*TheTammikuu2008*

Iltaa pikaseen.
Vielä yhtenä kappaleena olen. Yön jomotti selkää ja vatsaa, mutta kun aamulla ylös nousin niin ei mitään. :/ Ei tuolla pikkusella vielä tunnu kiire olevan pois. No odotellaan vaan....

Kurppa ja pikkuveikka 38+0
 
Soikku76: Ihana kuva sulla vauvasta tuolla profiilissa! :heart:

Gorthaur: ONNEA VAUVAN JOHDOSTA!!! :flower: :heart:

Hiljaista tuntuu täällä olevan nyt... jokos on taas joukkorynnäkkö osastolle tehty... jospas sitä itsekin sinne suuntaan tässä lähiaikoina pääsis...

Taustalle jään nyt roikkumaan...

Tammiäiti
 
:wave:

Juu, heips vaan, tuntuu sitten oudolta nyt kirjottaa tänne.. Eli silloin 10.1 meni vedet kotio ja laitokselle jäätiin.

Meille syntyi POTRA poika 10.1 klo 21.50 mitoin 54 cm 4710 g ja py 35,50!

Synnytyksestä en hirveästi ainakaan vielä voi kirjoittaa. Mulla mietittiin sitä isokokoisuutta, mutta kaikki nekin arviot meni alakanttiin. Synnytys eteni hienosti, kunnes hyvin menneen 35 ponnistamisen jälkeen kätilö pyysi lääkärin paikalle, joillakin näillä main mulla rupes hämärtyyn, ja olin todella kipeä, lääkäri katsoi tilanteen ja muistan kuulleeni sanan sektio. Myöhemmin kuultuna niin synnytys ei enään edistynyt koska vauva ei mahtunut enempää laskeutumaan. Imukuppia eikä muita apuja voitu vielä käyttää, oli liian korkealla. Ja lisäksi oli sitten avotarjonnassa. Sektiolla vauva sitten syntyi.

Sekava juttu mutta ymmärtänette että en enempää kirjoita siitä.

Tänään tulimme kotio, olemme onnellisia vielä kaikki on vaan niin outoa.

Lopuksi onnittelut kaikille vauvautuneille ja tsemppiä kärvistelijöille :flower: :hug:

Cattie ja Osku 4pv :heart:
 
Jenni me voidaan täällä sitten kahdestaan keskustella kun kaikki muut on jo nyytin hakenut :LOL:

Paljon onnea Cattie aikamoisen jässikän maailmaan päästit :D :flower:

Kävin tänään kattomassa kaverin 3kk:n ikäistä vauvaa ja oli kyllä super sulonen. Mä haluun kans vaavin syliin. Pelkään että jos vielä kauheesti venyyy rupee jännittään, oon nyt vasta oikein tajunnut että meillä on kohta kolma lasta. Jotenkin oon vaan keskittynyt tähän maha touhuun ja nyt rupee oikeen tajuaan että se mukula on pian tossa sylissä ähisemässä. Kylläpäs mulla on mietteet, nää saa varmaan panna raskaushormonien piikkiin, eiks niin? :LOL:

Maximilian ja masupoju 38+1
 

Heippa vaan ja tosi paljon onnea jo vauvan saaneille!! :heart: Ja ihan hirmusti suppareita kaikille jotka niitä oottelee =)

Me ollaan kans vielä kasassa ja ollaan jo ruuhkaksi asti tiellä teille joilla ei vielä eräpäivä oo tullut :|

Viime torstain lääkärireissun jälkeen limatulppaa valunut reippaasti mut vain pari ärsyä supistusta saatu aikaiseksi. Tänään oltiin taas neuvolassa, kaikki ok ja keskiviikkoaamuun taas uusi aika jos ei sitä ennen tapahdu...
Harmi vaan kun mies on kovassa flunssassa /kuumeessa et mitenkähän lienee synnärille pääsy? :( Meitsi on kyllä pulassa jos kieltävät...

Papu ja vauva 40+2
 
Papu:kyllähän se mies varmaan mukaan pääsee kun kumminkin on sit sun kanssa omassa huoneessa.Miten sulla on käyntejä noin tiheesti?mulla oli vko sitten ja seuraava ke ja sit menen vasta kättärille ma jos ei mitään tapahdu...ei sen puoleen,mulla vointi hyvä et sikäli en kaipaa sinne neuvolaan.
 
Yks vakoilija ilmottautuu... Lueskelen aikani kuluksi kuin teiän kaikkien on käyny tai kuinka kauan joku joutuu kärvisteleen.. Ihana lukee noita synnäritarinoita ja tietty ihastella tuloksia. Itellä tuo koitos vasta kesäkuun alussa...
Mutta siis asiaan, lueskelin tuolta Nuuskiksen kirjoittavan et käynnistetty sattuu enemmän (olikoos näin?) En tosin tiedä miten Nuuskiksen eka synnytys on menny (ihan niin tarkkaan en oo teitä vakodeelannu) mut oisko sektio??
Omasta puolesta voin kertoa hieman ... eka synnytys normaali alatiesynnytys, toista yritettiin imukupilla, mutta se irtos vauvan päästä 3 kertaa jonka jälkeen mentiin hätäsektioon, kolmas käynnistettiin 38+0 ettei kasva liian isoks vaan pystyisin synnyttämään alateitse -> ma-aamuna ruvettiin nappeja laitteleen eikä oikeen mitään tapahtunu, pieniä suppareita eikä edes kivuliaita. Ti-iltapäivänä olin ihan kypsä ja kävin sairaalan kanttiinista karkkia ostaan kivuten 3 kerrosta rappusia. Sängylle päästyäni niin 5 min päästä meni vedet, siitä sit käyrille ja kätilö kurkkas jalkoväliin jonka jälkeen sänkyä vietiin juosten saliin (mä tietty kyydissä :whistle: ). Salissa vaan sängyn vaihto ja ponnistaan.. mies avas salin oven samaan aikaan kun vauvan pää tuli maailmaan!!
Ja jos laittaisin synnytykseni "Paremmuusjonoon" niin ne menis näin;
1. käynnistys 2. sektio 3. normi synnytys
Mut sori tää teiän juttuihin sekoilu .. :saint:
 
Eli meille siis syntyi lauantaina 12.1 klo 7.20 poika raskausviikolla 40+3. Pituutta miehellä on 51cm ja painoa 3615g pipo 35. Synnytys meni hyvin ja molemmat voidaan poitsun kanssa hyvin. Tänään aamupäivällä päästiin kotio ja kyllä on ihanaa!!

Synnytyskertomusta sen verran, että supistukset tulivat säännöllisiksi perjantaina 16.00. Sairaalaan soittelin kerran ja siellä oli ruuhkaa, niin kehottivat olemaan kotona vielä pari tuntia, josko ruuhka olisi helpottanut. Sairaalassa olimme 21.00 ja silloin olin 4cm auki. Kävin suihkussa ja pidin kuumavesipusseja jotka helpottivat aluksi. 23.00 olin 5cm auki ja vatsaan ja selkään laitettiin aqua-rakkulat jotka auttoivat vähän aikaa. Supistuksia tuli kolmen minuutin välein. Vaikka pärjäilinkin supistusten kanssa ilokaasun avulla niin 4.00 olin kuitenkin vasta 6-7cm auki, niin päädyttiin epiduraaliin, jotta saisin vähän levättyä. Sen laiton jälkeen kalvot puhkaistiin. 7.00 olin täysin auki ja aloitin ponnistaa ja 20 minsan päästä poika oli maailmassa.
Epparia ei tehty ja muutenkin selvisin parilla pienellä tikillä.
Tässä näin lyhykäisyydessään tämä synnytys.

Paino on pojalla laskenut sen verran että huomenna mennään jo neuvolaan punnitsemaan. Onneksi kuitenkin tänään päästiin jo kotiin, kun muuten olot niin hyvät.

Paljon onnea muillekin nyyttinsä saaneille :flower:

Ja odottajille kovasti tsemppiä!

Pippuri ja Aatu 3pv
 
Onnea kaikille vauvautuneille!! :flower:

Täällä yksi kateellinen odottelee, että alkais jotain tapahtua mutta kun ei niin sitten ei. Ainoastaan välillä on kivuttomia suppareita, tänään tosin ei oikein niitäkään. Onneksi vauva liikkuu ihan mukavasti, ettei siitä tarvitse olla huolissaan. Olo on myös aika tuskainen ja tuntuu vauva edenneen taas hieman alemmas, ehkä siellä jotain tapahtuu kuitenkin. Luulen kuitenkin, että enköhän mäkin ehdi sinne yliaikaiskontrolliin sitten varmaan noin viikon kuluttua.

Nyt vaan odottelen miestä kotiin kauppareissulta, tuli tilattua kaikenlaista herkkua..

Bamboo 40+5
 
HeMa05
Mulle laitettiin sillon viime torstaina lähete neuvolasta synnärille kun vauvan sydänäänissä oli häikkää.. Olin reilut kolme tuntia käyrillä ja vaikka hirveetä vaihtelua olikin sykkeessä (60-180), päästivät vielä kotiin. Nyt sitten ravaan neuvolassa kuunteluttamassa ääniä ja joka toisella kertaa katotaan muutkin normikuviot - nyt keskiviikkona on se normikäynti :) Tänään äänet oli ihan kohillaan, 145 tasaisesti :)

Lueskelin just kans muilta sivuilta tuosta flunssa-asiasta ja synnärille pitäisi miehen ainaki päästä - osastolta pääsyn voivat sit evätä mut pääasia et synnytykseen pääsee mukaan =)

Onnea Pippurille kovasti!! :flower: :flower:
 
Onnea Cattie, ja muut vauvautuneet, Pippuri ainakin oli!

Cattielle hirveesti myötätuntoisia ajatuksia :hug: . Onneksi vauvalle ei käyny mitenkään! Ja oli vielä niin korkeella, et saatiin sit kait ihan hyvin sektiolla ulos... Toivottavasti sun kanssa käytiin tuo synnytys läpi...

Nuuskiksella ollu aikoinaan kans traumaattinen synnytys, onneksi kait sullakin vauvalle ei käyny kuinkaan, ei ehtiny kärsiä hapenpuutteesta. Mutta ihmettelen kyllä suuresti, ettei sun tapauksessa saa jo ns "pelkosektiota", kun niitä kuitenkin tässä maassa aika paljon tehdään. Onhan se alatie kaikkien kannalta parempi, jos se menee edes suht ok, mutta noiden isojen vauvojen kanssa on kyllä riskinsä. Ja noista tarjontavirheistä kun ei tiedä etukäteen. Tarkotan siis näitä kasvo-ym tarjontoja...

Mä täällä ihan tuohdun!
 
Onnea Gorthaur ja Cattie! :hug: :flower: :flower:

Cattie:Meillä tuo poika siis esikoinen syntyi myös sektiolla samojen syiden takia ja sain sitte pari pussia verta seuraavana päivänä ja paljoa ei ole muistikuvia loppusynnytyksestä. Mulla tosin avautuminen tyssäs jo neljään senttiin. Kipeä olin mut mulle ja vauvalle onneks ei edenny ponnistamisvaiheeseen asti. Halaus sulle :hug:

 
Kävin kans lukemassa sen katjan ketjun. Eka aattelin, etten viitti mennä edes kattoon sitä p-skaa mitä sinne on kirjotettu, mutta halusin kuitenkin lukea, mitä poitsulle kuuluu. Ja kyllä alkoi sapettamaan Katjan puolesta! Ihmiset kirjottaa mitä sylki suuhun tuo, tietämättä oikeesti mitään faktaa asioista!!!! :kieh:
 
Onnittelut Pippurille, Gorthaurille ja Cattielle vauvoista :flower: . Ihanaa kuulla näitä vauvauutisia =)

Cattielle voimia oman synnytyksen käsittelyyn :hug: . Tais mennä ne painoarviot sitten pahasti pieleen?

Nuuskis: toivottavasti tuo tämän päivän ronkkiminen sai jotain aikaiseksi alakerrassa. Ihan jo toivon sun puolesta että se synnytys oikeasti lähtis käyntiin ennen keskiviikkoa! Pistää kyllä vihaks tuollainen jaarittelu, eikö ne lääkärit voi oikeasti kuunnella mitä toivoo :|

Maija varmasti helpottaa tuo sektiopäätös. Ensi viikolla teillä on oikeasti pikkuinen sylissä :D . Itse olen tajunnut sen, ettei oikeasti tiedä koska lähtö tulee. Viime aikoina on lukenut / kuullut niin paljon synnytyskertomuksia, joissa ei mitään ennakoivia oireita etukäteen, vaan sit kun ne supistukset alkaa / vedet menee niin se on sitten menoa :wave:

Täällä on muuten jo tosi monella eräpäivä ylitetty! Pitäiskö sitten tulla myös niitä jotka lähtee ennen aikojaan jonoa ohittelemaan?? Oon miettinyt sitä, että eikö niitä synny melkein yhtä paljon +-2 viikkoa ennen la:ta?

Afu ja mini 39+0
 
joo muuten tässä itsekin rauhallisesti suhtautuu synnytykseen mutta itsellä ekassa synnytyksessä oli tarjontavirhettä,sykkeenlaskua,vihreä lapsivesi,ponnistusvaiheen pitkittymistä.lopulta imukuppi otettiin avuksi ja sillä saatiin tilanne hallintaan mutta silti voin sanoa että synnytys oli traumaattinen ja oikeastaan ihmettelen sitä etten halua sektiota tällä kertaa.
toiveet on vaan niin korkealla siitä että sais tällä kertaa "helpomman" synnytyksen ilman dramatiikkaa..
 
Onnea pojista Gorthaur, Cattie ja Pippuri :flower:
Kyllä on poika voittoista sakkia meillä:D Missäs kaikki tytöt on..Muutama rinsessa on tullu, mut lisää sais tulla.
Cattie sitten tekas isomman miehen ku meiän Aattomiäs. Komiat oli mitat, mutta harmi että arviot heitti ja synnytys meni noin.Pääasia kuitennin et nyt molemmat sekä äiti että poika voi hyvin.

niin tässä yks päivä kans mietin ja kattelin et aikas monella menee yliaikaseksi täällä, ei niin kovin moni ole synnyttäny ennen laskettua aikaa, mut onhan tässä vielä kuukautta ja mahoja jäljellä..:D

Nyt töllön ääreen ku kaikki poijjaat nukkuu..*ssh* harmi vaa ku ei yhtää aplaria ole, pitää huomenna taas käydä santsaamassa korit täyteen.. :p (klementtiini vaihtunu nyt aplareihin).. Pitääki sitten penkoa jotain muuta naposteltavaa..

Illan jatkoja mammat..Ja isot peukut Nuuskikselle, joskos synnytyskeiju kävis tänä yönä..
 
Onnea kaikille vauvautuneille :hug: :flower: !

Käsittämätöntä tosiaankin tuo Nuuskiksen tapaus.Luusis todellakin,että eri asianhaarat otettais huomioon ja tilanne hoidettais sen mukaan.

ON:eilisyönä oli aivan järjetön alaselkä/vatsakipu.Tuntui että kroppa aivan tulessa.Liekö sitten jonkinasteinen supistus olevinaan,joskin oli hyvin pitkäkestoinen kokonaisuudessaan.Mutta kunhan siitä torkahdin,niin ei sen enempää tapahtunut.

Tänään kävin taasen äitipolilla.Lääkäri oli saman tien sitä mieltä,että käynnistykseen mennään.Syinä siis mun raskausdiabetes ja insuliinihoito sekä arvioitu isohko koko.Tänpäiväinen arvio oli 4,3kg.Tosi paljon nuo arviot on heitelleet jo ihan tässä käyntien välillä,kun olen 2-3vkon välein siellä rampannut.Nyt kun vielä paastoarvot jostain syystä lähti kohoamaan ja itselläni on jonkinasteista pahoinvointia,niin ehkäpä tämä on viisas ratkaisu.Sorry vaan tämä etuiluni!Mieluusti oisin suonut noita yliaikaisia edelle!

Sisätutkimus teki kyllä tosi kipeetä.Lääkäri tuumasi,josko lähtisi ihan luomuna käyntiin yön aikana.Epäilen kyllä.Nyt vähän verta tihuttaa,mutta ei sen kummempaa.
Aamulla pitäis sitten soitella ja kysellä minkälainen ruuhka siellä naistenklinikalla on.Vähän vatsanpohjassa kutkuttaa,mutta eiköhän se tästä.
Palaillaan palstalle viimeistään loppuviikolla!

Nintendo 38+3
 

Yhteistyössä