toistuvasti unia hampaiden irtoamisesta

Jaa
Minä en usko näihin selityksiin läheisten kuolemista yms. Mun lähipiiri pitäis olla vainaa jos serkun kumminkaimaa myöten jos niin olisi.
Aiemmin unissa mulla hampaat murenivat harva se yö. Sitten menin hammaslääkäriin ja mulle tuli purentakisko hampaiden narskuttelun takia. Nyt sitten unessa murenee se kisko. Olen ihan varma että unet johtuivat yksinomaan siitä narskuttelusta.

 
vieras
Minä näen myös paljon hammasunia, mutta siksi, että narskutan unissani. Tai oikeastaan en narskuta vaan puren tosi tiukkaan yhteen koko yön. Joskus näen myös unia, että en saa suutani millään auki ja hampaat murenevat suuhun. Inhottavia.
 
vieras
Anteeksi, kun tungen samaan ketjuun, mutta mistäköhän kielii toistuvat unet, että oksennan jotakin tosi pitkää pötköä, mikä ei tunnu loppuvan millään? Noita tulee aina kausittain harva se yö, ja sitten ei taas pitkään aikaan.
 
siiri
Mä näin hampaidenputoamis unia lapsuudessa ja nuoruudessa, mutta sitten ne loppuivat. Ehkä se liittyi tiettyyn elämänvaiheeseen. Sitten on ollut paljon muitakin toistuvia teemaunia, jotka ovat kestäneet aikansa ja sitten hiljalleen loppuneet.
 
siiri
Alkuperäinen kirjoittaja siiri:
Mä näin hampaidenputoamis unia lapsuudessa ja nuoruudessa, mutta sitten ne loppuivat. Ehkä se liittyi tiettyyn elämänvaiheeseen. Sitten on ollut paljon muitakin toistuvia teemaunia, jotka ovat kestäneet aikansa ja sitten hiljalleen loppuneet.
niin ja tuohon vielä lisäisin että jostain olen lukenut että hampaiden heilumiseen tai putoamiseen liittyvät unet kertois, että näkijä kokee olevansa "hampaaton" jonkun asian suhteen. Siis kokee voimattomuutta jostain elämässä olevasta asiasta.
 
Voimattomuutta mä koenkin on aika paljon kaikkea nyt samaan aikaan menoillaan.
Mä en näe unia paljoa niin et muistaisin niitä aamulla mutta jostain syystä tämän muistan jaj oskus olen nhnyt unia et tipun kallion kielekkeeltä ja pojan kuolemasta näin unta kanssa(joka si muuten kuoli)
 
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Hampaiden irtoaminen ennustaa kuolemaa. Mitä edempää lähtee, sitä läheisempi hän oli. Mutta uskoo ken uskoo :)
Mä uskon, että se kertoo siitä menettämisenpelosta. Eli sä kenties pelkäät kovasti sitä, että joku sun läheinen sairastuu ja/tai kuolee. Kuulostaako tutulta?
 
Alkuperäinen kirjoittaja kojootti:
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Hampaiden irtoaminen ennustaa kuolemaa. Mitä edempää lähtee, sitä läheisempi hän oli. Mutta uskoo ken uskoo :)
Mä uskon, että se kertoo siitä menettämisenpelosta. Eli sä kenties pelkäät kovasti sitä, että joku sun läheinen sairastuu ja/tai kuolee. Kuulostaako tutulta?
kuulostaa tutulta...Mei kaikki nimittäin tällä hetkellä enempi ja vähempi syystä tai toisesta lääkäris rampataan.
 
Ksantippa S.
Alkuperäinen kirjoittaja siiri:
Mä näin hampaidenputoamis unia lapsuudessa ja nuoruudessa, mutta sitten ne loppuivat. Ehkä se liittyi tiettyyn elämänvaiheeseen. Sitten on ollut paljon muitakin toistuvia teemaunia, jotka ovat kestäneet aikansa ja sitten hiljalleen loppuneet.
Siiri on oikeassa. Toistuvat unet liittyvät elämän murrosvaiheisiin. Unet toistuvat aikansa, kunnes joko unesta itsestään löytyy ratkaisu tai uni vain loppuu.

Hammasunista on mm. Jung kirjoittanut. Ne liittyvät luopumiseen ja kasvamiseen, ja niissä on taustalla ihan yksinkertaisesti omista maitohampaista luopuminen. Hampaiden putoaminen tekee tilaa jollekin uudelle, mutta ilman hampaita on jonkin aikaa puolustuskyvytön. Sen verran eläintä meistä jokaisessa on.

Varmasti moni teistä hammasunia nähneistä on unissaan yrittänyt joko väkisin pitää hampaista kiinni tai "rakentaa" tilalle uudet hampaat jostakin ihan oudosta materiaalista.
 
höpötys
ei ennusta mitään kuolemaa. hampaat edustaa hoitamattomia asioita. eli, jos sulla on tekemättömiä hommia niin nyt tulee kohta monta tehtyä kerralla ja ne "irtoaa". kun joku kuolee, niin silloinhan tulee paljon asioita hoidettavaksi ja näin ollen tämä enne on tulkittu niin väärin.
 

Yhteistyössä