*TheTammikuu2008*

En oo vielä missään, täällä kotona odotan. Jorvi edelleen täynnä, aamulla soitan uudestaan jollei sitä ennen tapahdu jotain. No supistelee kyllä ihan mukavasti aina välillä. Katsotaan mitä aamulla sanovat, koska huomenna niiden on tehtävä jotain. Eli ensi yönä en varmasti nuku.....ja toivon että ne tän päiväset sisätutkimukset saisivat jotain lisää aikaiseksi. Teki meinaan kolme eri lääkäriä sen tutkimuksen. Verta ainakin tulee enemmän kuin maanantaina. No semmoista tällä kertaa....

Nuuskis ja rasittava odotus....
 
Onnea Tuiskutuuli!

Mulla jotenkin huono olo. Välillä vilunväristyksiä, ehkä hieman etovaa oloa. Toivottavasti enteilis jotain. En kyllä muista, et aiemmin olis ollu vastaavaa. Olikos jollain, jolla ollu sitä pahoinvointia, niin se todella oire alkavasta synnytyksestä?

Sit mulla on toinen jalka kipee. Varmaan painaa jotenkin vauva. Ihan kuin aikoinaan kasvukipuja särkee. Vähä pisteleeki jalkapohjaa, et kait se joku hermopinne on... Tylsä vaiva.
 
Onnea vauvautuneille :heart:
Ja onnee matkaan Nuuskis, vauva-puolella odotellaan.. :heart:

Ja eiköhän se oo seuraavaksi HeMan vuoro lähtee nyytin haulle.. :D Vai kui meinaat sinä hautoa :LOL:

Täällä meillä kiirettä piisaa, käyn kyl monasti päivässä lukemassa, mut kirjoittaa ei aina kerkee. Aatto kasvaa vauhdilla, nyt jo painoa 4,6kg (terkkari kävi tänää) Ja muutenki menee hyvin. Huomenna pitäneeki papille soitella kastajaisia suunnitellen. Mutta ny iltahommii, täällon tupa täynnä väsyneitä uimarimiehiä.

Saaru
 
Saaru: no mä jo ajattelin että kun Nuuskis meni pois eestä niin mä pääsen mut ei.
Mitä se Jorvi nyt meni tukkoon???On nyt näitä tukkeita joka käänteessä :LOL:

dinomamma:mun kaveri ainakin yrjös kun synnytys oli käynnistynyt..kai sitä voi tyhjentää molemmista päistä.
täällä kans vilunväreitä niinkuin kehonlämmössä jotain tapahtuis.mut nyt on kaikkea liikkeellä.se nyt vielä puuttuu et tulis kipeeksi...

Nuuskikselle voimia vielä!!!
 
Paljon onnea Peukaloinen, Hazelnut ja Tuiskutuuli :heart: :flower:

Voi Nuuskis vieläkin täällä, uskomatonta. Toivottavasti nyt äkkiä pääset siitä töihin!!

Piti tulla kertoilemaan, että tänään tullut aamupäivästä lähtien verensekaista limaa, eli eiköhän se sitä limatulppaa ole. Toissapäivänä tuli sitä kellertävää, mutta tänään ihan punertavaa. Jospa siis koetetaan sitä suurlähtöä uudelleen niin voisin osallistua! Tuo HeMa pitää saada kyllä lähtemään ensiksi!!

Mitähän Katjan pojalle kuuluu? täytyy käydä tuolta mitä nyt puolelta katsomassa jos olisi sinne kirjoitellut..

iita ja nuutti 40+3
 
Onnea Hazelnut ja tuiskutuuli!

Me käytiin nyt vielä illalla ostoksilla, tai oikeestaan enin ajasta käytettiin tulevien kotiintulovaatteiden valintaan. Lopulta kuitenkin löydettiin hyvät vaihtoehdot sekä tytölle että pojalle. Nyt sitten ootetaan, että vauva syntyy ja sen jälkeen systeri käy vaatteet ostamassa.

Toivottavasti mahdollisimman moni pääsee nyt yön aikana lähtemään, tai viimeistään sitte heti aamusta!

Maija 38+5
 
Paljon onnea kaikille vauvautuneille! :hug: Tsemppiä Nuuskikselle paljon ja toivottavasti muutkin pääsisivät jo vauvanhakureissulle. :heart:

Täällä kaikki ok, poika syö ja nukkuu paljon. Itse sitä käy jotenkin niin ylikierroksilla ettei oikein osaa rauhoittua ja levätä vaikka pitäisi yrittää itsekin nukkua pojan nukkuessa..Siispä nyt petiin. Yritän vauvanhoidolta ehtiä käydä täällä välillä kurkkimassa kuulumisia!

Iidukka & Poika 5 vrk
 
Heips!
Ajattelin sitten vielä kirjoitella viime hetken kuulumisia! Aamulla lähdetään sitten nyytin haku matkalle. Elikkäs huomenna meillä on sitten se sektio aika varattu ja aamu 7.00 pitäisi kättärillä olla. Paljon on jännitystä ilmassa. Mies ihan panikoi tuossa ja miettii mitä ottaa mukaan sairaalaan(jos vaikka saataisiin se perhehuone). Itseäni jännittää ensin se leikkaus ja kuinka se sujuu. Mutta toivottavasti kaikki menee hyvin...

Olotila muuten on ollut loistava ja vaavikin liikkuu todella runsaasti. On se aika hassua ajtella, että huomenna meidän perhe kasvaa uudella ihmisellä. :eek:

No muuten kaikille vauvautuneille onnea paljon ja toivottavasti muutkin saatte vauvanne piakkoin kainaloon. Etenkin paljon tsemppiä Maijalle, jolla sama on sitten ensi viikolla edessä!!

Säihky ja mini-me 38+5
 
Ekaksi taas onnittelut vauvautuneille! :flower:

Täällä siis yksi kärvistelijä lisää, joka vois tosiaankin ottaa osaa tohon joukkolähtöön! Toki kunhan Nuuskis nyt pääsis toimiin ja saishan toi HeMakin jo päästä. :hug:

Täällä oltiin tänään neuvolassa. Kaikki taas ok, viikkoja nyt siis 41+0. Paino oli tippunut ja sf-mitta pienentynyt. Vauveli on kuulemma alhaalla, mutta ei kiinnittynyt. Ja hemoglobiini tsekattiin pitkästä aikaa, 138!

Nyt sitten varattiin mulle aika yliaikaiskontrolliin, joka on tasan viikon kuluttua keskiviikkona rv 42+0. Terkan mukaan suurin osa tohon kontrolliin ehtivistä otetaan sitten saman tien sisään sairaalaan ja käynnistellään synnytystä. Ja mä oon menossa Oys:iin. Saas nähdä, mun tuurilla siellä on varmaan sitten kauhea ruuhka päällä ja lähettävät vaan kotiin odottelemaan, niinku Nuuskikselle on nyt käynyt. Onneksi sulla Nuuskis taitaa siellä jo jotain koko ajan tapahtua, tsemppiä!

Noh, mä toivon että synnytys käynnistyis ennen ens keskiviikkoa. Eipä mulla kyllä oo kauheasti mitään tuntemuksia... Eli odotellaan vaan rauhassa täällä.

Bamboo 41+0
 
Jenni lähinnä mä tunnen ne liikkeet semmosena painon muutoksena, sitä on vähän vaikea selittää. Tuntuu vaan että mahan painopiste muuttuu tai sitten ne liikkeet saa aikaan semmosta tuntemusta kun joku tökkäis hermoon. On vaan tämmöstä outoa kiristelyä. Kaiken pitäis kuitenkin olla kunnossa, mutta jos ei olekaan niin en mä välttämättä sitä huomaisi, se tässä rassaa :(
No mulle tulee aika sinne ä-polille, mutta toisaalta mitä ne voi noille liikkeille, ei mitään. Eli täytyy vaan jatkaa noiden liikkeiden kyttäämistä :kieh:
 
Tsemppiä Säihkylle huomiseen! Kävin tänään shoppailemassa ja sitten kävelin miehen veljelle, joten odotellaan tässä vaikutuksia. Alaselkää kyllä kolottaa ja vauva möyrii ja painaa itseään alas. Katsotaan mitä yön aikana tapahtuu.
 
Säihkylle vielä tsemppiä!!

No missäs muut joukkolähtijät ovat??
Täällä supistellut 4 asti epäsäännöllisesti eikä kamalan kivuliaasti, mutta siis supistunut kuitenkin! alaselässä ja alavatsalla lähinnä tuntuu.. Sitä eilistä veristä limaa on nyt tullut aamun aikana ainakin puoli desiä. Jotain tuolla nyt ainakin tapahtuu, katsotaan riittääkö nämä synnärille asti. Täytyy kohta lähteä suihkuun ja kuulostelemaan oloa. Kohta varmaan kirjoitan, että kaikki loppuneet, mutta katsotaan nyt vielä..

iita ja nuutti 40+4
 
Taas täällä heti aamutuimaan kurkin kuka on saanut lähdön. SÄIHKYLLÄ varmaan on pian nyytti sylisssä :D ja toivotaan että IITAN supistukset tekee tehtävänsä.

Mulla tuli eilen oikein yksi kokonainen supistus, tätä vauhtia synnytys on odotettavissa tossa kesän kynnyksellä :LOL: siirryn ehkä suosiolla kesäkuisiin :LOL: No jos mä nyt kuitenkin menisin vaan tekemään aamupalan ja lopettaisin tän epätoivoilun kun laskettuun aikaan kuitenkin vielä puolitoista viikkoa.

Maximilian ja masupoju 38+4

Ps meidän pojat on päättänyt että he saa pikkusiskon, no tää on sitten ensimmäinen pikkusisko jolla on pili haarovälissä :D
 
No niin pitihän se arvata että joku taas kiilaa...Iitalla joytian tapahtuu mut ei varmaan ihan noilla suppareilla vielä lähtö tule ihan heti.

mulla on näköjään tuo mahanalue kehittynyt hautomoksi jossa kypsytään hitaasti..
maximilian:ilmoittaudin kanssa sinne kesäsynnyttäjien joukkoon kun ei tässä muukaan auta.jospa lämpötila nousee kesällä niin suureksi että tyllerö tajuaa tulla ulos :LOL:

ei vaan mä olen jo asennoitunut käynnistykseen ym. taitaa olla meidän tyllerö Nuuskis Irmelin sielunkumppani.Sori Nuuskis,ei millään pahalla :D
 
Kiitos onnitteluista :)
Eka yö kotona takana ja meni ihmeen hyvin, jouduin poikaa jopa herättelemään yöllä syömään :) sisarrukset ihmeen kilttejä, eivät uskalla edes tapella ja ovat niin auttavaisia :LOL: vielä hetken..
Koiruus oli ihan kummissaan ja kissa taas hiukan liian tungetteleva..mutta eiköhän se tästä :)

HeMa ja Nuuskis, koittakaahan nyt jaksaa ja kerätä voimia. toivotaan että pian alkais tapahtua.
Mulla jorvi oli maanantaina hiljanen ja osastotkin hiljaisia, ilmeisesti eilen tullut sitten joku joukko rynnikkö :D
 
Huomenta. Mä en ole lähdössä minnekään. Olo ei oo kaksinen. Maha putos illalla taas alaspäin, hassu tunne. En tiä olisko pää nyt kiinnittynyt, vai mikä, kun liikkeitä on tosiaan ollu hirveen vähän täälläkin. Laskinkin niitä illalla ja yöllä,kun ei mitään eloa tuntunu olevan. Lopetin aina, kun pääsin siihen kymmeneen, et kyllä niitä on, mut aika vaimeita. ÄSken oli hikka, et kait tuo elossa on.

Hema ja bamboo, koittakaahan nyt päästä menemään. Nuuskiksella ja Säihkyllä on varmaan kohta nyytit... Ja Iitakin taitaa päästä menemään, vai mikä on suppareiden tilanne?

tää on nyt sit pisimpään masussa. Esikoinen olis syntynyt yöllä. Ja toinen jo eilen. Taidan mennä kohta takas nukkumaan, kun sain lapsetkin eskariin ja hoitoon.

dinomamma ja etana 40+4.
 
Hemalle potku takapuolelle, siun vuoro taitaa olla seuraavaksi! Ja Iitalle tsemppiä, josko supparit siitä voimistuisivat! Täällä suht hyvin nukuttu yö takana, muutamia pieniä supistuksia mutta eipä se riitä :kieh: ! Pyykit on jo koneessa ja ajattelin jos vähän siivoilisi... -huokaus-

Nuuskikselle ja Säihkylle onnea nyytinhakureissulle!!
 
no mä jo luulin että dinomamma on lähtenyt..mutta on täällä sentään muutkin överit vielä jäljellä.Mulla on muuten kanssa maha muuttunut taas...
Kiitos vaan kirppu potkusta mutta minkäs teet :kieh:

tuossa just järkkäsin vaatekaapin ja sit pitäis katsoo se meille tuli vauva -ohjelma ja sit lenkille.lenkkeily vaan on hankalaa et vaikka jaksais kävellä niin pissahätä iskee alta aikayksikön tai tulee se hirvee painontunne tuonne alas.mutta kai sen 20 min lenkin vetää vaikka sisulla ja illalla uusiksi :D

rv 41+2 hema ja epätoivo tyllerö
 
Huomenta!

Taas katkonainen yö takana, heräilin tosi usein ja näin kaikkia tosi kummallisia unia. Yhdessä unessa vietettiin vauvan 1v. synttäreitä, mutta unesta ei selvinnyt oliko vauva tyttö vai poika (oli niin pieni kooltaan ettei ulkonäöstä oikeen erottanut)..

Aamulla muistin, että Säihkyllä tänään nyytinhaku, hänellä kun on tosiaan tänään sama tilanne kuin mitä itsellä ensiviikolla edessä. Nyt rupesn tosiaan jo miettimään, että mitäs jos tämä vauva päättääkin yllättää ja kääntyy vielä itse nyt loppumetreillä ympäri? Jostain oon lueskellu, että sitäkin on tapahtunut, vaikkei niin yleistä ole, eikä lääkärikään tälläisesta puhunut. Mutta siis teoriassa, jos valmistautuu nyytinhakureissuun ja sitten sanovatkin aamulla sairaalassa, että menkää vaan takas kotiin oottamaan. Voisi olla vaikea sen jälkeen enää asennoitua odotukseen...

Mutta se tälläkertaa omasta navasta, :hug: kaikille yliaikasille, toivottavasti pian pääsette matkaan!

Maija 38+6
 
Täällä vielä.. Huoh..
Tuli tuossa jo reilun tunnin ajan supistuksia 10 min välein. Nyt harventuneet. Miten ihmeessä tämä edistyy näin hitaasti. Kohta 6 h ollut eriasteisia supistuksia, mutta ettei sittenkään vauhti kiihdy. Täytyy nyt vaan odotella jospa ne saisi jostain vauhtia. Esikoinen kun lähti niin se oli kerralla menoa tai kestihän se kokonaisuudessaan 12 h, mutta vauhti vaan kiihtyi loppua kohden. Nytkin viime supistuksesta jo kohta 20 min. Ettei siis taida tänään tulla sittenkään vielä lähtö. Sitä veristälimaa tulee kyllä edelleen.
Jaksamista kaikille!!

iita
 
Täällkin edelleen ollaan, nyt on projekti Hajiksen ulkoistus menossa,eilen parit hassut nippailut saatii aikaiseksi imuroimalla,lenkillä ja peiton heilutuksella.Tänää pitää kokeilla olisko itäkeskuksella mitää vaikutusta kun jumbo on jo testattu :D
Nää liikkeet on ihan hassut,eilen illalla oli taas hirveä möyrintä ja tänä aamuna ihan hiljasta,no huomenna neuvola niin pääsee tästä sit jutskaamaan :)

Paljon onnea ja tsemppiä kaikille lähteneille / lähteville :)
Pitäskö suunnitella jokin joukko hyökkäys kättärille?? :LOL:

Jenni & Hajis 40+2
 

Yhteistyössä