The Esikoisesta Haaveilevat VOL 14

Marpa: Ihanaa!!! Lämpimät varovaiset onnittelut :heart: Pääsettekö YTHS:lle varhaisultraan? Me käytiin siellä, ja oli mahtavaa, kun oli semmonen ilmanen mahdollisuus. teilläkin varmasti! Millon meette? Miksei lääkäri suositellu matkalle lähtöä? Tuntuu musta kummalle. Mihin se voi vaikuttaa? me lähettiin sillon viikko plussauksesta miekkosen kanssa matkalle..eikä mulle ees tullu mieleen, et se vois olla huono juttu... Toivon koko sydämestäni, että kaikki sujuu tällä kertaa hyvin <3 tsemiä! tulehan tuonne toiselle puolelle, kun hyvältä tuntuu!

Tada aivan käsittämättömän tylyltä touhulta kuulostaa..pistää kyllä vihaksi! Voimia tilanteeseen ja toivottavasti sen pystyisi ratkomaan jollain keinoa!

Hydra onnea loistavista ultrakuulumisista. Kylläpä asiat nyt lähtee vauhdilla eteenpäin..hieno juttu! kaikkea hyvää teille tähän kiertoon <3

Vilijonkka ja Maukkis 33+4
 
Hei! Nyt minäkin lisään lusikkani tähän soppaan!
Elikkäs esikoinen olisi todella kovasti toiveissa. Pillerit lopetettu 10/2012, nyt menossa yk 12, kp 5/28. Kierto ollut säännöllinen pillereiden lopetuksesta lähtien. Ikää minulla 26, miehekkeellä muutama vuosi enemmän.
Tätä ketjua olen seurannut yrityksen alusta lähtien ja nyt tuntuu, että itselläkin on aihetta liittyä "vertaistuen" joukkoon. :)
Paljon on siis jo yritystä takana, mutta tärppiä ei meille vain ole suotu. Ovulaation olen ollut bongaavinani useammassakin kierrossa kierron puolivälin paikkeilla tai vähän jälkeen (testit käytössä). Mutta nyt viime kierrossa yk 11 oli jo kp 5, kun menkat vielä tiputtelivat viimeisiään niin merkillisiä tuntemuksia, että tein ovistestin tunnin rakossa olleesta virtsasta ja yllätykseksi siihen tuli vahva toinen viiva. Teinpä sitten myös raskaustestin (molemmat testit Preckchek liuska) ja minusta siihen tuli JOTAKIN. Raskaustestejä tein vielä parina päivänä tuon jälkeen ja jotain niissä oli, mutta loppukierrossa ei taas mitään...
No tässä kierrossa viime lauantaina kp 3 oli taas niin merkilliset nippailut, että tein ovistestin iltapäivällä ja vahvaa viivaa taas! Ja sama homma raskaustestin kanssa kuin viime kierrossa.
Pääni olen pähkäillyt puhki: Onko mahdollista, että minulla on ovulaatio jo kuukautisteni aikaan, jolloin emme koskaan ole pupuilleet, eli yritys olisi aina ajoitettu väärin? No lauantaina kerroin pähkäilyni tulokset miehekkeelle ja lakanoita tuli pöllyytettyä sinä iltana kp 3 menkoista huolimatta. (Jotka muuten oli omituisen lyhyet nyt, tuolloin kp 3 oli jo vähäistä ja kp 4 loppui kokonaan, yleensä vähintään viitenä päivänä vuotaa enemmän tai vähemmän).
Kertokaa minulle voiko olla mahdollista tuollainen ovulaation ajankohta vai mitä nuo ovulaatio- ja raskaustesti tulokset oikeen meinaa??

Pieni nyytti olisi siis todellakin tervetullut, kovasti odotettu ja toivottu! Päähän tässä meinaa mennä sekaisin tästä kaikesta, pettymyksistä, toiveista, odotuksista ja pähkäilyistä. Mutta tässäpä romaanini, lusikka heitetty soppaan mukaan.
Toivottavasti se plussa meille kaikille tulee pian!
 
Vilijonkka Luulen että ihan että toi bakteerikanta ja hygieniataso on vahva syy ettei suositella. Varsinkin tällä mun historialla. Keskenmenohan tuli ulkomaanreissun jälkeen. Jos ulkomailla saa jonku infektion tms. se voi sit vaikuttaa raskauteen ja en todellakaan halua kokea toista KM:a. Munkin kohdalla sillon pohdittiin, että olisiko mun kehoon päässy sitten joku pöpö siellä.
 
Voi, Tada! Tsemppiä tulevaan ja jaksamista, kyllä se ratkaisu vielä jostain tulee ja teille suodaan oma nyytti! On kyllä ihmeelliset käytännöt julkisella puolella..

Marpa onnitteluja!!!! :flower:

ON: mulla on näköjään hyvin lyhyt lh huippu, eilen cb:n digissä klo 16 ei hymiötä mutta viivat melkein tasapaksut ja sit illalla kello 21 tuli hymiö ruutuun ja tänään klo 21 testasin niin ei enää mitään. Jatkoa ajatellen hyvä tietä että testaa vaikka aamuin illoin tärppipäivinä ettei mee vahingossa ohi. Oon kyllä onnellinen ja ollaan oltu aktiivisia ja äsken vielä viimeset simpat matkaan ja nyt ei voi kuin odottaa ja toivoa parasta :) Tänään siis Dpo0, saas nähä millon ekan kerran testaan, oon nääs maailman kärsimättömin :whistle:
 
Tada no voi ei, kylläpäs kuulostaa tosi paskamaiselta tuo tilanne! Siis eihän noin voi olla:/

Marpa toivotaan plussan vahvistumista:)

Njoo.. ja tänne saisi kaikkien omituisten tuntemusten, venähtäneen kierron yms jälkeen kuitenkin päivittää huomiselle 3/31-36 yk12 / TJOT. Nyt oli oikeasti toiveet jo tosi korkealla, oli ihan outoja mahakipuja, mutta ei niin ei.. toisaalta ei harmita, koska mä oon järkeillyt asian niin, että jos tämä onnistuis ensi kesänä vasta, niin sitten saisin jäädä töistä äitiyslomalle samaan aikaan kun muuttaisin täältä kaupungista pois meidän uuteen taloon:) (no okei, ei meillä ees oo rakennuslupaa vielä ja kaikkea muutakin hässäkkää tässä on, mutta yritetään nyt löytää ees jotain positiivista ja unelmointia kaiken paskan keskelle..).

Mukavampaa alkanutta viikkoa kaikille:)
 
Nanna87 en usko että on mahdollista että olisi ovis kuukautisten aikaan. Tällöin vasta munasolut kypsyvät ja kehittyvät. Kuukautisvuotohan on merkkinä että munasolu ei hedelmöittynyt ja kohdun limakalvon pintakerros irtoaa "turhana". Kuukautusvuodon aikaanhan ei mahdollisella alkiolla olisi mitään mahdollisuutta edes kiinnittyä. Kannattaa kysyä lääkäriltä asiasta.
Jos sinulla on raskaustestissä välillä näkynyt jotain olisiko varhainen keskenmeno? Varhainen keskenmeno on ilmeisesti aika yleistä ja tämän takia suositellaan testaamaan vasta kuukautisten poisjäätyä.
Voimia sinulle Nanna :)
Itsellä kp 24/30.. ei mitään oireita.. pah... tuskin on tärpännyt tälläkään kerralla.
 
Viimeksi muokattu:




THE ESIKOISESTA HAAVEILEVAT KE 14.8.2013





NimimerkkiIkäKpYk / ya
Paloma842828 / 30-35yk6 / TJOT
kali852828 / 30-40yk12
marjaana872524 / 31-37yk10
Jepu852824 / 30yk3
Henrietta-2621 / 30yk10
Fuksia2719 / 30-38yk8
Nanna-87267 / 28yk12
lilja87264 / 30-36yk12 / TJOT

[/tr]




ODOTUKSEN ODOTTAJAT

Kali85 dpo12




HAAMUJENGI/RKTT


TAUSTALLA KUUMEILEE

Spukka
lullaby89
*Stiina
slallu
Ansku-89
tuttikeiju
kultsipallo
Leonella
Hydrangea
pantera
Enna_
maimai83
pilkesilmäkulmassa
Kaiku<3
pienestäkii
tada
Hey
Laola
jonnamo
Nienji
sar1ta
Miwwi
Taru81





PLUSSANNEET :heart::heart::heart:

Tästä pinosta plussanneet odotuspuolella:
Esikoishaaveista plussanneet


2012
Ninni_90 26.10.2012 yk 3
eläväinen 15.11.2012 yk 3
taru81 22.11.2012 yk 3 (tm)
ensimmäinen 24.11 yk 2
niiu 23.11 yk 4
Lemondrop 21.12. yk 1?
Dana 22.12 yk 17

2013
Kali85 2.1.13 yk 6 (km)
miss_piggy 11.1.2013 yk 8 (kkm)
buffy 15.1.13 yk 9
Vilijonkka 25.1.2013 yk 10
Luna85 1.2.2013 yk 10
Miuyy 1.2.2013 yk 4
pecanpie 6.2.2013 yk 2
Sanja 16.2.2013
mommytobe? 8.3.2013 yk 2
Leonella 21.3.2013
Taru81 25.3.2013 yk 3+2 (kkm)
miranenn 17.4.2013 yk 16/yv 3
ralliruutu 22.4.2013 yk 7 (tm)
Alexandra89 30.4.2013 yk 4
Fireweed 3.5.2013 yk 6
jjennaa- 24.5.2013 yk 12
Avianna 29.5.2013 yk 13 / 2v.
miss_piggy 31.5.2013 yk 10
Mayinka 23.6.2013 yk 3 / ya 09/2011
Marpa 12.8.2013 yk17


 
Viimeksi muokattu:
Päivittelin listan jo huomiselle, Tervetuloa Nanna=)
Siirsin taustalle Miwwin, Sar1tan ja Taru81n, kertokaahan jos haluatte takaisin listoille..


Omasta sen verran, että nega testattu tänään dpo11 ja käyty lääkärin pakeilla. Clomit aloittelen kunhan saan tädin paikalle. Pco:sta ei voida puhua, kun labrat ok, jotain "pikkuhäikkää" sitten vaa:D
 
Heissan. Pomppaan tuolta toisesta ketjusta tänne. Osaisiko joku valaista minua. Meillä menossa YK1 ja ihmettelen, että mitähän kehossani nyt tapahtuu. En paikallistanut ovulaatiota ja nyt menossa kp16 ja huomasin että on tiputellut muutaman pisaran punaista verta alkkareihin. Mistä johtunee? Kertokaa viisaammat
 
Nanna, tervetuloa! :wave:

Lilja, pahoittelut uudesta kierrosta. :(

Minisport, jos ovulaatio olisikin tapahtunut, niin kyseessä voisi olla ovulaatiovuoto. Jos sulla on aiemmin ollut joku hormonaalinen ehkäisy käytössä, niin kroppa voi myös vielä hakea omaa rytmiään.

ON: Täällä jännitetään miten perjantain inssin kanssa käy. Viikonloppuna enää tuhrutti, mutta maanantain ultran jälkeen on tullut taas vuotoa. Huoh. :(
 
Kali 85 vielähän se voisi näyttää negatiivista vaikka olisitkin raskaana!

Minisport kysehän voi olla mistä vaan: kiinnitymisvuotoa, limakalvoärsytystä jostain tms. Tai sitten tuo että jos oot vasta jättänyt pillerit pois niin todennäköistä että kierto hyvin epäsäännöllistä aluksi.

Mitä muuten tuo teidän ON tarkoittaa lyhenteenä ? :)
Itsellä kp 25/30.. tässä kierrossa ollut flunssa joka alkoi hieman ennen ovista jo jostain juuri luin että ovulaatio voi siirtyä tai jäädä pois kokonaan flunssan takia.. voi kurjuus: / Oireita ei ainakaan juurikaan ole muuta kuin rinnat kipeänä mutta niinhän ne on aina muutamia päiviä ennen kuukautisia.
 
Minulla tänään kp 7/28 (listaan jäänyt vahingossa maanantain kp). Jos voisi korjata. :)
Mulla ovistestit edelleen näyttää vahvoja viivoja ja eilen aamulla tein taas r-testin, jossa edelleen jotain on... Huokaus.
Oon varannut ajan yksityiselle gynelle, että jotain apua tähän yrittämiseen alkaisi saada. Onneksi aika jo puolentoista viikon päästä. Ajattelin pyytää, jos ultraisi munikset, että vähän tietäisi mitä tuolla sisällä tapahtuu. Mitä muuta tuolla gynekäynnillä voisi pyytää apuja/tarkistamaan?
 
Mullakin tosiaan tänään kp4 eikä kp3 kuten listalla:)

Nanna, mä oon kaks kertaa jo käynyt gynellä (molemmilla kerroilla eri lääkäri), ja vaikka kummatkin ultrasi ja otettiin papa-testit niin ei ne muuta tehneet.. Toinen kirjoitti yhden kuurin teroluteja, toinen primoluteja (ja noista söin vain tuon yhden tero-kuurin, mikä tasasi kierron). Kyllä mä yritin sanoa, että mulla selvästi on ongelmana ohut limakalvo, mahdollisesti ovulaation puute yms, niin en mä muista kommentoiko ne edes siihen mitään. Nyt sit suunnittelen, että kun vaan saisi aikaseks, niin meen työterkkarille ja kysyn olisko sillä jotain neuvoa miten tästä kannattas jatkaa ja mitä tuolla Mehiläisessä on mahdollista tehdä asialle (on mulla siis muutakin asiaa mennä sinne, niin samallahan tuotakin kysyis) ja jos se vaikka varais ajan jollekin sitten samalla. Tuonne onneks pääsee yleensä melkein seuraavana päivänäkin. Mut joo, itellä kans vähän se ettei oikein osaa kysyä siellä mitään:S

Jepa, kyllä mullakin joku muistikuva olis, että flunssa voi vaikuttaa heikentävästi ovulaatioon.. vai oliko se sittenki siittiöihin? Mulla on ovis kateissa stressin takia, en mä muutakaan syytä oo keksinyt..

Hydrangea, ei voi kyllä muuta kuin ihailla ja ihmetellä sun (ja siis miksei muidenkin, vai olikos tällä palstalla enää muita..?) jaksamista! Mulla ainakin olis hermot pettäny ihan totaalisesti tollaseen lääkärissä ravaamiseen ja tutkimuksissa hyppäämiseen jo aikaa sitten, vaikka asia oliskin miten tärkeä.:flower:
 
Viimeksi muokattu:
Nanna, ultraus nyt ainakin olisi hyvä tehdä, niin näkee munasarjat ja limakalvon. Myös papaa suosittelisin. Sen lisäksi alkuun olisi hyvä ottaa kenties joitakin verikokeita (LH, FSH, kilppari, prolaktiini). Mikäli lapsettomuutta on jo noin vuosi takana, niin myös miehen sperma olisi hyvä tutkia. Se kun on ihan yhtä todennäköistä, että syy olisikin miehessä tai että molemmissa olisi jotain vikaa.

lilja, kyllä tässä jaksaminen ja hermot on ollut jo useasti koetuksella. Mutta ei kai tässä auta muuta kuin jaksaa tätä hoitorumbaa. Ilman apuja kun tästä tuskin mitään tulisi. Nyt on taas kova ahdistus päällä, kun huomenna pitäisi tehdä inssi, mutta vuodan nyt jostain syystä, joten voi olla että jää jo kolmatta kertaa tekemättä. :(
 
Nanna87 jos raskaustesti näyttää jotain voiko olla mahdollista että olisit raskaana ? Ovulaatiotestikinhän näyttää positiivista jos on raskaana.

Itse laskin jollain netin palvelimella milloin voisi testata ja näytti että tänäpäivänä olisi todennäköisin päivä milloin vasta alkion kiinnittyminen tapahtuu (dpo 10). Jotenkin ajattelin että se tapahtuii aikaisemmin.. tai olen jostain niin lukenut.
 
Heips! Pahoitteluni listamokista, pikkasen ollu padillä hankaluuksia. Oon taas ainakin alkuviikkoon mökillä ja jätin kannettavan kotio. Päivittäminen tosiaan sen verran hankalaa padillä, et jos joku muu kerkiäs ni kiva ois:)

Täällä jo tuhruttelee, joten pian varmaan pääsen clomeja syömään.. Jännää!
 
kali, jännää, tsempit ekaan clomikiertoon! :)

ON: Tulin juuri inseminaatiosta ja homma ei olisi juurikaan paremmin voinut mennä! :) Limakalvo 8 mm ja folli juuri puhkeamassa. Erittäin hyvä laatuisia simppoja lähti matkaan myös ihan kiva määrä. Koko tän viikon kestänyt vuoto ei siis ole tullutkaan limakalvolta. Lääkäri sanoi, että mun limakalvo pursuaa hieman ulos ja sen takia voi vuotaa helposti yhdynnässä tai ultrauksen takia, mutta se ei ole vaarallista, vaan ennemminkin sellainen "kauneusvirhe". Jos vuodot kovin häiritsee jatkossa, niin asia voidaan hoitaa polttamalla. Mikä helpotus! Oon koko viikon pelännyt, onko limakalvo vuotanut kokonaan pois. Nyt piinailua seuraavat kaksi viikkoa. :) Tänään dpo 0. :) Näköjään mullakin voi joskus käydä hyvä tuuri! :D
 
Viimeksi muokattu:
Onnea kovasti miranenn:heart: ! On varmaan aika uskomaton tunne.

Hydrangealle peukkuja ja toivotaan että tämä on SE kerta!

Itsellä jännittäviä hetkiä.. kp 30/30. Ei menkkamaisia kipuja vielä. Tuota alaselkäkipua oli taas tänään.. Voi olla että mieli kuvittelee kaikki oireetkin. Ja ihan kuin mukamas kuvottaisikin :whistle:
Mitäs muille ?
 

Yhteistyössä