Toiveena vauva 2017-2018

Onnea anu84 :love:

Hei miten olis jos lisättäis listaan dpo ainakun kenelläkin alkaa se jännä aika kuukaudesta? :) Olis kiva tietää kenen kans jännäilis.:giggle: Muistan aikoinaan kun täälä palstalla olin niin tälläinen oli myös lisätty listaan erikseen joissakin ryhmissä.. :)
Hyvä idea Miwwi, mutten ole varma miten toteutus onnistuu. Kokeilla voi, samallahan senkin päivittää :) Ideoita? Oma piinapäivät osio vai tuohon samaan listaukseen lopuksi? Dpo pitäs sitten laittaa kanssa korostetusti, muuten jää herkästi huomaamatta :)
 
  • Tykkää
Reactions: Miwwi ja Darni73
Oi...:love::love::love::love: Onnea plussanneille!!!!!

Täälä alkas kp1...:devil: plääh. Voi ny...:poop:. No, eipä täs taas auta, kun kohti uutta kiertoa.

Mitenkäs ne ovistestit toimii? Mä vasta harkitsen, mutta fakta on, että nyt on puolisen vuotta oltu ilman ehkäisyä ilman ensimmäistäkään tärppiä. Kattelin raskauskeijun sivuilta jo testejä... osaako joku vinkata mikä on huono tai hyvä tai halpa tai muuten suositeltava? Miten aikasessa vaiheessa ootte alkaneet testailemaan? Ne vissiin toimii samalla tyyliä, kun raskaustestit? Et tulee kaksi viivaa kun on ovis ajankohtainen?

Ehkä mä vielä yhden kierron meen ilman testejä....jos maltan.:D:p;):ROFLMAO:

,Mä täälä tuumailen että miksi ei edes yritä tärpätä... nuorempana on raskaudet alkaneet kuitenkin 1-3 kierron aikana. Oon kyllä lihonut noista ajoista, ja vanhentunut, ja toki lasten myötä seksielämäkin on vähän rauhoittunut... Noo...iälle ei voi mitään, mutta jos yrittäis karistaa pari kiloa ja koittais vilkastuttaa makuukammarin toimintaa. :love: Näillä lääkkeillä tässä vaiheessa uuteen kiertoon.
 
  • Tykkää
Reactions: -tanjuska
Autumn ja Anu84: Onnea valtavasti molemmille! Paljon tarrasukkia matkaan <3 <3

Zipi: Ovulaatiotestit joo toimii samalla periaattella kuin r-testitkin, mutta ero on siinä tulkitsemisessa. Ei riitä, että testiin ilmestyy kaksi viivaa, vaan sen testiviivan tulee olla yhtä vahv ellei vahvempi, kuin kontrolliviiva. :) Tässä monet menee metsään, kun tosiaan, jotta voidaan laskea ovisplussaksi niin viivan on oltava silloin vahva.
Mä oon tilannu just noita halppistestejä. Ebaysta tilasin 60kpl ovistestejä ja 30kpl r-testejä ja kaikki pelas hyvin. Tosin r-testiin nyt tullu viivan viivaa, ko eihän sitä oltu raskaanakaan :D Mutta siis, mä en vielä tiedä ovistestejä jotka ei toimis.. Se kannattaa tietty muistaa, että vaikka ovistestiin saa yhtä vahvan viivan ja se voidaan laskea ovisplussaksi, niin se ei kuitenkaan kerro sitten lopulta sitä irtoaako ovis vai ei.. :/ Mutta auttaa toki ajoittamaan tärppipäiville puuhailut. Tsemppiä! :) Jos maltat niin odottele vielä testailujen kanssa. Herkästi menee stressin puolelle.. nim.merk. kokemusta löytyy turhankin kanssa! :D

ON: Kp27/27. Wuuupwuup. Noh mitäkä kertois. Ovista en saanut kiinni, joten dpo:sta ei mtn hajua. Oletan et ois ollu kp13-15 välilä, koska sillon eniten oireita. Tikuttelin harmikseni vasta kp16-21, ja sillon ei plussaa pärähtänyt. Nyt ois siis dpo12-14.. En ole nyt testaillut, koska mulla alko tuhruttelut kp23 eli torstaina. Kiva vaan, kun labroissa kävin kp22 ja heti seur. päivänä sit rupes tuhrut tuleen niin eipä oo tarttenu paljon testaillakaan. Labratuloksista selevis keltarauhasen vajaatoiminta ja tää päivä pitäs ootella lääkärin soittoa, et selviää miten jatkot hoidetaan.

Voisin testailla nyt kuitenkin tänään kertaalleen, koska nuo tuhrut ei oo voimistuneet ja oikeestaan nyt eilen ja tänään ei oo tullu sitä tuhrua enää oikeestaan ollenkaan. Pe-la tuli reilummin, siteeseen asti ja pyyhittäessä. Nyt tänään aamulla ei mtn. Kokeilin kohdunnapukkaakin ja se on suht. ylhäällä ja kovahkon oloinen. Mut se nyt tuntuu muutenkin elävän omaa elämäänsä.

Ääh.. epätietoisuus on pahinta! :D Viime kierto ylti kp34, mut sillon ei tullu tuhruja. Nyt siis 27 ja tuhruja tullu jo viimeset 4pv... En tiedä.


Pahoittelut jaarittelusta :D Kokemuksia ja jeesiä kaivataan!! :)
 
  • Tykkää
Reactions: anu84
Hyvä idea Miwwi, mutten ole varma miten toteutus onnistuu. Kokeilla voi, samallahan senkin päivittää :) Ideoita? Oma piinapäivät osio vai tuohon samaan listaukseen lopuksi? Dpo pitäs sitten laittaa kanssa korostetusti, muuten jää herkästi huomaamatta :)

Juuri niin meinasin! :) Eli piinailijat erikseen ja sen alle sitten nimimerkki ja dpo:t :)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Qia
Piinailijat

07.03
vauvahaaveita dpo 6

fabula dpo 5
elokuuvauva09 dpo 1

iinaalisa dpo 0
Miwwi dpo 0



Ilmoita itsesi "piinapäiville" listaan korostamalla dpo :)

DPO= days past ovulation (aika lailla suoraan suomennettuna päivät ovulaation jälkeen)
Ovulaatiopäivä on dpo 0, sitä seuraava dpo 1, dpo 2 jne.
Dpo -1 ovisplussa
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: vauvahaaveita
Onnittelut plussanneille! :love:

Meillä vielä odotetaan muutama kuukausi, että päästään yrittämään yhteistä lasta. Ennestään mulla on siis kaksi lasta (-00 ja -05). Ikääkin alkaa olemaan kohta 34 v. ja vaikka oon aiemmin raskautunut ekasta kierrosta, niin nyt on alkanut jotenki pelottaan, etten enää raskaudukaan niin helposti, varsinkin kun gynekologi oikein korosti sitä. :unsure: Ja tietenkin se, että olen täällä lueskellut kuinka monella on vaikeuksia tulla raskaaksi, vaikka niitä lapsia ennestään olisikin. Ja kun on uusi mies, jolla ei itsellään lapsia ennestään, niin eihän se mikään itsestäänselvyys ole, että kertalaakista tulisi raskaaksi jos ollenkaan.
Täytyisi vain yrittää olla huolimatta sitä ja antaa asioiden mennä omalla painollaan, mutta minkäs teet kun on tämmönen huolija tyyppi. (n)

Millään ei myöskään jaksaisi odottaa sinne kesään että pääsisi jättämään ehkäisyn pois. Sekin vähän jänskättää, että kuinka nopeesti oma kierto palaa kohdilleen pitkän hormonaalisen ehkäisyn jälkeen. Monihan jättää ne pois jo hyvissä ajoin ennen yrittämisen aloitusta, jotta oma kroppa ehtisi palautua normaaliin kiertoon jne. Me ei kuitenkaan innostuta kortsujenkaan käytöstä. Vaihvihkaa yritin ehdottaa, et mitä jos en hakiskaan uutta rinkulaa, kun taukoviikko menossa. Mut mies ei kovin innostunu ajatuksesta. o_O ja toisaalta itekin olin ajatellut et se vauveli sais tulla ens vuoden puolella ja ettei tarttis kesällä kärsiä alkuraskauden oireista. Mutkun mikään ei ole taattua, et kauanko sitä plussaa saa ootella, niin...meilläkin olis sitten isomman asunnon etsintä edessä jossain kohtaa kun vauveli antaa kuulua itsestään, eikä muutto tällä hetkellä nappaa yhtään, kun vasta reilu vuosi asuttu nykyisessä. Et ristiriitaisissa tunnelmissa mennään! :rolleyes:

Onko kellään samanmoisia ajatuksia?! (y):ROFLMAO::)
 
  • Tykkää
Reactions: -tanjuska
Miwwi, tällaistako haet? :) bongasin muutaman teidän dpo:t tuolta keskustelun varrelta, liekö oikein? :)
Juu, mun kohdalla ainakin on dpo:t oikein (tosin ovis on bongattu vain oireiden perusteella). :)
On kyllä todellista piinaa, mitenköhän sitä jaksaa odottaa :unsure: Nytkin paleltaa ja on pieniä väänteitä vatsassa, ja koko ajan pyörii päässä, että onkohan nää nyt niitä oireita vai vaan mielikuvitusta.
 
  • Tykkää
Reactions: -tanjuska
Neitonen_82, laitoin sinut taustalla- listalle vielä ennen kuin aloitatte yrityksen :) Tsemppiä yrityksen odotukseen, piinaavaa varmasti sekin! :D
Kiitos! :) Nämä palstat on mulla vielä aika uutta, mutta seurailtu on muitten juttuja kovastikin viime aikoina. Mikä tietenkin lisännyt omaa kuumeilua. :love: Mutta hiljaa hyvä tulee...kärsimättömän on vaikea malttaa mielensä. ;)
 
  • Tykkää
Reactions: Nonsk
Neitonen_82, ymmärrän hyvin tuon huolen siitä, että tuleeko raskaaksi kuinka nopeasti vaiko ollenkaan. Mulla ei ikä ole hidasteena/esteenä, mutta silti mietityttää. Miehellä ei oo lapsia ja mun 2 lasta on tulleet ilman yrittämistä (toinen jopa ehkäisyn läpi) ja nyt (vasta) yk2 ja malttamattomana mietin, että mikä tässä nyt kestää :ROFLMAO:
 
Sitten omaa napaa :) En ole tässä kierrossa ottanut teroluteja ollenkaan, kysyin neuvolan lääkäriltä asiaa (en uskaltanut ilman lupaa ettei tule sanomista :) ). Minulla on vielä kolmen kierron terolutit ostettuna mikäli menkat ei ala tulla muuten. Niin toivon, että kierto pelaisi nyt normaalisti. Lääkäri sanoi, että jos ei kuukautiset tule luomuna 2kk sisällä niin sitten terot loppuun ja aletaan miettiä jatkoa. Lopetin siis e-pillerit 1/-13 jonka jälkeen kierto oli säännöllinen lähes vuoden ennen kuin ongelmia tuli. Sen jälkeen kierto on ollut pitkä, pidempi ja tosi pitkä (kerran jopa 4kk). Paitsi nyt terolutien käytön aikaan kierto aina tasan 26 päivää, joten saa nähdä mitä tuleman pitää. Tavoitteena kuitenkin suht säännöllinen kierto ilman nappeja.

Menkkajomotuksia ollu pienesti eilisestä lähtien, niinkun aina noin viikkoa ennen kuukautisia. Täällä dpo 8, mutta en taida tulla piinailemaan ettei pettymys kasva liian suureksi ja mielikuvitus ala tuottaa raskausoireita :)
 
Heippa!

Pääsisköhän tänne vielä mukaan, oon jo muutaman kuukauden teidän juttuja lukenut. :whistle: Nyt oli pakko liittyä itsekkin mukaan kuumeilemaan.

Eli meillä ya 1/2016, yk 2 menossa, kiertopäivät vähän hukassa, kp 18/??. Mulla ikää 24 vuotta, miehellä pian 28.

Lopetin pillerit siis ihan vuoden alussa kun laatta loppui, sitten tuli normaalisti tyhjennysvuoto ja ensimmäisiä luomumenkkoja sitten odoteltiinkin aina 19.2. asti. Ensimmäinen kierto oli 39 päivää. Pillereitä (Yasminelle ja Zoyle) söin 9 vuotta putkeen, joten luomukierrosta ei oo mitään hajua. Toivottavasti kuitenkin lyhenisivät tuosta 39 päivästä. Heti pillereiden lopetuksen jälkeen olin ihan varma, että tulin heti raskaaksi (toive oli niin suuri). Taisi kaikki "oireet" johtua kuitenkin pillereiden lopettamisesta ja oman hormonitoiminnan muutoksista. Kuitenkin rinnat oli tosi kipeät ja nännit ihan kosketusarat, väsytti, oli paha olo, vatsa turpos niin ettei työhousut mennyt kiinni yms. Ehdin jo kaks testiä tekemään ennen kun menkat alkoi.


Ovulaatiota en ajatellut ruveta tikuttelemaan, peitot heiluu parin kolmen päivän välein niin se saa nyt aluksi ainakin riittää. Viime viikon to ja pe (kp 14 ja 15) nippaili tuolta alavatsan sivuilta (munasarjoista?), ja pohdin oisko voinut olla ovulaatio. Mutta tässä nyt saa odotella vielä ikuisuuden sinne kp 39 ainakin, että kuuluuko menkkoja vai ei. Tulipas romaani, anteeksi. Kellekään ei olla vauvahaaveista puhuttu, niin ei ole tuota juttu seuraa.
 
Piinailijat

07.03
vauvahaaveita dpo 6

fabula dpo 5
elokuuvauva09 dpo 1

iinaalisa dpo 0
Miwwi dpo 0



Ilmoita itsesi "piinapäiville" listaan korostamalla dpo :)

DPO= days past ovulation (aika lailla suoraan suomennettuna päivät ovulaation jälkeen)
Ovulaatiopäivä on dpo 0, sitä seuraava dpo 1, dpo 2 jne.
Dpo -1 ovisplussa
Joo mulla tosiaan nyt toivon mukaan olis dpo1 (y)
 
Maicy: Onnea!!!!! :love: Oi, miten ihanaa!! Kiitos ovulaatiotestiopastuksesta. Taidanpa napata kiinni vinkistäsi ja koittaa vielä hetken ilman ovistestejä. Itseni tuntien taitaisin stressata liikaa, kun raskaustestin tekeminenkin on aina stressaavaa, kun pitää jännittää että tuleeko nega. Ja tää piti olla stressitöntä tjottailua.

Omanapaisesti: Ihan älyttömät menkkakivut. Tälläsiä ei oo ollut sitten yläasteen. Mieskin jo tuumasi, et pitäisikö varuuksi tehdä testi, mutta jos sielä jotain olis ollut niin olis kyllä näillä kivuilla ja vuodoilla tullut jo uloskin.

Ihanaa, kuulla toisten plussauutisia. :):love::p:D
 
  • Tykkää
Reactions: Maicy
Neitonen_82, ymmärrän hyvin tuon huolen siitä, että tuleeko raskaaksi kuinka nopeasti vaiko ollenkaan. Mulla ei ikä ole hidasteena/esteenä, mutta silti mietityttää. Miehellä ei oo lapsia ja mun 2 lasta on tulleet ilman yrittämistä (toinen jopa ehkäisyn läpi) ja nyt (vasta) yk2 ja malttamattomana mietin, että mikä tässä nyt kestää :ROFLMAO:
Tällä sama kun kaksi lasta ennestään ja ne tullut ihan yrittämättä :ROFLMAO:
Nyt sitten taitaa olla vika se että 8v oli hormoonikierukka joka laittanut koko kropan sekasin eikä millään tärppää..:(
Nyt tästä masennus suosta noustava ja lähettävä yk.10 ja lääkärille aikaa..
 

Yhteistyössä