~The esikoisesta haaveilevien plussapino~

  • Viestiketjun aloittaja Sartsa83
  • Ensimmäinen viesti
Sartsa83
jendde niin justii..eli sielläkään ei kuitenkaan ihan oltu hirveesti ees auettu vielä. Mä sain tänään sairaalasta noin äippäpolikäyntilaput ja siinä siis luki et ulkosuulla oli sormelle auki mut sisäsuulla oli vielä suljettu.. what's that mean? Mulla on kohdunsuu auki mutta ei kuitenkaan auki. :eek:

Toivotaan et edistystä tapahtuu.. musta kun itestä tuntuu että edistystä voi vaan tapahtua jos supistuksia alkais tuleen.. olisivat tiheämpiä ja se tärkein: lapsivesi. Se sais nyt mennä. Ja mieluummin vaikka vielä tänään! .. tai ainaki tällä viikolla! :D Tänää peräti 2 supistusta tullu pallon päällä istuessa.. molemmat nyt iltapäivällä. :)

Sartsa ja Pähkis 38+6 :heart:
 
Noiden ehkäisymenetelmien tunteminen kuuluu mun duuniin. Olettepa saaneet hieman tietoa ennen jälkitarkastusta, koska siellä sitten mietitään sitä asiaa myös.

Sartsa83Kohdun suussa on ulkosuu, jota siis kokeillaan sisätutkimuksessa ja sisäsuu, joka aukeaa kohtuun. Eli sormella auki ulkosuulta tarkoittaa, että ulkosuulle saa sormen laitettua, mutta sormi ei mahdu kohtuun asti. Se on ihan normaalia ja ensisynnyttäjällä sekin voi olla pienoinen merkki, joten kyllä se siitä lähtee.

SiiliOn kyllä ihanaa, että on hieman viilentynyt. Mä kun olen vielä töissä, niin en voi päiväunilla oikein korvata huonoa yöunta. Vielä 3 viikkoa kevennettyä työtä ja sitten alkaa äippäloma. Jee! Tänään sitten päätin torkkua semmoset 2-3 tuntia tässä illalla, joten saa kattoa nukunko ollenkaan. Viikonloppuisin menee hieman paremmin, kun voi tosiaan nukkua ihan miten tykkää.

terp ja pikkuriikkinen 32+1
 
Heippa!

Enpäs sit palannutkaan kommentoimaan illalla aikaa sitten, vaikka lupailin... Ihan hirveätä kiirettä pitänyt, ja kuumuuden kanssa tuskailua! Pari viileämpää päivää ei edes ole mun kohdalla auttanut, kun ihan samoilla hikiniskoilla mennään kaikki päivät silti :)

Jendde voi miten ihania kuvia!!! Kiitos niistä :) Tosi suloinen pieni neiti :heart: Ja joo, samaa sinttiluokkaa on meidän neiti ainakin arvioiden mukaan, ja käy ihan järkeenkin koska ei mekään kummatkaan niin isoja olla, siis isänsä tai minä. Koita jaksaa valvoa, vaikka on varmasti raskasta. Eiköhän se sitten viimeistään helpota, kun alkaa tulla jonkunlaista rytmiä päiviin! :hug: :hug:

Bambina (ja Jendde oli tästä myös kirjoitellut... voin hyvin kuvitella, että ihan alussa sitä odottaa kärsimättömästi, että vauveli vähän kasvaisi ja alkaisi olla vuorovaikutuksessa. Eka(t) kuukaude(t) taitaa olla aika lailla sitä syömistä, nukkumista, vaipan vaihtoa ja sit sama taas uudestaan. Ja sit yhtäkkiä huomataan, et eka vuosi on kulunut ja meidän pikku vauvoista on tullut taaperoita... :heart: On sulla Bambina ollut hurja pariviikkoinen, kun mitään ei tapahtunut käynnistyksestä huolimatta! Huh, varmaan tosi raskasta... Itselläkin alkaa tulla kärsimätön olo, niin mitä sitten tuollaisessa tilanteessa!

Olitte puhuneet ehkäisystä täällä myös... Siitä onkin kyl miettimistä meillä! En haluaisi millään käyttää mitään hormonaalista ehkäisyä enää, koska e-pillerit ja ehkäisyrenkaan koittaneena tiedän että ne tekee mut paljon kiukkuisemmaksi, ailahtelevammaksi, ja vähentää seksihaluja. Inhoan kondomia, kuten myös mies. Että en tiedä yhtään! Jotain tarttis kyllä keksiä, ja mieluiten nopeasti synnytyksen jälkeen. Ainakin nyt ajattelen, että en haluaisi hirveän pitkää ikäeroa lapsille, enkä haluaisi saada lapsia enää nelikymppisenä, mutta ei silti ihan saman tien... Kas siinäpä pulma. Kiitos Terp tuosta listasta, täytyy lukea se kunnolla läpi ja katsoa jos tulisi jotain ajatusta. Tsemppiä myös univaikeuksiin ja hienoa et sokerit on pysynyt kurissa!

Siili ihanaa, että pääsit tekemään vielä yhden mökkireissun :) Tsemppiä sulle kanssa huonosti nukuttuihin öihin... :hug:

Sartsa Terp tuossa jo ammattimaisesti selittikin sitä kohdunkaula-asiaa, joten mitäpä siihen lisäämään. Mulla oli ihan sama tilanne siellä synnytystapa-arviossa (35+2), eli ulkosuu auki ja sisäsuu kiinni, kohdunkaula ihan pehmeä. Moni mun kavereista kommentoi, että niillä ei ollut tapahtunut mitään vielä siinä synnytystapa-arvioinnissa, paikat siis ihan kiinni ja tiukat ja ainakin mulle lääkäri kommentoi että ei kyllä välttämättä mene enää kauan, kun tilanne oli siis tuonkin verran kypsynyt. Et kyllä meidän vuoro vielä tulee, ehkä jo hyvinkin pian :) :)

Omaa. Oon niin onnellinen ja helpottunut, nimittäin meidän kissa muutti tänään todella hyvän ja välittävän tuntuiseen kotiin tänään! Olivat miettineet kissan ottamista jo pitkään, ja nimenomaan aikuisen kissan ottamista. Heillä oli myös paljon kokemusta eläimistä, ja tuntuivat todella tykkäävän kisulista ja tulevan hyvin juttuun hänen kanssaan. Samalla on tosi ristiriitainen olo, toisaalta surullinen ja haikea, sit miettii että olisiko sitä pärjätty kuitenkin ja toisaalta tosi onnellinen rakkaan kissan puolesta. Meidän kisu on kyllä aika arvaamaton lapsia kohtaan, ylipäätään vieraille ihmisille epäluuloinen, ja mun astma on voinut aika huonosti viime aikoina. Sydämessäni ajattelen, että teimme oikean päätöksen, ja silti on tosi vaikea ajatella että kissa ei olekaan enää mun rakas kissani (yhdessä elettiin kuitenkin 13 vuotta). Soittelin kuulumisia tuossa illalla, ja tosi hienosti oli heidän yhteiselo alkanut, paljon paremmin kuin uskalsin edes toivoa. Onneksi nämä ihmiset kävivät tutustumassa meillä useampana päivänä ennen tätä muuttoa, niin oli vähän pohjaa luotu. Kissalle :heart: :heart: ja :'(

Mulla on tullut ajoittain aika reippaasti kipeitä supistuksia, yhtenä yönä jo ajattelin et tulee lähtö kun yli tunnin tuli tosi kipeitä supistuksia jo todella lyhyillä väleillä. Mut sitten ne vaan hiipui ja nyt on ollut taas vaan satunnaisia suppareita. Sais tässä nyt jonkun aikaa mennä vielä vauvan kasvatellessa itseään mahassa, mutta loppujen lopuksi hän tulee sitten ihan oman aikataulunsa mukaisesti.

Halaukset kaikille ja tsemppiä huonosti nukuttuihin öihin ja kuumuuden kanssa kamppailemiseen :hug:

Bubunen ja neitiVonkale 36+2 (kun kerran keskiyö jo ylittyi)
 
Hei kaikille toooodella pitkän tauon jälkeen. Jotenkin tämä aika on vaan hurahtanut ihan tosi nopsaa. Ehkä iso syy siihen on se, että ollaan molemmat miehen kanssa oltu lomalla ja aika paljon reissailtu eikä oltu kotona. Nyt mulla on sitten toinen päivä äippälomaa alkamassa ja mies meni jo eilen töihin. Mä puolestani olen nauttinut aivan täysin siemauksin näistä lämpimistä päivistä ja helteistä kun mulle ne ei ole aiheuttanut mitenkään sen tukalampaa oloa kuin ei raskaana olevillekaan. Tykkään niiiin lämpimästä ilmasta :heart: Ainut että myös sisällä tuppas olemaan melko kuuma, joten nukkuminen ei ollutkaan ihan niin mukavaa, mutta nyt on vähän viilentynyt sisälläkin tuon ilman myötä.

En edes muista että mitä olen viimes kirjoitellut. AInakin me käytiin tutustumassa siellä synnytyssairaalassa ja sieltä jäi todella positiivinen mielikuva vaikka mulla aluksi niitä epäilyksiä sen paikan suhteen olikin. Se kun on kuitenkin pieni sairaala ja siellä oli perhehuoneitakin kaksi vai kolme ja ne sanoi että jos on ruuhkaa niin pyrkivät että jokainen ensisynnyttäjä sais edes yön tai kaksi olla sellaisessa jos haluaa. Ja muutenkin siellä oli vaikka mitä ammeesta reikihoitoihin jos haluais :) Tosin luulen että en mihinkään reikihoitoon ole menossa :D

Saapa tosiaan nähdä että milloin meillä täällä pinossa on vauvoja enemmänkin kuin kaksi. Jospa se Sartsan vauveli nyt kohta syntyis niin olis jo kolme kasassa. Viimeiseksi taitaa mennä mun ja Terpin synnytys. Tai mistä sitä koskaan tietää :) Mulla ei ole ollut vielä yhtäkään harjoitussupistustakaan koko raskausaikana ja tuntuu että kaikki mahdollisest krempat mitä on ollut niin on taakse jäänyttä. On vaan tosi energinen ja hyvä olo. Ainut turvotuskin on jalkapohjissa ja sekin helpottaa aina vähän kun käy kunnon kävelyllä. MIeskin sanoi neuvolassa kun ne kysy vointia, että tuntuu että voin paremmmin ja oon pirteämpi kuin koskaan :LOL:

Mun on pitänyt vaan keksiä kamala lista tekemistä että en tylsisty yksin täällä kotona kun oon päivät yksin ja kaikki kaverit on oikeastaan mennyt töihin. Eilen siivosin, pesin pyykkiä, ajoin nurmikon ja siivosin vielä vähän yhden lipaston laatikoita. Torstaina onneks tulee yks kaveri mulle seuraksi perjantaihin tai lauantaihin niin pääsee juoruamaan kunnolla kun vähän harvemmin nähdään vaikka onkin paras kaveri. Ja sain vielä kuulla että ovat menneet nyt lomareissulla kihloihin ja häät olisi ensi kesänä eli kaason pestin pukkas :) Jospa sieltä sitten tulis meidän muksulle jossain vaiheessa leikkikaverikin!

bubunen tuo on varmasti rankkaa kun joutuu luopumaan lemmikistä, joka on ollut itsellä noin kauan, mutta hyvä että tuntui että se teidän kissa on sopeutunut hyvin uuteen kotiinsa. Ja hienoa että uudet omistajat ovat nähneet vaivaa ja olleet teillä ensin tutustumassa kissaan ennen kuin se on siirtynyt heille. Ehkä se on kuitenkin parempi noin jos se kissa on arvaamaton lapsia kohtaan. Oisit sitten kuitenkin syyllistänyt vain itseäs jos se kissa ois jotain vauvelille tehnyt. Nyt vauva ja kissa saavat molemmat rakastettavan kodin jossa on turvallista olla!

Ai niin, voisin vaikka laitella näitä neuvolakuulumisia tähän viime kerralta eli maanantailta:

34+3 (32+3)
paino +600g (+362g)
verenpaine 119/66 (115/64)
pissa ok
sf 31,5 (31,00)
Tarjonta RT (RT) ollut muuten jo viimeiset kuusi kertaa noin :) Eli melkeen alusta asti :)
syke + 140 (+)
liikkeet ++ (++)

lauru ja masukki 35+2
 
Sartsa83
terp kiitos tästä.. sainkin jo eilen illalla MUN MIEHELTÄ vastauksen tähän. :LOL: Se oli ennättäny jostain onkia tietoa ja muisti että lääkäri selitti näin tuon asian kun oltiin synnytystapa-arvioinnissa. :LOL: Mähän en moista muista. ;)

bubunen juu, mullakin oli tosiaan vielä hyvinkin pehmennyt. ;) Et.. mut.. niin. En tiiä. Toivossa on hyvä elää ja nyt alkaa jo oleen se, et tuuuuuliiiiiiis jooooo! :D ;)

Aww, ihana että kissaherra sai viimein kodin. Tottakai se on iso asia luopua pitkäaikasesta perheenjäsenestä ja varmasti on ristiriitasia tunteita. Mut sinä ja vauva ootte nyt tärkeimpiä ja siksi on hyvä että kissaherra pääsi uuteen ja rakastavaan kotiin. :heart:

Siellä sentään kuule supistellaan jo tuonkin verran! Täällä on lähteny limatulppa ja kipuiluja on ties mitä, mutta suppareita tulee ehkä yks tai kaks päivässä! :kieh: :headwall: Tarvii alkaa tosissaan touhottaa et alkais tulee enempi... tai sit käy niinku yhelle kävi, ettei tuu suppareita kunnolla vastakun vedet menee. Sekin voi olla....

Sori, en ny kommentoi tän enempää, mut laurulla on hyvät neukkukuulumiset. :)

Tää lähtee suihkun kautta pienen pienelle shoppausreissulle.. sais vähän liikettä tähän poitsuun masussa... :p

Sartsa ja Pähkis POKS 39+0 :heart:
 
Jendde onnittelut "1-kuukautissyntymäpäivän" johdosta. :heart:
Teidän tyttö kuulostaa kyllä mahtavan kiltiltä tapaukselta, samoin kuin bambinan poika. Meille tulee sitten varmaan joku kunnon koliikkilapsi. :LOL:

terp aah, eipä tullut mieleen että sä olet tietysti vielä töissä.. Tsemppiä viimeisiin työviikkoihin!!

bubunen :hug: ehdin jo hehkuttaa noita viileitä päiviä, mutta nyt tuntuu ettei niitä ois ollutkaan.. hikeä pukkaa.. mutta kyllä me kestetään! :)
aivan ihanaa, että teidän kissa sai hyvän kodin ja että alku siellä on sujunut hienosti. :heart: ja varmasti sulla on haikea mieli, mutta teit ihan varmasti oikein kun annoit kissan pois, jos hän kerran on lasten kanssa arvaamaton. ja onhan se varmasti kivempi luopua kissasta nyt, ettei tarvitse sitten äkkiä etsiä uutta kotia jos kissa ei tulekaan vauvan kanssa toimeen..

meillä kovasti toivotaan ettei kissoista tarvitse luopua. ovat sen verran kilttejä että ei varmaan tule ongelmia, jos vaan muistetaan huomioida nekin vauvan tulon jälkeen. lähinnä pelottaa, että jos vauva onkin allerginen..

lauru kiva juttu että joku saa nauttia helteestä. :) itsekin tykkään normaalisti lämmöstä, joten tää ois "normaalitilanteessa" unelmakesä, mutta nyt ei kyllä valitettavasti ole.
hyvältä näyttää neuvolakuulumiset. ja onnittelut kaasonpestistä!

sartsa sä vaan yrität kovasti touhuta kaikenlaista että synnytys käynnistyis? :D toivottavasti se onnistuu ja pääset pian synnyttämään!
onnittelut poksumisesta. :)

Omaa: Tänään oli taas neuvola. Tässä vähän kuulumisia:
Rv: 38+0 (37+0)
Paino +1200g (-200g), taas vähän turvotusta lisää..
Turvotus: + (+)
Sf-mitta: 30 (28)
Tarjonta: rt (rt)
Syke: 162 (155)
Liikkeet: ++ (++)
Ensimmäistä kertaa sain myös jonkinlaista kokoarviota (jos ei lasketa sitä että "ihan hyvänkokoinen" tai "pieni, mutta normaali"), kuulemma on pieni vauva tulossa, voi olla että on vähän vajaa 3-kiloinen syntyessään. Mutta katotaan nyt. Jos Känkkis vaikka päättää kerätä grammoja sinne viikolle 42 asti. :D

Mun oma neuvolatäti on lomalla, tapasin tuon tyypin ensimmäistä kertaa. Oli tosi mukava ja innostava ja mikä parasta, tuntui olevan samalla "aaltopituudella" synnytyksen suhteen. Se kysyi että jännittääkö synnytys ja mä sanoin ettei oikeastaan, yritän asennoitua niin että joo, se sattuu mutta kipu kuuluu siihen eikä kestää loppuelämää.. Niin sitten tää neuvolatäti alkoi tsemppaamaan kaikkea, että "joo, tosi hyvä asenne ja muista vaan rentoutua ja olla liikkeellä mahdollisimman paljon ja muistat että pystyasento on parasta mitä voit tehdä avautumisvaiheessa jne. jne." ja ne oli just niitä asioita mitä oon itsekin miettinyt kun oon "henkisesti valmistautunut" synnytykseen. Mutta oon kyllä myös paljon miettinyt sitä että todennäköisesti synnytys menee just sillai kun ei ole miettinyt. :LOL: Ja täytyy myöntää, että oon vähän ehkä liikaa miettinyt sitä, miten haluaisin synnytyksen menevän (ekaks se oli vaan toive, nyt mä haluuuuuun!) joten jos en esim. saakaan kokeilla eri ponnistusasentoja vaikkapa oman väsymykseni vuoksi niin saatan olla vähän hajalla synnytyksen jälkeen. :/

Jeps, tällaista tänään. Nyt takaisin sohvalle kirjan ja tuulettimen luo. :D

Siili :heart: Känkkäränkkä 38+0

ps. Kävin eilen leffassa ja aina kun oli vähän kovempiääninen kohtaus niin mun mahassa alkoi kunnon vilske. Se oli hassua. :LOL:
 
Sartsa83
Siili PAKKO! Ainakin kokeilla.. vaikka mun Aku Ankan tuurillani sitä ollaan tosiaan siellä 42+ käynnistelemässä sitten... ois vaan niin hieno kokea se luonnollinen käynnistyminen, koska siinä pääsee sitten tuntemaan kun aste asteelta supistuksen kovenee ja kipu kasvaa ja siten pystyy kontrolloimaan niitä... vai miltä susta bambina se käynnistyminen tuntu noin niin kun supistelujen osalta? Näin ainakin siis mun pari kaveria on todennu, et kun käynnistykseen joutuu, ne kivut on kovia heti kun puhkastaan kalvot. Ne jotka on käynnistyneet itellää, ovat sanoneet että kivut on kasvaneet ns. "pikku hiljaa" vesien menojen jälkeen... tosin, mä en tiedä omalta kohdalta kun hirveästi vielä oo suppareita tullu, et oisko ne sit heti kui kivuliaita.. ja mistäänhän ei mitään varmaksi pysty sanomaan, ennen kun on ite kokenu sen. :) Joten: meitsi on hiljaa ja oottaa mitä tuleman pitää. ;) Mut pakko testata kaikki kotikonstit savustamaan ulos tämä pikkunen! ;) :D

Kivasti meni taas sun neuvolakäynti. :) Ja mahtista että sait tuommosen neuvolatädin! :) Se on parasta kun tuntee olevansa "samalla aaltopituudella" tuommosen ihmisen kanssa ja se on raskaana olevalle tärkeääkin löytää luotettava neuvolantäti. :)

Ite oon kans paljon miettiny samoja ajatuksia synnytyksestä. Kuulostaa siis tutulta. Ja toisaalta salaa toivon että tää pieni lähtis syntyyn vasta 16.8. tai sen jälkeen, koska tällöin mä pääsisin tonne Vammalaan, saisin varmistettua perhehuoneen meille ja muutenkin se oleminen siellä ois paljon mukavempaa. Taysissa ollaan niin kauan KÄYTÄVÄLLÄ hengailemassa kipujen kanssa (eikä saa muuta kivunlievitystä kuin panadolin) kunnes on 4cm auki, jolloin EHKÄ pääsee synnytysaliin jollei ole ruuhkaa. Mies ei pääse ollenkaan käyrälle mukaan, vaan joutuu oottamaan siinä pirun käytävässä ja jos haluais kokeilla esim. ammetta kivunlievityksenä, niin mies ei pääsis sinnekään mukaan. Eli VITUN perseestä suoraan sanoen! En siis äkkiseltään haluis taysiin vaikka haluisinkin jo pian synnyttään!!

Sartsa ja Pähkis 39+1 :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sartsa83:
Taysissa ollaan niin kauan KÄYTÄVÄLLÄ hengailemassa kipujen kanssa (eikä saa muuta kivunlievitystä kuin panadolin) kunnes on 4cm auki, jolloin EHKÄ pääsee synnytysaliin jollei ole ruuhkaa. Mies ei pääse ollenkaan käyrälle mukaan, vaan joutuu oottamaan siinä pirun käytävässä ja jos haluais kokeilla esim. ammetta kivunlievityksenä, niin mies ei pääsis sinnekään mukaan. Eli VITUN perseestä suoraan sanoen! En siis äkkiseltään haluis taysiin vaikka haluisinkin jo pian synnyttään!!
Siis mitääääh?! Onko tää ihan normaalia Taysissa vai vaan joskus ruuhka-aikoina? Kuulostaa aika kaamealta. Sä lillut yksin ammeessa (ehkä monta tuntia) ja mies kököttää käytävässä? Mitä hemmettiä?! :eek:

Edit: bambina-kulta, kerro ettei Hämeenlinnassa ole sama meininki vaan siellä kaikki on hyvin ja kivaa!?
 
Mä tulin katsomaan joko Sartsa on jakautunut, muttei näköjään vieläkään :D

Itsehän sain sitten raskausmigreenin, ja tuli käytyä testaamassa Taysin synnytysvastaanottokin. Ne siis siellä vaan tutki päivystyksellisesti, vaikka miten selitin ettei tämä kyllä ole raskauspahoinvointia. Olin siis viikon aikana kahdesti tiputuksessa, ja vasta alkaa olla taas parempi olo. Pystyn jo syömään kaikkea ja voin taas nauttia raskaudesta. Toivon vaan, ettei noita kohtauksia tule montaa enempää :ashamed:

Meillä eläimet on olleet musta kiinnostuneita normaalia enemmän, varsinkin vanhin kissa. Se päivittäin tulee tassuttelemaan masun päälle, ja mä oikein odotan että mahasta alkaa tulla sille liikettä takaisin :D Lisäksi meille on yhdelle kissalle tulossa pentuja parin viikon päästä, joten niitä saakin sitten hoivata seuraavan 3kk. Kissa on siis meillä sijoituksessa, ja tulevat kasvattajan nimiin. Harmi että bubunen jouduitte luopumaan omasta kissastanne, mutta kiva kuulla että uusi perhe on mukava :)

Täällä odotellaan rakenneultraa ja vältellään uusia migreenikohtauksia.

neulis ja klöntti 15+0

Niin ja paljon onnea kaikille jo synnyttäneille, ja toivotan onnea myös kaikille tuleviin synnytyksiin!! :heart:
 
Hellou ihanaiset!

bubunen Kiitos! :heart:

Koitetaan tosiaan jaksaa valvoa, välillä kyllä ottaa tiukille mutta eipä se autakaan muuta kun jaksaa! :)

Mulla on mennyt nyt ihan ohi tuo teidän kissajuttu, en ole varmaan tarpeeksi ajatuksella lukenut näitä kirjoituksia silloin synnytyksen jälkeen, silloin olet varmaan tuosta kirjoitellut? Onpa ikävää, että jouduitte kissasta luopumaan. Mutta toisaalta hyvä juttu, niin ei tarvitse mitään "riskejä" ottaa. On varmasti raskasta luopua rakkaasta ja pitkäaikaisesta lemmikistä. Hyvä kuitenkin, että kissa sai uuden rakastavan kodin ja olet ollut perillä siitä kuinka elämä on siellä lähteny sujumaan. Koita jaksaa ja ihan oikein päätöksen olet tehnyt! :hug:

Siili Kiitos! :) :heart: Kiltti tapaus tuo tyttö tosiaankin on. En tiedä mitä niin hyvää mä olen tehnyt että tollasen ihanan lapsen olen saanut :D Eiköhän se teillekin tule ihan kiltti vauveli, tottakai ne itkee aina välillä mutta toivotaan ainakin ettei mitään koliikkilasta tule! ;)

Neukkukuulumiset näyttää hyviltä! Jahas, teillekin pikkusintti siis tulossa :heart: Kiva, että oli mukava neuvolantäti sulla siellä. Siitä tuleekin itelle paljon parempi ja luottavaisempi mieli, kun joku osaa sanoa just oikeat sanat tollasiin asioihin :) Sulla on kyllä oikein hyvä asenne tota synnytystä kohtaan. Ja vaikka se synnytys ei sitten menisikään ihan niin kuin oli halunnut tai suunnittelut, niin se unohtuu hyvin äkkiä. Sitä on niin kiinni ja hullaantunut vauvasta ettei semmosia sitten huomaamattaan enää mietikään. Tai ainakin mulla näin, nimittäin tuon rankan ja just niin toiveiden ja odotusten vastaisesti menneen synnytyksen jälkeen, kuitenkin. Vaikka kyllähän se mielessä pyöri pitkään, mutta meni se synnytys siten miten päin vaan, niin pääasia on tietty se, että äiti ja vauva on selvinnyt siitä ehjin nahoin :heart: Ja eiköhän se sunkin synnytys mene hyvin ja ainakin jokseenkin niinkuin oot suunnitellut :D

Sartsa Mä voin ainakin näin "luonnollisen" synnytyksen käynnistymisen kokeneena sanoa, että se meni just noin, että se kipu tuli kaiken aikaa voimistuen. Eli ei todellakaan ollut heti alkuun mitään hirveen kovaa kipua, tottakai nekin siis sattui, mutta verrattuna siihen loppuvaiheeseen; ei tuntunut missään. Mullahan tuo synnytys käynnistyi vesien menolla, ja sen jälkeen oli monta tuntia niin, että tuli pari-kolme supistusta tunnissa. Ja semmosia mitkä kesti vielä oikein hyvin. Sitten n. 6h vesien menon jälkeen alkoi ne 10min välein tulevat supistukset ja ne oli vielä myös kestettävissä, mutta tietty sattui ja kyllä siinä vaiheessa pystyi sen verran arvaamaan, että nää on nyt niitä oikeita supistuksia. Pari tuntia siitä, alkoi tulla supparit 5min välein ja koko ajan siis entistä kipeämpiä. Ja niin edelleen. Vaikea tähän mun on muuta sanoa, kun käynnistystä en ole kokenut. Tai noh, onhan mulla se lääkkeillä tehty raskaudenkeskeytys takana. Jossa siis supistukset käynnistettiin Cytotec pillereillä. Ja siitä osaan kyllä sen sanoa, että ne alkoi heti todella kipeinä ja eipä siitä enää paljoa edes voimistunut. Tietty vähän, muttei paljoa.

Siis onko taysissa oikeasti tollaista? :eek: Hui kamala. En mäkään todellakaan haluais tommoseen paikkaan synnyttämään. Ainakin mulle niiden synnytyskipujen kourissa oli miehen tuki se paras ja ainoa lohdutus siihen tilanteeseen, joten en olis voinut kuvitellakaan kestäväni yksin sitä. Kun pelkkä sekin teki jo pahaa, kun mies aina välillä kävi tupakilla ulkona!! Ja tottakai siinä haluais, että mies saisi olla kaiken aikaa mukana ja näkemässä sen synnytyksen ihan laidasta laitaan.. Tai siis minä ainakin halusin. Toivottavasti siellä ei sitten ole tommoista kun menet Sartsa synnyttää! Tai sit vaan toivotaan että ehdit sinne Vammalaan, vaikka eipä kyllä tuo lasketunajan ylittäminen varmastikaan mikään toivottu juttu ole :D Noh, eiköhän se siitä :heart:

lauru Hyviltä näyttää neuvolakuulumiset!
Tuohan kuulostaa oikein hyvältä, että olet pirteenä ja kuumat ilmatkaan ei hetkauta! Sittenhän sulla taitaa mennä oikein hyvin :)
Onnea äippäloman alkamisesta! Voi tosiaan olla hankala keksiä tekemistä päiviksi, kun yksin kotona vaan joutuu kökkiä eikä vauvaakaan ole vielä. Mutta hyvinhän sä olet jo keksinytkin, ja kannattaa käyttää kaikki pienikin tekeminen hyödyksi, ettei tosiaan aika käy pitkäksi. :)

Omaa. Meidän neiti se siis on tänään 1kk! Huhhuh. Kyllä tää aika vaan menee. Vaikka kuukausi onkin lyhyt aika, mutta on se kuitenkin niin pitkä aika. Tämä viimeinen kuukausi on kyllä ollut mun elämäni ihmeellisin kuukausi. Tähän on mahtunut niin paljon kaikenlaista, ettei varmaan viimeinen vuosikymmen mun elämästäni riitä samaan. Niin paljon on tapahtunut ja elämä kyllä kääntynyt ihan päälaelleen. Herranjestas kun tässä meinaa jo ihan herkistyä :D On kyllä ollut maailman ihaninta ja kauneinta aikaa nämä kuukauden päivät, kaikista näistä yövalvomisista ja väsymyksistä huolimatta :heart: Rakastan tuota lasta niiiiin yli kaiken!

Meillä oli tänään myös 1kk neuvola neidin kanssa. Fb:stä ainakin Sartsa ja Siili on varmaan jo kuulumiset lukenut, mutta laitanpa vielä tännekin :)
Eli painoa tytöllä nyt 4240g (3560g), pituus 53,5cm (51,5cm) ja pää 38cm (36,5cm). Suluissa siis viime neuvolakäynnin mitat, joka oli 2 viikkoa sitten. Neuvolan tätikin ihan haltioissaan tosta meijän tytöstä :D
"Suloinen pieni tyttö, hienosti kasvaa täysimetyksellä, tyytyväinen" Näin kirjoitti neuvolakorttiin :heart:

Viime yö taas valvottii neitin kanssa. 2-5 oltiin hereillä.. Ihan ymmärrettävää kylläkin, kun toissapäivänä tyttö oli koko päivän hereillä, ei vaan suostunut nukkumaan. Laskin että yhteensä oli 12h putkeen hereillä, tosin muutamat 10min pituiset unenpätkät vetäsi siinä välissä :eek: Nukahti sitten sinä iltana 22 aikaan ja nukkui sen yön ja koko eilisen päivän kokonaan, tietty välillä heräili syömään, kunnes sitten viime yönä heräsi kesken kaiken ja hereillä siinä sit pysyttiinkin. Vähän hullusti meni nuo päivärytmit, mutta jospa tämä tästä taas lähtisi ;)

jende & Neela 1kk :heart:

Ainiin, on muuten ärsyttävä homma noiden lapsilisien kanssa, kun ne saadaan aina vasta lapsen syntymää seuraavalta kuulta. Ei siinä mitään, jos meillä tyttö olis syntynyt heinäkuun lopussa, mutta kun syntyi ihan alkukuusta. Ja elokuun lapsilisät maksetaan 26.8. Eli melkeen 2kk ilman niitä ollaan tässä sitten. Aikamoinen porsaanreikä, sanoisinko. |O
 
Sartsa83
VOI V***N V***N V***U!! Kirjotin tuossa reipas tunti sitten vaikka ja mitä tänne, kun tää kaksplussa sekos.. tää heitti mut pihalle eikä antanu enää kirjautua takas sisään. En sitten tosiaan käyttäny tuntiin koko konetta ja kun nyt viimein pääsin tänne uudelleen, EI TÄÄ OLLU EDES MUN KIRJOTTAMAA JUTTUA TALLENTANU TÄNNE!!!!!! Painoin kyllä vastaa nappia, jolloin se samantien viskas mut ulos. :kieh: :headwall: Nyt ottaa pattiin.. pakko vaan kirjottaa uudestaa kaikki. PRKL!!!!

Siili totta se vaan on ja siks sinne en haluis itekää... ruuhka-aikaan varmaan vielä pahempi paikka... tarvii vielä yks kaveri haastatella ton osalta... mut mitä nyt tähän mennessä oon kuullu niin tuota se on! :headwall:

neulainen turha toivo. :p .. ei kai.. toisaalta ihan hyväkin.. mut toisaalta.. no pointtinsa molempiin suuntiin. ;) Voi MIGREENI!! Mä kärsin ite tosta ko. paskasta ja tiiän mitä se pahimmillaan on.. saati kun tulee vielä raskaana! :( Toivottavasti pysyis poissa!

Onkohan se sitten niin että tyttökissat aistii raskauden? Kun kaveripariskunnan kissa tekee mulle tota samaa + tulee siihen viereen ja alkaa kehräämään ja jää sitten kupeeseen kiinni nukkumaan. :heart: Tää kissa tosin tuntee mut ihan pennusta saakka kun olin heillä silloin kun ottivat sen ja oon hoitanu kissaa enemmän kuin pari kertaa. Et oon tälle kissalle ns. "kuis yksi perheenjäsen, joka asuu muualla". :) Teillähän siellä onkin sitten menoa ja vilskettä kun on kissanpentuja hoivattavana. :)

jendde eli mä olin oikeassa.. just ton takia haluisin kokea sen "luonnollisen" käynnistymisen, niin pystyis samalla näkeen itestä, miten niitä suppareita sitten kestää vaihe vaiheelta ja täten sääteleen sen, ottaako lääkettä missä vaiheessa.

Noh, tuommosta kauhutarinaa oon nyt tosiaan kuullu taysin toiminnasta. Mä en ala jos en saa ottaa miestä ees KÄYRÄLLE mukaan... :( Itku tässä perkele tulee. :'( ..et sen takia toivoisin tonne Vammalaan pääsyä. Haastattelin tänään nimittäin kahta jotka on synnyttäneet siellä ja molemmat sanoivat että siellä on se hyvä puoli kun sinne menee, et heti pääsee semmoseen huoneeseen jossa on sänky, suihku, vessa jne. ja sitten kun on aika, sieltä synnytyssaliin.. toinen kavereista oli päässy suorilta saliin sairaalaan mentäessä kun oli ollut niin hiljasta siellä, mut normaalikäytäntö on toi. Ja sitten synnytyssalista pääsee osastolle, jossa sit joko perhehuoneeseen, jos on vapaana (pitäis kai vissii etukäteen vähän varaillakin jos on mahdollista) tai sitten joko yhden tai kahden hengen huoneisiin, joissa on olemassa omat vessat ja suihkut. Eli paaaaaljon parempaa kuin taysissa kokonaisuudessaan. Ainoana miinuksena näen sen, jos synnytyksessä sattuukin jotain ja lapsi tarttiskin tehohoitoa, niin lapsi lähtee Vammalasta Taysiin ja äiti sitten perässä joskus... riippuu äidin voinnista. Et siinä sit joutuis eroon lapsestaan.. :/ mut .. yleensä kaikki synnytykset menee hienosti eikä hätäpäivää ole, mut tuo on ainoa miinus asia mulle tuolta.

Mut kyllä tää tästä omalla painollaan.. ehkei se tosiaan mun kohdalla oo niin paha.. välttämättä.

Onnea Neela 1kk!!! :hug: :heart: Ja hienosti oli neuvolassakin menny! :) :heart: Ihanasti oli kyllä neuvolakorttiin neukkutäti kirjottanu. :)

Heh, se vie hetken kun löytää sen kultasen keskitien noissa nukkama-asioissa. :) Kyllä se sieltä vielä löytyy.. :) Toisinaan menee yöt hyvin ja toisinaan vähän huonommin. Mites niitten D-tippojen kanssa?

Joo, noitten äippärahahommien kanssa on ihan sama juttu! Nehän maksaa nekin ns. "jälkikäteen". Kelalla vaan toimitaan noin. Ainoa minkä saa vissiin "etukäteen" on asumistuki, joka tulee yleensä 5. päivä jokaista kuukautta.
 
Sartsa83
39+2 (37+6) ..tässähän oli siis välissä toi äippäpolikäynti.
Hb: 110 (105) Wuhuuuu! Nousussa... eli varastot on täynnä ja täten alkaa tuleen "ylimäärästä".
Pissa: - (-)
RR: 132/88 (127/86)
Paino: +100g/vko
Sf: 34 (35) ..alaspäin siis tullaan.. lujaa vauhtia. ;) Josko josko josko...
Lapsivettä edelleen normaalimäärä ja on normaalia että tihkuu tässä vaiheessa. Se ei silti häviä radikaalisti.
Syke: +140 (+148)
Liikkeet: ++ (++)
Jaaaaa raivotarjonnassa niinkun kuuluukin.

Kaikki siis hyvin ja erinomaisesti. ;) Ei tässä auta muu ku ootella ja ihmetellä. Tätsykkä sano että kandee kokeilla kaikkia kotikonsti juttuja, kun ei ole periaatteessa mitään estettä vauvan syntymiselle kun kaikki on niin hienosti kunnossa mun raskaudessa. :) Sain siis häneltä siunaksen tämän päiväselle saunomiselle ja muullekin riehumiselle. ;) :p

Ja hän oli edelleen sitä mieltä että eiköhän tuo tuolta kohta ala tulemaan.. niin hienosti on pää kiinni tuolla alhaalla ja koska fundusmittakin vaan laskee, niin se yleensä tarkottaa sitä että synnytys on aivan lähellä. :) Ei tosin aina, mut... kuten sanottu: toivossa on hyvä elää.

Ehkä jo ens yönä? Tai sitten vasta käynnistellään yliaikasena... molemmat ajatukset pyörii mielessä. Jotenkin uskoisin että pian alkaa synnytys mut samaan aikaan oon ihan varma et "pah, mun kohdalla vai? Yeah, right!" :p

Sartsa ja Pähkis 39+2 :heart:
 
Onpas täällä nyt hiljentynyt.. :eek: Joko kaikki on synnyttämässä? :D Mä oon edelleen ihan varma että mun odotus menee yliaikaiseksi.. :whistle:

Hyvät neuvolakuulumiset Sartsalla ja Jendden Neelalla!

Siili :heart: Känkkäränkkä 38+4
 
Sartsa83
Siili älä muuta sano! :( Mä en oo halunnut jatkaa tätä yksinpuhelua täällä niin en oo kirjotellu vaikka kerrottavaa oiski... täällä nimittäin supistelut on alkaneet!!! :D Eilen tuli kipeitä harkkareita 3-11minuutin välein päälle 3tunnin ajan, mutta yöks loppuivat. Muutamia tuli unen sekaan ja aina kun nousin vessaan, mut tänä aamuna sitten tuossa yhdeksän jälkeen käynnisty kipeät OIKEAT supparit. Selvästi huomaa eron kun vatsalihakset tekee yksinään reeniä ja voimistuessaan koko kroppa nykii. Hassua, vaikka kipeetä tekeekin. :D LISÄÄÄÄÄÄ!!!! Ja näitten välit on 4-21, jopa 30min välein. Et ei tosiaankaan vielä mitään sen suurempaa, mutta toivotaan että tästä tihenee ja kipeytyy entisestään. ;)

Mä pidän peukkuja Siili että sulla alkais kans tässä tapahtuu pian jotain kuten yllättävästi mullakin yhtäkkiä. :)

Sartsa ja Pähkis 39+5 :heart:
 
sori kun ei ole kuulunut...
Yksi päivä piti tulla jotakin kommentoimaan, ajattelin että ihanaa kun saan kaiken synnytysrumban jälkeen tulla kehumaan kuinka hienosti meillä kaikki menee! noh, ei olis pitänyt edes ajatella moista, koska se kyllä sitten taas kostautui. :'( vauva on ihana ja helppo, rauhallinen ja maailman paras, mutta äidillä on nyt vähän vaikeeta. :ashamed: :'( just aloin parantua - henkisesti ja fyysisesti - synnytyksestä ja sitä edeltävästä ajasta kun oikeaan rintaan ja vatsaan alkoi koskea tosi pahasti. sairaanhoitajan kautta ensiapuun, jossa tuli sitten vietettyä 3 päivää ja yksi yö. tuloksena rintatulehdus ja sappikivet, joka vaatii leikkaushoitoa, mutta jono on 3-6kk joten nyt kärvistellään sitten kamalien vatsakipujen kanssa. lääkkeenä on litalgin, josta olen nyt saanut 4 erilaista ohjetta: pitää olla imettämättä 24h / 8h / 6h lääkkeen ottamisen jälkeen, ja kätilö puolestaan sanoi että saa imettää. ohjeessa sanotaan että ei imetyksen aikana. ketä siis uskoa??!! :eek: :kieh:
miehen piti mennä huomenna töihin, mutta joutuu olemaan vielä kotona kun en yksin pärjää vauvan kanssa. :'( tää on ihan hirveetä, mä olen ihan loppu! ollaan vietetty viimesen kuukausen aikana sairaalassa nyt enemmän aikaa kun kotona!
koska tää loppuu, koska voin alkaa nauttimaan äitiyslomasta ja tuosta ihanasta vauvasta???!!
jos jotain hyvää, niin onneksi vauva on noin kiltti, en tiedä miten kestäisin jos se vielä huutaisi ja olisi vaativampi.

anteeksi omanapaisuus, mutta muuhun ei nyt ole voimia. :ashamed: :'(

b & poikanen huomenna 1kk!! :heart: :heart:

(tänään 1v. hääpäivä, eipä paljon osaa nauttia...)
 
siili ei hml:ssa tarvinnut olla käytävillä! en tietty tiedä mikä siellä nyt on meninki mut tuskin ihan niin ruuhkaista... ;)

sartsa en osaa sanoo kun en ole luonnollista kokenut mutta olen myös kuullut että kipeempää on jos joudutaan käynnistämään. ei mulla heti kalvojen puhkaisusta lähtenyt supistukset mutta kyllä ne sitten oli koko ajan kipeitä kun niitä tuli. mutta yksilöllistä, niin kuin koko synnytyskin! =)

tsemppiä, toivottavasti pian alkaa tapahtumaan!
 
Sartsa83
bambina voi kurjuuksien kurjuus! :( :hug: Ikävää että sulla on siellä tuommosta kaikkea ollu ja on. Lääkkeestä sen verran, että usko kätilöä! Lääkeselosteissa lukee aina ties mitä, mutta parhaiten tietävät asiasta alan ammattilaiset, joten jos hän sanoo että voit imettää, imetä. :hug: Onneksi teillä on tosiaan kiltti lapsi ja hienoa että mies voi olla vielä sun apunasi kotona. :hug: Toivotaan että saisit ees jotenkin kipuihin helpotusta esim. kipulääkkeistä? Että pystyisit sen 3-6kk kärvistelee. Inhottavaa että on tommoset jonot! :( Voi että.. tulipas nyt jotenki paha mieli sun puolesta. :/

Juu, näin oon iteki ymmärtäny että kaikki on yksilöllistä mitä liittyy ylipäätään raskauteen ja synnytykseen.

Onnittelut 1v hääpäivästä, vaikka uskon ettei siitä osaakaan nauttia. Ja onnittelut myös 1kk ikäselle poikaselle! :hug: :heart:
 
Sartsa tuohan kuulostaa lupaavalta! Eiköhän sulla ole pian oma vauva sylissä. :) Jos kohta teet jo lähtöä sairaalaan (tai saatathan tietysti jo ollakin siellä) niin tsemppiä kovasti!!

Ja kiitti, mä alan myös toivomaan ihan tosissani synnytyksen alkamista. On nimittäin aika tuskaista ollut taas tää päivä ton v**un helteen kanssa, oon suunnilleen vaan itkenyt ja tehnyt kuolemaa. Mun ystävä synnytti alkuviikosta ja se sanoi, että nyt olo on ainakin tuhat kertaa parempi, että nyt vasta tajuaa kuinka koville se helle otti raskaana ollessa. Toivottavasti pääsen pian sanomaan samaa. :)

bambina :hug: :hug: :hug: Kylläpä teitä/sua nyt koetellaan! :/ En osaa sanoa taas mitään fiksua tai tsemppaavaa, mutta oon "hengessä mukana". Voimia! Ja kyllä sä vielä pääset vauvastasi nauttimaan, älä huoli. Ei nuo vastoinkäymiset voi jatkua enää kauaa. :hug: Toivottavasti leikkausjono etenee nopeasti ettet joudu 6 kk:tta kärvistelemään!
Ja tuosta lääkeohjeesta oon samaa mieltä kuin Sartsa, että varmaan kätilöä uskoisin. Niihin ohjeisiin tosiaan kirjoitetaan vaikka mitä, ettei sitten kukaan voi haastaa oikeuteen tms. Mä ainakin sain lääkäriltä silmätippoja, joiden ohjeessa luki ettei saa käyttää raskausaikana, mutta lääkäri sanoi ettei lääkeaine imeydy sikiöön, mutta noin täytyy lukea koska ei ole voitu testata "tarpeeksi" ko. lääkkeen vaikutuksia vauvaan.. Ois hauska kuulla myös Terpin mielipide asiaan?!
Kiitti tiedosta Hml:a koskien. =) Ja oikein paljon onnea 1-vuotishääpäivän johdosta ja onnittelut poitsulle myöskin! :flower:

Omaa: Tosiaan, täällä on itku päässyt tänään useammankin kerran tuon hemmetin helteen vuoksi, tuntuu että sietokyky on ihan lopussa ja että odotan vain kuolemaan. En jaksais enää yhtään tällaista yli 30 asteen päivää. Tänään ja eilen on tosin tuntunut sellaista jatkuvaa painontunnetta alapäässä, joten toivon että synnytys lähenisi.. Mutta uskon samalla että yli LA:n menee.
Tällainen valitusvirsi tänään.. Sorry. :ashamed:
 
edelleen yhdessä koossa rv38+1 menossa. ilmeisesti supistuksia tulee välillä mutta eipä nuo kauheesti auta asiaa. torstaina oli lääkäri ja kohdun suu on kiinni ja kanavaa jäljellä 2 cm. eipä siis taida olla ihan heti tulossa tämä tapaus. ilmat viileeks ja muksu ulos kiiitooos :D
 
Sartsa83
Siili kiitos mutta edelleen täällä.. ja nyt noi supparit loppu ku seinään! :kieh: :headwall: Ei oo moneen tuntiin taas tullu mitää.. kävin saunomassakin ihan niitä edistääkseni. Noh, ei auta.. seuraillaan tilannetta.

Toivotaan että voidaan tässä jokainen todeta pian kun olo tuntuu niin kevyemmältä ja paremmalta kun on synnyttäny!

Pieniminä samaa mieltä!! KIITOOOOOOS. :D
 
Sartsa no voihan himputti! :/ Mulla vähän sama juttu, eilen oli tosiaan iltapäivästä saakka painontunnetta, joka vähitellen voimistui tosi kovaksi. Lisäksi illalla tuli supistuksia, jotka viilsivät tuonne alas. Mutta sitten ne siitä hiipuivat ja yön aikana en tuntenut mitään enkä tänään myöskään. Mutta ehkäpä ne paikat siellä pikkuhiljaa pehmenee.. Onneksi tänään on vähän viileämpää ja koko viikoksi vissiin luvattu ei-ihan-hellettä, huh!
 
Sartsa eiköhän se vauva sieltä tule kun on tullakseen :) Se taitaa vaan härnätä sua välillä luulemaan että syntyy nyt ja sitten päättää että ei tulekaan ihan vielä! :LOL: No jospa kohta!

Itsekin tulin just neuvolasta ja selvis sitten sekin, että pääkin oli jo oikeastaan kiinnittynyt että omalla autolla pääsee sitten sairaalaan kun sen aika tulee. Pelottavan paljon nousee paino vaan näin muutamassa viikossa. Kun nyt tuli 1,5kg parin viikon takaisesta ja tähän mennessä koko aikana on tullut alle 10kg. Että loppukiri näemmä sillä saralla :) Muuten kaikki muut arvot ok. Hemoglobiinikin oli 127 vaikka en oo oikeastaan muistanut syödä rautaa juuri ollenkaan kun on ollut niin paljon poissa kotoa. Pissaa ei voitu ottaa kun ei vaan tullut pissa... Tyhmänä otan noi neuvola-ajat aina aamulle ja sit kun kotona käyn pissalla herätessä niin ei tule sitten neuvolassa ollenkaan vaikka kuin juo ja yrittää punnata. MUtta se katotaan sitten vaan ens kerralla taas.

Täällä näytti olevan jo tähän aikaan 24 lämmintä ja odottelen että jos eilisen myrskyn jäljiltä kuivais tuo nurmikko niin pääsis aurinkoon leikkaamaan nurtsia.

bambina Kylläpäs teitä nyt koetellaan! Jaksamista sinne kovasti! Toivottavasti pääsette mahdollisimman pian leikkauttaan ne sappikivet. Kamala kuvitella, että joudut pian oleen puoli vuotta kipeänä vai auttaako ne sun saamat lääkkeet yhtään siihen kipuun?

Miten muuten te synnyttänee, olitteko sairaalassa omissa vaatteissanne vai sairaalavaatteissa? Kun juteltiin tänään neuvolassa tuosta mitä tarttis ottaa mukaan niin tuli puheeksi että saa olla omissa tai sairaalan vaatteissa siellä. Omat ois varmasti kotoisammat ja mukavammat, mutta toistaalta siellä kuulemma synnytyksen jälkeen hikoaa kamalasti jolloin pitäs olla hirmusti sitä vaatetta mukana. En muista että oliko tästä puhetta jo aikaisemmin, mutta mitkä tavarat te koitte semmoisiksi, mitkä kannattaa ehdottomasti olla mukana ja mitä ei sitten tarttenutkaan vaikka oli pakannut? Mua mietityttää myös tuo vauvan pukeminen kun kotiin lähdetään. Jos sattuu että sillon on vielä näin kuuma niin se vähän ehkä helpottaa mutta jos on sellainen vähän viileä ilma niin tartteeko se jo sitten villapuvun tai jonkun muun vai vaan pari kerrosta jotain puuvillaa ja velouria. No onneks vauvanvaatteet on niin pieniä että voi ottaa ehdolle niitä vaatteita ja kysyä sitten hoitajilta apua.

lauru ja masukki 36+1
 
Sartsa83
Siili näyttäs sääennusteet tänne Nokiallekin hyvältä tälle viikkoa. ONNEKSI!!! :heart: No juu, mulle on iskeny jo semmonen olo, et noi oli jotain huijausjuttuja mitä oli viikonlopun aikana.. mut ehkäpä se on vaan sitä että siellä alko paikat pehmeneen ja pikku hiljaa alkaa jotain tapahtuun.. toivossa on vaan hyvä elää, vaikka tuntuukin välistä turhalta. ;) :p Tsemppiä nyt sinnekin että ne kunnon supparit alkais ja siellä päästäs tosi toimiin! :hug: :heart:

lauru näin mäkin oon alkanu epäileen... mokomakin! :LOL: :headwall:

Tota noista omista vaatteista sen verran, että ne ketkä on synnyttäneet mun tutuista, on sanoneet että mieluummin on sen sairaalassa olon ajan sairaalaan vaatteissa, koska se hikoilu on ihan järjetöntä synnytyksen jälkeen kun kaikki turvotus häviää ja sit jos sattuu alapää vuotamaan paljonkin verta niin ei ainakaan sotke omia vaatteitaan. Mä meinasin kans varautua ottaan omat vaatteet mut luovuin siitä, koska mä voin vaan kuvitella miten mä hikoilen siellä kun tätä turvotusta on jotain aivan tautinen määrä!

Sulla on hempat ollu tosi hyvät! Mullaki lähti nyt viimeks nousuun.. et kattoo ny.. varmaan keskiviikkona taas mennään neuvolaan kun ei tää meinaa lähtee syntyyn! :D Joten jos kattoo sen tälläkin viikkoa, mitä se näyttää. :) Noni ja pääkin ois siellä kiinnittynyt! :) Nyt vaan ootteleen koska syntyy. ;)

Mä en kestääääääääää!!!!!! Miksi, miksi, miksi tää ny tyssäs tähä? Pakko alkaa riehuun että jotain alkas tapahtuu!!! :kieh: :headwall: :'(

Sartsa ja Pähkis 39+6 :heart:
 
lauru noista sairaalan vaatteista... nehän on siis aivan karseet, mutta saattaa se oma olokin olla aika karsee, joten kyllä mä ainakin viihdyin niissä ihan hyvin (tosin ne verkkopöksyt oli ihan kamalat!!!), koska tosiaan hikoilutti ja jälkivuoto sotki koko ajan kaikkia vaatteita. ja myös sitten kun maitoa alkoi herumaan, niin se sotki vaatteita myös. oli aika mukavaa olla kun sai käydä vaan heittämässä vaatteet pyykkikoriin ja ottaa uudet päälle, vaikka tosiaan eivät mitään ihanuuksia ollutkaan. ;) sitten kun oli kotiinlähdön aika, niin oli aivan taivaallista saada laittaa omat vaatteet päälle!! :D

vauvan vaatetuksesta: me kotiuduttiin niiden kaikkein pahimpien helteiden aikaan, ja kysyttiin voidaanko lähteä lyhythihaisella bodylla (autolla oltiin), ja vastaukseksi saatiin, että olis silti hyvä olla pitkäh. body ja housut sekä lakki. tuntui tosi pahalta pukea niin paljon päälle, mutta vastasyntyneillä ei toimi lämmönsäätely laisinkaan, joten siitä syystä näin. voi tietty olla että jossain muualla on eri ohjeet, joten kannattaa ottaa molempia yhdet mukaan. meillä oli synnäriltä lähtiessä 50cm body ihan tosi niukka, joten sen käyttö jäi yhteen kertaan. poika oli 51,5cm.
kannattaa ottaa muutama vaihtoehto mukaan, me ollaan sitten vähän viileemmällä ilmalla pidetty vaan pitkää bodya, ohuita jousuja ja sukkia ja sitten levitetty sellanen peite päälle. ettei tule myöskään liian kuuma sitten, koska kantokopassa on tosi lämmin! mutta ne osaa sairaalassa kyllä neuvoa hyvin! :) :heart:

ON: sain vakuutusyhtiöstä luvan varata aikaa yksityiselle leikkaukseen. :) ne korvaavat sen kyllä. eli nyt leikkaukseen pääsen n. kuukauden sisällä!!! :D

b & poikanen 1 kk :heart: :heart: :heart:
 
bambina: Ok. Tuosta ilmastahan ei näköjään yhtään tiedä että mimmoinen on. Syyskuussa saattaa olla vielä tosi lämminkin jos tämmöisenä jatkuu :) Ja todella hieno homma että pääset yksityiselle! Ei tartte jonotella niin paljon ja varmasti saa muutenkin parempaa palvelua kuin kunnallisella puolella. Paistaa se päivä risukasaankin! Minkäsuuruinen leikkaus se on? Että tarttetko sitten sen jälkeen hoitoapua vauvalle vai miten pikaisesti siitä toipuu?
 

Yhteistyössä