Toiveena vauva 2017-2018

Moikka vielä ja kiitos onnitteluista!:love:

Niin isot halaukset uuteen kiertoon joutuneille! Ja jännityksellä elelen piinailijoiden mukana,peukut pystyssä.

Mä halusin viel kertoo että meillä nyt 5yk jälkeen tosiaan tärppäsi ja mitä erilaista muihin kiertoihin nähden oli se että meillä oli jokatoinenpäivä taktiikka,mutta myös aamuisin, Ja se osui tuohon ovispäivään (illalla ovis sit oireili).... No en tiedä onko sillä merkitystä aamulla vai illalla, ennen ovista,oviksen aikaan vai jälkeen...tai minkä päivän siittiö meillä hedelmöittynyt, mutta meillä ajoittui puuhailut iltoihin aikaisemmin ja nyt sit....uskon siis kovasti tuohon että the ovispäivän aamupuuhailut ovat tuottaneet hedelmää ;).jos ette vielä tätä ole kokeillut niin ;):LOL::barefoot:
 
  • Tykkää
Reactions: Rivaa ja Tiituu
Kävin ihan muissa asioissa työterveyshuollossa, mutta olin vissiin tän lapsiasian kanssa niin ahdistuneen oloinen, että sain lähetteen psykologille. Pääsen kolme kertaa purkamaan tuntojani työpaikan piikkiin. :) Tuntuu oikeastaan aika kivalta saada ihan ulkopuoliselle asiasta jutella, vaikka kuukauden saan aikaa vielä odottaa.

Greippimehusta joku kysyi, muistaakseni lasi päivässä riittää. :)

Mäkin voisin ens kierrossa ottaa greippimehut ja macat käyttöön, mikäs se vehnänalkioöljy olikaan? :ROFLMAO:

@Jshanti88 pidän peukkuja sulle työn puolesta! :)
 
  • Tykkää
Reactions: Nonsk
DPO 11, nega. On tää kyllä säälittävää elämää tuijottaa pissaista tikkua minuuttitolkulla ja käydä vielä 5 min välein vessan kaapin hyllyllä tarkistamassa ettei vaan ois roskishaamua kehittänyt :LOL:
Ei tainnut siis onnistaa tässä kierrossa, vaikka kai tässä vielä on mahdollista mikä vaan. PC vaan on yleensä herkkä...

Aloin jo epäilemään sitäkin, oliko se mun ovisplussaksi tulkitsema tasavahva viiva oikea ovisplussa sittenkään. Jos oli niin menkkojen pitäisi kai alkaa viikonloppuna. Jos viipyvät pitempään niin saattoihan tämä olla ovuloimaton kiertokin. Ei hyvä.

Jos tää kierto epäonnistui niin ens kierrossa teen seuraavat asiat:
1) hankin digiovistestin, varmempaa kuin liuskojen tiirailu
2) yritän radikaalisti vähentää lakritsin ja salmiakin syöntiä. Tää on mulle vaikeaa! Oon tosi kova syömään karkkia, etenkin irtokarkkeja. Aiemmissa raskauksissa ei kieltoja vielä ollut ja nyt kun lakritsia ei raskaana ollessa suositella niin oon syönyt sitä varuiksi oikein paljon :LOL: No nythän jossain luki et voi häiritä ovulaatiota :cautious: joten siinä yksi mahdollinen syyllinen jollei nyt tärppää. Jouluna vois ehkä onnistuakin vähentämään kun syön suklaata sen sijaan!
 
Huomenna aika kontrolliin, toivon kovasti että asian saa nyt päätökseen vaikka se tietysti on vieläkin kova paikka. kuulostaa varmaan tosi tyhmältä mutta sytytin juuri kynttilän jotenkin hyvästiksi. Viikot jäivät käsittääkseni 5-6 kun joku sitä kysyi. vuotoa edelleen vähälaisesti tulee eli ei alkanut tyhjennys itsekseeen. Olen täysin valmistautunut saikkuun töistä. Eiköhän se tästä.
Plussatuulia kaikille ja kiitos lohduttavista kommenteista
 
  • Tykkää
Reactions: Minzku90
Jishanti88 oon aina ollut semmoinen viimeiseen asti pähkäilijä ja silti uhkarohkea hyppääjä tyyppi mieluummin aina teen hetken mielijohteesta kun en ikinä ole mieleltäni varma kun osaan niin hyvin pohtia nimenomaan ne kaikki pelottavuudet! Enkä uskalla pitkittää kun ei tiedä miten kauan yritys pysyvään raskauteen asti tulee kestämään kun on keskenmenoja yms häiriöitä ollut jo aiemmin.

Juuri tosin tein ekan plussatestin!! :ROFLMAO::D Aina kolmas kierto on tärpännyt!:eek: Nyt alkaa se oikea jännitys mikä nyt menee pieleen mutta en yritäkään siirtyä ryhmästä ennen kun pääsen sydänääniin asti.
 
@teris kovasti voimia kaikkeen tulevaan. <3 toivottavasti tyhjentyy kerralla kunnolla ja pääsisitte takaisin yrittämään, kun olette valmiita. Eikä tuo kuulosta yhtään tyhmältä, ennemminkin konkreettisilta hyvästeiltä. Kaikki tunteet on sallittuja ja ne on käytävä läpi, että pääsee eteenpäin.
 
Mitähän mun kroppa oikein meinaa. Tissit meinaa räjähtää (nännit tosi kipeät) ja nännipihoille ilmestynyt sellaisia isoja "näppylöitä", onko ne jotain rauhasia? Alkais ne menkat... kp 34 ja kierto epäsäännöllinen 20-56pv.
 
Kp22 ja näinköhän meinaa kierto jäädä lyhyeksi :eek:
Tunnin verran ollut menkkajomoja joita ei ennen ole ollut. Vuoto alkanut aina ilman kipuja tai muita vastaavia oireita. Ja nyt sitten juilii.
Oon ollut myös älyttömän kiukkuinen pari päivää, eli pms:n piikkiin voisi tuonkin pistää.
 
DPO 12 ja nega.
Tänään ekan kerran vähän tissit aristelee ja alavatsaa turvottaa. Menkkaoireiksi sopii valitettavasti. Alkakoon vaan piakkoin, sais nyt ne alta pois sitten jos ei kerran tärpännyt, ja pääsis uuteen kiertoon. Alan tulla niin kärsimättömäksi! Tää pimeä ja tylsä syksy ei oo yhtään hyvä aika yrittää raskautta, jos ois kesäloma niin päivät vaan vilistäisi mutta nyt yksi yrityskierto tuntuu kestävän ikuisuuden. No, näin kun sanon niin tietty saan nauttia yrittämisestä vielä kesälläkin :X3:

Lumi ootko testejä tehnyt, ihan vaan varmuudeksi?
 
@Sokeripala en lauantain jälkeen. Mä en kestä nähdä sitä negaa testissä, aattelin ootella rauhassa jouluun asti, silloin ois joku 70pv :ROFLMAO: tosiasiassahan en pysty pitämään näppejä erossa enää kovin montaa päivää mutta oottelen nyt vielä, tissikipu edeltänyt menkkoja aiemmin...

Ollan muuten miehen kanssa kenties pääsemässä yhteisymmärrykseen jatkosta. Luulen että selvitellään tätä ovisasiaa yksityisellä. Mun mielestä mies vois antaa kans näytteen silloin ja oisin ens syksyyn valmis yrittää sit sen avulla, että ois ovulaatio sit vaik lääkkeillä. Eiköhän ens syksynä sit ois jo järeemmät konstit jos ois liki 1,5v yritystä. Mulla kiire hävis kun aistin et mies vois näyttää sittenki vähä vihreetä valoa :)

@Bertta83 voi ku ei oiskaan menkkaoireita :whistle:
 
Viimeksi muokattu:
@teris paljon voimia <3
Ja onnea plussasta @Rivaa :love:

Joku mainitsi siitä lakritsista ja salmiakista, voi että mulla on ollu viime aikoina molempiin kauhee himo! Ja nyt kun just pitäis vähän rajottaa..mies oli muutama päivä ostanu ison pussin irtokarkkeja ja suurin osa mustia karkkeja, yritä nyt olla niitä syömättä.
 
  • Tykkää
Reactions: Rivaa
@Unimaa mullakin lakritsi heikko kohta... nautin päivittäin teen muodossa, lisäksi maistuu namit, jäätelö ym., mikä vaan lakritsin makuinen. Oon noi teet koittanut nyt vaihtaa.

Minkä verran harrastatte liikuntaa tai harrastatteko? Mä olin ennen himoliikkuja, juoksin viidesti viikossa ja päälle joogaa ja kuntosalia. Nyt oon puoli vuotta elänyt sellasta rauhallista elämää, käynyt pari kertaa viikossa tunnin hölkkälenkillä ja kerran bodypumpissa, välillä joogassa. Ei pitäis ainakaan nykyisen liikuntamäärän estää raskaaksi tuloa... Pääasiassa aiemminkin kyllä liikuin tosi matalilla tehoilla suurimman osan juoksuista, mutta päätin kuitenkin vähentää kesän alussa. Kauhea tyhjiö elämässä kun en ole vielä oikein tottunut puolessa vuodessa. Vaikka meneehän aikaa työhön, eskarilaiseen, arkeen. Saan liikunnasta kauheasti hyvää oloa ja jaksamista, mikä helpottaa jollakin tasolla tätä vauvaprojektiakin.
 
  • Tykkää
Reactions: Unimaa
@Lumi87 satunnaisesti ryhmäliikuntaa, nyt taas aktivoiduin ja kävin pitkästä aikaa. Vähän yritän katsoa että millä tunnilla käy missäkin kierron vaiheessa, mutta en tiiä jaksaako sitä nyt enää niin seurailla.. Aiemmin kyllä hölläsin oviksen jälkeen, kävin vain jossain pilateksessa tai coressa ja zumbassa :D
 
  • Tykkää
Reactions: Lumi87
@Lumi87 en harrasta tällä hetkellä oikeastaan mitään liikuntaa :/ kesällä urheilin ihan tavoitteellisesti mutta nyt työ (jossa joutuu kävelemään tosi paljon päivän aikana) vie kaikki voimat. Toki lapsen kanssa tulee ulkoiltua iltaisinkin että ei ihan sohvalla makoiluksi mene. Olis ihanaa jaksaa lenkkeillä ja käydä jumpissa mut oon antanut itelleni oikeuden mennä fiiliksen mukaan ja just tällä hetkellä tämmönen rauhallinen arki on parempaa :)
 
  • Tykkää
Reactions: Lumi87
@teris, mustakin tuo kynttilän sytyttäminen oli todella kaunis ele <3 Mä kirjoitin silloin pari runonpätkää, jotka talletin. Koskettavat paljon edelleen. Voimaa vielä sulle <3

@Rivaa, no mutta onnea!! :) Aikamoista, että teillä aina jo kolmas kerta toden sanoo! Mahdollisimman hyvää vointia odotusaikaan :) Munkin mieli toimii noin, että jahkailee älyttömästi kaikkia puolia ja keksii kaikenmaailman pelkoja. Ja on semmoista sekavaa. Tee siinä nyt sitten päätöstä.

@Lumi87, mä harrastan astangajoogaa. Sitä ei saa harrastaa sitten ensimmäisen raskauskolmanneksen aikana. Oon nyt pyrkinyt ottamaan kaiken ilon irti siitä. Sitten käyn myös kävelylenkeillä ja teen, hyvin epäsäännöllisesti kylläkin, kotijumppia. Totta, että liikunta lisää hirveästi hyvää oloa! Ja auttaa tulemaan pois ajatuksista, jos siis kurjat ajatukset velloo. Kiva, että pääsitte yhteisymmärrykseen miehesi kanssa :) Mua vaan ihmetyttää, kun teillä siis jo ennestään lapsi.. Että voiko muka miehes siittiöt tai sunkaan hedelmällisyys olla jotenkin vaurioitunut kuudessa vuodessa.. Et todella ole vanhakaan. Mä uskon vahvasti et teillä tärppää pian! Mun yks tuttavapariskunta yritti kakkosta 13kk. Joskus se vaan vie aikaa, mikä on tietysti kurjaa. Mutta sinänsä ihan normaalia. Mäkin kyllä sun tilanteessa varmaan tutkituttaisin tilanteen tarkemmin oman mielenrauhan vuoksi. Kovasti tsemppiä sulle!

Mä sain töitä joulukuuksi! :) Yhestä aiemmasta työpaikasta soitettiin. Siellä on sairastuminen. Ihme tapahtui! Kun juuri olin tokaissut ystävälleni, etten ainakaan loppuvuodeksi enää töitä saa, ellei ihmettä tapahdu. Uskokaamme siis ihmeisiin :) Olen onnellinen. Ja malttamaton sen suhteen, oisko meidän pieni suuren suuri ihme jo voinut saadakin alkunsa. Mihinkään oireisiin en luota. Mun mieli on niin kova keksimään kaikkea. Ja esikoisestakin olin ihan varma, että menkat alkaa. Mahaa juili silleen. No nyttenkin mahaa jo juilii. Menkkojen pitäis alkaa su-ke. Nyt mulla ei oo kyllä ongelmia pitää itteäni kiireisenä, kun ti muutetaan. Ihanaa loppviikkoa kaikille!
 
Jännä juttu muuten tuo lakritsin vaikutus.. Mäkin nyt taidan jättää juomatta vihreän teen, jossa on mukana myös lakritsinjuurta. Just in case!

Eikä!!! Tajusin just, että nappasin burana. Hammasta tuntui vähän juilivan. En ajatellut ollenkaan. Jos oisinkin raskaana. Noita ei suositella. Ääh :( Mä syytin silloin keskenmenon saatuani itseäni, kun olin syönyt burana 600 pari päivää ennen plussatestiä, Tuolloin oli viisaudenhampaan poisto. Nyt tää sama pelko tulee esille. Tartteis vaan relata kun ei sitä oikein voi alkaa elää kuten olis raskaana, ennen kuin on todistetusti raskaana.
 
@Jshanti88 minkä takia astangaa ei saa ekalla kolmanneksella harrastaa? Mä käyn muiden harrastusten vastapainona lähinnä yin-joogassa, sen en usko olevan kiellettyä missään vaiheessa. Satunnaisesti käyn myös ilmajoogassa. Ja hei en missään tapauksessa usko että yksi burana mitään aiheuttaisi vaikka raskaana olisitkin. Ymmärrän kyllä huolesi tuolla tsustalla. <3

Minusta siis on tärkeää liikkua niin kuin itselle tuntuu hyvältä/miten ehtii ja jaksaa. :) mä huomaan miettiväni vauva-asiaa aavistuksen vähemmän kun harrastukset pyörii, kokeilin välttämistaktiikkaakin kun aattelin jos oon raskaana, mutta tuli vaan levoton olo ja turhaanpa vältin. Ja samankaltaista liikkumista ajattelin sit joskus raskaanakin kuitenkin jatkaa.

Tsemppiä perjantaihin kaikille ja ihanaa viikonloppua!
 
Onnea @Rivaa plussasta! :love: meillä aiemmat tärpänny yk2, jospa se olisi sitten taas meidän kierto :ROFLMAO:

@Jshanti88 onnea työpaikasta! Toivotaan ettei se ole ainoa ihme tälle vuodelle... :love: äläkä sitä yhtä buranaa mieti. Itse uskon että jos jotain on mennäkseen pieleen (raskaudessa) niin se menee pieleen vaikka mitä tekisi. Jos nyt ajatellaan siis että lipsahdukset on tuota luokkaa eikä mitää päiväkausien kaatokännejä ;)

Mä harrastan säännöllistä liikuntaa kaksi kertaa viikossa (yht. 4t). Lentopalloa :love: Se on todella auttanut stressiin ja saamaan ajatuksia muualle arjen pyörityksestä. Pitäisi vaan yrittää vielä aktivoitua kotona enemmän ja syödä järkevämmin :coffee:

Täällä meneillään dpo9 ja kaikenlaisia tuntemuksia alkaa olla :D en tosin jaksa intoilla niistä, tottakai oireita on kun niitä toivoo. Tilasin eilen raskauskeijusta testejä, kaksi PC:n liuskaa ja kaksi (en tiedä merkkiä) vähän herkempää 20mlU:n puikkotestiä. Aattelin uitella kp25 jos sinne asti päästään, nyt siis kp20/24-29. Ja jollei pupu mene pöksyyn ennen sitä :ROFLMAO: joka tapauksessa ennen vkonloppua testaan kun lähden reissuun.

Tuli mieleen tuosta listasta, @-tanjuska ei nyt hetkeen ole kerinnyt sitä päivittää. Tästä ryhmästä varmaan löytyisi tuuraja jos sellaista kaipaa? :barefoot::)
 
  • Tykkää
Reactions: Lumi87 ja Rivaa
@teris paljon voimia ja tsemppiä :( <3

@Rivaa hurjasti onnea plussasta!! :love:
:love::X3:

@Lumi87 mekin juuri miehen kanssa puhuttiin mun ovuoimattomuudesta ja oltiin yhtämieltä siitä, että menen yksityiselle jos vaikka clomit saisin. itse se ei kyllä lämpene ajatukselle,että sitä tutkittaisiin (n) olen kyllä laittanut sen syömään foolihappoa ja multivitamineeja ja sinkkiä ajattelin sille vielä hakea..
Onko teidän muiden miehillä käytössä mitään raskautumista edistävää?
Polttaako teidän miehet? minun polttaa.. :confused: eikä siinä, itse olen vasta hiljattain lopettanut muttakun muutenkin ongelmallista raskautua niin harmittaa tuo sen tupakointi..
 
  • Tykkää
Reactions: Rivaa
Onnea @Rivaa plussasta! :love: meillä aiemmat tärpänny yk2, jospa se olisi sitten taas meidän kierto :ROFLMAO:

@Jshanti88 onnea työpaikasta! Toivotaan ettei se ole ainoa ihme tälle vuodelle... :love: äläkä sitä yhtä buranaa mieti. Itse uskon että jos jotain on mennäkseen pieleen (raskaudessa) niin se menee pieleen vaikka mitä tekisi. Jos nyt ajatellaan siis että lipsahdukset on tuota luokkaa eikä mitää päiväkausien kaatokännejä ;)

Mä harrastan säännöllistä liikuntaa kaksi kertaa viikossa (yht. 4t). Lentopalloa :love: Se on todella auttanut stressiin ja saamaan ajatuksia muualle arjen pyörityksestä. Pitäisi vaan yrittää vielä aktivoitua kotona enemmän ja syödä järkevämmin :coffee:

Täällä meneillään dpo9 ja kaikenlaisia tuntemuksia alkaa olla :D en tosin jaksa intoilla niistä, tottakai oireita on kun niitä toivoo. Tilasin eilen raskauskeijusta testejä, kaksi PC:n liuskaa ja kaksi (en tiedä merkkiä) vähän herkempää 20mlU:n puikkotestiä. Aattelin uitella kp25 jos sinne asti päästään, nyt siis kp20/24-29. Ja jollei pupu mene pöksyyn ennen sitä :ROFLMAO: joka tapauksessa ennen vkonloppua testaan kun lähden reissuun.

Tuli mieleen tuosta listasta, @-tanjuska ei nyt hetkeen ole kerinnyt sitä päivittää. Tästä ryhmästä varmaan löytyisi tuuraja jos sellaista kaipaa? :barefoot::)
Toivottavasti sulla tärppää tästä kierrosta :rolleyes::love:

Niin ja tuosta liikunnasta, itse en liiku ollenkaan tällä hetkellä, muutakun meidän talon rappusia ylös ja alas yms hyötyliikunta. ennen endo diagnoosia tein vielä pt töitä ja olin 10kg painavampi, eikä tuntunut tippuvan vaikka ruokavalio oli terveellinen ja hyvä kunto-ohjelma.. kipujen takia kun jäi väkisin liikunta pois ja lopulta diagnoosin sain nii paino tippui sen 10kg :cautious: ainoa tämän sairauden hyvä puoli ollut :ROFLMAO: pienikokoinen olen kuitenkin aina ollut en kuitenkaan koskaan, enkä myöskään nyt, alipainoinen. toistaiseksi ei vaan ole voimia liikkua.

Ke-to yö menikin kättärillä, menkka kivut meni aivan sietämättömiksi ja aloin tuntea kovaa hartiapistoa ja viiltävää kipua munasarjassa. sairaalassa selvisi että sielähän se verikysta/endometriooma vuotaa.. (vieläkään ei saatu selvää kumpi se on ) yö meni sielä ja koko eilinen päivä nukkuessa kotona, nyt jo helpompi olo. kun vuoto loppui niin kokoa tuolla pahkuralla oli enää 2,5cm :) toivon että häviäisi itsestään, jos se on endometriooma niin tod näk alkaa uudestaan kasvaa kunnes lopulta leikataan :unsure:
 
@Mijau en oo digitestejä koskaan kokeillut eikä mun tarvinnut nytkään. ;)

Mun ovistestit näytti eilen kp 15 plussaa! :D Oon niin onnellinen! Clomit toimi sittenkin ja vaikkei nyt tärppäis niin ainakin on niin ihanaa, että mä jälleen ovuloin. (y) Terolutit päätin alottaa nyt vasta parin päivän päästä, vaikka lääkäri oli ne määrännyt kp 15 alkaen.

Ja lisäyksenä vielä, että ihan ensimmäistä kertaa elämässäni mulla on ollut ovulaatiokipuja. Alkoivat kp 12 ja voimistuivat kp 14 asti. Nyt vieläkin on vähän kipeenä, muttei enää koko ajan. :)
 

Yhteistyössä