THL: Vesirokon tartuttaminen lapseen voi johtaa vakaviin seurauksiin

  • Viestiketjun aloittaja 4vÄiti
  • Ensimmäinen viesti
eehehe
Miksi te hysteerikot ette rokotuta jokaiseen mahdolliseen sairauteen jota maailmassa on, lapsianne? Miksi vain vesirokko ja perusrokotukset? Samalla tavalla voidaan ajatella, että otatte riskin niihin muihin sairauksiin joihin Suomessa sairastumisen riski on yksi miljardista ON SEKIN YKSI LAPSEN HENKI!!!! :D
 
"vieras"
Olemmeko me yksi ja sama ihminen vai?? :D

No otat isomman riskin siinä että olet kotona, tai ylität tien, menet autolla/bussilla jne, kai vältät näitä ja tilaat rollaattorilla ruokasi ovelle?

Ihan oikeasti järki käteen. Tottakai on hyvä vältellä riskejä, mutta jos riski on 1/10000000 niin voipi unohtaa koko jutun. Kohtuus kaikessa hysteriassakin.

Kaiksessa on riskit, pitää vain miettiä järjellä missä on oikeasti kohonneet riskit joita kannattaa välttää. Samaa kastia kuin se, että ostoskeskukseen ei kannata mennä kolmeen kuukauteen kun vauva tulee taloon, kuulostaa yhtä yksinkertaisen ihmisen ajatuksilta. Rokotuttaa nyt erikseen sairauteen jossa kuolee yksi kymmenistä tuhansista ja nekin useimmiten jo sairaita lapsia. huh. :D
En minä kuoleman pelossa rokotuta, vaan sen että tulee se taudin hankalampi muoto. Miksen rokottaisi, jos sen voi välttää? Onko sulla hajuakaan, kuinka tuskainen lapsi on kun se iskeekin se rajumpi muoto taudista?
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";27890102]ilmaseksko kaikki pitäs saada? Ostat sit varmaan myös halvan paska-auton -> auto jota mainostetaan
turvallisena on vaan automiesten myyntikikka.

Mä en vaan käsitä sitä, että luuleeko joku että ne ihmishenkiä pelastavat rokotukset syntyy
pienellä budjetilla, tosta vaan jonkun yhden ihmisen rokotepajassa? Tajuatteko millainen prosessi
on rokotteen taikka lääkkeiden kehityksessä, ja kuinka paljon siihen palaa rahaa?!! Tiedättekö kuinka
moni tutkimus vuosittain todetaan ns. Turhaksi työksi ja kuinka moni rokote EI pääse markkinoille?

Jos rahaa haluaa tehdä, niin kannattanee lähteä vaikka kiinteistö tai sinne autobis-
nekseen mukaan.[/QUOTE]

Mitä ihmettä höriset?
En ole puhunut rahan teostani mitään, vaan turhista rokotuksista.
 
kaikki rokotettu
Miksi te hysteerikot ette rokotuta jokaiseen mahdolliseen sairauteen jota maailmassa on, lapsianne? Miksi vain vesirokko ja perusrokotukset? Samalla tavalla voidaan ajatella, että otatte riskin niihin muihin sairauksiin joihin Suomessa sairastumisen riski on yksi miljardista ON SEKIN YKSI LAPSEN HENKI!!!! :D
sun mielestä vesirokkoon sairastumisen riski on suomessa yksi miljardista?
Olet väärässä.

Suomessa lapseni tulee hyvin tod. Näk. jossain kohtaa elämäänsä saamaan vesirokon, ellen
häntä rokotuta. Rokottamalla voin pienentää, jopa välttää vakavan sairastumisen riskin kokonaan
, joten tottakai rokotutan. Vaikka siihen ei kuolis, niin ei se kovin kiva tauti ole kokea. Ja jos
välttyy siltä lapsena ja saakin aikuisena, vaikka raskaana ollessaan kyseisen taudin niin ei paljon
huvita.
 
Lapset rokotuttanut
Otin molemmille lapsille, kun lasteni lääkäri vakavasti suositteli rokottamista lapsen atooppisen ihon takia. Sanoi, että voi tulla vaikea ihotulehdus jos raapii valmiiksi atooppista ihoaan. Uskon, että lääkäri tietää paremmin kuin minä, mikä kannattaa ja mitä voi tulla, joten otin rokotukset lapsille. Ja en kysynyt rokotuksista, lääkäri itse kysyi olenko rokotuttanut lapset vesirokon varalta. Harmitteli sitä, että Suomessa rokotetta on pidetty liian kalliina yleiseen rokotusohjelmaan.
 
äippä x2
sun mielestä vesirokkoon sairastumisen riski on suomessa yksi miljardista?
Olet väärässä.

Suomessa lapseni tulee hyvin tod. Näk. jossain kohtaa elämäänsä saamaan vesirokon, ellen
häntä rokotuta. Rokottamalla voin pienentää, jopa välttää vakavan sairastumisen riskin kokonaan
, joten tottakai rokotutan. Vaikka siihen ei kuolis, niin ei se kovin kiva tauti ole kokea. Ja jos
välttyy siltä lapsena ja saakin aikuisena, vaikka raskaana ollessaan kyseisen taudin niin ei paljon
huvita.
Ei siinä tota tarkotettu että pieni riski sairastua vesirokkoon vaan että pieni riski kuolla siihen vesirokkoon.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";27890139]Mitä ihmettä höriset?
En ole puhunut rahan teostani mitään, vaan turhista rokotuksista.[/QUOTE]

Sitä että vaikka joku asia MAKSAA, se ei tee siitä HUIJAUSTA tai TURHAA.
 
kaikki rokotettu
Alkuperäinen kirjoittaja äippä x2;27890200:
Ei siinä tota tarkotettu että pieni riski sairastua vesirokkoon vaan että pieni riski kuolla siihen vesirokkoon.
"Suomessa sairastumisen riski on yksi miljardista"

Ei niin, mutta sinä väitit että sairastumisen riski.

Ja toisekseen, se kuolemanriski ei ole YKSI MILJARDISTA, jos yhtään osaat matematiikkaa. Kyllä se riski on suurempi.
 
"Niin"
oltiin vauvan kanssa osastolla kun sai pahan tulehduksen vesirokosta=(Isoveli oli rokotettu ja ei saanut mitään oireita,vauvaa en ehtinyt rokottaa kun rokotten saa vasta 1-vuotiaana.Kuulema joka vko on joku lapsi siellä vesirokon jälkitaudin takia,joten en läehtis tartuttamaan lapseeni tahallaan.
 
äippä x2
Ite oon vielä kahden vaiheilla mitä teen rokotuksen kans. Mielellään en ota ylimääräisiä rokotuksia lapsille (niissäkin kun on riskinsä ja voi myös aiheuttaa mitä tahansa), rokotusohjelman mukaiset otetaan tietenkin kaikki. Mun ite ainakin pitäis perehtyä myös enemmän siihen rokotteeseen, riskeihin ja kuinka tarkasti se on tutkittu, kyllähän edelleen suomessakin tulee vakaviakin oireita/"vammoja" rokotusohjelman rokotteista, eli kumpi on pienempi paha rokote vai tauti...
 
"Vieras"
En ole rokotevastainen, lapseni saa kyllä rokoteohjelmaan kuuluvat rokotteet, mutta mitään flunssia ja vesirokkoa vastaan en ala kyllä rokottamaan.. Vastustuskyky kehittyy kun jotain edes sairastaa ja nuo taudit ei yleensä ole mitenkään vaarallisia vrt. joku polio tms joka on oikeasti iso riski.
Flunssaa vastaan ei ole rokotetta. Influenssaa vastaan on, ja se on pahimmillaan tappava tauti. Vesirokostakin voi olla vakavia seurauksia.

Itselleni haluaisin rokotuksen, en ole mitään rokkoja sairastanut, muttei sitä kait anneta enää aikuisille.
 
äippä x2
[QUOTE="Vieras";27890270]Flunssaa vastaan ei ole rokotetta. Influenssaa vastaan on, ja se on pahimmillaan tappava tauti. Vesirokostakin voi olla vakavia seurauksia.

Itselleni haluaisin rokotuksen, en ole mitään rokkoja sairastanut, muttei sitä kait anneta enää aikuisille.[/QUOTE]

Sen verran siitä rokotteesta tiedän että sitä nimenomaan suositellaan aikuisille, jotka vesirokkoo ei oo sairastanut sen takia että aikuisena sen sairastaminen voi johtaa paljon pahempiin jälkitauteihin kun lapsena.
 
Alkuperäinen kirjoittaja äippä x2;27890299:
Sen verran siitä rokotteesta tiedän että sitä nimenomaan suositellaan aikuisille, jotka vesirokkoo ei oo sairastanut sen takia että aikuisena sen sairastaminen voi johtaa paljon pahempiin jälkitauteihin kun lapsena.
No niimpä. Mulle sanottiin just neuvolassa että heti kun oon synnyttänyt niin ptäs mennä rokotuttaa. Inhottavaa miehelle kun ja jos mä sen saan, niin on lapset kipeenä ja minä jossain sairaalassa :S
 
"vieras"
[QUOTE="Vieras";27890270]Flunssaa vastaan ei ole rokotetta. Influenssaa vastaan on, ja se on pahimmillaan tappava tauti. Vesirokostakin voi olla vakavia seurauksia.

Itselleni haluaisin rokotuksen, en ole mitään rokkoja sairastanut, muttei sitä kait anneta enää aikuisille.[/QUOTE]
Just luin roketetutkimuksen sivuilta, että vesirokkorokotetta suositellaan yli 12-vuotiaille. Eli jos siltä tuntuu, niin siitä vaan hakemaan rokotetta. Mutta jospa olet sairastanut rokon niin lievänä, ettet ole tunnistanut sitä rokoksi. Sivulla sanottiin, että atooppiset lapset hyötyvät myös rokotuksesta.

Rokotetutkimuskeskus - Rokotetutkimus
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";27890320]Just luin roketetutkimuksen sivuilta, että vesirokkorokotetta suositellaan yli 12-vuotiaille. Eli jos siltä tuntuu, niin siitä vaan hakemaan rokotetta. Mutta jospa olet sairastanut rokon niin lievänä, ettet ole tunnistanut sitä rokoksi. Sivulla sanottiin, että atooppiset lapset hyötyvät myös rokotuksesta.

Rokotetutkimuskeskus - Rokotetutkimus[/QUOTE]

Juu, luin just kuukausi sitten rokotetutkimuskeskuksen seinältä uutisen, jossa lastenlääkärit suosittelivat rokotteen hankkimista jo pienelle lapselle, ihan ehdottomasti.
 
"vieras"
Vitut ne mitään suosittele. Vesirokko on ihan normaalia sairastaa lapsena, aikuisella se on sitten pahempana mutta ei siihen kuole. Aivan ihme vouhotusta vesirokosta. Mitä helvetin pullamössö sukupolvea te olette..
 
Lääkäri
Minä otatin taaperolle vesirokkorokotteen (n. 70 €) ja sen saa myös kuopus, jahka täyttää vuoden. Ei pelota yhtään rokote, mutta vakavaa, hankalaa tautia en lapsilleni halua.
 
Alkuperäinen kirjoittaja äippä x2;27890237:
Ite oon vielä kahden vaiheilla mitä teen rokotuksen kans. Mielellään en ota ylimääräisiä rokotuksia lapsille (niissäkin kun on riskinsä ja voi myös aiheuttaa mitä tahansa), rokotusohjelman mukaiset otetaan tietenkin kaikki. Mun ite ainakin pitäis perehtyä myös enemmän siihen rokotteeseen, riskeihin ja kuinka tarkasti se on tutkittu, kyllähän edelleen suomessakin tulee vakaviakin oireita/"vammoja" rokotusohjelman rokotteista, eli kumpi on pienempi paha rokote vai tauti...
Vesirokko rokote ei kuitenkaan ole mikään ihan uusi rokote. Meillä on vanhempi lapsi sen saanut, nuorempi ei kerinnyt saamaan ennen kun sairastu. Rokote ainakin tällä kerralla suojasi esikoista.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";27890382]Vitut ne mitään suosittele. Vesirokko on ihan normaalia sairastaa lapsena, aikuisella se on sitten pahempana mutta ei siihen kuole. Aivan ihme vouhotusta vesirokosta. Mitä helvetin pullamössö sukupolvea te olette..[/QUOTE]

Ja suako nyt pitäisi uskoa? Ainakaan toi sun ulosantis ei anna kovin älykästä kuvaa, samallalailla uhoaa mun 15 vuotias veljenpoika.
 
  • Tykkää
Reactions: Wolt
"vieras"
[QUOTE="vieras";27890382]Vitut ne mitään suosittele. Vesirokko on ihan normaalia sairastaa lapsena, aikuisella se on sitten pahempana mutta ei siihen kuole. Aivan ihme vouhotusta vesirokosta. Mitä helvetin pullamössö sukupolvea te olette..[/QUOTE]

Niin, onhan se ihan nössöä kun haluaa, ettei lapsi sairastu pahasti kun sen voi kerran estää. Voi meitä, voi meitä....
 
äippä x2
Vesirokko rokote ei kuitenkaan ole mikään ihan uusi rokote. Meillä on vanhempi lapsi sen saanut, nuorempi ei kerinnyt saamaan ennen kun sairastu. Rokote ainakin tällä kerralla suojasi esikoista.
Juu tätä tarkotinkin, että pitää ite perehtyä kun niin vähän itellä ainakin ihan faktatietoo kyseisestä rokotteesta kun ei siitä niin hirveesti oo puhuttu.
 
  • Tykkää
Reactions: Kartsu_

Yhteistyössä