The ketju

Status
Viestiketju on suljettu.
No voi sentään: hillosokerissa... oliko karrageenia? On ollut ainakin ja siksi ei voi kaikkia kakkuja syödä. Mulla ei ole sokeritautia, mut tiedän kyllä niitä joilla on. Sitruunatahnasta en ole kuullutkaan, mut varmaan toi yhdistelmä maistui ihanalle. Voisiko sitä vähän muunnella? Vaniljakastike on halpa ja helppo tehdä itsekin, ilman sokeriakin.
No ei oo karrageeniä. Ja tuota omenahilloa nyt laitan / syön sen verran vähän ettei hillosokerista ole haittaa.
En jaksanut ruveta ite tekämään tällä kertaa,joskus oon tehny.
Juu hyvää on sitruunatahna. Kyllä maistui hyvältä.
 
vierailija
No ei oo karrageeniä. Ja tuota omenahilloa nyt laitan / syön sen verran vähän ettei hillosokerista ole haittaa.
En jaksanut ruveta ite tekämään tällä kertaa,joskus oon tehny.
Juu hyvää on sitruunatahna. Kyllä maistui hyvältä.
Pyysin kauppiasta tilaamaan sellaista luomuomenasosetta, jossa on pelkästään omenaa ja tajuttoman hyvää on sekin.
Katsoin hillosokerin ja ovat näköjään muuttaneet koostumusta:
"Ainekset:
Sokeri, (glyfosaattijäämiä ja neonikotinoidijäämiä, koska kotimainen juurikas kasvatetaan poikkeusluvalla sen avulla. Hermomyrkky, joka käyttää nikotiinireseptoreita... liikenneruuhka, kaista niillä siis...)

hyytelöimisaine (hedelmäpektiini),

happamuudensäätöaine
(sitruunahappo, sisältää 0,1 % kokonaan kovetettua kasvirasvaa (auringonkukka)),

säilöntäaine (kaliumsorbaatti)."

Sitruunahappoon en koske, kun se närästää ja on tehty homesienestä.
Mut tosiaan, hyvä et ei oo enää karrageenia kuitenkaan, kun siitä voi tulehtua haimakin - miksi ei voisi?
 
vierailija
No ei oo karrageeniä. Ja tuota omenahilloa nyt laitan / syön sen verran vähän ettei hillosokerista ole haittaa.
En jaksanut ruveta ite tekämään tällä kertaa,joskus oon tehny.
Juu hyvää on sitruunatahna. Kyllä maistui hyvältä.
Ok, mut nyt vasta hoksasin, kun sokeriarvot ja haima liittyvät toisiinsa. Vasta haudattiin yks tuttu, jolla oli sokeritauti mut kuoli pian haimasyöpään, kun söi sitä diabeteslääkettä. En tiedä muuten hoidosta, mut nopeesti meni: syöpää pidempään sairastanut vaimo ehti tuhkata miehensä ja parin viikon kuluttua kuoli itsekin. Vähän kummastutti eikä linkin takana ole sama tyyppi, vaan pelkkää pähkäilyä. Meillä käytetään vain luomuhunajaa mut ei ikinä luomusokeria. Siitä rohtuu huulet HETI.
 
Pyysin kauppiasta tilaamaan sellaista luomuomenasosetta, jossa on pelkästään omenaa ja tajuttoman hyvää on sekin.
Katsoin hillosokerin ja ovat näköjään muuttaneet koostumusta:
"Ainekset:
Sokeri, (glyfosaattijäämiä ja neonikotinoidijäämiä, koska kotimainen juurikas kasvatetaan poikkeusluvalla sen avulla. Hermomyrkky, joka käyttää nikotiinireseptoreita... liikenneruuhka, kaista niillä siis...)

hyytelöimisaine (hedelmäpektiini),

happamuudensäätöaine
(sitruunahappo, sisältää 0,1 % kokonaan kovetettua kasvirasvaa (auringonkukka)),

säilöntäaine (kaliumsorbaatti)."

Sitruunahappoon en koske, kun se närästää ja on tehty homesienestä.
Mut tosiaan, hyvä et ei oo enää karrageenia kuitenkaan, kun siitä voi tulehtua haimakin - miksi ei voisi?
Tässä on ainesosina : sokeri,pektiini ja kaliumsorbaatti
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä