*TheTammikuu2008*

Gorthaur kurjaa tuollainen kohtelu kätilön puolelta. Oletko miettinyt että tekisit ilmoituksen hänen käytöksestään? Kyllä meilläkin jotku hoitajat ovat saaneet valituksia käytöksestään, ja mielestäni osalle se on ollut ihan oikein että on huomautettu. Kyllä kielenkäyttö ja kohtelu pitäisi olla ammattimaista tällä alalla! Hyvä että muuten sait hyvää kohtelua :)

Jimenalle onnittelut tytöstä :flower:

Iidukalle onnittelut pojasta :flower:

Cattie / Tays: monenko hengen huoneita siellä oli? Olen yrittänyt tsempata itseäni jo etukäteen siihe, että kotona pyritään olemaan mahdollisimman pitkään. Ei oikein odottelu käytävillä houkuta :| . Saa sitten nähdä miten käy..

Maximilian hyvä että pääset kontrolliin äippäpolille. Saat itsellesi mielenrauhan asioista!

Tänään oli neuvolakäynti. Kaikki oli kunnossa meillä molemmilla
rv 39+1
Paino -700g
Turvotus +
RR 130/80
Pissa: puhdas
Sf-mitta: 35cm (aina vain kasvaa :whistle: )
Tarjonta: rt
Syke +
Liikkeet ++
Seuraava aika olis sitten laskettunapäivänä. Ja sen jälkeen ois sitten laittamassa lähetettä yliaikaiskontrolliin. Toivotaan, että jäis tuo seuraavakin kerta käyttämättä ;) .

Afu ja mini 39+1
 
glaudia: nännejä on jo hierottu, mutta valitettavasti ilman tulosta :kieh: . Masuakin on koitettu hieroa supistusten tullessa, että sais vähän kovempia supistuksia aikaan. Ehkä pientä menestystä saatu aikaiseksi. Ainakin vähän pidempään on tuntunut supistus kestävän, ehkä :whistle:
 
Gorthaur kiitos synnytysketomuksesta!

Itse olen kanssa saanut kokea epäasiallisen kätilön (viimeksi synnytyksessä oli 5 eri kätilöä ja yksi onnistui sitten saamaan aikaan tosi huonot fiilikset, pelkopolillakin nyt sanoin et kaikista eniten mä pelkään niitä ihmisiä/kätilöitä )
Tällä kertaa olenkin päättänyt sanoa kätilölle suoraan ja vaatia toista kätilöä jos koen kätilön epäasialliseksi.

Onneksi kuitenkin siellä kaikki hyvin ja voit nauttia pikku kääröstä :D

Dinomamma Joo, mä olen kanssa ajatellut synnyttää päivällä..sillain et aamulla lähdetään sen jälkeen kun lapset on viety tarhaan. ;) Ei tarvitse yöllä ketään hälytellä paikalle ja miettiä onko tämä nyt varmasti jo sitä itseään :whistle: Joten joukko lähtö n. klo. 8-9 sopii minulle oikein hyvin :LOL:

Neuvolakuulumisia Vauva on TOSI alhaalla ja neuvolatäti sanoi et hyvin voi syntyä ennen seuraavaa neuvolaa (ihanko totta onhan nyt jo La ohitettu :LOL: ) No sen verran alhaalla on ilmeisesti että jos alemmas tulee putoaa pois....se olisikin helppo synnytys.

Kaikki oli muuten kunnossa ja painokin mulla vähän pudonnut, no sitä nyt ei juhlia tarvitse..painoa kun tullut n. 20kg raskaus aikana.

Nyt vaan supistuksia kaikille!!!

Iidukka Aivan ihana pikkuinen!!
 
Gorthaur: Onpas sulla ollu törkee kätilö synnytyksessä! Voimi sulle nyt vauvan kanssa ja unohda se akka sieltä synnäriltä kokonaan! :hug:

Jimena: ONNEA VAUVAN JOHDOSTA!!! :heart: :flower:

Cattie: Ihana kuva sulla vauvasta!!! :heart:

Iidukka: Ihana kuva myös sulla vauvastasi!!! :hug:

Glaudia: Kiitoksia "nännien hierominen" -vinkistä! Pitääpä testata -vai pitäisköhän laittaa mies se tekemään... saattais olla innoissaan siitä tehtävästä :LOL:

Ja nyt iltapalan syöntiin... meinaa jo hiukoa... :p

Tammiäiti
 
Hei :) Minä en täällä ole pitkään aikaan käynytkään.. :/ Loppuraskaus kun nyt meni miten meni.. Eli minulle todettiin raskausmyrkytys jonka vuoksi olin parisen viikkoa sairaalassa :( Ultrassa huomattiin myös että vauvan sydämmen oikeanpuoleinen kammio oli normaalia paksumpi joten lähettivät meidät ouluun asti tutkittavaksi.. Oulussa sitten todettiin että sydämmessä ei mitään vikaa ole mutta napanuoran virtaukset olivat heikentyneet joten päättivät tehdä sektion seuraavana päivänä.. :)

Joten meille siis syntyi iso poika 4.1.2008 klo 10.37 :heart: Painoa pojalla oli 4710g ja pituutta 52cm :) Kotiin lähdettäessä ukkelilla oli painoa 4410g :) Nyt ollaan kohta viikko oltu jo kotosalla, vauva voi hyvin ja minun sektiohaavakin on parantunut erinomaisesti :)
 
Mä olen kans kuullut tuosta nännien hieromisesta.pitänee tänään illalla kokeilla edes sitä kun ei peitot enää täällä heilu :LOL:

KOvasti täälläkin suunnitelmissa lähteä synnärille aamulla niin ei tarvi ketään keskellä yötä hälytellä.Huomen aamuna olis tosi hyvä kun tytölläkin tarhapäivä niin siitä vois sit suoraan lähteä laitokselle ja mies vois sit iltapäivällä hakea tytön tarhasta ja mennä sen kanssa kotiin ja mulla olis nyytti kainalossa sairaalassa.sellainen nopea muutaman tunnin synnytys :LOL: Dream on,joopa joo.

Kivunlievityksestä:Gortahurin tapauksessa oli alilääkintää mut sit voi olla myös ylilääkintää niinkuin itsellä.Mulla lisättiin puudutusta 8cm kohdalla ja aukesin hetkessä 10cm ja sit olikin hyvin toivotonta saada mitään ponnistustarvetta/tunnetta ponnistusvaiheeseen.sinällänsä ponnistus meni suht kivuttomasti mut se oli vaikeaa epiduraalin kanssa...kaikessa puolensa.

Täällä on mukavasti koko iltapäivän paikkoja jomotellut ja muutama kipeä supparikin ilmaantunut.olo on erilainen kun yleensä.mutta katsotaan tuleeko tästä hommasta edelleenkään mitään.
 
Gorthaur: Onneks se synnytys on nyt ohi. Voisit kyllä munkin mielestä tehdä yhdessä miehesi kanssa valituksen kirjallisena sinne. Joskus nimittäin ammattitaidoton nyrpeä kätilö-kääkkä voi nimittäin aiheuttaa toiminnallaan jopa suuremman riskin synnytyksen jälkeiseen masennukseen. Siis minä tätä mieltä. Yksi kaverini nimittäin sai samansuuntaista kohtelua ansimmäisen lapsensa synnytyksessä ja vannoi ettei lisää lapsia tee. Joutui sitten kuukausi synnytyksen jälkeen kiireellisenä päivystyksenä prykiatriselle osastolle. Otti itseensä niin kovin ne kätilön jutut. Kun muutama vuosi sitten alkoi toista varttumaan kävi säännöllisesti pelkopolilla ihan raskauden alusta sti ja hänen papereihin laitettiin tieto että kyseinen hoitaja ei missään olosuhteissa saa osallistua heidän hoitoonsa.

Kauhea, en millään halua pelotella taas ketään, mutta ethän vaan liikaa mieti niitä kätilön tölväisyjä. Kiva kuitenkin kun nyt saatte rauhassa kotona tutustua uuteen tulokkaaseen. Vointeja ja hyviä ajatuksia. :heart:

Ihania vauvoja kaikilla!

Ja onnea jimena prinsessasta. :) :flower:
 
Ja onnea vielä tytsillekin :flower:

Ei niitä isoja lapsosia turhaan ole tähän pinoon povattu. Aikamoisia jötkäleitä tullut. Helppohoitoisia nyyttejä kun tuntuvat jo niin isoilta :)

Oma olo on että tämä meidän vaavi olis alle nelikiloinen. saa nähdä miten pitää paikkansa.
 
Taysin osastoista on netissä melko paljon kuvia. www.tays.fi
synnyttäneiden osastojen huoneet on kaksipaikkaisia, lisäksi vielä remontoimaton osasto, jossa on sekä synnyttäneitä, että odottavia. siellä on kolmenkin hengen huoneita.
 
Ja minä täällä taas hei!! Meillä ollaan siis edelleen yhtenä, mihinkäs toi Irmeli olis mennyt tai siis tullut. Mulla alko tossa vartti sitten taas supistelemaan, ja toivon että huomenna kun mennään polille niin ei tarvitsis mitään käynnistystä alottaa. Nä on pikkusen erilaisia kuin aikaisemmat supparit, tuntuvat tuolla selän puolella. Ja ovat semmoisia terävämpiä....no en mä osaa selittää. Ja turhaan toivon, että nää jotain sais aikaiseksi. Meidän naapuri on kätilö ja se oli ihmeissään tänään kun sanoin että käynnistävät vaikka ei ole kiinnittynytkään. Sanoi että sillähän on sitten pyöreä pää, että mitenhän on. No se lisäsi mun kauhua taas vaihteeksi lisää, joten huomenna meinaan ihan niinkuin sanoa että se sektio kiitos. Katsotaan kuunteleeko ne mua yhtään. Aika jännä että mua ei pelota se puudutuksella tehtävä sektio oikeestaan ollenkaan, mutta käynnistetty alatiesynnytys ihan jumalattomasti. No sellaista tällä kertaa.....

Mutta nyt mä menen tonne sohvalle hetkeksi ja aion nauttia.

Ehkä mä kuitenkin roikun täällä taustalla taas siihen asti kun menen nukkumaan, mikäli saan nukuttua ensi yönä.

Nuuskis ja huomenna 42
 
Siinäkin vissiin eroja miten käynnistävät. Siis tuon kiinnittymisen kohdalla. Täälläpäin on kätilöt sitä mieltä et jos pää ei ole kiinnittyny ennen synnytystä niin se on viite siitä et lantios on tilaa. Siis jos kuitenkin pää kovin alhaalla kuitenkin. Luin tossa omasta epikriisistä vähän aikaa sitten, et kun synnytyssupistukset oli jo olleet käynnissä 6 tuntia kun tyttö syntyi, niin pää tuntui heiluvana lantiossa mutta alhaalla. Kävin päivällä lääkärissä samana päivänä kun oli kauhea yskä ja pyysin et lääkäri katsois tilanteen kun niitä supistuksia oli tosiaan ollu monta tuntia jo. Seuraavana aamuna oli sitten nyytti kainalossa. yöllä en enää kestäny silloin supistuksia klo 23 aikoihin ja mentiin synnärille oli 4 senttiä auki.

No koitahan Nuuskis huokaista syvään ja saada nukuttua. Toisaalta jos huomenna olet kovin väsy jo valmiiksi ja itkun saat tulemaan niin josko ne heltyis siihen sektioon. Ei sitä kovin montaa vuorokautta jaksa valvoa jos ei ala heti käynnistymään. Tsemppi huomiselle kuitenki. :hug:
 
Jaa a, eipä ole ketään minua kaipaillut :ashamed:
No sorry jos etuilin jotain... tyttö syntyi 13.1.08 rv 39+3 :D
erikoista synnäriä en osaa kirjoittaa kun ampparilla sairaalaan, sinne päästyämme 8cm auki, kalvot puhki ja muutama ponnistus yht. 65 min :whistle:
satks oli sairaala ja onneksi sattui kiva kätilö :D
nyt kotona...
 
Gorthaur: Olitpas ikävää kohtelua saanut, eipä kyllä tuollaista toivois kenellekään. Ja tosiaan miten se liittyy nykypäivään, että ennenkään ei ole puudutteita saanut...nykyään saa! No onneksi vauveli on nyt "sylissä"

[/i]Onnittelut Jimena, kyllähän niitä tyttöjäkin sieltä nyt alkaa tulemaan, ettei pääse ukot valloilleen :saint:[/i]

Cattie: Ihana kuva pojasta :heart:

Kiitos myös iidukalle, on se vaan ihana aina noita pikkuisten kuvia katsella.

Onnittelut tytsi88

Josefiina Onnittelut :flower: sulla olikin nopeaa toimintaa.

Nyt särkee alaselkää niin penteleesti, että taidan painua petiin. Huomenna olis sitten viimenen perhevalmennus kerta, mitenkä siellä jaksaakaan istua... :| Ehkäpä käyn vielä kurkkaamassa porukoiden lasketut ajat :wave:
 
Tytsi-88 Onnittelut vauvasta!!! Ohoh! Kuulostipa aikamoiselta toi sun loppu raskautesi! Onneksi päättyi hyvin ja komian kokoinen pikahan sieltä tulikin!! Oliko sulle ennestän annettu jotain painoarviota? Oliko tiedossa, että iso vauva on tulossa? :flower:

Nuuskis Mä lähetän nyt kaikki omanikin supparot sulle, että pääset lähtemään ensi yönä vauvaa hakemaan!!!!

Josefiina Onpas sulla ollut vauhdikas synnytys!!! Oliko niin kipeät supistukset et jouduit soittamaan ambulanssin? Oliko tämä ensimmäisesi? Samassa suunnassa asustellaan, itsekkin olen Satks:iin menossa synnyttämään...
Onnea paljon vauvasta!!! :flower:

Hema Kuulosti oikeen hyvltä toi sun suunitelma...eli huomen aamulla sitten lähdetään sankoin joukoin synnyttämään :LOL: Oikein sopiva päivä myös minulle...pistetäänp kalenteriin ylös... ja aikataulukin on sopiva, eli sellainen nopea n. 4h ja vauva kainalossa.

Pikkuinenko joka rupesi tekemään itselleen ruokaa, koska ihan kauhea nälkä!!! (rv 39+4 )Ultran mukaan jo rv 40+2
 
Onnea taas vauvojen saaneille eli ainakin tytsi ja Josefiina !! :flower: :heart:
Aina tulee mieleen, että unohtaako onnitella jotakin. Nyt alkaa vauvautuneita olemaan jo monta päivässä niin anteeksi jos jonkun unohtaa mainita.. :ashamed:

Nuuskis mites siellä jaksellaan, alkaako tuntua, että käynnistyykö itsestään. Meilläkin viimeeksi oli varattu käynnistysaika seuraavalle aamulle klo 8.30, mutta synnärillä oltiinkin jo 2 tuntia aikaisemmin, kun neiti päättikin sitten yöllä, että synnytys voisi käynnistyä. Jospa se teidänkin vaavi nyt päättäisi syntyä!!

Juu huomisaamu käy kyllä minullekin. Tosiaan onhan se kätevämpää lähteä aamulla, ettei tarvitse yöllä ketään hälytellä. Olen vain tainnut jumittua ajatukseen, että lähtö tulee yöllä tai että ainakin supistukset alkavat yöllä. Käydään sitten aamulla kirjoittamassa ennen lähtöä. Koetetaanhan nyt kerätä sitten porukkaa kerralla paljon mukaan!
Taitaa vaan kyllä olla niin että se minun lähtö on vasta joku toinen aamu kuin huominen. Nyt ei ainakaan mitään merkkejä ole näkyvissä, mutta ehkä sitten yöllä.. :whistle: :D

Sain sitten tuossa äsken vauva onnittelu tekstarin, ystäväni oli kuullut tutun tuntun tutun kautta, että meille olisi tänä aamuna syntynyt poika. Tainnut vähän mennä odottajat sekaisin, kun minun tietääksi tuo vaavi asustelee vielä tuolla mahassa. :LOL:

iita ja nuutti 40+2
 
Onnittelut Josefiinalle! Olipa nopee synnytys, onneksi sentään ehdit perille..

Ei ole kyllä täälläkään merkkejä siitä, et sovittu lähtö aamulla toteutus, mut onhan täs viä yö aikaa kehitellä supistuksia. Tai sit vois vesi mennä...

Onkos esim onskusta tai johnusta kuulunut mitään? vai onko mulla menny vaan ohi?
 
Huomenta, arvon odottajat. Minä siis EDELLEEN kokonaisena. Ei ollut yöllä mitään tuntemuksia ja nyt on vaan tuo alapää kipeä. ja jos tänään tekee yhtä kipeesti sisätutkimuksen niin sitten kyllä itku tulee.....Eli tänne ei sen ihmeempiä. Taidan lähteä suihkuun ja sitten varmaan pitääkin jo lähteä sinne polille. Jos ne meinaa tänään lähettää vielä kotiin niin kyllä laitan itseni jollain pelillä niihin oviin kiinni ja leikin kettutyttöä :LOL: :LOL: Onneksi jäi maanantailta se grilli käyttämättä, niin voi sitten makkaraa grillata.

Eipä muuta kuin mahdollisimman monta lähtijää tänään ja tässä mun poissa olon aikana.....menkää vaan ohi, ei se mua enää haittaa.

Nuuskis ja TASAN 42 (irmeli ikäloppu tai iivari )
 

Yhteistyössä