Toisen lapsen toive

Moi! Tervetuloa uusille! On mukava kun saadaan porukkaa keskustelemaan:)

Paljon onnea piinailijoille matkan ja myös uuteen kierrokseen lähtijöille toivon terhakkaa ja hyvää saalista!

Meillä PAS tehdään maaliskuussa (mikäli tietysti sulatuksesta selviävät) luotto siihen on kova, kun niin hyvin selvisivät esikkoa yrittäessä.....vähän nihkeesti ovat mukaan tarttuneet, mutta yksi rakas saatiin elävänä meille!!
 
Tupsuli sen hyvin sanoi; voi kun kaikkien tähtäys marraskuisiin -16 toteutuisi! :love: Se on jännä, että ennen lapsettomuutta mulle oli hirveän tärkeää se, milloin tahtoisin lapseni syntyvän, tarkoitan siis missä kuussa. Keväällä syntyvä olisi ollut se paras vaihtoehto, kesälläkin ihan ok, mutta takaraja oli elokuu, ja en ikimaailmassa olisi ottanut riskiä että saan loppuvuoden lapsen. Hah! Kyllä on kummilla asioilla silloin luullut olevan merkitystä! Esikoinen on jo alkusyksyn lapsi joten jos pikkusisarus olisi tullakseen voi hän ihan hyvin olla loppusyksyn lapsi :)

Täällä edelleen odotellaan menkkoja; tänään kp28 ja synnytyksen jälkeen mulla kierrot ollut aikalailla 28-29 päivää ilman heittoja joten huomenna pitäisi alkaa tapahtua! Toivottavasti en tällä jännityksellä/stressillä onnistu siirtämään niitä! Pistokset on märätty alkavaksi kp2 ja ultra vasta kp8.
 
  • Tykkää
Reactions: Tupsuli
Tupsuli kirjoiteltiin siinä hoidosta plussanneiden ketjussa. Seurasin kyllä sitä kesäkuisten ryhmää mutta en kirjoitellut siellä :) Toiveet mun kohdalla marraskuisten plussaryhmästä taitaa olla ohi, mutta parempaa onnea teille :) Onko sulla hoito nyt pitkällä vai lyhyellä kaavalla?
Lumilo tervetuloa mukaan :) Pahoittelut kohdunulkoisesta :/ Puhuttiinko sinulle millä kaavalla lähdette liikenteeseen?
Kiela toivotaan että alkiot selviää sulatuksesta ja pas onnistuisi :)
Omaa napaa parit negat testattu pcllä joten peli on selvä. Kävin kuitenkin veritestissä eilen mutta tuloksen saakin vasta torstaina. No menkat taitaa olla tuloillaan eilen oli 29/28 ja semmoset mekkakivut oli jonkin aikaa että huh huh. Lutinus varmaan estää vuodon alkamisen..
 
deseo: niinhän se olikin! Joo siis ei mullakaan varmaan mitään saumaa ole marraskuisiin, mut tavoitteita pitää olla ;) Ehkä me kirjotellaan sit joulukuisissa! Mä en myöskään (kuten AdeliinaJosefiina sen osuvasti sanoi) oikeesti suunnittele enää mitään ihanne syntymäkuukausia. Ihan sama vaikka tulos karkauspäivänä, kunhan joskus tulee!

Mulla on pitkä kaava, takana nyt kaksi viikkoa Synarelaa, tänään 0-ultra ja Menopur alkaa, jos ei ole estettä. Mä oon tahkonnut niin kauan hoitoja, että jokainen askel hoidoissa eteenpäin on voitto, millon tahansa sitä odottaa jotain komplikaatiota tai takapakkia. Mut oli ihana tuolla toisella palstalla tuo JONPA77:n kommentti, että hoito tuntui heti lähtevän persiilleen ja lopputulos oli kuitenkin hyvä. Niinhän se oli mullakin onnistuneessa hoidossa, kaikki tuntui menevän pieleen, mut vauva tuli. Eka oli ihme vuotoa, limakalvo ei meinannut kasvaa (niinku nytki, menkat vaan jatkuu ja jatkuu), sitten follit kasvo ihan epätahtia, punktoiduissa oli tyhjiä, osa ei delmöittynyt jne jne jne. Mut aika harvalla tuntuu menevänkään niinkuin oppikirjoissa, ja silti ihmiset tasaisesti raskautuu. Nyt vaan päivä kerrallaan, katse eteenpäin ja kevättä kohti. Tämä ei ole nyt mun käsissä tämän hoidon lopputulos!

deseo: toivotaan, että ens kerralla tärppää.(y) Miten teillä jatkuu nyt hoito?

AdeliinaJosefiina, me mennään sit samassa aikataulussa, sinä lyhyellä, minä pitkällä kaavalla! Jännittävää!

Kiela: toivotaan, että kaverit selviää sulatuksesta. Meillä oli huono tuuri, mutta harvinaistahan se oikeasti on, että kaikki kuukahtaa. Tsemppiä teillä PAS:n!
 
Moikka ja tsemppiä piinailijoille. Ihana seurata teidän kaikkien juttuja, kun omat vielä jäissä. 1.4 on lääkäri. Ensin tuon lähikaupungin sairaalan polilla. Mutta koska siellä ei tehdä mitään lapsettomuushoitoja tms, niin sehän on sitten vain seuraava etappi. Hyvässä lykyssä mennään vielä seuraavan, isomman kaupungin (Hämeenlinna) lapsettomuuspolille ja siitä sitten vielä Tampereelle. Kun käsittääkseni Hämeenlinnassa ei tehdä IVF-hoitoja. Että etapista toiseen. Ehkä meillä hoidot alkaa joskus ensi syksynä :ROFLMAO:. Mutta eipä tälle mitään voi, odotella pitää.

Siihen saakka seurailen teidän juttuja. Itse söin clomeja vielä tämän kierron, nyt nekin sitten tauolle. Mitään ei tässä kierrossa kyllä tule tapahtumaan, kuten aiemmissakaan, mutta ainahan sitä pitää yrittää.
 
Tupsuli jep joulukuisiin sitte ;) vielä en oo soitellu polille mut nyt tulee vissii pitkä tauko kun pakkanen tyhjä ja joutuu uuteen hoitojonoon, ollaan siis julkisella.

Naanaa me myös mentii monen mutkan kautta hoitoihin. Meillä on matkaa hoitopaikkaan n.200km.

Verikokeen tulos oli tullu, alle 2. Kyllä kirpasi vaikka oli tietoinen jo ettei tärppi käyny. Onneksi on tuo ihana pikkumies lohduttamassa <3
 
Voi deseo :( Niinpä se kävi täälläkin, tänä aamuna digillä "Ei raskaana" -teksti. Klinikan määräämä testipäivä huomenna, mutta eipä tässä taida enää olla mitään toivoa, kumminkin pp15 jo menossa.

Tarkoitus oli yrittää näillä kahdella pakkasukolla ja jättää hoidot sitten, mutta kyllä tekisi mieli vielä yksi IVF kokeilla, ettei tarvisi sitten myöhemmin jossitella.

Tsemppiä kaikille, toivotaan plussatuulia teille! Jospa minäkin vielä palailen tänne piinailemaan.
 
Voihan harmi nuo negat :( En tykkää yhtään!

Ja joo, eipä täälläkään tsäänssejä marraskuisiin enää, menkat ei oo nimittäin vieläkään alkanu!! Argh että ärsyttää. Varmaan jollain sisäisellä stressillä onnistun nyt siirtämään piirun tarkkaa kiertoani. Voi luoja. Tänään siis jo kp31. Ja ei, meillä ei todellakaan ole edes 0,000001% tsäänssiä tulla kotona raskaaksi joten ei pelkoa siitä että olisi luomuvahinko käynyt!
Ei auta muu kuin odotella menkkoja, hitto että pitikin mennä tälläiseksi tämän heti alusta alkaen! Mä haluan jo pistelemään että alkais jotenkin homma eteneen kohti unelmaa! :unsure:
 
AJ: Tuo kuulostaa niin mulle! Musta tuntuu kans, että mun aivot ja munasarjat on jossain salaperäisessä diilissä, että pystyn ihan pienelläkin stressillä aiheuttamaan mitä oudoimpia oireita, millon kuukautiset on myöhässä, millon vuoto jatkuu ja jatkuu jne jne jne :D Mut kohta se limis alkaa ihan vanhuuttaan sieltä vuotamaan, että olepas kärsivällinen! Mulla kans on nyt menossa jotkut supermenkat, kolmas viikko lähtee kohta käyntiin... Mut en oo yhtään huolissaan, tää Menopur-pistely jatkuu kummiski vielä puolitoista viikkoa ja punktio, viljely ym vie päiviä, että kyllä se limis ehtii taas kasvaa. Tsemppiä sulle, mä nii9n tiedän tuon tunteen kun tuntuu että kroppa vastustaa!!
 
Ääh, tekis mieli sanoo että "ihanaa kun joku toinenkin on samanlaisissa tilanteissa ja ymmärtää" mutta eihän se tietenkään ihanaa ole, Tupsuli! Mutta ehkä ymmärtänet mitä tarkoitan :D Kiitos siis sympatioista!
 
Päivitystä: No alkoihan ne menkat. Eilen alkuillasta. Nyt vaan en tiiä yhtään että lasketaanko eilinen kuitenkin kp1:seksi vai vasta tämä kokonainen päivä?
Ja toinen kysymys: ootteko muuten pistäneet gonal-f:ää (mulla annotuksella 125IU) niin aamulla vai illalla? Onkohan sillä mitään väliä?
 
Hyvä että menkat alkoi! Tuo menkkojen alkupäivän määrittäminen on mullakin joskus haasteellista. Mulla saattaa olla monta päivää ennen menkkoja pieniä turahduksia niin ettei tarvita edes mitään suojia (heikko keltarauhasvaikutus?). Mulle on annettu ohjeeksi, että eka runsas/kivulias vuotopäivä tai kun alkaa tarvita selkeesti suojia. Mut oon joskus laittanu kp1 päiväksi edellisenkin päivän, jos menkat siitä selvästi lähtee runsastuun ja kp2 on jo runsas ja kipeä päivä. Jos sulla on tänään runsaat vuodot niin eiköhän se eilinen ole sit se kp 1 vai mitä ite aattelet?

Mulla ei ole Gonal-F:sta kokemuksia, mä pistän Menopurit iltaisin käytännön syistä (ei ole taaperoa hämmentämässä vieressä) ja kun iltapäivisin on niitä ultria niin voi heti tehdä muutoksia saman päivän lääkeannoksiin, jos annetaan uusia ohjeita.

Mulle tuli eilen ihan semmonen vahva tunne, että meillä onnistuu tämä hoito. Se oli ihana tunne! Mä yritän selvästi nyt toiveajattelulla vaikuttaa lopputulokseen :D Voikun tämä onnistuis! Tuolla hoito-ketjussa on nyt plussanneita niin tulee itsellekin semmonen olo, että miksen minäkin onnistuis jos muutki! Sit en ole ottanut nyt yhtään stressiä tästä hoidosta, pistelyistä ym. En tiedä missä pilvissä mun pää oikein menee, toivottavasti en tipahda korkealta!! Toivottavasti sullakin AJ on hyvä fiilis, otetaanpa nyt tavoitteeksi hilpasta tuonne plussanneiden ketjuun! :love:

Oon joskus aatellut, että tämmönen yltiöpositiivisuus ärsyttää varmasti monia ja jotkut kokee varmasti loukkauksena, jos on ollut vuosia hoidoissa. Mä en missään nimessä halua vähätellä muiden kokemuksia. Mut musta tuntuu, että itse vajoan niin helposti sellaseen katkeraan suohon, että yritän pitää jotenki toiveikasta oloa yllä. Kun se oma olo vaikuttaa puolisoon ja lapseenkin niin voimakkaasti. Eli tavoitteena plussatesti!
 
Tupsuli: Joo nää on kyllä vaikeita tulkita! Kyllä mä eilen illalla yhden suojan kulutin, muttei vielä ollut kunnolla kipuja tms. Yöllä sit voimistui jo runsaaksi ja tänään tosiaan on runsasta ja kivuliasta. Mä nyt kuitenkin merkkasin vasta tämän päivän kp 1 eli aloitan vasta huomenna pisteleen. Ei kai se nyt enää päivästä oo kiinni tässä kohtaa :D En vaan tosiaan osaa päättää että pistänkö huomenna aamulla vai illalla. Hitto kun en muista miten viimeksi tein, ja hitto kun en tullut klinikalta kysyneeksi ja nyt viikonloppuna ei voi edes soittaa ja kysyä!
Ja toi sun fiilis on tosi hyvä juttu! Ihanaa kuulla :) Mä oon koko ajan uskonut siihen että tietynlainen positiivisuus ja se että uskoo tähän hommaan niin auttaa varmasti! Itsellä tällä hetkellä vähän hakee tuo fiilis kun jotenkin noi yhteensä 4 negatiivista raskaustestiä tossa syksyn aikana kieltämättä sai mielen vähän matalaksi mutta sen oon päättänyt että missään nimessä en luovuta enkä katkeroidu koska se ei ainakaan auta yhtään mitään! :) Ja kyllä mä huomaan että vaikka koitan olla innostumatta liikaa niin on mullakin vahva usko tuoll sisimmässä tähän hoitoon ;)
 
Taustalla lueskelen tätäkin ketjua... mulle on sanottu klinikalta ohjeeks että jos runsaampi vuoto alkaa vasta 6 jälkeen illalla niin seuraava päivä lasketaan kp1:ks.. eli joo, noin se menee AJ! :)
Onnea kaikille hoitoihin tännekin (y)
 
InMyDreams Tosi ikävää ettei teidän(kään) hoito onnistunut :( Oletteko jo päättäneet jaksatteko vielä lähteä hoitoihin?

Tupsuli Minusta se on tärkeää että jaksaa uskoa onnistumiseen, eiköhän tästä hoidosta tärppi käy (y) Ja kyllä se limiskin sieltä kerkeää hyvin kasvaa tuossa ajassa.

AJ Hienoa että ne menkat vihdoin tuli ja homma pääsee etenemään (y) Olkoon onni myötä tässä hoidossa :)

Lopetin lutinuksen silloin keskiviikkona päivällä ja perjantaina alkoi vuoto. Ihmeen kivuttomasti kun yleensä ollut päinvastoin. Negan sureminen on "ohi" ja katse käännetty kohti horisonttia. Hoitojonoon mentiin ja ehkä hyvällä tuurilla ennen kesätaukoa päästään 2.ivffään tai viimeistään elo-syyskuussa. Tässä onkin hyvä alkaa syömään kaikki maholliset vitamiinit ym. muut poppakonstit että saataisiin laadukkaita munasoluja. Viimeksi kun punktioitiin aika paljon tyhjiä ja huonosti hedelmöittyviä. Luottavaisin mielin kuitenkin mennään eteenpäin ja toive toisesta lapsesta toivon mukaan toteutuu tulevassa hoidossa :love:
 
  • Tykkää
Reactions: Tupsuli
Oon muuten kanssa deseo miettinyt tota vitamiinien aloittamista jo tässä pistelyiden aikana. Kaikki vähänkin mahdolliset "apukeinot" kohti lopullista tavoitetta on listalla ;)

Tänään aamulla pistin sit ensimmäisen gonal-f satsin. Päätin nyt valita aamun ajankohdaksi, ehkä helmpompi mulle niin. Cetrotidet tulee lisäksi puolessa välin viikkoa, jos sen sit laittaisi illalla.
 
Mulla on "poppaskonsteina" raskaana oleville ja imettäville tarkoitetut rasvahappokapselit, D-vitamiini 20ug, foolihappo 400mg. Sitten yritän syödä paljon kasviksia ja harrastaa aerobista liikuntaa. Paino sais pudota pari kiloa, mut herkut maistuu nyt liikaa! Gefilustuotteet on kans käytössä, välillä gefilus-kapselit, suolen bakteereilla voi kuulemma olla vaikutusta raskaaksi tuloon, mene ja tiedä. Mitä konsteja teillä on? Akupunktiota kuulee kehuttavan, samoin punaista lihaa ja valkoista sokeria välttävää dieettiä.
 
Löytyipä tälläinenkin ketju, merkkaan tämän vähän kuin itselleni muistiin, vaikkei ihan ajankohtaista vielä olekaan :)

Meillä on 8kk tyttö, joka syntyi 1. IVF: n 2. PAS:sta ja pakkasessa vielä yksi blasto, syynä hoitoihin mulla PCO ja ovuloimattomuus, mies ok. Ilman ehkäisyä on oltu mutta eipä tällä taustalla se "vahinko" paljon harmittaisi. Menkatkaan ei oo vielä alkaneet. Imetän vielä enkä halua lopettaa ainakaan ennen 1v ikää eli kesäkuuta ja uutta hoitokierrosta ei siis voida ennen sitä aloittaa. Tän hetken ajatus olis, että kesällä imetys pois ja sit syksystä PAS ja jos ei tärppää, niin uusi IVF.

Tuttuja nimimerkkejä on useampia, ja mielelläni seurailen vähän taustalta teidän tilanteitanne ja pidän peukkuja (y) aktiivisemmin mukaan sitten vähän myöhemmin :)
 
  • Tykkää
Reactions: Tupsuli
Juttelin eilen lääkärin kanssa puhelimessa, ja oli sitä mieltä, että yhden hoidon voi ihan hyvin vielä kokeilla, mikäli niin päätetään. Aikoi laittaa postissa reseptit ja lähetteet hiv-testeihin, käydään ne oman paikkakunnan terveyskeskuksessa.

Hoidon voisi aloittaa jo seuraavista kuukautisista, lyhyellä kaavalla mennään, koska edellinen raskauskin oli lyhyen kaavan tulos. Eli sumuttelut jää kokonaan pois. Oliko teillä lyhyttä vai pitkää kaavaa nyt käytössä?

En aiemmin kommentoinutkaan tuota syntymäkuukautta, mutta minulla on myös ollut ajatuksena, että ennemmin haluaisi alkuvuoden lapsen. Tässä lapsettomuusajassa on kyllä mieli siten muuttunut, että ihan sama milloin syntyy, kunhan syntyisi :)

Mies on reissussa vielä pari päivää, jutellaan sitten lähdetäänkö vielä hoitoon vai ei. Tai alkaako hän sitä rahoittamaan,... Lähinnä hänellä on ollut huolena minun jaksaminen hoidossa, varsinkin pitkällä kaavalla tehdyt hoidot oli aika rankkoja vaihdevuosioireineen.

Minä alan olemaan ihan valmis kyllä vielä tähän hoitoon, ettei tarvi sitten jälkeenpäin harmitella, ettei tullut yritettyä, kun oli vielä mahdollisuus.

Ricardina, minulla oli ihan samat ajatukset, etten halunnut lopettaa imetystä, mutta toisaalta oli kiire uuteen yritykseen. Sinulla ei varmaan iän puolesta ole kiirus, joten nauti imetyksestä:)
 
Tulla tänne purkamaan kun ei oo oikein muutakaan paikkaa...
Mies ei edelleenkään lämpene ajatukselle uudesta vauvasta. Eilen juteltiin tytärpuolten kanssa haaveista ja sanoin että mulla on ollu haaveena suurperhe, eikä mulla ole vasta kuin yksi oma ja kaks tytärpuolta. Vanhempi tytöistä tuumas että se on ihan hyvä määrä, ei yhtään enempää lapsia ja jos tulee niin hän ei tuu sit enää isän luo vaan jää äidille. Mua itkettää, oon järkyttynyt, loukkaantunut, vihainen. Pitääkö mun nyt luopua haaveestani teini-ikäisen mielipiteen takia?!?

Mulla on menny nyt vähä ohi mitä täällä on tapahtunut, jostain syystä mun hahmotuskyky on lomalla. Tsempit, onnittelut ja pahoittelut!!
 
Voi ei astrea! Kuulostaa siltä, että teini-ikäiset lapset yrittää saada kiilaa sinun ja miehesi välille? Olisko taustalla huoli huomion riittämisestä vanhemmille lapsille? Auttaisko keskustelu, tietääkö miehesi näistä teini-ikäisen ajatuksista, ovatko he kenties puhuneet asiasta? Kuulostaa siltä, että keskustelu auttais tuohon asiaan. Koettakaa vanhempina ensin löytää yhteinen sävel, lapsethan mielellään teini-iässä saa aikaan hämminkiä vanhempien välille, oli kyse uusperheestä tai ei. Joka tapauksessa ei lapset tuota asiaa päätä vaan vanhemmat. Teini-ikään liittyy ihan luonnostaan tietty itsekkyys ja empatiakyvyttömyys, ei häneltä varmaan voi odottaa, että hän ymmärtäisi sinun vauvakuumetta. Mutta hän varmaan haluaa tulla kuulluksi ja taustalla oleva huoli pitää saada teidän tietoon, miksi hänestä teillä on jo tarpeeksi lapsia? Hänelle pitää myös tehdä selväksi, että vanhempien kiristäminen ja heidän asettaminen valintatilanteeseen "vauva tai minä" ei ole oikein, se on moraalitonta, typerää ja lapsellista ja niin ei voi tehdä. Kiihkotonta keskustelua, aluksi tehkää selväksi sinun ja miehesi välillä asiat ja sitten yhdessä puhutte teinille (tai miehesi ensin puhuu) ja vedätte yhtä köyttä. En ole psykologi, mutta näin minä tekisin. Toisaalta vaikea neuvoa muita kun en sen tarkemmin tiedä tilannettasi. Joka tapauksessa lähetän *virtuaalihalauksen*, toivotaan, että asiat selviää. Itse kärsin aikanaan niin hirveästä vauvakuumeesta, että jos en olis lasta saanut niin hulluksi olisin varmaan ajan kanssa tullut. Ei sitä voi ymmärtää kuin toinen samassa tilanteessa oleva. Miehesi ei sitä varmaan tajua eikä varsinkaan teinityttö.

Tervetuloa Ricardina! Tuo imetyksen lopetus on täälläkin puhuttanut. Kannattaa imettää niin kauan kuin hyvältä tuntuu, minulla yöimetyksen lopetus aloitti menkat kun lapsi oli 7kk, siitä jatkoin imetystä vielä kunnes lapsi oli 1v7kk. Ja muutamat ekat menkat oli yöimetyksen lopettamisen jälkeen säännölliset ja ovulaatio oikeaan aikaan. Toivotaan, että teillä tärppäis siinä kohtaa luomusti, kuten monilla tekee!

IMD: mahtavaa, että pääsette heti hoitoon, jos päätätte lähteä. Tsemppiä päätöksen tekoon! Mulla oli pitkä kaava tässä ja edellisessä, sillä ollaan saatu parempia alkioita, mut mullahan onki jos jonkinmoista vaivaa, että tämä sopii mulle hyvin. Menopur ja Synarela käytössä. Olis kyllä mahtavaa, jos jaksaisitte vielä yhden hoidon ja se tuottais tulosta!
 
  • Tykkää
Reactions: astrea
Kiitos Tupsuli. Mun pitää varmaan kerätä hetki itseäni ja sitten jutella kans. Oot varmaan oikeas tos että tytöt pelkää ettei niille riitä huomiota.

Niin siis meillä tilanne se että mies käyny vasektomias entises suhtees ja mun takia kävi purussa. Siittiöt vain ei liiku hyvin ja meillä 4% mahdollisuus luomuraskauteen, eli ei mahdollisuutta. 5 vuotta kärvistelin ja muutuin katkeraksi ämmäksi, kunnes ilmoitin että joko hän lähtee hoitoihin mun kans tai mä lähden suhteesta etsimään isää tuleville lapsilleni. Meillä ainut vaihtoehto yksityinen ja kaikki kulut itselle miehen jo olemassa olevien lasten ja vasektomian takia. Onneksi tärppäs ekasta siirrosta ja pakkaseen jäi vielä 4 odottamaan.
Tytöt otti tosi raskaasti vauva ilmoituksen ja itkivät just sitä että nyt heistä ei välitetä missään. Heidän äidillä on lapsi uuden miehen kanssa ja on eri säännöt lapsilla. Vanhempi puhui koko raskaus ajan kuinka vauvat on kamalia, mulle pidettiin mykkäkoulua, eikä tullut toisena päivänä enää edes laitokselle katsomaan vauvaa. Nyt kyllä jo hyväksyneet tytön ja haluavat jopa pitää sylis.

Jahas, tyttö heräs...
 
IMD: mullakin on käytössä lyhyt kaava; gonal-f:ää pistelen nyt kp 2-8, kp 7-8 myös cetrotide. Kp 8 ultra ja sit katotaan tarviiko pistellä lisää.

Mua jo jännittää miten munasolut ovat kasvaneet! Perjantaina tosiaan on kontrolliultra ja sit toivottavasti selviää jo punktiopäiväkin! Iik!
 
AJ! Onnea loppusuoralle! Eiköhän sieltä tule hyvä saalis!! Voimia punktioon kun se hetki koittaa!

ASTREA! On kyllä haasteellinen teidän tilanne, mutta samaa mieltä olen, että ensin asia vesiselväksi miehen kanssa ja sitten yhdessä puhumaan asiasta tytöille! Asiat yleensä jotenkin päin järjestyy!!

IMD: Meillä oli lyhyt kaava ja hoito onnisyui hyvin!

Ricardina! Mukava kuulla sinusta! Meillä ihan samanikäiset tytöt! Ensi viikolla 8kk neuvola! Minä lopetin imetyksen kun tyttö oli 6kk. Syitä oli monia ja yksi niistä se, että ikä painaa ja kun koskaan ei tiedä, minkälainen taival on siihen, että joskus sais olla uudelleen raskaana! Ihanaa, että imetät kesään saakka!

Lullaby! Kohta sulla äippäloma! Huikee juttu! Se raskausaika vaan menee hitaan alun jälkeen.....humpsis...ja huomaa odottavansa synnytystä :)
 
Kontrolliultrassa käyty! Punktio on ensi keskiviikkona. Nyt viikonlopun vielä pistelen gonal-f:ää ja cetrotideä, ja maanantaina illalla sitten pregnyl. Ultrassa limis oli 13mm (kuulemma tosi hyvä, normaali yleensä noin 7mm luokkaa) ja molemmissa munasarjoissa oli 10 rakkulaa eli yhteensä 20 ja kaikki olivat hyvänkokoisia(olisko lääkäri sanonut että n.14mm luokkaa), joten lääkäri oli tyytyväinen ja odottavaisin mielin hyvästä saldosta. Toivottasti mahdollisimman moni oisi sitten kypsä keskiviikkona kun kerätään! :) Nyt alkoi kyllä tosissaan jännittää kaikki!

Missäs vaiheessa Tupsuli menee?
 

Yhteistyössä