The Esikoisesta Haaveilevat VOL 14

fiinaliina mulla pysynyt ihan aikataulussa aikasemmin silleen et kp on ollu jotain 29-34 päivän väliltä mut laskin äsken et nyt mun kp on jo 38... jos ei tällä viikolla ala nii testiä uudestaan kehiin -.- raskaus tuskin oikeesti on kyseessä kun EI MITÄÄN oireita ole...
 
Mut voi poistaa kokonaan listoilta.

On tullut aika miettiä uudestaan tulevaa... Kävin tänään uusinta folliultrassa. Folli, limis ja kysta ei ollut kasvanut. Joten tästä kierrosta tulee superpitkä ja ovuloimaton. Ensi kierrossa jatketaan Anazolien kanssa 2 tbl/vrk, mutta käytän niitä hieman pidempään eli kp 3-10. Kp 11 edessä folliultra, jossa tsekataan tilanne. Jos follit eivät ole tarpeeksi isoja, niin jatketaan pistoksilla. Lääkäri suositteli myös inssiä ja kehotti varautumaan ivf:ään, koska mun munasarjoilla riskinä pistosten kanssa voi olla useampi folli. Nyt on sitten edessä miettiminen, mitä oikein halutaan...

Loppukierron ajattelin yrittää suunnata ajatuksia muihin asioihin ja ajattelin, että samalla voisi olla hyvä poistua tältä listalta kokonaan.

Joka tapauksessa toivotan kaikille oikeen aurinkoista ja plussarikasta kevättä. :)
 
Mittailin eilen ja tänään lämpöjä, huiteli jossain 36.6-36.9 välillä, mikä mulle hitusen korkella. Ei jaksais oottaa seuraavia menkkoja (viimeistään vkl pitäis alkaa). Eilen olevinaan maistoin raudan makua suussa :D Vaikka ei merkittäviä tuntemuksia, niin silti raskauden mahdollisuus on mielen päällä jatkuvasti. Varmaan sama teillä muillakin, joilla jännäpäivät käsillä :)
 
Hydrangea, ikävää kuulla :( Tsemppiä sulle tulevaan, jospa tosiaan onnistuisit suuntaamaan välillä ajatuksia muualle ja sitten ehkä selvitellä vähän päätä... :hug:

Mä olin jo toiveikkaana täällä, mutta nyt ihan yhtäkkiä ilman mitään ennakkovaroituksia lorahti oikein kunnolla verta pöksyihin, vaikka ei tädin ihan näin aikaisin pitäisi edes tulla, tänään vasta dpo 10 ja kp 27... Mun tähän saakka lyhin kiertoni on ollut 40 päivää. No, ehkä jotain positiivista siinä, jos kierto on vähän tasaantumassa ja lyhentymässä?
 
Sanokaa nyt et tästä flunssasta huolimatta voin raskautua. Tää vetää mielen niiin matalaksi, just vajaa viikko sitten gyne sanoi et hyvällä mallilla, ovisbongattiin ja hyödynnettiin ja sit samantien kipeänä. Ja sitä buranaa vetelin ja salmiakkia ja lakua. Hitsi ku en tiennyt et niitäkään ei kannattaisi ottaa :( Nyt on panadolit kaapissa....
 
Taas testattu nega.. Ja mies mitä ilmeisimmin haluaa erota kokonaan. Ei ole sanonut suoraa, mutta vahvasti on antanut ymmärtää.. Pysyn listoilla kunnes varmistuu olenko tästä kierrosta raskautunut. Menkkamaista kipuilua nyt kolmatta päivää, mutta vuotoa ei näy.. Voiko raskauden oireisiin kuulua menkkamainen kipu?
 
Jenna mulla on sama juttu, etä kierto on kuitenki tähän asti pysyny siinä 30-35 ja nyt huidellaan jo kohta neljässä kymmenessä..... :/ Negapahoittelut, täällä testataan varmaan kohta myös nega.

Meri negapahoittelut

Hydrangea, voi ei. hirmu ikävä tulee! Kaikki te vanhat ''tutut'' ootte pian poistuneet tästä mun vakkari julkipinosta :( sydämestäni toivon teille ihanaa jatkoa ja toivoa! Ehkä vielä palailet välillä kertoilemaan kuulumisiasi.
 
Viimeksi muokattu:
Leonella olitko ihan ultrassa tarkistuttamassa "paikat" vai missä.. itse pohdin juuri jos yksityiselle gynegologille varaisi aikaa ja pyytäisi jotain perustarkastusta..? Hinnastus näköjään riippuu paljolti mitä tutkimusia tehdään... Mutta itse en oikein jaksaisi uskoa että saisin vielä plussan ovistikkuun, lämmötkin noussu ja jotenki semmonen fiilis.. toisaalta en usko että olisin ovuloinutkaan..

Fiinaliina älä vielä menetä toivoa raskautumisen suhteen! Mun ystävä plussasi juuri semmosesta kierrosta kun ei ollut "mitään raskausoireita" ;)
 
Viimeksi muokattu:
Ansku-89 joo siis varasin ajan ihna vaan netissä yksityiselle (terveystalo). Pyysin ihan perustarkastusta ja se aika oli just ovulaation alla joten ultralla sitten katsoi et siel oli 14 mm folli ja sanoi et 2-3 päivää ovikseen aikaa. Ja niin olikin, tiistaina kävin ja torstaina illalla ovistesti näytti plussaa. Siinä näkyi myös et limakalvo ihan ok ja ei mitään pco tyyppistä näkynyt munasarjoissa. Senverran siitä pystyi myös sanomaan et mitään endometrioosiin viittaavaa ei ole myöskään. Vajaa 120 euroa köyhdyin, kelasta saa vähän takasin. Maksaahan se mut toisaalta on mielenrauha nyt tämän suhteen. Jos olisin sä niin yrittäisin saada huomiselle tai ylihuomiselle ajan, näkis et onko se ovis sieltä tulollaan just nyt :)
 
Mulla näytti raskaustesti plussaa dpo25 (kp40/28) eikä päivääkään aikaisemmin. Ja oli kyllä menkkamaista kipua. Oon tonne aiemmalle sivulle laittanu linkin, minkä prosentin tarkkuudella näkyy milläkin dpolla positiivinen tai negatiivinen kun on raskaana.

Hydrangea Voimia tulevaan!

Meri__ Toivottavasti kaikki kääntyy parhain päin, oli se paras ratkaisu kumpi tahansa.
 
Viimeksi muokattu:
Hydrangea voi ei :(. Toivottavasti kuitenkin pieni breikki selvittää ajatuksia. On näiden asioiden kanssa taisteleminen kuukaudesta toiseen uuvuttavaa. Kaikkea hyvää teille ja tervetuloa takaisin heti kun siltä tuntuu :)

Meri Erittäin suuret pahoittelut! Todella ikävää, että asiat menivät nyt noin :(
 

THE ESIKOISESTA HAAVEILEVAT TI 12.2.2013



kultsipallo.............20.................kp 80/28..........................yk 11
tuttikeiju...............22.................kp 73/28-35...................yk 11
jjennaa......................................kp 38/34..........................yk 8
Fiinaliina...............23.................kp 38/33..........................yk 6
slallu.....................25................kp 30/28-41....................yk 4



miranenn...............23................kp 28/?....................yk 14/yv 3
Avianna.................25............... kp 28/40-??....................yk 6?
marjaana87..........25................kp 28/30-32....................yk 4
Meri__...................19................kp 27/28..........................yk 3
Iia-Maria...................................kp 27/28-31....................yk 4
Lilja87...................26.................kp 24/30-44?.............TJOT/yk 6
Leonella................28.................kp 23/28-31....................yk 5
ralliruutu...............23.................kp 23/29..........................yk 5
Ansku-89.............23.................kp 23/31..........................yk 2



*Stiina................24.................kp 14/25...........................yk 10
mommytobe?.......27.................kp 13/28-29........................yk 2
Lullaby89..............23.................kp 12/31-36...................yk 16



Fireweed..............23.................kp 7/27-30....................yk 4
Kali85...................28.................kp 6/30-34.......................yk 8
Henrietta-........... 26.................kp 5/34...........................yk 5
Fuksia...................27................kp 4/30-37.......................yk 3



ODOTUKSEN ODOTTAJAT

Meri__.................DPO 12
Avianna...............DPO 11




HAAMUJENGI/RKTT


TAUSTALLA KUUMEILEE

Hydrangea
Alexandra89
pantera
Enna_
maimai83
pilkesilmäkulmassa
Naapurin tyttö
Kaiku<3
Marpa
pienestäkii
tada
Hey
Laola
Sanja
Ampparsson
jenninoora






PLUSSANNEET :heart::heart::heart:

Tästä pinosta plussanneet odotuspuolella:
Esikoishaaveista plussanneet


Jeela 12.1.2012
Apina25 29.1.2012 yk 2
Chiba 09.02.2012 yv 2
Sanja 25.2.2012 yk 8 km
nellielli 27.2.2012 yk 10
fisukisu 1.3.2012 yk 2
Ampparsson 8.3.2012 yk 6 km
mirkkunen_ 26.3.2012 yk 2
Laola 6.4.2012 yk 3 km
yöperhonen- 19.4.2012
Tessu84 18.5.2012 yk 14/15
enni. 7.6.2012 yk 2
moulinrouge 11.6.2012 yk 2
Heidukka 18.6.2012 yk 7
Amore 20.6.2012 yk 3
lenkkari 29.6.2012 yk 10
Marpa 18.8.2012 yk 7 km
iitahoo 22.8.2012 yk 2
emppuli83 7.10.2012 yk 3(4)
Babyfever1 14.10.2012 yk 12
Naapurin tyttö 16.10.2012 yv 10 (km)
Piimis 17.10.2012 yk 4
Ninni_90 26.10.2012 yk 3
eläväinen 15.11.2012 yk 3
taru81 22.11.2012 yk 3
ensimmäinen 24.11 yk 2
niiu 23.11 yk4
Lemondrop 21.12. yk 1?
Dana 22.12 yk 17
Kali85 2.1.13 yk 6 (km)
miss_piggy 12.1.13 yk 8
buffy 15.1.13 yk 9
Vilijonkka 25.1.2013 yk 10
Luna85 1.2.2013 yk 10
Miuyy 1.2.2013 yk 4
pecanpie 6.2.2013 yk 2


 
Mulle voisi päivitellä huomiselle kp3/27-n.100? ja yk8 / 2v...
Juuri tässä laskeskelin että se oli kaksi vuotta sitten ystävänpäivänä kun mietimme että voisimme antaa vauvalle luvan tulla. Kiertojenkin määrä piti laskea uudelleen, mietin etteikö niitä tosiaan tuon enempää ole kahdessa vuodessa ollut, mutta varsinkin tuossa alkuvaiheessa ne venyivät superpitkiksi kun en tajunnut apuakaan hakea asiaan. Noh, kaksi vuottakin on sentään vielä lyhyt aika kun moniin muihin vertaa, mutta ikuisuudelta se silti on tuntunut.. Mä ymmärrän niin hyvin teitä, jotka sanotte, ettette nyt enää jaksa tätä yrittämistä ja epäonnistumista, joka kuukausi sitä tuntee itsensä aina vaan huonommaksi ihmiseksi...
 
Sain ajan varattua jo huomiseksi gynegologille, saan sitten lisätietoa ja toivottavasti mielenrauhan itselleni. Meillä kun saattaa olla sellainen tilanne että joudutaan siirtämään vauvahaaveita puolella vuodella eteenpäin, ellen nyt joku ihme tapahtuisi ja raskautuisinkin. Täytyy keskittyä omaan terveyteen ja hoitaa itsensä mahdollisimman terveeksi jotta on sitten vahvempi odottaja. Olisi sitten lohdullista tietää että voisi saada vielä lapsia sen 6kk:n jälkeenkin. :)

Plussaonnea naiset!!

Voih FiinaLiina :hug: negapahoittelut, (juuri kuin ehdein tuon lauseen tohon yläpuolle kirjoittaa olit julkaissut). Mutta oliko sulla monesko DPO ? josko vielä vois...?
 
Viimeksi muokattu:
Ansku, mä en oo noita dpo:ta laskenu, mut menkat on jo niin paljon myöhässä, että kyllä testissä olis jo pitänyt jotain näkyä jos on näkyäkseen. Ei auta kun hyväksyä karu totuus ja toivoa, että ne menkat sieltä pian alkais.
Mitäs sulla on gynellä tiedossa? ultraus ja papa, vai vielä jotain muuta?
 
Fiinaliina oukei..no toivotaan että sen kierron pysäyttäis plussa tai sit se täti.. En tiiä mitä gynellä, ekaa kertaa menen oikeastaan, (ennen ollut vain normi tk-lääkärin tarkistuksessa ja papoissa), eli varmaan juuri papa ja ultra, lisäksi mulle todettiin pari vuotta sitten valkojäkälä häpyhuulen alueella niin sen puitteissa oisi kuulemma hyvä käydä säännöllisesti jollain "omalla" gynellä.. :)
 
miss_piggy
Merille jaksamista, tosi typerää että mies nyt kesken kaiken päättää että haluaa erota :( Mulla plussa ilmestyi testiin dpo 11. Mahakipuja oli, mutta eivät ihan samanlaisia kuin menkkakivut.

Oon täällä nyt about viikon verran kärsinyt jonkunlaisesta pahoinvoinnista, oksu ei oo lentänyt, mutta lähellä on ollut :) Pakko oli ostaa apteekista tuollaset sea band-pahoinvointirannekkeet, auttaa ehkä hieman asiaa. Väsymys on aivan älytön välillä, ja silti pitää koittaa jaksaa käydä töissä ja koulussa.

Eipäs tänne sen kummempia... Hydrallehurjasti tsemppiä jatkoon, toivottavasti paremmat ajat on vielä edessäpäin :)
Ja tsemiä myös kaikille muille! Malttia vaan noihin vauva-hommiin, etenkin niille joilla yrityskertoja on vielä suhteellisen vähän.

Täällä olisi ensi viikolla toinen neuvolakäynti ja sen lisäksi np-ultra, jännää.
miss_piggy ja mini-possu 9+5
 
Täällä flunssa vaan jatkuu. Tästä huolimatta olen päättänyt että 23 päivä teen sen plussatestin. Viikonlopun jälkeen en ole napsinyt mitään särkylääkkeitä ja salmiakki ja lakukin on jäänyt ihan minimiin :D
 
Testasin tänään puhtaan negan, joten voi rauhallisin mielin odotella kuukautisia. Ensimmäistä kertaa elämässä tein raskaustestin :D Seuraavan kerran sitten, jos tuntuu kunnon oireita tai menkat on myöhässä. YK 5 siis luultavasti pyörähtää käyntiin vkl aikana...
 
Avianna 2 vuotta on toisaalta lyhyt aika ja toisaalta kuitenkin niin pitkä. Ymmärrän täysin. Itselläni myös kaksi vuotta on tuntunut ikuisuudelta ja juuri se kuukaudesta toiseen pettyminen ja turhautuminen. Mutta toivotaan, että pian elämä yllättäisi ja antaisi sen maailman parhaan lahjan :)

fiinaliina ja jjennaa pahoittelut negasta :/

miss_piggy Kiva kuulla sun kuulumisia. Toivottavasti pahoinvointi ei ainakaan yltyis :). Itsekin olen joskus lueskellut noista rannekkeista yms. ja miettinyt että toimiikohan ne oikeasti.

Leonella Ihana päättäväisyys sulla :), toivottavasti siitä seurais se plussa :)
 
DPO 12. Ja negaa näyttää. Tosin menkkojen pitäis alkaa vasta ylihuomenna. Mä testailen seuraavan kerran vasta DPO 17, niinkuin gyne neuvoi. Ellei menkat ala ennen sitä. Sen jälkeen siirryn pois listoilta, ja keskityn tän eron myötä aivan muihin asioihin. Jos luoja niin kauniisti soisi, että nyt olisin raskaana, niin siinätapauksessa yritämme mieheni kanssa vielä yhteiseloa lapsen tähden.

Mutta palaan asiaan dpo 17..
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä