/28-41....................yk 4
miranenn...............23................kp 21/?....................yk 14/yv 3
Avianna.................25............... kp 21/40-??....................yk 6?
marjaana87..........25................kp 21/30-32....................yk 4
Meri__...................19................kp 20/28..........................yk 3
Iia-Maria...................................kp 20/28-31....................yk 4



Lilja87...................26.................kp 17/30-44?.............TJOT/yk 6
Leonella................28.................kp 16/28-31....................yk 5
ralliruutu...............23.................kp 16/29..........................yk 5
Ansku-89.............23.................kp 16/31..........................yk 2
Hydrangea...........26.................kp 13/31-44...................yk 12



*Stiina...................24.................kp 7/25...........................yk 10
mommytobe?.......27.................kp 6/28-29........................yk 2
Lullaby89..............23.................kp 5/31-36...................yk 16



ODOTUKSEN ODOTTAJAT

pecanpie.............DPO 9
Meri__.................DPO 5
Avianna...............DPO 4




HAAMUJENGI/RKTT


TAUSTALLA KUUMEILEE

Alexandra89
Enna_
maimai83
pilkesilmäkulmassa
Naapurin tyttö
Kaiku<3
Marpa
pienestäkii
tada
Hey
Laola
Sanja
Ampparsson
jenninoora






PLUSSANNEET :heart::heart::heart:

Tästä pinosta plussanneet odotuspuolella:
Esikoishaaveista plussanneet


Jeela 12.1.2012
Apina25 29.1.2012 yk 2
Chiba 09.02.2012 yv 2
Sanja 25.2.2012 yk 8 km
nellielli 27.2.2012 yk 10
fisukisu 1.3.2012 yk 2
Ampparsson 8.3.2012 yk 6 km
mirkkunen_ 26.3.2012 yk 2
Laola 6.4.2012 yk 3 km
yöperhonen- 19.4.2012
Tessu84 18.5.2012 yk 14/15
enni. 7.6.2012 yk 2
moulinrouge 11.6.2012 yk 2
Heidukka 18.6.2012 yk 7
Amore 20.6.2012 yk 3
lenkkari 29.6.2012 yk 10
Marpa 18.8.2012 yk 7 km
iitahoo 22.8.2012 yk 2
emppuli83 7.10.2012 yk 3(4)
Babyfever1 14.10.2012 yk 12
Naapurin tyttö 16.10.2012 yv 10 (km)
Piimis 17.10.2012 yk 4
Ninni_90 26.10.2012 yk 3
eläväinen 15.11.2012 yk 3
taru81 22.11.2012 yk 3
ensimmäinen 24.11 yk 2
niiu 23.11 yk4
Lemondrop 21.12. yk 1?
Dana 22.12 yk 17
Kali85 2.1.13 yk 6 (km)
miss_piggy 12.1.13 yk 8
buffy 15.1.13 yk 9
Vilijonkka 25.1.2013 yk 10
Luna85 1.2.2013 yk 10
Miuyy 1.2.2013 yk 4


 
Leonella, olipa typerä kommentti ystävältäsi! Olisi hieman voinut ajatella. :( Tsemppiä oviksen metsästykseen. :)

miranenn, voi kuinka ikävää. :hug: Lapsettomuus on kyllä sellainen asia, että sitä ei täysin voi ymmärtää kukaan muu kuin itse sen kohdannut.

Meri, no hohhoijaa, ootpa sääkin joutunut kuunteleen typeriä juttuja! :( Ärsytää niin suunnattomasti tuollaiset ihmiset. Mutta ehkä toi itsevarmuus vielä joskus kostautuu.

).( Huomenna kp 14 edessä taas folliultra. Eipä ihmeempiä odotuksia sen suhteen. Edellisissä kierroissa ovikset ollut vasta kp 20 ja 25, joten katsotaan onko annoksen tuplaus saanut ovista näin paljoa aikaistuun.
 
No niin, gynellä siis tänään käyty. Nyt siis kp 16 ja johtofolli 14 mm. Gyne meinas et ovis olis tossa 2-3 päivän päästä. Limakalvon paksuutta en muista mutta sanoi että ihan ok ja tuolla osastolla kaikki kunnossa, ei mitään pco tyyppistä tai endometrioosia tms. Tokikaan munatorvien aukioloa ei voi tietää, sanoi et jos ei puolen vuoden päästä ole mitään tapahtunut nini sit pitäis mennä uudelleen. Ja sanoi vielä et mulla on todlela vahvat lantionpohjan lihakset :D

Kallis keikka mut tulipahan helpottunut olo. Et ei muuta ku pupuilua ja oviksen testaamista. Ja sitä stressiä ei kuulemma saisi ottaa.... Ei oteta ei, lupasin itselleni et jos se ovis nyt tässä loppuviikon aikana tulee niin saan tehdä r-testin aikaisintaan 23.2. Et nyt vaan jäitä hattuun ja peittoja pöllyttelemään :D
 
).( Tänään noustu sängystä niin väärällä jalalla kuin olla ja voi. Varasin lääkärimatkaan tupla-ajan, mitä sinne pitäisi mennä, mutta oli taas jotkut ihan käsittämättömät ruuhkat. :mad: Kirosin siinä matkalla ja meinasin soittaa jo klinikalle, että nyt kyllä myöhästyn. Lopulta kuitenkin ehdin juuri ja juuri oikeaan aikaan paikalle, kun juoksin parkkipaikalta sisälle. Lääkäri jo siellä etsikin mua. Joo, ja eipä päivä siitä ultrasta sitten parantunut. Limis paskat 3 mm. Sitten joko 7 mm johtofolli ja 11 mm kysta tai 7 mm ja 11 mm follit. Lääkäri oli itse enemmän kystan kannalla, kun se musta pallura näytti pullistuvan munasarjan ulkopuolella. Uutta ultraa sitten maanantaina, että päästään seuraamaan follin ja kystan tilannetta. Ens kierrosta tulossa taukokierto. Sen jälkeen vielä kaksi kiertoa mennään tällä systeemillä, mutta viimeistään sitten pitäisi miettiä ainakin inssiä. Ketuttaa ja kyllästyttää tää koko homma! Ajattelin tänään illalla jutella miehen kanssa ja ehdottaa, jos lopetettais koko yritys ennen inssiä/IVF:ää. En jaksa enempää. :(
 
Voi ei Hydrangea :( :hug: Toivotaan nyt vielä, josko kuitenkin näyttäisi siltä maanantaina, että asiat olisi ok.. Tsemppiä!

Leonella, kiva kuulla hyviäkin uutisia! Mäkin tosiaan päätin itselleni että ennen ystävänpäivää en varmasti testaile, tulee olemaan aika piinallista mutta kestetään ;) Ehkä kuitenkin vähemmän stressaavaa niin, kun sitä asiaa ei tavallaan edes "saa" miettiä ennen tiettyä päivää!
 
Leonella todella hyviä kuulumisia siis lääkäristä =)

Miranen:hug:, kaikki vaan ei ymmärrä :(

Hydrangea
VOI EI! Tulipas huonoja uutisia. Mitkään sanat ei varmaan tällä hetkellä kauheasti helpota olo. Mutta koita vielä kuitenkin olla avoimin mielin sen inssin/IVF:n suhteen. Mikä sua niissä eniten ahdistaa/pelottaa/epäilyttää/jne.?
 
  • Tykkää
Reactions: miranenn
Kiitos tsempeistä Avianna ja Fiinaliina.

Fiinaliina, ehkä se, kuinka ne jaksan henkisesti, kun nämä OI-hoidotkin oon ottanut yllättävän raskaasti. Ehkä tässä muutenkin alkaa vaan olla jonkinlaista yleisväsymystä koko tämän homman suhteen. Inssit pelottaa myös siksi, koska aukkari ei ollut kovinkaan miellyttävä kokemus ja se käynnisti mulla uuden kierron. Inssi ei kyllä niin raju toimenpide ole, mutta silti pelottaa, jos sitäkin seuraa vuotoja tms. IVF taas tuntuu jotenkin niin keinotekoiselta ja pakotetulta jutulta. En mä tiiä. Ehkä tässä olisi hyvä vähän selvitellä omia ajatuksia ja jutella miehenkin kanssa.

Onneks kuitenkaan peli ei ole vielä täysin menetetty tämän kierron suhteen ja uskon, että seuraavassa ultrassa on jo hyvät näkymät. Tänään tosiaan vasta kp 14 ja aiemmissa kierrossa ovikset ollu kp 20 ja 25, joten aikaahan tässä on vielä limiksen ja follien kasvaa, mutta siltikin ketuttaa... Niin, ja toi kysta homma pelottaa...
 
Leonella Mukavaa, että tuli hyviä uutisia, eikun peittojen heilutteluun sitten vaan ahkerasti :)

Hydrangea :hug:. Toivottavasti maanantaina olisi asiat paremmin. Kyllä nämä hoidot ovat melkoista tunteiden vuoristorataa. Kuullostaa ihan hyvältä idealta nyt kunnolla miettiä asioita yhdessä miehesi kanssa :). Ehkä pieni hengähdystaukokin voi joskus olla paikallaan, saa kerättyä voimia :)

Täällä käyty tänään ultrassa 5 pv piikittelyn jälkeen. Lääkäri tuumasi että ensi viikon ti tai ke voisi punktio olla. Toisella puolella oli 5 ja toisella puolella 6 isompaa follia ja lisäksi pienempiä. Ihan hitusen myös lisättiin myös gonalin annostusta. Maanantaina sitten vielä yksi ultra, jolloin sitten päätetään punktiopäivä :)
 
Hemmetti ku en saa puhelimella kirjotettua tänne tänään yritin taas vaihteeksi mut ku ei onnistu niin ei. Mut joo ovistestin viiva oli aamulla paljon vahvempi kun eilee :) tänään illalla en testaa mut veikkaan et huomenna aamulla tai viimeistään perjantaina aamulla on hyvin vahvaa viivaa ja cb:n digi hymyilee :D
 

Yhteistyössä