*TheTammikuu2008*

Mä sit soittelin kättärille,ja pyysivät käyrälle, yli tunti sitä otettiinkin,itse rekisteröin sinä aikana 7 liikettä.Kuitenkin kaikki hyvin, se pääasia :) Nyt pitää kotona tarkkailla ja jos ei liikkeitä tunnu niin yhteys sinne. Lääkäri vielä ultras,ja tarkisti lapsiveden.Koko arvio oli n.3500g. Täytyy toivoa et pikkunen alkaa taas möyryämään ettei äiskän tarvii koko aikaa miettiä.

Jonnalle paljon onnea :flower:

Jenni
 
Onnea Iidukka ja Jonna vauveleitten johdosta :flower: :flower:
Ja hyvä,että pikku Alillakin kaikki kunnossa!

Täällä oma omituinen olo jatkuu.Huonovointisuutta ja hiema päänsärkyäkin.Harmi,ettei ole omaa verenpainemittaria,jolla paineita vois tarkistella.Noi jalatkin tuppaa olemaan vähänturvoksissa...vali,vali

Meillä esikoiseen 9v tais iskeä jonkin sortin vatsatauti ihan yks kaks yllättäen eilen illalla.Ensin valitteöo viluisuutta ja yöllä sitten oksensi.Ja nyt koko päivän on nukkunut ja välillä pienet ryynit heittänyt.Tää oma huonovointisuus ei kyllä ihan tuntuis viittaavan samaan ja mulla tätä oli jo loppuviikostaki,mutta eihän sitä koskaan tiedä...Kun ei vaan tarttuis noihin muihin lapsiin ja varsinkaan nyt itseen.Mulla ois maanantaina se lääkärikäynti ja mietitään mahdollisesti josko käynnistys ois mahdollista...

Mulla myös tuo lonkka vihoittelee.Ihan karmeeta särkyä ja välillä tuntuu,että jalka pettää alta.Pääsis vaan tästä mahasta ja siinä ohessa monista pikkuvaivoista.

Voikaahan kaikki hyvin olosuhteisiin nähden. :)
 
ONNEA JONNALLE! Täsmällistä toimintaa..

Mä sit äsken kokeilin sitä mikrolaxia. Sainpahan ainakin jotain tulosta... Muistan, kun olin synnyttämässä, ja sain sen vesiperäruiskeen, niin tuntui, että ei kaikki tullu ulos, mutta se tunne tulikin sitten vauvasta. Ehkäpä tää on sitä samaa jo. Vaikkei pää kunnolla ollu kiinnittynytkään, niin tosi alhaalla on kuitenkin. Häädin muut perheenjäsenet mummulaan, tulevat huomenna. Mies ajaa tänne reilussa tunnissa, jos alkaa suppaileen... Nyt panin saunan päälle, ja otan rennosti. Jos olis kesä tai syksy, nauttisin sateen ropinasta, mutta tähän vuoden aikaan se ei kovin kivalta kuulosta :kieh: . Lähti taas lumet... Niin kivasti jo sai tehdä lumitöitä, ja pakkaslumikin narskui kenkien alla..

Pysyhän Nintendo kunnossa! (helppo sanoo :) )
 
Hyvä Jenni, että vauvalla kaikki hyvin. On nää loppuajat noiden liikkeiden suhteen hankalia, kun ei ne mahdu enää kunnolla potkimaan. Ja tietysti loppuaikana on oikeasti riski siihen, että istukka lakkaa toimimasta tms. Siksihän niitä käsketäänki huomioimaan, niitä liikkeitä.
 
Onnea Jonnalle :flower: joillakin ne lapset on täsmällisiä..
HeMa ja lievä kateus :D

Pitää vielä lisätä että mitäköhän vauhtia tää vauva kasvaa kun tuntuu ettei mahassa ole muuta kun täyttä joka puolella..ihan jättiläiseltä tuntuu..hymy hyytyy kohta
 
Onnea Jonnalle :flower: :flower:

Mä täällä kateellisena lueskelen kun joidenkin lapset ovat niin täsmällisiä. On se toista kun meidän Irmeli ikiliikkuja. Nyt voin sanoa että alkaa kuulkaa ahistaa ihan urakalla. Tuntuu se maanantai olevan niin jumalattoman kaukana. Ja jos ne ei sitten vielä maanantaina edes ota sisään, niin sitten hajoaa pääääääääääääääääääää...........

Huomaa että alkaa muilla olemaan nyytit kotona, kun täällä on niin hiljaista. Minä se vaan täällä roikun ja roikun. Sais toi yksi mukana roikkuja päästää irti ja tulla tähän maailmaan. Ois pitäny varmaan syödä koko raskaus jotain kamalaa ruokaa, niin ei ois niin hyvät oltavat tuolla yksiössä. Sitä en ymmärrä kun sanoivat, että ois semmoinen nelikiloinen tulossa, niin ainakin hirmuisesti liikkuu. Ja ei mulla nyt niin hirveen iso maha ole, että tilaa ei nyt niin hirveesti voi olla. No katsotaan maanantaina mitä sanovat koosta. Kaksi viikkoa mennyt yli niin on varmaan jo 6 kiloinen :LOL: :LOL: Tai jos on niinkuin viimeksi niin istukka on ihan kalkkeutunut ja kaveri on taas löysänahka. Ja sitten ollaan laitoksella taas pitkään, kun seurataan sokereita. VALI, VALI........no ehkä tää tästä.

Nyt pitäs varmaan mennä noi pyykit ripustaa ja uutta koneeseen. Meidän nuori mies kun kävi tänään itsekseen kakalla, mutta unohti ilmoittaa meille ja pyyhkiminen unohtui. Arvatkaa oliko sitä kakkaa sitten joka paikassa.

Nuuskis ja ISO HUOKAUS
 
Nuuskis: joo hiljaista on.musta tuntuu välillä et olen ainut joka ramppaa koko ajan katsomassa mitä on tapahtunut ja mitä kivaa joku kirjoittaa.

Mä ymmärrän sua todella hyvin.Itsekin päätin eilen etten välitä siitä et eräpäivä meni ja tälläkään hetkellä ei mitään tunnu mut kyllähän tää odottaminen puuduttaa,turha sitä on kieltää vaikka kuinka yrittää.En mä näköjään saa pidettyä itseäni rauhallisena vaikka kuinka yritän..

Täällä kans ihanat iltajumpat aina.tunkee itseään eka pyllyn avulla ylös ja sit kiertää selän mukavsti tuonne kylkiluiden ja nahan väliin.ai että on mukava siinä sitten rentoutua.pään liikkeet ei enää tunnu ollenkaan et alhaalla kai roikkuu.

supistuksen supistusta ei ole ollut,jotain siihen viittaavaa poltetta välillä...
 
ONNEA JONNAP POJASTA :flower:

...ja Pötkylä... syö vaan sitä laskiaispullaa, mä söin jo alkuviikosta :D yhtään ei ollut tota pullaa tehnyyt mieli, mutta kun menin kauppaan ja sellaisen siinä näin niin oli pakko ostaa. Tuli mullekin mieleen tämä palsta silloin. Samaisena iltana siitä sitten puolet vetelin ja oli hyvää!!!

JenniS: Kiva että kaikki kunnossa.

Omassa mahassakin liikkeitä tuntuu todella vähän, mutta kun tossa liikkeitä laskeskelin niin kyllä niitä sieltä sitten tuli. Huomenna katsotaan sitten uudestaan.
Välillä tuntuu että asukkaani ottaa noita liikkeitä varastoon, kun eilenkin liikkui ihan jatkuvasti ja tänään sitten taas todella vähän.
Taitaa tehdä "hommia" vaan joka toinen päivä ja sitten pitää vapaata siinä välissä... (tottunut vuorotyöhön) :LOL:

Jaksamisia kaikille :heart:
 
Minä kans äsken kattelin vesikielellä niitä laskiaispullia kaupassa :p mutta sinne jätin ne kuitenkin... pitää sit ite rättäillä omat kun on laskiainen. Runebergintortut pitää sit ostaa kaupasta Runeberginpäivänä eli 5.2 . Ne on kans tosi :p !!!

Nuuskis: Käynnistääkö ne sulta maanantaina/onko sektio tiedossa/tms. ? Oot varmaan puhunu täällä siitä aiheesta, mut mulla on se jotenkin menny ohi :ashamed: Näin tuosta sun edellisestä tekstistä, että puhuit maanantaista...

Saas nähä kuka meistä lähtee seuraavana nyytinhakureissulle... =)
Pitäis käydä rekisteröitymässä sinne "meijän omaan juttuun". Saas nähä miten se onnistuu multa, kun en oo mikään ekspertti semmoisessa (en oo ennen käyny rekisteröitymässä semmoiseen).

Taustalle nyt...

Tammiäiti
 
AUTTAKAA!!! Mä yritin just rekisteröityä sinne "meijän juttuun", mutta mulla jumittu se siihen kohtaan (siis heti alkuun), jossa kysyttiin sähköposti-osoitteen jälkeen salasanaa... mulla ei oo hajuakaan mitä salasana se tarkottaa (pitäiskö mulla olla valmiina jo joku vai keksiä siihen uusi -vai mitä ) . Anteeksi, kun oon näin tumpelo näissä jutuissa :ashamed:

Tammiäiti
 
Iltaa! Kyllä näitä roikkujia on täällä vielä :wave:
Itsellä eräpäivä vasta torstaina tosin mutta kuitenkin sitä aina odottaa...
mun täytyy nyt kertoa teille yhden kakkajutun B) Mulle tuli niin kauhea kakkahätä että jalat meinas mennä alta, otti ihan issiakseen :eek: Tunnin tuskailujen jälkeen (itkua väänsin) soitin jo synnärille että mitä tää nyt on kun kakka ei tule ja kauhea jomotus peräpäässä lisäksi supisteli välillä ja pelkäsin jo että onko synnytys lähtenyt käyntiin. Kätilö sanoi että voithan sinä oman mielenrauhan vuoksi tulla näytille. Mutta puhelun jälkeen sain vatsani toimitettua ja jopas helppasi olo :D
Paniikki iski lähinnä sen takia että tää on nyt viides lapsi ja edellinen synnytys kesti 1h37min et kerkiääkö sitä lainkaan ajoissa.
Nyt sitten on vähän hassu olo, välillä supistaa ja alapää on muutenkin jotenkin hellä... Että semmoista tänne :whistle:
josefiina ja pulla 39+2


Ai niin, isot onnittelut vauvansa saaneille :flower:
 
Paljon onnea vauvautuneet :flower:

Kyllä mäkin täällä koko päivän roikuskelen, mutta ei oikein ole enää mitään järkevää sanottavaa. Jotenkaan ei vaan jaksais aina valittaa ja muutenkin on jo semmonen odottava olo. Mä ainakin väkisin mietin kaikista jutuista että tarttee tehdä nyt ennen kun vauva syntyy. Varasin kampaajan ens viikon perjantaille ja ennen sitä mä en ainakaan aio synnärille mennä :D (tuskinpa lähden ennen helmikuuta :D )

Roikkumaan jää Maximilian ja hiljainen masupoju (koko ajan saa pojun liikkeitä tarkkailla :( )
 
Tammiäiti:sun pitää saada tehtyä Microsoft ID tunnukset.eli kun se laatikko tulee näkyviin(missä ne tenttaa s-postia ja tunnusta) niin klikkaa vasemmassa alakulmassa jotain sellaista linkkiä että saat tehtyä ne tunnukset eka ja sit vasta voit kirjautua tuonne msn:ään.huono sepustus mut niin mä ne sain tehtyä lopulta vaikka eka tuntui etten ymmärrä.

 
Yritin uudelleen, mutta en ymmärrä koko juttua. Siis pitääks tuosta msn -palvelusta maksaa jotain vai mitä ihmeen tekstiä se mulle pukkas, kun yritin rekisteröityä?!? Mä on siis NIIN ULALLA tuosta hommasta, että taidan jäädä koko homman ulkopuolelle... Taidan kirjoitella vain tuohon Tammivauvat -juttuun.... :(

Tammiäiti
 
HeMa05: Yritin sinne ja sain jo osittain täytettyä, mut se alkoi "puhuun" jotain, että se palvelin (tai mikä se nyt onkaan) maksaa jotain niin mä peruin koko jutun, kun aattelin, että oonkohan mä ihan väärässä paikassa. ELI: MAKSAAKO TUO KÄYTTÖ JOTAIN? Vai oonko käsittänyt kaiken ihan väärin/ollut väärässä paikassa?

Tammiäiti
 
Taidan olla tämän palstan ainut tietokoneen tietämätön/osaamaton käyttäjä :headwall: Anteeksi vaan... :ashamed:
Etukäteen vaan harmittaa, että jos tästä syystä jää ulkopuolelle tästä koko hommasta, mut ei kai sille mitään voi, jos näin käy... :(
Anteeksi myös tää vali-vali... :|

Tammiäiti taas
 
Heips,

Iidukka: :flower: ONNEA pojasta! :flower:

JonnaP: :flower: myöskin ONNITTELUT pojasta! :flower: Onko ollut vähän poikavoittoista tämä tammikuun alku, vai kuvittelenko mä vaan...?

POA: Kiva, että Alilla kaikki ok :)

JenniS: Onneksi vauvalla on kaikki hyvin!

Tänne ei edelleenkään mitään ihmeempää. Päivällä supisteli tiheästi, mutta edelleen niitä harjoitussuppareita. Mä vaan ihmettelen, mitä varten niitä pitää olla niin paljon (mulla alkoi jo ennen raskauden puolta väliä ) ...

Miten nää ylimenopäivät voikin tuntua näin pitkiltä... Esikoinen syntyi 5 päivä yli la:n ja kakkonen 2 päivää yli; en olisi uskonut, että tää kolmas menee yli viikon... KAiken lisäksi mulla oli aluksi la (menkkojen mukaan) 21.12. 4D:ssäkin vauvan mitat antoi la:ksi 1.1., mikä mun mielestä olisi lähinnä oikeaa. Siihen nähden ollaan menty jo kamalasti yli. Näinköhän tässä käy kuitenkin niin, että vaikka edelliset synnytykset ovat käynnistyneet itsekseen niin tämä joudutaan käynnistämään.

Jimena 41+0
 
Tammiäiti:ei se kyllä mitään maksa.sitä mäkin aluksi mietin mutta rekisteröidyin silti koska eihän ne siinä kysele mitään sellaisia tietoja että sillä perusteella vois ketään laskuttaa.
sori mut mäkään en osaa enempää neuvoa kun et sen laatikon kautta pääsin rekisteröitymään ja sit piti hyväksyä käyttöehdot ja sit olinkin jo saanut tunnukset.sähköpostiin tuli sit varmistus joka piti vielä hyväksyä ja olishan niissä ollut joku maksumaininta jos se jotain maksaa.yritä vaan.

kyllä mä itse ainakin kirjoitan myös tänne jos siis muitakin kirjoittelijoita on mut aion käydä myös siel msn:ssä.
 
Jimena:sulla sentään edes tuntuu jotain,mulla ei mitään.fiilikset alkaa olla todella sekavat,välillä olen menossa käynnistykseen ja osa musta uskoo että kyllä tää tästä lähtee itsekseen käyntiin...esikko tuli 8pv myöhässä eli nyt siihen olis vielä 4 päivää...
 
Alkuperäinen kirjoittaja HeMa05:
Jimena:sulla sentään edes tuntuu jotain,mulla ei mitään.fiilikset alkaa olla todella sekavat,välillä olen menossa käynnistykseen ja osa musta uskoo että kyllä tää tästä lähtee itsekseen käyntiin...esikko tuli 8pv myöhässä eli nyt siihen olis vielä 4 päivää...
Kyllähän sitä toivo yrittää nostaa päätään aina kun supistelee, mutta kun ei näillä supistuksilla synnytyssaliin asti pötkitä. Mulla oli tossa alkuviikosta loppuviikkoon todella hiljaista supparirintamalla, mutta nyt sitten tulivat takaisin. Tiedän tuon sekavan tunteen :hug: Mä niin haluisin, että tää käynnistyisi itsekseen. Yritän olla ajattelematta koko synnytystä/sen käynnistymistä, mutta kyllä se alkaa olla jo vaikeaa.

Nuuskiskin on näköjään vielä täällä. Ehkä me kaikki lähdetään sitten samalla rytinällä :) Toivossa on hyvä elää. Jaksamista!

Jimena
 
Onnittelut kaikille vauvautuneille :flower:
Tänään on ollut heikosta yöstä riippumatta hyvä päivä, ei ole päätä särkenyt ja olen jaksanut touhuilla kaikenlaista. Paineita en ole vielä uskaltanut mitata, miten päivän hommat on siihen vaikuttanut.

Mutta jospa huilais hetken ja sit mittailis ja laskis vaikka liikkeitä samalla..
 

Yhteistyössä