*TheTammikuu2008*

Huomenta,

Täällä kans nukuttu huonosti. Ei kyllä supistusten takia, vaan lapset valvotti. Nukahdin vielä lastenhuoneen lattiallekin pariksi tunniksi :/ Nyt sitten paleltaakin aika ankarasti ja jalkoja särkee. Laitoin saunankin päälle, että pääsen lämmittelemään.

Afu: Hyvä, että kaikki kunnossa! Mä kävin kans suurinpiirtein samoilla viikoilla sairaalassa, kun en tuntenut tarpeeksi liikkeitä. Sama juttu täällä, että käyrään piirtyi liikkeitä, mitä mä en tuntenut. Turhia käyntejä ei olekaan; kyllä se jo pelkästään oman mielenrauhankin vuoksi kannattaa käydä.

tyttönen: Kyllä ne pepun heilahtelutkin lasketaan. Hikkaa ei lasketa. Mulla vauva taas on ruvennut mylläämään enemmän näin ihan loppuvaiheessa. Liekö niin ahdasta (vatsa on ainakin ihan täynnä ), että raukka yrittää epätoivoisesti saada lisää tilaa. Ja sitähän saisi kun tulisi ulos ;)

Aika paljonhan nuo painoarviot saattavat heitellä. Mulla kyllä kakkosen kohdalla olivat hyvin täsmällisiä. Viimeisin oli rv40+0 (vauva oli laskeutunut ja kiinnittynyt) 4,2kg ja kun tyttö syntyi rv40+2 niin painoi 4,13kg. Ei paljon lähemmäs olisi voinut mennä :) Saa nähdä, miten nyt painoarvio menee. Lääkäri sanoi mulle viime käynnillä, että jos on samassa paikassa annettu edellisessä raskaudessa painoarvio niin seuraavalla kerralla usein menee samalla tavalla. Siis jos on alakanttiin niin seuraavalla kerralla myös. Ja vastaavasti jos liikaa niin sman verran liikaa seuraavallakin kerralla. En tiedä pitääkö tämä oikeasti paikkansa, mutta näin lääkäri mulle väitti.

dinomamma: hyvää äitipolikäyntiä! Toivottavasti saat keskusteltua asiat selviksi :)

mirkkuli ja muut kutisijat: :hug:

Nyt kurkkaamaan oisko sauna jo lämmin. Kukahan vaan hieroisi näitä mun kipeitä kinttuja...

Jimena 39+5
 
Soikulle voimia tulevaan koitokseen :hug: . Toivottavasti etenee nopeasti , eikä tarvitse käynnistellä montaa päivää!

Kutinoista joku muukin mietti että alkaakohan sitä kutisemaan itselläkin sen takia kun täältä niitä juttuja lukee :whistle: . Itse ainakin huomasin heti pientä kutinaa rintojen alla kun luin jonkun kutinasta, ja melko nopeasti se kyllä sitten loppuikin. Eli ainakin minulla noi jutut selvästi vaikuttaa hetkellisesti ;)

Tyttönen: itsellekin tuli tuo painoarvio (3,3kg tällä hetkellä) vähän yllätyksenä. Tähän saakka neuvolassa on käsiarviolla veikattu, että la:na olisi max 3,5kg tulossa. Sf-mitta menee tällä hetkellä ihan keskikäyrää, eli senkään puolesta ei kovin isoa pitäisi olla tulossa. Oon muistaakseni lukenut, että ultralla tehtävät arviot saavat heittää +-400g. Mies myös vähän yllättyi, että onkos vauva jo noin iso (itse ollut syntyessään 3kg), ja tuli myös siihen tulokseen että kyllä se vauva vielä vaan kasvaa siellä masussa että ei ole ihan pieni tulossa. Aikaisemmin itsellä ollut pelkoja, että yli 4kg vauva tulossa, koska itse olin 4350g syntyessäni ja synnytys oli todella vaikea äidilleni. Jos yliajalle mennään ja painoarvio reilusti yli 4kg, niin pitää kyllä vähän miettiä enemmän asiaa. No, mutta eiköhän se vielä tässä kuussa selviä ;)

Liikkeistä: itsellä kävi eilen niin että vauva oli koko päivä toooosi hiljainen. Yhtään hikkaa en tuntenut päivän aikana, aamusta muutaman pyllyn liikahduksen ja päivällä ehkä 5 liikahdusta (normaalia pienempiä). Illalla kun aloin tekemään laskentaa sain ensin 6 heikkoa liikahdusta 40 minuutissa, ja sen jälkeen nukahdin sohvalle :| . Nousin ylös, söin ja yritin saada vauvaa hereille sitä vähän tökkimällä --> tuloksena muutama tosi pieni liikahdus, lähinnä sellaisia "väistöliikkeitä". Lopuksi menin maton + taitellun fleecepeiton päälle makaamaan lattialle vasemalle kyljelle. 1h aikana 8 tosi pientä liikettä, joista 2 tuli sen jälkeen, kun mies oli tuonut mulle hunajaa (tosi makeaa ja imeytyy nopeasti verenkiertoon). Itse olen saanut ohjeeksi, että kaikki ihan pienetkin liikkeet lasketaan, eli ei vain potkuja ja muita "isoja" liikkeitä" ja että mahdollisimman kovalla pitäisi maata vasemmalla kyljellä. Kyllä sitä vähän jo hirvitti kun Taysille ajettiin, mutta onneksi kaikki oli kuitenkin kunnossa :)

Viime yönä olenkin sitten nähnyt ihme sairaalaunia koko yön. Sitä eilen jotenkin tajusi, että sitä ollaan ihan oikeasti menossa pian synnyttämään! Siinä sydänkäyrällä makoillessa kuuli pakostakin muiden juttuja, ja vieressä oleva nainen lähtikin synnytyssaliin, koska oli 4cm auki ja kipeitä supistuksia tuli tosi tiuhaan. Itsellä ollut ihan samanlaisia tuntemuksia kuin dinamammalla eli että pikkuinen tuntuu vielä jotenkin kaukaiselta ja epätodelliselta ajatukselta, mutta toisaalta sitä jo haluaisi hänet syliin. Sitä on jotenkin niin tottunut tuohon isoon masuun, että ei jotekin osaa kuvitella sen jälkeistä aikaa vielä.

Afu ja mini 37+3 (jää taustailemaan...)
 
Huomenia.. Nyt on taas käyty neuvolassa. Tällä kertaa lääkärin vastaanotolla, joka katsoi mun spitaalisten jalkojen tilaa. Jospa pääsisin sinne käynnistykseen vihdoinkin. Ei mutta tosissaan, viikkotolkulla jo on kärvistelty noiden särkyjen kanssa, ei nukkumisestakaan tule enää oikein mitään. Siinä se sitten tutki niitä ja totesi, että särkylääkkeillä pitäisi mennä eteenpäin! No takana oli taas surkeasti nukuttu yö ja paha mieli jo valmiiksi.. Sitten se tutkinnan jälkeen kysyi, että miltä tuntuu, niin sain jotenkin soperrettua että pahalta. En sitten taaskaan saanut pidettyä itkua :ashamed: Sitten se kirjoitti sen lähetteen polille, että saan mennä aamupäivällä käymään siellä keskustelemassa tilanteesta. Täytyy ottaa toi ukkeli mukaan sitten juttuihin, jos pystyisin pitämään itteni paremmin siellä kasassa. Noloa alkaa keskelemään tollain. Tuntuu jotenkin helvetin typerältä, että isokokoinen vauva, sokeriarvot yms riittää perusteeksi käynnistykselle, mut oli sitten vaikka mimmoisissa tuskissa niin tarvis vaan napsia särkylääkkeitä.

Muuten kaikki oli ihan ok. RR oli laskenut 132/81, pissa puhdas ja painoa oli tullut kilo lisää (Yht 17,5kg. )Tietty kun viime viikolla oli laihtunut sen 100g niin se tuli sitten kymmenkertaisena takaisin.. Sf 37, liikkeet ++ ja syke 130

Toki sitä eilen mietti, et joku jää varmasti vielä kotiin niistä joukkosynnyttäjistä.. Ei niin voikaan olla et kaikki olisi mahtuneet samaan rekeen :whistle: No toivottavasti äitix4:llä pettymys vaihtuu pian tositoimiin.

Gorthaur ja Abbath 39+6 Huomenna The day!
 
Kävelyllä käyty ja missä supistukset. Ei niin yhtään, vaikka aamulla kävin siellä saunassakin. Siis mä en todellakaan ala yhtään mitään. Mistä niitä suppareita saisi ostettua, vai olisko jollain sellaisia käytettyjä joita vois lainata :LOL: :LOL:

Tää ylimenoaika on niin vihonviimeistä, odottaa ja odottaa eikä mitään tapahdu. Tai no Irmeli kyllä jumppaa tai harrastaa karatea ihan omiksi tarpeiksi. Tunkee takapuoltaan tuonne ylöspäin ja tuntuu ettei tajua ollenkaan alaspäin mennä. Eli tänään neukassa varmaan sf-mitta 48 ja sitten kyllä suutun. Laskeutuis nyt herttinen sentään, mutta taitaa olla mukavampi ylöspäin vaan tunkea.

Nyt kuitenkin hetkeksi sohvalle ja katsomaan antiikkienoa. Sitten voikin syödä ja ottaa pienet tirsat ennen neukkaa.

Epätoivo Nuuskis
 
jouduin viikolla 29+4 käymään svo:lla kanssa ja silloin lääkäri ultrasi ja painoarvio tuolloin 1357g. mulla on tuollainen kierrevihko, jonka sain neuvolasta missä kerrotaan mitä kullakin viikolla tapahtuu.niin tuossa näyttää olevan viikolle 30 painoarvio 1350 g. mullekin lääkäri sanoi ettei tulossa ole 4-kiloista.
ootas painoarvio viikolle 38 on 2950 g, mutta ei noihin kannata mun tuijottaa..saas nähdä miten käy, täytyypi ensi viikolla kysyä kätilöltä tuosta painoarviosta..itse olin syntyessä 3,5kg ja menin 5 pv yli. mieheni painoi 3,8 kg ja tuli vissiin pikkasen etuajassa päivän tai pari.
äitillä on mennyt kaikki 3 raskautta yli, 5 pv ja 2 viikkoa, että sillain mullekin varmaan käy. paitsi mulla on laskettu aika vaihtunut aika tiuhaan , ainakin 3 kertaa sitä väännettiin, mutta loppujen lopuksi se olisi 18.1 mutta lääkäri ei enää vaihtanut viikolla 20 tuota.eikä tarviskaan.
eiköhän se pian nähdä, miten meille käy. mulla toi sf- mitta oli 33 maanantaina 37+1 eli inasen keskikäyrän yläpuolella ja neukka kyllä sanoi että ei kovin isolta vaikuta.tästähän saa vielä ressin :kieh:
 
Huh,olipas lukemista ja nyt tietty olen unohtanut jo puolet mitä piti kommentoida :D
Täällä nukuttu yö ihan hyvin ja itselläkin ne "kipeät "supparit laantui illalla ja nyt aamusta ei mitään.Tosin siis en nyt ollut vielä mihinkään lähdössäkään mutta pääsipä vähän fiilistelemään miltä ne kipeät tuntuu.siis alkukipeät...

Pötkylälle ja Gorthaurille voimia kipujen kanssa ja äitix4:lle suppareita.Niin ja olikos dinomammallakin jotain.
Ja Nuuskis,sori että ne mun lähettämät supparit ei avittaneet,mä kun niin yritin :D

Liikeseurannasta:Mä olen kyllä kans laskenut liikkeiksi kaiken muun paitsi hikan.mulla on ajoittain ollut vaikeeta saada tolkkua tän tyllerön liikkeistä kun tuntuu niin olevan tuonne vatsaonteloon päin nuo potkut.Mut silloin yhtenä aamuna säikähdin minäkin tosissaan kun en saanut vauvaa millään hereille vaikka join mehua ja tönin.seisoin ulkoilmassa ym.olin jo ihan hilkulla lähdössä synnärille näytille mut sit toisena tuntina alkoi liikkua.

viime yönä neiti piti taas ihanat kemut kun oli ollut päivällä aika rauhallinen.mä olin ihan varma että yrittää hajottaa kalvoja :D
 
Huh,olipas lukemista ja nyt tietty olen unohtanut jo puolet mitä piti kommentoida :D
Täällä nukuttu yö ihan hyvin ja itselläkin ne "kipeät "supparit laantui illalla ja nyt aamusta ei mitään.Tosin siis en nyt ollut vielä mihinkään lähdössäkään mutta pääsipä vähän fiilistelemään miltä ne kipeät tuntuu.siis alkukipeät...

Pötkylälle ja Gorthaurille voimia kipujen kanssa ja äitix4:lle suppareita.Niin ja olikos dinomammallakin jotain.
Ja Nuuskis,sori että ne mun lähettämät supparit ei avittaneet,mä kun niin yritin :D

Liikeseurannasta:Mä olen kyllä kans laskenut liikkeiksi kaiken muun paitsi hikan.mulla on ajoittain ollut vaikeeta saada tolkkua tän tyllerön liikkeistä kun tuntuu niin olevan tuonne vatsaonteloon päin nuo potkut.Mut silloin yhtenä aamuna säikähdin minäkin tosissaan kun en saanut vauvaa millään hereille vaikka join mehua ja tönin.seisoin ulkoilmassa ym.olin jo ihan hilkulla lähdössä synnärille näytille mut sit toisena tuntina alkoi liikkua.

viime yönä neiti piti taas ihanat kemut kun oli ollut päivällä aika rauhallinen.mä olin ihan varma että yrittää hajottaa kalvoja :D
 
Tyttönen Mulla hikka tuntuu sellasena tasaisesti toistuvana vatsan "nytkähtelynä" tai "hyppimisenä". Tulee noin 2-3- kertaa päivässä ja kestää eri pituisen ajan, mutta tämä on kai yksilöllistä onko hikkaa vai ei..

Mulla painoarviot olleet keskikäyrällä sekä vkolla 32+4 että vkolla 35+2, silloin lääkäri totesi että kun pää oli vielä hyvin mitattavissa niin pitäisi hyvemmin paikkaansa arvio. Mun ystävällä kun painoarvio heitti siten, että kolmea päivää ennen syntymää arvioitiin ultralla 3700 ja syntyessään oli 4640!!! Tosin hänellä oli noin rv30 tienoilla arivoitu yli 4kg vauvaa.. mutta tuossa kun googletin, niin painoarviot on todella eri ihmisillä heittäneet paljon/vähän/tai osuneet nappiin, eli ei varmaan kannata liikaa katsoa keskiarvoja, tärkeää varmaan on että oma vauva kasvaa omalla käyrällään ja lääkäri tsekkaa että on kaikki kunnossa, yritä olla stressaamatta, vaikka tiedän, joskus se voi olla vaikeeta!! :hug:

nyt syömään.. mies tarjoaa ruoan luonaspaikassa :)

Maya
 
Heippa vaan!
Eilen taisin kertoa,ettei mulla ole vielä yhtään mitään tuntemuksia... No, viime yönä kyllä sit oli :eek: Menkkamaisia kipuja yhdistettyinä puukoniskuihin selässä ja mahassa. Muutaman tunnin olin heräillä, kun en kipujen takia saanut nukuttua. Tosin ne ei mitään ihan hirveitä kipuja ollut, ihan siedettäviä. Aamulla kaikki poissa...
Olisin jo niin valmis synnyttään =)
Ai niin, maha myös yön aikana tippui "metrin" alaspäin, vauva varmaan ainakin nyt laskeutui!
Huomenna on neuvola, katotaan mitä siellä sanotaan.

Kaustinen 39+0
 
Tyttönen Mulla hikka tuntuu sellasena tasaisesti toistuvana vatsan "nytkähtelynä" tai "hyppimisenä". Tulee noin 2-3- kertaa päivässä ja kestää eri pituisen ajan, mutta tämä on kai yksilöllistä onko hikkaa vai ei..

Mulla painoarviot olleet keskikäyrällä sekä vkolla 32+4 että vkolla 35+2, silloin lääkäri totesi että kun pää oli vielä hyvin mitattavissa niin pitäisi hyvemmin paikkaansa arvio. Mun ystävällä kun painoarvio heitti siten, että kolmea päivää ennen syntymää arvioitiin ultralla 3700 ja syntyessään oli 4640!!! Tosin hänellä oli noin rv30 tienoilla arivoitu yli 4kg vauvaa.. mutta tuossa kun googletin, niin painoarviot on todella eri ihmisillä heittäneet paljon/vähän/tai osuneet nappiin, eli ei varmaan kannata liikaa katsoa keskiarvoja, tärkeää varmaan on että oma vauva kasvaa omalla käyrällään ja lääkäri tsekkaa että on kaikki kunnossa, yritä olla stressaamatta, vaikka tiedän, joskus se voi olla vaikeeta!! :hug:

nyt syömään.. mies tarjoaa ruoan luonaspaikassa :)

Maya
 
Täällä hikka tuntuu sellaisena pieninä "nytkähdyksinä", jotka tulee noin 5 sekunnin välein. Tosi alhaalla tuntuu, koska vauva on pää alaspäin masussa. Yleensä hikka kestää ehkä parin minuutin ajan ja tulee 2-3 kertaa päivässä.
 
Vihdoinkin se lekuri sitte soitteli tossa vähän ennen puolta yhtätoista. Sanoi vaan et pitää mennä terveydenhoitajan vastaanotolle. No onneksi sain tuolta terveystalolta yhden kiinni, en omaa neuvolatätiä kun on lomalla tän viikon. Kävin sitten jo tänään siellä, kun lääkärin mielestä kutina voi johtua esim. raskausmyrkytyksestä. En kyllä ole aijemmin kuullut.
MUtta tuloset oli vähän mitä sattuu:
Pissa prot+, mutta niin vähän että merkkasi sen sulkuihin
RR 126/81
sf oli nyt 30 kun viikko sitte oli 31,5 mutta eri mittaaja
RT ja pää kuulemma heilui vielä kovasti, ei ole kiinnittynyt
paino -300g/ vko
Turvotus (+)
liikkeet ++
syke ~135

Sanoi vain et jos kutinaa vielä huomenna sitte yhteys äitipoliin. Totesi vaan et voi liittyä maksantoimintahäiriöön. Ja niin kun en tietäis.
Ärsyttää! Nii ja kun en muistan pyytää Hb:n mittausta ei sitte mitattu. Olisi ollu kiva tietää onko tuo matrifolin nyt auttanu yhtään kun viimeks oli 104.

Täytyy nyt sitte katsella miten kutinat, yltyykö VIELÄ pahemmaks vai helpottaako. Kyseli kyllä vähän tyhmiä se toinen neukkatäti; pesitkö alapesua kun annoit pissanäytteen? No, niinhän aina pitää tehdä, ettei tule valkovuodosta sitä proteiini plussaa.
Sama juttu, onko sulla kuiva iho ja oletko rasvannu? Kyllä sitä on kaikkea yön aikana jo kokeiltu et helpottais, rasvattu ja muuta.
Sitte se kysy et oletko syöny jotain josta johtuis. Minä sitte luettelin eiliset ruuat ja eihän sieltä mitään syytä löytyny. Tuumasi vaan terkka et katsellaan kun ei mitään syytä nyt löydy.
Ymmärränhän mä et haluaa kaikesta varmistua mut tuntuu et tyhmäks luulevat. (hiukka ehkä herkkänahkainen, mut silti. Pistetään hormoonien syyks)

Sori tuli pitkä valitusputki nyt.

mirkkuli 36+1

Niin ja samalla otettiin ne verikokeetkin sitten sitä veriryhmä ja vasta-ainemääritystä varten kun olen saanut verta pari pussia silloin kun poika syntyi.
 
Afu: Ihana kuulla, että minillä kaikki kunnossa :heart: Hyvä kun lähditte sinne katsomaan, niin sait mielenrauhan. Mulla kerran ollut niin, ettei vauva liikkunut paljoa ja kyllä se pisti hiukan miettimään. Tuolloin tein liikelaskentaa ja sain kuitenkin tarvittavat liikkeet...joten mihinkään ei tarvinnut lähteä.

Soikku76: :hug:

Gorthaur: :hug:

Täällä yö nukuttu hyvin ja päästy unissa jopa synnytysosastolle kätilöä kättelemään. Oliskohan ollut jotain vaikutusta tuolla eilisellä tutustumiskäynnillä.
Tosiaan taitaapi Katjakin jo olla lähtenyt, vaikka hetken aikaa minäkin mietin, josko pitää meitä täällä vaan jännityksessä :LOL:

Nyt tuntuu laskettuun aikaan olevan vielä niin pitkä aika... ja minäkin kun jo haluaisin sitä nyyttiä hakemaan. Toivottavasti täällä ei yli mennä (ainakaan paljoa)... niin on noita Nuuskiksen ja Saarun juttuja lueskellut, että omat hermot ei varmaan kestäis.

No mutta nyt poika pökkii mahassa- meinaa vissiin, että tarttis vähän ryhtiä parantaa...

Taustalla :wave: ja tänään viikot 37
 
Vihdoin pääsin läpi neuvolaan,määräsi nyt ne sappi kokeet,pitää aamulla mennä,koska vaativat 12h paaston. Oli todella inha puhelu,mun neuvola täti vaihtui ja nyt siis puhuin ensimmäistä kertaa tmän uuden kanssa eikä miltään järin mukavalta vaikuttanut :/ no ei auta valittaa..

Jenni
 
Jestamandeera! Kyllä nyt on niin blondi liikenteessä että melkein nolottaa kertoa, mutta mulle valkeni vasta tänään että mun laskettu aika onkin 10.1 - eikä 13.1.... :LOL: Että näin viikkoa ennen. Uskomatonta! Mutta onhan tässä ollut aika paljon muutakin härdeliä, niin ehkä sen voi sen piikkiin laittaa.

Pikaisesti täältä kuulumiset - tulen kohta lukemaan muiden uutiset. Oltiin harjoittelemassa sairaalaan menoa uuden vuoden aattona, mutta sitten kaikki synnytysoireet loppui kun käyrää saatiin hieman ylös. Onneksi ei sentään harmittanut paluu kotiin ilman nyyttiä - mikä yllätti minut. Sen jälkeen onkin ollut hiljaista ja juuri tulin neuvolasta jossa todettiin että kaikki hyvin. Kohdunsuu on jo auki sormelle, mutta kanavaa jäljellä vielä 1 cm - tosin nämähän eivät viittaa yhtään mihinkään. Alkaa tuntumaan että tämä saattaakin mennä ihan hyvin yliaikaiseksi kun on näin hyvin viihtynyt tässä hullunmyllyssä. Syntymäpainoarvio on keksivertoa, eli 3.5 kg -mikä huojentavaa - ettei 4 kg - eikä myöskään liian pikkuruinen.

Mutta syön tässä pikaisesti ja sitten tulen lueskelemaan kuulumisia! Varmaan monta uutta vauvelia on jo saapunut?? :wave:
 
Niipa:täällä kans kuule synnytetty ja suunniteltu sitä koko yö unissaan.kyllä mulla ainakin synnytys on ihan koko ajan mielessä ja rasittavaa on se että kun tässä on vielä monta päivää laskettuun ja sit vielä ne päivät mitkä menee yli ehkä :|
tosin jotenkin tuntuu että nyt ei mene yli..
 
Täällä myöskin taas niin huonosti nukuttu yö että.. Sänkyyn menin noin 23.30 ja sitten sain nukuttua hieman kunnes nousin ensimmäisen kerran vessaan, sen jälkeen oli noi kivut (issias ja menkkamaiset jomotukset) niin kovia ettei unta enää tullut! Puoli viiden aikaan siitä sitten nousin ja tulin olkkarin sohvalle ettei mieskin heräis mun pyörimiseen. Tarkistin meidän kuun ja kävin makoileen, sohvalla olin sitten jossain vaiheessa nukahtanut, mutta säryt ei loppunut missään vaiheessa vaikka otin 2 panadolia...ihanaa! Täällä ois halavalla myytävänä, vähän käytetty, paljon särkevä jalka, tai sit vois vaihtaa vähemmän särkevään.. :p

Liikeistä meillä on ainakin neuvottu että kaikki erillisetliikkeet lasketaan, ihan pienetkin, paitsi tietysti hikkaa, meidän äijällä kun sekin kestää aina jonkun vartin melkein.. :) Taavi oli myöskin eilen ja toissapäivänä rauhallinen liikeissään, mut eilen illalla se taas antoi tuntea äipän kunnolla, mieskin nauroi et miten niin se ei liiku paljon, et kokoajanhan se on liikkeessä, varmaan halus isukin kans kommunikoida, eikä äippä päivällä kelvannut =) Yöllä ruuvas myös päätänsä alas päin ja aihetti ihania kipeitä vihlaisuja, mut sehän vain enteilee, et ois kuitenki jossain vaiheessa tulossa ulkoileen..

Mitä sitä vielä, mulla kans oli sitä kutinaa sillon jonku aikaa sit ja mitä enemmän sitä ajatteli, niin sitä enemmän kutisi, mut mullahan ne maksaverikokeet oli ok, ja siihen loppui kutinakin, tai sitten siihen ei enää kiinnitä huomiota. Mut kannattaa käydä siellä testeissä, ku hulluksihan sitä tulee jos pitää sitä miettiä...

Mulla ois huomenna taas äippäpoli käynti, sellainen välitarkistus ja sitten ens keskiviikkona on kunnon lääkäri siellä ultrauksineen, saas nähdä mikä tuomio on, toisaalta haluttais et ne käynnistelis jo, niin selviäis se Taavin kokokin, eikä tarvis miettiä et onko kaikki kunnossa...

Olen myöskin kuullut että on ollut melkoisia heittoja noissa ultraus tuloksissa ja että niiden virhemarginaali ois -/+15% saatavasta painosta...

Voi voi kun pitäs tänään olla vähän herkkuttelematta ja juoda hirveästi nesteitä, ettei tuo vaaka hajoa huomenna kun menen siihen, on nimittäin tullut tuota painoa 600/1000g /viikko lisää nyt lopussa yhteensä 14kg , vähän hirvittää et paljonko vielä kerkee nousta, mulla saattaa aamu ja ilta paino vaihdella 1,5-2 kg, eli varmaan sitä nestettä kertyy elimmistöön nyt enemmän.Eilen tein suklaakääretorttua ja se nyt polttelis tuolla jääkaapissa, et josko palan taas maistais, nami, nami.

Huomenna ois kiireinen päivä kun äippäpolin lisäksi ois vielä miehen mummon hautajaiset, kuoli tuossa 9.12 ja lisäksi löydettiin naapuri kuolleena tuossa tapaninpäivänä, et sellainen surullinen joulunaika on meillä ollut :ashamed: :ashamed:
Soikulle voimia käynnistykseen ja kaikille tasapuolisesti suppareita, vaikkakin toivois niiden joiden aika on jo tullut, saavansa jo nyyttinsä vihdoin, on se odottavan aika niin pitkä..
:hug:

Piku ja Taavi 37+3
 
Ihan jännittää nykyään tulla tänne kattomaan, että moniko on jo saanut käärönsä kainaloon, kellä suppailee lupaavasti ja miten yleensäkin kaikilla menee!!!

Katja, Saaru ja SuTi ovat ilmeisesti tositoimissa, kun ei oo tekstiä näkyny vähään aikaan: TSEMPPIÄ HEILLE KAIKILLE! Me muut tullaan sit perässä, kun ehitään ;)

Nuuskis: Eikö meinaa mitään tapahtua? Sulla vauva tykkää asua yksiössään ;) älä välitä, kyllä vauva haluaa ulkoilmaan jossakin vaiheessa... :hug:

Pötkylä: Olipas tympiä juttu sulle sattunut? Mites nyt jakselet? Voimia! :hug:

Soikku: Voimia tulevaan koitokseen :hug:

Mulla on jo pidemmän aikaa kuulunut vatsasta (siis kohdun suunnasta) semmoista ihme napsahtelua... sanokaapa joku viisaampi immeinen: mitä on tämä ihme npasuttelu? Onkohan vauva alkanu harrastaan kohdussa steppausta :LOL: vai mitä ihme ääntä tuo on (kai ihan normaalia -vai ? nimimerkillä Vähän huolestunut). En ainakaan muista, että kahdessa aiemmassa raskaudessa mulla ois kuulunut näitä ihme napsahdus-ääniä masusta. Eli: kertokaa, joka tietää!

Muuten on mennyt ihan ok. Maha on jo laskeutunut ja olen saanut muutamana yönä nukuttua ihan kivasti (vessassa tietty pitää kerran yössä käydä ). Saas nähä kuinka lähelle laskettua aikaa vauva malttaa pysyä masussa (laskettuaika siis 16.1). =)

Pitäis touhuta vielä näitä kotiaskareita (mutta täällä koneella roikkuminen on kyl paljon mielenkiintoisempaa :whistle: )

No: heippa ainakin vähäks aikaa :wave:

Tammiäiti rv 38+1 ja nappulat
 
Moikka helmikuisista!

tyttönen
tuosta painoarviosta, kuinkahan tarkka se on näillä viikoilla?mietin vain että kuinkahan paljon yli 4-kiloinen vauveli tulee, jos menee yliajalle paljonkin. en nyt tarkoita sun vauvaa, vaan lähinnä omaani kun samoilla viikoilla mennään, mulle tullut kamala pelko, että tulee "jätti" vauva..yksilöllistähän se on..
Mulla on TAYSissa ennen synnytystä ultrannut sama lääkäri ja samlla laitteellakin pertäi molemmat tytöt ennen synnytystä. Molemmista painoarvio oli 2.9kg. Syntyivät molemmat 3.3kg, toinen rv38, toinen rv39. Minä ainakin pähkäilen tuon heiton juuri, kuten joku muukin laittoi, että pää on jo niin alhaalla, että päänympärimitan saaminen tosi hankalaa. myös kätilö äitpolilla sanoin samaa, kun tässä raskaudessa kysyin asiaa.

gorthaur
Tuntuu jotenkin helvetin typerältä, että isokokoinen vauva, sokeriarvot yms riittää perusteeksi käynnistykselle, mut oli sitten vaikka mimmoisissa tuskissa niin tarvis vaan napsia särkylääkkeitä.
Mulla käynnistettiin toka raskaus heti rv38 täytyttyä, koska kärsin erittäin pahoista synfyysi kivuista ja unettomuudesta ym vaivoista. Ihan äidin tila oli käynnistyksen syy. Olin TAYSin äitipolilla kontrollikäynnillä rv37+6 ja seuraavaksi aamuksi sain käynnistyksen. Ja mulla ei ollut mitään raskausmyrkytys vaaraa tai sokerivauvaa tmv.
Nyt aion ottaa puheeksi ensi viikon ä.polilla käynnistyksenmahdollisuuden, jos ei ala ite syntymään ennen rv38, koska tää raskaus vettä iha pohjat mulla näissä vaivoissa. Nyt meen KYSiin, ja yksi lääkäri sieltä sanoi, että eivät edes rv38 lähde kovin herkäti käynnistään, koska ovat käynnistäneet kuulemma noilla viikoilla vielä vauvoja, joilla keuhkot ei tarpeeksi kehittyneet :eek: , aika kummallista.
Toivottavasti saat ratkaisun :hug: . Ja ei sun kasassa tartte pysyä, jos repeet, ni repeet, niin minäkin olen,ottaavat ainakin tosissaan, jos niin pääsee käymään.

:heart: nelli&pulla-poju 35+0
 
PS: Tuli tässä mieleen, kun täällä on ollut puhetta näistä syntymäpaino arvioista, että ei nuo painoarviot aina pidä paikkaansa. Mun kaverille sanottiin vähän ennen (noin 2 viikkoa) vauvan syntymää, että vauva ois noin 3,2 kg syntyessään ja vauva olikin syntyessään noin 4,5 kiloinen. Mutta eihän sitä koskaan voi etukäteen -lääkäritkään- tietää, vaikka ultralla katsovat ja arvioivat. Mutta tuntuis se hurjalta itselleni ainakin, että veikataan suht. pientä ja sit tuliskin iso vauvan pullero. Mutta eihän siinä mitään, jos synnytys menee muuten hyvin ja vauva mahtuu tulemaan. Pääasia, että vauva on terve ja hyvin kehittynyt! =)

Tammiäiti taas
 
merbau: MUKAVA kuulla, että on muitakin napsuttelu-kohtalotovereita =) Annetaan vauvojemme steppailla masussa :LOL: eiköhän se ole ihan normaalia. Mulla on ens maanantaina neuvolaan meno (ellei vauva päätä tulla maailmaan ennen sitä) ja aion kysyä terkka-tädiltä, että osaisko se sanoa, mitä se napsahtelu vois olla. =)

Tammiäiti
 
maya-78 : mulla vähän sama juttu ettei tiä tihkuu sitä vettä vai ei. tänään on kuiteski neuvoa nin kysyn.. mulla viikonloppuna tuli isompia lorahduksia kun olin niin kipee ja aina pinnistäessä tuli.. monesti vessareissun jälkeen tulee iihan märkä olo ja pitää taas paprulla putsata.. vaikea mun on sanoo että onko valkovuotoa tai mitä kun mulla tulee sitä muutenkin kokoajan mut en usko kyl et tää sitä on..
välillä jos ei oo pikkarit jalassa niin sit alkaa jalkoi pitkin valumaan :/

no tänää tossa tunnin päästä lähen neuvolaan nin kysyn sitä ja kun toi asukki muutenkin jo useemman viikon liikkunu paljon vähemmän..

siis täällä kyllä nyt tapahtuu ja supistelee... itellä ei poahemmin mut toisaalta kiva jos sit vasta synnytyksessä ne supparit tulee eikä ennen :D

tähti 37+6
 

Yhteistyössä