Tiedättekös mitä. Mua vähän harmittaa nuo jotka on viihteellä joka viikonloppu.

nuoruus takaisin
Alkuperäinen kirjoittaja äitykkeliini;23066222:
No sun pitäis tulla käymään täällä mein paikkakunnalla missä 40+ on niitä kovimpia (nimenomaan) bilettäjiä, käy oikein klubeissa, ei siis missään pubeissa :D
Onhan näitä "eronneet ja karanneet" paikkoja aina ollut (toinen nimikin on; Aina lykästää...), vaan ei se populaatio niissä vastaa sitä mitä teinidiskohelveteissä on.
 
En minäkään pidä baarissa käymisestä, sillä olen absolutisti. Mutta ymmärrän myös sen, että ihmiset ovat erilaisia ja toisille se on hyvää tuulettumista. Minä en nyt ottanutkaan kantaa siihen kuinka usein siitä vauvasta ollaan erossa vaan siihen, että minkä takia on hyväksyttävämpää olla vauvasta erossa joka perjantai, koska on keilaamassa, mutta ei joka perjantai, koska on baarissa?
Kuten sanoin, siellä baareissa käy erilaisia ihmisiä kuin keilaamassa. Keilaamisen voisi ottaa melkein urheiluna, juomista ei. (Tosin itsekin ennen yökerhoja kolunneena muistan kyllä, että koko yön tanssiminen käy kuntoilusta).

Kärjistetään nyt sitten, loukkaantuu joku jos loukkaantuu: baareissa on sellaisia ihmisiä ja sellainen meno, etten pidä sitä kovin hyvänä enkä sivistävänä enkä millään tavalla itseä auttavana; vaikka rentouttavana tai sivistävänä tai terveyttä ylläpitävänä. Sieltä ei aina tulla ajoissa kotiin, ei aina hyvässä kunnossa, siellä menee paljon rahaa, sieltä ei saa mitään mukaansa (paitsi jonkun yhden yön hoidon ja pari tautia jos niin haluaa).

Ja koska jos tuulettumiseen tarvitsee alkoholia joka viikonloppu, tai ilman sitä ei voi rentoutua, näin alkoholistin tyttärenä voin kertoa miltä se lapsesta tuntuu.
 
"Vierailija"
Olisi mukavaa joskus käydä viihteellä yhdessä. Emme ole sitä erikseenkäään tehneet. Meillä lapsi täyttää viisi vuotta ja on ollut yhden yön pois kotoa ja luotamme, olimme silloin hotellissa. Mutta aika aikaa kutakin, toivottavasti ennätämme.
 
rtee
Kuten sanoin, siellä baareissa käy erilaisia ihmisiä kuin keilaamassa. Keilaamisen voisi ottaa melkein urheiluna, juomista ei. (Tosin itsekin ennen yökerhoja kolunneena muistan kyllä, että koko yön tanssiminen käy kuntoilusta).

Kärjistetään nyt sitten, loukkaantuu joku jos loukkaantuu: baareissa on sellaisia ihmisiä ja sellainen meno, etten pidä sitä kovin hyvänä enkä sivistävänä enkä millään tavalla itseä auttavana; vaikka rentouttavana tai sivistävänä tai terveyttä ylläpitävänä. Sieltä ei aina tulla ajoissa kotiin, ei aina hyvässä kunnossa, siellä menee paljon rahaa, sieltä ei saa mitään mukaansa (paitsi jonkun yhden yön hoidon ja pari tautia jos niin haluaa).

Ja koska jos tuulettumiseen tarvitsee alkoholia joka viikonloppu, tai ilman sitä ei voi rentoutua, näin alkoholistin tyttärenä voin kertoa miltä se lapsesta tuntuu.
Ehkä asenteesi selittääkin tuo, että olet alkoholistin tytär. Se on lapselle hirveä kohtalo ja olen pahoillani, että olet joutunut sen kokemaa. Sanoinkin heti alussa, että jos alkoholi ei ole ongelma. Baarissakin voi käydä monella eri tavalla. Itse esimerkiksi en juo baareissa ollenkaan, en myöskään iske miehiä, enkä haki yhden yön juttuja. Menen kavereiden kanssa kuuntelemaan musiikkia, juttelemaan ja tanssimaan. Kyllä se voi toimia hyvin rentouttavana.
 
"Diu"
No mä en ymmärrä kans sitä että lapsi on päivähoidossa arkipäivät 8-17, laitetaan nukkumaan klo 20 ja sit kun tulee viikonloppu niin pian pian, mummolle hoitoon viikonlopuks?!?!?!?!
 
se joku
Pheopsi pidä vaan huolta omista asioistasi äläkä naapurin lissun. Siinä vaiheessa kun lissun lasten elämä on vaarassa, voit tehdä ls-ilmon, mutta muussa tapauksesssa älä rupea jeesustelemaan toisten baarikäynneistä.
 
Ehkä asenteesi selittääkin tuo, että olet alkoholistin tytär. Se on lapselle hirveä kohtalo ja olen pahoillani, että olet joutunut sen kokemaa. Sanoinkin heti alussa, että jos alkoholi ei ole ongelma. Baarissakin voi käydä monella eri tavalla. Itse esimerkiksi en juo baareissa ollenkaan, en myöskään iske miehiä, enkä haki yhden yön juttuja. Menen kavereiden kanssa kuuntelemaan musiikkia, juttelemaan ja tanssimaan. Kyllä se voi toimia hyvin rentouttavana.
Niin minäkin aikanaa tein, enkä ole koskaan ollut kunnolla humallassakaan. Enkä iskenyt miehiä. Ehkä sitten muistankin ne ajat ja paikat paremmin, kun ei tultu hölmöiltyä. Ja se seura, no ei se ole kovin fiksua eikä antoisaa kenellekään. Siksikin ihmetyttää miksi joku jolla on pieni vauva, kokee sen hyväksi tavaksi tuulettua. Ja mihin sitä tuulettumista tarvitsee, jos lapsi on pari kuukautta vasta? Mietin tässä tuota mitä ap kertoi, ja niitä tapauksia joissa itse ihmettelen asiaa... ei heidän käytöksensä kyllä siitä kerro että alkoholi ei olisi ongelma.

Äh en osaa selittää tätä.
 
No ei se siitä isän hoivasta kärsi mutta sitä en ymmärrä, että edes kukaan haluaa lähteä sen käärön läheltä mihinkään. varsinkaan jos ikää on vasta joku kolme viikkoa.
Moni isä esimerkiksi lähtee kolmiviikkoisen käärön luota joka arkipäivä töihin. Vieläpä huomattavasti pidemmäksi aikaa, kuin se mitä taas jollain muulla menee niitä tunteja siihen baari-iltaan.
Me ollaan tosin tehty niin päin, että tokan ja neljännen jälkeen mä olen lähtenyt kokopäivätöihin heti sen pakollisen äitiysvapaan päätyttyä. Neljännestä aloitin äitiysvapaan varhennettuna, eli vauva oli sen 2kk kun työt alkoi.
Nyt voitte sitten kivittää.
 
täysin
Alkuperäinen kirjoittaja äitykkeliini;23066235:
Samaa mieltä. Silloin ei ole kyse lapsen suhteesta isään vaan lapsen suhteesta äitiin!
Samaa mieltä! Lisäksi ihmettelen tätä menoa, että pariskunnat bailaa joka viikonloppu ilman puolisoa, toinen pe ja toinen la. Ei ihme, että pienten lasten vanhemmat eroavat, kun puolison kanssa oleminen vapailla ei kiinnosta yhtään. Baareissa käyminen satunnaisesti varmaan virkistää, mutta joka viikkoinen ilman puolisoa baareilu tuskin tuo mitään hyvää yhteenkään parisuhteeseen. Ja jooo, tiedän olevani todella vanhanaikainen:)
 
Moni isä esimerkiksi lähtee kolmiviikkoisen käärön luota joka arkipäivä töihin. Vieläpä huomattavasti pidemmäksi aikaa, kuin se mitä taas jollain muulla menee niitä tunteja siihen baari-iltaan.
Me ollaan tosin tehty niin päin, että tokan ja neljännen jälkeen mä olen lähtenyt kokopäivätöihin heti sen pakollisen äitiysvapaan päätyttyä. Neljännestä aloitin äitiysvapaan varhennettuna, eli vauva oli sen 2kk kun työt alkoi.
Nyt voitte sitten kivittää.
Se isä, jota minä ihmettelen välillä, on töissä jo arkipäivät. Ja juhlimassa viikonloput. Minusta tässä on eroa, töitä pitää tehdä, mutta pitääkö perheen luota olla pois myös viikonloppuisin? Tuulettua joka viikonloppu?

En ihan ymmärrä miksi sinä tähän näin kommentoit...
 
rtee
Niin minäkin aikanaa tein, enkä ole koskaan ollut kunnolla humallassakaan. Enkä iskenyt miehiä. Ehkä sitten muistankin ne ajat ja paikat paremmin, kun ei tultu hölmöiltyä. Ja se seura, no ei se ole kovin fiksua eikä antoisaa kenellekään. Siksikin ihmetyttää miksi joku jolla on pieni vauva, kokee sen hyväksi tavaksi tuulettua. Ja mihin sitä tuulettumista tarvitsee, jos lapsi on pari kuukautta vasta? Mietin tässä tuota mitä ap kertoi, ja niitä tapauksia joissa itse ihmettelen asiaa... ei heidän käytöksensä kyllä siitä kerro että alkoholi ei olisi ongelma.

Äh en osaa selittää tätä.
Ihmiset ovat niin erilaisia, äiditkin. Toiset eivät vaan kestä olla vauvan kanssa kotona 24/7. Tekeekö se heistä huonompia äitejä, en tiedä. Minun mielestä on kuitenkin parempi, että äiti pääsee viikonloppuna baariin, jos hän sen avulla jaksaa olla arjen vauvan kanssa.
 
Ihmiset ovat niin erilaisia, äiditkin. Toiset eivät vaan kestä olla vauvan kanssa kotona 24/7. Tekeekö se heistä huonompia äitejä, en tiedä. Minun mielestä on kuitenkin parempi, että äiti pääsee viikonloppuna baariin, jos hän sen avulla jaksaa olla arjen vauvan kanssa.
En minä ollut vauvan kanssa 24/7, eikä kukaan ystävistänikään. On sitä muitakin tapoja rentoutua, kuin tuulettuminen baarissa viikonloppuisin. Vähemmän kuluttavia, vähemmän rahaa vieviä.
 
rtee
En minä ollut vauvan kanssa 24/7, eikä kukaan ystävistänikään. On sitä muitakin tapoja rentoutua, kuin tuulettuminen baarissa viikonloppuisin. Vähemmän kuluttavia, vähemmän rahaa vieviä.
Toiset tykkäävät tuulettua baarissa. Ja ei se välttämättä ole kovin kuluttavaa jos vaikka 11 menee ja on 2 kotona ja ei juo mitään. Eipä tule sillon maksamaankaan paljon mitään. Onko ratsastus paheksuttava harrastus pienen vauvan äidille, koska se maksaa paljon?
 
No kun olet näinkin kauan tätä asiaa jo märehtinyt ja yrittänyt selitellä (mistä ei yleensä ole mitään hyötyä ) niin voin vain todeta että tämä asia vaivaa sinua ja siksi jeesustelet: "kuinka kukaan voi..."
Miksi se nyt sinuun niin kolahtaa?
Annan minun miettiä, jos niin harmittaa tai ottaa kupoliin niin paina punaista ruksia. Mulla on vaikka koko loppu ilta aikaa olla tässä miettimässä muiden valintoja.

Kamalaa :saint:
 
Toiset tykkäävät tuulettua baarissa. Ja ei se välttämättä ole kovin kuluttavaa jos vaikka 11 menee ja on 2 kotona ja ei juo mitään. Eipä tule sillon maksamaankaan paljon mitään. Onko ratsastus paheksuttava harrastus pienen vauvan äidille, koska se maksaa paljon?
Ne, keitä minä mietin ei ole siellä paria tuntia selvinpäin.
Ratsastuksesta saa vaikka mitä itselleen, sellaista mitä baareista ei saa.
 
Se isä, jota minä ihmettelen välillä, on töissä jo arkipäivät. Ja juhlimassa viikonloput. Minusta tässä on eroa, töitä pitää tehdä, mutta pitääkö perheen luota olla pois myös viikonloppuisin? Tuulettua joka viikonloppu?

En ihan ymmärrä miksi sinä tähän näin kommentoit...
Jos sitten käännetään toisinpäin ja ajatellaan yleisellä tasolla, eikä juuri sitä nimenomaista tapausta. Äiti joka on kotona lapsen luona arkipäivät. Onko se sitten tuomittavaa, jos se käy viikonloppuna bilettämässä sen yhden illan/yön? Ja lapsi on isänsä hoidossa.
 
Mä ihmettelen vaan sitä että miksi joku haluaa niin usein olla pois vauvan luota niinkin pitkiä aikoja kuin koko illan. Mä kävin ekan kerran baarissa kun vauva 4kk ja kauhea ikävä oli vaikka reissu piristikin. Seuraavan kerran menin kun vauva 7-8kk. Mun mielestä on ok välillä käydä tuulettumassa jos tuntee sitä tarvitsevansa, mutta jotenkin tuntuu omasta kokemuksesta että eikös pikkuvauvan kanssa ole ihan psykofyysinenkin tarve olla vauvan lähellä.

Itsekin olen ihmetellyt näitä tällaisia fb -päivityksiä joka vkonloppuisesta biletyksestä alle kk ikäisen vauvan ja vähän isommankin vanhemmilta koska itse en kokenut sitä mielekkääksi. Kukin tyylillään.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä