THL:n asiantuntija: "Älä anna sikaflunssarokotetta lapsellesi"

  • Viestiketjun aloittaja Mii
  • Ensimmäinen viesti
ei otettu
Mä olin silloin raskaana kun sikaflunssa tuli Suomeen. Esikoinen oli 10 kk. En ottanu rokotusta itselleni enkä lapselle, vaikka koko lähipiiri painosti ja syyllisti. Netissä sanottiin että multa pitäis viedä lapset pois kun en anna rokottaa, tapatan lapseni enkä ymmärrä heidän etuaan. Anopin mielestä minä kuolen ja sikiö kuolee kun ei rokoteta. Neuvolan täti painosti ja kysyi ymmärränkö että vaarannan sikiöni ja esikoisen hengen kieltäytyessäni sikapiikistä. Valvoin muutaman yön miettiessäni että pitäiskö sittenkin, mutta vaisto sanoi että älä.

Mahtaa nyt olla mukavaa niillä syyllistäjillä ja pelottelijoilla jotka juoksivat kilpaa piikille. Pitääkin ottaa asia esille kun anopin kanssa puhuu seuraavan kerran. Jumalauta, kehtasivatkin.
 
nn
Alkuperäinen kirjoittaja logiikka?:
Alkuperäinen kirjoittaja nn:
Mietittiin myös annetaanko mutta päätettiin antaa koska ei olisi voinut elää sen kanssa jos olisi saanut ko. taudin ja menehtynyt siihen tms.

MUTTA MUTTA.. tuo on haittavaikutus joka ei tule KAIKILLE!
Niin. Mutta jos ei ota rokotetta niin KAIKKI KUOLEE!
Vääristynyt logiikka sulla etkä näköjään ymmärrä lukemaasi mutta pointti se että täällä nyt ei-ottaneet keuhkoo niinkuin se olisi aihettanut hallaa kaikille jotka sen otti.
Tulee varmaan lukuja millä prosentilla narkolepsiaa on esiintynyt ja onko se yleensä millä kriteereillä aiheuttanut sen.
 
:(
Kantasi, äitix3, tuli erittäin selväksi! Mieti kuitenkin miten toisia ihmisiä kohtelet ja millä nimillä heitä nimittelet. Minä uskon ihmisten hyvyyteen, mutta uskon myös, että paha saa palkkansa. Kai sinulla on hyväkin olo, kun saat lyödä lyötyä? Mulla on oikeasti asian takia paha olla, pelottaa, mutta toivon että pelkoni on turha. Itseni puolesta ei ole minkäänlaista huolenhäivää, mutta lapsen puolesta..
 
nn
Alkuperäinen kirjoittaja :(:
Kantasi, äitix3, tuli erittäin selväksi! Mieti kuitenkin miten toisia ihmisiä kohtelet ja millä nimillä heitä nimittelet. Minä uskon ihmisten hyvyyteen, mutta uskon myös, että paha saa palkkansa. Kai sinulla on hyväkin olo, kun saat lyödä lyötyä? Mulla on oikeasti asian takia paha olla, pelottaa, mutta toivon että pelkoni on turha. Itseni puolesta ei ole minkäänlaista huolenhäivää, mutta lapsen puolesta..
Älä kanna lapsesi puolesta ainakaan vielä mitään huolta, ei ole vielä mitään tutkitusti todistettu eikä prosentteja julkaistu, jotkut vaan vaahtoaa kun haluavat olla oikeassa. ;)
 
äitix3
Alkuperäinen kirjoittaja :(:
Kantasi, äitix3, tuli erittäin selväksi! Mieti kuitenkin miten toisia ihmisiä kohtelet ja millä nimillä heitä nimittelet. Minä uskon ihmisten hyvyyteen, mutta uskon myös, että paha saa palkkansa. Kai sinulla on hyväkin olo, kun saat lyödä lyötyä? Mulla on oikeasti asian takia paha olla, pelottaa, mutta toivon että pelkoni on turha. Itseni puolesta ei ole minkäänlaista huolenhäivää, mutta lapsen puolesta..
Ikävä kyllä,hyviä ihmisiä on HYVIN vähän. Viranomaisissa ja päättäjissä ei yhtään. Kaikki ajattelevat vai omaa etuaan. Sinun pitäisi avata silmäsi ,oikeesti. Minä en ole antanut myrkyttä omia lapsiani.
 
Kohta kolmen äiti
Alkuperäinen kirjoittaja :(:
Alkuperäinen kirjoittaja Kohta kolmen äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja :(:
Voi kun ne olis osanneet sanoa tuon jo aiemmin :(
No voi surku, mitäs jos olisit vaikka itse miettinyt aiemmin?
Tottakai mietin, arvaa vain mietinkö. Mutta en uskaltanut luottaa vaistooni, vaan luotin asiantuntijoihin. Miksi olet noin ilkeä? Vahingoniloinen?
No itse olen joutunut miettimään jo vuosia sitten ekan kerran ja oikeesti selvittämään asioita. Ei aina kannata sokeesti vaan luottaa ja sit itkeä jälkeenpäin. Esim. jos vähänkään seurasit muiden maiden uutisia ko rokotteesta, niin olisit ollut tietoinen myös mahdollisista haitoista. SAMA rokotehan oli monissa maissa kielletty lapsilta ja raskaanolevilta! Ja suomessa niin turvallinen :)
 
vieras
Outoa kuinka tälläinen asia saa ihmiset heti syyttelemään toisiaan. Minä olen parempi äiti kun en antanut rokotetta, kitukaa ja hävetkää te jotka annoitte. Mihin on ihmisten empatiakyky hävinnyt.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Outoa kuinka tälläinen asia saa ihmiset heti syyttelemään toisiaan. Minä olen parempi äiti kun en antanut rokotetta, kitukaa ja hävetkää te jotka annoitte. Mihin on ihmisten empatiakyky hävinnyt.
Vielä puoli vuotta sitten ne, jotka eivät rokotetta ottaneet, olivat suurinpiirtein tappamassa lapsiaan sikainfluenssaan - kuinka nyt suu pannaan kun ei sikainfluenssaa tullutkaan eikä se oikeastaan edes ollut pandemia ja lisäksi rokotteesta saattoikin tulla jotain.. Ai niin, mutta sitä aika moni yritti sanoa.

Puolassa ja Virossa ei rokotettu ollenkaan, silti ihmisiä ei kuollut sen enempää kuin täälläkään - lopulta meillä taisi ollla korkeampi kuolleisuus, vaikka niin moni otti rokotteen.

Ei syyllistämistä, mutta ehkä pieni herätys niille, jotka eivät osaa kyseenalaistaa.
 
jepp
Alkuperäinen kirjoittaja Kohta kolmen äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja :(:
Alkuperäinen kirjoittaja Kohta kolmen äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja :(:
Voi kun ne olis osanneet sanoa tuon jo aiemmin :(
No voi surku, mitäs jos olisit vaikka itse miettinyt aiemmin?
Tottakai mietin, arvaa vain mietinkö. Mutta en uskaltanut luottaa vaistooni, vaan luotin asiantuntijoihin. Miksi olet noin ilkeä? Vahingoniloinen?
No itse olen joutunut miettimään jo vuosia sitten ekan kerran ja oikeesti selvittämään asioita. Ei aina kannata sokeesti vaan luottaa ja sit itkeä jälkeenpäin. Esim. jos vähänkään seurasit muiden maiden uutisia ko rokotteesta, niin olisit ollut tietoinen myös mahdollisista haitoista. SAMA rokotehan oli monissa maissa kielletty lapsilta ja raskaanolevilta! Ja suomessa niin turvallinen :)
Niin!(viimeiselle kirjoittajalle)
Ja kun joku tässä sanoo että ei luota vaistoonsa vaan asiantuntijoihin, niin MIHIN asiantuntujoihin???Jos joku on opiskellut lääkäriksi, ei se tarkoita että se tietäisi tästä rokotteesta yhtään enempää kuin sinä itse! Jos ei oikeasti ole perehtynyt mitä se maailmalla on JO aiheuttanut jne ne.

Minä seurasin uutisointia jo silloin kun epidemia Yhdysvalloissa alkoi ja jos SIELLÄ kielletään oman lääketehtaan rokote, niin kyllä mulla alkaa varoitusvalot vilkkua!!Sitten ne myivät tätä omassa maassaan kiellettyä rokotetta meille urpoille tänne suomeen ja jotkut kehtasitte vielä väittää että me kieltäytyjät olemme hulluja.
Joskus oikeasti kannattaisi ottaa ne omat aivot käyttöön!!!!
 
ap
Enpä sano muuta kuin että toivon, että tämä herättäis ihmiset ajattelemaan omilla aivoillaan etteivät enää jatkossa luottais niin sokeasti siihen, mitä uutisissa sanotaan ja mitä "asiantuntijat" paasaa. Kyseenalaistakaa ja ottakaa selvää, hyvät ihmiset.
 
v
Mitähän kaikkea sitä lisäainemoskaa sitä tungetaan lapsille hampurilaisten ja muiden herkkujen muodossa. Vanhemmat vetää röökiä lasten läsnäollessa, passiivinen tupakointi ihan yhtä tappavaa. Eikö nekin lyhennä ikää ihan todistetusti ja siltikään täällä ei kukaan ole hysterisoimassa tällaisista asioista.
 
nn
Alkuperäinen kirjoittaja maomao:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Outoa kuinka tälläinen asia saa ihmiset heti syyttelemään toisiaan. Minä olen parempi äiti kun en antanut rokotetta, kitukaa ja hävetkää te jotka annoitte. Mihin on ihmisten empatiakyky hävinnyt.
Vielä puoli vuotta sitten ne, jotka eivät rokotetta ottaneet, olivat suurinpiirtein tappamassa lapsiaan sikainfluenssaan - kuinka nyt suu pannaan kun ei sikainfluenssaa tullutkaan eikä se oikeastaan edes ollut pandemia ja lisäksi rokotteesta saattoikin tulla jotain.. Ai niin, mutta sitä aika moni yritti sanoa.

Puolassa ja Virossa ei rokotettu ollenkaan, silti ihmisiä ei kuollut sen enempää kuin täälläkään - lopulta meillä taisi ollla korkeampi kuolleisuus, vaikka niin moni otti rokotteen.

Ei syyllistämistä, mutta ehkä pieni herätys niille, jotka eivät osaa kyseenalaistaa.
Ei se sitä tarkoita etteikö ihmiset ole kyseenalaistaneet rokotetta vaikka sen ovat ottaneet, me kyllä mietiittiin ja punnitiin vaihtoehtoja ja ottamisen kannalle lopulta kallistuttiin.

Enkä koe että oltaisiin tehty väärä päätös, kaikissa rokotteissa ja lääkkeissä on haittavaikutuksia. Tässä kai sitten tämä.

Ne jotka eivät ottaneet sitä aikoinaan, ovat näköjään joutuneet tosissaan puolustelemaan ja selittämään itseään ja nyt täytyy yrittää näyttää olleensa oikeassa, mutta itse asiassa tilanne ei ole juuri muuttunut. Muutama narkolepsia tapaus ja mikähän se prosentti loppupeleissä on, on tullut tällainen valitettava haitta.

Ihmisen vaan täytyy osata kantaa vastuu päätöksistään ja tekemisistään.
 
vieras
haha :D Luokanvalvoja koulussa pakotti minut ottamaan tuon rokotteen vaikka siinä lapussa missä kysyttiin, että haluaako rokotuksen niin äitini oli laittanut pyynnöstäni, että en halua. Silti rouva luokanvalvoja niin kovin pakotti minua ottamaan sen vitun rokotuksen kun 99% koulusta sen otti. Jotenkin kuotekin onnistuin välttämään tuon rokotuksen :p. Haistakaa vittu koko entinen kouluni :D
 
heli
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
haha :D Luokanvalvoja koulussa pakotti minut ottamaan tuon rokotteen vaikka siinä lapussa missä kysyttiin, että haluaako rokotuksen niin äitini oli laittanut pyynnöstäni, että en halua. Silti rouva luokanvalvoja niin kovin pakotti minua ottamaan sen vitun rokotuksen kun 99% koulusta sen otti. Jotenkin kuotekin onnistuin välttämään tuon rokotuksen :p. Haistakaa vittu koko entinen kouluni :D
No voi kauhia ollaan sitä nyt hurjina
 
..
Miten se on niin vaikea ymmärtää, että jos kukaan ei olisi ottanut rokotetta niin kuolleita olisi ollut enemmän!Että good for you jos ette ole ottaneet rokotetta ja kaikki meni hyvin, mutta ei se silti ollut sen oikeampi päätös kuin niillä, jotka rokotteen ottivat.
 
zzzzzz
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Jos vuodessa nomaalisti tapauksia on 2-7 ja nyt niitä on kymmenen.
Kärpäsestä on tehty härkänen. Olisiko pahempiakin juttuja maailmassa mistä vauhkota. Vaikka äitien tupakointi ja alkoholinkäyttö raskaana.
 

Yhteistyössä