*TheTammikuu2008*

Huomenta,

Vuorostaan hyvin nukuttu yö takana =) . Illalla kyllä jo mietitytti, että mitäköhän nukkumisesta tulee, kun mahassa kävi eilen lähes koko päivän niin hirveä ralli. Hyvähän se vaan on, että vauva liikkuu, mutta kun ei meinannut kyljellään olo onnistua ollenkaan, kun heti alkoi semmonen tökkiminen, että kipeää teki.

Tänään sitten odotellaanki vaan postin tuloa, jos vaikka tulis se kutsu sinne äippäpolille tarkastukseen. Pitää koittaa keksiä jotain puuhaa aamuun, muuten tuntuu aika menevän niin hitaasti, meillä kun posti tulee usein vasta reilusti 12 jälkeen..

Kiitokset vielä LELLUlle synnytyskertomuksesta!

Maija 37+0
 
Huomenta kaikille!
Täällä ei erityistä.Tyllerö piti taas meininkiä yöllä ja nyt tuntuu ja näyttää siltä et maha on laskeutunut.olo on muuten erinomainen mutta tämä väsymys on aamuisin varsinkin ihan hirveä.Tuntuu ettei mikään uni riitä ja päiväunet pitää taas saada et jaksaa iltaan.

Eipä tässä nyt muuta.Tsemppiä kaikille loppumetreilleHeMa ja tyllerö 39+3
 
Huomenta!

Ihana kuva SuTi! Haluu kans tuollaisen! :)

Kiitos synnytyskertomuksesta Lellu!

Täällä kans epäillään isoa vauvaa raskausdiabeteksen takia. Edellisessä mulla kans oli rd ja useampaan otteeseen kyselin käynnistyksen mahdollisuutta, kun vauva kasvaa, mutta Jorvissa ei myöskään käynnistetä helpolla. Ruokavaliohoitoinen rd ei siis tarpeeksi hyvä syy käynnistykseen. Sama juttu tällä kertaa. No, mieluummin otan luonnollisesti käynnistyneen synnytyksen, vaikka tää pää on tosi lujilla näin lopussa, kun miettii tuota vauvan kokoa...

Nyt lähdetään lasten kanssa mummolaan (Pitää mennä kahdella lähijunalla, vaikka asuvat tuossa 15min ajomatkan päässä. Meillä kun ei ole päivisin autoa käytössä niin tehdään sitten tuollainen reilun tunnin junareissu :D ). Mä en kestä täällä kotona odottamassa...

Jimena 39+6, huomenna sitten laskettu aika
 
No niin - kunnon lukemisurakka takana! Onpa täällä tosiaan tapahtuntu tässä tammikuun aikana!

ONNEA KAIKILLE tuoreille ÄIDEILLE ja PRINSESSOILLE ja PRINSSEILLE!!! :flower:

Ja oli mielenkiintoista lukea synnytyskokemuksia!

Tässähän alkaa olla niin jännät paikat että :)

Kuten monilla muilla, täälläkin pää lyö tyhjää... ja tuli nii paljon tekstiä kahlattua läpi etten enää muista ihan kaikkea. Suokaa anteeksi!

Mullakin on kyllä ihan vielä malttia tämän vuokralaisen kanssa, mutta voipi sitten muuttua kun/jos la menee ohi tai jos alkaa ilmetä ihan sietämättömiä olotiloja. Lisäksi yleensä vain vauvelit ovat "helpompia" kun ovat valmiimpia, suolisto toimii paremmin joka yleensä takaa tyytyväisen vauvan ainakin alkuaikoina. Mutta muistan kyllä että esikoista odotteli kun kuuta taivaalta viimeset viikot... Nyt ehkä on hieman realistisempi kuva siitä alkuajoista - nukkumisesta yms - mikä hellittää malttamattomuutta.

Täällä eletään muutoinkin jänniä aikoja, nyt on raksalla kova suhina - autotallia pystyttävät kovaa vauhtia ja maanantaina 7.1 tulee jo talopaketti! Ihan ällistyttävää että "nyt jo"!? Aika on kyllä mennyt ihan tähtitieteellisen nopeasti. Olisipa joku "pause"-nappula jotta ehtisi hieman kelata kaikkea ja nauttia hetkosen vain lepposasta olemisesta :) ...noh, sitten eläkepäivinä.

Täällä ilmeni myös "napsahtelua" n viikko sitten - ja mulle taas kätilö sanoi että saattaisi liittyä kalvoihin ja korkeaan osittaiseen vedenmenoon... Mutta kuten kaikki raskauteen ja synnytykseen liittyvä - on tämäkin suuri mysteeri - mitään absoluuttista totuutta ei ole mistään. Välillä ihmetyttää kun ihmiskunta on synnyttänyt jo iät ja ajat vuosia, ja vieläkin on monta mysteeriä joihin ei osasta vastata ihan suoraan.

Jaksamista ja tsemppiä kaikille! :wave:

JonnaP ja pikku P (39+1)
 
Ketäs tänään lähtee synnyttään? =)
Meikä täällä aamun hyppiny ylhäällä ja odotellu remppaäijiä, no kävihän ne, tai siis liittyen noihin parvekelaseihin :headwall: ei voi muuta sanoa..

Ihan ok nukuttu yö takana, mitänyt ne 100 vessareissua ja kylkee kääntäessä tulee pari ärräpäätä, muuten siis hyvin, tiedättehän :LOL:

Pikkuinenko Mulla oli tohon yhden arvion perään laitettu 50-75% käyrällä mennään. Ja nyt viimesin arviohan oli 3.8 kg rv 38. Ei tässä muutakun ensikertalaisena on jotenkin niin tarkka noiden lääkäreiden kanssa ja yks sanoo sitä ja toinen toista, niin mä ainakin meen jo ihan sekasin, et mikähän tässä nyt oikein olis? Olishan se hieno kokea se luonnollinen käynnistyminen, mutta haluan myös että tutkivat mut kyllä että mahtuu syntymään ja jos kasvu on kova, niin toivoisin käynnistystä jo turvallisuudenkin takia. Äh, en tiä mitä ajatella :headwall:

Lieneekö luonnollista että nää ajatukset vilisee sen minkä kerkee päässä..

Kiitti Lellu synnytyskertomuksesta =)
Ja Saapiksen juttuja myös kiva lueskella vauva-arjesta =)

Jokohan sieltä pian kotiutuvat Saaru ja muut??

Cattie ja Osku rv 39 :heart:
 
Kiitos Lellulle synnytyskertomuksesta :flower:

SuTin vauvan kuvaa katsellessa tuli ihan jo odottava mieli tännekin. Pian sen oman jo saa :)

Viime yö meni osittain sohvalla nukkuessa. Nukahdin illalla siihen, ja voi vain arvata kuinka jumissa olin kun siitä heräsin puoli 3 aikaan :| . Sänkyyn pääsin kömpimään ja kun miehen kello herätti aamulla niin paikat oli vain pahemmin jumissa. Nykyään sitä nukkuu samalla kyljellä niin kauan ennen kuin herää vessaan, ja sen kyllä tuntee kropassaan. Ainakaan minä en enää unissani pysty kääntyilemään sängyssä, vaan herään kyllä siitä samasta asennosta mihin olen nukahtanutkin :whistle:

JonnaP: täälläkin on pitkin syksyä ja talvea toivottu, että sellainen pause-näppäin löytyisi jostakin. Meillä ollut niiiiin paljona muutoksia elämässä ja asioita on vain pitänyt hoitaa liukuhihna meiningillä :| . Nyt on onneksi muutaman viikon saanut keskittyä & nauttia (?) tästä loppuraskaudesta ja valmistautua vain vauvan tuloon. Ehkä juuri tuon kiireisen syksyn takia tää raskaus on mennytkin tosi nopeasti, vaikka ensimmäistä vasta odotellaan.

Pian pitäisi jaksaa lähteä kaupungille kahville entisen työkaverin kanssa. Saa sitten samalla pelotella niitä mummoja kaupungilla tän masun kanssa =)

Afu ja mini 37+4
 
Kävelemässä käyty, aivan sairaan ihana ilma, olis voinut vaikka koko päivän tepsutella. Mutta kuinkas ollakaan, joku alkoi niillä sukkapuikoilla tökkimään ja tuli pari oikein muikeaa supistusta. Näinköhän ne viikonlopuksi palaavat, kun jo suunnittelin miehen kanssa mitä kaikkea pojan kanssa tehdään. Eli ei pidä suunnitella mitään :LOL: :LOL: No viikonlopun taas supistelee ja sitten maanantaina ei ole varmaan yhtään mitään, uskokaa pois.

Ihanaa lähden kohta kaverin luokse käymään, saa jutella ihan rauhassa vauvajuttuja tuoreen äidin kanssa. Jotenkin ton isännän kanssa ne jutut on aina vaan samoja.....

Huomasin kuulkaa juuri, että sairaalakassi on edelleen pakkaamatta. Olisinkohan reipas ja hakisin sen tuolta varastosta. Vaikka mikäs kiire tässä on. Luin eilen illalla uusimmasta odotus-lehdestä, tästä perheestä jonka toinen poika syntyi syöksynä kotiin. Siinä olisi meidän insinööri-isi ainakin ihan pihalla jos joutuisi synnytyksessä auttamaan. On jo muutenkin varma, et meidän pitää ajaa miljoonaa sairaalaan ja mä synnytän siihen portaille. Eli suomeksi sitä jännittää tää loppu odotus enemmän kuin mua. No sehän siis on insinööri, joten ei kannata ihmetellä :LOL: :LOL:

Voi kun jo synnyttäneet pian palaisivat linjoille ja kertoisivat kuulumisiaan. Varsinkin Saarun uutisia odotan innolla..........Mä luulen et se oli siis Saaru joka vei ne mun supistukset :LOL: :LOL:

Mutta nyt tonne kirjan pariin hetkeksi ja sitten kyläilemään.

Nuuskis ja jonkin asteiset palanneet supparit
 
Nyt olis labrassa käyty ja odotellaan tuloksia,ottivat siis sappi ja maksa kokeet.Toisen tuloksen saa tänään ja ilmeisesti toinen menee maanantaille.No ei auta kun odottaa.
Oon koittanut tehdä vaikka mitä et edes muutama kipeä suppari tulisi, mutta ei ni ei,tyyppi tykkää siis kölliä yksiössään ja venyttää mun ihoa jatkuvalla jumpalla :LOL: luulis et olis mukavampi täällä meidän kanssa jumppailla.

Täällä myös odottelen innolla synnyttävien kuulumisia :)

Nyt taustailemaan

Jenni & Hajis 38+3
 
Tänään on sitten the day. Eilisen käsittelyn jäljiltä olin vielä kipeämpi kuin aikaisempaa. Alavatsaa juili niin pahasti, et aattelin josko alkaisi ihan ne oikeat supistukset. Mut ei.. Viime yönä näin jo untakin vesien menosta. Viikko sitten lähti se limatulppakin pois, vaan ei merkkiäkään laitokselle lähdöstä. Toivottavasti Katja tulee pian jo kertomaan mistä kaupasta se ne supparit oli löytänyt :whistle:

On tässä käynyt niinkin epätoivoinen ajatus mielessä, et voisi soittaa Loimaan aluesairaalaan ja pyytää sieltä käynnistystä. Jostain syystä mulla on edelleen väliaikainen osoite Loimaalla voimassa, vaikka mun opiskelu päättyi siellä jo 2005. Siellä tuli sairaalassa käytyä silloin pari kertaa ja voin kertoo, et asenne oli potilasta kohtaan ihan erilainen kuin täällä. Mut ensin otan ajan vyöhyketerapeutille, kuulemma on suurimmalla osalla hoidossa käynistä kännitäyt synnytyksen. Jos senkään jälkeen ei tapahdu mitään, lähtee soitto Loimaalle.

Toivottavasti synnyttämään lähteneet laittaa sitten vauvoistaan paljon kuvia!! :xmas:

Gorthaur ja Abbath täysi 40, tästä se totaalinen kärvistely lähtee!
 
Lellulle kiitos synnytyskertomuksesta. :flower:

Täällä edelleen tasapaksua, mutta ihan hyvä vaan. :D Auto huollossa ja huomenna ystävän häät. :heart: Rankka viikonloppu siis tiedossa, mutta toisaalta kivaa nähdä ihmisiä. Supistuksia ei tule ei sitten yhtään, mutta juttelin äitini kanssa, joka on kolme lasta synnyttänyt, ja eipä kuulemma hänelläkään ollut mitään ennakko-oireita vaan kaikki synnytykset alkoivat ihan varoittamatta..

Toisaalta aika menee tosi nopeasti, tuntuu etten saa mitään aikaiseksi vaikka oonkin yksin kotona. :D Mutta nukun yöni hyvin ja lepään, joten eiköhän ole pääasia kerätä voimia tulevaa vauva-aikaa varten. B)

Iidukka & Baby rv 38+2
 
Lellu: Kiva kuulla synnytyskertomuksesi.

Saapis: Numero tallennettu puhelimeen :)

Gorthaur: Onnittelut the day:sta, toivottavasti Abbath tajuaa tulla ulos tämän päivän puolella =)

Minäkin jo kovasti odottelen kuulumisia Katjan, Saarun ja Accon taholta!!!

Neuvolakäynti oli tänään:
Viikot 37+1
Paino: 82,4kg (+1000g/ vko... sitä nyt vaan jostain näyttää tulevan, täällä jonkinlaiset turvotukset alkaneet.)
RR: 129/84
Pissa: Puhdas
Hb: Ei otettu, viimex 122
Sf: 33, viimex 31
Rt, sykkeet +, liikkeet ++

Vauvan pää ei ole vissiin vielä kiinnittynyt, ja sanoikohan terkka että ellei ole kiinnittynyt seuraavaan käyntiin (torstai 10.1.08) mennessä niin sitten laittaa äitipolille käymään.


Milläs viikoilla tuon pään pitäisi olla kiinnittynyt? onko mahdollista ettei kiinnity ollenkaan- mitäs sitten?
 
Odottavan aika tosiaan on piiiitkä...

Eli vieläkään ei posti ole käynyt, joten edelleen odottelen, josko kutsu äippäpolille tulisi tänään. Lajittelin tuossa vauvan vaatteita, jotta tietää mitä pitää vielä hankkia. :attn: tästä ollut aiemminkin puhetta, mutta jos joku viitsisi taas kertaalleen kirjoitella, kuinka paljon erilaisia vaatteita minkäkin kokoisena tarvitaan? Toki tämä on yksilöllistä, mutta edes suunnilleen... Entä tarvitaanko sisällä (taas yleistetään) "paksumpia" vaatteita, vai riittävätkö ihan ohuet potkarit ja bodyt?

Pikkuhiljaa minäkin alan havahtumaan, että vauva on tulossa ihan pian ja kauheasti asioita joita en tiedä... Joten yrittäkää kestää, luvassa on varmaan paljon tyhmiä kyymyksiä... :kieh:
 
Päiviä taas...

Mä nukuin viime yönä pitkästä aikaa tosi sikeesti. Tuli sit asentoakin vaihdettua sen verran harvoin, että oikee lonkka oliki aamuyöstä tosi kipee... Mutta ihana siis kun sai nukuttua. Tää on harvinaista herkkua hetken päästä!

Pikkuisella, Gorthaurille ja Pötkylälle tsemppiä, teillä kun on kaikilla sit ekstravaivaa vielä. Joko sun polvi taipuu pikkuinen? Toivottavasti teidän synnytykset sujuu hyvin. Ja Nuuskikselle täytyy toivotella niitä suppareita, ettei tarvis sektoida...Hyvin sujuneesta alatiesynnytyksestä toipuu niin nopeesti kuitenkin.

Lellu onki päässy uusiin hienoihin tiloihin synnyttään... Käy ihan kateeksi! Minkälaiset siellä on ne vastaanottotilat? Meidän sairaalassa tuntuu, että maataan kun lehmät parressa vastaanotossa käyrillä, ennen kuin pääsee varsinaiseen saliin. Kyllähän ne tilat joskus rempataan, mutta siis joskus... :/ Meillä olis kummityttö siellä pohjanmaalla, pitäski lähtee käymään,kunhan vaan tietäs milloin olis oikee päivä. Et siis vois "vahingossa" synnyttää vaikka siellä :LOL: Vaikka eihän sillä tietysti ole mitään väliä noilla fyysisillä puitteilla, vauvaahan sieltä haetaan, eikä mennä puitteiden vuoksi...

Eilen illalla värkkäsin vauvalle nukkumapaikan valmiiks. Viritin sen pakkauslaatikon päälle pussilakanan reunoiksi. Kokeillaan nyt sitäkin, ihan niinkuin aattelin nyt kokeilla kantoliinaa ja kestovaippojakin. Jos tää kerran on viiminen vauva, niin viiminen mahdollisuus kokeilla... Eihän tuo kauaa tohon lootaan mahdu, sänkyyn. Mulla ei ole nyt reunuksia siihen pinnikseen, et se yks syy, miksi laitoin sit ton laatikon. Mummu lupas ostaa vauvalle ne reunukset, kun mitää vaatteita se ei nyt juuri tarvii tms. Mut en jaksa lähtee kaupungille hakemaan... Sellaset brion oranssin punaset reunukset haluaisin... Äh, menee mun jutut taas ihan mettään vietäviksi...

No, mulla oli illalla tosi karsee olo. Olin ihan ummella, ja kävin sit "synnytyksen kenraalit", et sain jotain ulos... Ei onneks tullu vauvaa mukana :eek:

Niin joo vielä, tytöllä ylihuomenna synttärit. Pitäs alkaa miettiin tarjoiluja sun muuta... Ei kyllä hirveesti motivaatiota, mut mut...

T: dinomamma ja etana 38+5
 
Alkuperäinen kirjoittaja Niipa-85:
Milläs viikoilla tuon pään pitäisi olla kiinnittynyt? onko mahdollista ettei kiinnity ollenkaan- mitäs sitten?
Moikka,

Mun ymmärtääkseni pään ei tarvitse olla kiinnittynyt - etenkään myöhemmissä raskauksissa. Muistaakseni ei mulla esikoinen kiinnittynyt "koskaan"? Ja mulla oli kohdunkaulaa vielä jäljellä ja olin vielä kiinni kun synnärille tulin, mutta sieltä se poju tuli 3.5 h - joten kaikki voi tosiaan tapahtua ihan siinä samantien - avautumiset yms (mulla avautuminen oli uskomaton 0-10 cm 1 tunnissa!).
Nytkin on kuulemma tämän toisen pää siellä vielä hiukan irrallaan mutta jossain kiilassa, ettei kuulemma pääse enää kääntymään - muttei siis kiinnittynyt - eikä sen pitäisi olla mikään ongelma.

Ootteko muuten jutelleet siskojen ja äitien kanssa raskauksista ja synnytyksistä? Meidän perheessä tuppaa menemään ihan saman kaavan mukaan. Aika friikkiä!
 
Niipa: ei kiinnity kaikilla päät ennen synnytystä ollenkaa, ei välttämättä edes laskeudu, kuten esim Saarulla oli tilanne.

Maija: riippuu sisälämpötilasta se vaatetus. Toisaalta ei kannata kovin lämmintäkään pitää. Rinnalla tms on lämmin kyllä olla, vaikkei olis juuri mitää päällä. Meillä on sisällä n 21-22 ja mummulassa ollu vieläkin viileempi, niin olen pitäny sit kahdet pöksyt, eli ns kalsarit ja sit "päälyhousut". Vauvan niskasta kannattaa lämpöä tarkastella, ja sit vaikka ihan mitata kainalosta tai pyllystä, niin tietää, onko kuuma tai kylmä. Vastasyntynythän ei varsinaisesti hikoile. Sit jos laittaa esim myssyn, sukat ja tumput (sukat pysyy käsissäkin hyvin), niin ne lämmittää hyvin. Vauva haihduttaa päästä paljon, koska se on suhteessa niin iso muuhun vartaloon. Eli, jos sulla on noi ääreisosat piilossa, et sit ehkä tarvii, kun ohuet vaatteet muuten. VAstasyntyneellä pysyy helposti peittokin vielä päällä, et ei sitä vaatetta ole pakko tunkea paljon. sit, kun vauva alkaa olla esim lattialla yksikseen, on eri juttu. Kyllä sä nopeesti opit itse huomaamaan, mikä on tarpeeks. Kuumissaan oleva vauva ei nuku kunnolla.
 
Jonna: mun äidillä kaks synnytystä: toinen käynnistetty, ja toisesta menny vesi, ja sit sisko meinas syntyä ambulanssiin.. (tunnin matka sairaalaan). Mulla sit taas ihan erilaiset, pitkät, hitaasti alkuun etenevät synnytkset. Kyllä esikoisesta terkkari muistutti, että saattaa tulla syöksyllä, mutta en ole äitiini tullu tässä asiassa, vaikka monessa muussa kroppaan liittyvässä kylläkin..
 
Täällä jonkin verran äidin kanssa puheltu hänen synnytyksistä. Toinen on käynnistetty ja minä sitten olin tullut pari päivää lasketun ajan jälkeen. Molemmat synnytykset tapahtuneet suht´nopeasti... Raskausaikana ei vatsassa paljon kuulemma liikuttu, joten nyt onkin ihan ihmeissään, kun täällä vatsassa biletetään jatkuvasti. Kovasti häntä tuntuu jännittävän millainen vilpertti on tulossa :LOL: :LOL: :LOL:
 
SuTi: IHANA pikku prinsessa sulla tuossa profiili kuvassa :heart:
ja ONNEA PALJON vielä kerran! :flower: :hug:

Nuuskis: Nuuskis: Kyllä Saaru tuosta 24 tunnin kokeilusta täällä aiemmin puheli. Olen itekki menossa Oys:iin synnyttämään (kuten Saaru), mutta en kyllä haluais vielä niin pian kotiutua. Haluan olla varma, että vauvalla on kaikki ok. Meillä on näillä kahdella lapsella ollut keltaisuutta synnytyksen jälkeen. Esikoisen kans oltiin melkein viikko sairaalassa ennen kuin bilirubiiniarvot alkoi laskea (ei joutunu kuitenkaan valohoitoon) ja nykyisen kuopuksen kans oltiin 3 päivää, kun sama homma eli oli sitä keltaisuutta. Haluan muutenkin nähä ettei vauvalla olis mitään "vaivaa" ennen kuin tulen nyytin kanssa kotiin. Ehkäpä sitä saa oman mielipiteensäkin sairaalassa sanoa tuon kotiin lähtö ajankohdan kanssa.

Pikkuinenko: Sulla kuulostaa olevan samanlainen masuasukki kuin mulla eli aika rauhallinen tapaus, mutta välillä tulee mullakin kipakoita potkuja ja iskuja eri puolille masua. Oon vaan välillä miettiny, että pitäisköhän tuosta huolestua, kun vauva masussa on välillä niin rauhallinen (ettei se vain olis merkki jostakin). Mulla nämä kaksi aiempaa masuasukkia (esikoinen ja kuopus) ovat olleet masussa paljon vilkkaampia, mutta kai niitä on rauhallisempiakin masuasukkeja?!?
Onko kellään kokemusta tällaisista rauhallisemmista vauvoista masussa? Ovatkohan he sit mahan ulkopuolellakin rauhallisempia?!?

Kiitos synnytyskertomuksesta Lellu! Niitä on aina mukava lukea, vaikka on itsekin uudelleensynnyttäjä. Toisten kokemukset on kuitenkin aina yhtä mielenkiintoisia.

Saapikselle myös kiitokset vauva-arjen kertomuksista: niitäkin on aina tosi mukava lukea =)

Me ollaan lasten kanssa oltu aamu ulkona, kun oli niin ihana ilma: lunta sateli ja pakkast -9 astetta. Iltapäivällä sit uudet ulkoilut. Yöt oon saanu vaihteeksi nukuttua hyvin. Eilen mietin -taas vaihteeksi- ;) synnytykseen lähtöä ja itse synnytystä, kun kuulin, että serkkutyttö, jolla laskettuaika ois ollu viikko ennen mua, sai eilen aamulla pojan. Jospas tämä meijän vauva ajoittais oman syntymänsä maanantaille, joka on mun oma syntymäpäivä: lahja ois mitä parhain =)

Lähen lukemaan sähköpostit ja käyn välillä kattomasa onko täällä joku sillä välin lähtenyt synnärille tms.

Tammiäiti rv 38+2 ja lapset
 
dinomamma: kiitos vastauksesta, ja muutkin saa vastailla jos jaksaa.. Taidan siis hankkia varmuudenvuoksi ainakin yhdet "päälivaatteet" ja sitten muutamat tumput..

JonnaP äitini kanssa olen pyrkiyt välttämään kaikki synnytys keskustelut, sillä tuntuu että yrittää muutenkin vaan kertoa kaikkia mahdollisimman kaameita juttuja. Ei siis oikeen osaa kertoa "faktoja" vaan siirtyy heti puhumaan siitä miten jollain tutulla oli niin ja niin hurja synnytys tms... Sen kuitenkin olen ymmärtänyt, että kaikki kolme olleet ihan erilaisia.

 
JonnaP: Kysyit, että ollaanko me muut jutelleet siskojen ja äitien kanssa raskauksista ja synnytyksistä? Mä olen ainakin jutellut siskoni (jolla on kaksi lasta) ja äitini kanssa raskauksista ja synnytyksistä. Meillä kaikilla ne on suurin piirtein menneet saman kaavan mukaan. Neukkatäti sanoikin mulle kerran, että äidillä ja tyttärellä on usein samantyyppinen odotus ja synnytys. Mutta eihän se tietenkään kaikissa perheissä mene niin.

Tammiäiti taas
 
Hyvin sulla Merbau on vauva mahtunut olemaan siitä väliseinästä huolimatta. Hieno homma. Olin jotenkin ajatellu, et sitten synnytään ennenaikaisesti... Niin osa syntyykin, ja mä tietty oon törmänny vaan niihin tapauksiin.

Maija vielä: tyhmiä kysymyksiä ei ole....

Oispa tammiäiti tosiaan kiva synttärilahja saada vauva silloin sylkkyyn!

Synnytys muuten tuntu eilen taas konkreettisemmalta, kun kävin tuolla ä-polilla. Siellähän rutiinisti maataan siinä käyrällä, ja kun ne vyöt laitettiin, ja naksutus alkoi kuulua, oli oma mieli kyllä ihan sekasin :whistle: Samalla näin tiloja, joihin mennään sit kun varsinaisesti mennään synnyttään, ja ja... No, tiedätte varmaan.
 

Yhteistyössä