The ketju

Status
Viestiketju on suljettu.
vierailija
7.95 kilo.

Ja se päätyy pannulle rehujen kera. Meillä on tuota aika usein, hyvin sopii esim. Chili con carnentapaisiin tulisempiin sooseihin.
Ei mitään rehuja:mad:
Paahda ensin mustapippureita kuivalla paistinpannulla, jotta niiden aromi pääsee paremmin oikeuksiinsa. Pippureiden jäähdyttyä murskaa ne ja kuorruta kevyesti suolattu paisti pippurirouheella.
Tämän jälkeen ota paistiin väri kuumalla, öljytyllä pannulla.
Paista paistia uunissa 150 asteessa, kunnes sisälämpötilamittari näyttää 55 astetta
 
Ei mitään rehuja:mad:
Paahda ensin mustapippureita kuivalla paistinpannulla, jotta niiden aromi pääsee paremmin oikeuksiinsa. Pippureiden jäähdyttyä murskaa ne ja kuorruta kevyesti suolattu paisti pippurirouheella.
Tämän jälkeen ota paistiin väri kuumalla, öljytyllä pannulla.
Paista paistia uunissa 150 asteessa, kunnes sisälämpötilamittari näyttää 55 astetta
Nääh, mä haluan mätön missä on kaikki oleellinen. En paistia.
 
Päi ja vää.

Sarjassamme asioita joita en kannata. Juostenkusten tekeminen tai ”piiloonhan toi jää, mitä vitun välii"- tekeminen.
Onhan tullu ryömittyä tää päivä rossipohjassa. Kutsutaan myös nimellä tuulettuva tai ryömintätilainen alapohja. Jos toi olis alunperin tehty kunnolla, niin siellä ei nytkään olis mitään syytä edes käydä. Ja jos tarttis käydä, niin siellä mahtuis käymään ja tekemäänkin jotain.

Siin rakennusvaiheessa nimittäin on aikas helppoa ja halpaa kattoa, et joka paikkaan jää vähintään konttauskorkeus ja nakella rakennusjätteet kivijalan ulkopuolelle, ennen kuin alkaa lyömään alapohjaa umpeen. Kolkytä vuotta myöhemmin se on sit hankalaa ja kallista.

Ja itteä vituttaa tehdä jotain joka ei hirveesti auta. Voin toki ryömien poistaa sieltä mätänevää lankunpätkää mut en pääse käsiksi paikkoihin joihin mahtuu vain hiiri. Jos multa kysyttäis, niin ekaks tilaisin paikalle hiekkaimurin ja ottaisin alkuun edes pari kuorma- autollista hiekkaa pois. Sen jälkeen funtsisin, et tartteeko tuuletuksen parantamiseksi enää muuta tehdäkään.

Mut multa ei kysytä. Suunnitelmat on tehty ja urakat on sovittu. Mulle maksetaan ryömimisestä. Mikäs siinä, sen taidon mä opin ennen kävelyä, nykyään vaan en ole enää niin notkea.

En yhtään ihmettele, et isäukko pyysi mua hätiin.
 
Torjantaita kaikille :)*vilkuttaa ja pomppii ja huiskuttaa ja lähettelee ikävissänsä lentopusuja ihan jokaiselle*

...eli melkeinhän me ollaan jo taas viikonlopussa ja sen tunnelmissa, huominen päivä mennee niin sukkelavikkelästi vaikka seipäännokassa hekotellessa :)...


Olipa muuten vallan hempeetä tulla töistä kotio kun sateli hiljakseen lunta:love:, se on vaan niin ihunankaunista! Toi halavatun sääukkeli varmaan kärsii tällä leveysasteella jostain pms- taudista kun nuin kovin oikkuilee, tai sitten kyseessä on joku määrittelemättömän hankala ukkotauti...meni ja sulatti kehveli pois tuon lumen ja koko seutukunta meni taas ihan mustaksi. Mutta - lälläspyy, eipä toisaalta haittaa niin mitään kun saan urakalla laittaa lyhtyjä kynttilöineen palamaan ja luomaan tunnelmaa :)

Mutta - mitäs Sulle kuuluu eli tuisäisäi, onhan valtakunnassasi kaikki hyvin :)?
 
  • Tykkää
Reactions: famipala
Iltaa Asiankannattajalle ja FreezeCatille!

Talon alla ryömiminen on tottavie ahterista!

Mun pitää kertoa kaikille kun.... Siis mies ei oo koskaan tajunnut, miksi mä inhoan sisääntunkevia hiiriä niin hemmetisti. Siis kun sen mielestä ainoa duuni mikä niistä koituu on se, että vippaa raadon pesän/pihalle ja virittää loukun uudelleen.

Mut nyt. Meillä oli molemmissa käyttöautoissa hiirenpesä. Ja kyllä niitä sit puunattiin ja hinkattiin ja tuuletettiin ja... kun seuraavana aamuna penkiltä löytyi ihan tuoretta hiirenpaskaa, alkaa mieskin oivaltaa...:whistle:
 
  • Tykkää
Reactions: famipala
Iltaa Asiankannattajalle ja FreezeCatille!

Talon alla ryömiminen on tottavie ahterista!

Mun pitää kertoa kaikille kun.... Siis mies ei oo koskaan tajunnut, miksi mä inhoan sisääntunkevia hiiriä niin hemmetisti. Siis kun sen mielestä ainoa duuni mikä niistä koituu on se, että vippaa raadon pesän/pihalle ja virittää loukun uudelleen.

Mut nyt. Meillä oli molemmissa käyttöautoissa hiirenpesä. Ja kyllä niitä sit puunattiin ja hinkattiin ja tuuletettiin ja... kun seuraavana aamuna penkiltä löytyi ihan tuoretta hiirenpaskaa, alkaa mieskin oivaltaa...:whistle:
Yyyyhhh, mua ihan puistattaa jo pelkkä ajatuskin vipeltävästä hiirestä:barefoot:, joten mieti vaan mikä kumma vois olla mun reaktio sille jos semmoisen oikeesti näkisin temmeltävän torpassa....

Teijen pitää hankkia kissa. Tai kaksi. Tai sitten semmonen pillipiipari.

Voimia tuohon taistoon! Mä yritän karistella moista ajatusta nyt pääkkösestäni pois tai sitten mä vielä tuurillani näen unikuvissani Avara luontomme- proggista jyrsijöistä....
 
  • Tykkää
Reactions: famipala
Iltaa Asiankannattajalle ja FreezeCatille!

Talon alla ryömiminen on tottavie ahterista!
Talon alla ryömiminen on ahterista, ei sen tarttis olla jos asiat olis alunperin tehty kannattavasti. Se siin vituttaa eniten. Mut erakkorapua ei ahtaat luolat ainaskaan pelota.

Kattohommat on toista maata. Siel on tilaa tehdä vaik taivaaseen asti, mut korkean paikan kammoiselle moni katto on myrkkyä.
 
Talon alla ryömiminen on ahterista, ei sen tarttis olla jos asiat olis alunperin tehty kannattavasti. Se siin vituttaa eniten. Mut erakkorapua ei ahtaat luolat ainaskaan pelota.

Kattohommat on toista maata. Siel on tilaa tehdä vaik taivaaseen asti, mut korkean paikan kammoiselle moni katto on myrkkyä.
Mä oon ollut katolla viskomassa tiiliä veks ja kiskomassa pressua sateensuojaksi. Ja tänkin talon alustan on joskus pakko ryömiä.

Kumpikaan ei kuulu mielipuuhiini.

Sitä mäkään en ymmärrä, et miksi ainakin 50-, 60- ja 70-lukujen taloissa kaikki roju tungettiin talon alle tai väliseinään tai katon tuuletustilaan tai jätettiin ihan rehdisti ullakon tukkkeeksi.

Tulikohan niin kiire harjakaisiin että siivoaminen sit vaan jäi?
 
Mä oon ollut katolla viskomassa tiiliä veks ja kiskomassa pressua sateensuojaksi. Ja tänkin talon alustan on joskus pakko ryömiä.

Kumpikaan ei kuulu mielipuuhiini.

Sitä mäkään en ymmärrä, et miksi ainakin 50-, 60- ja 70-lukujen taloissa kaikki roju tungettiin talon alle tai väliseinään tai katon tuuletustilaan tai jätettiin ihan rehdisti ullakon tukkkeeksi.

Tulikohan niin kiire harjakaisiin että siivoaminen sit vaan jäi?
Johtuu siittä, että ukot ei siivoa ja siihen aikaan akat ei ole tulleet raksalle ensinkään.
 
...hyeenalauma saatu hetkeksi hiljaiseksi ruokapöydän äärelle :D

On se vaan haipakkaa eloa! TseiPiikin tuli kuulkaas eilettäin nähtyä keskellä kylää, vallan tarjos mulle suklaatiakin ja toivotteli mukavaa joulunodotusta :)...en oo etes oikein suonut tuolle jänskäpänskätysajalle kummoistakaan ajatusta:barefoot:, ipanatkaan eivät ole vielä joikanneet ilmoille lahjustoivomuksiaan:confused:, mikä kyllä kummastuttaa isosti:unsure:...

Mutta mä veikkaan kuitenkin, että jahka se Ensimmäinen Virallinen Jänskäpänskätysajan Päivä tulee, niin taitaa se tuttu ja turvallinen pulinaselitysripulikin tulla ilmoille alati vaihtuvine toiveineen :D

Mä en muuta kaipaa kuin niitä muutamia hassuja lomapäiviä, jolloin voi vaan olla möllötellä :), kuunnella musiikkia ja vaikka uppoutua kirjaan ja siemailla glögiä jajajaja....nauttia <3...
 
  • Tykkää
Reactions: famipala
Noihin hiiriin (muihin jyrsijöihin) pätee se, et milloin näet yhden, niin niitä on vähintään sata.
Tähän aikaan vuodesta hiiret pyrkii sisään, se on niiden luonto.
Torjunta pitäis alottaa jo kaukaa ennen kivijalkaa siten, et koko talon ympärillä on vähintään viiden metrin vyöhyke hyvin sileetä ja paljasta vyöhykettä. Niiden järki kun sanoo, et ei o terveellistä olla paljaan taivaan alla hetkeäkään. Ainakaan jos kaikki turvapaikkakoloset on tukittu. Ja tos kandee muistaa, et hiiren mielestä sopiva turvapaikka löytyy luodinreiän kokoisesta aukosta. Joka saa olla vaik kahden metrin korkeudella.
 
Noihin hiiriin (muihin jyrsijöihin) pätee se, et milloin näet yhden, niin niitä on vähintään sata.
Tähän aikaan vuodesta hiiret pyrkii sisään, se on niiden luonto.
Torjunta pitäis alottaa jo kaukaa ennen kivijalkaa siten, et koko talon ympärillä on vähintään viiden metrin vyöhyke hyvin sileetä ja paljasta vyöhykettä. Niiden järki kun sanoo, et ei o terveellistä olla paljaan taivaan alla hetkeäkään. Ainakaan jos kaikki turvapaikkakoloset on tukittu. Ja tos kandee muistaa, et hiiren mielestä sopiva turvapaikka löytyy luodinreiän kokoisesta aukosta. Joka saa olla vaik kahden metrin korkeudella.
Mutkun ne tunkee meidän AUTOIHIN nyt!

Millä sen estää?
 
Mutkun ne tunkee meidän AUTOIHIN nyt!

Millä sen estää?
Ihanainen. NYT on vähän myöhäistä muuta kuin loukuttaa. Jos niit pihapiiri kiinnostaa niin ovat valloittaneet sen jo. Hyvä navettakissakaan ei pyydystä kuin muutaman hiiren päivässä.

Jos kukaan ei ilmaise suurta paheksuntaa, niin jatkan hiiriasialla vielä tämän postauksen. Koska just tänään niiden jälkiä talossa näin.

Milloin maa pettää munien alta hiiritunnelin verran, niin kyl sen ahtaassa paikassa huomaa vaik munat ei suurta tilaa vaatiskaan. Ja kun pääsee nurkkaan, mis kivijalan ja alapohjan välistä eristeet on revitty ja hiekalla on iso keko linnunsiemenii. Syyllinen ei o lintu. Ja käymättä edes katsomassa mä tiedän, et tällä nurkalla on takuuvarmasti lintulauta.

Koitin kuvata noit tuholaisvahinkoja ja muita alapohjavahinkoja. Ennen- jälkeen periaaatteella koska tonne ei kukaan me kattomaan. Hyvään palveluun kuuluu, et kuvaa tai ainaskin informoi havainnoistaan. Mut tän päivän tappioksi meni yks kamera.

Tuolla kun ryömii, niin jokaiseen taskuun ja jopa kalsareihin kertyy puol kiloa hiekkaa, niin kamera ny vaan ei tykkää hyvää.

Tämmöistä vissiin on olla miespuolinen hiekkapimppa?
 
vierailija
Talon alla ryömiminen on ahterista, ei sen tarttis olla jos asiat olis alunperin tehty kannattavasti. Se siin vituttaa eniten. Mut erakkorapua ei ahtaat luolat ainaskaan pelota.
Kattohommat on toista maata. Siel on tilaa tehdä vaik taivaaseen asti, mut korkean paikan kammoiselle moni katto on myrkkyä.
Tunkki vaan alle, kyl nousee. Jos ei niin sitten isompi tunkki(y)
 
Miespuolinen hiekkapimppa :D

Mä en vaan tajua, mitä noi tyhmät otukset meidän pihalta hakevat. Kompostori on hiirivarmaa mallia. Lintuja en syötä just siksi. Naapurin pellolla oli rapsia ja sekin kärsi niin ettei satoa suuremmin tullut. Eikä oo muitakaan elikoita joiden ruokien rippeitä himoaisivat.

Menisivät muualle! :mad:
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä