Toiveena vauva 2017-2018

Joo siis oletus on että kaikki kunnossa, mutta jos ei tällä arsenaalilla mitään tapahdu, niin haluan käydä tsekkauksessa. Ei siitä haittaakaan ole. Ihan jo siksikin, että omalla äidillä alkoi 30v ongelmat ja nuorin siskoista sai lopulta alkunsa hoidoilla. Ja kaikilla muilla siskoilla on pahoja ongelmia kierroissa ym. En jotenkin uskalla luottaa että itse olisin jotenkin "säästynyt" yksilö.

Erityisesti nyt odotan tätä oviksen bongausta. Mistäpä tuota tietää miten imetys on vaikuttanut tai miten sen loppuminen tähän kiertoon mahtaa vaikuttaa.
Tosiaan kun tässä on oltu ilman oikeaa ehkäisyä kohta 2 vuotta eikä ole osunut edes se ylläri arpa, mikä on aika hyvin mielestäni, kun tuntuu monella muulla nasahtavan pelkästä ajatuksesta tämmöisessä säätämisessä.:giggle:

Ja tää tikuttelu ainakin jeesaa mun testiaddiktioon. Maltan varmasti olla tekemättä raskaustestejä vähän paremmin mitä tähän asti.:LOL:
 
Tekis vaan mieli käpertyä peiton alle ja vaan itkee viikko putkeen. Kyllä tää on niin turhauttavaa ja ressaavaa.. Ja ne toivon hippeekkin häviää kun aina ne menkat tulee.

Viipulainen laittoikin mutta komppaan mun äitillä alko yli 30v kaiken maailman vuotohäiriöt ja samoin sen äitillä ollut sillä vaan niin pahana et kohtu poistettiin.
Ja pakko uskoo että kolmessa polvessa sit mennään mullakun tehtiin tuo loop (ennen sitä ihme vuotoja) ja toinen munasarja laiska.. Taidan olla vaan niin menenetty tapaus.
Mun edelliset lapset ku on syntyneet yk 1,yk 3,yk 1,yk 1(kierukka lapsi) ja yk 1..
 
Tekis vaan mieli käpertyä peiton alle ja vaan itkee viikko putkeen. Kyllä tää on niin turhauttavaa ja ressaavaa.. Ja ne toivon hippeekkin häviää kun aina ne menkat tulee.

Viipulainen laittoikin mutta komppaan mun äitillä alko yli 30v kaiken maailman vuotohäiriöt ja samoin sen äitillä ollut sillä vaan niin pahana et kohtu poistettiin.
Ja pakko uskoo että kolmessa polvessa sit mennään mullakun tehtiin tuo loop (ennen sitä ihme vuotoja) ja toinen munasarja laiska.. Taidan olla vaan niin menenetty tapaus.
Mun edelliset lapset ku on syntyneet yk 1,yk 3,yk 1,yk 1(kierukka lapsi) ja yk 1..
Ai teilläkin:notworthy:
Mullakin nämä naperot on tulleet yk6, yk4 ja yk1 aiemmin. Ja sitten vielä äidillä ja mummilla suhteellisen varhain alkanut jo menopaussikin. Että onhan noihin taipumusta.
Että vaikka tässä on itse ihan vasta startannut enkä sikäli odota kovin varhaista tärppiä, niin nämä muut seikat tuskastuttaa tuolla takaraivossa.

Ja hei plussaa miehelle. Halusi saada valistusta näistä naisten kierto asioista.:giggle:
On siis ihan pihalla ihan perus jutuista. Sen toki tietää, että tiettyyn aikaan kuusta voi raskaaksi tulla ja jostain maagisesta syystä alkaa kuukautiset. Siinäpä se mitä tiesi:LOL:
No nyt tietää enemmän tätäkin mekaniikaa.:D
 
Liityn joukkoon taustoilta!

Olen 29-v ja lapsi 6/15, km 6/17. Nyt yk 2 keskenmenon jälkeen. Tai siis kolme, koska aamulla alkoi kuukautiset kovan toivomisen ja mukaraskausoireilun jälkeen. Hitsiläinen kun harmittaa! Mutta eihän se auta kuin uutta kiertoa kohti.

Edelliset kaksi raskautta on saaneet alkunsa ihan naurettavan helposti, joten en ollut yhtään varautunut yrittämiseen.

Mutta kiva päästä vähän jakamaan fiiliksiä tänne. Hyviä tuulia myös muille yrittäjille!
 
Alanpa nyt huutelee täälläkin kun kerkesin jo ilmottautua himotestaajien osastolle. Yk 4 starttas 27.9, eli nyt kp6. Kolme viimisintä kiertoa olleet 25, 24 ja 26. Ihmetytti viime kierrossa kokonaan puuttuvat pms oireet jotka aika voimakkaat mulla (tissit ja rähinät). Ennen menkkoja oli vain nännit kipeet, tuli menkat ja sama meno jatkuu edelleen mutta nännien kutina alkanut ja tissitki vähän turpeemmat. Tän päivän ollu jäätävät ovisoireet niin tein sofin ovistestin, plussa??? tai plussa tulossa?? hailusti vahvempi ku kotrolliviiva.. Nyt jo, ku on kp6? Tein ennen menkkoja apteekin herkän raskaustestin joka näytti roskishaamun haamun esiäitiä ja sofin normi luiskatestillä puhdas nega kolmen päivän jälkeen kp 4 (alkoivat varottamatta täysillä ja loppu ihan ku seinään kolmannen päivän iltana). Viimekierrossa oli ovisplus kp13, ilman oireita, liekö sit ovis jääny tulematta ja nyt ajoissa? Koitan viel räveltää kuvanki pissitystä tikusta..
 
http://aijaa.com/YBnNtC
Tän päivän testi.
Tosin edellinen kierto piti tikuttaa alusta loppuun ku oli eka tikkukierros niin se näytti tältä http://aijaa.com/4yQN2K, mutta lopetinki tikutuksen ja alotin kp10 uudestaan, jolloin tuli vaa puhasta negaa, kp 11 hailu viiva kp12 vahvempi ja kp 13 oli huomattavasti tummempi ku kontrolli.
Joten ovuloinko tiuhaan vai miks tämmöstä viivaa tulee, etenki tuo viimekierron kp5 vaik viel oli pientä menkkavuotoo jälellä. Vai oonko vaa hormoonihirviö . Noi edellisen kierron tikut oli pc.
 
Viimeksi muokattu:
@pikkutakkutukka tervetuloa ja jospa porukkaan liittyminen toisi vaikka sinne plussatuulahduksen.:)

@Tuttix onpa erikoista. Mutta toisaalta, ovulointi voi periaatteessa osua mihin kohti kiertoa tahansa, siksi yleensä painotetaan, että varmoja päiviä ei oikeasti ole, kun ovuloinnin ajankohta voi heittää.
Siulla vaikuttaa olleen hieman lyhyempi kierto ollut nyt ja ovisplussahan meinaa että yleensä viimeistään 32h päästä munasolu olisi irtoamassa. Eli reilu vuorokausi. Silloin olis siis kaava kp6 ovis+ ja esim.kp7-8 ovulointi ja jos sulla olis pitkä luteaalivaihe 16pv niin kierto olisi 24pv ja kp25 alkaisi siis kuukautiset. Eli ei se olisi lainkaan mahdottomuus. Toisinaan se luteaalivaihe taas jää turhan lyhyeksi. Laskin mutuillen, että viime kierrossa olis luteaalivaihe ollut minimissään kaiketi 11pv.

Auttoikohan yhtään pohdinnassa tämä. Ja siis hei kokeneemmat korjatkaa jos mun laskupää pettää.:X3:
 
Mun uus mies jonka kanssa siis yritämme tätä ekaa yhteistämme niin on ollut ihan pihalla aivan kaikesta sen sentään tiesi miten lapsia tehdään kaikki muu ovikset pms ym onkin sit rautalangasta väännetty.
Mutta vuosi takana ja mies on oppinut, ja yhtä innoissaan jaksaa mun marmatuksia ja ahdistuksia kuunnella. (ja niitähän on)
Ja oppinutkin tunnistaa mun ovikset ja viime viikolla tunnisti mun pms oireiluni..
 
  • Tykkää
Reactions: viipulainen
Viipulainen, juu kierto heittelee 24-26 jostain syystä vaikka yli 10 vuotta ollukki aika tasan se 28, viime kevät kiiman aikaan lyheni, oisko ollu jotain huhti-toukokuuta. En oo koskaan enne tikutellu ja viimekiertoki aika laiskasti vaikka piti koko kierto tikuttaa et näkee miten tikut reagoi mun kohalla. kaks lasta on ennestää exän kanssa vm 2007 ja 2011. uuden miehen kanssa ois nyt täs tarkotuksena koittaa vielä, molemmat ollaan yli 30v ja miehelle tää ois eka.

Tänttähäärä, mä pystyn samaistuu tohon :D Ei munkaa ukko ei tajunnu pitkään aikaan vaikka osaan jo kalenterista näyttää päivät koska alkaa kiukuttelut :D jossain vaiheessa sekin tajus, että on tuo akka hullu sillon ku se niin sanoo ennustavansa :D
 
Minäkin muuten uusioperheellinen, kun uusiakin on.
Edellisestä parisuhteesta lapset 08 ja 09 ja nykyiseni kanssa sitten tämä -15 syntynyt ja toinen yhteinen nyt toiveissa.:)

Mies on kyllä tosi symppis tämän mun yltiöpäisen yrityssekoilun kanssa. Ihan hyvä että toisella on järki päässä tässä touhussa.:LOL:
Nyt kun kerroin aikovani tikutella ovista, mietti että mikä sen idea on. Kerroin ja vaikka vähän pelkäsin että vetää stressit päälle, niin oli oikeastaan tosi innoissaan, että "aijaa, aika hienoa että tommosenkin voi ihan testata".:D
Painotin vielä, että jos mä sen ovikseni bongaan niin sillon on toimittava, mitään syitä ei kuunnella, ymmärsi hyvin idean.(y):LOL:

Mutta joo, testi tilaus laitettu, ens viikolla sit niiden kanssa. Mulla on kuulkaa sellaset lirufestarit taas täällä että oksat pois.:D
 
Aina on jotain minkä vuoksi tuntuu, että tunnit ja päivät matelee. Oviksen odottelu..piinailu..testailun odottelu.
Mut nyt tuntuu kyllä erityisen pitkältä nämä mun päiväni. Vaal.pun. tuhrua yhä. Viikot olis 5+1. Alkais nyt tyhjenemään itsellään. Ei meinaa psyyke kestää tätä odottelua. :(
Ja kun et taaskaan voi tehdä mitään muutakuin odotella. En tiedä saisko neuvolan tai tk:n kautta hcg mittauksen. Jos sit niiden ollessa pielessä sais ajan gyn.polille(n)
 
Viipulainen, mä en oo ees ukolle kertonu tikuttelevani ku se on niin reissumiäs firmansa kans ni viiti ressaa häntä. ollaan oltu yli 4v yhes ja ehkäsy, mikä se on? eikä oo ku kaks kertaa meinannu testiin piirtää 3 viivaa yhessä olon aikana (kemiallisia/varhaisia km).. Ukkokin tahtoo jälkikasvua ja se on vähä odotellukki "salaa" että koska mulle se vauvakuume iskee, kesällä ku se iski ni ukkoa alko vähä jännittää/pelottaa, mutta silti tahtois. Nyt ku yk1 ja 3 anto sitä hailuraa niin ukko oli onneks jalat maassa pitävä ihanainen, joka ei usko hailuihin, vaan sille näytetään sit se leffaviiva. yk 2 jäi vähä välistä molempien työressien takia.

Untuva79, kauheeta tää odottelu kyl pysäkiltä pysäkille.. Ennen odottelin vaa palkkapäiviä, nyt on jäätävät odottelut jo monta kertaa kuukaudessa :D
 
@Nelliida taisi tikutella ovista? Saitko plussaa näkyviin?:)
Olikohan himotestaajissa vai missä, kun joku sanoi osalla sen LH-huipun olevan tosi nopea. Että jos on tällainen henkilö kyseessä ja testaa vain kerran päivässä, se voi jopa mennä ohi.
Kiitos kysymästä, testasin kerran päivässä ja sain laskurin mukaisena ovulaatiopäivänä eli perjantaina semmosen lähes kontrolliviivan tummuisen, joka kuitenkin ohjeen mukaan sekin olis ollu vaan nega. Sit loppu testit(ostin vaan tosi pienen kasan) ja sinä päivänä tuntu siltä, et alavatsakin olis ollu hellänä, joten ajattelin ovulaation olleen "ajallaan". Kuitenkin nyt tänä aamuna alko menkkajuilit, jotka vaan paheni iltaa kohden ja tällä hetkellä jomottaa pahasti alavatsan oikealle puolelle. (n)
Jos nää ei oo mitään ovulaation jälkeisiä kipuja vaan se the ovulaatio, niin menee taas kierto mun mittakaavassa aika pitkähköksi. :cry::devil:
 
Mää oon koittanut välttää miehelle puhumasta mun oviksesta kun se saa siitä suorituspaineet mutta todella vaikeeta se on kun mies tunnistaa jo eri vaiheen limatkin ja sit ku mun ovis niin oon ku mikäkin valtameri =( Saiskohan sitä ovis limailuu vähenbettyä millään? Toisinaan munakaan tunnu miltään kun on yli kosteaa.. Aah niin ihana ovis..
 
fnn
Itekki huomasin että oviksesta puhuminen aiheuttaa miehessä turhia paineita. En aio puhua jatkossa :D

Täällä mennään edelleen samassa kierrossa kp 31 oletetusta 28 päivän normi kierrosta. Menkoista tai mistään muistakaan oireista ei tietoakaa:mad: varmaan oon ressannu ittelta menkatki pois:ROFLMAO:
 
Päivitystä eiliseen.. Taisi olla ovis mulla, kun lämpö eilen 36,5, tänään 37,6. onneks on tullu lakanoita järjestettyä sunnuntaina ja eilen (normilämpö 36,7-36,8). Tänään siis KP7, nyt alkaa jäätävä jännääminen :D Ovistestissä enää hailura..
 
Sepä se kyllä just, että miten sitä osaisi muka olla stressaamatta ovisajoista ja muusta?

Ekaa kertaa nyt on siis laskettu ja panikoitu kaiken maailman päivistä ja nimenomaan nyt sitä raskautta ei siis ole kuulunut. Että missäs se sellainen "stressi pois" -nappi olisi? o_OSilloin kun en ole ollut tietoinen sen suuremmin ovulaatiosta kuin kierrosta ylipäätään, raskaudet on alkaneet heti. Mutta paha niihin aikoihin on enää osata palata... :unsure:
 
Täällä menossa kp27/29?. Olo on ihan kun ois raskaana. Etovaa oloa löytyy aamuisin ja päivällä jos ei muista syödä. Vatsa Turpo ja väsyttää koko ajan ja rinnat on kipeänä. Oon kaks pregcheck testiä tehny ja saanu jotain haaleita viivan paikkoja. En oo kyllä varma että kuinka pitkä tulee olemaan kun viimeksi menkat oli viikon myöhässä. Ovis ois tän kierron mukaan ollu 22.9 mutta vasta ilman kumia mentiin 26.9. Jos kierto on pitempi niin raskaus sinäänsä ois mahdollinen.

Tilasin raskauskeijulta ovulaatio testejä joita aijon käyttää seuraavassa kierrossa jos sinne päästään. Mä en muuten tunne ovulaatiota ja aijon ottaa greippi mehun kehiin kanssa.
 
Mulla oli keskimmäsen kanssa greippimehu tärppikierrossa, en vaan muista enään miten sen kanssa piti menetellä. Eli mistä mihin saakka sitä juotiin. Kuukautisten loppumisesta oletettuun ovikseenko?:LOL:

Mä selvisin voittajana tytön synttäreistä. Herramujee miten paljon voi lähteä meteliä kahdeksasta 8v lapsesta.:eek::giggle:

Mun ovistestit tuli. Eli ens viikkoa ootellessa. Saas nähä mitä ne näyttää. Pakko tosiaan aloittaa varhain kun ei voi olla taas yhtään varma miten pitkä tai lyhyt kierto on luvassa. :p
 
Kp 3.. Ja ensimmäinen köh.. Pikku hommailu otettu.. Tästä se taas alkaa yk tiäs kuin mones..15-16) Mulla ei oo ovis tikkuja kun 3kpl mut vois koittaa ne käytyää. Uusia en tilaa. Vähän vaikea arvioida ovista kun kierrot 23-29välissä.

Mulla katottiin munasarjat aikasemmin sanottu että toinen on laiskapuoli.,mutta nyt toinen lääkäri sanoi että molemnat ihan hyvät ja munasoluja molemmissa hyvin.. Ota tästäkään ny selvää
 
Tänttähäärä nyt isosti peukkuja että olis just kuten tämä toinen lääkäri sanonut.(y)

Täällä kp4 ja yleensä vuoto loppuu kp5 ja kp6 välissä. Nyt kun kierto venyi noin monella päivällä, arvelen vuodonkin kestävän siihen kp7 asti.
Mies on ihan kärsimätön, mutta siinähän on. :D
Mä oon ainoastaan kärsimätön noiden tikkujen kanssa. :LOL: onneksi fiilikset nousee oviksen lähentyessä, ainoa vaan että sillon se oma tarve kasvaa niin korkeaksi, että ahdistaa jopa, kun tuntuu että mikään ei riitä ja en voi keskittyä muuhun kuin seksin ajatteluun. :sneaky: Mies on todennut että mun aivot on oviksen aikaan kuin teini-ikäisellä miehen alulla.:ROFLMAO:
 

Yhteistyössä