The ketju

Status
Viestiketju on suljettu.
Raakasnickersit :)? Laitatko reseptiä kehiin, vois vaikka pistää tässä talossa testaukseen :)
Näihin meinaa tulla himo.
Lähes tällä ohjeella tein,muokkasin hieman.
Pohja:
1 dl maapähkinävoita ( itse tehtyä tai kaupan,, mie tein itse )
2 rkl nestemäistä makeuttajaa
2 rkl mantelijauhetta
Ripaus suolaa jos sitä ei ole maapähkinävoissa
Sekoita pohjan ainekset keskenään.Lusikoi pohja leivinpaperin päälle ( kelmu käy myös ) suorakulmaiseen astiaan ja levitä tasaisesti.Laita pakkaseen vähäksi aikaa.
Tee sillä aikaa täyte.
Täyte:
8 pehmeää taatelia tai n 1/2 pk kuivattua taatelia
1 rkl kookosöljyä ( sulatettuna)
1 rkl vettä
Ripaus aitovaniljaa ( mie käytin vanilja uutetta)
Ripaus suolaa
Päälle maapähkinöitä
Muussaa täytteen ainekset sileäksi belenderissä tai monitoimilaitteessa. Onnistuu myös käsin haarukalla jos liotat taateleita jonkin aikaa vedessä. Lusikoi täyte pohjan päälle ja painele maapähkinöitä täytteen päälle. Laita pakkaseen vähintään tunniksi.
Kuorutus:
2 rkl kaakaovoita
1rkl kookosöljyä
Nestemäistä makeutusaineita tai kookosnektaria tai hunajaa maun mukaan. Mie laitoin n rkl hunajaa ja makeutusaineita ehkä rkl. Maistele mikä määrä riittää
3 rkl raakakaakaota
Ripaus vaniljaa
Sulata kaakaovoita ja kookosöljy, sekoita myös hunaja sekaan jos käytät sitä. Lisää ripaus suolaa ja raakakaakaota, maista ja sekoita tasaiseksi. Lusikoi kuorutus päälle ja laita viellä pakasteeseen vähintään 15-30 minuutiksi ja leikkele paloiksi. Säilytä pakasteessa, sulaa nopeasti jääkaapissa ja huoneenlämmössä.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: FreezeCat
Itse tehty maapähkinävoi
Paahda ps kuorellisia maapähkinöitä n 150-175 asteessa n 10-20 min. Ota uunista kun kuoret alkaa ruskistua ja tuoksua.Tarkkaile koko ajan,älä anna palaa. Jäähdytä. Kuori maapähkinät ja jauha suolan kanssa teho/ monitoimikoneessa sileäksi tahnaksi. Tässä voi mennä n 20 minuuttia. Kaavi välillä tahnaa laitteen reunoilta. Suolaa tarvitaan vain ripaus.
Muuta ei tarvita vain paahdettuja maapähkinöitä ja vähän suolaa :)
 
  • Tykkää
Reactions: FreezeCat
Itse tehty maapähkinävoi
Paahda ps kuorellisia maapähkinöitä n 150-175 asteessa n 10-20 min. Ota uunista kun kuoret alkaa ruskistua ja tuoksua.Tarkkaile koko ajan,älä anna palaa. Jäähdytä. Kuori maapähkinät ja jauha suolan kanssa teho/ monitoimikoneessa sileäksi tahnaksi. Tässä voi mennä n 20 minuuttia. Kaavi välillä tahnaa laitteen reunoilta. Suolaa tarvitaan vain ripaus.
Muuta ei tarvita vain paahdettuja maapähkinöitä ja vähän suolaa :)

jaa
 
Pimpeli pompeli - tässä oltiin puoltoista tuntia ilman sähköä kynttilöiden valossa :)...mun kainaloista rupes pelottamaan meininki mutta onneksi osaan olla näemmä sekä mörön- että myrskynsyöttinä - ipana meni ja nukahti kainalooni <3 (oli kuulkaas hiukan haastetta saada tuommoinen lötköinen pitkäkinttuinen unikaveri sänkyynsä kannetuksi :D)

Just kotiutui toinenkin jammailija hymyssä suin bailuista ja myrskyssä seikkailustaan :)...eli tässä valtakunnassa on asiat tällä hetkellä oikein hyvin <3
 
  • Tykkää
Reactions: Kais ja famipala
Pimpeli pompeli - tässä oltiin puoltoista tuntia ilman sähköä kynttilöiden valossa :)...mun kainaloista rupes pelottamaan meininki mutta onneksi osaan olla näemmä sekä mörön- että myrskynsyöttinä - ipana meni ja nukahti kainalooni <3 (oli kuulkaas hiukan haastetta saada tuommoinen lötköinen pitkäkinttuinen unikaveri sänkyynsä kannetuksi :D)

Just kotiutui toinenkin jammailija hymyssä suin bailuista ja myrskyssä seikkailustaan :)...eli tässä valtakunnassa on asiat tällä hetkellä oikein hyvin <3
Kattisella on ollut tunnelmaa kun pimeässä illassa menee sähkötkin :)
 
  • Tykkää
Reactions: Kais
Pimpeli pompeli - tässä oltiin puoltoista tuntia ilman sähköä kynttilöiden valossa :)...mun kainaloista rupes pelottamaan meininki mutta onneksi osaan olla näemmä sekä mörön- että myrskynsyöttinä - ipana meni ja nukahti kainalooni <3 (oli kuulkaas hiukan haastetta saada tuommoinen lötköinen pitkäkinttuinen unikaveri sänkyynsä kannetuksi :D)

Just kotiutui toinenkin jammailija hymyssä suin bailuista ja myrskyssä seikkailustaan :)...eli tässä valtakunnassa on asiat tällä hetkellä oikein hyvin <3
Miten pelottaa kainaloista? :cautious:
 
Kattisella on ollut tunnelmaa kun pimeässä illassa menee sähkötkin :)
Niin oli sävyä ja fiilistä....hyvin puhuri roimii menemään puuskissa, mahtaa olla huomisaamuna melkoista hämmästelyä ilmassa, kun tekee seutukunta tarkastusta....Mutta kynttilät toimii aina ja jopa tähän hätään löytyi taskulamppujakin käden ulottuville, mikä on jo sinällään ihme, ettei niitä tarvinnut lähteä etsimään :D...
 
  • Tykkää
Reactions: famipala
Niin oli sävyä ja fiilistä....hyvin puhuri roimii menemään puuskissa, mahtaa olla huomisaamuna melkoista hämmästelyä ilmassa, kun tekee seutukunta tarkastusta....Mutta kynttilät toimii aina ja jopa tähän hätään löytyi taskulamppujakin käden ulottuville, mikä on jo sinällään ihme, ettei niitä tarvinnut lähteä etsimään :D...
Nuo pitäiskin olla aina sellaisessa paikassa että ne löytää jos sähköt menee :)
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä