The ketju

Status
Viestiketju on suljettu.
vierailija
Edellinen oli snellmannia ja tässä hk:
"suomalainen porsaanliha, vesi, suomalainen porsaanmaksa (22 %), silava, kamara, lisätty suola (1,6 %), sokeri, happamuudensäätöaine (E575), mausteet (mm. sipuli), hapettumisenestoaine (askorbiinihappo), aromit (mm. chili), säilöntäaine (E250). Lihapitoisuus 40 %. Liha ja lihaan verrattavat valmistusaineet yhteensä 69 %. LAKTOOSITON. GLUTEENITON. MAIDOTON. PROTEIINIPITOINEN."
 
Saat liikaa nitraattia, joka aiheuttaa anemian.
"Vesi, naudanliha (24%) (alkuperämaa Suomi), porsaanmaksa (16%) (alkuperämaa Suomi), porsaanliha (11%) (alkuperämaa Suomi), perunajauho, silava, suola, porsaan sidekudosproteiini, aromit (muskottipähkinä, mustapippuri), glukoosi, mausteet (basilika, kardemumma), sikaproteiini, hapettumisenestoaineet (E301, E306), säilöntäaine E250."
Saan liikaa nitraattia? Mistä? Sian ja naudanlihasta? Hassua että väität noin kun lekuri urputti juuri tänään siitä kun en syö lihaa enemmän. Naudanlihaa tai muuta lihaa voisin toki jopa lisätä, mutta sianlihasta en pidä. Suolankäyttöä olen vähentänyt...koitahan antaa uusi diagnoosi.
 
vierailija
Saan liikaa nitraattia? Mistä? Sian ja naudanlihasta? Hassua että väität noin kun lekuri urputti juuri tänään siitä kun en syö lihaa enemmän. Naudanlihaa tai muuta lihaa voisin toki jopa lisätä, mutta sianlihasta en pidä. Suolankäyttöä olen vähentänyt...koitahan antaa uusi diagnoosi.
Maksamakkarassakin on nitraattia. Sun täytyy syödä vaikka luomulihaa, kun et voi olla muusta varma. Tämä numero nyt kärryyn, kun menet ostoksille.
https://ekoodit.fi/E250/nitraatti/
Eikä ainakaan rucolasalaattia ollenkaan. Maksassa saat kaikki ympäristömyrkyt ja lääkejäämät, joten sun täytyy vaihtaa se LIHAAN, 100% puhdasta lihaa, niin saat sopivasti vitamiineja ja proteiinia - muusta niitä punasoluja ei muodostu, ei hiilareista eikä rasvasta.
 
vierailija
D vitamiinia. Tottakai mä syön muutakin, salaatteja joka päivä..liha tuottaa ongelmia. Maksaruokia en juurikaan syö, maksalaatikko menettelee jos ei ole rusinoita joukossa..ja maksamakkaraa kyllä syön leivän kanssa....noi mun määrät vaan ei riitä kun en muista syödä sitä viittä kertaa joka pvä. Vähempi on huono, kyllhän mä sen tiesinkin en vaan aina oikeesti muista syödä.
Leipä kokonaan pois, koska viljan fytaatit estävät raudan imeytymisen. Ja maksamakkarapois, jos et saa sitä ilman nitraattia. Proteiinia maksalaatikossa on tjuttoman vähän, ei siis vaikuta täyttää mahaa silläkään.
http://www.maldonsalt.co.uk/Jozo/fl/The-Story-a-history-of-Maldon-Salt.html
Tarkista aina, ettei suolaan ole lisätty E635, kuten myllysuol saattaa olla. Nämä on ihmisiltä kerättyä tietoa ja monella käytössä. Muuta suolaa ei kannata käyttää, eikä missään tapauksessa mineraalisuolaa, kun siinä voi olla lysiinihydrokloridia, josta tulee migreeni.
 
vierailija
Maksamakkarassakin on nitraattia. Sun täytyy syödä vaikka luomulihaa, kun et voi olla muusta varma. Tämä numero nyt kärryyn, kun menet ostoksille.
https://ekoodit.fi/E250/nitraatti/
Eikä ainakaan rucolasalaattia ollenkaan. Maksassa saat kaikki ympäristömyrkyt ja lääkejäämät, joten sun täytyy vaihtaa se LIHAAN, 100% puhdasta lihaa, niin saat sopivasti vitamiineja ja proteiinia - muusta niitä punasoluja ei muodostu, ei hiilareista eikä rasvasta.
Tuskin Elena sitä maksamakkaraa koko pötköä yhdellä kertaa syö. o_O
 
vierailija
Tuskin Elena sitä maksamakkaraa koko pötköä yhdellä kertaa syö. o_O
Eikun sitä ei pidä syödä ollenkaan, vaikka suolttomat tietysti sietää sitäkin. Suomessa ON todella paljon suolettomaia ja avanteen omistavia ihmisiä. Heille voi myydä kaikkea sellaista, mitä ei tavallinen terve siedä - tai mikä ei muille eurooppalaisille kelpaa:whistle:
Oonkohan 10 v sitten maistanut luomumaksamakkaraa... Oli askorbiinihappo siinä, joten syötin ukolle:cool:
 
vierailija
Saan liikaa nitraattia? Mistä? Sian ja naudanlihasta? Hassua että väität noin kun lekuri urputti juuri tänään siitä kun en syö lihaa enemmän. Naudanlihaa tai muuta lihaa voisin toki jopa lisätä, mutta sianlihasta en pidä. Suolankäyttöä olen vähentänyt...koitahan antaa uusi diagnoosi.
Eihän maksamakkarassa OLE proteiinia kuin murto-osa siitä mitä luomulihassa esimerkiksi. Fosfaattilihassahan ON vettä ja vähemmän proteiinia - sitä ei kannata syödä kenenkään(y)
 
Suolettomat pitävät yllä potilasjärjestöä. Kysy ensi kerralla lääkäriltä, onko hänellä suoli tallella(y)
http://koti.netplaza.fi/~paula/kotikokkeli/simmons.htm
Mulla on kuule ihan toimiva suoli ja aion jatkaa maksamakkaran syöntiä jatkossakin, vaikka kirjoittelisit kuinka pitkiä viestejä sen nitraateista ym vaaroista.
...joo ja kannattaahan mun toki kysäistä lääkäriltä seuraavalla visiitillä, mitä hänen suolelleen kuuluu...se vasta fiksua olisi.:D
 
vierailija
Enkä puhunut suolan VÄHENTÄMISESTÄ, vaan vaihtamisesta sellaiseen, mikä ei a i h e u t a anemiaa. Tämä studio55-ohjelman sivulta:
"Toinen erityisen haitallinen lisäaine on nitraatti. Sillä värjätään erilaisia lihoja, makkaroita ja leikkeleitä punaiseksi.

− Nitraatti muuttuu suolistossa nitrosamiiniksi, jolla on suora yhteys suolistosyöpiin.

− On myös tehty laajoja epidemologisia tutkimuksia, joissa on todettu, ettei lihansyönti itsessään aiheuta mitään, mutta manipuloidut makkarat aiheuttavat. Ne on yhdistetty sydän- ja verisuonisairauksiin sekä syöpiin, Heikkilä kertoo.

Heikkilä mainitsee haitallisina myös väriaineet, joilla värjätään karamellit, limonadit ja vastaavat. Myös niillä on selvä vaikutus lasten käyttäytymiseen, joskin asia on tiedetty ja alettu vähitellen ymmärtää myös virallisella puolella." Fosfaatteja ei maininneet vaikka olisi pitänyt.:mad:
 
Enkä puhunut suolan VÄHENTÄMISESTÄ, vaan vaihtamisesta sellaiseen, mikä ei a i h e u t a anemiaa. Tämä studio55-ohjelman sivulta:
"Toinen erityisen haitallinen lisäaine on nitraatti. Sillä värjätään erilaisia lihoja, makkaroita ja leikkeleitä punaiseksi.

− Nitraatti muuttuu suolistossa nitrosamiiniksi, jolla on suora yhteys suolistosyöpiin.

− On myös tehty laajoja epidemologisia tutkimuksia, joissa on todettu, ettei lihansyönti itsessään aiheuta mitään, mutta manipuloidut makkarat aiheuttavat. Ne on yhdistetty sydän- ja verisuonisairauksiin sekä syöpiin, Heikkilä kertoo.

Heikkilä mainitsee haitallisina myös väriaineet, joilla värjätään karamellit, limonadit ja vastaavat. Myös niillä on selvä vaikutus lasten käyttäytymiseen, joskin asia on tiedetty ja alettu vähitellen ymmärtää myös virallisella puolella." Fosfaatteja ei maininneet vaikka olisi pitänyt.:mad:
Mulla ei ole anemiaa.
 
Juurihan selitit sellaisesta. Ihan sama mulle:ROFLMAO:
Nämä ihmiset jäis työttömiksi, jos kaikki sais paremmat ohjeet - mut eipä saa, kun systeemi toimii niinpäin: voittoa on tultava einolla millä hyvänsä:confused:
http://www.ipaa-yhdistys.fi/j-pussi/avannepoliklinikat/
Sä kun kirjoitit tonne aikasemmin, että pitäis syödä luomulihaa....musta tuntuu, näitten sun juttujen valossa, että sun kropasta löytyy maailman ainoa luomuliha...voinks mä syödä sut? En sais ainakaan nitraattia, en geneettisesti manipuloitua lihaa, en EKjotain myrkkyjä, en liikaa sokeria, en mitään muuta kuin luomulihaa made by you.
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä