Toimiiko reimatec-haalari kurahousujen korvikkeena?

heh
Alkuperäinen kirjoittaja E:
Alkuperäinen kirjoittaja höh:
Alkuperäinen kirjoittaja E:
Reimatecin laatu on heikentyny ja paljon, mutta harmi ku jotkut ostaa sitä vaan lapsilleen merkin takia.
Se laatu oo mihinkään heikenteny, kateellisten panettelua.. Oon käyttäny lapsilla 10 vuoden ajan, ja yhä toimii tänä vuonnakin ostetut. Saahan jokainen toki valita itte merkkinsä, mutta mulle ei tulis mieleenkään ostaa mitään muita merkkejä, kun oon hyvän löytänyt. Ja varsinkaan mitään kurahousuja, hyi!
Älä ny naurata. Reimatecille kateellinen? Meille on varmaan sit ma kappaleita osunu, tutuille, mutta rikki menee nopeemmin kun ennen. Me ei osteta enään mistään hinnasta koko merkkiä.
kannattas sitte varmaan ostaa sitä reimatec +:aa, jos teidän lapsilla ei kestä tavallinen tec. Meillä on haalarit menneet 3 lasta läpi, eikä vieläkään ole puhki/kastu sisältä. En ymmärrä, miten jotkut saa haalarit rikki... Haarniskaa voisin suositella teidän lapsille, ei kulu puhki!! :D
 
3n tytön äiti
reimatec pitää vettä ihan hyvin niin kauan aikaa kun kestää kulumatta puhki. montaakaan kertaa ei kestä maassa konttaamis-leikkejä ennen kun on pinta karhee ja vesitiiviys tiessään. ja hanskoja saa talvikaudessa kulumaan puhki 5-6 paria. ei meille enää.
 
Mikset luota Lassien haalareihin? Koska ne on halvempia, vai?

Meidän lapsilla on ollut 5 Lassien haalaria ja on olleet ihan loistavia.
Lassien Suprafill välikausihaalari on ehkä paras ikinä, ei mene vesi läpi vaikka on sillä lätäkössäkin istuttu hyviä toveja.
Eikä edelleenkään, kahden lapsukaisen jäljiltä löytynyt yhtään hankaumajälkeä, tahraa, karheumaa tai yhtään mitään jälkeä. Eikä ole mistään pinttynyt, vaikkei läheskään joka kerta ole edes suihkutettu sisälle tultaessa.

Eikä sen puoleen muutkaan haalarit ole menneet mikskään, ei edes kelta-pinkkivärinen, vaikka aika aralta väriltä keltainen alkuun vaikutti. Ei silti ole saatu aikaan yhtään jälkeä, eikä todellakaan ole millään lailla varjeltu vaan meillä lapset saa kyllä könytä ulkovaatteissa ihan niin paljon kun sielu sietää :)

On ne Reimatecitkin hyviä, ei sillä. Mutta väärä luulo on se, että Lassie olis jotenkin huono kun on edullinen.
 
voehan
Alkuperäinen kirjoittaja 3n tytön äiti:
reimatec pitää vettä ihan hyvin niin kauan aikaa kun kestää kulumatta puhki. montaakaan kertaa ei kestä maassa konttaamis-leikkejä ennen kun on pinta karhee ja vesitiiviys tiessään. ja hanskoja saa talvikaudessa kulumaan puhki 5-6 paria. ei meille enää.
kaktuksillako teidän lapset leikkii? eikö nyt vähä oo liioteltua tuo 5-6 paria talvessa. Ja oot sitte ostanu 6:t huonot hanskat talvessa, samaa merkkiä, olisko kannattanu vaihtaa?:D
 
vieras
Jostain lahkeensuusta hörppäisee sitä vettä kuitenkin. Lassietec yllätti kyllä tosi positiivisesti. Mies laittoi pojalle loskakeleille parisen vuotta vanhat kovassa käytössä olleet ja kuivauskaapeissakin käyneet rukkaset. Harmittelin, että varmasti pojalla on kädet jäässä, kun kastuvat lumileikeissä loskalammikoissa. Eivät ottaneet vanhoja gore-tex rukkasia, jotka pitävät vettä. Mutta nuo Lassietecit olivat sisältä aivan kuivat :eek: Haalari oli kyllä litimärkä, se ei kyllä varsinaisesti kosteussuojattu ole koskaan ollut, vaikka esikoisella se aikoinaan piti vettäkin.
 
E
Alkuperäinen kirjoittaja heh:
Alkuperäinen kirjoittaja E:
Alkuperäinen kirjoittaja höh:
Alkuperäinen kirjoittaja E:
Reimatecin laatu on heikentyny ja paljon, mutta harmi ku jotkut ostaa sitä vaan lapsilleen merkin takia.
Se laatu oo mihinkään heikenteny, kateellisten panettelua.. Oon käyttäny lapsilla 10 vuoden ajan, ja yhä toimii tänä vuonnakin ostetut. Saahan jokainen toki valita itte merkkinsä, mutta mulle ei tulis mieleenkään ostaa mitään muita merkkejä, kun oon hyvän löytänyt. Ja varsinkaan mitään kurahousuja, hyi!
Älä ny naurata. Reimatecille kateellinen? Meille on varmaan sit ma kappaleita osunu, tutuille, mutta rikki menee nopeemmin kun ennen. Me ei osteta enään mistään hinnasta koko merkkiä.
kannattas sitte varmaan ostaa sitä reimatec +:aa, jos teidän lapsilla ei kestä tavallinen tec. Meillä on haalarit menneet 3 lasta läpi, eikä vieläkään ole puhki/kastu sisältä. En ymmärrä, miten jotkut saa haalarit rikki... Haarniskaa voisin suositella teidän lapsille, ei kulu puhki!! :D
Ottakoo sua noin koville jos joku ei ole Reimatecin laatuun tyytyväinen. Jopa Peakin.kin laatu on parempaa, jokseenkin pieni hintaero Reimatecciin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja 3n tytön äiti:
reimatec pitää vettä ihan hyvin niin kauan aikaa kun kestää kulumatta puhki. montaakaan kertaa ei kestä maassa konttaamis-leikkejä ennen kun on pinta karhee ja vesitiiviys tiessään. ja hanskoja saa talvikaudessa kulumaan puhki 5-6 paria. ei meille enää.
Tuota, se kalvo on sisäpinnassa - ei pinnassa. Ihan kaikilla merkeillä. Karheus ei tee siitä huonoa, läpimenevä reikä kylläkin.

Mutta toi määrä hanskoissa on kyllä kunnioitettava. Niitä muuten on corduraakin...
 
jep
Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:
Alkuperäinen kirjoittaja 3n tytön äiti:
reimatec pitää vettä ihan hyvin niin kauan aikaa kun kestää kulumatta puhki. montaakaan kertaa ei kestä maassa konttaamis-leikkejä ennen kun on pinta karhee ja vesitiiviys tiessään. ja hanskoja saa talvikaudessa kulumaan puhki 5-6 paria. ei meille enää.
Tuota, se kalvo on sisäpinnassa - ei pinnassa. Ihan kaikilla merkeillä. Karheus ei tee siitä huonoa, läpimenevä reikä kylläkin.

Mutta toi määrä hanskoissa on kyllä kunnioitettava. Niitä muuten on corduraakin...
näin! eli siis se +-merkki löytyy hanskoistakin!!
 
Isommalla on tällä hetkellä Lassien haalari ja ostin molemmille äsken uudet kevätkamppeet ja uudet kurikset. Kuriksiin taisi mennä yhteensä 100e, Lassien haalarin ostin muistaakseni tarjouksesta 40e. Aloin vaan laskea, pääsisikö Reiman kanssa helpommalla ja samalla hintaa, jos ei tarvitsisi joka kerta kuriksia vetää päälle kun ulkona on kosteaa. Kyllähän tuo Lassie on asiansa ajanut näin talvella mutta Reiman haalarien pintakin näyttää jo enemmän kosteutta hylkivältä, kuten varmasti onkin.

Noh, ehkä ensi talvena testataan Reimaa, onhan sillä hyvä jälleenmyyntiarvo ja isommalta se periytyy pienemmälle.
 
vieras
Kyllä meillä pärjätään Reimalla. Se pitää samalla lailla, ku kurikset. Kuriksillakaan ei voi uida. Sadeveden ja roiskeveden ne pitää hyvin, samoin voi vaikka liukumäkeä laskea yms. Uimaan en päästä millään puvulla.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Toimii. Pitää lapsen kuivana. Likaantuuhan ne mutta kuriksetkin likaantuu.
Näin, mutta mun mielestä ero on siinä että kurikset kestää märän hiekan kulutusta paremmin. (tecin polvet on meillä äkkiä karheat ja sit ei enää vettä pidä täysillä)
Kyllä meillä silti on kurikset ollu lisäksi, ja haalarin vedenpitävyys kärsii jos jatkuvasti joutuu pesemään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja höh:
Alkuperäinen kirjoittaja E:
Reimatecin laatu on heikentyny ja paljon, mutta harmi ku jotkut ostaa sitä vaan lapsilleen merkin takia.
Se laatu oo mihinkään heikenteny, kateellisten panettelua.. Oon käyttäny lapsilla 10 vuoden ajan, ja yhä toimii tänä vuonnakin ostetut. Saahan jokainen toki valita itte merkkinsä, mutta mulle ei tulis mieleenkään ostaa mitään muita merkkejä, kun oon hyvän löytänyt. Ja varsinkaan mitään kurahousuja, hyi!
on se heikentynyt. vanhat puvut kestää ja kestää,uudemmista menee pinta nopsaan huonoksi ja hihansuut rikki ja heijastimet irtoaa....

kosteudenpidon säilyvyyteen auttaa oikea pesuaine kyllä huimasti :xmas: ja kukkua ettei muka vois tehdä jatkuviakin pesuja kestävää kosteussuojaa-kestäähän noi kestovaoppojenkin laminoinnit jatkuvaa pesua!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja jaa:
Alkuperäinen kirjoittaja E:
Reimatecin laatu on heikentyny ja paljon, mutta harmi ku jotkut ostaa sitä vaan lapsilleen merkin takia.
Mä en osta merkin takia, vaan siksi, että on meillä toiminut parhaiten. EI mitään moitetta.
Minä teen myös valinnat sen mukaan, miten olen kokenut vaatemerkin meille sopivan. Ja on ihan paskapuhetta, että Reimatec on kallis. Minä ostin juuri Cittarista Reimatecin puvut hintaan 35? kipale. Ne oli "vanhaa" mallistoa, mikä ei mua haittaa ollenkaan.

Tykkään Reimatecista, Remusta ja Raiskin Drymaxista. Noita meille hankitaan tarjouksista riippuen.

Nyt testaan POP:n puvun, kun sain sen -60%. Jos tykästyn, hankin sitä, mikäli halvalla saan.
 
Meillä on ReimaTecit eikä kuriksia koskaan käytössä. Kertaakaan lapset eivät ole olleet märkiä vaikka haalarit olleet kuin uitetut. Mullakin ReimaTec puku eikä kyllä kaatosateessakaan ole läpi tullut.
 
vieras
Me on myös luotettu pelkkiin reimateckeihin. Aina on ollut lapsi kuiva, jopa sen jälkeen kun istui niillä vettä täynnä olevassa pesuvadissa :) Lätäkössä kontillaan laivan uittamisen on pitänyt myös. Mutta kyllä ne kurasta ikävän näkösiksi menee, eikä huuhtomalla irtoa ne kurat, pesukoneessa pitää pestä, jos siistiksi haluaa. Siinä mielessä kurahousut olis varmaan kätevämmät.
 
Laiska äiti
Minä ostan vedenpitäviä vaatteita juuri sen takia, että ei tarvitse pukea niitä kurahousuja. Hyvin on puvut kestäneet ja menneet seuraaville vettäpitävinä. Jos niitä kurahousuja käyttää joka tapauksessa, eikö sitten riittäisi ihan tavallinen reima, lassie tms. Säästäisi siinäkin rahaa ;)
 
Hisu
Mä ostin kerran kirpparilta Reimatecin melkein uutta vastaavan haalarin ja se oli meillä ihan pihakäytössä kuristen korvaajana. Poika suunnilleen ui siinä, istui monen sentin vesilätäkössä eikä kyllä ikinä kastunut sisäpuolelta. Tulihan se hirveän kuraiseksi, mutta ravistin vaan kuivana pahimmat kurat pois. Se oli siis ihan pihakäytössä, jos johonkin lähdettiin niin laitoin puhtaan haalarin päälle (halpishaalari, eihän kaupassa mitään tecciä tarvitse). Olen havainnut hyväksi systeemiksi tuon, en tosin aina raaski Reimateciä ostaa jos ei satu kirpparilta löytymään, Jonathan on melkein yhtä hyvä.
 
muttamutta..
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Me on myös luotettu pelkkiin reimateckeihin. Aina on ollut lapsi kuiva, jopa sen jälkeen kun istui niillä vettä täynnä olevassa pesuvadissa :) Lätäkössä kontillaan laivan uittamisen on pitänyt myös. Mutta kyllä ne kurasta ikävän näkösiksi menee, eikä huuhtomalla irtoa ne kurat, pesukoneessa pitää pestä, jos siistiksi haluaa. Siinä mielessä kurahousut olis varmaan kätevämmät.
Mutta eikö ne ulkokamppeet oo sitä varten, että lapsi saa niillä leikkiä, ja tuntee olonsa kuivaksi, vaikka olisikin märkää. Ei siinä karheumat haittaa, pääasia, että pysyy kuivana. Ja niin kuin joku mainitsikin, se karheus polvissa ei vie vedenpitävyyttä, mutta reikä vie. Mutta mieluiten kuitenkin laitan lapselle tecin päälle kuin kurikset, on niin kankeat ja hiostavat. Sitten vain huuhdellaan haalaria pihalta tulon jälkeen, ja kujivaa äkkiä, parissa tunnissa, ilman kuivauskaappiakin.
Meillä ainakin on reima-tecin haalari erikseen pihaleikkeihin ja päiväkotiin ja sitten erikseen haalari/takki + housut kauppoihin/kylään jne.
 

Yhteistyössä