Toiveena vauva 2017-2018

Niitä testejä halusi joku nähdä! Niin nega ku vaan voi. :unsure: kp20/24-28.

Tosin tuollaista värikohtaa ei aiemmin oo ollu (nuoli). Se on tuon "reunan alla" (oikeas kuvassa reuna nostettu pois..). Kuivuessaanki jäi tuohon. Mut tuohan on ihan väärässä kohdassa ja niin tummakin, että pitäis jo muutki testit näyttää. Tuo oli rfsu testi ja tein pregcheckin liuskanki jo. Se oli ihan selvä nega.

Tänään muiden oireiden lisäksi myös jännää tosi kovaa painetta tai jopa kipua alavatsalla seksin aikana. Syvät työnnöt erityisesti tuntu ikävältä. Ikinä oo tämmöstäkää ollu aikaisemmin. :eek:
Tuo väri on sienestä. :) Voi että, onnea seuraavaan kiertoon sitten! :( Kipu voi enteillä kuukautisia alkavaksi. Itse ainakin huomasin, että kun pillerit jäi niin kivut palasi.
 
Tuo väri on sienestä. :) Voi että, onnea seuraavaan kiertoon sitten! :( Kipu voi enteillä kuukautisia alkavaksi. Itse ainakin huomasin, että kun pillerit jäi niin kivut palasi.
Näin ajattelinki :D meillä mies on vielä niin vauvavastainen, että seuraavaan vahinkoon ennemminkin..

Mä oon ollu 2 vuotta ilman e-pillereitä. Kierto tasaantui heti. Tunnistan oviksen. Ei oo ollu vastaavia tuntemuksia koskaan aiemmin ku mitä tässä kierrossa on..
 
Täällä taitaa pian alkaa uusi kierto, nyt paukkuu kp54. Huomasin vaan vessassa käydessä että todella todella hento häivähdys vaaleanpunaista jäi paperiin. Joten jos viimeistään maanantaina ois kp1, mulla välillä kestää kaksikin päivää että aukee hanat kunnolla!

Toivotaan että nyt ei tarvis niin kauaa odottaa. Hitsi miten iloinen sitä voikin olla, nyt pääsee sit tossa viikolla vetää ekan satsin letroja.
 
@Alinah92 peukkuja uuden kierron starttaamiselle, pääsette aloittamaan uusin kujein.:love:

Hmm...mahtokohan se mun keskiviikon avautuminen muuttaa miehen aivosolujen järjestystä?(n):LOL:
Siis en ees yrittäny vokotella ku valitteli mahaansakki syötyään aivan liikaa herkkuja alkuillasta. No ihan itse vokotteli mut (tai no mua ei tarvii ees kauheesti nyt vokotella).:eek:
4 päivää putkeen ja perjantaina tuplat.:rolleyes::D
Pitää ehkä ostaa sille huomenna joku kallis pihvi.:LOL::love:
 
  • Tykkää
Reactions: Alinah92 ja ahmis
Mä tein pari eri merkkistä herkkää testiä ja ei niissä kyl mitään oo. Mut dpo8 eli ei kai sitä vielä kannata luovuttaa :ROFLMAO: ei oo kyl paljoo oireita paitsi nytki herätessä kauhee nälkä ja melkein oksennus sen takia. Nii ja vasen tissi on semmone että vatsalla nukkuminen tuntuu pahalta.
 
Huikeaa plussailua täällä, ihana lukea plussatsunamista :) Onnea @Möörtsi ja @ahmis oon NIIN onnellinen teidän puolestanne! Möörtsin onnaus ilahduttaa erityisesti, koska miehellä oli "vaikeuksia" :)

Tervetuloa myös kaikille uusille!

Ja @Fritang sulle haluan antaa kunnon voimahalin. Toivon että ongelmat on vaan väliaikaisia ja hoituu kun saat(te) vähän lomaa tästä aiheesta. Mulla yleensä palaa pahiten käpy silloin, kun lueskelen netistä liikaa negajuttua ja ihmisten huonoja kokemuksia tästä aiheesta. Häivyn sitten netistä...

Kävin gynellä alkuviikosta, ja olen nyt pikkuhiljaa tippuneiden labratestien tulosten mukaan monivammainen raskautumisen suhteen.

ENSINNÄKIN mun amh-arvo näyttää 5-kybäsen mummelin arvolta, eli mulla on jäljellä varmaan muutama hassu munasolu, ja käytännössä munasarjat toimii teholla "vajaatoiminta".

SITTEN Mun kilpirauhasen vajaatoiminta ei ole lääkityksellä hallinnassa. Kilpirauhasarvo on kaksi yksikköä korkeampi kuin kannattaisi olla kun raskautta yrittää. Sitä pitää saada alaspäin, lisäämällä lääkitystä.

Ferritiini eli rautavarasto on alarajoilla eli anemian puolella killutaan lahjakkaasti.

D-vitamiinitaso on lähes vaikean puutoksen puolella.

:D

NÄILLÄ MENNÄÄN! En ihmettele enää yhtään, että mun kierto on ollut mitä sattuu. Lisäksi en itsekään alkiona suostuisi kiinnittymään näin kämäsiin olosuhteisiin :D

Mutta eipä siinä, nyt olen sitten säätänyt kilpirauhaslääkettä ylös, ja alkanut mättää ylimääräistä d-vitamiinia muiden lisäravinteiden ja mineraalien lisäksi. Vielä pitäisi kehittää tuota rautaa jostain, koska tuskin tässä kohtaa riittää, että syön sitä monivitamiinipilleristä. Ehkä kysyn, voisiko lääkäri määrätä vaikka rautatiputukseen, en nyt jaksa odottaa 3-5 kk että purkkirauta alkaa vaikuttaa.

Mutta myös positiivista kehitystä on tapahtunut: olen ollut nyt 8 pv kokonaan ilman tupakkaa - luin että 2-3 kuukauden sisällä tupakkasaasteet häviää munasoluista, koska sen aikaa kestää uudella kehittyä.

Lisäksi olen lihonut neljä kiloa, kun lääkäri määräsi 5 kiloa lisää :) Enää yksi jäljellä, eiköhän se tule ihan helpolla. Olen nyt jälkikäteen noita rauta- ja D-vitamiinipuutoksia katsellessani arvioinut, että mun pieniruokaisuus on varmasti ollut yksi tekijä puutosten kehittymiseen. Lisäksi nyt kun olen lihotellut, olen huomannut sen olevan mulle todella vaikeaa (tietyn määrän päivässä pystyn syömään ilman oksetusta, mutta jossain vaiheessa alkaa tuntua pakkosyömiseltä ja meinaan oksentaa). En ihmettelisi, jos mulla olisi joku piilevä syömishäiriö tai vastaava. Oli tai ei, sekin saa nyt shokkihoitoa tässä, kun pakko on vaan lihotella! Jäätävää, kun ei mene enää jotkut housut jalkaan ja jotkut paidat on muuttuneet nakinkuoriksi. Tämä projekti tulee todella kalliiksi!!! :D

Nykyään onneksi myös ulkoilu kiinnostaa, ja oon melkein joka päivä käynyt pienellä kävelyllä. Tekee todella hyvää.

Kyllä tämä tästä, pikkuhiljaa tulee kroppa parempaan kuntoon. Menen gynelle taas katsottavaksi alkuviikosta.

Yksi asia josta olen itselleni kiitollinen: tajusin mennä tutkimuksiin ajoissa. Yrityskiertoja oli takana VASTA 2, mutta tiesin, että pelkän iänkin takia kannattaa mennä - ja mulla oli tunne, ettei kaikki ole ihan ok. Eipä ollut, joo, mutta onneksi kaikki on hoidettavissa.

Tsemppiä kaikille! Muistakaahan syödä vitamiineja ja rautaa <3
 
  • Tykkää
Reactions: Möörtsi
Huikeaa plussailua täällä, ihana lukea plussatsunamista :) Onnea @Möörtsi ja @ahmis oon NIIN onnellinen teidän puolestanne! Möörtsin onnaus ilahduttaa erityisesti, koska miehellä oli "vaikeuksia" :)

Tervetuloa myös kaikille uusille!

Ja @Fritang sulle haluan antaa kunnon voimahalin. Toivon että ongelmat on vaan väliaikaisia ja hoituu kun saat(te) vähän lomaa tästä aiheesta. Mulla yleensä palaa pahiten käpy silloin, kun lueskelen netistä liikaa negajuttua ja ihmisten huonoja kokemuksia tästä aiheesta. Häivyn sitten netistä...

Kävin gynellä alkuviikosta, ja olen nyt pikkuhiljaa tippuneiden labratestien tulosten mukaan monivammainen raskautumisen suhteen.

ENSINNÄKIN mun amh-arvo näyttää 5-kybäsen mummelin arvolta, eli mulla on jäljellä varmaan muutama hassu munasolu, ja käytännössä munasarjat toimii teholla "vajaatoiminta".

SITTEN Mun kilpirauhasen vajaatoiminta ei ole lääkityksellä hallinnassa. Kilpirauhasarvo on kaksi yksikköä korkeampi kuin kannattaisi olla kun raskautta yrittää. Sitä pitää saada alaspäin, lisäämällä lääkitystä.

Ferritiini eli rautavarasto on alarajoilla eli anemian puolella killutaan lahjakkaasti.

D-vitamiinitaso on lähes vaikean puutoksen puolella.

:D

NÄILLÄ MENNÄÄN! En ihmettele enää yhtään, että mun kierto on ollut mitä sattuu. Lisäksi en itsekään alkiona suostuisi kiinnittymään näin kämäsiin olosuhteisiin :D

Mutta eipä siinä, nyt olen sitten säätänyt kilpirauhaslääkettä ylös, ja alkanut mättää ylimääräistä d-vitamiinia muiden lisäravinteiden ja mineraalien lisäksi. Vielä pitäisi kehittää tuota rautaa jostain, koska tuskin tässä kohtaa riittää, että syön sitä monivitamiinipilleristä. Ehkä kysyn, voisiko lääkäri määrätä vaikka rautatiputukseen, en nyt jaksa odottaa 3-5 kk että purkkirauta alkaa vaikuttaa.

Mutta myös positiivista kehitystä on tapahtunut: olen ollut nyt 8 pv kokonaan ilman tupakkaa - luin että 2-3 kuukauden sisällä tupakkasaasteet häviää munasoluista, koska sen aikaa kestää uudella kehittyä.

Lisäksi olen lihonut neljä kiloa, kun lääkäri määräsi 5 kiloa lisää :) Enää yksi jäljellä, eiköhän se tule ihan helpolla. Olen nyt jälkikäteen noita rauta- ja D-vitamiinipuutoksia katsellessani arvioinut, että mun pieniruokaisuus on varmasti ollut yksi tekijä puutosten kehittymiseen. Lisäksi nyt kun olen lihotellut, olen huomannut sen olevan mulle todella vaikeaa (tietyn määrän päivässä pystyn syömään ilman oksetusta, mutta jossain vaiheessa alkaa tuntua pakkosyömiseltä ja meinaan oksentaa). En ihmettelisi, jos mulla olisi joku piilevä syömishäiriö tai vastaava. Oli tai ei, sekin saa nyt shokkihoitoa tässä, kun pakko on vaan lihotella! Jäätävää, kun ei mene enää jotkut housut jalkaan ja jotkut paidat on muuttuneet nakinkuoriksi. Tämä projekti tulee todella kalliiksi!!! :D

Nykyään onneksi myös ulkoilu kiinnostaa, ja oon melkein joka päivä käynyt pienellä kävelyllä. Tekee todella hyvää.

Kyllä tämä tästä, pikkuhiljaa tulee kroppa parempaan kuntoon. Menen gynelle taas katsottavaksi alkuviikosta.

Yksi asia josta olen itselleni kiitollinen: tajusin mennä tutkimuksiin ajoissa. Yrityskiertoja oli takana VASTA 2, mutta tiesin, että pelkän iänkin takia kannattaa mennä - ja mulla oli tunne, ettei kaikki ole ihan ok. Eipä ollut, joo, mutta onneksi kaikki on hoidettavissa.

Tsemppiä kaikille! Muistakaahan syödä vitamiineja ja rautaa <3
No jopas oli löydöksiä! Nyt kuitenkin hyvä että tietää mitä korjailla (y)

Missä nuo laveat tehtiin? Sain YTHS labroihin lähetteen mutta tuskinpa ihan noin kattavat ovat. Sopiiko muuten kysyä minkä kokoinen olet? Onko painoindeksi kovin alhainen? Mietin kun itsekin olen hoikka että missä kohtaa massan keruuta pitäisi alkaa harkita (n)
 
No jopas oli löydöksiä! Nyt kuitenkin hyvä että tietää mitä korjailla (y)

Missä nuo laveat tehtiin? Sain YTHS labroihin lähetteen mutta tuskinpa ihan noin kattavat ovat. Sopiiko muuten kysyä minkä kokoinen olet? Onko painoindeksi kovin alhainen? Mietin kun itsekin olen hoikka että missä kohtaa massan keruuta pitäisi alkaa harkita (n)
Felicitas Mehiläinen on tekopaikka näillä. Huomio sitten ettei lääkäri ole vielä lausunut mitään noista labroista, ihan itse täällä tulkitsen lukuja kun niitä iloisesti lisäillään tonne nettiin. Eli lääkärin lopullinen tuomio voi poiketa omastani, kuulen sen siis tiistaina. Odotan vielä jotain tuloksia, kuten FSHta ja LH:ta.

Olen 175 cm pitkä. Kun tää savotta alkoi, painoin 56 kiloa. Silloin oli lievä alipaino ja sain kehotuksen lihoa 5-6 kg. BMI on siis noussut jostain 18,2sta 19,59:een ja olen nyt normaalipainossa.

@pikkutakkutukka mitä kaikkeja testejä sulle tehdään? Mikä sun tilanne noin muuten on? Tsemiä paljon! En ole ihan varma olisinko edes halunnut tietää tuota AMH-testin tulosta. Olen lukenut netistä että monet murskaluvutkin saaneet ovat kyllä raskautuneet.
 
@kissaliikeri hyvä että kävit näytillä. Ei muuta ku härkää sarvista ja rytinällä arvot balanssiin.(y)

Aamulämpökäyrä olkaa hyvät. Jäätävät piikit. Oispa jees jos tarkottais ees mallikelpoista ovulaatiota.:LOL: Mut mitä oon kattonu menneitä kiertoja, niin yhdessäkään ei ovista ennustava lämpödippi ole ollut kummoinen, nyt se oli 0,5 astetta:eek:. Nousuissa sama aiemmin, noussut 0,5 astetta kahdessa päivässä oviksen jälkeen, nyt tuo on noussu 2pv aikana 0,7 astetta. Ja mittaan samasta paikasta siis aina.:LOL:
[url=http://aijaa.com/XU4T3A][/URL]
 
  • Tykkää
Reactions: kissaliikeri
4.2.18

Nimi | kiertopäivät | yrityskierto
Viipulainen..........15/28.............yk7
Nadine88.............25/28-34.......yk4
Tänttähäärää.......25/23-29......ya 10/16
Nelliida.................29/28-30......yk7
Fritang...................12/23-27.......yk12 (km yk2 & yk4)
Pocahontas-.........14/24-34........yk12
Vuuti...................19/28-32........yk10 (km yk7)
Salty............... ....49/30-33........yk1
Sonde...................12/26-30........ya syksy -17-
lilia88.................2/27-35.........yk 2
Pikkutakkutukka...22/29-35.....yk6 (km 6/17)
Nasunen87...........21/28...........yk 2
Ksennonen...........27/XX...........ykX
Ahmis...................26/25-28......yk2
Haaveilija_93........25/27...........yk 2
VauvaHaaveilija89..10/27............yk2
Keijupölyä............27/18-23.......yk2
Embell..................12/21-35.......yk 4
kissaliikeri.............8/25.............yk3
Aavalvar..............41/31-35........ya 2016

Piinailijat:
Ahmis......................dpo13
Nelliida.....................dpo13
Nadine88.................dpo8
Nasunen87..............dpo8
Tänttähäärää...........dpo9
Vuuti.........................dpo6
Viipulainen...............dpo1

Plussanneet:
Joulukuu 2017: Kiira29 (yk5)
Tammikuu 2018: Jasuuu (yk2), Viii (yk 3)
Helmikuu 2018: Möörtsi (yk 3)
 
  • Tykkää
Reactions: Embell
@Möörtsi kiitos!:) Tässä osu nyt kivasti toi ovis sillain että on vaan toi tuleva viikko tavallaan sellasta tylsää piinailua. Sen jälkeen voi pistää taas elämän risaseks ja alkaa testailla. :D Tai noh, aivan takuulla ratkeen viimeistään ens sunnuntaina testaamaan, mut koitan pitää pääni etten tilais r-testejä ennen sitä ens perjantaita. Sit ne tulis ehkä ma-ke välillä.:D
Mut jos tilaan mammaksilta, ni pitää ehkä tehä tilaus torstaina, heillä on vähän pidempi toimitusaika ja jos venyy liian pitkälle paketin tulo, ratkeen törsäämään kaupan testeihin.:LOL:
 
@Möörtsi kiitos!:) Tässä osu nyt kivasti toi ovis sillain että on vaan toi tuleva viikko tavallaan sellasta tylsää piinailua. Sen jälkeen voi pistää taas elämän risaseks ja alkaa testailla. :D Tai noh, aivan takuulla ratkeen viimeistään ens sunnuntaina testaamaan, mut koitan pitää pääni etten tilais r-testejä ennen sitä ens perjantaita. Sit ne tulis ehkä ma-ke välillä.:D
Mut jos tilaan mammaksilta, ni pitää ehkä tehä tilaus torstaina, heillä on vähän pidempi toimitusaika ja jos venyy liian pitkälle paketin tulo, ratkeen törsäämään kaupan testeihin.:LOL:
Hyvä suunnitelma! :ROFLMAO:
 
Aivan kauheasti tullut tekstiä. Käyn lukemassa1-2 kertaa päivässä.

Kuten muutamalla muullakin. Niin harmitus siitä tä että en voi itse tulla raskaaksi. Harmittaa todela paljon, välillä itkettääkin. Ja nyt pms kourissa niin kyllä vituttaa.

Välillä ajatustasolla käyn että entä jos vaihdan miestä kun nykyisen kanssa se raskaus ei tule helpolla.(todrnnäköisesti ei koskaan) Toisaalta lisäksi mussa voi olla jotain häikkää ikää kohta 36v.
Rakastan miestä yli kaiken että en vois erota. Kukaan ikinä oo huomioinu ja rakastanu mua niinkuin tuo nyksä.
Mutta kaipuu siitä että ei voida ehkä ikinä saada sitä omaa yhteistä.

Menkat alkamassa ehkä ti-ke (luteaalivaihe tuolloin 11-12 joka mulla vakio) välillä ollut 14-15 että kattoo ny mihin osuu mutta ens viikolla kuitenkin.
 
Minäkään en @Jasuuu tänään testannut kun arvelin että ne menkat joko alkaa tai ei ala tänään (n). Mut viel ei kyllä oo näkynyt :barefoot:! Erinäisiä jomotteluja ja pientä alaselkäkipua yms. Erikoista kyllä on mutta kai ne voi mennä menkkojenaloitusyrityksen piikkiin. Eilisissä bileissä tuli juotua alkoholitonta viiniä ja nanny statea. Ei tainnut kukaan ehtiä tajuta mitään.

Huomen arvelin kyl testata taas josko alkais pikkuhiljaa olla leffaviivat :geek:. Josko sit uskaltais tuonne lokakuisiin mennä huutelee :barefoot:. Oltiin tänään kaupungil ni kävin hiplailee vauvanvaatteita :ninja::LOL:. En onneks ostan sentä mitään :ROFLMAO:.
 
Jep, mä rikoin jotain mun miehen päässä. o_OSe kellisti mut taas ku kuopuksen olin saanu päikyille. Ihan next level meininki sillä.:eek::ROFLMAO:
Nyt sanoin sille että "kiitos rakas, tämä riittänee, ostan sulle jonku pihvin kaupasta, well done!":D:LOL:
Vaikutti olevan tosi ylpeä itsestään.:giggle:

Mä myös selasin keskimmäisen yrityksen aikaisia juttuja mitä oon laittanu ylös. Sillon mulla myös vaihteli kierron pituus sen mukaan kumpi puoli ovuloi. Ja siinä tärppikierrossa mulla oli tosi voimakasta pahoinvointia just ennen ovista. Näissä menneissä on ollut vähän, mutta tässä kierrossa sitä kesti 3 päivää. Eilen olin varma että lentää laatta, mut sit se vaan katos täsmälleen samaan syssyyn ku ovisnippailu laantui. Lähinnä mietin että oisko tää nyt ollu vasta eka normaali ovulointi tai jotain. Lämmötki käyttäytyny nyt paremmin ku hyvin (tosi selkeitä muutoksia) ja muutkin oireilut ollu asiallisia. Ja ei kipeitä jälkimaininkeja niinku oikeestaan joka kierrossa, viime kierrossa oli hyvin lieviä, mutta nyt ei kivistä mihinkään.:LOL:
Mut näin, nyt on kyllä tavaraa lähetetty määränpäähän odottamaan vastaanottoa niin saamaristi, että pitää olla kyllä läpeensä tyhmä munasolu jos ajelehtii onnensa ohi tälläkin kertaa.:ROFLMAO:
Lähinnä mua houkuttaa ajatus et pääsis sanoo miehelle "mähän sanoin et more is more".:D
 
Jep, mä rikoin jotain mun miehen päässä. o_OSe kellisti mut taas ku kuopuksen olin saanu päikyille. Ihan next level meininki sillä.:eek::ROFLMAO:
Nyt sanoin sille että "kiitos rakas, tämä riittänee, ostan sulle jonku pihvin kaupasta, well done!":D:LOL:
Vaikutti olevan tosi ylpeä itsestään.:giggle:

Mä myös selasin keskimmäisen yrityksen aikaisia juttuja mitä oon laittanu ylös. Sillon mulla myös vaihteli kierron pituus sen mukaan kumpi puoli ovuloi. Ja siinä tärppikierrossa mulla oli tosi voimakasta pahoinvointia just ennen ovista. Näissä menneissä on ollut vähän, mutta tässä kierrossa sitä kesti 3 päivää. Eilen olin varma että lentää laatta, mut sit se vaan katos täsmälleen samaan syssyyn ku ovisnippailu laantui. Lähinnä mietin että oisko tää nyt ollu vasta eka normaali ovulointi tai jotain. Lämmötki käyttäytyny nyt paremmin ku hyvin (tosi selkeitä muutoksia) ja muutkin oireilut ollu asiallisia. Ja ei kipeitä jälkimaininkeja niinku oikeestaan joka kierrossa, viime kierrossa oli hyvin lieviä, mutta nyt ei kivistä mihinkään.:LOL:
Mut näin, nyt on kyllä tavaraa lähetetty määränpäähän odottamaan vastaanottoa niin saamaristi, että pitää olla kyllä läpeensä tyhmä munasolu jos ajelehtii onnensa ohi tälläkin kertaa.:ROFLMAO:
Lähinnä mua houkuttaa ajatus et pääsis sanoo miehelle "mähän sanoin et more is more".:D
Ihana! :D:D Sinä ja sun mies. Ootte kyllä suloisia. :love::love: toivon, että nyt tärppäis!

Mun oli pakko tehdä testi, ku jäin hetkeks yksin. Tuli toooodella himmeä viivanpaikka. En oo varma oliko siinä väriä. Ei siitä saanu kuvaakaan otettua. :ROFLMAO: jännää.
Syötiin tänään vähän raskaampi lounas, aiheutti sen, että tuli niin huono olo, että rupes oksettaa. Ja sit oliki pakko oksentaa. :sick: ei tee mieli mitään hyvää tai herkkuja tai rasvaista, mikä on tosi poikkeuksellista mulle. :eek:
 

Yhteistyössä