Toiveena vauva 2016-2017:n plussanneet

Moi,
Eilen tuli plussa testiin. Pitää loppuviikosta vielä varmistaa, että viiva on varmasti lähtenyt vahvistumaan. La aika heinäkuu 2016. Mulla on ollut pari keskenmenoa ennen kakkosta, joten se vähän pelottaa. Kunpa kaikki menis hyvin...
 
Onnea tuoreille plussanneille ♡

Olenkin käynyt kurkkimassa, että kuumeilijoiden puolella on haamuiltu. Ihana, että haamut vahvistuu. :)

Täällä menee hyvin, nukutaan taaperon kanssa samaa rytmiä. :D Eli alkuväsymystä on, mutta muuten lievillä oireilla mennään. Neuvolaan ajattelin soitella ensi viikolla.

(6+4)
 
  • Tykkää
Reactions: hampula
Mullakii olis neuvolaan aika heti joulukuussa :D alkaa nää neuvola käynnit nyt tiheentyy, eli saan taas ravata edes takas neuvolassa..
Itse ku oon käymäs nukkumaa, niin kyllä alkaa potkiminen :D ja aamusin on rauhallinen, päivällä saattaa pari potkua tuntua jossain mutta illalla se potkiminen sitten vasta alkaakin..
 
Hei, hyppään tuolta kuumeilijoiden puolelta nyt sitten tänne :)

Eli plussan tein yllättäen eilen ja tänään tein vielä digitestin, josta tuli 2-3 viikkoa raskaana. Hyvin vaikea uskoa vielä että onnistui näin helposti/nopeasti tämä vaikka oireita toki olikin/on edelleen tietysti. Hih, jännää! :love:

Onnea meille kaikille!

hampula (27) / 2.lapsi /LA 24.7.16 / TAYS
 
Tervetuloa ja onnea plussasta, Hampula!

Kiva, kun porukka täällä kasvaa, toivottavasti hyvää vauhtia jatkossakin. :) Isoja peukkuja erityisesti pitempään yrittäneille, että pääsisivät pian tänne plussanneiden joukkoon. ♡

(6+5)
 
  • Tykkää
Reactions: hampula
Olen muuten nyt laittanut plussanneita listaan saapumisjärjestyksessä. Ajattelin, että kun la:t alkuvuodesta tarkentuvat, niin laittelisin sitä mukaa järjestystä tarvittaessa uusiksi. Ja ne, jotka haluavat ilmoittaa la:n edelleen kuukauden tarkkuudella, pysyisivät tietysti plussauksen mukaisessa järjestyksessä.

On muuten tulossa hieno heinäkuu tässä ketjussa. Hurjaa nähdä, tuleeko jatkossakin näin vilkkaita kuukausia. :)
 
Minkälaisia oireita teillä muilla on?

Mulla on huonoa oloa ja tissit kipeet. Alavatsaa myös "polttelee" ja vähän jomottaa niinkuin olisi menkat. Syödä täytyy myös 2-3 tunnin välein ja pissalla saa ravata :D
 
Mulla kiusannu kylmyys jo viikko ennen plussaa.väsymys on nyt helpottunu sen vertaa etten oo ihan loppu jo 3n aikaan päivällä :D tätä menkka jomotusta on nyt ollu jokusen päivät. Ärsyttää ku pitää siihen varhais ultraan oottaa niin kauan,se on vasta 7.12 ....

Ens viikol haen mun kotidopplerin pois lainasta.tuskin vielä mitään kuuluu mut pakko kokeilla silti.
 
En ole vahaan aikaan kirjoitellut, kun ei nyt sen kummempaa ole ollut. Nyt siis menossa rv 7+2 ja ensi viikon lauantaina olisi varhaisultraan aika :) Ja sitten ensimmainen kaynti katilon luona 4.12. (asun Englannissa niin taalla ei neuvolaa), siella sitten ottavat verikokeita ym ja antavat infoa syomisesta ja liikunnasta ym. toivottavasti nopeasti saisin tietaa ajan ensimmaiseen ultraan. Taalla se on yleensa rv 12-14, toivottavasti paasisi ennen joulua :) mutta se hyva, etta varasin tuon varhaisultran yksityiselle. Toivottavasti kaikki olisi ok ja nakyisi niinkuin pitaakin. Miten sita malttaa odotella ensi viikon lauantaihin :p

Itsellani on ollut semmoista pahaa oloa/yokotysta pari viikkoa. Viime viikolla oli ihan kauheeta ja tuntui etta sita pahaa oloa oli aamusta iltaan, muttei kumminkaan oksentelua. Tuntuu etta olis vahan valia nalka ja oon yrittanyt napostella esim hedelmia niin etta se paha olo pysyisi poissa. Vasymys myos ollut ja helposti nukkuu klo9 asti aamulla vaikka aiemmin tuli aina herattya klo 7-8 valilla :p paivauniakin tulee nukuttua. Minullakin oli heti plussauksen jalkeen tosi kylma ja piti kayda pari kertaa paivasa suihkussa lammittelee :p tuntuu, etta olo on kuin ilmapallolla, eli turvotusta myos. Rinnat on tosi hellat ja turvoksissa. Ei mene muuten alas mitkaan lampimat juomat, muutenkin aina pitaa vahan "kuulostella" mita olisi hyva syoda (mista ei tule paha olo), vaikkei tuo allotys ole enaa niin pahaa kuin viikko-pari sitten. Talle entiselle kahvikissalle ei kahvi maistu ollenkaan ja allottaa koko ajatus kahvin juomisesta :p Nippailuja tuntuu joinain paivina enemman ja joinain paivina vahemman. Hikoilua oli paljon, vaikka kaveli vain lyhyita matkoja. Nyt se taitaa olla vahenemassa pain. Janna, mita kaikkea nama hormonit saa aikaan:p
 
Kivaa katella kun teillä raskaudet niin alussa :) itse kummiskin jo rv 28+3 menossa.. :D oottakaapa vain kun ootte aika loppuraskaudessa, niin ootte kärttysiä! Itse oon tosi kärttynen ja pahalla tuulella koko ajan :D
 
Onnea plussasta, Elsa84 ja tervetuloa aloittamaan elokuun lasketut ajat! ♡

Pumpulipallero, taitaa itsekullakin kirjoittelut olla harvassa näin alussa :D

Minulla on samoja oireita kuin esikoisen aikaan (välillä kuvotusta, SI-nivel kipeytyy ja väsyttää lähinnä), mutta paljon vähemmän kuin esikoisesta ja silloinkin oireita oli vähän. :) Eli täällä ei ole kyllä oikein mitään!
Esikoisesta muistan vielä senkin oireen, että joidenkin ruokien hajut alkoi oksettaa, mutta nyt ei vastaavaa ole tullut vastaan. Ainakaan vielä. :)
Mielelläni kyllä otan uuden helpon raskauden. ;)

Olen miettinyt tuota ultraa, kun toisaalta olisi ihana nähdä ja saada varmistus tulokkaasta ennen joulua, mutta 12 viikkoa tulee täyteen vasta Tapanina. Periaatteessa ultra voisi siis ehtiä jouluviikolle, MUTTA tässä ultrassa haluan nähdä, että sikiön suolisto on palautunut vatsaan ja vatsanpeitteet sulkeutuneet ja senhän voi varmasti nähdä vasta 12+0 jälkeen. Eli täytynee malttaa välipäiville tai todennäköisemmin tammikuulle. Apua! Malttamattomuus! :D

(7+2)
 
Viimeksi muokattu:
Heippa!
Hienosti lähti plussa vahvistumaan. Tuntuu kyllä kestävän niin ikuisuuden tämä alkuaika, kun ei ole mitään konkreettista. Oireita on järkyn kipeät ja turvonneet tissit, kylmyys, jano ja sitä myöten jatkuva pissillä juokseminen, kun alkaa herkästi tuntumaan painetta alavatsalla. Lisäksi aiemmista raskauksista tuttu otsasärky on ilmaantunut. Ei kestä kasvot kuumaa vettä, kun alkaa otsan kohdalta särkeä. Pahoinvointia ei vielä ole. Toivottavasti pääsisin vähällä tällä kertaa...viimeksi meni pää pytyssä puoliväliin asti.

Varhaisultraa olen miettinyt. Ensin ajattelin, että odotellaan sinne np-ultraan, mutta se tuntuu olevan niin kaukana! Neuvolaan en ole vielä soitellut. Odotellaan vielä.
 
  • Tykkää
Reactions: Kuhmura
Terveisiä neuvolasta!

Meillä on niin tehokas terkkahoitaja, että suositteli ensikäyntiä nopealla aikataululla, niin saadaan asiat etenemään.

Nyt ensikäynti hoidettu, UÄ välipäiville (12+) varattu ja ensimmäinen lääkäriaika tammikuulle. Labrat ohjelmoitiin niin, että käyn joulukuun aikana.

Sokerirasitusta ei periaatteessa pitäisi tässä raskaudessa olla (painoindeksi ok, ei sukurasitetta, ei sokeriongelmia esikoisen raskaudessa), mutta terkka sanoi, että jos pissaan ilmestyy sokereita tai vauva alkaa kasvaa hurjasti, niin sitten se otetaan harkintaan esikoisen syntymäpainon perusteella (4,3kg). Saa nyt nähdä, minun käsitykseni mukaan isosta vauvasta puhutaan vasta 4,5 kilon kohdalla ja vasta se olisi peruste uudelleen synnyttäjän sokerirasitukseen. Ja esikoinen oli kaikissa ultrissa viikkoja vastaava mitoiltaan, otti jonkun loppukirin. Radi-vauvat kai monesti kasvaa isoina jo aikaisemmin ja ne sokerit näkyisi joko sokerirasituksessa tai pissassa.

On tuo tuore äitiyskortti vaan ihana ♡
Olen ehkä hölmö, sillä eihän se tämän raskauden olemassa oloa todista, mutta silti se tuntuu minusta olevan jotain konkreettista siitä, että tähän raskauteen luotetaan. :')

(8+0)
 
  • Tykkää
Reactions: Nessu87 ja Nonsk
Kaytiin tanaan varhaisultrassa.. oli aivan ihana kokemus :) siella se pikkuisen sydan pamppaili <3 tuli pienet itkut itkettya, sen verran liikuttunut olo oli kun on hermoillut ja stressannut mita siella nakyy.
Sanoi, etta kaikki nayttaisi olevan niinkuin pitaisikin. Laskettu aika nayttaisi olevan sama tai -1 paiva. Eli joko 7.7. tai 8.7. :)
Ensi viikolla on katilon tapaaminen ja verikokeet. Ja sitten juuri joulun alla on rv12 ultra, ns dating scan. Eli siella otetaan tarkemmat mitat ja arvioidaan laskettu aika. Meinattiin kertoa perheelle jouluna :)

Viela jatkuu semmonen etova olo, joinain paivina enemman ja toisina vahemman. Vasymys on kova ja nalka myos :p Ilmavaivoja ja turvotusta riittaa.. olo tuntuu valaalle vaikkei paallepain mitaan sen ihmeempaa viela naykaan :D

Ihanaa viikonloppua kaikille <3
 
Pumpulipallero, aivan ihanaa! Onnea!! ♡♡♡
Onhan se hieno hetki, kun raskaus ultrassa niin konkreettisesti varmistuu. Itse olen ehkä muutenkin vähän itkupilli, mutta kyllä vaan hanat aukesi, kun esikoista 12+ ultrattiin ja tv-ruudulle tuli samantien tunnistettava ja liikkuva sikiö. Kai siinä stressiä ja jännitystäkin purkautui siinä määrin, että vähemmästäkin itkettää!
Tuo varhaisultra olisi kyllä ihana, kun olo on niin malttamaton, mutta rahatilanne ei anna myöten (olen kotihoidontuella ja muutenkin tulee ylimääräisiä menoja) ja meillä samalla paikkakunnalla olisi yksi mahdollinen ultraaja, enkä tykkää hänestä yhtään, kun on niin perusnegatiivinen näissä raskausasioissa, onnistuu aina herättämään (monesti turhaa) huolta. Naapurikaupunkiin ylimääräiseen ultraan lähtö tuntuu nyt vähän "liioitellulta", joten maltanmaltanmaltan :D

Teillä la voisi hyvinkin olla tuo 7.7. Eikös se osuisi oviksen kanssa samalle viikonpäivälle?

iinaalisa, kyllä keskusteluun saa mukaan tulla, tuskin ketään haittaa. :) Listaan sinut tuonne "muihin keskustelijoihin", niin pysyy lista siinä mielessä selkeänä, että kun tuolta kuumeilijoiden puolelta aina välillä kurkitaan kuulumisia, niin siitä näkee helposti ensin "vanhat keskustelijat".

(8+2)
 
Ihana lukea teidän kuulumisia täältä, tämä ketju oli huippuidea Kuhmura! :) Olen vilpittömästi todella onnellinen teidän kaikkien puolesta ja toivon sydämeni pohjasta että kaikki sujuu ongelmitta koko "matkan" ajan ja vielä sen jälkeenkin tottakai
 
  • Tykkää
Reactions: Joie
kuhmura meilla tosiaan ensimmaista odotellaan ja on ollut semmoinen olo etta onkohan siella mitaan vaikka onkin oireita ym. kun ei voi vertailla muuhun :D loysin hyvanhintaisen varhaisultran, siksi kaytiin. En tosiaan suostuisi maksamaan satoja euroja (olen nahnyt etta joillain paikkakunnilla alyttomia hintoja..). Se itku varmaan tosiaan tuli myos helpotuksesta ja jannityksen purkautumisesta. Olen muutenkin aika tunteellinen ihminen niin tammonen saa herkistymaan :D
Epailen josko se laskettu aika tosiaan olisi 7.7.16, mulla toi kierto muutamalla paivalla valilla heitellyt ja oviksen kanssa vaikuttas etta olisi noita aikoja.. oon aika huono laskemaan oviksesta :D eikohan sita ennne joulua selvia sitten kun tarkempi ultra ja katsovat sikion kokoa ym :)

Tervetuloa muille myos <3 mukavaa saada porukkaa tannekin!
 
Moikkamoi!

Liittyisin mukaan tuolta toisen ketjun puolelta :) haaveilija15, 22v. 1.lapsi, 8/2016 täällä plussailtiin haamua ekan kerran tasan viikko sitten, digillä 1-2tuli maanantaina :) täällä on ollut läsnä ihan törkeet vatsakivut.. Kättärilläkin näitä jo keritty tutkimaan. Tiistaina hcg oli 113 ja torstaina olikin jo 287 ja lääkärin mielestä kaikki viittaa normaaliin raskauteen :) pikkuhiljaa helpottaa olokin! Tänään kuukautisista 5+2, mutta veikkaisin itse ovulaation perusteella olevan 4+5, sillä kättärillä käydessä tiistaina (menkoista 4+3) puhuttiin raskauden olevan vasta niin alussa ettei mitään ultrassa näy ja hcg oli myös tätä mieltä :) suuret onnet myös kaikille muille iloisen uutisen saaneille <3
 
-tanjuska siirsi mut tänne, tänään ilmeisesti plussasin :) Jänskää, vielä ei menkat myöhässä tosin.. Et oon mahdollisesti aivan liian aikasin liikkeellä. Huomenna taas testiä. Ainut oire on käsittämätön hajuaisti, kaikki haisee vahvasti ja erilaiselle :LOL:

Trady, 24v. 1.lapsi, 31.8.2016, TAYS
 

Yhteistyössä