*TheTammikuu2008*

.. kaikille sinne ympäri Suomea ja vähän muuallakin.
Kohta alkaa meilläkin rakettishow kun naapuri ampuu omiaan ja me mennään kuokkii. On meillä sädetikkuja :LOL:
Uskon takuuvarmasti, että meistä joku on nyt synnärille lähtenyt, joku "hiljaisempi", niin kuin Saaru sanoi.

Kolme parasta asiaa vuonna 2007

1. Raskaus
2. Kihlaus
3. Uusi koiran pentu perheeseen

ja oltii me ihanalla kihlajaismatkallakin ja selvisin hengissä onnettomuudesta ja ja . Tapahtumarikas vuosi oli ja varmasti sitä myös 2008. :heart: :heart:

Kuulemme vuonna 2008
Blanca ja Boxi 36 ja risat
 
Iltoja! Vuoden viimeisiä viedään...

Tultiin kans kotiin kylästä. Napa pinkeenä vedettiin me myös tortilloja, ja muuta, et janottaa janottaa... Supisteli hiljaksiin, ja selkä kipeenä kans, mutta ei mitään kummallisempaa. Ei tule tänne vuoden ekaa ainakaan. No, eipä ole mun "vuorokaan" vielä, rv 38+1 nyt.

Mun vuoden top 3:

1. Parisuhteen parantuminen, rakennusstressistä selviäminen (06)
2. Raskaus
3. Koko perheen lomamatka kesällä

OIKEIN HYVÄÄ UUTTA VUOTTA KAIKILLE!
 
Mun vuoden top3:

1. Naimisiin meno
2. Raskaus
3. hmm.. vaikea päättää, mut ainaki miehen vakipaikka oli yks mahtava asia ja muutenki se et elämä rupes tasaantumaan ja löydettii paikkakunta mihin asettua yms.

Mut ei muutaku HYVÄÄ UUTTA VUOTTA KAIKILLE!!

Ansku rv 37+3
 
Ja huomenta arvon naiset. Minä täällä ajattelin olla ensimmäisenä kirjoittamassa. Uni loppui äsken kuin seinään ja johtuu luultavasti siitä, että kurkku tuntuu pikkuisen kipeältä. Ja varmasti illalla kaikki ahdettu mössö mättö. No nyt sitten jalat on turvoksissa, kuten myös sormet :LOL: :LOL: aika yllättävää. Naapurit taisi tulla baarista, taksi tuli pihaan ja joku tuolla heiluu menemään. No onneksi ei ole krapula, se tästä olosta vielä puuttuisi.

Olo on siis hieman epämukava ja taidan pysyä vesilinjalla tänään. Ehkä ananasta purkista hieman ja hedelmiä nyt muutenkin. Mennään luultavasti anopille syömään, ihanaa kun ei itse tarvitse ruokaa laittaa.

Supistukset ovat taas kadonneet jonnekin. Kertokaa vaan ihan rehellisesti kuka teistä ne vei. Ja kun nuo helmikuisetkin jo alkaa ohittelemaan, niin ottaa päähän ihan urakalla. (ihanaa kuorsausta kuuluu yläkerrasta, välihuomautus) Koskahan tää meidän Irmeli nyt tajuais et vois pikkuhiljaa alkaa tunkea itseään tähän maailmaan. Mutta mitäs se AATTO, jokos se on alkanut näyttää merkkejä ilmaantumisesta??

Mutta ehkä mä siirryn tonne sohvalle hetkeksi pötköttelemään. Ulkoilu taitaa jäädä tänään väliin, ulkona sataa ihan räntää...

Nuuskis aamu yön tunteina
 
Mä en oo saanut unta vielä ollenkaan, alkaa tympiä tää unettomuus. Edellisaamuna kömmin sänkyyn puol 7 aamusella ja sit 9.30 ylös |O. Sitten on koko päivän unen ja valveen rajamailla ja nukehtelee sohvalle. Tosin pojan päiväuniajan käytän hyödyksi ja nukun. Huomenna olis sit taasen äitipolille meno ja sillä varauksella että pitäs jäädä käynnistykseen. Sekin tietty aiheuttaa sitä unettomuutta kun jännittää sitä käynnistystä. Toki kyllä tämä raskaus vois jo päättyä kun on niin tuskainen olo. Tuosta vaavin napa-asiasta. Kyn esikoinen syntyi 18vuotta sitten oli neuvolatätinä vanhempi täti joka neuvoi kuivattamaan napaa hiustenkuivaajalla. Tätä keinoa oon nyt käyttänyt neljä kertaa ja hyvät navat on kaikilla. Aina vaipanvaihdon yhteydes oon huristellut ja vauvat on nauttineet ja se on edesauttanut navan kuivumista. Ensin oon putsannut joko keitetyllä vedellä tai desinfiointiaineella. Notta suosittelen. Jaa-a, mitähän sitä tekis. Tasaista tuhinaa kuuluu eri puolilta taloa, ihan epistä, missä ne mun unisorat on :headwall: Hyvää uutta vuotta mammoille ja masuille ja onnea synnytyksiin :hug:
 
Nyt se on sitten ihan virallisesti meidän kuukausi lähtenyt käyntiin =) . Ei tainnut kukaan ehtiä synnyttämään viime vuoden puolella enää. Ja nyt kun vuosi on vaihtunut, niin moni on visiin "antanut luvan" vauvalle tulla maailmaan milloin vain ;) .

Vuoden top 3:
1. Raskaus
2. Muutto uudelle paikkakunnalle miehen työn takia
3. Oman asunnon myynti ja päällekäisten asioiden selviäminen

Itse nukahdin jo ennen kuin vuosi vaihtui. Mies sitten tuli toivottelemaan hyvää uutta vuotta ja antamaan pusuja. Pitää kyllä nyt aamulla ottaa uudestaan, kun olin niin unenpöpperössä illalla :) . Monella on ollut jonkin asteista unettomuutta viime aikoina. Itse taas olen pitkästä aikaa saanut nukkua melko hyvin, ja vain 2 vessapeissulla/yö on selvitty! No, ehkä se unien katkonaisuus taas kohta jatkuu :|

Hyvää uutta vuotta kaikille meille! Eiköhän tämä kuukausi tuo mullistuksia meidän kaikkien elämään =)

Afu ja mini 37+1
 
Huomenta arvon rouvat näin vuonna 2008!
Eilinen meni tohinalla.. Kahdet tirsatkin otin, mutta siltikin illalla ku päästiin kotiin rakettien ampumisen jälkeen, niin paikat oli julmetun kipeet ja ahistava olo. Maha koko ajan meni pinkeeksi ja pönkeeksi, ihan pönkkö olo, hankala istuu saati ajaa autoa! Mutta ei mitää sellaista mikä ois tuntunu jotain "työtä" tekevän. *huoh*
Yökin meni aika huonosti. Pissatti ja supistikin(tai sitten näin unta et käy kipeetä tai jotain) Mutta hankalaa oli. Sitten vielä myöhemmin mies kömpi viereen ja kauhia kuorsausta alko pitämään :kieh:

Esikko sitten jo puol8 huuteli mua ylös. Kyllä taitaa miestä tänää väsyttää ku kuiten meni nukkuman pikkasen jälkeen 12. Tänään ohjelmassa meillä lisää nakkeja ja siivousta. Pitää koittaa saada aina asunto asuttavaan kuntoo jos vaikka (epäitoivoisena) lähtö koittaiskin.

3 tärkeää tapahtumaan viime vuonna..
jaa-a, meillei kauhiasti tapahtunut mitää kummosta, tietty tämä raskaus, mutta muuten meni kaikki nii tasaseen tahtiin. Edellis vuonna tapahtukin sitten paljon, sain enemmän töitä, mies sai kokopäivä-vakityön, mentiin naimisiin, ostettii oma asunto ja sitten raskaus ja surullinen km.

Mutta tosiaan Aatto on edelleen ja näyttää pysyvän masussa. Ei mitää uutta eikä odotettavissa jakautumista täällä saralla..Siis kauhiaa ku helmikuisetkin jo etuilee, ei siis mitää häpyä :LOL: Kyllä me joulukuiset ja tammikuu alkuse (ainakin) ny ensin..Menny vuorolaput nyt jollain sekasin..

Mitähän "projektia" sitä alkais suunnittelemaan/tekemään et sais ajan kulumaan nopeempaa tässä Aatto vartoessa. Onneksi noi pojat kuiten muistaa pitää mamin kiireisenä ettei liikaa kerkiä tunteja laskeen:D

Jospa sitä sais aamun alkaa ja keittäis vaikka kaffet (paitti seki on nyt taas tässä loppuvaiheessa alkanu tökkimään..)

Saaru ja Aattomiäs vm 2008 (jahka syntyneepi) 40+4
 
Huomenta ja Hyvää Uutta Vuotta vielä kerran kaikille!
Kylläpä oli eilen illalla vaikeaa saada tyttö nukkumaan kun räiskintää kuului koko illan ja loppui vasta puol yhden maissa.Silloin tuli itsekin vasta nukkumaan mentyä.Nukuttiin koko porukka melkein 10 asti!Kyllä mahtaa olla huomenna vaikeeta saada tyttö heräämään päiväkotiin :|
Mitään merkkejä ei täälläkään ole.Sain sitten ukon suostumaan peiton heilutteluun mut kyllä se aikamoista hommaa on tässä vaiheessa,saapi jäädä seuraavat kerrat siihen kun vauva on maailmassa :D

Tänään ohjelmassa rauhaisaa olemista,ulosmeno ei houkuta kun räntää vaan sataa...
HeMa tasn 39(uijui)
 
Piku minulle sanoi terkkari, kun kysyin tuosta menkkajomotuksesta, että luultavasti vauva vain tunkee itseään alemmaksi. Minullakin kipu oli yhtäjaksoista ei niinkään sellaista aaltoilevaa.

viime vuoden top 3
1. kyllähän se tämä raskaus on, lähes vuosi yritettiin ennekuin tärppäsi
2. tytön kanssa jäätiin kotiin odottelemaan vauvaa
3. enoni vaimo kuoli tuossa enne joulua, joten se on ollut aika merkittävä juttu (varsinkin näissä hormoonipöllyissä )

Vuosi vaihtui tälläkin aika rauhassa, taisin nukkua jo ennen klo 00. Yöllä heräsin kerran ja mahaan kai sattui, ajattelin että nyt en kyllä millään jaksa lähteä synnyttämään ja nukahdin uudestaan. Tuskin se edes oli mikään supistus, mutta aamulla muistin tuon ja nauratti, eiköhän sitä tosipaikan tullessa lähdetä, vaikka miten väsyttäisi.. =)

Kysyn vielä, että eikö kellään ole valkovuoto muuttunut aivan vetiseksi? vai onko siitä ollut täällä jo puhetta, en vaan muista?

Mutta hyvää alkanutta vuotta kaikille ja eiköhän jo muutaman päivän päästä kuulla kuka on sen vuoden ensimmäisen nyytin tehnyt.

iita ja nuutti 38+2
 
Ihana ilma ulkona. Kävin pienllä kävelyllä. Ei niitä enää lenkeiksi voi sanoa. Otin kävelysauvat mukaan, mutta meno oli kuin mummuilla sauvojen kanssa. En kyllä roikottanut niitä perässä kuin jotkut =)

Ulkona noin -5 astetta ja lunta hiukan puissa ja maassa. Mukavaa kun nyt voi käydä kävelemässä eikä tarvitse pelätä, että aiheuttaisi vauvan liian aikaisen maailman tulon kuten viime vuoden puolella, kun oli supistuksia jo syyskyylta asti ja piti ottaa rauhassa.

Raksunaksu vielä ilman äitiyspakkausta 37+2
 
Huomenta mammat! Kuka ehti saamaan vuoden ekan nyytin? Vai vieläkö ollaan kaikki yhes koos? Eipä se Saarun Aattokaan tahdo millään uskoa, että hänen "päivänsä" meni jo, että tervetuloa maailmaan pikkuinen, sinua odotetaan kovasti :heart:

Täällä on supistellut eilisillasta lähtien, alaselkää juilii mukavasti ja masu menee kovaksi. Mut, ei mitään säännöllistä vielä, pari supparia tulee peräjälkeen ja sit menee tovi kun tulee seuraava. Aattelin ihan tän päivän vaan makoilla sängyssä ja odotella...

Onko teillä muilla tuo alapää hellänä, sillain kirveltää ja vihloo ja tuntuu että pissattais vaik just olis käyny? Ja ku joku tökkis sinne jotain sukkapuikkoo tms välillä ? Täällä on nyt eilisestä ollut noin mukavia tuntemuksia...


Carla ja tyttö 39+6 ( ja taas supistaaaaa )
 
Oikein ihanaa UuttaVuotta 2008 =)

Kyllä räisky täälläkin päin raketit ja joka ainoa jolla on unettomuutta ni lykkää ne heti mulle tänne... Mä oon aivan rätti puhki ku en SAA nukkua... Poika valvos taas IHAN koko yön... Katoin jo peilistäki että voi ihanuus ku luomet on niin turvoksissa ja tökkeröisen näkönen akkeli... :D
Siis kamalinta on just se kun oot niin väsy että voit nukahtaa seisovalteen, etkä sä SAA nukkua... Mä kävelin kyllä niin zombiena täällä yöllä... Nyt poika sitte nukkuu... IHan on siis väärät rytmit meillä :D :D

Mitäs muuta mun piti tässä kirjotella, ai joo vuoden 2007 3 mitä se nyt oli, tärkeintä tapahtumaa?
Jaa a... Kyllä vaikka vauvat on ihania ja maailman mahti... Ni mun on pantava ykköseksi miehen uus työpaikka. Ihan siks että kolme vuotta mies oli kotona sairaslomalla ja pääsi sitten töihin semmosiin hommiin mistä jopa tykkää... :) Edellisestä paikasta joutu siis sanoutumaan irti kun ei käsi kestäny enää noita teollisuuspuhallusvehkeitä (ammatti:erikoispintakäsittelijä, vai mitenkä se sanotaan, no joku pintakäsittelijä kuitenki :D ) eikä ees tykänny tosiaan siellä olla töissä ku sai painaa vuorokauden ympäri töitä eikä siitä kunnon korvausta siltikään saanu... :(

ja heti toisena on tietenkin vauva... ja se ei tarkota että vauva ois vähemmän tärkee, vaan että se työ oli kuitenki nii paljon odotetumpi kuin tää meidän yllärivauva :D

kolmas hmm...hei joo, synnytys :D :D :D

siis nyt mä en yhtään muista mitä oli kuka kirjottanu... voi niinku nenä!
Mä tästä ajattelin pukea lapset pihalle ja mennään kävelylle... märkää siellä jo taas on ja lumet on sulaneet,mut ulos on päästävä, pää hajoaa muuten...onneks ei oo niitä kovia pakkasia (siis toisaalta) niin pääsee vauvakin pihalle :D

Mä kirjottelen lisää jos mulle tulee mieleen mitä mun piti sanoa!

Saapis ja Jesse James (lempinimi ;) ) 1vko 3pvä
 
Vai niin Carla, lienetkö seúraava lähtijä ja vielä etuajassa!!!eipäs kiilailla Saarua ja Nuuskista :D

onko teillä muilla muuten sellaista naksumista kuulunut?mä veikkaan että ne on nuo kalvot jotka paukkuu...potkasis nyt tuo tyllerö kunnolla niin pääsis ulos yksiöstään :D
 
HeMa Joo, noloohan se ois etuilla Saarua ja Nuuskista, mut mielelläni mä kyl tästä masusta jo luopuisin ja ottaisin tuon likan syliini :heart:

Tarvii varmaan alkaa siivoomaan tai jotain jos nuo supparit tästä lähtis kunnolla liikkeelle =) Tuun teille sit kyl ilmottaan heti jos lähtö tulee. Kovasti kyl alaselkää taas jomottaa ja masu on kivikova :eek: Ihanan kamalaa :LOL:

Carla taas :wave:
 
Hyvää uutta vuotta kaikille!

Täällä vietettiin eilisilta ihan kotosalla koiran kanssa. Se pikkasen aristaa raketteja, joten ei viitsitä ikinä lähteä mihinkään ja jättää sitä yksin kotiin.

Mitkäs ois mun viime vuoden kolme kohokohtaa..

1. Raskaus
2. Päästiin taas yli vuoden erillään asumisen jälkeen miehen kanssa oikeasti saman katon alle nyt kun jäin äitiyslomalle.
Muuta kauheen erityistä ei tuu mieleen, aika tasapaksua sinänsä ollut..

Synnytystapa-arviosta Eipä ollut mullakaan kummoinen. Terkka sanoi etukäteen, että vika lääkärikäynti on sitten se synnytystapa-arvio, mutta lääkäri vain katsoi kohdunsuun tilanteen ja mittas sf-mitan. Ei sanonut mitään vauvan koosta, lantion koosta tai mistään. Kuunteli sentään sydänäänet, jotka munkin vauvalla on tainneet välillä huidella 170:ssä, en tiedä pitäiskö olla vähän huolestunut... Ja ei mitään toiveita mistään ultrauksesta! Ootteko muuten muut oululaiset kuulleet, että nyt ilmeisesti tänä vuonna ultrauskäytäntöä muutetaan niin, että tulee se np-ultra, mitä ei aiemmin oo ollut ja rakenneultra otetaan sitten pois!! Ihan tajutonta... Ja molemmat ultrat tulee sitten, kun ne tulee pakollisiksi pitää koko maassa, milloin se sitten onkaan... Näin mun terkkari on mulle kertonut. Meillä tosin toivottavasti seuraava vauveli tulee sitten kun asutaan taas Helsingissä... Tai mistä sitä tietää.

Täälläkään ei vielä tuntemuksia, että synnyttämään lähtisin kohta. Vauva ei taida olla vielä laskeutunut. Menkkamaista jomotusta on täälläkin aina välillä ja vihlontaa alhaalla ja kivuttomia supistuksia, mutta ei muuta. Ei oo kyllä sairaalakassikaan vielä pakattuna tai mitään, pitäis varmaan joku päivä se laittaa jo valmiiksi...

Bamboo 38+6
 
Täällä meni aatto rauhallisesti, itse kömmin nukkumaan jo joskus kymmenen jälkeen ja nukuinkin melkein 12h yöunet. :D Mies oli katellu koiran kanssa telkkaria yhteen saakka..Eli olipas hurja vuodenvaihde meidän perheessä! :LOL:

Menkkamaista jomotusta oli illalla täälläkin, mutta muuten ei mitään. Meillehän on veikkailtu, että Baby syntyisi ennen laskettua aikaa ja itselläkin on ollut sellainen olo koko raskauden ajan. Mutta mitä lähemmäs 16. pv tulee niin sitä enemmän tuntuu siltä, että tää saattaisi mennä yli ihan reilustikin..

Nyt voisi vaikka hakea lisää mansikkapiirakkaa ja vaniljakastiketta, mies tuossa huvikseen leipoi. :p "Raskausoireita" taitaa siis olla miehelläkin. :LOL: Meistä kumpikaan ei ole koskaan aiemmin leiponut, mutta oon raskausaikana innostunut leipomaan ja tartuttanut innostuksen mieheenkin. Että näin meillä. Saa nähdä jatkuuko Babyn syntymän jälkeenkin vai onko sitten paluu arkeen. :LOL:

Iidukka & Baby rv 37+6
 
Höh, tänne luvattiin lunta täksi päiväksi, mutta vettä tuola näyttää satavan :( Kai se pitäisi yrittää kuitenkin päästä ulos, kun tää neljän seinän sisälläolo hyydyttää...

Täällä meni viime yö hyvin! Pitkästä aikaa :) Nukkumaan menin heti puolen yön jälkeen ja hieman havahduin kun mies tuli viereen 02 (oli jäänyt katsomaan leffaa boxilta). Seuraava havahtuminen olikin vasta puoli8, kun kakkonen huuteli. Mä olin ihan varma, että lapset nukkuu huonosti yön, kun on ollut jännä päivä, mutta nepäs yllätti :) Vessahätä oli mulla kyllä armoton, kun vasta tuolloin sinne löntystin. Mutta sainpahan siis nukuttua pitkän pätkän.

Olo oli aamulla kyllä aivan kamala... kuka käski syödä nakkeja. Ja piirakoita. Ja vähän sipsejä. Ja ylipäätänsäkin liikaa eilen... Huomenna on vielä neuvola. Mä oon yrittänyt puhua koko aamun tälle vauvelille, että vois alkaa syntymään niin ei tarttis mennä neuvolaan huomenna. :LOL: Paino oli viimeksi jo noussut niin en uskalla edes ajatella, mitä sanomista huomenna tulee... Täytyy yrittää vetää vesikuuripäivä tänään...

Synnytyksen lähestymisestä ei mitään merkkejä. Paitsi se, että mun sisko lähettelee tekstiviestejä koko ajan ja tsekkaa oonko vielä kotona. En jaksa enää vastailla :D

Jimena 39+3
 
Saaru: Kiitos uudesta pinosta! Vaeltelin aluksi siellä vanhassa ja ihmettelin, että eikö eilisen jälkeen oo kukaan koneella käynyt, mutta LÖYSINPÄS tän uuden pinon!

Cattie: Kiitos siitä tekay-sivun osoitteesta! Pitääpäs käydä kattoon siellä. =)

Katja: Mulla mies ihmetteli ihan samaa, että miksi mä lähetin sen ruokalapun sinne Finlaysomnille... aattelin vaan, että mukava saada uus ja jos ne myrkyt ei lähe pesussa pois... taidan olla vähän turhankin tarkka välillä joissakin asioissa :ashamed: Kysyit, että jokos meille muille tulee päivittäin joko-soittoja. Multa ei oo kysytty/soitettu, mutta johtuu kai siitä, että laskettuaika on "vasta" 16.1 eli sinne on vielä nuo pari viikkoa. Mutta voin kuvitella, ettei oo kiva, kun jatkuvasti kysellään, että koska-koska-koska... kyllä siitä jokainen sukulainen/ystävä/tuttava varmasti saa tiedon, kun vauva syntyy.

Nuuskis: Kirjoitit, että toiset niin sanoo että on laskeutunu ja painaa jalkoväliin. Mulla on just semmonen tunne ja eihän se oo ihme: neukkatäti sano eilen, että vauva on laskeutunut jo aika alas (mutta ei synnytyskanavaan vielä) ja välillä siis tuntuu, että vauva painaa niin tuonne alas, että ihan kuin se lumpsahtais ulos sieltä. Mutta neukkatäti sano, että siitä huolimatta, että vauva on noin alhaalla niin synnytys voi mennä lähelle laskettua aikaa.

pötkylä: Se pakkauksen peitto piti pestä. Mä sain pestyä sen jo. Olin jo ehtinyt laittaa sen vauvalle valmiiksi, mut eipä auttanut muu kuin nakata pesukoneeseen ja pestä.

glaudia: Miten sulla? Etenikö tilanne mihin suuntaan eli ootko vielä kotona vai joko lähit synnärille?

Niin se vaan tuli uusi vuosi valvottua siihen asti, että näki raketit. Sen jälkeen nukkumatti kutsui armotta luokseen. Oon valvonut nyt muutamia öitä melkein kokonaan... tuleva synnytys (vaikka on jo kolmas) meinaa jännittää vähän ja mietityttää (lähinnä siinä se, että ehtii sairaalaan synnyttämään) ja oon myös vähän hermoillut sitä, että vauva syntyis nyt tammikuun puolella (ja onneksi vauva on pysynyt masussa tänne uuden vuoden puolelle).

Kävin eilen aamulla neuvolassa ja tässäpäs ois näitä minun neuvolakuulumisia:

rv 37+5
paino: laskenut 225 g (vaikka pelkäsin, että se ois noussut reippaasti siitä, kun kävin viimeks neuvolassa ennen joulua)
turvotus: -
RR: 114/73
pissa: puhdas
hemoglobiinia ei mitattu, kun viimeksi oli 140
kohdunpohjan korkeus: 33
tarjonta: rt
sydämen syke: +128
liikkeet: ++

seuraava neuvolakäynti onkin sit ens maanantaina ellei synnäri kutsu sitä ennen. Mulla on sillon (siis ens maanantaina) synttäripäivä ja se ois kyllä MAAILMAN PARAS synttärilahja saada terve vauva omana synttäripäivänä. Pitää vissiin panna jalat tiukasti ristiin siihen asti, että vauva syntyis just silloin :LOL: :LOL: :LOL:

Jokohan SuTi on saanut vauvan, kun ei ole kirjoitellut pitkään aikaan? Onko kellään tietoa? Tai onkohan joku saanut tänään vuoden eka vauvan?

Jaahas, ruuanlaitto-puuhat kutsuvat, joten: pärjäillään ja otetaan ihan rauhallisesti tää vuoden eka päivä!

Tammiäiti rv 37+6 (viikot ne vaan vähenee) ja nappulat
 
Kiitos Saaru TAAS pinosta...

Synnytystapa- arvio: Meillä oli siis niin, että neukkatädit päättivät ketkä lähettävät ultraan. Minäkään en sinne päässyt koska lääkäri oli sitä mieltä, että mahtuu alakautta. Lapsiveden määrästä ja sen sellaisesta ei ollut puhetta. Ei myöskään kertonut kokoarviota tuo lääkäri. Nyrkkiä ei täällä kuitenkaan työnnetty, eikä b- rappuun menty..

:LOL:

Minäkään en ole sen erikoisemmin raskauspäiväkirjaa pitänyt, mutta kun tänne olen omia tuntemuksia kirjoitellut ja tallentanut sitten koneelle. Kuun lopulla olen aina kirjoitukseni tulostellut ja laittanut säilöön.

Täällä on alkanut väsymystä olemaan enemmän mitä aiemmin. Paljoakaan ei tarvii hommailla, niin on jo ihan loppu. Koko ajan ikävän nuutunut olo :kieh:

Täällä välillä kuuluu naksuilua!!! ...ja jalka/reisi tuntuu lähtevän yllättäen liitoksistaan. Ja ne yht´äkkiset vihlomiset :( kyllä eilinen kauppareissu oli tuskaa...

Uuuttavuotta juhlittiin siellä kavereiden luona (kummallakaan ei synnytys lakanut), alkoholitonta kuoharia juotiin, kateltiin raketteja ja pelailtiin.
Kotona oltiin sitten n. 01.30 Naapurin jätkällä mahottomat bileet menossa (asutaan rivarissa) jo kolmet pippalot pienen ajan sisällä :kieh:
Hiukkasen siinä sitten sain nukuttua, kunnes alkoivat vissiin leikkimään idolssia, eppu normaalia ainakin lauloivat...
Mies sille heti alkuunsa soitteli ja käski laittaa musaa pienemmälle, mutta eipä auttanut!!!
Ainiin kannettiin sitten patjatkin olohuoneeseen ja nukuttiin siellä. Puoli viiteen saakka taisivat ainakin juhlia... ja vitsit miltä toi piha näyttää- pallogrillit ja kaikkea :headwall:

Jospa sitä saikkukassia alkaisi tänään laittelemaan valmiiksi... on vaan niin helppoa siirtää se valmiiksi laittamista.

Mukavaa alkanutta vuotta ja katsellaan kukas saa sen vuoden ekan nyytin :heart:
 
Mun kolme parasta asiaa vuonna 2007

1. Raskaus
2. Rakas ikioma perheeni
3. Se, että kysta- ja munasarjaleikkaukseni tämän raskauden aikana onnistui ja meni hyvin.

Kyllä sitä saa olla kiitollinen monista monista muistakin asioista, mutta edellä tärkeimmät!

Tammiäiti taas
 
Huomenta!

Täällä herätty hetki sitten ja vuoden eka ananaspurkillinen syöty. Eilinen sipsien ja tortilloiden syöminen aiheuttanut pikkaset turvotukset, joten pitää tänään yrittää sitten litkiä taas vettä oikein urakalla.

Meillä uusivuosi vaihtui oikein mukavasti, alkuillasta käytiin naapurissa uudenvuodenbileissä kääntymässä. Sieltä kotiin tullessa hainkin sitten veljeni vaimoineen ja systerin meille kylään, joten loppuilta meni nopeasti lautapeliä pelatessa, tortilloita laittaessa ja tinaa valaessa. 12 aikaan katseltiin parvekkeella raketteja, aika paljon oli todella hienojakin raketteja! Kahden jälkeen kävin sitten viemässä vieraat pois ja päästiin nukkumaan, ja hyvin nukuttikin. Heräsin ekan kerran joskus 12 aikaa, mut kun aattelin vielä hetken kölliä miehen kainalossa, niin nukahdin uudelleen ja nyt vasta heräsin.

Viimevuoden kolmea merkittävää tapahtumaa jos koittais vielä listata, muutto ja raskaus ilman muuta, mutta kolmatta vaikea sitten keksiä. Ehkä kolmantena ois kesäloma, mulla ensimmäinen pidempi ja palkallinen kesäloma 10 vuoteen.

Iita Mulla on kanssa valkovuoto muuttunut "vetisemmäksi" ja meille neuvolan valmennuksissa sanottiinkin, että se on ihan yleistä.

 
Näin se vaan pyörähti tammikuu viimein kalenteriin =)
Täällä ihana ilma, muutama aste pakkasta, koiran kans käytiin lähes tunnin lenkki ja olo on mainio. En oo noin pitkällä lenkillä voinu käydä ainakaan viikkoon, kun on ollu niin kökkö olo, mut nyt taas ei mitään hätää...

Bamboo meidän kunnassa tuo sama käytäntö jo nyt eli np-ultra on ilmainen ja rakenneultra on pois omasta pussista jos sellaiseen haluaa...

Synnytystapa-arvion teki lääkäri käsin ja joka reiän kautta, ultraan saa lähetteen vain harvat ja valitut myös meillä...

Sairaalakassiin aloin pikku hiljaa koota tavaraa. Millaseen kassiin te pakkaatte? Riittääkö ihan perusreppu vai tarviiko isompaa? Musta tuntuu et saa olla älytön varustesäkki mihin saa mahtumaan kaikki vauvan toppapuvusta lähtien... Ne varmaan kattoo sairaalassa, että meinasko tuo kuukauden täällä asua. Sit mietin et otatteko oman yöpaidan/-puvun vai ootteko sairaalanvarusteilla?

Jimena mun sisko aivan samanlainen kun sun eli en enää vastaa sen puheluihin, kun palaa hermo. Siitä on tosi vitsikästä soittaa miljoona kertaa päivässä et joko supistaa... Aikuinen ihminen...

Lähdenpä viemään koiraa äitille yökylään, harjoittelemaan valmiiksi, ei oo sit niin kova paikka, kun joutuu hoitoon mun lähtiessä synnyttämään. Ja pizzaa meinattiin tehdä illalla, neuvola vasta torstaina niin saa ehkä turvotukset pois siihen mennessä...

Oikein ihanaa alkavaa vuotta kaikille tammimasuille! Koetetaanhan poksahtaa!

Pore&Papunen 39+2
 
No niin, Hyvää TheKuukautta mammat :flower:

Juuri tuossa lukiessani juttuja, huomasin että missä on Katja ?? Ei ole tänään käynyt eikä kovin myöhään eilenkään? Ajattelin vaan kun yleensä hän kirjoittelee useasti päivittäin, joko olis synnäri kutsunut =)

Mulla on kanssa muuttunut valkovuoto vetisemmäksi.

Siis mulla on viime neuvolakäynnistä 2 viikkoa :eek: olis jo kiva päästä kattoon et kaikki ok.. No minkäs sille mahtaa, sairastumisia tulee, ja tässä neuvolassa kun ei ole kuin 1 th, niin pieni alue kyseessä. Kai hän sit huomenna soittaa ja ehdottaa aikaa.

Niin se vuosikin meillä vaihtui rauhallisesti, valvoin hiukan yli puolen yön ja heräsin pual 12, siis käsittämätlntä tää mun nukkuminen nykyään :whistle: Ja mikä kummallisinta, heräsin vaan 2 kertaa vessaan :eek: No ei parane valittaen kun nyt saa kerran nukkua niin nukutaan, jos nyt menisin tohon sohvalle niin ihan varmasti unikin tulis. Täytynee kylläkin mennä jotain sapuskaa laittaan.

Ja niistä joko kyselyistä, niin niitä rupee tulee sillee salakavalasti, että ihan muuten vaan soittelevat ja kuulumisia kyselevät :LOL: Ei vielä ole hermot mennyt..

Jos menis nyt laittaan vuoden ekat sapuskat.. :wave:

Cattie ja Osku 38+4 :heart:
 
ja onnea kaikille jo vauvautuneille
enpä ole aikoihin kirjotellut, jonkun verran käynyt lukemassa vaan.
neuvolassa tuli käytyä eilen..
rv 37+1
pissa puhdas,
rr 122/81 ja sitten painoa hurjat 3 kiloa 2 viikossa..hui :|
turvotukseen ei laittanut mitään, vaikka sanoin että oon niin turvoksissa että...
kohdunpohjan korkeus 33 syke + ja liikkeet ++ ja rt.
viikonlopun aikana supisteli säännöllisen epäsäännöllisesti ja vihloi ja poltti, terkka sanoi, että ainakin laskeutunut on jo ja saas nähdä haluaako vauva jo uudeksi vuodeksi maailmaan, mutta yhtenä kappaleena ollaan.
nyt ollaankin sitten vesikuurilla ja juostaan vessassa. :kieh: mulla kanssa tuota valkovuotoa tulee koko ajan ja todella vetistä..
esimaitoakin tulee, vähän liikaakin, saas nähdä loppuuko tulo, kun pitäisi alkaa imettää..
vuoden 2007 tärkeimmät:
1. raskaaksi tulo
2. remontti asunnossa
3. hmm...enpä nyt keksi, tuota varmaan se että äitini sai ajokortin :LOL:
saa hän välillä kuskata mua :LOL:

nyt syömään... :p
 

Yhteistyössä