toistuvasti unia hampaiden irtoamisesta

narikka
poika (4.5v) näki unta että hampaat lähti, kerto siitä heti aamulla. meni pariviikkoa ja mitään ei tapahtunu. taas poika näki unen jossa kaikki hampaat lähti ja illalla löyty koira kuoleena.
 
p
Alkuperäinen kirjoittaja sartsukka:
voi kumpa olisi vain tämä. Tässä kun oikeasti on kaikenlaista huolta meidän kaikkienkin kohdalla jos vaikka mitä...
Mä olen kuullut, että pelkkä menettämisenpelko tulee uniin hampaiden tippumisena. Ett jos teillä on jotai sellasia huolia niin ihan luonnollista nähdä toistuvasti noita unia. Ei se mitään ennusta!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja p:
Alkuperäinen kirjoittaja sartsukka:
voi kumpa olisi vain tämä. Tässä kun oikeasti on kaikenlaista huolta meidän kaikkienkin kohdalla jos vaikka mitä...
Mä olen kuullut, että pelkkä menettämisenpelko tulee uniin hampaiden tippumisena. Ett jos teillä on jotai sellasia huolia niin ihan luonnollista nähdä toistuvasti noita unia. Ei se mitään ennusta!!
kun tosiaan olisikin vain näin. Huolta on ja ihan tuolla terveyspuolellakin plus muitakin ja erittäin haastavaa arkea.
 
poika on osastotutkimuksella, neitikin joutuu osastolle näppyjen takia, menemme miehen kanssa huomenna lääkäriin kyseleen jomman kumman kyvyttömäksi tekemisestä ja samalla näytän rinnassani olevaa näppyä.
 
vieras
Hampaat: Hammasunet ovat yksiselitteisesti seksuaalisia. Hampaan menetys viittaa energian menettämiseen, erikoistapauksissa on potenssi vaarassa. Hammassärky merkitsee samaa, joskin lievemmässä muodossa. Puremisenhalu ilmaisee, että olet johonkuhun niin rakastunut että haluaisit syödä hänet. jos neitoselta unessa lähtee hammas, se merkitsee neitsyyden menettämistä tai rakkauselämää koskevia estoja, joista haluttaisiin päästä. Unessa irtoavat hampaat saattavat viitata myös lemmenasioiden syyllisyydentuntoihin.

eli olisikohan tuosta teidän sterilisaatio aikeista nämä unet?
 
vee
Minäkin näin joku aika sitten unta jossa minulta irtosi molemmilta puolilta poskihampaita. Luulen että uneni johtuu ihan oikeasta pelosta hampaideni puolesta, sillä vähän aikaa sitten minulta lohkesi hammas ja nyt jännitän että irtoaako siitä hampaasta lisää paloja ja alkaako sitä särkemään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Hampaat: Hammasunet ovat yksiselitteisesti seksuaalisia. Hampaan menetys viittaa energian menettämiseen, erikoistapauksissa on potenssi vaarassa. Hammassärky merkitsee samaa, joskin lievemmässä muodossa. Puremisenhalu ilmaisee, että olet johonkuhun niin rakastunut että haluaisit syödä hänet. jos neitoselta unessa lähtee hammas, se merkitsee neitsyyden menettämistä tai rakkauselämää koskevia estoja, joista haluttaisiin päästä. Unessa irtoavat hampaat saattavat viitata myös lemmenasioiden syyllisyydentuntoihin.

eli olisikohan tuosta teidän sterilisaatio aikeista nämä unet?
joo voipi olla mahdollista. et siihen liittynee sitten...
 
Enne tai ei mutta vuosi sitten näin ensimmäistä kertaa hampaan menetys unen ja kappas, nelikymppinen setäni kuoli viikon kuluttua ihan yks kaks yllättäen...no tänä keväänä näin jälleen hampaan menetys unen...meni vajaa kuukausi...isoisoisä kuoli :/
 
etty
Alkuperäinen kirjoittaja vee:
Minäkin näin joku aika sitten unta jossa minulta irtosi molemmilta puolilta poskihampaita. Luulen että uneni johtuu ihan oikeasta pelosta hampaideni puolesta, sillä vähän aikaa sitten minulta lohkesi hammas ja nyt jännitän että irtoaako siitä hampaasta lisää paloja ja alkaako sitä särkemään.
Peesi! En periaatteessa usko unien 'selityksiin'. Mulla kyllä paljon hammasunia myös, mutta johtuneet omasta mielestäni kyllä ihan siitä että hammaslääkäriin olisi pitänyt mennä ja se jännitti, mieletön hammaslääkäripelko. Näin sitten unia joissa aina hampaat mureni ja lohkeili tai oli muuten huonossa kunnossa ja oli uhka että kaikki vedetään pois. Aika loogista mielestäni nähdä unta siitä asiasta mikä valveilla ollessakin askarruttaa.

Tämäkin on niin tyypillistä, että yksi tulkinta sanoi että joo, kuolemaa ennustaa ja toinen ihan pokkana että seksuaalisuutta. Kumpiko se nyt on, päättäkää?!?
 
vieras
..itse näen hampaiden irtoamisia ja kauheita mätähampaita unissa..mutta olenkin hammaslääkäri,joten olisiko syy siinä =)

Uskoo ken haluaa noihin ennustuksiin, mun mielestä aivan huuhaata!!
 
Minä näen tosi paljon unta hampaiden ja varsinkin etuhampaiden irtoamisesta. Monesti olen unessa hädässä menossa hammaslääkäriin, kun hammas ihan heiluu tai on jo lähtenyt. Myös sellaisia unia olen nähnyt, joissa hampaat on painuneet ikenen sisään. Vuosikausia olen jostain syytä näitä unia nähnyt. Kukaan ei ole kuollut lähipiiristä yli 10 vuoteen enkä usko moisiin uniennustuksiin.
 

Yhteistyössä