*TheTammikuu2008*

Nuuskis: Entä miten, jos nuo "ässät" yksinään ei toimi, niin jos koittas saunaa siivotessa harrastaa seksiä? :LOL: , shoppailua tuohon ei tosin saa enää kai mitenkään yhdistettyä... Ei vaan oikeesti, toivottavasti Irmeli pian raaskii luopua yksiöstään.

Pötkylälle kanssa tsempit, kuulostaa varsin ikävältä tuo sinun olo.

Ja kaikille muille, ketkä unohdan (lahopää kun olen...) niin tsemppiä vauvanhakuun, ja supistuksia niitä toivoville!

 
MaijaM Ellei sitten ole ostettua tuo kenen kanssa mukavinta ässää harrastaa.. :D Saa siis yhdistettyä sen shoppailunkin siihen..

Kamalasti tekstiä ehditte päivässä kirjoittaa! Mukavaa kyllä näitä on lueskella. Taisivat jo kaikki supistelevat ja vesien laskijat jo lähteä vauvan hakuun. Onnea vaan vielä matkaan kaikille!!

Maya minäkin tuossa joku päivä sitten pohdin tuota lapsiveden tihkumista ja soitinkin jo synnärille. Siellä sanoi, että koska minulta tulee vain hyvin vähän, n. 3 tippaa kerralla, että on luultavasti vain valkkaria. Käski laittamaan siteen housuun ja seurailemaan tilannetta ja vuodon väriä. Jos siis vaalenpunaista niin sitten kait olisi lapsivettä. Minulla tuo tilanne nyt rauhoittunut, vaikkakin vieläkin välillä muutama tippa jotain tulee. On vaan hieman vaikeaa arvioida tuota määrää. Sanoi se kätilö vielä, että aina voi tulla tarkistuttamaan tilanteen jos yhtään huolestuttaa ja että yleensä vuotoa on niin, että valuu pitikin reisiä.

Totta tuo mitä Dinomamma sanoi, että mitä pidempään on vauva mahassa sen parempi ainakin sen keltaisuuden suhteen. Ja eikös ne vauvat ole vähän pirteämpiä ja syövätkin paremmin? tai näin olen ymmärtänyt.
Ei tässä minulla kyllä ole vielä mihinkään kiire, tässä ihan rauhassa odottelen omaa vuoroani, mutta toivottavasti ei nyt menisi sinne 42 viikolle. =)
iita ja nuutti 38+3
 
Voi Pötkylä, täydet sympatiani. Ihan kuin tää loppuraskaus olotila ei muuten riittäisi.

Säihky: Toivottavasti asiat ratkeaa parhain päin. MaijalleM samoin.

Huomenna neuvola ja jos vaik menis kampaajalle. Tuli shoppailtua, tosin netissä, mikä ei juurikaan varmaan aiheuta liikaa rasitusta.



 
MaijaM tota täytyykin kokeilla, ja jos ottaa kannettavan sinne saunaan ja netissä shoppaa niin sitten olis 4S käytössä. Alkaa ihan oikeasti ottaa päähän kun ei mitään taas tapahdu. Siis meinaan että mihin ne mun lupaavat supparit oikein katosi. Se Katjakin tais sen supparikaupan löytää, mutta ei tahdo muiden kanssa tietoa jakaa.........Eli outoa kun tuntuu et nyt nää supparit alkaa ja ovat tehokkaita, niin kun tulee tänne niistä kertomaan, kas katoavat johonkin. Eli siis ne on noi ylläpitäjät jotka niitä kauppaa jossain mustassa pörssissä :LOL: :LOL: Nyt alkaa jutut menee niin oudoiksi, että ehkä mä menen isännän kanssa tuonne sohvalle. JOS se vaikka vähän lämpenis mun ehdotuksille :LOL: :LOL: Toteaa varmaan et laita mahas narikkaan ja pistä jotain kivaa ylle. Mahaa en saa mihinkään ja mikään kiva ei nyt just mahdu ylle. Että taidan menettää toivoni senkin suhteen.......

Mutta katsotaan ketkä ensi yönä lähtevät, mä en ainakaan. Vaikka toivonkin kovasti.
 
Täälläpä on tänään ollut melkoinen hulabaloo. Ja just kun mä en ole ehtinyt koko päivänä notkumaan koneella. Tsempit Saarulle, äitix4:lle ja P.O.A:lle (vaikka eivät enää itse taida näitä tsemppejä käydä ennen synnytystä lukemassa)! Saarun Aattokin päätti sitten yllättää...

Pocahontasille onnea omasta nyytistä! :flower:
Ja meimingille kiitokset synnytyskertomuksesta.

Mä olen kuvitellut, että mun yöt on tuskasia, kun aina kylkeä kääntäessä tai asentoa vaihtaessa vihloo, kivistää ja sattuu. Mutta kyllä pötkylä veit voiton! Kovasti voimia sulle näihin loppumetreihin vielä tuollaisen ylimääräisen vaivan kanssa!

Mä kävin tänään labrassa antamassa verinäytteen noitten vasta-aineiden tarkistusta varten- veriryhmä siis rh neg. Yleensä toi näyte on otettu neuvolassa lääkärintarkastuksen yhteydessä, mutta nyt joulua ennen ei ne näytteet lähtenyt enää spr:lle, joten sain lähetteen labraan. Olipa neukkatäti sitten laittanut mulle itelle mukaan vaan paperilähetteen eikä ollenkaan koneella sitä sähköstä lähetettä. Senhän ne sitten siellä labrassa tartti. Labratäti sitten soitteli neuvolaan sähköistä lähetettä (oma terkka tietty lomalla) ja pienen vartoilun jälkeen lähete onneks saatiin. Labrassa on kyllä huomattavasti mukavampaa käydä noissa verikokeissa, kun mulla on suonet aika piilossa ja neukassa ne monesti joutuu tökkimään monta kertaa ennen kuin näyte saadaan otettua. Labrassa onnistutaan aina ekalla tökkäsyllä, mutta taitaapa ne hiukan paljon enemmän noita näytteitä ottaakin.

Muistaakseni Josefiina täällä valitteli, että polttoja ei ole muualla kuin ruokatorvessa. Täällä sama vaiva, närästää ihan hirveesti. Eikä supisteluista ole tietoakaan. Eipä se mun vuoro vielä olekaan lähteä, että mielellään luovutan ne supistelut jollekin vuorossa olevalla (olen ymmärtänyt, että Nuuskis ottais niitä ilomielin vastaan :) ). Vaikka tää olo jo hiukan ahistaakin, ajattelen kuitenkin, että vauvalle on aina parempi, mitä lähemmäksi la:ta se saa vatsassa kölliä, kasvaa ja kehittyä. Niin ja jos tämä tuleva vauva tuohon isosiskoonsa yhtään tulee, viihtyy tämänkin yksiössään reippaasti yli lasketunajan.

Äänet lastenhuoneessa vaimenivat, esikoinen siis viimeinkin nukahti. Nyt suihkuun!

Suppareita kaikille niitä kaipaaville.

S & Kakkosnelonen 36+4
 
Niin kuin jo aiemmin kirjoitin, että vuava ollut tänään tosi hiljainen. Yein liikelaskentaa, enkä päässyt siihen vaadittuun 10:een. Parikin kertaa tän tein ja soitin TAYS:iin ja käskivät tulla näytille. Eli sinne sitten lähdetään nyt visiitille. Toivottavasti pikkuinen piristyy matkalla :wave:

Afu ja turhan hiljainen mini 37+2
 
Soikku: Tsemppiä huomiselle :wave:

Käytiin sitten siellä Tyksissä tutustumassa. Kyllä oli ihania vauvoja näkyvissä käytävillä. Kuuteen mennessä syntyneitä vauvoja oli 13 kappaletta. Nyt on kyllä sellainen olo, että itekin voisi pikkuhiljaa synnyttelemään lähteä vaikka pitkähän on vielä tuo odotusaika.

Accohan oli Turusta ja aamusella lähtenyt reissuun... olisi kyllä ollut hauskaa jos olis käytävällä vastaan kävellyt vauva kainalossa...

Toivotaan, että Aatto ja kumppanit ovat jo yksiönsä jättäneet ja Afun kuulumisia odotellaan :wave:
 
Juu, vielä kotona :headwall: Supistukset loppuivat kuin seinään nukahdettuani hetkeksi rikkonaisen yön takia.. :( Päivän aikana muutama pikku suppari ja se siitä synntykseen lähdöstä :headwall: Olin jo ihan varma tänään pääsis lähteen, mut jäädään odottelemaan olisko muutaman tunnin shoppailusta mitään apua. :headwall: :headwall: :headwall: Tosin ajoittain virläkin tulee supistuksia, mut ei mitenkään säännöllisesti ja napakoita/kipeitä ovat kuitenkin.
Ens yö menee taas valvomiseksi, eli mun synnytyksen alkamiset ei ole yhtään nopeutuneet kertojen lisääntyessä ja itse avautumisvaihekin taas ilmeisesti pitkittyy ja pysähtyy siihen neljään cm:n :D mut eiköhän tää tästä johonkin suuntaan vie..
äiti+ hiljainen maha-asukki
 
Just äsken kotiuduttiin synnytysvastaanotolta. Päästiin heti :heart:-käyrille seurantaan. Siinä oli myös vauvan liikkeiden seurantalaskentaa ja supistusten seurantaa. Kone rekisteröi kyllä huomattavasti paljon enemmän liikkeitä kuin mitä itse tunsin. Mutta onneksi vauva liikkui ihan kiitettävästi :) . Pikkuinen oli ehkä kääntänyt selkänsä ja jalkansa täksi päiväksi sellaiseen asentoon, että tuntui nukkuvan koko ajan. Illalahan en oikeastaan saanut vauvaa liikkumaan vaikka vähän sitä tökinkin ja yritin säikytellä :eek: . Supistuksia puhdas nolla puolen tunnin aikana käyrillä! Lääkäri vielä ultrasi lopuksi ja painoarvioksi saatiin 3,3kg eli hyvän kokoinen on jo nyt :) . Itselle tuli paljon parempi olo reissun jälkeen, turhia käyntejä ei ole kun on kuitenkin kallisarvoinen pikkuihminen kyseessä =) . Täytyy kyllä myöntää että oli jo itku tosi lähellä ennen kuin mentiin näytille, toivottavasti ei enää säikyttele meitä enempää :|

Afu ja mini 37+2
 
Täällä taasen hereillä. Nukahdin tuossa alkuillasta ja nyt se kostautui. Illalla oli supistuksia, mutta nyt ne taas loppuivat. Ihan hyvä, jos saisi unta. Neuvolassa oli hyviä uutisia. Paino oli noussut 700 g/vko ja sf-mittakin pääsi taas käyrille. Oli kyllä eri mittaaja, mutta oli noussut sen verran, että ei tarvinnut lähteä mihinkään tutkimuksiin. Taas huojentuneempi olo.

Jännää taas huomenna lukea. mitä yön aikana tapahtunu ja kuka on lähtenyt synnyttämään. Mulla taitaa nuo supparit olla vain alkulämmittelyä. Vauva on kyllä ollut rt:ssä jo marraskuun alusta ja on nyt jo tosi alhaalla, mutta eiköhän tässä ainakin ensi viikkoon kärvistellä.

Raksunaksu 20.1 the day.
 
Pötkylälle myötätuntoinen :hug: . Afu-82: hyvä että masussa kaikki hyvin. Ja äiti4:lle lisää suppareita. Itellä tämä uni ei juurikaan silmään tullut. 2, 5 H niin sitten aletaan käynnitelemään. Kunpa ei tarvis kauaa kärvistellä, että pääsis tositoimiin. Yksin oon nyt aluksi menossa ja isäntä hyppää mukaan kelkkaan sitten kun saliin ollaan menossa. Edellisistä siellä salin puolella ei kauaa mennyt. Esikosta n. 3 h ja jälkimmäisestä 1,5 h. Joten tulis tämäkin samalla kaavalla.

Kiitos kaikille tsemppauksesta.
t. Soikku ja 37+6 :wave:
 
Täälläkin uni loppui kun seinään miehen herättyä joten nyt aamupala nro 1 ja sitten takaisin peiton alle.Edelleen kutinaa mutta ehkä vähän yön aikana helpotti, taidan kuitenkin tänään soitella et ottavat ne kokeet, saapahan selvyyden tähän.
Soikulle paljon tsemppiä ja kaikille muillekkin jotka suppailee tai ovat jo itse touhussa :) Toivottavasti itsekin tullaan pian perässä :)

:heart: Jenni & Hajis 38+2
 
Huomenia!

Mulla tosi huonosti nukuttu yö takana. En tiedä kutisenko sen takia et muutkin on sitä valitelleet mutta en yhden jälkeen ole kun torkahdellut kun kadet. käsivarret, jalat, selkä, ja kantapäät kutisee ihan sairaasti. Olen raapinu sormetkin jo lähes verille. Taidan minäkin soittaa tanään neuvolaan jos siellä joku vastais. On kyllä toi meidän terveystalo suljettu, mutta siellä pitäis terveydenhoitaja olla tekemässä kotisairaanhoidon töitä. Huomenna mulla olis kyllä neuvola mut en kyllä taida huomiseen jaksaa näiden kutinoiden kans pohtia. Päivällä ei eilen ollut mitään mut kahtena edellisenä yönä olen parikertaa herännyt itseäni raapimaan.

Hyvä Afu et minillä kaikki ok. Eihän niitä turhia käyntejä kyllä ole kun on niin tärkeästä asiasta kyse.

Toivotaan et Soikku teil menis suht nopeasti, mut ei liian ettei paikat repeä.

Taidan mennä kahvin hakuun nyt, jään roikkumaan.
 
mies lähti töihin ja musta on tullut kummallinen aamuvirkku..oon kanssa miettinyt noita liikelaskujuttuja..kun selekitä potkuja ei ainakaan enää tunnu.lyönnit kyllä tuntuu..möyrintää vaan. ja nyt varsinkin kun viikkoja näin paljon ei enää mahdu kunnolla jyllään. mietin vaan että onko nuo liikelaskuissa vain potkut ja lyönnit? vai sekin kun mahasta näkyy että nyt pylly siirtyy?
afu tuosta painoarviosta, kuinkahan tarkka se on näillä viikoilla?mietin vain että kuinkahan paljon yli 4-kiloinen vauveli tulee, jos menee yliajalle paljonkin. en nyt tarkoita sun vauvaa, vaan lähinnä omaani :eek: kun samoilla viikoilla mennään, mulle tullut kamala pelko, että tulee "jätti" vauva..yksilöllistähän se on..
tyttönen ja tyyppi 37+4
 
Huomenta

Täällä kanssa vuorostaan huonosti nukuttu yö takana. Sen verran taas ajatukset harhailee, tuon mahdollisen perätilan takia, että uni jäi kovin katkonaiseksi ja loppui kokonaan jo viiden jälkeen. Täytyy kohta mennä taas takas peiton alle koittamaan, jos uni vielä tulisi.

Täälläkin tuntuu olleen aika rauhallinen yö ja aamu, vai onko porukat ihan salaa lähteneet vauvanhakuun? Soikku taisi jo lähteä, mutta tsempit kuitenkin, ja hienoa että Afun tilanne selvisi. Onhan se parempi "turhaan" käydä näytillä, kun yksikseen murehtia.

Mutta taustalle taas, ja jos hyvin käy niin unten maille...

Maija 36+6
 
Niin on hiljaista, että. Se Katjakin tais sitten ihan aikuisten oikeesti lähtee sinne synnärille ja Saaruakaan eivät enää (onneksi) kotiin laittaneet. Mutta minä se vaan täällä olla möllötän. Ne supistukset ovat kadonneet kokonaan jonnekin ja olo on muutenkin ihan melko normaali. Taitaa aika moni mennä meikäläisen ohi ja lujaa. On se niin väärin.

Tänään olisi neukka ja katsotaan missähän sfääreissä noi paineet taas huitelee. Jalat on turvoksissa, kuten kädetkin. Mutta kun ei ole päänsärkyä ja jos pissakin on puhdas, niin mitään ihmeitä ei tehdä. HUOH, alkaa jo pikkuhiljaa olla valmis luopumaan tästä vatsasta. Kävin tässä ihan aamusta saunassa ja kohta meinaan lähteä vähän kävelemään, jos se jotain auttaisi. Eilen kun oli tuo istumasta nouseminenkin tuskaa, niin tänään ei sitten mitään. Jotta eikun kunnon lenkille vaan ja jos ois auto, niin lähtisin heti shoppailemaan. Kaikkeni meinaan tehdä. Ja silittääkin pitäisi, mutta se ei sitten huvita yhtään.

Mutta nyt hetkeksi taustailee, jos joku muu ilmottelis lähdöstään.

Nuuskis ja 40+1
 
Voi pötkylä :hug: . Ei kiva yhtään sun tilantees... Soikulle paljon tsemppiä käynnistykseen!

Mä pakkasin sitten kassit kans valmiiks. Nyt voikin sit kaikki ennakoivat oireet loppua :) Eipä silti, olis aika ylläri, jos tää syntyis ennen laskettua aikaa, kun nuo kaksi muutakin menneet yli sen. Muistan jotenkin, että kaikki supistukset olis loppuneet kakkosestakin ja alkaneet sitten vasta tosipaikan tullen uudestaan. Esikoisesta moisia ei ennen synnytystä edes ollu. Tuntui toisaalta hassulta pakata nuo vauvan vaatteet valmiiks, että niitä joku kohta jo käyttäis! Koko pienokainen tuntuu toisaalta niin kaukaiselta, ja toisaalta taas... No, menee taas sekavaksi.

Mä lähden käymään äitipolilla. Tuntuu toisaalta hassulta mennä, kun ei mulla pitäs olla mitään "hätää". Terkka kyseli synnytyksestä, ja mä sit kertoilin, mitkä asiat mua edellisten synnytysten perusteella askarruttaa. Se laittoi sitten lähetteen sinne. Mulle olis riittäny, että joku olis siellä perehtyny mun papereihin ja sit vaikka puhelimessa keskustellu. No, tuleepa nyt sitten vauvakin tarkistettua vielä samalla. Eikä tietenkään puhelimitse voi mitään ehdotella etukäteen, jos ei heillä ole kunnon tietoa tästä nykyisestä vaavelista... Menee siis vielä sekavammaksi tää mun raapustus... Koittakaa kestää.

T: dinomamma ja etana 38+4
 
Afu huh, onneksi kaikki kunnossa! Täällä meni jo kylmä hiki pitkin otsaa. Mulle ainakin sanottiin äitiyspolilta, että näillä viikoilla ne tuntuvat liikkeet voivat olla vähäisempiä kun vauvalla ei ole enää niin kovin paljon tilaa melskata. Mutta parempi aina pelata varman päälle ja marssia sinne äitiyspolille tarkistuttamaan tilanne!

Soikulle tsemppiä käynnistykseen. Kohta sielläkin on oma käärö jo kainalossa. Mä olen tätä nykyä niin liikuttunut jokaisesta syntyvästä, melkein syntyvästä, kohta syntyvästä tai masussa asuvasta vauvasta että nyyhkytän tämän tästä.

Dinomamma onhan se hyvä että pääset puhumaan synnytyksestä ja vielä mahdollisesti kurkkimaan vauvan vointia. On se vaan aina niin ihanaa!

mirkkulille kovasti voimia kutinoiden kanssa. Mulla on koko raskauden ajan kutissut iho ihan hulluna, mutta johtuu atopiasta eikä mistään muusta ja olen muuten järkevänä aikuisena ihmisenä kynsinyt itseni ihan verille. Kivaa.

Täällä juuri pötsimönkijä heräsi venyttelemään ja mulla taitaa toi takapuoli olla sitä mieltä että on syytä mennä kyljelleen köllöttämään.

Voikaa hyvin

pötkylä ja pötsimönkija 38
 
Tyttönen: painoarviot ovat käsitykseni mukaan riippuvaisia siitä, onko lapsen pää kuinka alhaalla, eli jos pää on hyvin mitattavissa, niin arvio pitäisi paremmin paikkaansa kuin jos päätä ei saada tarkkaan enää mitattua..mutta tämä vain jonkun lääkärin mielipide, niitähän on monia =)

Afu: tosi hyvä, etä tilanne selvisi, murehtiminen on turhaa kun on paikka jossa tarkistuttaa tilanne! Sitä vartenhan ne on siellä että auttavat kun on tarve! Meillä on kyllä ihan päinvastainen tilanne noiden liikkeiden suhteen..pikkuinen monottaa/möyrii minkä ehtii.. onhan ne liikkeet tosiaan välillä muuttuneet "suuremmiksi", ja möyrimiseksi, mutta välillä tulee kantapäätäkin ihan kiitettävästi.. Terkka sanoi tänään että vauvan asennosta on paljolti kiinni nuo liikkeet, vaikka siis on rt, niin vartalo voi olla aikas monessa asennossa vaikka tilaa ei paljoa olekaan...potkut/liikkeet voi tuntua siis joko sisäänpäin tai kylkiin tms.

Juu, siis neuvola takana:

rv 37+4
paino +1300g/vko (hyvä,koska ollut vähänlaista välillä painonnousu)
turvotusta jonkinverran ei kamalasti
rr 117/66
prot.-
gluk.-
hb 130!!!(syön rautaa vain joka toinen pvä!)
sf 33
RT - ja kuulemma vielä alempana kuin viime viikolla...
syke 144
liikkeet ++

Terkka sanoi että vauva on tosi alhaalla ja kuvailemani painontunne ja supistukset viime päiviltä vahvisti hänelle asiaa.. vatsa on tosi alhaalla ja ihan sairaan "pitkä" eteenpäin... :)

Lapsiveden menosta tai siis mahdollisesta menosta keskusteltiin.. eilisen kirjoitukseni jälkeen soitin jo äitipoilille, ja sieltä sanoivat että laita side ja jos tulee yhtään enempää sellainen olo, että vesi mennyt (mahdollisesti kalvossa puhkeama ylhäällä, tihkutus vuoto), niin tule tarkistuttamaan.. no illan siinä pidin sidettä ja ei mitään. Mentiin nukkumaan ja yöllä noin 100.nen wc-reissun jälkeen olin jälleen pissalla kun pissaamisen jälkeen tuli valtava paine alapäähän ja luulin että nyt on vesien menoa.. jotain sieltä hetkenpäästä lorahtikin, mutta en ollut varma oliko lisää pissaa vai lapsivettä..itsestä tuntu että pissaa... no enää ei ollut kuin neljä tuntia neuvola aikaan niin päätetiiin että katsotaan siellä tilanne.. terkka epäili että kyseessä olisi vain valkovuotoa tai pissakarkailua, koska vuotoa tulee vain välillä ja pitkien aikojen välein, sanoi että kun pää on tosi alhaalla, voi olla niin että pää "tukkii" virtsaputken ja tulee paine alapäähän ja ei pysty pissaamaan, paitsi hetken päästä lorahtaa... terkka kuitenkin sanoi, että seuraa päivä ja jos yhtään tuntuu lorahtavan niin heti äitipolille.. täällä nyt sit istutaan side pöksyissä ja ihmetellään ja seurataan... pissatulehduskin pitää pois sulkea joten kohta näytettä viemään terkkulaan... että tällaista... luulen kyllä ettei ole lapsivettä kun tosiaan tulee vain silloin tällöin usean tunnin välein lorahduksia.. mutta mistäs sen tietää.. toisaalta voisi olla oman mielenrauhan säilymiseksi käydä tarkistuttamassa tilanne...

Tulipas pitkä teksti... jään taustalle..

Maya+Aarre 37+4

 
Huomenia täältä kahvikupin ääreltä!

Tsemppiä Soikulle käynnistykseen.

Afu Hyvä juttu että kaikki ok masussa.

Toivottavasti ei mirkkulin kutinat tarkoita mitään vakavaa.

Ompas juu ollut rauhallisempi aamu tänään. Tullaankohan me heti kun vähän tapahtuu niin vaativiksi että pitäisi sitten joka päivä tapahtua :LOL: Ei mutta kyllä nyt sais jo tapahtua kun TheKuukausi on jo näinkin pitkällä. Kelläs tänään ThePäivä?

Katjaa pidätkös meitä jännityksessä vai käynnistyikö synnytys shoppaillessa?

8 yötä ThePäivään :D

Tänään neuvolaan, saakohan hypätä punnitus kohdan ylitse? :ashamed: Ei vaan, se on niin arvoitus aina mitä se vaaka näyttää, jos sattuu nouseen just kunnon turvotukset, nin johan viisari värähtää, mutta jos normimpi tila, ni ei pitäs olla paljo viimeketasesta noussu.. Enhän mä koko aikaa kotona vaakalla seiso, no okei olen vähän seuraillut ja aikamoisia hyppyjä on. Oskulla oli äsken hikka, ja välillä tuli potkua, taisi mennä toisella hermot hikkailuun, nyt onkin sit kyljenkääntö menossa ilmeisesti, sen verran hurjasti tuo vatsa aaltoilee. =)

Neuvolan jälkeen sitten vähän kaupoille, yritän kans ettiä niitä supistuksia, en siis mitenkään etuillakseni vaan ihan jotta paikat kypsyisi valmiiksi, jos 11 pv Oskun koko näyttäs siltä että täytyis käynnistää, niin olis mahd hyvät lähtökohdat :D No tietty jos nyt aikasemminkin ulos tahtoo, niin en kyllä jalkoja ristiinkään ajatellut laittaa :LOL:

No mut meen nyt, ja iltasella sit neukkakuulumisia ja tuon niitä supistuksia kaupungilta :wave:

Cattie&Osku 38+6 :heart:
 

Yhteistyössä