Toiveena vauva 2016-2017:n plussanneet

Tervetuloa, trady!

Minä katsoin myös jo aiemmin sen sinun testin kuvan ja sen plussaksi arvioin. Vertaisin sitä hyvinkin pumpulipalleron vastaavan testin kuvaan ja pumpulipallerollahan on torstaina muistaakseni 12 viikkoa tulossa täyteen. :)
 
Täällä on nautittu joulusta niin täysillä, että Kaksplus ja somet on jääneet todellakin taustalle. Nytkään en ehdi syventyä muiden juttuihin, pahoittelut, mutta teen vain pikaisen käynnin täällä ja jatketaan sitten live-elämän vauhdissa.

Viimeisen viikon kuulumiset on niin ihania meillä, että minun on ne pakko päästä vielä tälle vuodelle päivittämään. Tämä on nyt siis täysin omaa napaa:

Lauantaina tuli täyteen 12 raskausviikkoa. Pian meillä loikataankin siis toiselle kolmannekselle ja aina vain kohti "varmempia viikkoja". <3

Paria päivää myöhemmin, nyt väliviikolla siis, saimme kokea ultrassa ihania hetkiä:
Kohdussani todellakin kasvaa oviksen mukaisia viikkoja vastaava vauhdikas sikiö.
Kaikki näytti olevan kunnossa ja kyynelet vierivät molemmilta vanhemmilta, kun tv-ruudulle ilmestyi meidän kesävauva. Meidän täydellinen pikkuinen. <3


Nämä etapit tuovat mukanaan meille pienen huolen. Lähipiirissä on kaksi lapsettomuudesta ja yksi sekundäärisestä lapsettomuudesta pitkään kärsinyttä pariskuntaa. Vaikka toisaalta uskon heidän osaavan, ainakin ajan kanssa, iloita meidän puolestamme, niin pelkään alun olevan vaikeaa.
Olemme koittaneet miettiä, onko parempi kertoa nyt pian vai mahdollisimman myöhään.
Tavatessa, soittaen vai tekstiviestillä... Mikä on "helpoin" ottaa vastaan?


Oikein ihanaa odotusvuotta tämän ketjun jäsenille ja plussarikasta tulevaa vuotta alkuperäisen ketjun ihanille naisille! <3

Minä palaan asiaan ensi vuonna. :)


(12+5)
 
  • Tykkää
Reactions: inasofia
Emilii1
Kuhmura, Onnittelut Sinulle ja koko perheelle ♡
Kyllä noilla raskausviikoilla jo olisi mielestäni kertoa ystäväperheillenne, ihan kasvotusten tai vaikka sitten textarilla. Myöhemmin voi olla vaikeampaa :/ ..hankalaa varmasti tulee olemaan mutta nyt heillä olisi aikaa valmistautua tulevaan.
Olen onnellinen puolestanne ♡♡
 
En tiedä onko tekstiviesti kylmä, mutta ainakin he saisivat reagoida rehellisesti? Jos kasvotusten sanoo voi kasvoilla olla näytelty ilme, vaikka hyväähän sekin tarkoittaisi.

Itsellä kans edessä entiselle parhaalle kaverille ilmoittaminen. Välit viilentyny huomattavasti enkä tiedä tuleeko toinen tosissaan olemaan iloinen. Helpompi itselle ilmoittaa viestillä, jotta ei tarvitse nähdä ilmettä :) :( :)

Hyvää uutta vuotta kaikille!
 
Hei kaikille :)
En ole vahaan aikaan tanne kirjoitellut. Toivottavasti kaikilla sujuu odotus hyvin!
trady selvalta plussalta nayttaa testi :) onnea! Kaikkea hyvaa alkuajan odotukseen :)

Meilla menossa 12+3 tanaan. Kaytiin joulun alla ultrassa ja siellahan se pikkuinen oli, kovasti viuhtoi jalkoja ja kasia ja pyoriskeli ympari :) Ihan uskomaton fiilis!
Se huono olo, mika aiemmin vaivannut, on onneksi vahan helpottanut. Vasymys on suurta, etenkin jos paivan aikana on jotain puuhaillut (esim kaynyt kaupassa/kylassa tms) niin ihan rattiolo sen jalkeen. Uskomatonta, miten paljon voi vasyttaa.
Rinnat on suurentuneet ja piti ostaa myos uudet housut kun ei mennyt nappi enaa kiinni. Ostin samalla muutaman aitiysvaatteen, onpahan valmiina sitten kun se vatsa rupee kasvamaan enemmankin. Muutamat jutut loytyivat alesta :)
Nyt olen myos huomannut, etta yolla tulee herailtya valilla kun ei tunnu hyvalta nukkua toisella kyljella ja sitten pitaa vaihtaa kylkea. Epailen, etta niita liitoskipuja rupeaa pikkuhiljaa tulemaan.

Ensi kerran ultra on rv20, mika on helmikuussa. Silloin myos mahdollista saada selville sukupuoli.
Miten on, haluatteko te tietaa tulevan lapsukaisen sukupuolen jos siihen mahdollisuus?
Taalla (UK) se on sitten viimeinen ultra ennen synnytysta. Tietty jos jotain epaselvaa niin ultraavat uudestaan. Kuulemma arvioivat lapsen koon aidin vatsan perusteella tms? En tieda, miten Suomessa menee mutta kuvittelin etta taallakin olisi ollut joku viimeinen arvioultra tms lahempana laskettua aikaa.

Mukavaa viikonloppua kaikille :)
 
Äitylix5, lisäsin sinut "muut keskustelijat"-listaan. Kuten näkyy, niin tämä on toistaiseksi ollut tuolla kuumeilijoiden puolella olevan ketjun plussanneiden kuulumisten päivitystä. Mutta jospa sieltä alkuvuosi toisi lisää plussia, niin tämäkin keskustelu vilkastuisi.

Kiitos, Emilii1 ja trady!
Haluaisin kertoa kasvotusten, mutta kieltämättä nyt tekstari tuntuisi hyvältä vaihtoehdolta. Juuri siksi, että vastaanottajat saisivat rauhassa reagoida juuri siten, miltä uutisen kuuleminen tuntuu, jos vihastuttaa, niin vihastuttaa, eikä sitä tarvitsisi peitellä. Toivon, että tämä nyt on oikea ratkaisu.
Ja täytynee tosiaan rohkaistua mahdollisimman pian. Näiden kolmen parin kohdalla kävi meidän esikoisen kanssa niin, että kerrottiin tosi myöhään, yli puoli välin, kun elättelin toiveita, että heilläkin olisi raskaudet alkaneet ja uutinen olisi helpompi. Toisaalta, silloin heillä oli kerrottaessakin "vain" vähän reilu puoli vuotta yritystä takana, nyt aikaa on kertynyt jo yli pari vuotta. :(

pumpulipallero, me kysytään 21. viikolla rakenneultrassa josko sukupuoli näkyisi. Näin tehtiin esikonkin kanssa. Jos siinä ei näy, niin ylläri jäänee synnytyssaliin. Ainakaan emme tämän takia yksityiselle mene erilliseen ultrakuvaukseen.

Käsittääkseni Suomessakaan ei ole rutiinina mitään loppuraskauden ultraa. Vain silloin, jos mennään yliaikaiskontrolliin tai esimerkiksi vauvan koko arvioidaan niin isoksi, että tehdään synnytystapa-arvio sen vuoksi.
Meillä ei ainakaan ultrattu enää lopussa ja vauvan koko oli ylläri.

Suomessa on tarjottava kaikille odottajille ainakin kaksi ultraäänikuvausta, jotka monesti samalla ovat ns. seulontaultrat.

Ensimmäinen noin 12.-14. raskausviikolla. Tämä on joko seulontaultra nk "niskaturvotusultra" tai alkuraskauden yleinen ultra, jos ei mm. down-riskiseulaa halua teettää. Tässä ultrassa katsotaan molemmissa tapauksissa sikiöiden lukumäärä, rakenteista se, mitä siinä vaiheessa näkyy ja varmistetaan laskettu päivä.

Toinen rv 20-21, joka kaikkien kuntien on tarjottava (maksutta), on rakenneultra, en itseasiassa tiedä, onko tälle vaihtoehtoa (vrt tuo alkuraskauden yleinen ultraääni, jos ei seulota), vai jääkö kokonaan ultraamatta, jos ei rakenteita halua seulottavaksi.

Periaatteessa raskauden ultrat voivat siis monella jäädä tuohon kahteen. Jos noissa ultrissa kuitenkin jotain poikkeavaa on, niin tietysti saa kontrolliajan.

Lisäksi joissakin neuvoloissa on omat ultraäänilaitteet, joilla lääkärit tekevät ultrat, joissa sikiön kokoa mittaillaan, kahden lääkärineuvolan yhteydessä. Mutta tämä on tosiaan siis neuvolakohtaista, eikä toteudu kaikissa neuvoloissa.
Nuo lääkärineuvolat ovat 1.-2. raskauskolmanneksen vaihtuessa sekä loppupuolella, nyt en tarkkaan muista koska. Olikohan jotain 33. raskausviikolla?

Viimeiset kunnalliset ultrat tosiaan ovat sitten vain tarvittaessa, eli lähinnä arvioitujen isojen vauvojen tai la:n yli menevien kohdalla.

Meillä ainakaan kukaan ei esikoisen kohdalla kiinnittänyt huomiota tai erityisesti mitenkään arvioinut sikiön kokoa (toki th kokeili sikiötä aina vatsan päältä, mutta ei sanonut mahdollisesta koosta mitään), kun ultrissa mitat oli keskiarvoiset eikä minun veren- tai pissan sokereissa ollut mitään hälyttävää.

(13+1)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Emilii1
http://aijaa.com/l3HI85

Tämän se päräytti tänään digiin. Joten plussattu kai tässä on :D Alkoi liuskojen haamuilla ja vahvalla viivalla ovistestissä. Tilattu toki pari digiä lisää "varmistusten varmisteluiks"... Kuukautisten perusteella olisin nyt 4+6 eli huomenna pärähtäisi 6.rvk käyntiin. Mutta kierto pidempi kuin se 28 niin voisin itse laskeskella olevani tällä hetkellä joku 4+3 tai alle. Apua!

Vieläkin ihan pihalla koko testistä. Valmistauduin niin siihen, että pärähtää "ei raskaana" ruutuun kuitenkin. Taisin hypätä metrin ilmaan kun raskaana-teksti tuli. Ja kaverille piti ottaa kuvia joka hetki kun ei halunnut yksin tehdä :D "katso, tiimalasi, se toimii", "kato kato KATO NY SIINÄ LUKEE RASKAANA!" ja lopulta taisin vaan kiroilla viikkojen ilmestyttyä näkyviin:whistle: Isäkään ei vielä tiedä. Haluan jotenkin niin varmistua asiasta ennen kuin kerron. Toisen digin teen kunhan tilaus saapuu niin jos sen uskaltaisi miehellä näyttää. Jos silloin ottaisi neuvolaankin yhteyttä. Siskolle oli soitettava kuitenkin ja sieltähän on jo samantien tulossa vaatetta ja tavaraa vaikka kuinka toppuuttelin, että odotetaan nyt vielä hetki... :D

yk2, 1.lapsi (miehelle 2.), itse 24v, isä 27v.
 
Hei!

Tuolla kuumeilijoiden ketjun puolella kerroinkin jo plussanneeni, ehkä varovaisesti voisin tänne tulla... Kävin nimittäin yksityisellä alkuraskauden ultraäänessä eilen. Pitkän etsimisen päätteeksi lääkäri joutui toteamaan, että sikiöpussi on tyhjä, kaveria ei näy, mutta jotain solukkoa seinämässä. Viikkoihin 7+2 nähden oli huolestuneen oloinen, että olisi pitänyt näkyä jo. Fifty-fifty mahdollisuudet, että kyseessä tuulimuna ja keskenmeno tulossa, tai että hedelmöittyminen ollut oletettua myöhemmin ja alkio esim. viikon nuorempi ja vielä niin pieni ja jossain piilossa.

Saas nähdä. Jos vuoto ei ala, puolentoista viikon päästä kontrolliultra. Jännittää, luonnollisesti.

Moon Moth (29) / 1.lapsi / 29.8.2016 / TAYS
 
Tervetuloa uudet plussanneet ♡

Merkkasin teidät listaan ja samalla karsin listaa sen verran, että napsin "muut keskustelijat"-listan kokonaan pois, kun ovat hiljentyneet. Vanhasta ketjusta plussanneita en karsi. Toki tervetuloa edelleen keskustelemaan, toki toivotaan, että keskustelu vilkastuu. Ja plussanneiden määrä nousee!

Moon Moth, voi että, toivotaan sitä parempaa fiftya, että pikkuinen siellä olisi kasvamassa ja näkyisi seuraavassa ultrassa. Tsemppiä jatko-piinailuun tosi paljon! ♡


Täällä on ollut kiirettä, siksi tänne päivittäminen on ollut vähän katkolla. Ehkäpä kiire saa rv:t kulumaan nopeammin, kun kovasti jo odotan liikkeitä ja uuden vauvan tulon järjestelyä, ihan vielä ei ehkä ole niin ajankohtaista hösätä hirveästi. :)
Vointi on hyvä ja lääkärineuvolassa kun ultrattiin, todettiin että pieni tulokaskin voi hyvin.

(14+6)
 
Jännittää vaan entisestään, kun ruskea tiputteluvuoto jatkuu ja raskausoireet on vähentynyt. Toivottavasti ei merkkaa mitään huonoa. Ainakaan kirkasta vuotoa ei ole ollut tippaakaan. Keskenmenon pelossa siis elelen. Olin just muutaman päivän flunssassa ja kotona sängyn pohjalla, kyllä aika vaan mateli niin hitaasti ja pyöri vaan tämä asia mielessä. Nyt oon onneksi jo töissä, jospa tämä viikko menisi nopeammin ja maanantaina olisi sitten se ultra.
 
Hyvä Kuhmura, että teillä oli kaikki ultrassa kunnossa! Haluaisin jo itsekin ultraan, ettei tarvitsisi elää epätietoisuudessa. Ja haluaisin myös jakaa asian lähipiirin kanssa. Miestä lukuunottamatta kukaan ei vielä tiedä, että ollaan plussattu. Olis kivempi päästä kertomaan, että oon raskaana tai että olin ja meni kesken, kuin että "oon ehkä raskaana tai sitten en, enkä tiiä koska saan tietää varmaksi". o_O
 
Voi Moon Moth ♡
Raskausoireet voivat kyllä tulla ja mennä ihan normaalissakin raskaudessa miten vain, eikä rusehtava vuotokaan välttämättä merkkaa mitään. Mutta uskon, että sinun tulee nyt analysoitua kaikki tiukalla seulalla, kun tiedossa on tilanne, että raskaudessa voi olla tapahtunut tai tapahtumassa ikävä käänne :(

Ja vuoto kyllä säikähdyttää varmasti lähes kaikki raskauden aikana. Itselläni on nyt ollut täysin vuodoton raskaus, mutta esikoisen raskaudessa paperiin tuli kerran pyyhkiessä rusehtavaa vuotoa vähän ja jo se sai joksikin aikaa pelkäämään, että tässäkö tämä nyt oli. Todennäköinen syyhän olo joku emättimessä katkennut verisuoni ja jos en olisi käynyt juuri silloin vessassa ja pyyhkinyt, koko tuhru olisi jäänyt huomaamatta. Mutta kun se näki, niin kauhukuvat alkoivat rullata.

Toivotaan parasta, olisipa jo maanantai! ♡
 
Ai että, vielä pitää 28. päivään oottaa, että itsekin pääsee ultraan! Ja toivottavasti siellä sykkii sydän oikein tarmokkaasti ja vielä loppuun asti! Viikot olis silloin itsellä 7+3(menkoista)/7+0(oletetusta ovulaatiosta) että katsoo mihin menee itsellä viikot sitten :D Haluan sinne jo ja haluan niin positiivisia uutisia!

Ensin tuli vauvakuume, sitten testikuume, nyt on ultrakuumetta menossa :whistle:
 
  • Tykkää
Reactions: Kuhmura
Cherrytomato, niinpä! Itse olen molemmista käynyt ultrassa vasta 12+ viikolla ja kyllä on tuntunut odottavan aika pitkältä. Onneksi on ollut molemmilla kerroilla hyviä uutisia.

Juu, tästä ne kuumeilut vaan jatkuu: ultrakuumeen jälkeen tulee liike- tai masunkasvukuume (riippuu, kuinka nopeasti masu alkaa kasvaa, kauanko joutuu kuumeilemaan ja kumpaa pitempään), sitten vähän persoonasta riippuen rakenneultrakuume ja/tai vauvanvaatekuume ja/tai pesänrakennuskuume ja/tai kumppanitunnistaaliikkeetkuume ja/tai mitänäitänyton ja loppuhuipennuksena noin viikolla 37+ alkava synnytyskuume :D


(16+0)
 
Viimeksi muokattu:
Tosiaan naita kuumeita nakojaan on kokaika :D
Nyt menossa rv 16+4 ja kovasti odottelen, milloinka tuntee vauvan liikkeet. Vahan on vatsa alkanut jo kasvamaan (ulkopuolinen tuskin tajuaisi, etta oon raskaana). Tietty odotamme innoissaan tulevaa ultraa, mika on helmikuun puolessavalissa :)

Tervetuloa uusille :) Yrittakaa olla panikoimatta hirveesti alussa. Minulla ainakin oli kokoaika kauhua onko kaikki ok. Ehka sekin kun lukee vaikka mita juttuja foorumeilta niin tulee vahan levottomaksi. Vielakin on vahan valilla etta onkohan kaikki ok, mutta oon vahan rauhallisemmalla mielella nyt. Toivotaan. etta hyvin menee kaikilla raskaudet ja onnellista odotusaikaa :)
 
Kuhmura hyvä kun vinkkasit! :D Enhän minä edes tajunnu että tällainen on olemassa...

Moon Moth
in uutisia odotetaan ja pidetään peukut pystyssä!

Minut voi siis lisätä listaan
Cembalo (26) / 2.lapsi / 4-7.10.2016
En tiedä mistä toi mun laskettu aika sitten lopulta lasketaan, kun menkkojen mukaan olis 4.10. ja ovulaation mukaan 7.10. Kai se neuvolassa selviää jos sinne asti päästään. :)
 
Cembalo, hyvä, että löysit tänne :)
Taitaa riippua th:sta laskeeko ensikäynnillä kierrosta vai oviksesta la:n. Virallinenhan joka tapauksessa tarkentuu sitten nt- tai sen korvaavassa ultrassa. Täällä nyrkkisääntö on se, että mikäli uä:ssä muuttuu 5 päivää alkuperäisestä, niin la korjataan, pienemmillä heitoilla ei.
 

Yhteistyössä